Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

täällä alkoi nyt vuoto,ihan kirkasta verta,hyytymiä jne..mitään kipuja ei oo,mutta tiiän että kesken meni kun ihan yllättäen loppui pahoinvointi ja mitkään hajut ei tuu enää nokkaan! mulla ei oo ennen ollutkaan km joten kerta tää ensimmäinenkin..=S
 
Mä olen ollut jotenkin kiireinen ja kaiken kiireen lomassa ihan tosi väsynyt. Joka ilta en jaksa edes tietokonetta avata, kun tavallisesti notkun koneella pitkin iltaa..

Kahlasin viestejä läpi, ja surukseni huomasin että muutamat ovat kokeneet menetyksen :( Pahoitteluni kaikille teille, ei ole sanoja..

Mulla on eka neuvola vasta 14.11. Jännittää että kuunnellaanko silloin sykkeitä, ja jos niin kuuluuko ne. Me ei olla käyty eikä näillä näkymin olla menossakaan varhaisraskauden ultraan.

Eli tällä hetkellä väymys on tosi kovaa, ja vähän huonoa oloakin. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mutta jos menee niinkuin edellisissä raskauksissa niin pönttö tulee tutuksi monen monituisen viikon ajan :(

Nälkä on jatkuvaa.. tänään olen syönyt aamiaisen, kolme kertaa lämipimän ruuan, välipaloja useita, jäätelöä jne.. siis ihan mahdotonta,

Toiveista tälle raskaudelle: en toivo varsinaisesti muuta kuin että jaksaisin hyvin tämän raskauden, jaksaisin liikkua ja ulkoilla (pinnallisesti toivon myös ettei tulisi ihan kamalsti kiloja karsitettavaksi synnytyksen jälkeen) sekä tietysti että lapsi on terve. Meillä on kaksi poikaa ennestään, varmaan tämäkin on sitten poika :D mutta tyttökin olisi ihana yllätys. Haluaisin myös olla töissä mahdollisimman pitkään.

Annintähti 6+6
 
soitin päivystykseen ja ne ei ota vastaan sinne=( pitää vissii mennä sit yksityiselle tarkistaa tilanne..mulla vuoto loppui kun seinään ja nyt ei tuu enää mitään vuotoa,mitä tää nyt meinaa???eli yks puolikas siteellinen tuli yhteensä..haluan nyt varmistuksen että menikö kesken vai mitä tää on..nyt 6+4
 
Jos sulla on istukka kohdunsuun päällä ja se vähän vuotaa kun ei kerta kipuja ole. Voithan sä soittaa sinne sairaalaan ja sanoa että sua pelottaa ihan hirveästi ja epätietoisuudessa oleminen on ikävintä. Et voi mennä töihin ja jne.. Käytä vaikka jotain hätävalhetta. Anteeksi että tulin huutelee tähän ketjuun. Olen itse tuolla vauvakuumeilun puolella ja välillä käyn lueskelemassa juttuja odotuspuolelta. Tsemppiä ja paljon vauvaliimaa kaikille odottajille.
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
evamaria82 jaksamisia ja toivotaan että kaikki olisi hyvin. Toi on kyllä niin uskomatonta toi lääkärille pääsy päivystysaikaan että oksat pois :( Mulla oli ekassa raskaudessa vuotoja joitakin kertoja ja kaksi kertaa jouduin ihan päivystykseen lähtemään. 2-3 h odottelin sitten jonossa ennen kun sisälle pääsin. Musta se on niin pirun väärin, että raskaana olevat eivät pääse etuilemaan sitten yhtään. Edesmennyt äitini totesi noiden jonotusten takia että seuraavan kerran kun/jos vuotoa tulee, soitat sitten ambulanssin hakemaan, niin pääset varmasti heti sisään. Tosin nää mun sairaalakäyntiä vaativat vuodot, olivat vasta keskivaiheessa raskautta.

Mulla ihan järkyttävä nälkä kanssa koko ajan mutta toisaalta ällötysolo myös päällä, varsinkin aamusta-alkuiltapäivään. Mun tekee mieli vaihtoehtoisesti joko tosi suolaista (ja rasvasta) ruokaa esim pitsaa tai sitten vaan jotain raikasta esim. omenoita. Ruoka kelpais kyllä, kunhan sitä ei tarttis ite tahdä/tuoksutella.

Huomenna olis sitten varhaisultra täälläkin. Jännittää vähän miten menee..

Terese ja rv 6+6
 
mulla oli just tokaa lastani oottaes toi etinen istukka joka vuoti runsaasti rv 8-23..kunnes siirtyi ylös..se oli just tosi rankka alkuraskaus,sai jatkuvasti ravata jorvissa..nyt voi toki olla sama tilanne mut ne on kyl aika harvinaisia tapauksia että en sit tiiä oisko mul taas yhtä hyvä tuuri..
 
Joku totesi, että eka neuvola on vasta marraskuun puolivälissä. Minä en ole vielä edes soittanut neuvolaan. Taidan odottaa viikon päästä tiistaina olevan ultran yli; pienenee mahdollisuudet, että joutuu perumaan ajan. Ja sittenkin odottanen seuraavaan tiistaihin, jolloin voin soittaa ilman, että isompi lapsista on kuulolla (tulee alkuvuodesta 5). Vaikka heti kohta ultran jälkeen soittelisin, alkaa siinä vaiheessa olla 8 viikkoa kasassa. Siis jos ultrassa löytyy elävä tyyppi.
 
Evamaria, toivotaan parasta!! Jos vuoto loppui, niin mielestäni toivoa on. Toivottavasti pääset mahd. pian lääkäriin.

Tänne on rantautunut kuvotus. Tuli muutama päivä sitten aaltoillen ja aavistuksina, nyt jo ihan pahana olona. Pitäisi syödä, mutta ei tee mieli mitään. Yritän niellä tuoremehuja. Hyvä että on paha olo. Jospa se merkkaisi vauvanalulle hyvää. Kaikesta sitä ihminen osaakin olla kiitollinen. Vähän jännittää miten töissä pärjään, oon nimittäin ihan tosi väsynyt koko ajan.

Harmi kun en ole aikaisemmista odotuksista mitään päiväkirjaa pitänyt, voisi vertailla. Sellainen muistikuva mulla on, että pahoinvointi tuli joskus näillä viikoilla ja kesti kolmisen viikkoa. Eli aika pikanen juttu. Muistelen , että nuorimmaiselle rv 8, olo oli melko hyvä ja oireeton (tissikipukin hävisi). En osannut kuitenkaan olla huolissani silloin, nyt menisin pitkin seiniä.. Näin ne ajat muuttuu. Saa nähä mitä tuleman pitää. Viikko ja kolme päivää ultraan.

Halauksia kaikille

Tuulentyttö ja Toivotoukka 5+3
 
rakkaudesta äiti tuntuu niin pahalta sun puolesta :'( En osaa edes kuvitella, miltä ois tuntunu siellä samassa huoneessa kuulla huonot uutiset. Toivottavasti pärjäät ja jaksat :hug:

Olin viikonlopun pois pelistä. Mikään ei pysyny sisällä ja olokin oli sen mukanen.
Just ehin täällä paukuttelemaan henkseleitä tuosta urheilemisesta :D Tuntu kävely sohvalta vessaankin välillä ylivoimaselta urheilusuoritukselta.

Nyt töissä omaan huoneeseen piiloutuneena, mukana kassillinen eväitä... (Pääsispä jo kotia)
 
evamaria toivottavasti mahollisimman pian selviää mistä johtuu. Pistää kyllä vihaksi, kun kuulee ettei lääkäriin soitettaessa oteta tosissaan.

Huomasin lueskellessa, etten todellakaan oo ollu ainot joka on tuskaillu viikonlopun pahoinvoinnin kanssa. Älyttömän iso tsemppi teille jotka vielä samalla pyöritätte siellä arkea ja viihdytätte lapsia. Selvästi näin esikoista odottaessa saa enemmän keskittyä vaan itteensä ja siihen pahaan oloon...ja muu maailma saa pysähtyä siks aikaa :ashamed:
 
LittleOne Kieltämättä kyllä esikoisen odotus oli helpompaa. kun pääsi töistä kotiin niin sai mennä vaikka suoraan peiton alle.. mun mies on ollut jonkin verran iltoja ylitöissä niin on ollu pakko tsempata pikkumimmin kanssa vaikka kyllä sekin vaistoaa, että äiti ei oo ihan kondiksessa.. onneks nukkuu kuitenkin päikyt vielä niin saa viikonloppuisin lepohetken keskellä päivää, toisin kuin täällä töissä...

Tekis mieli tehdä aamukampa seuraavaks neljäks viikoks.. sitten mun tuurilla pahoinvointi ei lopukaan samaan aikaan kuin ekassa raskaudessa... toisillahan se jatkuu koko raskauden ajan, toivottavasti ei kenelläkään meistä.

hei, täällä poksuu!
rockstone & mini 8+0
 
Sanattomaks vetää uutiset, joita tänne on tullut. :( Paljon voimia menetyksen kohdanneille! <3

Täällä etova olo jatkuu.. :/ Miehellä on tänään vp, joten mä saan kerrankin vähän lepäillä. :) Päivemmällä, aattelin suunnata salille ja sit ulkoilemaan taaperon kanssa.. Eilen käytiin rattikelkkailemassa ja hyvin toi vuosikas pysy kyydissä.. :D

Ruuasta oli puhetta.. mua kans himottaa pizza ihan hulluna! Yogurtti ja appelsiini tuoremehu on melkeen ainoot mitkä uppoo muuten. Kohta pitäis kauppaankin mennä ruokaa ostaa, mut ei kykene enkä pysty ees ajatella mitä sitä tällä viikolla söis kun tulee niin huono olo..

Ens viikolla oiskin jo eka neuvola lääkäri.. <3 Jännittää jo nyt.. Toivottavasti silloin näkyis jo sykekin, toisin kun viikko sitten ekassa neuvolassa..

Safu+tirppa 7+4
 
:hug:evamaria voimia! Onko jo selvinnyt mistä vuoto johtui?

LittleOne Mun jälkeen sinne huoneeseen tuli ultrattavaksi joku toinen nainen ja vaikka toivoin hänelle hyviä uutisia niin silti siinä ultrahuoneen viereisesä vessassa itkiessäni pelkäsin kuulevani ne.Ja jottei tuu väärinkäsityksiä niin todella toivoin että hänen vauvansa on kunnossa,mutten vaan ite halunnut kuulla niitä uutisia.Oisin halunnut itsekkin kuulla ne sanat että minun vauvani sydän sykkii,joten ois voinut olla liikaa omien huonojeni uutisten jälkkeen kuulla jonkun toisen hyvät uutiset.Mää siis poistuin tosi nopeaa sen vessan kautta ulos eikä tavinut nähdä sitä naista joka meni mun jälkeen siihen huoneeseen.

Kovin hyvin en voi tällä hetkellä.Oon niin surullinen että sydäntä särkee.Jotenkin siihen on vaan kuitenkin sopeutunut että vauvaa ei nyt tullut vaikka kuinka toivoin:'(
Mutta vaikka sopeutunut oonkin niin suru on ja pysyy varmasti vielä pitkään.
Mitään vuotoa ei oo alkanut tulla.Parina päivänä tullut kamalia viiltäviä kipuja,mutta ne on mnenyt ohi eiköä vuoto oo alkanut vaikka sitä nyt toivonkin.Oyssiin ei oo tullut aikaa vielä ja kun sinne soitin niin menee kuulemma ainakin torstaille jollei jopa perjantaille.

Voi ku tää jo ois ohi:'(

Kiitokset vielä kaikille myötätunnosta:heart: Oon iloinen aina kun luen täältä hyviä uutisia=)

rakkaudesta äiti
 
Syvimmät osanottoni kaikille menetyksen kohdanneille. En pysty edes kuvittelemaan kuinka pahalta keskenmeno tuntuu. Haleja kaikille :hug:

Täällä oireettomuus on vaihtunut oireiluun. Lähinnä pahaanoloon ja kuvotukseen. Olin viikonlopun reissussa tapaamassa vanhoja opiskeluaikaisia ystäviä. Olimme ravintolassa syömässä, kunnes yhtäkkiä se ruoan lemu ja annos edessäni laukaisi pahanolon. Nielin, nielin ja vielä nielin. Olin kauan aikaa hiljaa, kunnes joku tytöistä huomasi että olin vähän omituinen. Puhkesin hillittömään itkuun ja jouduin paljastamaan että olen raskaana. Onnentoivotusten jälkeen puoleksi syöty ruokalautanen siirrettiin pois nenäni edestä ja olo helpottui. Eli minun oli pakko kertoa uutiset, vaikka en olisi sitä halunnut vielä tässä vaiheessa tehdä.

Äsken kävimme työporukalla syömässä ja jo ruokalaan meno alkoi kuvottamaan. Sain onneksi syötyä ruokani, mutta ei puhettakaan että oisin juonut jälkiruokakahvin. En kestä jos "jään kiinni" täällä töissäkin jo näin aikaisin. Haluaisin pitää tämän onnellisen tiedon itselläni niin kauan kun on riski että jokin menee huonosti. Tai edes siihen asti että näen ultrassa että siellä jotain on. Tasan viikon päästä on varhaisultra. Pakko tsempata sinne asti!

Tsemppiä muillekin pahaa oloa kohdanneille. Ei ole helppoa ei!

Onnellinen + pikkuihme (5+6)
 
rakkaudesta äiti Voimia sulle! :heart:

Täällä ollaan nyt tasan viikko kärsitty pahoinvoinnista. Ajoittain on ihan hyvä olo, mutta heti jos syöminen unohtuu liian pitkäksi aikaa, niin se on menoa. Eilen aamulla tuli maattua liian pitkään sängyssä. Ylöspäästyä heti jääkaapille ja mehukeittoa lasillinen. Pitkät aamu-unet kostautui ja en ehtinyt ees vessaan... Viikon oon vaan ollu täällä kotona, kun en uskalla pahoinvoinnin pelossa lähteä mihinkään :(

Huomenna meillä on ensimmäinen neuvola-aika. Ja keskiviikkona olen menossa verikokeisiin. Tuo vähän jännittää, kun ennen labraa ei saa syödä mitään... :s


Hellioz 7+3 - 7+6 (huomenna varmistuu)
 
Viimeksi muokattu:
heippa kaikille,mulla on ultra sit tänään klo 15.20,pitäkää peukkuja että vuoto olis harmitonta =) <3 tänään vielä vuotanut vähän ja yöllä kauheat vatsakrampit ja paska lens kaaressa =S nyt on helkkarin huono olo taas,voisin oleskella vessas 24h mutta muksuille pitää olla läsnä..sain mä tehtyy äsken niille spaghettii ja kastiketta huh vitsi sekin oli tuskien taival..katsotaan miten menee matka helsinkiin bussilla+junalla,varmaan aika hubaa tässä olotilassa=P
 
Voimia kaikille ketkä on menetyksen joutuneet kokemaan :hug: Ei löydy sanoja..

En tiedä onko minkä verran muita uusia jo päivitelty listalle, mutta minua ei ainakaan siellä vielä näkynyt. Eli tässä mun tiedot: 26.6. marme/26 v./2.lapsi/MKS Mielelläni täällä teidän kanssa jakaisin kokemuksia..

evamaria82 toivottavasti saat hyviä uutisia ultrasta! täällä pidetään peukkuja!

Toiveita raskaudelle hmm, varmaankin se että pysyisi sillai hyvässä kunnossa että jaksaa esikoisen kanssa touhuta ja kaikki menisi muuten hyvin! Niin alussa tässä vielä ollaan..

Jotenkin iskenyt taas niin epäuskoinen olo koko raskaudesta että voiko se olla totta, nää alkuviikot menee niiiin hitaasti kun odottelee ekaa neuvolaa ja ultraa. Monella on ilmeisesti kuunneltu sydänääniä jo ekassa neuvolassa? Esikoista odottaessa ei kuunneltu meillä, jännä nähdä miten nyt eri paikkakunnalla.. Oireitahan mulla ei juuri ole ollut (kuten ei ekassakaan raskaudessa), pientä turvotusta ja väsymystä vaan. Kai sitä pitäs vaan olla huolehtimatta liikoja, ja ajatella että raskaana kunnes toisin todistetaan :)

marme 5+5
 
Huh huh, aamupissasta testattu digiin YHÄ 1-2 ja kun avasin sen niin minusta ne on vahvemmat tähän astiset viivaset
Ehdin onneksi soittaa ennen klo 10 äitiysneuvolaan ja meen nyt sit huomen aamulla verikokeeseen ja keskiviikkona on lääkäriaika ja ultrataan.
Se täti laski mun viime menkkojen mukaan viikot ja huomenna tulisi 7+0.
Rupesin väkisin miettimään että mitäs jos siellä onkin jotain vakavaa? Meinasi pissatestiin mut laittaa mutta kun selitin tilanteeni niin sit se tajus.
Kunhan mä nyt tajusin että se lääkäri on vasta ke. Onneksi nuin nopiaankin pääs lääkäriin.
Se täti ei vaan tainnut ymmärtää että oikeasti on keskenmeno...
 
Mä tilasin itselleni perjantaille varhaisraskauden ultran. Sen verran on epävarma olo ja muutenkin ollut ihme kipuiluja mahassa. Maksaa 130e, mutta ainakin on sitten tietoisuus, onko siellä masussa jotyain vai ei.

Naapurin tyttö ja evamaria ISOT tsempit teille.

MiiJane ja möhkis 6+5
 

Yhteistyössä