Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

Ei meilläkä ole vauvoille omaa huonetta. Meidän kanssa samaan huoneeseen tulevat, aluksi yhteen pinnasänkyyn. Katsotaan sitten myöhemmin miten huoneet jakaantuvat. Ikeaan oltas viikonloppuna menossa josko sieltä sitte sais lipaston vauvojen vaatteille yms. Saa nähä kui kipee alapää on sen reissun jälkee.

Suonenvetoja ei oo ollu täällä ainakaa vielä. Eikä valu maitoakaan vielä. Mutta kylläpä sekin vielä kerkee alkamaa :D

Huomen aamulla sitte kätilön kans juttelemaan. Ja ens viikolla taasen lääkäriin.

24+1
 
Täällä kanssa piitkä tauko kirjoittelusta ollut. Oltiin pojan kanssa molemmat pari viikkoa kipeinä. Hirvee räkätauti yskineen ja kuumeineen. Nyt ruvetaan olemaan voiton puolella. Hirvee väsy vaan päällä kun hemppa oli nyt pudonnut ja jouduin rautakuurille.

Raskasta ollut muutenkin: Mun yksi parhaista ystävistä kuoli viikko sitten ja olen ollut aika rikki. On se vaan järkyttävää, että tässä iässäkin voi elämä päättyä tuosta vaan :(

Täällä ei mitään olla vielä ostettu uudelle tulokkaalle, tosin esikon tavarat jäljellä joten kauheesti ei mitään tarvitakaan. Ehkä jotain uutta vaatetta, jos tyttölupaus saa 4d:ssä vielä uuden siunauksen. Mites muuten tuollaista kesävauvaa puetaan, esim. millaset kotiutusvaatteet kantsii hommata? Oon ihan pihalla, kun esikko syntynyt alkutalvesta?

Terese ja rv 24+1
 
Mulla on molemmat pojat syntyny heinäkuun helteillä ja sairaalasta päältä lähettiin bodyt, pöksyt ja myssy päässä. Tais olla viel lyhythihanen. Nyt jos on viileempi ni heitän siihen päälle jonku peiton tms. En mitään ulkovaatteita ellei alle 10 asteen mene (toivottavasti tulee lämmin kesä!!)

Meillä tyttö nukkuu ainakin ekan vuoden meidän kanssa, ei tulis mieleenkään mitään omaa huonetta viel laittaa. Oma lipasto on tosin ostettu, joka on jo alkanut täyttymään romppeesta. :) Kirppikseltä oon kaikki ostanut. Me ollaan tultu siihen tulokseen, että ei oteta ä-pakkausta, vaatetta on jo nyt yllinkyllin, samoin haalarit ym muut jutut. Vanhat ä-pakkauksen makuupussi on, samoin lakanat, pyyhkeet sun muut. Ainoa mitä ei ole on se itse laatikko, mutta en ole sillä aikaisemminkaan mitään tehnyt. Tää oli sinänsä nyt ihan "järkipäätös" koska tavaraa on ja saan sillä 140e ostettua vaikka osittain turvakaukalon ja rattaat siihen.

Nimiehdotuksia on nyt kaksi aika vahvaa vaihtoehtoa, joista toinen on mielestäni himpan verran "kivempi" ja mun tyylinen, mutta luulen, että tän nimeksi tulee se tämänhetkinen lempinimi, joka tuntuu vaan kauhean "oikealta". Hmm.

Vauvalle on siis ostamatta sänky ja turvakaukalo.. Ja lähettäkää sitä nopeasti kuluvaa aikaa tännekin päin kiitos :)
 
Onnellinen meillä ei ole vielä sopivaa kämppää edes :D kyllä me tähän mahdutaan vauvankin tultua, ongelmana on kulkeminen koirien ja vauvan kanssa kolmannesta hissittömässä talossa. Toinen koira on vielä semmoinen että pidettävä lyhyellä hihnalla jos naapureita osuu samaan aikaan rappuun. Eikä tässä tilaakaan liikaa ole. Tavaroita on hankittu jonkin verran, mutta vielä puuttuu vaikka ja mitä. En ota stressiä niistä, kyllä tässä vielä ehtii.

Noista oireista vielä peräpukamien lisäksi jalkoihin on alkanut tulla suonikohjujen tyyppisiä pieniä suonia näkyviin. Niihinkö auttoi tukisukat/sukkahousut? En haluaisi suonikkaita jalkoja, tykkään kesäisin pitää paljon lyhyitä hameita :cool: Ihanaa kun aurinko on alkanut paistaa enemmän, sieltä se kesä ja kesäkuu tulee!

Meillä pieni on taas kääntynyt niin että liikkeet tuntuu todella selvästi. Muutaman viikon oli ilmeisesti istukkaan päin kun potkut tuntui vaan harvakseltaan, enemmän muljahteluja vaan. Nyt heräilin yöllä muutamaan kertaan kun tyttö kutitteli alavatsaa :heart: ei kyllä haittaa vaikka herääkin, tulee hymy huulille ja voi jatkaa unia onnellisena.
 
Onnellinen eeii meilläkään ole vauvalle mitään kamaa vielä. Ei meillä ole kämppääkään! Se on ostettu mutta voidaan muuttaa sinne vasta maaliskuun puolessa välissä, tai ei oikeastaan silloinkaan koska se kämppä remontoidaan lattiasta kattoon. Sitä remontoidaan vielä synnytyksen aikaankin. Että voi olla että oon minäkin hitusen jäljessä tai sitten ei vaan jaksa vielä kiinnostaa kun on pikkasen muuta hommaa mitä pitäisi hoitaa pois alta ekaksi. Kuten katto pään päälle :-D

Äitiyspakkaus tullee parin viikon sisällä mutta jospa en vaan hae sitä vielä. Tosi kiva ottaa vastaan laatikko täynnä roipetta kun vien sitten sen laatikon niiden muiden muuttolaatikoiden joukkoon. Sinne se sitten hukkuu, katsotaan löydetäänkö sitä enää koskaan.

Viikonloppuna edessä reissu miehen kanssa. Mä varasin ajan huomiselle brasilialaiseen sokerointiin, heh. Onkohan semmosissa käynti jotenkin harvinaista tällaisella pallolla. Ihan sama, en mä näe tonne niin katsokoon joku muu sen siistiksi. :LOL:

Ja kohta on hammaslääkäri, mä odotan sitä kun kuuta nousevaa. Saa hetken mennä pitkäkseen! Siksi mä taisin niin tykätä siitä sokerirasituskokeestakin, sai vaan olla. Ihanaa :D Pitääkin nekin tulokset varmaan soittaa itse. Sanoivat että jos puhelin soi tuntemattomasta, niin vastaa. Oletin että siis soittavat etenkin jos kävi käry. Ei ole puhelin soinut. Ei varmaan kannata päätellä siitä oikeastaan mitään.

Vaikka niitä vaivoja nyt onkin ja epämukavaa oloa riittää, aika menee silti mielestäni liian nopeasti. Asenteeseen saattaa tosin vaikuttaa se, että mikäli vauva syntyisi jotenkin aiemmin, ei mikään olisi valmista ja en tiedä mihin vauvan laittaisin. Lahjoittaisin sen vanhemmilleni kunnes jossain olisi jotain järkeä. :whistle: (Ei nyt sentään. Muuttaisin hotelliin vauvan kanssa ottamaan lepiä :D)

Naene 25+6

E: Jee, on muitakin joilla ei ole kämppää, hyvähyvä, en ole ainoa kävelevä kaaos, hienoa Elba. :D
 
Viimeksi muokattu:
Me asuttiin pienessä kaksiossa esikon 6kk ikään saakka, enkä mä oikeastaan hankkimalla hankkinut sille kuin turvakaukalon ja vaunut. Sit vasta pikkuhiljaa alkoi tavaraa kertyä kun huomas, mikä on milloinki tarpeen. Esim. ammeen kanssa kävi niin, että kun se vihdoin ristiäislahjaksi saatiin, sitä kokeiltiin 2-3 kertaa ja jäi sen jälkeen käyttämättä. Oltiin jo opittu pesemään vauva suihkussa.

Paljon me myös sitten onneksemme saatiin tarvikkeita ja vaatteita. Hoitopöytää esim. ei olis tullut ollenkaan, ellei ilmaiseks oltais saatu. Pinnis hankittiin uutena, mutta vasta 5-6kk vanhalle. Mut sitä romua ja rompetta on niin nurkat täynnä, ettei viitsi kyllä mitään ylimääräistä haalia etukäteen. Mieluummin sit tilanteen mukaan tai lainaa kaverilta ennen ostopäätöstä jne. Onneks noista kantovälineistä ei olla mitään maksettu, ne jäi kans käyttämättä kun vauva ei viihtynyt ja itselläkin oli lähinnä kömpelö olo ja tunne, että toinen on puristuksissa, huonossa asennossa tai tukehtumassa tissien väliin. :D En osannu sitten yhtään!

Muoks. Niin siis tulokkaallekaan ei olla hommattu yhtikäs mitään paria alevaatetta lukuunottamatta, mut luonnollisesti esikolta on viel niin kaikki tallessa, niin tuskin tuleekaan hommattua mitään. Vaatteitakin ollaan näillä näkymin taas saamassa ilmaiseks. :)

Äh, koskahan sais aikaan noi kelan paperit, muistan ne aina töissä, enkä sit kotona enää hoksaa. Ehkä laitan nyt kännykkään muikkarin.
 
Viimeksi muokattu:
Onnellinen se on hyvä ettei oo olemassa semmosta ”raamattua” missä määritellään hyvä ja huono äiti. Jokainen tyylillään ja tavallaan. Turha vertailla toisiin.

Meillä esim. ylimääräinen huone, josta tehdään vauvan huone jo nyt. Vauva nukkuu kylläkin meidän kanssa alkuun, mutta tykkään että on selkeästi paikka johon dumpata kaikki vauvan kamat. Ja kun nyt kerta on ylimääräinen huone.
Mitään tavaraa/tarvikkeita (vaatteita lukuunottamatta) ei ole hankittu.

Suonikohjut, peräpukamat… Älkää pliis pelotelko :O Tähän mennessä vielä ilman… ;)

LittleOne 24+5
 
Mä NIIN toivon, että synnytys menee tällä kertaa hyvin, kun raskaus ollut kaikkea muuta kuin helppo.

Tänään soittivat neuvolasta. Sisätautiosastolle meno edessä, tyroksiiniarvot taas ihan päin honkia, nyt toiseen suuntaan -- tosin mun olo on ok.
Ja samalla sitten seurataan "Iso-Iitan" kasvua, mahan koko kuin vastaa kuukautta isompaa. Että kivoja uutisia. Huoh.

No ainakin kiilatyyny saapui tänään, joten nukkuminen helpottuu ja istuin hetken partsilla nauttien auringosta.

Pikku neiti herää aamuisin 6.30 ja jumppailee siellä niin, ettei unta kyllä pahemmin tule.
Iltaisin ja päivisin on todella vilkas, toisaalta ihana -- ei tartte ainakaan olla huolissaan, onko siellä ketään.

Suonenvetoja on... Närästystä on... Liitoskipuja on... ;) Silti rakastan olla raskaana! <3
 
no täällä on karseet : peräpukamat,suonikohjut ympäri jalkoja ja yks verisuoni hajonnutkin (kivannäköistä)..sekä masu mikä repeilee minkä kerkee lisää...(siis iho) =) ja yllättävän paljon tää masu taas painaa vaikka huomena poksuu vasta vk 24..pelottaa hieman jo loppuaika että miten sitä jaksaa kantaa masua..toivottavasti ei tarvi Jorvis kauheen useesti juosta..
 
Me asutaan appiukon omakotitalon kellarissa tällä hetkellä :D Rahansäästöllisistä syistä asutaan tässä varmaan vielä koko kesä mutta eipä kai se vaavi mitään tilaa tarvitse parin-kolmen kuukauden ikään mennessä. Onneksi kesällä voi heittää koirat pihalle aina tarpeen tullen ja itekin voi siellä avarassa ulkomaailmassa viettää aikaa.

Mä voisin lähteä synnyttämään vaikka heti! Ootan ihan intopiukassa sitä :p Vaikka on tää mahakin kiva edelleen et jos siitä nauttis nyt kun voi. Tavaroita me aletaan hankkimaan varmaan joku 2 kk ennen laskettua aikaa. Vielä ei olla hankittu mitään muuta kuin muutama kirppisvaate ja purulelu. Luulen että jätetäänkin kaikki ei aivan välttämätön myöhempään ja katotaan mitä me oikeesti tarvitaan kun se on syntynyt. Perhesuihku kuulostaa kivalta ajatukselta :)

Ootteko nähny tämmöstä vauvankylvetysvideota? Mulle tuli ihan mielettömän rentoutunut olo kun kattelin sen. Kuvittelin varmaan olevani ite se vauva :)
 
MISSÄ asennossa te nukutte?? Minä aina herään yöllä siihen, että oon selälläni. Ja mitä nyt oon asiaan perehtynyt ni ei olis hyvä asento jonkun laskimoverenkierron tms takia.. Millähän saan itteni pysymään kylellää koko yön. : / vinkkejä otetaan vastaan.
 
Täällä menossa nyt rv 22+6. Masussa kovat bileet menossa, ja liitoskivut on jokapäiväisiä. Verenpurkaumia on tullut, närästystä joka päivä monta kertaa.. Hienoa.

Ite koitan nukkuu kyljellään,mut aika haastavaa, jotenkin vaan meen selälleni :D

Jotenkin tuntuu hassult,et alapää on niiku oikeelt puolelt vähän turvoksis? silleen jännästi, päältä. Onks muilla vastaavia kokemuksia?

Mulla on joskus ollu kieli ja huulikoru samaan aikaan ja ne on aiheuttanut vaurioita mun hampaisiin. Onkohann niitä turvallista korjailla näillä viikoilla ?
 
Tuulentyttö Mä alotan kanssa nukkumaan kyljellään mutta herään aina selältään vaikka mulla on Doomoon imetystyynykin tuossa nukkumisen apuna. Oon huomannut että paikat puutuu, jos koko yön yrittää kyljellään nukkua. Nukun ihan hyvällä omalla tunnolla kyllä selälläänkin, pääasia että asento tuntuu itsestä hyvältä.

MelkeinPrinsessa Täällä kanssa paikat turvoksissa, sama oli esikkoa odotellessa.
 
Mulla ei oo tullu suonikohjuja tai peräpukamia yhdessäkään raskaudessa.. toivottavasti vältyn tässäkin. Onkohan siihen joku taipumus geneettisesti tms kun jollain tuntuu olevan niitä ja toisilla ei....

Kiitos nukkumisvinkeistä, yritän nyt olla tyynyjen varassa ja jos käännyn selälleni ni minkäs teen. En muista miten olen aikaisemmin nukkunut raskauksien aikana, en varmaan pahemmin kelaillut koko asiaa. :D
 
Täälläkin on hetki kirjoittelusta kun ei ole ollut mitään ihmeellistä ;) lueskelen kyllä täällä jatkuvasti.

Viimeviikolla oli neuvola, vielä on puolisen kiloa miinusta ensimmäisestä punnituksesta. Sf-mitta oli 21 eli ihan yläkäyrällä mennään, niin oli myös esikoisen kohdalla ja silti tuli "pieni" vauva alle 3,2kg.

Mulla alkoi eilen illalla vannemainen kipu vyötäröllä, meni sitten parin tunnin levossa oli, jonka jälkeen alkoi hieman kivuliaat supistukset, tais nekin kestää pari tuntia. Nyt sitten yritin tän päivän ottaa rauhassa kun aina lastanostaessakin tuntuu mahanpohjassa. onko muilla ollut vielä supistuksia, tai koskaan kivuliaita harjoitussuppareita?

nukkumisesta itse nukun mieheen nojaten, tai jos haluan nukkua toisella kyljellä, tai jos mies karkaa kauemmas, niin nojaan tyynyyn. Ekassa raskaudessa kärsin lantion löystymisestä (joka käsittääkseni on eri kuin normi liitoskivut) puolen välin jälkeen. Tämän johdosta noh sadan metrin kävelykin oli joskus mahdotonta ja sängyssä kääntyminen tuskallista. Nukuinkin liukkaan satiinilakanan päällä, jolloin kääntyminen hieman helpottui. Ja mies tai tyynyjä selän tukena ja jalkojen välissä.

hankinnoista ja vauvan huoneesta meillä on nyt toinen pinnasänky ja tuplavaunut hankittuina. Ensiviikolla menen äitini kanssa ostoksille, patja, peittoa ja vaatteita hankkimaan, sponsoroi näin mun jälkikasvua ;). Vauva nukkuu alkuun sängyssä meidän sänkymme vieressä. Ja sitten kun tarvitsee, suunnilleen puolivuotiaana saa mennä esikoisen kanssa samaan huoneeseen. Mikäli esikoinen on vielä tuolloin kovin herkkäuninen, niin hän joutuu yksin alimpaan kerrokseen :(. Esikoisen herkkäunisuus alkoi viiden kuukauden aikoihin, tuolloin asuimme väliaikaisesti vain yhdessä huoneessa. Heti kun muutimmeesikoisen ollessa reilu 6kk meni hän omaan huoneeseen. Huoneen tein heti lastenhuoneeksi, en vauva huoneeksi. Vauva ei omalla kivasti sisustetulla huoneella tee mitään, leikki-ikäiselle se alkaa olla jo kiva juttu, ja sinne saa kaikki lelut välillä pois omista silmistä.
 
Viimeksi muokattu:
Tereselle osanotto ystävän menehtymisen johdosta. :(

vauvan huoneesta meillä on ylimääräinen huone, josta tulee vauvan huone. Tietysti vauva on varmaan ainakin ekat 6 kk meidän makkarissa pinnasängyssä. LittleOnen tapaan mustakin on kiva, kun on paikka, mihin kaikki vauvan kamat työntää pois edestä :)

Vihdoin eilen sain aloitettua kelan papereiden täyttämisen. Mun pomon kanssa yhdessä niitä täytettiin hänen toiveestaan. Nyt kyllä meinasin laittaa netin kautta hakemuksen menemään, taitaa päätös tulla niin vähän nopeammin...? onko kaikki muut jo päättänyt, ottaako äitiysavustuksen pakkauksena vai rahana? mä en oo vieläkään osannut päättää! Oikeestaan tarvittais sieltä pakkauksesta vaan nuo kynsisakset, kaikkea muuta meillä jo on. Mutta onhan se pakkaus niin ihana saada hypisteltäväksi ja ainahan niitä vaatteita tarvii... Tänään pitää varmaan vihdoin tehdä päätös!

nukkumisasennosta huoletta nukun vielä selälläänkin, joskus kyljellään. Muutamana aamuna oon herännyt jopa puoliks mahallani, en kyllä tajua miten ton pallon päälle olen vääntänyt itseni..

Tuisku kyseli suppareista. Kyllä tulee päivittäin, eilen jopa muutama aika napakka, kun pojan kanssa touhusin ja jotain kumartelin lattialta. Rauhallisesti pitäävaan ottaa...

Dynamite + pikku-Telle rv 23+6
 
Terese Voimahali ja jaksamista surun kanssa :hug:

KELAn hakemukset tein netissä ja päätökset tuli viikossa. Äitiyspakkauksen otin rahana, kun esikoisen tavarat on tallella ja osa ihan käyttämättä.

Oma huone Meillä esikoinen siirtyi nyt vasta tammikuussa (1v.10kk) omaan huoneeseen ja vauva tulee nukkumaan meidän makuuhuoneessa "sivuvaunussa" eli pinnasängystä yksi laita pois ja parisängyssä kiinni. Totesin sen kaikkein helpoimmaksi esikoisen kanssa, kun hilaat vaan vauvan sieltä viereen syötön ajaksi ja sitten siirrät takaisin oman sängyn puolelle kun on syönyt. Jossain vaiheessa saa sitten siirtyä tytön kanssa samaan huoneeseen, vaikka omatkin huoneet saavat sitten myöhemmin. Muuttoa ei onneksi tarvitse miettiä. Muutettiin reilu vuosi sitten unelmakotiimme, jossa asutaan varmaan eläkeikään saakka :D No, mistä sitä ikinä mitään tietää, mihin tämä elämä kuljettaa...

Tarvikkeet Esikoiselle ostettiin käytetyt Gessleinin yhdistelmät ja ne on aika painavat nostella niin nyt ostetaan uudet Emmaljungan City Cross-rattaat, kohta pääsen niitä hypistelemään :) Meillä on hyvä ollakin kahdet niin ne vanhat saa olla kurakäytössä (asutaan hiekkateiden takana) ja uudet sitten saa olla päikkärivaunuina ja sitten kiva nostella puhtaampana autoon, kun liikutaan. Huusin niihin huuto.netistä kovan kopan, joka tulee aluksi käyttöön. Muuten suurinpiirtein kaikki tarvikkeet on valmiina. Jotain pieniä vaatteita ja harsoja haluan ostaa uusia pojalle. Ja yhdeltä kaverilta ostan vielä käytettyjä poikavaatteita.

Vaivoja ei kauheasti ole. Elämäni ensimmäiset pukamat sain esikoisen synnytyksessä ja sen jälkeen ne on ollu pari kertaa ja nyt tuli yksi pieni taas. Ikävä vaiva.. Sain silloin synnäriltä Proctocedyl-tuubin jämän ja sitä olen laittanut niin parantuvat aika nopeasti. Nukun yöt jommalla kummalla kyljellä ja se onnistuu ihan hyvin. Viikko sitten tuli ensimmäiset harkkasupparit. Esikoisesta ne alkoivat vasta 5 viikkoa ennen synnytystä. Selvästi tulevat rasituksesta joten kai se kaveri vaan ilmoittelee, että hidasta vähän ;)

Olin viikon talvilomalla ja tuli jo ihan sellainen fiilis, että voisi jo jäädä äitiyslomalle. Onneksi on pari kuukautta enää töitä.

Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa ja jaksuja!

rockstone & mini 25+5
 
Jaksanpa kirjautua sisään piitkästä aikaa:)

Katsuamskulle voimia! :hug: kuin myös Tereselle.

Mulla ei oo nukkumisasennot vielä tuottanu ongelmia. Yleensä nukun mahallaan. mikä ei nyt siis onnistu, niin siitä vaihtaminen kylkiasentoon on onnistnut helposti :)
Pissahätä vaivaa öisin, herään pahimmillaan tunnin välein siihen että pitää mennä vessaan.. vie voimia se ja päivät on ihan uninen ja väsynyt :(

Kivuista sen verran, että viime aikoina jalat on olleet ihan sairaan kipeät työpäivän jälkeen.. lenkit lyhentyneet ovasti, hyvä jos kilmoetrin jaksaa kävellä.. uimassa oon nyt käyny muutaman kerran, se onnistuu.
Onko muilla kipuja alaraajoissa?

Mekin muutettiin vasta omakotitaloon, joten vauvalle on oma huone, en oo vielä paljon mitään ostellu.. jotain käytettyä pientä ja uuden kaukalon ostin.
Vaunuissa olen sittenkin kääntymässä Emmaljungan puoleen, haha ja niinkun vannoin etten niitä osta kun kaikilla muillakin on.. niin se mieli muuttuu :) Nyt vaan mietinnässä, mistä ne ostaisi.

Yritänpä taas kirjoitella illasta jotain, nyt pitää rientää töihin!

Mukavaa tiistaita kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Alas on vajottu. Kävin äsken varkaisilla työpaikan kaapilla ja otin lapsille varattuja keksejä ja rusinoita. Mulla on jatkuvasti nälkä. Nyt oli niin huono olo ja väsymys, etten jaksanut töitä tehdä. Pitää tuoda välipaloja tänne töihin itselleen, ettei tarvitse pulassa olevilta lapsilta varastaa. Olo koheni huomattavasti ja väsymyskin poistui. Täytyy jatkossakin väsymyksen hetkellä yrittää syösä jotain, jos vaikka auttaisi.

Nukkumisesta olitte puhuneet. Mä nukun edelleen puoliksi mahallani. Asento tuntuu hyvältä, välillä hirvittää vauvan puolesta. Selällä tulee heti huono olo, ilmeisesti kohtu painaa laskimoihin. Mä uskon, että elimistö kyllä kertoo, mikäli nukkumisasento on vauvalle huono.

Asumisjärjestelyistä olitte puhuneet. Me ei olla vielä yhtään mietitty asiaa, tilaa meillä periaatteessa on, mutta huonejärjestely on vähän vaikea jakaa kolmelle lapselle. Alkuun vauva tulee tietysti meidän huoneeseen. Meillä esikoinen oli niin herkkäuninen, että siirrettiin omaan/mun harrastehuoneeseen nukkumaan puolivuotiaana. Huoneesta ei tehty lastenhuonetta ja siellä todellakin vain nukuttiin. Meillä lelut ja leikit ovat tapahtuneet aina olohuoneessa parikolme ensimmäistä vuotta. Osasyynä kaksikerroksinen talo. Meillä toiminut hyvin.

Ihmeen vaivatonta on elo ollut. Muutaman kerran on vetänyt suonta, mutta se on loppunut heti, kun on noussut seisomaan. Närästystä on ajoittain, mutta sekin menee itsestään ohi. No, ensi torstaina on sokerirasitus ja luultavasti arvot koholla. Olen kotonakin mitannut, mutta en pidä niitä kovin luotettavina lukuina, kun mun heikon ääreisverenkierron vuoksi mun on tosi hankala saada verta tulemaan sormenpäistä. Hyvin olen pystynyt olemaan herkuitta, paitsi synttäreillä viikonloppuna piti maistaa cakepopsia ja täytekakkua.

Jep jep. Tänään vielä ylityöpäivä ja sitten helpottanee työrintamalla.
 
Heipä hei! :)

Vauvanhuoneesta ja hankinnoista Me ollaan jo useampi vuosi asuttu paritalossa, jossa kolme makkaria eli vauvalle on ylimääräinen huone... :) Kun alunperin haavena oli, että nämä huoneet olisi täyttyneet hieman nopeampaa, mutta tämä vauvaprojekti vähän viivästyi! :'( Mutta onpa nyt ainakin sit tilaa! :D Tosin ekat kuukaudet vauva nukkuu meidän makkarissa, luultavasti hoitopöytä vaatteet yms tulevat "omaan huoneeseen". Tosin en varmaan tee varsinaisesti mitään vauvahuonetta, vaan lastenhuoneen joka käy myös leikki-ikäiselle! ;) Ikean reissua olisi tarkoitus kaverin kanssa tehdä maaliskuussa, jospa sieltä löytyisi jotain kivaa! :) Muuten hankintoja ei olla vielä hirveesti tehty, pieniä vaatteita olen ostellut ja eilen kävin kirppikseltä ostamassa poikien vaatteita! :heart: Siskolta olen saanut rintapumpun lainaan ja ammeeseen jalat... Siinäpä mun hankinnat tähän mennessä... ;) Vloppuna ajateltiin käydä kattelemassa vaunuja ja tänään ajattelin tehdä kelalle hakemuksen netissä. Aion ottaa äitiyspakkauksen.

suonikohjut ja peräpukamat Suonikohjuja ei ole vielä ilmaantunut eikä edes sen näköisiä alkuja... Josta kyllä vähän ihmeissään, kun seisomatyötä teen! :confused: Mutta hyvä näin! ;) Peräpukamiakaan ei tietääkseni vielä ole, onneksi... Tosin ihan alkuraskaudessa epäilin, että olis voinu olla kun maha oli niin kovalla... Mutta ei ole sen jälkeen näkynyt, niin jospa niitä ei sitten ole! ;)

Nukkumisesta Mä olen vielä aika huoletta nukkunut kaikissa asennoissa paitsi kokonaan mahallaan! :) Puoliksi mahallaan kyllä pystyn vielä olemaan ja usein kyllä herään selällään. Vaikka nukkumisen kyllä yleensä aloitan kyljellään. Vielä en ole tarvinnut mitään "apuvälineitä" hyvän nukkumisasennon löytämiseen...

Sitten neuvolakuulumisia... :) Eilen oli neuvola ja kaikki kunnossa... Verenpaine 117/75 ja hemoglobiini vielä pysynyt hyvänä eli 138. Vauvan syke jumpsutti 134-145 välillä! :heart: Kovasti taas rupesi touhumaan, kun hänen rauhaansa häirittiin...;) Ainut vaan, mikä ihmetytti... Ei vieläkään mitannut sf-mittaa!!! Outoa! :O Vaikka kyllä kokeili, missä kohdunpohja on ja oli jo reilusti yli navan. Olis vaan ollu niin kiva tietää se luku! :( Pitääkö se ite ruveta mittamaan! :D Todistuksen kelalle sain, mutta eipä siitä hirveesti puhuttu. Neuvoi vaan netissä tekemään hakemuksen ja antoi infolehtisen. Kahden viikon päästä on sokerirasitus, joka vähän jännittää! Painoa oli nyt tullut 2kg lisää, mutta ei kai se vielä paljon ole...!? :ashamed: Nyt tullut 5kg alusta. Seuraava neuvola n. kuukauden päästä.

Viikkojen poksumisen kunniaksi jälleen kuva eli 22+0! POKS POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Heip kaikki!

Kauheesti taas juttua tullut, mutta ihanaa lukea ja kiva kun on aktiivinen palsta!

Täällä menee ihan hyvin, väsymys on helpottanut, joten toivon että hemoglobiini on lähtenyt nousuun.
Samoin erittäin pahat liitoskivut on olleet hieman helpompia muutaman päivän ajan, toivon että sama suuntaus jatkuu.
Miijane sulla on kyllä vaikea raskaus, mutta ihanan positiivinen jaksat olla!

Terese olen todella pahoillani ystäväsi poismenon puolesta. Tällaiset asiat aina jotenkin pysäyttää, vaikka itse ei henkilöä tuntisikaan.

Asumisesta olitte jutelleet. Meillä on noin 80 neliötä, mutta sekin tuntuu välillä pieneltä, kun miehenkin lapset ovat meillä. Miehellä siis 2 lasta ja minulla 1. Ja ovat kyllä sellaisia riehujia ja sottapyttyjä kaikki 3 yhdessä että jatkuvasti saa olla siivoamassa eikä omaa rauhaa saa millään ilveellä. Tällä hetkellä meillä on melkein kaikilla omat huoneet, meillä vanhemmilla, miehen pojalla ja sitten meidän tytöillä on yhteinen huone. Vähän hirvittää että mitäs sitten kun tämä tulokas kasvaa ja tarvitsee oman huoneen, sitten me vanhemmat varmaan luovutaan omasta huoneesta! Meidän pitäisi kyllä muuttaa jossain vaiheessa, mutta luultavasti saman kokoiseen asuntoon, koska isompaan ei yksinkertaisesti ole varaa.

Tuisku täälläkin alkoi harkkasupparit aikaisin ja ovat myös kivuliaita. Kävin sen takia neuvolan lääkärissäkin, mutta ei ollut supparit onneksi saaneet aikaan mitään tuhoja kohdunkaulalla, vaikka kipeitä ovatkin :) Mutta onhan ne aika ikäviä, varsinkin niinä päivinä kun niitä tulee koko ajan.

Linneat 23+2
 
Meillä vauvalle tulee omahuone/vierashuone, eli pinnasänky tulee meidän makkariin ihan käytännön syistä vaikka vieressä ei tule nukkumaan. mutta hoitopöydät yms lipastot tulevat sitten tuonne vierashuoneeseen, jonne sit siirtyy pikku hiljaa jahka yöt alkaa nukkumaan läppeensä.

täällä aika menee niin nopsaa!! 25+1 ja hyvä niin, en oo ehkä niin sinut tän raskauden kanssa :D

mites joko te olette alotelleet maitohappobakteerien syönnin?? minä kovasti harkitsen kun siitä ainakin jotain hyötyä saattaa olla. mietinnässä onkin et kelpaako ihan perus vaikka lackto-sevenit vai pitääkö olla jotain tiettyä?
 

Yhteistyössä