Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

Huomenta

Onnea hyvistä ultrakuulumisista taasen =)!!

Naene Mä oisin kanssa sitä mieltä, että voisit yrittää ainakin jutella, koska ammattilaisen kanssa keskustelu antaa sinulle myös uudenlaisia näkökulmia ajatella tilannetta. Joskus se yksikin kerta voi riittää sille, että alkaakin itse pohtimaan asioita eri kanteilta ja näkee asiat ja tilanteet valoisammin. Ei ikinä niin huonosti mene, etteikö jotain hyvää olisi, ja sinä itsekin sen tiedät, mutta toisinaan se täytyy kuulla joltain toiselta kannustavasti ;). Mutta monella taitaa olla sellainen ennakkoasennekin tätä (meikäläisenkin) ammattiryhmää kohtaan, jolloin se vaikuttaa päätökseen lähteä hakemaan apua.. kuten kerroit siitä kriisitilanteesta, ja näitähän on paljon, harmi vain. Mutta se, että puhut vaikka ystävilles, miehelles tai jollekin, on jo hyvä, ettet hautautuisi itsekseen näitä pyörittelemään, kun silloin asioilla voi olla tapana paisua ja kiertää vain kehää. Tsemppiä! :hug:

Mä mittasin tossa huvikseen verensokereitani, mun paastoarvo onkin aika matala, 3.7. Myös eilen illasta otettu arvo oli liian matala 3.6. Nuohan viittaisi jo lievään hypoglykemiaan, mutta onneksi ne korjaantuvat syömällä ja arvo nousee normaaliin. Ajattelinpa nyt seurailla ja mainita neuvolassa, jos p-gluk pysyy noin alhasena. Mutta matalaan verensokeriarvoonhan liittyy mm. mielialan kireys ja ärtyneisyys, tykytystä, vapinaa ja hikoilua, joillakin on makeanhimo/tarve normaalia uaseammin. Mä kyllä tunnistan itsessäni tuon äreyden, jos en ole saanut ruokaa useampaan tuntiin, varsinkin aamuisin ammun saman tien aamupalalle, jotta olo helpottaisi. Mutta tämä on toistaiseksi helppo vaiva, mikä taitaa olla ihan useammalla immeisellä raskaudesta huolimatta näin: ei tartte kuin syödä riittävän usein jotain pientä edes, niin on hyvä :p

Mukavaa tiistaita kaikille!

Nelli ja Rusina POKS 22+0!!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
täällä on vielä kunnan puolesta rakenneultra käymättä,mulla se tosiaan on rv 22+0 ens viikon tiistaina =P mulla nyt lähinnä tsekataan toi etinen istukka kuinka on siirtynyt pois kohdunsuulta,onko vai eikö?,saas nähä ..jos ei oo ni uusintaultra rv 28-30...
 
Valtaisat onnittelut kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista! :kiss: Mulla on rakenneultra huomenna ja jännittää hurjasti. Toivottavasti kaikki on kunnossa. Odotan myös innolla, et näkyykö sukupuoli. Esikoinen piti jalkoja niin tiukasti ristissä, ettei saatu näkymään. Me ollaan menossa myös 4D-ultraan Brunolle, se olis edessä sit ens viikolla ja silloinhan se sukupuoli ainakin selviää. :)

Ihanaa, kun potkut tuntuu jo niin selvästi. Varsin aktiivinen pikkutyyppi tuolla asustaa. :D Ostin dopplerin alkuvaiheessa, mutta en tiedä johtuuko istukasta vai mistä, mut sain sykkeen kuuluviin ekan kerran vasta joskus 18. viikolla. Ja sekös aiheuttikin paniikkia. Nyt en ole doppleria sit käyttäny, kun potkutkin ovat niin selkeitä.

Täällä on puhuttu paljon Vakuutuksista: meillä otettiin esikoiselle vakuutus Fenniasta ja ollaan otettu nyt tälle toisellekin. Ollaan oltu äärimmäisen tyytyväisiä. Kohtuullinen hinta, nopea ja helppo korvauskäsittely sekä hyvä palvelu.

Vaunuista: Me ostettiin esikoiselle Teutonian Cosmot. Vauva saa ne sit käyttöönsä, on edelleen erinomaisessa kunnossa ja muutenkin toimineet loistavasti. Esikoiselle pitäis vaan hankkia sellanen seisomalauta. Onko kellään kokemuksia hyvistä ja tukevista laudoista?

Voikaa hyvin, mä kääriydyn parantelemaan hurjaa flunssaani. Toivon myös, et verenpaine vähän nousisi, kun meinaan pyörtyä joka kerta, kun nousen pystyyn.

Kenguruemo & pikkutyyppi 20+5
 
Eipä tässä muuta kun neuvolakuulumisia... Tylsää omanapailua siis :p
Eka sf-mitta 19cm ja hienosti päästiin yläkäyrälle :D Mutta niinhän tuo jo ultrassakin oli ikäistään viikon pidempi. Painoa tullu 3.5kg.

Huomenna urakoimaan noiden kelapapereiden kanssa. Pikasella vilkasulla näytti niin ihanan monimutkasilta : / Epäselvää täytyykö työnantajan täyttää siitä jotain jne..? No hoppu saada ne heti liikkeelle, jotta saa mahollisimman äkkiä sen äitiyspakkauksen :D

Huomenna taas poksutaan
LittleOne 21+6
 
Onko teillä kellään tietoa miten myöhään tuossa 4d-ultrassa voi käydä niin että sukupuoli vielä selviäisi?

Meillä on rakenneultra tämän viikon perjantaina, viikkoja silloin 21 tasan, ja toiveissa olisi että sukupuoli selviäisi. Mutta jos ei selviä, niin ollaan menossa maaliskuun lopuss alomalla Etelä-Suomeen ja mietin että onko jo silloin myöhäistä käydä ultrassa?
 
Hellurei! Ei oo saanu kirjoteltuu mitää mut luken oon joka päivä teidän juttuja. Onnea kivoista ultra kuulumisista kaikille :) Itellä huomen aika äippäpolille.

Meillä ois molemmille yks kummi mut vielä pitäs jostai keksii pari lisää. Kaksha se tarvii olla vähintään.

Täällä oli taas hirvee parisuhde kriisi..josko taas ei selvitty tämä. Tosi stressaavaa moinen paska :(

Pitkät lenkit on mun osalta nyt sitte ohi. Eilinen meni maates kipeen ku toissapäivän kävin lenkil. Puoles välis alko järjettömät kivut ja supisteli. Eikä tietenkää puhelinta mukana joten takas kotii tulo kesti sellai 1,5h (siihe kohtaa pääsy kesti puol tuntii) ku piti pysähdellä ja kyyristellä ja kävellä mummovauhtia. Kotii ku pääs ni makasin puol tuntii eteisen lattial ku ei kyen liikkuu.. :( Jotta koirat juoksutetaa tossa lähi pellol ja muuten vaa ton pienen ympyrän kävelen. Isäntä saa sitte hoitaa muut.

Naene jos synkät ajatukset palaa, hae rohkeasti apua! Itse olen vakavan masennuksen kokenut muutamaan otteeseen elämän aikana. Mitä nopeammin apua saa, sen "helpompi" on päästä takaisin jaloilleen. Sitten kun tilanne pääsee niin pitkälle ettei enää tajua omaa tilaasa, on sairaala hoito edessä. Lääkkeitä itse syöny terapian lisäksi. Nyt olen seurannassa ja lääkkeitä menee minimi annoksella. Jos jotai tulee toki nostetaan sitten annosta mut nyt pärjän hyvin. Jokaisen synnytyksen jälkee olen kärsinyt jonkinmoisesta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta joten siinä kohtaa täytyy taas olla tarkkana täällä.

21+2
 
Hei vaan!

Meillä rakenneultra takana, vauvalla näytti olevan kaikki hyvin ja POIKAnäyttäisi tulevan. Itsekin erotin pippelin kun lääkäri alkoi ultrata vauva rakon seutua. Vielä viidennelläkin kerralla arvasin masuasukin sukupuolen väärin.

Ajatus pojasta tuntuu nyt tosi hyvältä, näinhän sen pitikin mennä, juuri tämä poika on meille tarkoitettu. Saatiin ultrasta mukaan mielettömän söpöt 3D-kuvatkin hänestä, ja voisin katsella niitä kasvoja vaikka aamusta iltaan.

Seuraava ultra on yksityisellä puolella 28.2. Joku kysyi, millä viikoilla 4D olisi tehtävä. Meillä ohjeistus on että viikoilla 24-28, mutta voi varmasti vaihdella paikasta riippuen. Sairaalassa on sitten seuraava ultra rv 32, eli huhtikuun lopulla.

Toivottavasti koko teksti ei nyt tullut sinisellä, mutta jos tuli, niin tunnustan, etten ole mitenkään nero näissä tietokonejutuissa.

Kultatiuku ja pieni poika rv 21+1
 
Jiihaaa, täällä VIHDOIN sen rakenneultra ohi :p eli täällä kasvatettiin tilastoja poikalupauksella :heart: oon niin onnellinen!! Aloin oikee poraa, kun kertoi pienestä poitsusta :D Kaikki muutenkin kunnossa ja kaikki siellä missä kuluikin! Kokoa pienellä oli 354g! Istukka edessä, joten sen takia varmaan ei ole liikkeet pahemmin tuntuneet!! Kohdunkaulakin oli normaalin pituinen, eli ei näillä näkymin pelkoa ennenaikaisuudesta! Seuraava tarkastus vasta 36+1! :p

BF & tähtönen (poitsun työnimi kovaa vauhtia jo suunnitteilla :D) 20+1
 
Hei pitkästä aikaa! En ole jaksanut kirjautua sisään kirjoittaakseni kuulumisia, joten on jäänyt kommentointi. :ashamed: Jotenkin nuutunut ja saamaton olo koko ajan, toivottavasti menee ohi jossain vaiheessa.

Rakenneultrassa käytiin tuossa muutama viikko sitten ja siellä kaikki kunnossa. Hieman LA:aa isompi pötkylä mahassa polskutteli. Sukupuoli jäi selvittämättä. Liekö minun vatsassani sitten poika, kun tyttöjä on kerta niin paljon lupailtu. :) Senpä näkee sitten viimeistään kesäkuussa kumpaa merkkiä sieltä tulee, pääasia, että tulokkaalla olisi kaikki hyvin!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, terveistä tytön tylleröistä, pojan palleroista ja yllätykseksi jääneistä pulleroista kaikille ja tsemppiä vielä ultraansa odottaville!

Paljon jaksamista supisteluista ja muista vaivoista kärsiville. Oma vointi on kohtuullinen, mitä nyt loputon flunssa piinaa. Supistuksia tulee jo tasaisen varmasti päivittäin, mutta olen toistaiseksi huoleton niiden suhteen, kun eivät viime odotuksessakaan mitään tehneet. Lekuri on kyllä tarkistanut tilanteen, eikä mitään huolestuttavaa näkynyt.

Voikaahan hyvin!
Hiirunhenkäys, 22+
 
Onnea taas ultrakuulumisista. Ja niin vaan pojat lisääntyvät =)!

Pientä omanapaista hehkutusta.. Kävin kaverin kaa kaupungilla KÄVELLEN ja 3h kesti reissu, kirppareita ja kauppoja kierreltiin. Tulomatkalla vasta alkoi supistelemaan, mutta muutoin loistoreissu =)! Kyllä kuulkaas piristi mieltä ihmisten ilmoilla käynti ja ihanan ystävän seura kahvitteluineen :heart:. Nyt kyllä tuo alapää, häpyluu tarkemmin, tuolla rutisee ja ritisee, mutta kuuluu asiaan.

Mä taidan laittaa poksupäivän kuvan.. rv 22 siis poksuu ja ritisee tänään, jiihaa!!

 
Onnea, onnea pienistä pojista ja tytöistä ja ylläripylläreistä!! :D Eihän sitä tiedä, vaikka itsekin vielä sinisiä tilastoja kaunistaisin, tyttömäisistä ultranäkymisistä huolimatta. Vielä viikko ja päivä.. huh. Kuhan nyt kaikki olisi vain kunnossa.

Mulla on ollu paha päivä. Kävin sitten mittauttamassa hb:n joka oli lisätystä kahden tabletin annostuksesta huolimatta 116 (ilmanko väsyttää) ja verensokeri oli juuri syödystä aamupalasta huolimatta 3,9 ja verenpaine 100/50. Olo on himppaverran heikohko. Ei vain oikein pystyis saikkua ottamaan, mutta rytmihäiriöt on palanneet ja vähän pelottaa et miten jaksan. Sokerit meni nyt seurantaan samoin hb.

Kultatiuku: näinhän se on, että ennakkokuvitelmista huolimatta, juuri se lapsi on tarkoitettu juuri sinne minne pitää :) Näin yritän itsekin tyttökuvitelmista huolimatta asennoitua. En halua missään nimessä pettyä, jos masussa pyöriskeleekin veljessarjan uusin tulokas :D
 
Hih, joku kertoi lukeneensa esim.noiden helmikuisten synnytyskertomuksia. Niinpä minäkin eksyin sinne ja tippa linssissä niitä lueskelin, :). Odotan niin kovasti tämän pienokaisen syntymää. On niin toivottu ja rakas jo nyt. Juttelen ja silittelen masua vähän väliä. :)

Mä tilasin Brunolle ajan viikolle 30. Pelko vauvan suuresta koosta on suuri. Mä en halua enää synnyttää viisikiloista vauvaa.

Jos kaikki menee hyvin, niin aateltiin, että toinen saa tulla, jos tullakseen. Mun tarkoitus on täysimettää, joten toiminee hyvänä ehkäisykeinona. Tosin eipä meillä tämä raskautuminen muutenkaan tunnu helposti tapahtuvan.

MiiJane ja Justiina 20+2( pöh, oikeasti tuossa pitäisi olla 21)
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä ultrasta!!
Niinkuin jo vähän aiemmin uumoilin niin POIKA meille tulee, kolmas laatuaan :) Muutenkin kaikki näytti olevan kunnossa, vesseli oli hyvin vauhdikas, tulee varmasti isoveljiinsä. Istukka on edessä, sitäkin arvelin jo itsekin koska liikkeet olleet ajoittain "kateissa". Tosin nyt viime päivinä voimistuneet selkeästi.
Nyt voisi sitten alkaa tekemään hankintoja pikku miehelle, oikeastaan mitään ei ole tallessa.

Onnittelut kaikille muillekin ultra-uutisista :)

Annintähti rv 21+2
 
Rakenneultra takana. Sukupuoli olisi saatu tietää, mutta jätettiin selvittämättä. Tosin saattoipa tuo 4d ultrassa meille paljastuakin. :D Mutta kesällähän tuon näkee varmasti kumpiko tuolla "yksiössä" asustelee. :) Painoarvio oli 364g. Uusi reissu rakenneultraan tulossa noin kuukauden päästä, toinen sivuaivokammio oli hieman suurempi kuin mitä saisi olla. Sitä ennen pitäisikin juosta vielä verikokeissa..taas.. Muuten kaikki olikin ihan niinkuin pitääkin. :)

20+2
 
Ensinnäkin kiitos uudesta pinkasta, jos nyt vähän aktivoituisi tälläkin suunnalla... :)
Eilen meillä oli rakenneultra ja oon vieläkin ihan sekaisin onnesta ja hämmennyksestä, meille tulee näillä näkymin terve ja täydellinen pieni POIKA! :heart: Meidän 1v2kk neidistä tulee siis isosisko pienelle pojalle, aivan ihanaa!
Eli äidinvaisto piti tälläkin kertaa paikkansa, poikaolon saa päivittää poikalupaukseksi. <3

Onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
 
Hei nyt on kuulkaas sellanen juttu että myös eiliset päivitykset on etusivulta kadonneet johonkin bittiavaruuteen, yritän tosssa päivittää mitä huomaan mutta tarkastakaa omat tietonne ja huomattakaa jos jotain on jäänyt pois, kiitos!
 
Jep, sen kerran kun tänne sain aikaiseksi kirjoittaa niin mun piiiiitkä masennus kommentointi on hävinnyt :kieh: mihin ihmeeseen ne on kadonnut ne viestit ?! Ärrinpurrin :D ja hei ELBA mun poikalupauksen voi laittaa poikaveikkaukseksi, koska en ole satavarma mun pippelitutkasta :p .

Nemonen ja tyyppi rv 23
 
pienitoive Mitä tuo "toinen sivuaivokammio hieman suuri oikein tarkoittaa",onko syytä vielä olla huolissaan? Minä siis ainakin ensi järkytyksestä olisin, toivottavasti sinä osaat olla stressaamatta suurempia.

Vielä olisi kaksi päivää rakenneultraan ja puoleen väliin. Olen vasta viimeisen viikon sitä odottanut, haluaisin vain tietää että kaikki on hyvin. Sf-mitasta täällä on keskusteltu, viimeksi neuvolassa 18+4 se mitattiin (esikoisesta ei näin ajoissa) ja se oli 16. Eli hieman keskikäyrän yläpuolella, niin oli esikoisessakin koko ajan, mutta silti "pieni" vauva tuli.

selkä kipua täällä on ollut alusta saakka, mutta nyt taas erityisen paha... Yleensä on mennyt mobilatilla tai hieronnalla hetkeksi helpommaksi. Taas tuntuu pahalta istuakin. Viime raskaudessa mies hieroi selkääni joka ilta kaksi tuntia, nyt ei sellaiseen ole enään aikaa ;).

hankinnoista ostettiin huutiksesta juuri toinen pinnasänky ja tuplarattaat ollaan iällä näkymin ostamassa käytettynä tutulta. Sitten enää toinen syöttötuoli, patja yms ja vaatteita...
 
Naene onneksi paha olo on jo helpottanut! Kyllä mäkin pelästyisin moisia ajatuksia, tosin täälläkin oli yhtenä viikonloppuna aika mustia ajatuksia, olin todella todella maassa ja kaikki tuntui pahalta. Mutta sekin meni ohi. Ehkä ihan normaaleja mielialanvaihteluja raskausaikana?? Mutta jos sulla olo jatkuu, niin kannattaa ehdottomasti purkaa asia johonkin, jolle kulle, ettei vaan sisälleen kasaa kaikkea. Tsemppiä!

Pienitoive minäkin ihmettelin tuota isompaa sivuaivokammiota. Sanottiinko siitä mitään, mitä se voisi olla?

Minäkin kävin kurkkimassa synnytyskertomuksia toisista ketjuista :D Tippa tuli kyllä linssiin vasta kun aloin kuvittelemaan tämän oman vauvan syntymää.

Tuulentyttö minäkin aloitin lisäraudan, itsellä nestemäistä Maltoferiä. Mitä valmistetta sinulla on? Mietin, että mitenköhän hitaasti se arvo sitten nousee.. Meneeköhän useampi viikko.. Toivottavasti ei ainakaan laske enempää, nyt jo väsyttää niin pirusti koko ajan.

Sokereita olen minäkin ihmetellyt. Mähän jäin kiinni rasituksessa paastoarvosta, oli hieman liian korkea. Nyt kun olen arvoja mittaillut, niin on kaikki pysyneet kyllä rajojen sisäpuolella, mutta monesti arvo on siellä 3.5-3.8, eli aika alhaalla. Ja välillä se on syömisen jälkeen alle 4. Ihmettelen myös, että mistä johtuu?
Mutta raskausdiabetesta ei siis ainakaan näytä olevan, vaikka rasituksessa paastoarvo heittikin =)

Linneat 20+3
 

Yhteistyössä