Heipä hei!
Vauvanhuoneesta ja hankinnoista Me ollaan jo useampi vuosi asuttu paritalossa, jossa kolme makkaria eli vauvalle on ylimääräinen huone...
Kun alunperin haavena oli, että nämä huoneet olisi täyttyneet hieman nopeampaa, mutta tämä vauvaprojekti vähän viivästyi! :'( Mutta onpa nyt ainakin sit tilaa!
Tosin ekat kuukaudet vauva nukkuu meidän makkarissa, luultavasti hoitopöytä vaatteet yms tulevat "omaan huoneeseen". Tosin en varmaan tee varsinaisesti mitään vauvahuonetta, vaan lastenhuoneen joka käy myös leikki-ikäiselle!
Ikean reissua olisi tarkoitus kaverin kanssa tehdä maaliskuussa, jospa sieltä löytyisi jotain kivaa!
Muuten hankintoja ei olla vielä hirveesti tehty, pieniä vaatteita olen ostellut ja eilen kävin kirppikseltä ostamassa poikien vaatteita! :heart: Siskolta olen saanut rintapumpun lainaan ja ammeeseen jalat... Siinäpä mun hankinnat tähän mennessä...
Vloppuna ajateltiin käydä kattelemassa vaunuja ja tänään ajattelin tehdä kelalle hakemuksen netissä. Aion ottaa äitiyspakkauksen.
suonikohjut ja peräpukamat Suonikohjuja ei ole vielä ilmaantunut eikä edes sen näköisiä alkuja... Josta kyllä vähän ihmeissään, kun seisomatyötä teen!
Mutta hyvä näin!
Peräpukamiakaan ei tietääkseni vielä ole, onneksi... Tosin ihan alkuraskaudessa epäilin, että olis voinu olla kun maha oli niin kovalla... Mutta ei ole sen jälkeen näkynyt, niin jospa niitä ei sitten ole!
Nukkumisesta Mä olen vielä aika huoletta nukkunut kaikissa asennoissa paitsi kokonaan mahallaan!
Puoliksi mahallaan kyllä pystyn vielä olemaan ja usein kyllä herään selällään. Vaikka nukkumisen kyllä yleensä aloitan kyljellään. Vielä en ole tarvinnut mitään "apuvälineitä" hyvän nukkumisasennon löytämiseen...
Sitten neuvolakuulumisia...
Eilen oli neuvola ja kaikki kunnossa... Verenpaine 117/75 ja hemoglobiini vielä pysynyt hyvänä eli 138. Vauvan syke jumpsutti 134-145 välillä! :heart: Kovasti taas rupesi touhumaan, kun hänen rauhaansa häirittiin...
Ainut vaan, mikä ihmetytti... Ei vieläkään mitannut sf-mittaa!!! Outoa! :O Vaikka kyllä kokeili, missä kohdunpohja on ja oli jo reilusti yli navan. Olis vaan ollu niin kiva tietää se luku!
Pitääkö se ite ruveta mittamaan!
Todistuksen kelalle sain, mutta eipä siitä hirveesti puhuttu. Neuvoi vaan netissä tekemään hakemuksen ja antoi infolehtisen. Kahden viikon päästä on sokerirasitus, joka vähän jännittää! Painoa oli nyt tullut 2kg lisää, mutta ei kai se vielä paljon ole...!? :ashamed: Nyt tullut 5kg alusta. Seuraava neuvola n. kuukauden päästä.
Viikkojen poksumisen kunniaksi jälleen kuva eli 22+0! POKS POKS :heart: