Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Naapurin tytölle voimahaleja.

Naenelle kiitos infosta noihin vatsalihasten tekemiseen liittyen. Hieman olen pähkäillyt miten ja kuinka pitkään niitä sitten uskaltaa tavalliseen tapaan tehdä. Muutenkin jos jollain on tietoa, mitä lihaskuntoliikkeitä olisi hyvä tehdä ja miten, niin kertokaa toki. Mulla ekassa raskaudessa rupes selkä kipuilemaan aika pahasti vaikka vatsalihakset oli tuolloin ihan hyvässä kunnossa. Nyt ne ei ole, joten vähän pelottaa miten käy :(

Synnytyksen jälkeenhän noita suoria vatsalihaksia ei sitten saa reenata ennen kun lihasten väli on palautunut ja tähän menee useampi kuukausi.

Terese ja rv 6+3
 
Uskaltaudun mukaan. Takana on taas kolme pienillä viikoilla tapahtunutta keskenmenoa, mutta nyt on hiukan turvallisempi olo, kun kaksi ekaa ja vaarallisinta viikkoa on ohi. Varhaisultraan on aikaa vielä liki kaksi viikkoa.

Eli pinoon tulee 19.6./tillukas/32/3./?? Synnäriä en ole vielä päättänyt, että menenkö oman maakunnan vai yhtä kaukana olevaan naapurimaakunnan sairaalaan. Ensimmäisestä kokemukset ovat hyvät synnytyssalitoiminnan osalta, jälkimmäisessä se synnyttäneiden osasto on miljuunasti parempi. No, onhan tässä vielä aikaa päättää.

Neuvolaan soitan vasta ultran jälkeen, jos on soitettavaa. Esikoinen tuli kerrasta, toista piti harjoitella viiden km kautta ja tähän on nyt kolme km tosiaan pohjalla, niin ihan hirveesti en osaa luottaa kroppaani.

Ja fb-ryhmään minä en tule.
 
Te kaikki jotka hermoilette oireiden katoamisesta, nyt jäitä hattuun! Mullakin on oireet vähentynyt tosi paljon. Vihlasuja ei oo, ei palelua tai rintakipua. Vain satunnaista kuvotusta. Olin ultraan mennessäni ihan varma, ettei siellä mitään ole. Lääkärikin vähän moitti mua liiasta varovaisuudesta ja sanoi ettei puolella ole mitään suurempia oireita. Ja siellä se sydän pompotti niin ku pitääkin. Ultran jälkeen lääkäri käski mun jo alkaa hymyillä ja nauttia odotuksesta. Tsemppiä siis teille muillekin! Kaikki on varmasti hyvin. :heart:
 
voimahalit naapurin tytölle
kävin sit eilen ostaan sen digitestin, kun tuo oireettomuus minullekin kummitteli. mutta kuinka ollaakaan ruutuun pomppas melkein heti että 3+, eli kyllä siellä jotain tapahtuu. :D täytyy nyt vaan nauttia kahvista sun muista herkuista kun ne vielä alas menee!

neuvolaankin sain ajan 13.11. ja varhaisultraankin varasin jo ajan, sinne on kyllä vielä melki kolme viikkoa, uuh.

zipuli ja boowa (5+6)
 
Jaahas, jatketaanpa siitä mihin eilen jäin juttuineni kun ilmottauduin mukaan ketjuun :)

Liikunnasta Hmm, pitäis ja pitäis liikkua kyllä enemmän, on taas vähän jäänyt. Keväällä aloitin juoksulenkeillä käymään ja se rupesikin kesän aikana ihan hyvin rullaamaan. Nyt on ollu taas hetken tauko, mutta tarkoitus olisi jatkaa lenkkeilyä pikapuoliin. Esikoisen raskausaikaan liikkuminen jäi tosi vähälle ja sen aloittaminen oli paljon vaikeampaa sitten vauva-aikana. Kotona oon yrittäny lihaskuntoa myös tehdä, niin pysyy edes jonkunlaisessa kunnossa. Hyvä muuten tietää noi vatsalihasten teotkin, kun joku niistä oli maininnut!

Oireet on mulla tosi vähäiset kuten oli esikoistakin odottaessa. Väsymystä, lievää mielialanvaihtelua, tissit vähän arkana mutta siihen se melkein jääkin. Tyytyväinen olen jos selvitään vähillä oireilla! Ainoa mikä mietityttää kun esikoisen raskausaikana jossain viikoilla 22 tuli mulla aika kovia iskiaskipujen tyyppisiä ja nyt olen huomannut samaa että välillä vihloo ikävästi toiseen pakaraan. En vaan ymmärrä kuinka se voisi jo näin aikasessa vaiheessa rueta vaivaamaan..no täytyy yritää pitää ittensä liikkeessä jos se auttais.

Varhaisultraan en aikonut mennä, en raaski maksaa siitä niin paljon :ashamed: Täytyy vaan malttaa odotella np-ultraa. Ekan neuvolan meinasin ens viikolla soitella, mielenkiinnolla odotan kuinka täällä seudulla neuvolajutut yms toimii kun esikoista odottaessa asuttiin eri paikkakunnalla.

Jokos moni on kertonut uutisen isovanhemmille tai yleensäkin muille ihmisille? Me yritetään pitää tällä kertaa salassa jouluun saakka, jolloin ajateltiin että olisi kiva kertoa. Tiedän nimittäin, että kovin moni ei varmaan uutista osaa odottaa :D Viikonloppuna ollaan menossa kaveriporukalla mökille miehen valmistujaisia juhlimaan, joten se on tässä nyt pikkuinen haaste kuinka saan oltua juomatta alkoholia niin ettei kaverit huomaa. Jos sen joku huomaa, niin luultavasti myös keksii syyn aika nopeesti :D

Aurajuustosta on ollut puhetta, täytyypä itsekin tarkastaa täällä neuvolan kanta asiaan. Mutta näin olettaisin itsekin, ettei sellaisenaan saisi syödä mutta kuumennettuna ruoassa kyllä.

Kirpsakkaa pakkaspäivän jatkoa kaikille!

marme ja työnimetön 5+1
 
Ootteko tilannu tuota odottajan uutiskirjettä sähköpostiin? Mua harmittaa, kun onnistuin jotenkin poistamaan sen. Se oli 7. viikon kirje, jossa puhuttiin pahoinvoinnista ja vauva on mustikan kokoinen. Voisko joku lähettää mulle sen? :)

Mää löysin sen sittenkin!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Naapurintyttö miten surullista :hug: jaksuja sinne! :heart:

Minix mä niin tiedän ton tunteen! Mut eipä se murehtiminen mitään auta, näillä mennään ja toivotaan parasta! Tsemppiä!

Tällä POKSUUU, se ois 7+0!!! Jippiiii :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
varhaisultra nro2 takana ja täydellisesti täsmäs viikkoja meidän oma sentin ihme :heart: Sydän hakkas oikeen villisti ja kehu kaiken näyttävän just siltä miltä pitääkin. Ensimmäinen valokuva pikkusesta päiväkirjaan :saint:

Nyt sais sit vaan nauttia tästä kaikesta neljä viikkoa, kunnes on eka virallinen ultra.

Saatoin myös tilata jo Mauri Kunnaksen vauvakirjan :whistle: Mies ollu pienestä asti mieletön Mauri Kunnas fani ja löytyy molemmilta lapsuusaikasia Mauri Kunnaksen kirjoja, joten meille ehdoton ainut oikea vauvakirja :)

Me kerrottiin jo miehen vanhemmille (tulevat ensimmäistä kertaa isovanhemmiksi). Muut saavat odotella uutisia jouluun asti...

LittleOne ja pikku papu 7+1
 
Heissan!
Täällä kans meinaa flunssaa pukkaa päälle, tyttö on kuumeessa. Tää tästä vielä puuttukin :D

Meillä ei isovanhemmat vielä tiedä, mun sisko ja pari ystävää tietää.

Uusille hirveest onnea :flower:

Naapurintyttö :hug:

Huomenna meillä siirtyis muksut taas isänsä luokse ja isännäl firman bileet. Mulla siis täysin vapaa pe ilta :). Pitää varmaa pistää hirveet bileet pystyy :LOL: . Jos nyt ei kuitenkaa. Eiköhän mee peiton alla leffojen paris :)
 
Mahtuisiko yksi uusi mukaan?

35 vuotias, 3 lapsen äiti (8v,4v&1,9v), joista nuorin on keskoslapsi jolla on erityidtarpeita. Lisäksi perheessä on mieheni. Asutaan Turussa :)
Vauva oli todellinen yllätys ja alussa tässä vielä ollaan

2.6 KatsuAmsku--35- neljäs- TYKS

Katsu ja Hippu 8+4
 
Heippa kaikill!

Meikäläinen on ollut täällä nettipimennossa pari päivää muuton takia mut taas mukana kuvioissa. Tällä puolella minäkin ajattelin jatkaa enkä ainakaan toistaiseksi halua facen puolelle liittyä.

Tänään on käyty varhaisultrassa ja siellä pienen pieni ihme näkyi. Itse makasin vain hiljaa siinä tutkimuspöydällä enkä saanut mitään sanottua. Yleensä oon ihan hirveä pillittäjä niin ilossa kuin surussakin mutta nyt ei tapahtunut mitään sen suuntaista, luulen että sitten kun se oikein iskee kunnolla tajuntaan niin voi oloja.. :LOL: Olo on kyllä onnellinen. Pikkune oli jo 1,5cm pitkä ja viikot oli 7+5, ja laskettuaika oli 8.6, sama minkä oon saanu netin laskureilla. Hirveetä vauhtia kasvaa toinen.. Lääkäri oli kyllä niin oikea ihminen työssään. Heti kun näki ruudulla jotain niin "hoki" vaan että kyllä on hieno ja ihana uutinen ja halas mua ja miestä ihan hirveesti pariinkin otteeseen. Vaikka tällä lääkärillä ei olla koskaan käyty eikä tulla tod.näk käymäänkään kun oli lapsettomuusklinikka kyseessä. Mentiin sinne siksi että oli huomattavasti halvempi kun mikään muu. Maanantaina sitten eka neuvola. ai niin, läheltä oli liipannut ettei ollut kyseessä kaksoset, sellainen kuulemma hyvinkin mahdollista meidän kohdalla ;)

Väsymys on nyt iskenyt tännekin. Töissä on ollut melkosen rankkaa mutta tuntuu että kun kotiin pääsee ei jaksa tehdä mitään ja parin tunnin päikkärit ei tunnu missään. Liikunnasta oli puhe ja sitä pitäisi kyllä täälläkin päässä enemmän toteuttaa. Pitäis heti töiden jälkeen lähtee edes ulkoileen, jos hetkeksikin jämähtää sohvalle ei siitä kyllä helposti enää nouse. Ruokahalu on hyvä ja olenkin yrittänyt syödä säännöllisesti.

Nyt pitää alkaa iltatoimiin niin pääsee maate ja kohti huomista perjantaita ja viikonloppua! Jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei, en ilmoita vielä yksityiskohtia itsestäni, ennen alkuraskauden ultraa. Se on vajaan kahden viikon päähän nyt varattu. Olen kuitenkin juttujanne seurannut ja hyväksi havainnut

Vähän taustaa: Olen kolmekymppinen kahden lapsen äiti, uudelleen naimisissa ja ensimmäistä yhteistä miehen kanssa nyt odotellaan. Tausta on sillä tavalla ikävä, että vuoden sisään tämä on neljäs kerta kun olen raskaana. Eli keskenmenoja on takana kolme 6+3, 5+ ja 4+. Tutkimuksissa juostu, (yksityisellä) ja ainoat oireet voisivat viitata keltarauhashormoonin vähäisyyteen, jonka takia mulla nyt onkin tukilääkitys.

Sain jo tosi vahvat viivat wondfolla ja sofilla, ja sitten seuraavana päivänä sofi oli muka heikompi, jonka takia painelin verikokeeseen rv 4+4. Ja tulos oli hyvät 4400. Eli hormoonit kohillaan, ei oo ainakaan kemiallinen.

Nyt tänään olen rv 5. Oireita on ehkä lievä tukkoisuus kun aamulla herään, aikamoiset viiltelevät kivut kohdussa, lievä paha olo silloin tällöin, kipeähköt rinnat ja iltaisin pelottava alaselän juiliminen (joka aiheuttaa hirveän keskemenon pelon)

Herran haltuun tämä, ei voi muuta. 8.11 on ultra. Jos pääsisimme sinne asti ja sieltä sitten kesäkuunloppuun onnellisesti. :heart:

Terkuin

Tuulentyttö ja Toivotoukka rv 5
 
peloissaan oleva rakkaudesta äiti on nyt lähdössä ultraan.Tunteet on NIIN sekavat.Samalla pelottaa ettei siellä mitään oo ja toisaalta toivoo sydämmensä pohjasta että pikkuinen sieltä löytyisi,elossa:heart:

Olen valmistautunut tunneryöppyyn kummassa tilanteessa tahansa.

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.8+2
 
rakkaudesta äiti hyvin se menee! me odotellaan täällä iloisia ilmotuksia!! :popcorn:

omaanapaa.. tämän kaiken kuvotuksen ja yksiönrakennuspuuhien nippailuissa met ollaan tässä maanantaista asti yritetty kertoa mummoille ja papoille, mutta on se hankalaa! aina tulee jotain ettei päästä samaan tilaan ja sit ku päästään niin siinä on ylimääräisiä ihmisiä!! tänään yritys numero neljä ja kyseessä miehen vanhemmat.. sunnuntaina olis vuorossa sit mun äiti ja isäpuoli ja ens viikolla toivottavasti isä :LOL: eilen todettiinki miehen kans et viimeistään yheksän kuukauden päästä :cool:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naene
Täälläkään ei ole vielä saatu kerrotuksi omalle äidille, avokin puolelta taas varmaan koko suku tietää jo.. Noh, toivotaan ttä kaikki nyt menee sitten hyvin.

Tänään piti taas jäädä kotiin, eilinen alkoi oksentelulla mutta päätin kuitenkin suunnata töihin. Koko päivän oli sitten kuvottava olo ja kertaalleen piti töissäkin käydä oksentamassa. Onneksi olin ehtinyt jo toimistolle takaisin. Tänään olisi ollut luvassa eilistä rankempi päivä töissä niin avokki sai suostuteltua jäämään kotiin.. Nyt on hyvä olo kun koko päivä maannut sohvalla. Liikkuessa sitten vähän kuvottaa..

Koko viikon on ollut niin saamaton olokin, töiden jälkeen olen nukkunut n. 2-3tunnin päikkärit. Toivotavasti ensiviikolla jo olokin helpottaa.. Voi olla etä ensiviikolla pitää töissäkin esimiehelle jo kertoa ettei ihmettele lisääntyneitä poissaoloja..

Tänne ei vieläkään ole tullut ulta-ajasta tietoa, ensiviikolla kirjeen pitäisi viimeistään tulla.. Joten täälläkin luetaan mielenkiinnolla muiden ultrakuulumisia =)
 
rakkadesta äiti tule pian kertomaan kuulumiset!

Hööpi Join the club... :hug: mun aamu alkaa sillä, että herätään taaperon kanssa, taapero isin kanssa aamutoimille, äitille parin desin jogurtti huiviin alta aikayksikön, muuten ollaan nöyrästi polvillaan posliinin edessä... oli muuten mielenkiintoista (ällövaroitus) kun yksi aamu oksensin mahanesteitä, söin jogurtin, ja n. 1,5 tunnin päästä taas töissä mahanesteitä, kovin nopsaan imeytyy tyhjään mahaan syöty jogurtti... tieteellistä tutkimusta... :D

Tervetuloa tuulentyttö ja KatsuAmsku :flower:

Niin ja onnea LittleOne hyvistä ultrakuulumisista!

rockstone ja mini 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Tervehdys! :wave:
Vieläkö mukaan mahtuu? :)
Minä tein maanantaina kolmen tunnin pisusta illalla erittäin positiivisen r.testin. :heart:
Taustaa sen verran että ennestään yksi lapsi, 1v 10kk. Tämä neitokainen saatiin alulle viiden vuoden yrityksen jälkeen. Joista neljä ekaa vuotta tjot-tekniikalla. Ja viimenen "vuosi" clomit+terot yhdistelmällä josta toisesta kierrosta tärppäsi. Viime syksynä tulin
spontaanisti raskaaksi heti imetyksen loputtua mutta se oli tuulimuna joka meni spontaanisti myös kesken rv 14.
Siitä asti ollaan yritetty ja yritetty. Tm jälkeen kierrot onneksi normalisoituivat ja ei tarvittu kun clomit että ovuloisin. Noh, neljään kiertoon gyne ne määräsi ja vain kahdessa ovuloin eikä tärpännyt. Sitten olisikin ollut aika 12.9 lapsettomuus plk. jonka peruin. (olin juuri saanut kuulla että 3 kaveria lähipiiristä olivat tulleet yllättäen raskaaksi) Mun pää ei enää kestänyt kiertopäivien laskuja ja oireiden tarkkailua. Muiden raskaudet eivät ole minulta pois mutta sillä hetkellä se tuntui niin epäreilulta että ekalla yrittämällä tulee muut raskaaksi ja itse tahkotaan kuukausi tolkulla ilman tulosta.
Päätettiin siis laittaa pillit pussiin loppuvuodeks ja ens vuoden alusta oltais soitettu taas aikaa gynelle ym... Mutta mutta... nyt toisessa taukokierrossa sattui sitten tärppäämään. En siis todellakaan ajatellut koko asiaa, suunnittelin oikeastaan Lontoon reissua mulle ja miehelleni ensi kevääksi. Ja näköjään kannatti vaan OIKEASTI unohtaa koko yritys hetkeksi. Ei se kyllä helppoa ollut.
Mulla on pitkä kierto joten oikea LA saan vasta ultrassa mutta laitan laskelmieni mukaisen LA tänne.
Olen jo joitakin teidän kirjotuksianne täällä lukenut varovasti. Mutta on vielä lukemista että pääsen jutun tynkään kiinni.
Ennenkaikkea kuitenkin, onnea meille kaikille! :flower: :heart:

25.6./Lilleri82/30/2./K-PKS

Terv. Lilleri 5+3 ja ylläri
 
Onnea plussasta uusille:flower:

Omaa napaa sen verran, että täällä myös aamulla kova kiire jääkaapille. Eka on ite syövä aamupala, ja sitten vasta pääsee taaperon kanssa aamutoimille. Toisaalta tästä on se etu, että mun on jotenkin helpompi nousta aamulla aikasin. Olen ihan aina ollut järkyn aamu-uninen ja en millään pääsis sängystä ylös ennen ysiä. Onneks taaperokin nukkuu yleensä sinne lähelle ysiä kotiaamuina.

Liikunnasta piti kanssa vielä laittaa, että harrastan kaikkea ulkoliikuntaa yleensä ja paljon, mutta nyt samoin kuin ekassa raskaudessa, ei pysty oikeen yhtään mitään. Vähäinenkin kävely pistää oksut kurkkuun. Jotenkin yhdistän sen siihen, kun maha "lotisee" liikkuessa. Hankala selittää, mutta liikkuessa mahanesteet hölskyy enemmän, niin se on instant huono olo. Kun vein esim. taaperoa päiväkotiin, niin oikein mukava oli yökkiä matkalla, ei varmaan kukaan kattonu yhtään ihmeissään.. :D

Sellaisen päätöksen olen tätä toista (toivottavasti onnistuvaa) odotusta varten tehnyt, että en stressaa yhtä paljon kun ekassa. Jos en jaksa liikkua, so what! Paha olo menee kyllä suht pian ohitse. Ja muutenkin koko raskaus on periaatteessa aika lyhyt aika, kaikki ne vaivat kyllä kestää. Ekassa olin niin paskana jokaisesta pienestäkin vaivasta. Mites muilla, joilla raskauksia takana, onko mitään toiveita/odotuksia omassa suhtautumisessa tätä raskautta kohtaan?
 

Yhteistyössä