Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Kiitos ihanat:heart: Mitä mää tekisinkään ilman teitä.Nyt kun tukea todella tarvii tai edes välittäviä sanoja....

Ja elkää pelätkö.Munkaan ei ois kannattanut.Oisin voinut olla ilman pelkoa eiliseen asti,mutta nyt oon pelännyt ihan liian kauan ja ties kuinka kauan tuon pelon lisäksi joudun kestämään tätä kamalaa suruakin.Mitään vuotoa ei sitten eilen alkanutkaan vaikka luulin kun tuli sitä ruskehtavaa vuotoa ja nyt pelolla ootan sitä lääkkellistä kohdun tyhjennystä.Yritin ettiä siitä tietoa netistä ni eteeni tuli liuta kamalia epäonnistuneita tyhjennyksiä ja vain muutama onnistunut.Nyt pelottaa voidaanko enään koskaan saada lapsia.Oon kärsinyt siitä lapsettomuudesta ennen esikoista ja jos nyt joudutaankin loppujen lopuksi tekemään kaavintakin ja mitä lie sille "kystalle" niin kuinkahan se häiritsee mun mahollista uutta raskautta jos ja kun kohtua "ronkitaan"

Tänään oon herännyt ekaa kertaa tietäen etten enään olekkaan raskaana:'( Muina aamuina heräsin hymy naamalla,mutta nyt kyyneleet ovat tulvineet koko aamun.

Minun pieni kesävauvani on poissa :'( Ei tätä meinaa millään kestää.

Aika auttaa,tiedän sen kokemuksesta,mutta nyt tuntuu niin pahalle.

Jotenkin ei ees jaksa miettiä mitä suuhun laittaa vai laittaako mitään.Olin niin tarkka raskaana ollessani mitä söin ja halusin että pienellä on kaikki hyvin.panostin todella syömisiini.Nyt tuntuu ettei oo mitään väliä enään....
Kamala ajatus,kun mulla on nuo neljä maailman tärkeintä asiaa.Onneksi ne muistuttaa olemassaolollaan siitä että mun on huolehdittava myös nyt itestäni,jotta voin olla hyvä äiti heille:heart:

Ääh mutta nyt lähen täältä ja toivon teille kaikkea hyvää:heart: Jospa teillä kaikilla jäljellä olevilla oisi kesällä se pieni rakastettava tuhiseva nyytti sylissänne:heart:
..ja jospa minullakin joskus myöhemmin:heart:

Käyn välillä lukemassa juttujanne vaikka täältä poistunkin.

rakkaudesta äiti
 
Voi itku! :'( Lämmin halaus sinulle Rakkaudesta äiti! Ja sinulle Naapurin tyttö! :hug: Olen niin pahoillani teidän puolesta, jotka olette menetyksen kokeneet. Nyt kyllä alkaa itseäkin pelottaa. Viikko olis vielä varhaisultraan...
 
Toivottavasti rakkaudesta äiti, naapurin tyttö ja muut surun kohdanneet tulette jossain välissä kertomaan meille uusia ilouutisia. Haluan ehdottomasti olla mukana tsemppaamassa seuraavan odotuksenne aikana, jos sellainen uutinen minut tavoittaa. Paljon voimia! Olo on varmasti sanoinkuvaamattoman tyhjä ja turhautunut.
 
iwi
rakkaudesta äidille paljon voimia,näin itse unta viime yönä keskenmenosta ja juoksin aamulla kauhuissani vessaan tarkistamaan ettei mitään vuotoja ole tullut. huhhuh.

tuosta pahoinvoinnista vielä.. itselleni se siis iskee jos en syö tarpeeksi usein mutta toisaalta ei tee mieli syödäkään koko ajan. kannattekko te kodin ulkopuolella liikkuessanne jotain välipaloja tms mukana? musta tuntuu, että pakko varmaan alkaa kantaa, ei olis kiva oksentaa jossain keskellä kauppakeskusta.
 
Rakkaudesta äiti olen hyvin pahoillani, tiedän ettei ole sanoja jotka auttavat. Paljon jaksamista sinulle ja voimia tämän asian läpi käymiseen :heart:

Joku tuolla kyseli minun TM/KM viime syksyltä. :)
Siellä rvkon 12 ultrassa se tm juuri huomattiin, ja minulle annettiin tyhjennyslääke mukaan kotiin otettavaksi silloin kun se olisi meille sopiva aika. (Mies vuorotöissä joten piti odottaa pari viikkoa että voin sen lääkkeen ottaa koska piti mennä sen jälkeen osastolle päiväksi eikä sillä hetkellä ollut tytölle hoitajaa)
Mutta vuoto alkoikin itsestään samalla viikolla kun piti se lääke ottaa. Ja täytyy sanoa että olin kipeämpi kun synnyttäessä tytärtäni. :'(
Mutta, ennen sitä ultraa olin jo varma ettei siellä mitään ole, tai tiesin ettei se ainakaan siellä elossa ole. Minulla oli vain varma tunne viimeset kolme viikkoa ettei kaikki ole kunnossa. Mutta silti, ikinä ei ole kotimatka ollut niin pitkä kuin silloin kun ajoin sieltä ultrasta kotia :'(

Taas nostavat pelot päätään ja on todella vaikea uskoa että olisin raskaana ja että kaikki olisi kunnossa. Kun ei mitään oireita ole tällä hetkellä, hyvin lievää kuvotusta lukuunottamatta. Ensi viikolla soitan aikaa varhaisultraan, toivottavasti pääsen pian.

Terv. Lilleri 5+4 ja Ylläri
 
Voi kuinka surullista! Rakkaudesta äidille ja naapurin tytölle osanotot ja halauksia paljon. Surun keskellä ehkä lohduttaa se että raskaus on kuitenkin lähtenyt aluilleen ja erittäin todennäköisesti lähtee myös uudestaan.

Meille kaikille nyt positiivisia ajatuksia. On totta että moni raskaus päättyy alkumetreille mutta uskomattoman moni päättyy myös onnellisesti. Peloille kannattaa antaa mahdollisuus tulla ja sitten päästää niistä myös irti. Koetetaan ottaa elämä niinkuin se tulee ja tuetaan toisiamme se mitä pystytään.

Halauksia kaikille :hug:

Täällä oma olo pahenee eikä mikään hetki päivässä ole ilman huonoa oloa. Pidän mielessä sen että se on myös hyvä merkki kun olo on kaikkein pahimmillaan. Koetan tehdä koko ajan jotain jotta voisin unohtaa oman oloni edes hetkeksi. Tuntuu että on nälkä ja samaan aikaan on tulossa ylös. Syön eikä olo helpotu edes siitä. Suolakurkkuja tekee mieli. En koskaan ole erityisemmin niistä tykännyt :). Töissä pitää olla vähintään kahdet eväät mukana.

Lämpimin ajatuksin Mustikka ja nappula 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
meillä sanoi tietokone yhteistyösopimuksen irti ja tulin kännykällä nopsaan lukaseen kuulumiset ja voi ei... Rakkaudesta äiti, ei löydy sanoja... Kovasti voimia vielä edessä päin olevaan koetukseen ja surutyön tekemiseen, toivottavasti saat pian uuden plussan...
 
Naapurin tyttö ja Rakkaudesta äiti Voimia molemmille! :hug:

Täällä on nyt eilisen ja tämän päivän ollu semmosta lievää etomista..niinku ois hirvee nälkä, mutta ei kuitenkaa tee oikeen mitään mieli. Ulkona olo helpottaa heti.
Alaselkää ja alamahaa juilii välillä ja etenki autossa istuminen tuntuu selässä.
Pari viikkoa pitäs odotella ekaa neuvolaa vielä ja tuskin siellä vielä edes yritetään sydänääniä kuunnella..

Aronoele rv 5+5 :heart:
 
Iltaa!

Voihan kurjuus, kun surullisia uutisia rakkaudesta äiti:hug:
Aina on kuitenkin toivoa, kuten useat ovat jo sanoneet. Suru ottaa tietysti oman aikansa.

Mulla on tässä vaiheessa raskautta aina ollut panikointivaihe ja niin nytkin. Mullahan tuo ikäkin jo aiheuttaa omat riskinsä raskauteen. Ei auta kuin odottaa ja yrittää tuudittautua että kaikki on hyvin, kunnes toisin todistetaan.

Vihreydestä kateellisena olen lukenut, miten kaikki pahoinvoinnista huolimatta käyvät salilla ja tunneilla. Mulle jo pieni alaspäin kumarrus tuo oksun suuhun, joten ulkoilu on ainoa mahdollisuus, mikä mun itsekurilla tulee kyseeseen. Viime raskaudesta muistan, että liikunta helpotti oloa huomattavasti.

Mulla on yksi erittäin parisuhdetta kuormittava oire;) Suolisto ei totu tähän jatkuvaan puoltaminen, vaan ympärilläni leijuu erittäin epämiellyttävä hajupilvi. Mies uhkasi jo nukkua sohvalla:D No, ehkä tästäkin selvitään, mutta lapsetkin jo huutavat, että äiti sä haiset kovaäänisesti, kun haen heitä päiväkodista ja portilla helpotan vatsan turvotusta...

Ruokahimotuksista oli puhetta. Mulla ehdoton ykkönen on mustikkasmoothie ja toisena on cheddarjuusto ( joka käsittääkseni on turvallista, jos olen väärässä korjatkaa asap).

Näihin tunnelmiin viikonlopun jatkoa sisaret!

Elselli6+5
 
Rakkaudesta äiti, ei riitä sanat. Voimia tämän läpikäymiseen ja siitä selviämiseen.

Itse koin pieni hätäännyksen hetkiä, koska heräsin yöllä hyssyttämään taaperoa ja huomasin, että mun yöpaidan rintamus oli märkä. En unenpöpperössä lähtenyt tarkistelemaan, mutta veikkaisin maitoa. Siis onhan mun bosat pinkeinä ja olo on ollut kuin maidonnoustessa jo viikkoja, mutta silti! Onko muilla vastaavaa? En ole imettänyt yli vuoteen. Hätäännys tuli oikeastaan vasta aamulla, kun tuntui, että kaikki oireet oli poissa ja pystyin syömään paahtoleivän (ehdoton yökötyksen aiheuttaja viime viikkoina). Onneksi ellotus, väsymys ja velttous palasivat päivällä :)

Parasta on kyllä ulkoilu pikkupakkasessa. Siinä ei paha olo ehdi vaivata. Janottaa kyllä ehtii sitåkin enemmän.

Oon ihan mahdottoman huono noiden kielletyjen ruokien kanssa! Perjantaina valitsin lounassalaattiin lohta - tajusin vasta pöydässä, että vakuumistahan tämä varmasti on. Myyjä varmisti asia. Siihen jäi lautaselle koko satsi. Homma jatkui tänään, kun otin kahvilassa leivän, jossa oli vuohe juustoa. Enhän mä voi tietää onko se kotimaista ja pastöroitua vai ei. Söin kuitenkin, kun seuralainen olis varmaan ihmetellyt, jos olisin jättänyt pöytään. Täytyy yrittää skarpata. Cheddar varmastikin ok.

TT 8+4
 
Jaksamisia kaikille!

Olo on ollu ihan ok, aamusin ihan järkyttävä olo, närästää ja maha ihan sekasin.. Ällöttää PAAHTOLEIPÄ JA JOGURTTI. Muuten on vielä onneksi mennyt hyvin. Kaikissa raskauksissa olen oksentanut :( mutt jos tämä yllärk ois eri :D
Tänään oli upea ilma! Mentii nuorimmaisen kanssa jo pulkalla :D Täällä on lunta tullu paljo ja on vielä pakkaslunta ollu! Pidän talvesta!!

Katsu huomenna 9+0
 
Iltoja mammat :)

Omaan napaan... Mulla on nyt sitten oksentelu keskittyn iltaan. Eilen ja tänää saanu viettää laatuaikaa pöntön vierellä. Hyvin ärsyttävää koska ei pysty mennä nukkuu ennen ko olo helpottaa :(. Toki parempi tämä kuin se aamusta iltaa oksentelu.
Täällä viimisiä muuttopuuhia myös tehty ja kyllä vaan hengästyttää yms kun kolmannesta kerroksesta kantaa tavaraa alas! Onneks se alkaa olla ohi ja viimoset kamat isäntä käy hakemas naapurin ukon kans :).
Huomista ootan taas toodella innolla; mennää katsomaan taas meille tulevaa hauvavauvaa :) Ensi viikon perjantaina hän sitten muuttaakin meille :).
Mulla ei sentää vielä tisseistä mitään vuoda. Pinkeet ja kasvan kyllä on :D

Mutta koitetaanpas kaikki kestää olomme ja ajatella, ettei tämä nyt loppujen lopuksi niin kauaa kestä :)
 
Suuret pahoittelut niille joiden odotus päättyi liian aikaisin! Suuresti voimia!

Itselläni ollut aika kovia menkkakipumaisia kramppeja.. Välillä särkenyt selkääkin sekä munasarjaa.. Väsymys on kova mutta silti herään joka aamu 6.. Paino tippunut 5kg ja lähes kaikki saa kakomaan.. Aamulla Oksensin ekan kerran vedet jotka join kun nousin.. Pelko km on kova!!

Rv 7+4
 
Voi Rakkaudesta äiti, olen niin pahoillani puolestasi :'(
Minulla on ihan sama pelko, mistä kirjoittelit aiemmin, pahoinvointi on vähentynyt ja muutkin oireet lieventyneet mielestäni liikaa.
Odottelen nyt keskiviikon neuvolaan asti, eivätköhän ne siellä saa tarkistettua, onko vatsassa elämää enää.
Jotenkin kamalan herkkänä sitä on koko ajan. Ihan ihme asiat itkettää...

Rakkauslapsi 8+3
 
täällä on just niin paha olo että ei voi oikeen mitään tehä ja tuntuu että monet ei ymmärrä ketkä tietää mun raskaudesta,se on ikävää=( en pystynyt lähtemään ystävän kanssa pihalle kersojen kera koska jo pelkkä lasten pukeminen saa oksentamaan,aivan kauheeta..=( ja väsymys on mieletön kun kuopus (8kk) heräilee öisin 4-5kertaa ja aamulla kokonaan ylös klo 04-06 riippuen päivästä ja mies tekee urakkatyötä eikä näinollen kerkeä kotona puuhastelee mitään sen lisäksi..että yksin täällä pyöritän kotia ja kolmea pientä lasta (mulla siis vanhin on just täyttänyt 4)..nyt 6+4 ja ens viikolla ois ultra helsingissä mutta joudun tod.näköisesti sen perumaan koska en pysty matkustamaan bussilla/junalla huonon olon takia..=(
 
Täällä vähän sama ongelma kuin ToinenToiveissa, oon tosi huono noissa syömishommissa. Olen kyllä lukenut vaikka mitä sivuja siitä mitä saa syödä ja mitä ei mut ei meinaa oikein syöpyä mieliin käytännön tasolla. Oon kehittänyt itelleni hirveen stressin siitä että syön ihan varmaan koko ajan jotain väärää jne.. Varsinkin kun tuntuu että voisin koko ajan syödä, niin ruokaa kun herkkujakin, oikeestaan mitä vaan :ashamed: Eilen illallakin söin hirveet satsit ruokaa ja iltapalaa, no yöllähän oli sit vähän huono olo...
Vaikka nyt turhan moni on saanut huonoja uutisia toivotaan että ne nyt loppuivat tähän ja kaikilla menee asiat niinkuin toivotaan.:heart: Onneksi itsellä ei ole niin selviä tuntemuksia että voisi tarkkailla jos ne vähenisivät tai loppuisivat, tulisin varmaan hulluksi. Olen siis tyytyväinen tähän loputtomaan ruokahaluun ja väsymykseen..

Nyt pitäisi varmaan lähteä äänestyskävelylle... ei kyllä edes tietoa mitä siihen lappuun rustaisi... :LOL:
 
evamaria82 kuulostaa tutulta. Mun ei tekisi mieli edes nousta sängystä, koska on niin hirvee olo. Yritän syödä jotain heti aamusta, jotta en oksenna, mutta eipä se vie kuvotusta pois. Pelkkä pukeminen itteensä päälle tuntuu uuvuttavalta. Tänään olis tulossa vieraita, joten pakko kattoa ittensä ja kämppä kondikseen. Eilen vetelin parit päiväunet. Saa nähdä miten tänään pysyn hereillä...
 
Mullakin tänään pahoinvointipäivä. Ja olohuoneessa hais mun mielestä roskapussi tai lavuaariin mätänemään jäänyt ruokajämä, meinas jo tulla oksu kurkkuun ja arvatenkin olin ainoa, joka tämmösiä hajuja haistoi.

Huonosta olosta huolimatta haettiin varastosta kolme laatikollista mammavaatteita ja pikkuruisia vauvanvaatteita! <3 No vauvanvaatteet nyt on PIKKASEN ajoissa, mut toisaalta tuo on kylmävarasto ja pelkään vaatteiden olevan kesäkuussa homeessa, jos niitä siel talven yli hillotaan. Pitää nyt sitten keksiä säilytystilat noille! Hoitopöydän laatikostot ovat tällä hetkellä tyhjät, koska taapero tyhjentää ne salamana, mut laatikosto siirtynee vanhempien makkariin, missä ei tarvitse taaperonkaan harjoittaa leikkejään, niin sinne sitten mahtuu ja tason päälle loput. Ei siinä vaippoja ainakaan enää vaihdeta.

No joo, tämmösiä omia pohdintoja tällä kertaa.

Neminka 7+2
 

Yhteistyössä