Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

Täällä töitä ja kokouksia ja sitten muuttopäivä numero 2 (kuukausi tämän jälkeen muutto nro 3 ja siitä lähtee koko kämpän lattiasta kattoon remontti, sekä kaikki huonekalut käydään ostamassa uutena). Sen verran asioita hoidettavana että itse raskaus on täysi sivutuote tässä elämässä, että toivottavasti sitten kun tää skidi syntyy osaan hetkeksi katsoa sitä ja rauhoittua. Syön seuraavan kuukauden ihan vaan ravintoloissa ja välttelen kotiin menemistä, kotona on huonekaluina vaan 2 patjaa lattialla. Vähän erilaista.

Aika menee liian nopeasti enkä usko että mitenkään saisi kaiken tehtyä ajoissa. Jos ei saa asioita tehtyä ennen syntymää niin ne pitää tehdä syntymän jälkeen ja sitten pelottaa ettei kerkeä tutustua omaan lapseensa. Sovitut työt hoidan vaikka olisi mikä vauva tississä kiinni.

Mutta pulmansa kaikilla :) Jaksamisia kaikille!

Naene (en ole tiennyt raskausviikkoani vähään aikaan, lunttaan joku päivä vaan jonkun allekirjoituksesta että toi on varmaan lähellä totuutta :LOL:)
 
Eilen oli siis neuvola ja voi että minua kismittää!!! siis kaikki oli muuten hyvin mulla ja vaavilla. hb edelleen matala, mut mallikkaat verenpaineet ja vauva siellä kovasti möyri ja köyri kun sydänääniä kuunneltiin. kohtu kasvaa kuulemma ihan ajallaan, eikä sitä vielä mitattu.

MUTTA SITTEN NUO KELAN HOMMAT odotamme siis mieheni kanssa esikoista eikä noista neuvola/kela yms asioista ole mitään käsitystä, kun eipä ole tarvinnut ennen niihin tutustua.. terkkari paneutui kelan asioihin kokonaisen viisi minuuttia ja antoi pinon lappuja täytettäväksi ja lähetettäväksi, mukaan sai pienen kelan koti ja perhe kirjan josta kaikki selviää.. jippii ja eiku täyttelemään siis noita.. olin itse niin järkyttynyt ettei kertonut mistään mitään, etten edes siihen hätään hoksannut mitään kysyä!

Te varmaan osaatte auttaa seuraavassa kun teille nyt varmaan kerrottu esim koska jäätte äitiyslomalle (vai pitäskö se itse jostain tietää?? :D .. eli onko se siis minulla kun valitsen tuon 30pv. ennen laskettua aikaa niin 10.5 (laskettuaika 10.6)

Emppuli ja pötikkä 23+3 Hyvää ystävänpäivää
 
Limperi no on se nyt kumma, jos ei oteta tosissaan! Kamalaa, että joudut kärsimään tuollaisesta kivusta. :( Yritä vaan sitkeesti valittaa siitä, siis pakkohan tuollaiselle on jotain yrittää tehdä. Tsemppiä!

Elba minustakin kuulostaisi peräpukamilta tai joltain muulta peräaukon/suoliston vaivalta. Varmasti ihan tavallista raskaana ollessa.

Omaa napaa. Meillä oli tänään rakenneultra, vihdoin ja viimein! Kaikki näyttäisi olevan kunnossa, hyvin oli vauva kasvanut ja elimet paikallaan jne.
Minä rupesin heti ultran alettua pillittämään, enkä sitten kyennyt lopettamaan.. Jännitti etukäteen ihan hirveesti ja kun näin vauvan siinä ruudulla, niin kyyneleet alkoivat vain virrata. Minkäs teet, kun on herkkä niin on herkkä :D
Meille annettiin poikalupaus. Ja kyllä siellä kieltämättä niin selkeä pieni pippeli ja kivekset näkyi, että aika varma poika se tosiaan taitaa olla.
Se ei ollut kyllä hetkeäkään paikallaan, perätilassa enimmäkseen köllötti, mutta pyöri ihan hulluna ja potki, heilutteli käsiään ja ojenteli itseään. Ihana tapaus! :heart:
Mä olen niiiiiiiiiiin pilvissä tällä hetkellä.
Toisaalta ihan hassua, tuntuu tosi oudolta että tällä kertaa tulee poika! Sitten minä olen myös pienen pojan äiti. Vaatii vähän totuttelua. Ihanaa totuttelua =)

Ai niin, säikähdin kyllä todella pahasti, kun hoitaja ensin meinasi että kohdussa on liikaa lapsivettä. Jouduttiin miehen kanssa odottamaan siinä sitten 20 minuuttia lääkäriä tarkistamaan tilanne. Mutta lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että lapsivettä oli normaali määrä.

Linneat 21+4 (ultran mukaan olisi 20+5, mutta laskettua aikaa ei muutettu)
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille!

KatsuAmsulle ja koko perheelle paljon voimia. Raskasta aikaa elätte ja huoli on kova. Tiedän, mitä on olla huolissaan lapsesta. Kiduttavaa katsoa vierestä kun toisella on tuskia ja et voi niitä ottaa itsellesi kannettavaksi. Onneksi asumme Suomessa ja täällä on lasten sairaanhoito melkoisen korkeatasoista. Toivon sydämestäni, että lapsenne paranee ja olette sen jälkeen vahvempia kuin koskaan.

Neuvola- ja saraalakuulumisia:Ma oli neuvola, siellä kaikki ok. Paino noussut alusta 4,3kg. Siihen terkkarikin tyytyväinen. Sf-mitta jo 25cm.

Sairaalassa kävin neurologilla päänsärkyjen takia ja määräsi estolääkkeeksi Propralia ja kohtauslääkkeeksi Sumatriptan Accordia. Nyt en sitten kuitenkaan taida uskaltaa aloittaa niitä, kun Propral laskee kuulemma minun sykkeeni lisäksi vauvan sykettä. Onko kyseiset lääkkeet kenellekään tuttuja raskauden aikana käytettynä? Ei kai auta kuin kuunnella kipuja.

Monella tuntuu tunteet kuumenneen viime aikoina. Täällä jaksetaan kotona olla ns. kiltisti, mutta viimeksi tiistaina otin kierrosta tytön asioiden järjestelystä sairaalassa. Ei kyllä ollut taaskaan ammattitaitoa käsitellä ujoa lasta, ja sitten tehdään arviot pieleen. Jos on käynyt läpi isot leikkaukset ja on hengenlähtö ollut joitakin kuukausia sitten lähellä, pitäisikö oikeasti olla yhtä reipas kuin kaikki muut? Ei vaan voi ymmärtää ja sanon sen kyllä ääneen tilasuuden tullen, viimeksi tänään, kun sairaalasta soittivat.

Kultatiuku ja poikanen rv 22+3 (piti taas kalenterista katsoa)
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ! <3

Tässä äkkiä kännykällä vastaan emppulille... :) Mä kans odotan ensimmäistä ja kaikki
kelajutut uusia, meillä ei ole vielä ollut neuvolaa asian tiimoilta... Mutta oon käyny kelan sivuilla
laskemassa millon äitiysloma alkaa, siellä on tosi hyvä laskuri siihen! ;) Käyppä siellä kattomassa
olisko siitä apua! :D
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Emppuli83: Mielestäni riittää kunlaitat rastin kohtaan 30 päivää ennen laskettua aikaa. Eilen vein omat paperit, ja en itse merkannut siihen mitään päivämääriä äitiysloman aloittamista koskien. Kun laitat liitteeksi sen todistuksen siitä että raskautesi on kestänyt sen 154 päivää (lienet saanut sen todistuksen terkkarilta), Kela osaa varmaan itse laskea, milloin olet jäämässä äitiyslomalle. Siinä tdistuksessa kun näkyy laskettu aika.

Kultatiuku
 
Hyvää ystävänpäivää!

Heti alkuun kakkajuttu. Mulla on suolen toiminta hidastunu töihinpaluun jälkeen. Ei nyt varsinaisesti kai ummeta, mut käyntiväli harventunut jokatoiseen päivään ja tuotos on pienempi ja kiinteämpi. Ei nyt kova, mut hiinä hilkulla. Tänään pistin sitten lounaan liikkeelle espressolla. Need I say more? Jäis meinaan pieni poni kakkoseks. Piti heti raportoida miehelle, hän arvostaa näitä asioita. :D Harmi kun en kuvaa älynnyt ottaa!

No joo. Oltiin me sit neuvolassakin. Kaikki vallan mainiosti, hempat suorastaan ennätyskorkeat. Sit siel oli harjoittelija. Sf-mitta meni varmaan ihan pyllylleen, kun ei se tyttö kehdannu kaivaa häpyluuta tarpeeks alhaalta. Mut ehkä se korjaantu sillä, kun minusta kokeili myös kohtua liian ylhäältä. 18cm sai, mistään käyristä ollut mitään puhetta. Sydänääniä ei meinannut saada millään kuuluviin. Kuunteli navasta ja kyljestä. Sanoin, että poitsu tykkää majailla alhaaallla. Ei uskonut. No löytyi ne sit lopulta kun kaikki olivat neuvomassa. Hauska se harjoittelija kyllä: "ei kannata yhtään huolestua, jos äänet ei heti kuulu.." Samaan aikaan koko maha hyppi puolelta toiselle ja ylös-alas kun poitsu riehu menemään. Juu, oonkin tässä suunniltani huolesta. :D No, mukava tyttö se oli, siitähän se lähtee sujumaan ku treenailee.

Mitäs muuta. Painoa tullut 6kg alusta laskien, viikkonousu nyt 500g. Mut mihin se on mennyt? Käytän viel vanhoja housujani ja mies oli sitä mieltä, et mun selkäkin on kaventunut? (Onko se joskus ollut muka leveä!?) no, ehkä se oli se jättiläiskakka, nyt on meinaan KEVYT olo.

Olikohan muuta.. Ei.

Paitsi POKS 23!
 
Viimeksi muokattu:
Emppuli Tein tänään kelan hakemukset (niin kuin esikoisestakin) kelan sähköisessä asiointipalvelussa pankkitunnuksilla. Ei voisi olla helpompaa, suosittelen ihan kaikille! Nykyään saa lähetettyä liitteetkin, joten sai kaikki hoidettua nopeasti ja ilman paprujen täyttelyä ja kärräilyjä mihinkään. Siellä voi myös nähdä kaikki tehdyt hakemukset, päätökset ym. Ja tosiaan, siellä kela.fi:ssä on hyvät laskurit liittyen lomien kestoon, päivärahojen määrään jne. Käy ihmeessä siellä tutustumassa.

Meillä ei neuvolasta enää edes saa mitään lomakkeita vaan sanovat vaan, että tehkää sähköisesti.
 
Hei, sellanen juttu mulla viel oli, että luulen, et aamulla mun mahassa napsahti? Mä oon kuullut, että loppuraskaudesta maha voi napsua ja etenki vesien menosta kuuluis poksahdus, mut vissiin sit voi paukkua tällee puolvälissä tämmönen pienempikin masu. Uutta mulle kyllä. Sellanen samanlainen ääni kuului, kun repäisee vaatteesta hintalapun poikki. Tai kun kuminauha katkeaa.

Onpa ollut jännä päivä tämä ystävänpäivä.
 
Täytyy kysyä pukamista ja verenvuodosta neuvolalääkäriltä kun mennään muistaakseni kahden viikon päästä. Kyllä säikähdin niin paljon että hetken jo ajattelin että tässäks tää nyt sit oli.. kun ei vielä varmaksi tiennyt mistä reijästä veri tuli, mutta onneksi vauvalla kaikki hyvin :heart:

Onnea muutamille hyvistä ultrakuulumisista ja hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower:
 
emppuli itse menin kysymyslapun kera kelaan kyselee kaikkea mahdollista näihin tukiin liittyen! Hyvin selventi tilannetta ja tajusin täysin nyt mikä on homman nimi, et paljon saa (about) milloinkin ja paljon isi saa ja paljon kummallakin lomaa..yms. :) suosittelen, jos et kaikkea haluamaan tietoa netistä löydä!! :) ja komppaan muita, et sähköisesti itsekin olen maanantaina neuvolan jälkeen laput laittamassa!! :)

BF & tähtönen 21+3

ps. ihania kakkajuttuja :D :D täällä erittäin paljon ilmavaivoja vaan :D
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille tasapuolisesti!

Pikaisesti omaa napaa. Olen kyllä lukenut teidän kirjoituksia.

* Närästää 24/7. En syö Rennietä, enkä aio=kärsin loppuun saakka. Välillä tulee oksennus suuhun, kun niin närästää.
*Mulla on kauheat leviämiskivut. Lantion luut ja kiinnikkeet on kuin tulessa. Vaikka makaan, kipu on kova. Ennen ei ole tämmöistä ollut, joten olkoon sitten syy tuo ikä ja neljäs raskaus. Ihan kamalaa, jalan nostotkin tuskaa.

Maanantaina on kolmas neuvola, miehen kanssa täyteltiin se kysely ja keskusteltiin vastauksista.

Ostin tänään Ferrarin punaiset Brio Happyt. Mietin pitkään Teutonian ja Brion välillä, mutta jotenkin ihastuin Happyihin. :)

Jollain taisi olla peräpukamista johtuvaa vuotoa. Mulla vuotaa nenä ja ikenet, ikinä ennen ei ole verta nenästä tullut..
 
Hirmusesti onnea ultrassa kävijöille hyvistä kuulumisista. On se vaan niin ihanaa :heart:!!!

Kela Minä käyn kanssa paikanpäällä ihan mielellään, osaavat niin neuvoa ja laskea heti siinä jo alustavasti kaiken. Olen vanhankansan immeinen aj tykkään kohdata ihmsiiä ja saada palvelua.. en siis aio asioida netissä, vaikka neuvolasta myös meitä sinne suoraan ohjattiin (ja varmasti hyvä sivut(palvelut siellä onkin). Olen jo lähes kaikki kohdat saanu täytettyä, pitää huomenna palauttaa ja käydä tätsyn kaa se kelalla vielä läpi, korjaa heti, jos jotain uupuu/väärin.

MiiJane76 Mulla on myös tosi pahat nuo luiden kivut, häpyluu eritoten! Tänään ollut pahin päivä niiden suhteen. Rv:ja vasta 23+ ja nää on tällaset.. tuntuu kun joku ois iskeny vasaralla mun häpyluun tohjoksi ja joka askeleella odotan, millon se murenee alta :snotty:. Kyllä on varmaan melko hehkee loppukolmannes :D. Ja tuo jalan nosto on pahinta. jos meet esim kyljelleen makuulleen ja alat siitä olevinaan jumppaamaan pakaroita nostaen jalkaa ylös, ei jumankekka, ei onnistu. Kipu on viiltävä!

Kakka-asiat puhuttavat.. mä voin sen verran kommentoida niihin omalta osaltani, että mä varmaan mätänen ja se on aivan kamalaa. Ei ole äitin pierut enää kukkasia, niinku on noilla mukeloilla ollut tapana kommentoida :LOL::whistle:. Ja suolen toiminta laiskistunut jo ekalla kolmanneksella, oikeestaan melko alusta asti.

Ai niin, ei tarvinnu ajella omalla autolla naamiaisasussa tossa kadulla.. mentiin tonne kylälle passiin puolilta päivin ja bongattiin ne penkkarirekat. Pojan kaa konttasin namusia kilpaa maasta(vastustajina pari mummoa rollaattorien kaa, niin helppo nakki jopa mulle):D. Yhteissaalis: 700g namia :attn:
 
Vielä pakko kirjoittaa ja kysyä teidän mielipidettä ja onko kellään vastaavaa oiretta. Mulla on nyt viikon ajan ollut jatkuvaa päänsärkyä, yleensä yön jälkeen ei juurikaan koske, mutta päivällä alkaa. Kipu pahenee huomattavasti, kun kumartuu (esim. kenkiä laittamaan) tai käy makuulle. Kipu tuntuu keskellä päätä ja syke myös jumpsuttaa kivun myötä päälaella. Ihan uudentyyppinen päänsärky. Eilen soitin päivystykseen sain ohjeeksi ottaa Panacodia x 2 ja mennä lääkäriin, jos ei sillä lähde. No aamu oli vähä parempi, enkä soitellut työterveyteen/lääkäriin, mutta nyt ip:stä taas pahenee tuo kipu. Mä en voi kertakaikkiaan olla pitkällään yhtää tai kumarrella. Niskat ja hartiat on vähän jumissa, niitä hierottu ja venyttelen.. kertokee toki, jos on samanlaisia kokemuksia/tietoa/ideoita. Huomenna varmaan pakko lähtee lääkäriin, kun ei tätä kestä enkä tod. syö Panacodia tollasia määriä.. yhden eilenkin otin ja sain nukutuksi yön.
 
Hirmusesti onnea ultrassa kävijöille hyvistä kuulumisista. On se vaan niin ihanaa :heart:!!!

Kela Minä käyn kanssa paikanpäällä ihan mielellään, osaavat niin neuvoa ja laskea heti siinä jo alustavasti kaiken. Olen vanhankansan immeinen aj tykkään kohdata ihmsiiä ja saada palvelua.. en siis aio asioida netissä, vaikka neuvolasta myös meitä sinne suoraan ohjattiin (ja varmasti hyvä sivut(palvelut siellä onkin). Olen jo lähes kaikki kohdat saanu täytettyä, pitää huomenna palauttaa ja käydä tätsyn kaa se kelalla vielä läpi, korjaa heti, jos jotain uupuu/väärin.

MiiJane76 Mulla on myös tosi pahat nuo luiden kivut, häpyluu eritoten! Tänään ollut pahin päivä niiden suhteen. Rv:ja vasta 23+ ja nää on tällaset.. tuntuu kun joku ois iskeny vasaralla mun häpyluun tohjoksi ja joka askeleella odotan, millon se murenee alta :snotty:. Kyllä on varmaan melko hehkee loppukolmannes :D. Ja tuo jalan nosto on pahinta. jos meet esim kyljelleen makuulleen ja alat siitä olevinaan jumppaamaan pakaroita nostaen jalkaa ylös, ei jumankekka, ei onnistu. Kipu on viiltävä!

Kakka-asiat puhuttavat.. mä voin sen verran kommentoida niihin omalta osaltani, että mä varmaan mätänen ja se on aivan kamalaa. Ei ole äitin pierut enää kukkasia, niinku on noilla mukeloilla ollut tapana kommentoida :LOL::whistle:. Ja suolen toiminta laiskistunut jo ekalla kolmanneksella, oikeestaan melko alusta asti.

Ai niin, ei tarvinnu ajella omalla autolla naamiaisasussa tossa kadulla.. mentiin tonne kylälle passiin puolilta päivin ja bongattiin ne penkkarirekat. Pojan kaa konttasin namusia kilpaa maasta(vastustajina pari mummoa rollaattorien kaa, niin helppo nakki jopa mulle):D. Yhteissaalis: 700g namia :attn:
Juuri noin, mulla tuo kipu ihan samanlaista. Tilasin Ebaysta kiilatyynyn, joka oli esikon aikana kovassa käytössä. Joskos auttaisi? Muuten tulee ihan helvettiä näistä viimeisistä 18 viikosta..
Mä en uskalla kyljellään edes nostaa jalkaa, kipu varmaan veisi tajun.

Mies entisenä kätilön vaimona(20v.) kertoi, että bekkenlösning eli symfyysikivut ovat seurausta lantion liitoksen hölleentymisestä (lannerangan molemmat puolet on kiinni yhdessä toisiinsa rustolla). Rusto löystyy ja leviää, mikä aiheuttaa levenevään lannerankaan luukipuja. Lannerangan höltyminen on tärkeää, jotta isokin lapsi mahtuisi synnytyksessä ulos. Mutta miksi nämä alkaa jo nyt? NS. bekkenlösning on Norjassa huomattavasti tavallisempaa kuin Suomessa. Tähän on ajateltu liittyvän geneettisiä kansan perintötekijöihin liittyviä syitä. Ilmiö on tunnettu toki Suomessa, mutta on huomattavasti harvinaisempaa kuin Norjassa.
Varsinaista laukaisevaa syytä ei tiedetä, mutta sen esiintyvyys on yleisempää myöhemmässä iässä raskaana olevilla.
Pahenee kuulemma merkittävästi kohden synnytystä, voivat äityä niin pahaksi, että ainoa tapa on liikkua keppien kanssa tai jopa jättäytyä vuodepotilaaksi..
Tää on oikeasti ihan helvettiä, enkä todellakaan voi olla opettajana, varsinkaan liikunnanopettajana.. Kävely niin vaivalloista, ja liutan jalkoja pitkin lattiaa, kun ei niitä voi nostaa.
En tajua, kuinka tää voi tästä vielä pahentua.. : / Öisin kyljenkääntö tuskaa, samoiten kuin pelkkä paikallaolokin..

Tässä vähän suomeksi, enempi löytyy tuolla bekkenlösning-sanalla..

Häpyliitoksen kivut (symfyysikivut) raskauden aikana :: Terveyskirjasto
 
Viimeksi muokattu:
Terkkkuja neuvolasta. Sitä mietin kun multa on otettu vaan kerran alussa verikoe ja nyt kuukauden päästä olis toinen jota varten pitää paastota 12 tuntia. Te muut tunnutte saavan kuitenkin ton hemoglobiiniarvon joka kerta neuvolasta mutta ei teiltä varmaan kunnon verikoetta oteta joka kerta? Muuten kaikki hyvin, paino oli noussut nyt mun normaalille tasolle alkuraskauden pienen laskun jälkeen. Sf mitta otettiin ekaa kertaa ja se oli mukamas 26 cm, voiko olla?? Mulla ei oo mikään iso maha. Mulla tuntuu myös toi neuvolantäti(kätilö) vaihtuvan ihan randomisti kahden mahdollisen välillä. Et ilmeisesti ei sit oo mitään vakkaritätiä. Tällä kertaa juteltiin aika paljon kaikenlaista, myös synnytyksestä, mikä oli kivaa. Hän anto meille myös vähän parisuhdeneuvoja noin vanhemman naisen näkökulmasta :) Sanoi mm. ettei heilläkään ole aina mikään joulu ollut (meni kihloihin jo 15 vuotiaana) ja että suhdetta pitää kastella niin kuin kukkaa. Nyt ollaankin koko ilta vitsailtu miehen kanssa meidän kukan kastelemisesta :D
 
miltsu87 ihan sormen päästä tuo hb juu otetaa aina :)

Minä sitte olin tänää sokerirasituksessa ja kokemus oli aivan kamala. Taju meinas lähtä ja oksennus lentää... pyörätuolil veivät mut sit makaamaa. Onneks sain nieltyä yrjöt sen pari tuntii ni ei tarvi uusiks mennä! Ja sitte myöhemmin tuloksia soitelles... käry kävi :( Ma neuvolaa et saan mittarin yms. Hurja väsy ja päänsärky ollu siitä asti ku rasituksest kotii tulin...

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :flower:

22+4
 
Pe
Heips kaikille,
Närästyksestä ollut puhetta, millä viikoilla teillä alkanut ja millä olette selättäneet sen? Itse söin viime raksudessa
loppuviikkoina päivittäin Rennietä. Ensi viikolla "eka" neuvolakäynti ja uusi ihminen kohdattavana, kun se jostain syystä vaihtui. Hieman jännittää miten kemiat osuvat yhteen. Oletteko jaksaneet liikkua miten? Täällä riittäisi virtaa ja kuntoa vaikka mihin.

Pe 21+1
 
Lantion löystymiskipuihin minulla on ollut aiemmilla(kin) kerroilla ensiarvoisen tärkeää koittaa saada yö kulumaan mahdollisimman kivuttomasti. Tällä hetkellä apuna on kaksi tyynyä yhden tyynyliinan sisällä. Makuuasentovaihtoehtoja minulla on 1,5: maksimissaan vartti oikealla kyljellä ja pitkään vasemmalla, mutta molemmilla silleen puolimahallaan tai alkaa lonkat ärtymään ruumiin painosta. Tyyny pitää huolen, ettei "yläjalka" ole lähelläkään patjaa tai toista polvea. Istuessakin pitää muistaa istua jalat erillään, tai kivut yltyvät. Aiemmissa raskauksissa kävely on rajoittunut pariinsataan metriin kerrallaan siinä 28 viikon paikkeilla, Nyt ei onnistu enää kilometri, mutta kauppa-asiointi onnistuu vielä ilman väli-istumisia. Ja kohtuullisen lumipenkan yli (30cm korkea ja vähän pidempi ylitysmatkaltaan) saa vielä jalan nousemaan ilman liian kovaa kipua. Vielä siis elämä hymyilee, mutta ilman yötyynyä tilanne olisi radikaalisti huonompi.

(.) Nyt olen virallisesti raskaana enkä sairas. Kukaan ei enää kiistä, että meillä on kolme lasta.

22+0 POKS
 
Siis puhutteko te nyt liitoskivuista? Vai onko nuo kivut vielä joku pahempi muoto? Minullakin on jo viikosta 14 lähtien suunnilleen ollut liitoskipuja, nyt tosin pahempina kuin alkuun. Ei kyllä tuota luokkaa kuin esim. Miijanelle, hui. Hirveältä kuulostaa!

Itsellä yöt on pahimpia, asennon vaihtaminen on täyttä tuskaa! Silloin tuntuu juuri siltä, kuin luut lähtisi jotenkin erilleen toisistaan. Sama aamulla sängystä noustessa.
Kävely on ajoittain myös melkoisen kivuliasta, samoin liikunnan harrastaminen ei tahdo onnistua. Se kyllä harmittaa, kun puhtia liikkua löytyisi kyllä.

Tosin jostain syystä crosstrainerilla polkeminen onnistuu hyvin, eikä tee kipeää. En tiedä onko se niin sulava liike tai jotain. Eikö crosstrainerilla polkeminen ole kuitenkin ihan turvallista raskauden loppuun asti? Tietääkö joku? Sillä mä ainakin olen surrutellut menemään noin viitenä iltana viikossa.

Linneat 21+5
 

Yhteistyössä