Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

Ootteko saanu apua lääkäriltä närästykseen? Tuntuu siltä,että ihan sama mitä syön,niin alkaa närästää. :/ Magnesium on auttanut ainakin vähän jalkoihin ja suonenvetoihin, ja vatsantoimintaan.

Mitäs mieltä ootte selälleen nukkumisesta? onks siin oikeest jotain vaaraa lapsen sykkeelle? ku en mie osaa nukkuu kyljelleen. -.-
 
Lääkärilaskuista Täällä ultrat tekee aina äippäpolilla gynekologi. Synnäri on toisella paikkakunnalla. Rakenne- ja nt-ultrasta ei tule laskua, muista menee polimaksu (27,50). Neuvolalääkärikäynnit (neuvolassa) ovat aina ilmaisia, vaikka meillä on niin hyvä tuuri, että neuvolalääkärikin on (äippäpolin) gyne, ultrakonetta vaan ei ole.

Esikoista odottaessa toisella paikkakunnalla ja toisessa sairaanhoitopiirissä neuvolalääkäri (oli yleislääkäri, jolla oli riittävä määrä ultrauksia vuodessa) teki kaikki ultrat, ylimääräisetkin, eli mistään ei mennyt mitään maksua. En tiedä millainen probleemi olisi pitänyt raskaudessa olla, että äippäpolille saakka olisi pitänyt mennä.
 
kyllä vaan maksaa tuo rakenneultrassa käynti,mulle ihan mainittiin asiasta kun varasin aikaa sinne!! eli jos LÄÄKÄRI tekee sen ultran niin silloin se maksaa!! itelläni oli just rakenneultra mutta sen teki lääkäri syystä että mulla tutkittiin samalla tuota istukan sijaintia tarkasti ja lasku tuli!!
 
Mulla ei ainakaan maksanut rakenne-ultra. Elleivät sitten lähetä laskua yli 5 viikkoa rakenne-ultran jälkeen :D Eikös noiden ultrien pitäis olla ilmasia kaikille? Siis nt- ja rakenne-ultran?

Me käytiin tänään tutkailemassa elämää masussa ja siellähän se pikkunen köllötteli. Masu on levinny siihen malliin että arvelinkin vauvan olevan vaakatasossa siellä, ja niinhän se oli. Oli ihan ihmeellistä päästä kattomaan pikkusta taas :) Muuten toi toinen neuvolalääkäri oli kyllä aikamoinen pettymys kun oli niin nopeä käynti eikä antanut edes ultrasta kuvia mukaan.

Oon näköjään unohtanut tänne sanoa että laskettuaika muuttui 10.6 -> 9.6

Nyt odotellaan sitä viimeistä kolmatta :) Aika matelee ihan mahdottoman hitaasti mun mielestä ja se alkaa jo pikku hiljaa ärsyttämään. Voin kuvitella minkälaiset viimeiset viikot mulla on :D

Lindacandy ja H 25+4 :heart:
 
Naene Kylkikaari siellä reagoi siihen, että sisukalut ovat siellä takana ja työntävät kylkiluita ulospäin. Kohta kohtukin on siellä ja vauva ja se vasta ikävälle tuntuukin. Varsinkin, kun pieni päättää ottaa kylkiluista tukea ja oikaisee itsensä :D
Et oo tosissas, oikeestiko?? Työntävät kylkiluita ulospäin? Kuka ne työntää takaisin paikoilleen?? Apua tämä on liian friikkiä :LOL:

Hööpi onpas nättiä jälkeä, herranjestas :LOL:en ole vastaavaa ennen nähnyt!

MiiJane mä muistelin että ultrauskutsussa luki että ultra on maksuton, piti ihan käydä tsekkaamassa. HYKSin naisten- ja lastentaution tulosyksikön potilasohje raskauden ultraäänitutkimuksista, kattaa Naistenklinikan, Kätilöopiston sairaalan ja Jorvin sairaalan, sanoo seuraavaa:
"Hyvä odottava äiti, Teillä on mahdollisuus osallistua kahteen ultraäänitutkimukseen raskautenne aikana. Molemmat tutkimukset ovat vapaaehtoisia ja maksuttomia." Ja alla annetaan tietoa nt- ja rakennetutkimuksesta. Että pitäs tuon mukaan olla Jorvissakin maksuttomia jos ovat noita perusultria!

Naene 26+2
 

Yhteistyössä