.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Mulla virtsanäytteestä katottiin onko jotain tulehduksia.

Mun mielestä eka neuvola oli vaan ihana...kaikessa turhuudessaa. Ja ne kaikki kirjat on kyllä tullu kahlailtua jo useempaan otteeseen :) Ja se neuvola ehkä myös teki miehelle konkreettisempaa tästä hommasta.

Naene ite saatoin jo mahdollisesti tilata Asos.com:sta yhen ihanan äitiysmekon :whistle: Mun mielestä siellä on nättejä ja esim. New Look. Muutenkin tulee aika paljon tilattua vaatteita ulkomailta.

Ruska joo ripulia ollu alusta asti. Välissä ollu parhaimmillaan jopa melkein viikko ilman. Suositeltu vaan ruisleipää ja hiilareita. Pitää kai koklata noita hiilitabletteja. Sais painokäyränkin noususuuntaan...
 
Hei kaikkille ja tervetuloa uusille odottajille!

1. neuvolakäynti: mä tykkään noista ekoista käynneistä, vaikka niillä ei muuta tehdä kun jutella. Itsekin olen terkkari ja sitä myötä asiat tuttuja, vaikka en neuvolassa työskentele, mutta silti kiva käydä omia tuntemuksia ja vointeja läpi. NP ultra mulla olikin jo tällä viikolla ja ne verinäytteet otettiin heti ultran jälkeen sairaalassa. Pissanäytteen annoin ainoastaan normaalisti neuvolassa. Ei siis ole täällä Vihdissä tarkempia tutkimuksia mitä virtsasta tehtäisiin.

Olot: pahoinvointi jatkuu edelleen ja alkaa kohta olla jo vaikeuksia illalla saada mitään alas. Ei tee mitään oikeastaan mieli paitsi klementiinejä, mutta nälkä on koko ajan ja jos ei syö kunnolla niin tulee huono olo. Väsymys on lisäksi todella kovaa ja rinnat arat ja selkeästi turvonneet. Myös alamaha pömpöttää ja omia farkkuja en enää jalkaan voi työpäiväksi laittaa.

Kertomisesta: tosiaan 9+ viikolla kerrottiin lähimmille ja nyt tuon ultran jälkeen kerroin jo töissä esimiehelle. Otti tiedon tosi hyvin vastaan ja oli oikein kannustava. Nyt sitten vähitellen aletaan myös muille kertomaan, jos tulee puheeksi. Ei siis enää mitenkään salattava asia, vaikka en tietoa ole mitenkään kaikille kailottamassa (esim facebookkiin en varmaan missään vaiheessa laita).

Mun mielestä tyylikkäitä ja mukavia äitiysvaatteita on hirveesti saatavilla ja sellasia mitä voi pitää myös synnytyksen jälkeen. Monet paidat kun on nykyään sellasia rintojen alta löystyviä niin mulla ainakin menee niin raskaana kuin ei raskaana hyvin päälle. Ei siis ole välttämätöntä ostaa pelkästään vaan varsinaisia raskausvaatteita, vaan ihan normivaatteitakin. Juhlavaatteista en sitten tiedä onko ihan sama juttu. Hirveesti ei viittisi ostaa vaatteita jotka tämän jälkeen ei enää tule käyttöön.

Mites teillä lapsiluku? Me ollaan aina puhuttu kahdesta. Nyt kun toista odotan ja mietin että jos tämäkin on poika, niin haluaisinkohan vielä tyttöä yrittää jossain vaiheessa. Mies on ollut aika kovasti sitä mieltä että vain kaksi, mutta nyt hänkin on alkanut lämpeämään ajatukselle että kolme saatettaisiin hankkia. Toisaalta nyt tämän alkuraskauden oireiden perusteella ei ole mikään kova ikävä raskaana oloa. Viimeksi loppuraskaus meni niin hyvin, että mahaa jäi kovakin ikävä!

Birre86 ja Nyytti 11+6.
 
Oli muuten "oikeaakin" asiaa.

Soittivat tänään tosiaan labran tulokset (virtsanäyte). MUTTA kuulemma tuo riskiluku lasketaan vasta ultrasta mitatun turvotuksen ja tuon verikokeen mukaan. Mikäli lukema on hälyyttävä, ilmotetaan se viikon päästä ultrasta. (Muuten vasta seuraavassa neuvolassa).

Nyt siis kysyn teiltä kokeneemmilta ja viisaammilta... Mikäli osallistuu näihin seulontoihin, voiko tuolta nt-ultrasta päästä kotia huojentunein mielin? Vai pitääkö se aina odottaa tuo viikko niitä tuloksia? ja jännätä taas... Meinaan, että voiko olla sellasta tilannetta, että siellä ultrassa jo sanotaan suoraan, että niskaturvotus on niin olematon tai jopa nolla, että olette turvallisislla vesillä? Vai onko sitä turvotusta aina? Ja antaako ne mitään "rajoja" mikä turvotuslukema on paljon ja mikä vähän? :confused: :confused:

Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkotan ja jaksaa vastatakin :saint:

Olin vaan niin kuvitellu, että nt-ultran jälkeen kotia lähtiessä olis jo mahdollisuus vähän huokaista helpotuksesta... Eikä taas yhtä uutta päivämäärää jota jännätä.
 
Luulis että ne siellä nt ultrassa ainakin kysyessä vastaa miltä turvotus näyttää. Tai itse ainakin vaadin saada tietää jos eivät automaattisesti kerro :D Mulla oli neuvola viime perjantaina ja tänään tuli lappu kotiin että nt ultra on 27.11 :) Että minulla ei neuvolakäynnistä mennyt kuin kolme kokonaista arkipäivää ja neljäntenä kirje jo kotona.

Täällä poksuu 10+0!! :p
 
Ensiksi tervetuloa uusille! :flower:

Mäkin uskon et se eka neuvolakäynti on turha, jos sitä sydänäänten kuuntelua ei lasketa. Olin nimittäin vuosi sitten ekalla nvla käynnillä (tm-raskaus) ja kaks kertaa
kerkesin käymään "turhaan" siellä ennen vkon 12 ultraa. (jossa todettiin tm)
Nyt onkin sitten maanantaina eka nla-käynti heti ar-ultra vol 2 jälkeen. Oon miettinyt että mitä teen jos siellä ultrassa ei näykkään sykettä. En ainakaan töihin pysty enää sinä päivänä menemään. Mähän en todellakaan osaa oottaa hyviä uutisia.
Oon ihan varma ettei siellä oo mitään tai sitten on kasvu pysähtynyt.
Tai en niin varma kun siinä tm:ssa. Silloin tosiaan tiesin että joku on huonosti. Nyt VAAN pelkään.
Me ollaan kerrottu raskaudesta molempien vanhemmille ja mun siskoille ja yhdelle kaverille. Mun pomolle kerroin myöskin että tietää mistä johtuu mun jonkinasteinen saamattomuus sekä yksi työkaveri tietää myöskin.
Maanantain ultran jälkeen (jos kaikki kunnossa) kerron myöskin miehen sisaruksille ja mun velipuolelle kun nähdään. En siis erikseen soita ja kerro.
Mun on niin hirveen vaikea olla normaalisti ihmisten seurassa jos eivät tiiä mun raskaudesta. Vaikea silti kertoa kun ei ole varma jatkosta. :stick: monimutkasta...
Töissä ajattelin kertoa myöskin ensi viikolla koska mun on niin vaikea peittää enää
tätä turvotusta. :ashamed: epätoivosesti yritän ettiä väljiä paitoja etten paljastuisi mutta kun ei mulla ole ja oo kaupoissakaan jaksanut käydä.

Mammavaatteista sen verran että minä tilasin jo niitä kauheita oksennus-mammavaatteita HM:ltä.(onneksi saa palauttaa jos ei tarvikkaan) Muualla on niin kalliita et en todellakaan aijo maksaa itteäni kipeäksi (esim 60€ paidasta!) jota pidän vain raskauden ajan.
H&M:n mammavaatteet on minun mielestä kivan näkösiä ja kelpaa minulle. Ovat myös mukavia ja kestivät hyvin viime raskauden joten käytän vielä tässäkin raskaudessa varmasti kaikkia. Zalandosta ja bootzista yritin kattella mut ei miellyttänyt silmää.
Täällä pienessä käpykylässä ei edes olekkaan äitiysvaatteita missään kaupassa.

Nyt vaan sitten oottelen sitä maanantain ultraa kauhusta jäykkänä koko viikonlopun!

Toivotan hyviä ja parempia oloja kaikille joilla vielä on huono olo. :hug:
Eilen yökin niin että jouduin vessaan juokseen muttei mitään tullut. Ja en siis ole tässä raskaudessa vielä oksentanut mutta yökkinyt olen ja "krapula" on 24/7 .

Terv. Lilleri ja ylläri rv 8+2
 
Esikoista odottaessa sain nt ultrassa tietää jokaisen mittauksen tuloksen. Ne taisivat olla silloin 0,7; 0,8 ja 1,4 mm, joista tuo suurin merkittiin neuvolakorttiin ylös. Muistaakseni on vielä normaali turvotus jos 2 mm tai jopa 3 mm. Tuohon turvotuksen määrään vaikuttaa millä viikolla mittaus tehdään. Eli voi olla että meidänkään tulokset eivät täällä palstalla ole vertailukelpoisia jos jollain tehty rv 11+ ja jollain 13+. Meillä niitä tuloksia joutui (ainakin esikoisen aikaan) odottamaan 2 vko, joten jännitettävä se oli vielä sen mittauksenkin jälkeen. Muistaakseni en ikänä saanut tietää sitä riskilukua, koska se ei ollut jonkun luvun alla, oisko ollu 1:2500 (jos suurempi riski niin sitten kerrottiin).

Itse kyllä puolella keuhkolla huokaisen helpotuksesta kun turvotus silloin olin normaalilla tasolla ja lopullisesti huokaisen helpotuksesta kun kahteen viikkoon ei mitään kuulunut.

Täällä tuo paniikkimittaus on huomenna edessä, vähän jo mahanpohjassa vääntää. Toivottavasti siellä ollaan hengissä ja saadaan vihdoin selvyys myös laskettuun aikaan.

Kesähaave ja pieni rv 11+3 (12+1)
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Mä oon kans tosi hämmästynyt, kuinka pitkälle neuvolasysteemissä pääsee ennen kuin raskaus varsinaisesti todetaan. Jos en olisi päässyt lapsettomuuden takia alkuraskauden ultraan rv 7, olisin varmasti nyt ihan hysteerinen pelosta. Olisi kamalaa iloita monta viikkoa, käydä neuvolassa, ehkä kertoakin jo ihmisille ja sitten saada tietää ettei mitään vauvaa olekaan.

Mä olen kertonut raskaudesta parille ystävälle, mies kai yhdelle. Kaikki sukulaiset ovat vielä autuaan tietämättömiä. Ja saavat ollakin nt-ultraan asti. Joka onneksi on tasan viikon päästä.

Ja niin paljon kun nämä oireet vaihtelevat, olen ainakin joka toinen päivä varma, ettei tuolla enää mitään elämää ole.
 
Kiitos kesähaave vastauksesta.
Varmasti itekin uskallan aika lailla huokasta, jos mitattu turvotus on joidenkin heidän antamien rajojen alapuolella.

Onnea häpimama tuplauutisista :heart:

Birre sulla siis ollu tällä viikolla nt-ultra ja nähtävästikin hyviä uutisia saitte? Onnea ja kiva että ootte jo päässy kertoilemaan hyviä uutisia eteenpäin.

Birre kyselit lapsiluvusta. Meillä molemmilla haaveena ois kaks, MUTTA erona se, että mies haaveilis pienestä ikäerosta ja minä taas suuresta ikäerosta. Toivonmukaan molemmissa tapauksissa tästä aiheesta tarvii keskustella vasta joskus pitkän ajan päästä =)
 
LittleOne kiitos vinkistä! Mäpä käyn kattelemassa tuolta noita vaatteita! Oon käynyt siellä ennenkin shoppailemassa mutta en tajunnut että sieltä voisi mammavaatteita ostella :) En ole käynyt missään nettikaupassa katselemassa mammavaatteita vielä, kierrellyt mitä liikkeitä nyt keksin missä voisi kuteita olla. Vero Moda oli positiivinen yllätys! Ostin sieltä Mamalicious:n housut, käytän vaan näitä koko ajan. On kohta kuluneet varmaan jo puhki. Voi olla että H&M:n nettikauppa tuo paremmannäköistä valikoimaa kuin Aleksin pieni (ja oikeasti ihan kamala) valikoima. Pitää ruveta surffimaan!

Meillä siis kerrottiin raskaudesta ihan kaikille jo kun käytiin ar-ultrassa ja lekuri sanoi että voi ihan vapaasti jo kuulutella muille. Mutta työpaikalla en tosiaan ole kertonut, enkä kerro ennenkun monesta eri asiasta on selvinnyt asianlaidat ja oon potentiaalisesti turissut liiton juristin kanssa. Ei mulla ole syytä olettaa etteikö työpaikka odota täällä mun palaamista mammalomalta mutta en ole riskinottaja tässä asiassa. Mä tässä periaatteessa hoidan tehtävää jonka viranhaltija on lähetetty muualle eikä hän ole tervetullut takaisin tähän tehtävään. Mutta hänellä on virka, ja ennenkun hänelle on löydetty joku muu paikka, minulla ei ole virkaa. Tämän asian piti olla taputeltu jo helvetin kauan sitten (vuosia...) mutta ei kukaan ole halunnut tätä kyseistä henkilöä palkata. Jolle ei tietysti kukaan täällä voi mitään. Mä en vaan tule olemaan täällä valvomassa tilanteen kehittymistä saati oikeuksiani enää toukokuussa joten asiat pitää nyt varmentaa jotain muuta kautta ja sitä ennen, jos vielä kerrankin kuulen jonkun idiootin aprikoivan että onkohan tuo paksuna kun ei ole pikkujouluihin tulossa, mä kyllä huudan. Tulipas sepustus :D
 
Huh, täällähän on tullu paljon juttua!

Onnittelut häpimamalle tuplauutisista! Olen itsekin miettinyt, miten sitä reagoisi, jos moisia uutisia saisi. Tottakai ilolla, mutta kyllä sitä varmaan hieman pihalla olisi aluksi.

Vaatteista on puhuttu: mä en toivottavasti tarvitse hirveesti erillisiä mammavaatteita. En käyttäny niitä paljoa viimeksikään. Mä en muutenkaan käytä niin kireitä vaatteita, ettei maha mahtuisi. Tietty farkut ei menny, mutta muut housut onneks sai mahan alta kiinni. Yhdet siistit suorat housut ostin, kun tarvitsin. Ne löytyi sattumalta Bebesin alesta Kampista. Siellä oli muutenkin järkevän näkösiä äitiysvaatteita (mun budjetille vaan vähän hintavia).

Ekasta neuvolasta: aika moni uudelleen synnyttäjä on saanu uudelleen samat niput paperia mukaansa?! Mä en kyllä saanu mitään papereita enkä odotuskirjaa enkä mitään! Tietty käytiin läpi ne ruokarajotukset ja varailtiin ajat lääkäriin ja neuvolaan. Ja ei mulla menny tuntiakaan. Luojan kiitos mulla on erittäin asiassa pysyvä terkka, eikä sellanen lässyttävä haahuilija, niin kun viimeks ekalla kerralla.

NT-ultrasta: mulla kerrottiin viimeksi se lukema (oli muistaakseni 1 mm) ja ultraaja sanoi, että elämäntapojen ja iän vuoksi ei ainakaan pisteet nouse. Eli tavallaan huojentavia uutisia sain heti, mutta sitä "virallista" vastausta taisin joutua odottamaan jokusen ajan.

Lapsiluvusta: Mulla menee ajatukset juuri yhteen Birre86 kanssa. Ollaan aina miehen kanssa puhuttu kahdesta. Tai ensimmäisen onnistuneen raskauden jälkeen alettiin uskaltaa puhua toisesta. Mutta nyt kun se on jo meneillään tämä _viimeinen_ raskaus, niin vaikealtahan se tuntuu. En vaan halua millään ajatella, että tämä on nyt viimeinen kerta kun saan kokea tämän kaiken. Se tuntuu liian suurelta ja lopulliselta päätökseltä. Haluankin ajatella, että nyt pidetään pidempi tauko ja mietitään sitten uudestaan. Jos vaikka mieskin lämpenisi "iltatähdelle". Kyllä meillä vielä ikä riittää, vaikka jätetäänkin pidempi väli. Ja voihan se minun omakin mieleni muuttua ajan kuluessa.

Vielä omaa napaa: ehkä tämä olokin tästä pikku hiljaa loivenee. Yhtenä iltapäivänä minulla oli jo hyvä olo! Eikä ole tarvinut enää oksennella muutamaan päivään. Vielä on kyllä huonoa oloa ja väsymystä, mutta parannus se on pienikin parannus.

Hattiainen ja tulokas n. vko 11+
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Pitkästä aikaa! Ootte kirjoittaneet niin paljon, että oon vain hetinyt käydä lukemassa, sitten pitänyt taas juosta. Plus olo ollut marraskuun pimeyden ja alun oireilun takia niin väsynyt, apea ja kipeä, että mennyt lähinnä nukkumiseen kaikki liikenevä aika.

Onnea kaikille uusille! Ja Häpimama, tuplaonnea!

Hööpi, nauratti tuo sun huomio, että aika pitkälle pääsee terveydenhuollon puolella, ennen kuin varsinaisesti todetaan, että raskaana ollaan. Kun kyllähän se, että menkat jää pois jo kertoo, että siellä joku pesää rakentelee. Plus muut oireet. :)

Ultrista ja pissatesteistä jne. Ainakin Helsingistä mulla on kokemus, että 1. neuvolan jälkeen parin vkon päästä napsahti postitse kutsut ultriin. Ja neuvolasta sai mukaan pissapurkin ja näytepullot, jotka pitää viedä ultra-aamuna labraan samalla kun käy verikokeissa ja seuloissa. Ja tosiaan sitä The Kirjettä joutuu odottamaan viikon-kaksi ultran jälkeen. Eli sieltä pääsee siinä mielessä huojentuneena - ainakin mä pääsisin, koska olisi eka ultraus - jos kaikki on näyttänyt hyvältä. Mutta tuloksia on tosiaan odoteltava ainakin viikko.

Nt-ultra maanantaina ja se jo jännittää. Vaikka ei mitään kipuja tai vuotoja olekaan, mutta silti. Ollaan silti kerrottu vanhemmille ja parille ystävälle jo. Jotenkin se salailukin syö niin paljon energiaa, että parempi näin.

2-vuotiaalle huomaan esim osoittelevani kirjoista vauvoja paljon innokkaammin kuin ennen :) Ja kun pengottiin lelulaatikoita juttelin, että "jos meille tulee joskus vauva, se saa nää vauvanlelut sitten, eikö niin". Pieni nyökkäili vimmatusti.

Vaatteista sen verran, että olen tilannut Asosilta ja Nellystä jotain, ostanut Bebesiltä ja Vero Modasta peruspukinetta. Joku juhlakolttu on hakusessa talven juhliin ja muihin keväänkin tilaisuuksiin, joissa pitää olla siisti. Ehkä joku tulppaanimekko tms, jos kiva löytyisi. Pitäisi istua kuin hansikas, ja se on vaikeampi homma tän turvotuksen ja muun kanssa.

Nyt paistamaan halloumia salaattiin! (... Kai halloumia saa syödä!? :O)

TT 11+2
 
Juu, suosittelen sitä joulun tienoilla alkavaa alea :) Sieltä mäkin löysin housuni. Niissä oli -50%. Ja pieniä kokoja on just usein hyvin jäljellä.

Kannattaa myös oottaa sen verran, että maha ees vähän kasvaa, ettei osta liian pieniä housuja. Niin kuin itse menin tekemään äitiysfarkkujen kohdalla. Nehän oli kuukaudessa jo liian tiukat, kun maha alko toden teolla kasvaa. Onneks oli vaan H&M -tavaraa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
iwi
En ookkaan vähään aikaan kirjotellut/käyny seuraamassa muiden juttuja! Ehkäpä yritän kohta lueskella aiempia sivuja läpi.

Anyway, mun pahoinvointi loppu pari viikkoa sitten (josta olen todella onnellinen..) eli se meni ohi oikeestaan melkein yhtä nopeesti kuin alkokin. Tällä viikolla aloin huolestua, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa kun pahoinvointi yhtäkkiä loppui..

No mutta tänään olikin sitten ensimmäinen ultra, rv 9+1 :) siellä näkyi pienenpieni tyyppi joka vastasi kooltaan rv9+3 ja kaikki oli kuulemma hyvin. kyllä tuli pieni onnen itku lääkärin vastaanotolla :D toivottavasti kaikki myös jatkuu hyvänä.
 
Kiitos Neminka ja muut vastanneet. Mulle tuli jo tänään ultra-ajat. Aika nopeeta toimintaa kun neuvola oli maanantaina. Toisaalta niiden on pakko olla nopeita kun mentiin noin myöhään neuvolaan. Pitää olla jonkinlaista varaa jos ei aika sovikaan. Mutta onneksi meille molemmille sopi se. Nt-ultra on tasan kahden viikon päästä kun on rv 12+0 <3 Ehkäpä maltan odottaa sinne saakka :)

Täällä on keskustelu neuvolan aikaisuudesta ja siitä ettei tavallaan ole vielä "todistettu" että on raskaana. Ensimmäisessä raskaudessa heti plussauksen jälkeisenä päivänä soitin neuvolaan ja sain ajan ennen kuin menin varhaisultraan. Myöhemmin tuntui jotenkin oudolta kun oltiin istuttu siellä ja sovittu myöhempiä aikoja ja otettu ylös perhevalmennusaikoja synnytykseen saakka eikä alkiolla ollut ikinä edes mahdollisuuksia. Oli todella raskasta katsella niitä papereita ja kalenterimerkintöjä myöhemmin. Nyt oli kyllä helppoa kun ei tarvinnut koko nivaskaa papereita. Oli vanhat tallella :) Eli onhan se plussa testissä tietenkin raskauden merkki mutta ennen ensimmäistä ultraa ei voi tietää onko raskaus edes kohdussa tai onko alkio muuten elinkelpoinen, tuulimuna tms. Eikä ensimmäinen ultrakaan tietenkään takaa että kaikki on hyvin mutta on se jo puoli voittoa, varsinkin jos syke huomataan ja alkio vastaa viikkoja. Mulla tuossa kkm:ssa eka ultrassa alkio vastasi viikkoja 6+1 vaikka olisi pitänyt olla 7+3. Lääkäri selitti että ovulaatio on vaan tullut myöhemmin mutta se olisi tarkoittanut että oulaatio olisi ollut vain muutama päivä ennen plussa. Tiesin siitä lähtien ettei kaikki ole hyvin vaikka sykekin näkyi.

Äitiysvaatteista Mä ajattelin mennä vaateostoksille vasta nt-ultran jälkeen. Vielä ei ole tarvetta kuin rintsikoille (onkohan 70G-liivejä missään?) enkä uskalla vielä muutenkaan osta jos niille ei tulekaan käyttöä. Olen vaan niin hemmetin pessimistinen.
 
LittleOne Mullahan kävi ekassa raskaudessa niin, että nt-ultrassa turvotus oli ihan normilukemilla ja vähän niin kuin huokaisin helpostuksesta. No, ultrauksen jälkeen sitten kätilö syötti tuon mitan koneelle jossa oli odottamassa valmiina jo edellisellä viikolla otetut verikoetulokset. No, sitten kun paperi tuli ulos ja kätilö kertoi tulokset 1:120, meinasi mulla lähtee taju. Eli mulla noiden verikokeiden tulokset kyllä "pilasi" seulan ja sitten tuli lähtö eka istukkabiopsiaan ja vielä sitten lapsivesipunktioon. Shokki oli suuri :( No lopulta kaikki oli hyvin ja meillä siis terve 2 vuotias poika ?

Terese ja rv 9+4
 
Ruska meilläkin taitaa sit olla samana jännäilypäivä, eli 28.11 nt-ultra ;)

Terese muistelinkin, että sulla oli ollu just todella piinaava odotus nt-ultran jälkeen. Onneks lopputulos oli selvästikii enemmän kun hyvä :heart: Voi jäähä jouluvalmistelut vähän taka-alalle jos joutuu huolesta soikeena jännäämään. Ei kai se kuitenkaan auta kun ajatella parasta, eipä se etukäteen huolehtiminen taida mitään auttaa... : /

Ei kyllä tosissaan oo vielä tarvetta äitiysvaatteille. Silti niitä tulee vaan ihasteltua netissä. Niin ja ostettua se mekko kun oli kerta alessakin :whistle: Oon mekkojen suurkuluttaja, että niitä tulee varmasti haalittua jonkun verran. Ja töihin oon bongaillu jo muutamassa paikassa äitiys -kotelohametta.
 
Huomenta!

Lilleri, Hööpi, Ruska ja muut hiukka samalla tavalla kuin minä stressailijat: Voimahali. Uskotaan että meille ne vauvat suodaan. Itsekin olen ihan pöljänä täällä. Ilmestynyt uusi, mahtava "oire": herään yöllä vessaan ja sen jälkeen mietin kaikkea kamalaa. Viime yönä meni pari tuntia kun mietin keskenmenoa nyt tai myöhemmin, avioeroa jne. Tunnetusti yöllä kannattaa miettiä kaikkia tuollaisia asioita. :ashamed: No, aamulla on sitten kun nukkuneen rukous.

Pahoinvointia tulee ja menee, tällä hetkellä äklöttää, samoin eilen illalla. Eilen aamulla ja toissapäivänä ei mitään. Repäisykipuja on ehkä muutama päivässä. Eilen ja toissapäivänä alkoi tosi kova kohtu ja selkäkipu. Mitään vuotoa ei kuitenkaan tullut ja kivut menee ja tulee. gooletettuani asiaa, epäilen kyseessä olevan kasvukivut. Lisäksi alaselkäkipu saattaa olla ihan lihasperäistä Alamaha on turvonnut ja omat farkut alkaa tehä tiukkaa.

Mammavaatteita en kuitenkaan vielä psyykkisesti pysty laittamaan päälle, joten availen töissä housunnappeja kun käy olo liian tukalaksi. Älkää kysykö mikä niissä äitiysvaatteissa on kynnyksenä. Minä en tiedä. Varmaankin se pelko että niitä ei sit tarviikkaan.

Silloin kun paha olo ja väsymys väistyy, niin myös yksi ihan hauska oire on seksin lisääntyminen. Mieli tekee koko ajan. :kieh: Siksikin veikkaisin poikaa, ylimääräistä testosteronia kropassa. Mieskin on tähän tyytyväinen.

Lapsiluvusta joku kyseli: me haluamme kolme lasta ja tämä on sitten se kolmas. Enempää en psyykkisesti enkä fyysisesti jaksa. Meinataan käydä molemmat jossain kohtaa laittamassa putket nippuun, kun lapsi on syntynyt ja noin. Mua hermostuttaa muuten älyttömästi tuo np ultra ja verikokeet sellaisia ei ollut kun odotin viimeeksi (vuonna 2005). Kivaa vielä enempi sitten stressiä...

Tänään POKSUU!!

Tuulentyttö ja Toivotoukka rv8...!
 
Mä herään myös vessaan 04-06 ja valvon ajatuksissani siihen saakka kun mies lähtee töihin. Sit saa onneks viel pari tuntia nukkua ennen kuin pirpana herää. Onneks mun ajatukset eivät YLEENSÄ ole pahoja, kunhan pohdiskelen milloin mitäkin.

Neminka 10+1
 
Tervetuloa tiuhti, Janehh, ja Kultatiuku! :flower:

häpimama tuplaonnea! :heart::heart:

Varhaisultraan päästiin yllättäen kunnalliselle. Neuvolantäti teki lähetteen ja se kustansi polimaksun verran. Siellä käytiin siis 7+0 ja sen jälkeen ollaan pikkuhiljaa kerrottu kaikille, joille erikseen kerrotaan.

LittleOne toivottavasti vaivasi helpottaa pian :hug:

Mies on toistaiseksi päässyt kaikkiin ultriin (siis ekastakin lapsesta) mukaan, vaikka välillä on hankala päästä töistä lähtemään. Neuvolassa käyn yksin. Olen välillä äänittänyt puhelimella sydänääniä miehellekin kuultavaksi.

Lapsiluku on meillä todennäköisesti tästä toisesta täynnä. Miehellä on jo yksi lapsi ennestään. Välillä kyllä vitsaillaan iltatähdestä :whistle:

Täällä labrat ja ultrat varataan neuvolakäynnin yhteydessä, neuvolantäti siis varaa. Verikokeessa käydään noin viikkoa ennen nt-ultraa ja pissanäyte piti viedä labraan ennen ekaa neuvolakäyntiä. Ei puhuttu sen kummemmin, mitä kaikkea siitä pissasta katsottiin.

Lötköäitiysvaatteita kotioloihin sekä parit mustat legginssit olen ostanut H&M:stä. Ellokselta tilasin yhdet äitiysfarkut. Niiden kanssa olen pitäny ihan normineulemekkoja/pitkiä tunikoita, jotka joustaa ihan hyvin mahan kohdalta vaikka eivät sinänsä mitään äitiysvaatteita olekaan. Espritin nettikaupasta olen haaveillut paria paitaa, mutta oikeesti pärjäisin kyllä näillä, mitä mulla nyt on. Toi ostelu on vaan niin kivaa... :ashamed:

Olot alkaa oleen kohtuu hyvät. Iltaisin tulee vielä pahoinvointikohtauksia, mutta kyllä niiden kanssa jo pärjää. Väsymys on kaikkein rasittavin, joten energistä toista kolmannesta odotellessa... toivottavasti sellainen tulee...

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!

rockstone & mini 10+4


muoks* niin ja äitiyshousuja olen joutunut pitään jo monta viikkoa, masu pömpöttää jo kovin, j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-ä-ä... näytän siltä, kun olisin vaan lihonut viis kiloa, esikoisesta ei näkynyt tässä vaiheessa vielä mitään
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Np-ultrassa käyty ja kaikki oli hienosti :heart:

Ultrattiin alakautta, joten rakko tyhjennettiin ennen ultrausta. Hienosti näkyi pieni ihminen, 5,1 cm ja kaikki oli kehittynyt niinkuin pitääkin. Tarkastettiin aivoja, sydäntä, virtsarakko jne. Mistään ei löytynyt ylimääräistä nestekertymää ja np oli 0,9 mm. Hyvällä mielellä lähdettiin pois ja veriseulontatulokset tulee parin viikon sisällä.
Pieni vastasi viikkoja 11+6 eli tarkka laskettuaika 1.6, mutta koska ei poikennut paljoa neuvolan 29.5 ajasta niin la 29.5. voi päivittää listoille.

Rakenneultra aika sitten tammikuussa.

Kesähaave ja pieni 11+6
 
Moi! :)

Minä olen ahkerasti käynyt jokapäivä täällä lukemassa mutta kirjoittaa en ole jaksanut. Väsymys tuli yllättäen takaisin (en tiedä johtuuko siitä kun tämän viikon olen ollut taas töissä) Ja olin siis sen pari viikkoa saikulla aiemmin. Väsymyksen ja huonon olon takia. Nyt siis riesana enää väsymys.

Nt ultra mulla on vajaan parin viikon päästä. Olikohan 29.11 :) Ens viikolle olen varannut ajan veri ja virtsakokeisiin. Täällä siis virtsasta katsotaan ettei ole mitään tulehduksia ja klamydia testi kuulemma samalla. Toivon täällä että tuo ens viikko menis hujauksessa ja pääsis sinne ultraan ni uskallan vähä huokasta helpotuksesta jos kaikki on pienellä hyvin. :)

Turvotuksesta: Mullakin meinaa maha pömpöttää jo melkoisesti. en mikään laiha entuudestani ole mutta omasta mielestä maha pömpöttää eteenpäin sen näkösenä niinku olis kasvanut :D Ja iltasin on vieläpä semmonen kovan olonen ku sormella kokeilee :LOL:

Äippävaatteita en ole ainakaan vielä uusia ostanut. Käytössä edellisistä raskauksista h&m:ltä tilaamat farkut ja semmoset mustat pökät. Näillä koitan pärjätä tämänki raskauden, kotona voi hyvin olla legginsit tai lökäpöksyt jalassa :D

Mutta eikai se auta ku suunnata taas sinne töihin, valmiiksi jo ärsyttää kun tiedän että iltapäivästä se väsymys iskee ja tuntuu ettei jaksaisi kävellä enää :( Minä siis teen työtä missä koko ajan ollaan jaloillaan ja juostaan paikasta toiseen :( Onneksi alkaa viikonloppu tämän rutistuksen jälkeen. :)

Kotiäiti & Nappula rv 10+2 :heart:
 

Yhteistyössä