Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Ilmoittaudunpa tännekin mukaan... La omien laskujen mukaan 14.6.13. :) Neuvolaan olen menossa kahden viikon päästä. Vielä ei juuri muuta oiretta ole kuin rintojen arkuus. Pahoinvointia ei ole ollut ja tämä tuntuu oudolta. Tulen pahoinvoivaksi muutenkin niin helposti, niin johan on kumma että nyt ei ole :D *koputtaa puuta*

14.6.13/Hellioz/23/1./OYS
 
  • Tykkää
Reactions: häpimama
Hyvää päivää ja tervetuloa uusille! :wave:

Täällä väsymys painaa ja kiukkuisuus kasvaa päivä päivältä! :( Tympii itseänikin kun koko ajan ole pahalla päällä ja mikään ei mene mieliksi! Koti näyttää tosiaan sekaiselta kun ei ole ylimääräistä energiaa siivota täällä :( tekis mieli vaan nukkua.

Eilen töistä tullessa (illalla) täälläkin oli eka pahoinvointi kohtaus. tuntui että pala oli kurkussa koko ajan ja oksetti, mitään ei silti tullut. Hassua koska mulla ei kahdessa ekassa raskaudessa ole pahoinvointia ollut ollenkaan. :saint: Muutenkaan en mikään laiheliini ole mutta tuntuu että vatsa on turvoksissa varsinkin iltaisin ja ite olen miehen kanssa kattonu että ihan ku se näkyis jo päällepäinkin :D Oonki miettiny ku meillä molemmilla suvussa kaksosia että tiiä vaikka täällä olis tuplat tulossa. :) (tai sitten mieli tekee vaan tepposet) :D

Voi kun olis jo tiistai ja pääsis sinne ultraan kurkkimaan että kaikki on kunnossa. :) Huomenna poksuu taas viikot!

Kotiäiti & Nappula rv 5+6 :heart:
 
Mulla on kyllä tosi epätodellinen olo koko raskaudesta, kun ei oo vielä mitään oireita, paitsi koko aika kylmä, mutta oon muutenkin aikamoinen vilukissa :)

Mulla on parin viikon päästä eka neuvola ja samalla lääkäri, joka ultraa. Pääsen nyt tässä raskaudessa tehoseurantaan, kun edellinen päättyi niin ikävästi.

Meillä piti olla ens vuoden heinäkuussa häät, kirkko ja juhlapaikka on jo varattu, mutta luulen että siirretään päivää. Ei oikeen niin pienen kanssa välttämättä jaksa juhlia olla järkkäämässä, JOS (ja toivottavasti!) kaikki nyt hyvin menee sinne kesäkuulle saakka. :)
 
Minäkin sain tänä aamuna yllätysplussan! Eipä sitä vaan meinaa millään tajuta, epätodellinen mutta niiiiiiin onnellinen olo. Tämä pikkuinen tärppäs heti ekasta kierrosta, mitä en uskaltanut edes toivoa, sillä ensimmäisen yrittämiseen meni 8 kiertoa. Alussahan tässä vielä ollaan, joten jännittää jännittää. Juhannuskullannuppua odotellessa! :D
la 22.6.13/zipuli/34/2/L-PKS
 
Nyt olis sitten kolposkopia takana... eipä ollu mitenkään miellyttävä kokemus. Etenkin kun solumuutoskohta oli juuri kohdunnapukassa. Nyt vaan toivon että tulokset olisi sen verran hyvät ettei tarvitsisi raskauden aikana hoitaa.

Täällä vielä selvitty muutamalla pahoinvointiaamulla, mutta menneet onneksi nopeasti ohi. Ja olen yhden uuden oireen löytänyt: aivastelu, aivastelu, aivastelu ja aivastelu. Tuntuu että on ihan loputonta!

Laskin tuossa että minun varhaisultra menisi 7+4 saakka, ärsyttää odottaa kun muutkin päässeet jo aiemmin :D puoltoista viikkoa on liian pitkä aika! Äh kai se on pakko malttaa.

Elba & möykky 5+6 <3
 
Hei kaikille!!!

Ja tervetuloa kaikille uusille:flower:
Rupee oleen jo iso porukka kasassa :)

(.) Nyt alkoi täälläkkin kuvotus,nyt kolkmatta päivää,ihan karsee olo.
Mitään ei pysty oikeen syömään ja kaikki mitä muutkin syö tekee pahaa.

Eilen kävin kaupassa ja pyörin siellä tunnin ja ostossaldo oli aika pieni,kun kaikki mitä hyllyssä näin teki pahaa,
saa mies hoitaa tästälähin nää kaupassa käynnit,jos haluavat ruokaa saada ;)

Hedelmät,jugurtti ja mehukeitto uppoo,mut siinä ne sitte olikin,suolasta ei tee mieli mut pakko väkisin syödä vähäsen.

Äippä ja masunasu 7 tasan :)
 
Onnea ja tervetuloa uusille :flower:

Nyt se sitten alkoi tänää, savuton elämä! Ei varmasti tule olemaa helppoa mut onneks mies tukena. Hää ei ite polta ollenkaa joten on oikein mielissää. Kuitenkin tärkeintä ajatella tuota pientä tuolla masussa :)

Olot vaihtelee kovastikin kyllä täällä.. Nyt ei tänään eikä eilen ole maistun mikää.. Jotaiha se ois pakko syödä. Ja juoda.

Mieliala jotenki kans matalal ollu.. Vaik toki olen onnellinen tästä raskaudesta yms. Eikä tuo harmaa ja sateinen ilma ainaka yhtään auta asiaan. Onneks perjantaina saa muksut taas viikoksi tänne <3 Se varmasti piristää :)

Elba pidetään peukkuja! Tuo toimenpide ei todella mikään mukava...
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Ilmoittaudunpa minäkin mukaan. Toinen lapsi tulossa ja laskettu aika omien laskujen mukaan olisi 24.6.! Ei tätä meinaa vielä edes uskoa todeksi. Varhaisultran sain varattua eilen ja tänään myös neuvola-ajan. Ihanaa! :heart:

Kenguruemo/24.6.2013/33/2. lapsi/HUS
 
Täällä myös ilmoittautuu yksi maanantaina plussannut, vahvat plussat paukahti maanantaina illalla, ja tänä aamuna viikkonäytöllisessä jo hedelmöityksestä viikkoja 3+. Pienoinen yllätys plussa silti oli, koska todella myöhäinen! Vipat kuukautiset olivat 19.8. Syyskuussa ei menkkoja kuulunut, ehdin testata neljä kertaa negatiivisen testin. Vielä torstaina 4.10. (kp47) puhdasta negaa. Siinä sitten jo vähän luovuin toivosta, kuvittelin kropan hakevan vaan omaa hormonitasapainoa e-pillerien jälkeen. Mutta mistä lie tuli tunne, että testataan nyt vielä (kp 58 ma), ja vahvat viivathan sinne ilmestyi! Laskettua aikaa vaan vaikea sanoa. Jos kaikki menee hyvin, niin luultavasti kesäkuun lopussa kuitenkin. <3 Eka neuvola kolmen viikon päästä vasta, kuinkahan jaksaa odottaa :D Ja siellä myös ultrataan sitten.

Sheldon/la?/25/1.lapsi/SEKS
 
Tervetuloa mukaan kaikki tuoreesti plussanneet :)
Minulla oli tänään alkuraskauden ultra. Pelotti, sillä eilen alkoi ruskea tuhruvuoto :(
Kaikki oli kuitenkin hyvin, sydän siellä sykki riisinjyvän kokoisella alkiolla kohdun sisäpuolella :heart:
Yhdessä lääkärin kanssa totesimme, että keskenmenon riski on vielä valtaisa noin 10.viikolle saakka, eikä sille sitten mitään voi jos niin käy. Vuoto voi olla kiinnittymisvuotoa (mitä minulla ei ole kolmessa aikaisemmassa raskaudessa ollut koskaan!) tai jos se jatkuu/voimistuu, kyse voi olla myös istukkaongelmasta.
Toivoisi niin, että on ensiksi mainittua...
Pahoinvointia on tänään ollutkin sitten ihan kiitettävästi, hermojännitys lienee vaikuttanut asiaan...

Rakkauslapsi 6+6
 
Terese: mulla ei ole yhdessäkään raskaudessa tullut tipan tippaakaan maitoa raskausaikana! Kaikkia olen silti ihan onnistuneesti imettänyt 6kk, 1v2kk ja kuopusta 11kk. Ensimmäinen ja viimeinen ovat olleet pahasti allergisia, mikä on asettanut enemmän haasteita imetykselle kuin maidontulo.
 
Joukko vaan kasvaa, onnea ja tevetuloa kaikille uusille plussanneille! :)

Sairaslomista eilen piti soittaa töihin ja jäädä kotiin. Oli sen verta huono olo, ettei potilastyöstä olisi välttämättä tullut mitään.. Toivon vaan ettei pahoinvointi tästä pahene. Vieläkään ei ole kertaakaan tullut oksennettua, vaikka eilen lähellä olikin.

Häistä varasin meille vihkikirkon n. kuukausi sitten ja avokin kanssa tultiin siihen tulokseen että edetään häidenkin kanssa ihan suunnitelmien mukaan. Tosin meillä vasta syyskuussa häät, joten jos kaikki menee hyvin on pikkanen silloin jo muutaman kuukauden ikäinen. Lisää stressiä nyt vaan tuottaa miten saadaan nyt tarpeeksi rahaa säästettyä kun kohta alkaa oman asunnon maksaminenkin..

Murkku & pallero 7+4
 
Heips aikoihin! Tervetuloa uudet =)!

Mun on pakko purkautua tänne omista asioista ja sitten alan lukemaan useamman päivän tekstit taaksepäin.. Sori omanapaisuus, mutta kommentteja kaipaan.

Tänään ol ialkuraskauden ultra (rv 6+4). Mentiin ihan tuntemattomalle yksityiselle tyypille.. ensinäky oli erittäin epäilllyttävä; epäsiisti olemus tohtorilla. Oli todella tyly ja vähäsanainen. Ultrauslaite oli sellanen "taskuversio", joku 8 tuuman näyttö, ikinä en ole sellasta nähnyt! Ultraus kesti noin 1 minuutin. Kaikki näytti normaalilta, raskaus kohdunsisäinen, sikiöpussi löytyi ja vastasi rv 6+6, mutta sikiö silmämääräisesti pieni (rv4-5), joten tää nulikka päätti että se tutkimu oli siinä, ei toinna mittaillakkaan. Sykettä hän ei nähnyt.. ja me ei tosiaan miehen kaa nähty mitään, kun tää laite oli minimaalinen eikä asiakkiden nähtävillä lainkaan. Sitten se alkoi puhumaan, että jos vuoto alkaa, niin kesken menee ymsyms. masentavaa. Oikeestaan se 99€ maksettiin siitä luennosta. Itse tutkimus, anteeksi, siis hutkimus, sen minuutin ajan. Laitteet oli kyllä niin epäilyttävät, että liekkö niillä edes mitään näkee, tohtorista puhumattakaan. Kauhea viha oli, kun sieltä poistuin. Nyt hieman jo rauhoittunut. Mä luulen ja uskon, että kaikki on hyvin. Ed. raskaudessa tasan samat rv:t 6+4 ja sykettä eivät nähneet, reilu vko, niin kaikki oli hyvin ja sydän sykki. Olen siis toiveikas ja päätin jatkaa onnellisesti raskaana olemista. Mutta kertokaa te kokemuksia tai omia ajtuksia tästä käynnistä.

Nyt lähden lukemaan teidän kuulumisia =)
 
Elba, mulla ois myös kolposkopia joulukuussa. Tehtiin operaatio kesällä, jossa multa poistettiin syövän vaikein esiaste, dysplasia gravis. En ole ollenkaan varma tehdäänkö sitä kontrollia nyt mun ollessa raskaana. Se ei ole kivan tuntuista ja toivottavasti sun ei pidä mennä enää konisaatioon ja selviät vain tuolla koepalojen otolla. :)

Onpa huono olo. Oksennus ei tule, mutta mahassa kiertää ja alamasu tuntuu tosi turvonneelta ja ikäänku siellä ois kauhee paine. Ei ole vielä muina päivinä vastaavaa tunnetta ollut. Pesänrakennuspuuhissa siellä pieni ilmeisesti. :)

Tuntuu muuten ihan oudolta, et me ollaan kaikki vasta ihan alussa ja kohta foorumille paukkaa jo heinakuisetkin! :D Kuinka se aika kuitenki vaan menee nopeaan, vaikkei se siltä tällai alkumetreillä tunnukaan.

Kivaa iltaa kaikille!

-Pele ja riisi 5+2

Ps. Järkky vilu ja väsy!!!
 
Viimeksi muokattu:
Rakkaudesta äiti Mulla oli tosiaan tosi suuret ongelmat imetyksen suhteen kun esikkoa yritin imettää. Meidän poika syntyi ennenaikaisesti rv 35 ja oli alle kolmekilonen. Lisämaito oli todellakin tarpeen ja jouduttiin sairaalassakin olemaan 9 päivää just syömättömyyden/painon tippumisen vuoksi. Imetin ja pumppasin vuoron perään lähes koko ajan, mutta ei lähtenyt maidoneritys käyntiin. 2,5 kk tätä jaksoin ja sitten oli pakko lopettaa kun ei kerran irtoa niin ei irtoa :( Tää oli tosi kova pala mulle ja osittain myös siksi sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Nyt olen päättänyt, että otan rennommin jos ei onnistu niin ei onnistu. Vastikkeella pärjäs ekakin lapsi ja terve on ollut kun pukki. Olishan se kiva jos imetys onnistuisi mutta joka tapauksessa aion syöttää myös pullosta.

Voi kun nää päivät menis nopsaan ja pääsis vähän turvallisemmille vesille.
 
Pele Ei ollu kivan tuntuista eikä näköistä kun verta valu tooosi paljon ja sanoivatkin että luultavimmin vuotoa tulee kauemmin kun normaalisti. Ei ois pitänyt kattoa edes sitä näyttöä, mutta utelias ihminen kun on... Minulle sanottiin että raskauden aikana tehdään hoidot ja tarkkailut normaalisti jos löydökset on vahvoja. Ei pitäisi olla vaikutusta raskauteen mutta itse en kyllä tykkää yhtään että tonne alapäähän sorkitaan nyt.
 
Noniin, nyt luin mnta sivua taaksepäin, ja unohdin jo paljon :ashamed:

Mutta onnea muutamalle, keillä alkuraskaudenultra mennyt odotusten mukaisesti :heart:!

Saikuista: itekin oon pari kertaa miettiny, että soitanko töihin, etten tule.. jotenkin ei vaan ilkeä. Mutta toisaalta jos mahaan koskee, oksettaa ja väsymys niin paha, oonko mä miten hyvä hoitaja?

Vitamiineista: ite syön minisun mama, toistaiseksi menneet hyvin alas =).

Pahasta olosta: Monella sitä tuntuu nyt olevan paljon. Mulalkin se lisääntyy päivä päivältä. Etoo ja oksettaa, mutta ei lennä. Pakko syödä aina jotain parin tunnin välein, vaikkei kyllä maistuiskaan.

Joku valitteli ummetusta aikasemmin? Millä hitolla sen saa laukeamaan/helpottaa? On ihan kamala vaiva, kun todellakaan ei ole vaivannut mulla, päinvastoin aika vilkas suolentoiminta normitilassa.. kamala tunne!

Upea masu oli jollakulla (yllätys etten muista kellä :headwall: ). Mulla kyllä kans turvottaa niin, että pakko pitää löysiä vaatteita, jos haluaa salata asiaa.. tosin nappi kiristää lantiomallin housuista, joten kaipa se alamasultakin jo vähä koholla on??

Meitä on tosi paljon! Ihanaa. Tuntuu vaan että aika matelee ja nää kriittiset viikot nyt jotenkin tuntuu aikaisempia raskauksia kriittisimmiltä.. miksi sitä pitää stressata?! Tosin mulla nyt vaikuttaa tuo ultra tänään.. olipa vaan kauhea kokemus, ihan harmittaa että tuli mentyä, mutta mistäs näistä kaikenmaailman hihhuleista voi tietää :kieh:

Ihanaa odotusta teille/meille kaikille :heart:

Nelli ja pötky 6+4
 
NeIHM No on kyllä ollu tosi törppö lekuri ultraamas! Ois kyllä itelläki pistän vihaks.

Elba ei ne sit polttan niit vuotokohtii sult? Mul sillo poltettii ku vuoti aika reilust.. Tosiaa se rumba kesti muutaman vuoden kaikkinensa ja edellee alkaa puistattaa ko miettii ees miltä tuntu :(

Meitä alkaa kyllä olee tosi kivasti jo :) Niin ja uusille onnea kovasti :)

Maidon tulosta En kyllä muista missä vaiheessa, mutta jossai kohtii on joka raskauden aikan hieman tissit vuotan.. ei siis pahasti mut sillai et liivin suojat käyttöö ku johki lähti :)

häpimama ja toukka 5+3
 
Mulla on ihan kamala olo! Tässä lukenu kaikkea mahdollista netistä ja alkaa epäilyttämään, että josko se pieni on kuitenkin kuollut tuonne :'(.. Jos rv:t ois jotenkin epävarmat ja tuo rv 4-5 ois mahdollista, sit en niin huolehtis, mutta kun mun täytyy olla jo seiska viikolla menossa.. Ahdistaa! Taidan soittaa huomenna vihdoin neuvolaan ja kysästä, mitä ne tuumaa. JOs pääsis vaikka oikeelle ammattihenkilölle ja oikeilla laitteilla katsomaan tilanteen uusiks. Pitäskö siis soittaa? Vai oonko liian neuroottinen nyt :headwall: :ashamed:
 
häpimama Poltti ne mut ilmeisesti jäi kuitenkin vähän vuotaa ja lääkäri sano että raskaana olevilla vuotaa aina enemmän. Mulla papankin jälkeen ollut vuotoa, että ilmeisesti mulla jotenkin tosi vilkas verenkierto alapäässä :D Kerranki näytteenottaja tokas "OHO! sehän alko vuotaa paljon!"

Mulla on nyt huolena ollut tänään että tissien turvotus on laskenut. Heti alkaa mietityttää ja pelottaa ettei vaan mitään pahaa kävis :( Tosi kipeet on kuitenkin mut se kovuus on lähtenyt pois...onko muilla ollut?
 
nelHM soita ihmeessä! et menetä mitään :) itse jo mietin tässä menisinkö yksityiselle ultraan kun en jaksa odottaa 1,5vk naistenklinikan aikaan. Pelkkä tissien turvotuksen lasku saanut mut hyppii seinille :/
 
Mä selain kaikki edelliset raskausseurantakortit ja kahta murua on ultrattu alkuraskaudessa ja vkot heittäneet yli viikolla alkuperäsiin. Ed. raskaudessa 8+0 ollut rv 7+1.. pientä heittoa np-ultrassakin vielä, mutta sitten kirinyt kiinni ja menty noilla alkuperäsillä viikoilla lasketunajan suhteen. Esikosta np- ultrassa pitänyt olla 12+4 ja olikin vasta 10+2.. tokan kanssakin alussa ollut viikkoa pienempi alkio. Ehkä mä nyt rauhoitun ja olen vain raskaana. Mun murut kasvaa ihan sintteinä :D :heart:

Hyvää yötä. Ja anteeksi omanapaisuus pitkän tauon jälkeen.. ei ole muuta minne purkaa kun kukaan ei tiedäkkään koko raskaudesta.
 
Huomenta kaikille! Mun aamu alkoi vähän paremmin, mitä nuo illan tunnelmat olivat. Soitin neuvolaan ja varasin ekan ajan. Kerroin eilisestä ultrasta. Neuvolan täti tunsi tietävän sen ultraajan ja sanoi vaan, että nyt unohdan koko ultran ja olet vain raskaana :heart:. Hymähdys kun kuuli kellä olin käynyt, puhui sen puolesta, että laitteisto ja ultraaja ei ehkä ihan ollut asianmukasia. Joten mä olen onnellisesti raskaana ja menen ekaan neuvolaan rv 10+2 ma 12.11 :D. Miten malttaa odottaa!! Sillon kuulee jo sydänäänet ja np- ultrakin varmaan jo pian tuosta neuvolasta.

Yritin tuossa katsella, että eikö ketään muita savolaisia, KYSiin menijöitä?! :O

Onko teillä omalla paikkakunnalla äitiytspolin palvelut ja ultrat? Meillä ei täällä ole, joten aina on KYSiin lähtö. Sitä ihmettelin, miten moni kertonut, että kunnan puolesta ultrataan np- ja rakenneultran lisäksi esim. alkuraskauden ultraus ekalla neuvolakäynnillä. Sitten olen lukenut, että eka neuvolakäynnin jotain papereita ois joku saanu kotiin täytettäväksi postissa? En mä kai saa, kun ei mitään mainninnut : /. Miten sitä unohtaa kaikki käytännöt :headwall:

Oikein mukavaa päivää kaikilel! Mulla iltavuoro ja huomenna aamu, pahinta!! Pahaa oloa puskee ja yrjö kurkussa, mutta ku ei lennä eniin ei!

Nelli ja pötkö 6+5 :heart:
 
nelHM Hyvä että soitit ja sait mielenrauhan :hug: En vaan ymmärrä miten tollasen miehen annetaan tehdä tollasta työtä... Kai jonkinlaiset laatuvaatimukset pitäisi täyttää jokaisen "klinikan".

Helsingissäkin mielestäni kuuluu vaan np-ja rakenneultrat. Itse en ole saanut mitään papereitakaan, mutta onhan tässä vielä aikaa jos vaikka tulevatkin.

Minä täällä vieläkin stressaan näitä tissejä :ashamed:

Elba & möykky 6+0 <3
 
Onpas meitä tullut taas paljon lisää. Paljon onnea kaikille plussanneille!

Tekstiä tulee tänne niin paljon että ei millään muista kuka sanoi ja mitä kun on parin päivän viestit lukenut =)

Jollain oli jo melkoinen masukuva, sitä voi jo olla vähän haastavaa peitellä. :)

Melkoisen tökeröä ultrausta oli nelHM saanu. Miten tollasia tyyppejä löytyykin. Muutenkin aika koskettava ja mieltä askarruttava asia ja sit tollanen tyyppi.. HUH HUH.

Itsekin sain eilen varattua neuvolan. Vajaa kaksi viikkoa vielä siihen. Onneksi neuvolan täti vaikutti tosi mukavalta. Ja mulle se ainakin sano laittavansa postissa jotain lappuja mitä pitäis kotona etukäteen täytellä. Oireitakin se kyseli mutta eihän niitä ole. Välillä ehkä vähän tuntuu menkkamaisia tuntemuksia ja sit sellasta jännitysmahakipua. Mut voihan olla että se jännitysmahakipu onkin oikeeta jännitysmahakipuakin... :confused:
Varhaisultra olis viikon päästä! Kyllä ne päivät tässä etenee. Itellä on ainakin nyt niin paljon tekemistä niin saa ajatukset välillä muuallekin.

Tsemppiä etenkin teille, jotka jo nyt olette kovin huonovointisia. Toivottavasti löytyy helpottavia tekijöitä eikä tarvitsisi niin kovin sitä posliinia tervehtiä. :hug:

Hitsit kun tekis niin mieli kertoo edes jollekin ääneen, mut vielä pitäit hetki malttaa..

Ihanaa päivää neidot!
 

Yhteistyössä