~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Ihan näin pikaisesti ennen nukkumaan menoa liikkeistä eli vauva voi potkia vaikka kaksi viikkoa kohdun takaseinään eli niitä liikeitä ei tunne näin pienillä viikoilla joilla kesäkuiset on. Eli ei syytä huoleen vaikkei liikkeitä joka päivä tunnukkaan. Siinä mielessä se kotidoppleri on ykkösjuttu, sykkeen kuulee vaikkei liikkeitä tunnekkaan. Tässä ketjussa on näitä harvinaisempia muutaman prosentin todennäköisyydellä tapahtuvia ns. myöhäisempiä keskenmenoja joita ei kellekkään toivoisi, on ihan normaalia että itsekkin alkaa pelätä. Suurella todennäköisyydellä kaikki on kuitenkin kunnossa.

Satuin tänään ohimennen vilasemaan yhtä kaukaloa, Hauck merkkistä isofix kaukaloa. Vuoden 2010 mallien värit oli kauniita ja hinta oli tosi halpa 180?. Kellään tutulla ei vaan ole moista istuinta ollut. Ulkoisesti vaikutti hyvältä, mutta kun on ensimmäinen kyseisen merkin isofix kaukalo niin en taida uskaltaa ostaa. 2008 mallin kaukalot oli kyllä pärjänneet hyvin autoliiton testissä.

Nyt kuitenkin hyvää yötä maailma! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jdalmiina:
Sen verran, että tämä odotus ei päättynyt iloisesti meidän osalta. Supistukset ei enteilleet hyvää niin kuin pelkäsin ja haudataan jälleen kerran haaveet lapsesta.
Iloa teille odotuksiin. Päästiin me tällä kertaa melkein viikolle 18 asti :( :'(
Halausta täältäkin sinne oikein paljon, tiedän mitä on menettää, itkuhan tässä tulee, liikaa nyt näitä menetyksiä jo ollut :hug: :hug: laita yksäriä jos haluat purkaa :hug: :hug:

Mutzilla ja 11päiväiset enkelipojat
 
Tervetuloa Hippu-Iita porukkaan :wave:

EC: :hug:


Itse olen rasvannut edellisessä ja tässä raskaudessa satunnaisesti ja mitä rasvaa nyt on sattunut kaapista löytymään. Selvisin ekasta raskaudesta ilman arpia eli voisikohan tämäkin olla pitkälti perinnöllinen juttu - äidillänikään ei ole arpia eikä ole kuulemma rasvannut aikanaan B)
 
Voi ei [/b]Jdalmiina :'( Miks musta tuntuu, että tähän ketjuun on tullut ihan liikaa huonoja uutisia! EI ihme, että kaikki on ihan paniikissa liikkeiden vähyydestä. Itsekin panikoin vielä viime viikolla, mutta nyt on tuntunut joka päivä pieniä potkuja. Tällä viikolla pääsee onneksi rakenneultraan. Mä luulen että tää pieni istuskelee tuolla mahassa, niinkuin esikoinenkin pitkään, koska kaikki potkut tuntuu tuolla ihan ihan alhaalla.

Mulla on olo ollut jo pitkään ihan loistava, joten nautin nyt vaan tästä keskiraskaudesta :)
 
Onko liikkeet hukassa?Pistäkää kunnon perheriita pystyyn niin kyllä alkaa heiluminen..Stressi ei näemmä tee hyvää hyvää nöttösellekkään, tuli eilen tahtojen taistelu isännän kanssa kun kumpikin on jääräpää ja suorapuheinen, ja kyllä tuli vauhtia kaveriin, koko illan mätki mun sisuskaluja ja sama jatkuu nytkin, eipähä tartte siitä olla huolissaan enää.. :) Niin ja asiatkin saatiin toki sovittua..Mutta nyt neuvolaan mars mars.

Maira ja mytty 18+6
 
Tervetuloa uusille mukaan!
Mulla oli tuossa myös muutama viikko, ettei liikkeitä hirveesti tuntunu. Välillä saatto mennä monta päivää ettei hipasuakaan tuntunu. Kotidopplerin ansiosta pysyin järjissäni ja aattelinkin niinkuin tvvo sanoi että vauva varmaan potki selkään päin. Nyt taas on päivittäin tuntunu ja yleensä monta kertaa päivässä :heart:
Rakenneultraan on vielä viikko ja tuntuu ettei millään jaksais odottaa! On alkanu huolestuttaan että jos siellä löytyykin jotain poikkeavaa :| Toivottavasti kaikki kuitenkin ois kunnossa. Ja kiva olis jos vaavi suostuis jalkoväliäänkin vilauttaan ;)
EC: :hug: Suurella todennäköisyydellä sinullakin kaikki on hyvin. Nuo huonot kokemukset tässä pinossa varmasti saavat monet huolestumaan (myös itseni ajoittain), mutta niin myöhäiset keskenmenot on kuitenkin niin harvinaisia, ettei niitä luulisi yhteen pinoon hirveen montaa kertyvän!
Huomenna poksuu puoliväli! Toisaalta tuntuu että vasta puoliväli, toisaalta taas että JO. Usein sanotaan että toisen tai useamman lapsen odotus menee nopeesti omalla painollaan, mutta kyllä musta yleensä tuntuu että aika hitaasti päivät menee |O Kai se olis eri juttu jos ei olis mitään vaivoja, mutta mulla noi supistukset kiusaa edelleen välillä ja se stressaa. Olisin ihan valmis hyppäämään suoraan toukokuulle...
Ai niin, täällä myös kärsitään usein nännikutinasta ja se on hirveetä jos se iskee julkisella paikalla :kieh:
:wave:

-minttu ja pumpelo :heart: rv19+6
 


Huomenta kaikille ja hyviä uutisia!!

Sain vasta ihan kaikessa rauhassa kuulostella mahaani ja siellä tuntui kun tuntuikin aivan selviä pikkupotkuja!! :heart: Voi rakas pieni kulta ihana...kyllä tippui iso kivi sydämeltä! :heart:

Tuosta kutinasta...sitä on ollut täälläkin ja olenkin ihmetellyt, mikä ihme minua vaivaa, mut näköjään sitä on muillakin! Mulla kutisee maha ja rintojen väli ihan kamalasti ja väliin kyllä ihan mistä sattuu, mut noista lähinnä...rasvan kanssa saa lotrata joka päivä, vähän helpottaa.

Supistuksia on täälläkin ja väliin ihan kipeitäkin, mutta näin minulla on ollut joka raskaudessa. Siis kipeitä supistuksia jo ennen puoltaväliä ja tasaisesti sitten loppuun asti. Eivät kuitenkaan ole kypsyttäneet paikkoja ennenaikaisesti koskaan, toivottavasti ei tälläkään kertaa.

...voi että olen onnellinen noista potkuista... :heart: ihanaa, meille tulee vauva!! *tippa linssissä*

-Elettaria ja murunen (rakkaalla lapsella on monta nimeä :saint: ) 18+2
 
Tervetuloa Hippu-Iita!

Tasan viikko rakenneultraan, ja alkaa suoraan sanottuna jännittää aika paljon.. Näin jo joskus muutama viikko sitten unen, että poika tuli, mutta herättyäni olin ihan vakuuttunut siitä, että tyttöhän siellä potkii.. Toivottavasti tulee selvyys tähänkin asiaan:)

Mä voisin myös siirtää kellot suoraan sinne toukokuulle. Tässä on välissä vielä niin paljon kaikkea (kuten kokonaisen kevätlukukauden opiskelut), että vaikka kuluukin nopeasti niin ei tarpeeksi! Tosin tavallaan hyvä että aikaa on, sen verran pitäis ehtiä vielä laittamaan paikkoja kuntoon ja hankkimaan tavaraa!

Hankinnoista puheenollen, kestovaippoja käyttäneet, ostaisitteko niitä käytettynä? Saa nähtävästi aika paljon edullisemmin. Himottaisi myös tehdä itse, muttei meillä ole ompelukonetta ja oon sen verran onneton ompelutaidoiltani, etten taida ihan vielä uskaltaa yrittää..

Kohdun kasvua ei mullakaan neuvolassa ole vielä mitattu, aletaan kuulemma mittaamaan ens kerralla (3 vk:n kuluttua). En ees tiedä miten sitä vois itse mittailla - tosin eipä tässä edelleenkään mitenkään paljon ole mitattavaa. Eilen tosin äitipuoli väitti kivenkovaa että kyllä maha näkyy jo ihan selkeästi (varmaan joo jos suoraan sivusta kattoo enkä vedä vatsaa sisään:D)

Täällä ei nännejä kutita, mutta välillä, varsinkin alkuraskaudesta niihin sattui välillä yhtäkkiä niin paljon, että meinas tulla hulluksi - yleensä tietysti julkisella paikalla. Teki tosiaan mieli vetää paita pois ja vaikka raapia tai ihan mitä vaan että loppuis. Onneks on helpottanut viime aikoina (koputan puuta). Odotan innolla kuinka kipeet ovat loppuraskaudesta tai viimeistään sitten kun Sintti alkaa ruokailla...

Tänne eipä kai muuta, liikkeitä tuntuu nyt useemmin ja välillä vähän voimakkaampina, mutta kai pitää odottaa vielä tovi ennen kuin mieskin pääsee niitä tunnustelemaan.

:hug: edelleen tarvitseville! Kamalaa, kun niin monella on huolia ja pelkoja :(

Salma ja Sintti 19+2
 

täällä ei kyllä liikkeitä kuulu ei vaikka miten kuuntelis nytkin vaan maha mölisee kun on nälkä.. viikonloppuna olin telkun ääressä kattelin leffoja ym varmaan 4h yhteensoittoon mutta ei minkään sortin liikettä tuntunut =( =( ei illalla ennen nukkumaan menoo ei edes kahvi kupposen jälkeen hyvinkin hiljasta..
lauantaina saatiin mega riita aikaseks ukon kanssa mutta ei sekään auttanut kyllä ja muutenkin ressailen nyt taas kaikesta. no torstainahan se ultrassa selviää eihän tässä oo kun muutama päivä niin kuulee tuomionsa.

tänään kävin verikokeissa ottamassa pitkäkestosen jonkun arvon saa nähä mikä tulee oleen tuomio.
2 päivää kestänyt jo kauhee päänsärky ja vähän oksettanutkin.

painosta joku kyseli mulla oli viimeks tullu yli 2kiloa 2½ viikossa mutta pahoinvointien ansiosta en oo vielä lähtöpainossani joka on hyvä juttu sillä ylipainoo muutenkin 10kiloa.

kattelin että tampereella sf mittaa on alettu ottaan jo rv 16 mutta täällä vasta ens neuvolakerralla eli rv 22 jollon kuulemma laitetaan myös kelaan paperit menemään.

rinnat on alkanut vihdoin kasvamaan on sitä odotettukin =)

tänttärä ja hilma-elmeri 19+3
 
Täälläkään ei vielä tunnu selviä liikkeitä, ja oon kans jo vähän huolissani, koska esikoisesta tunsin jo viikolla 17. Onneks to on neuvola, että pääsee ees niitä sydänääniä kuulemaan, jos ne sieltä kuuluisi :)

28 päivä ois miulla kans se rakenneultra..vähän jänskättää... mies ei halua, että kysytään sukupuolta, niin ei me sitten varmaan kysystä. Esikoisesta sillon kysyin ja haluisin nytkin tietää, mut ehkä mie pystyn malttamaan mieleni kesään asti, kun mies niin toivoo :)
Nyt kun on kuitenkin mies mukana odotuksessa, niin on niin erilaista kun esikoisen kanssa.. ei tarvii ressata sitä, että miten yksin pärjää onneksi.

Mut ei miulla oikeen taas muuta oo... työt jatku taas loman jälkeen 2kk ja sitten jäänkin työttömäksi ja siitä suoraan äippälomalle.. että semmosta :D

Paljon voimia ja jaksamista surun kohdanneille :hug: en voi ymmärtää miltä tuntuu.. todella pahalta varmasti! :'(

Anzzu ja pieni rv 18+
 
Viime yönä taas valvottiin; mulla ja tytöllä nousi kuume ja aamulla tietty hirvee räkätauti molemmilla päällä. Onneks mies pitää etätyöpäivän ja antoi mun nukkua aamulla pitkään. :heart:

Tossa äsken maatessa laitoin kädet mahan päälle (siis olemattoman, ihan ku se olis pienentynyt?) ja tunsin vahvat potkut läpi. Huusin miehen myös kokeilemaan ja hän tunsi ne myös. Ihan uskomatonta näillä viikoilla, kun istukka etuseinässä ja taaksepäin kallistunut kohtu. Mutta niin se Pyry siellä vaan potkiskeli! Vahvat oli potkut silloin esikoisestakin ja vahva on tyttö nykyäänkin. Huomenna rakenneultra... Esikoinen hoidossa silloin mummilla, niin mies pääsee mukaan.

Ihana kuva EC! Kyllä piristi päivää! :flower:

MP & Pyry rv 20
 
Tällä viikolla taitaa olla aika hiljaista kirjoittelemisen suhteen, jotenkin vaan jännäilee ensi viikon rakenneultraa :/ Ei voi sanoa kovasti tunteneensa liikkeitäkään. Vaikka istukan asennosta johtuen neuvolatätikin sanoi että rauhassa voi odotella viikon 20 jälkeen, niin silti hieman huolestuttaa.

Tämän viikon pukukoodi töissä on sitten: Löysää :D Kun nyt olen lahjakkaasti venyttänyt töissä kertomista, niin venytetään se sitten tuon ultran jälkeen.
Ostin viime viikolla Bodyshopin raskausarpirasvaa ja on kyllä hyvän oloista. Iholle tulee sellainen miellyttävä kalvo, joka ei heti lähde pois vaikka saunassa kävisi.

Huoletonta viikkoa kaikille! :)
Miumiu ja pieni 19+0
 
Neuvola kuulumisia (suluissa edellisen käynnin )

Paino 76,3 (74,4 )
Paineet 128/72 (126/66 )
Hb 131 (136 )
Pissa puhdas, tosin koska mulla oli se virtsaputken tulehdus, th oli sitä mieltä että joka kk pitää käydä antaa labraan näyte ettei vaan muhi piilevänä, joten perjantaina rakenneultran jälkeen sit labraan.
Sykkeet 150-153 (150 )
Liikkeet plussaa
SF-mitta 20, yläkäyrillä mennää... :whistle:

Ens kerralla käydäänki jo kelan paperit lävitte yms..Niin se aika vaan menee.. :D

Nyt syömään ennenku taju lähtee... :)

Maira ja mytty 18+6

LISÄYS: Jep jep, isäntä sai sen työpaikan, aloin sitten ettii asuntoa Jalasjärveltä..Mä vihaan muuttamista... :kieh:
 
Riks Raks ja POKS tänään ollaan puolivälissä. Perjantaina oltiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa. Huojensi kummasti. Kumpikaan ei halunnut sukupuolta tässä vaiheessa tietää, joten onpa vielä yksi jännitettävä asia lisää keväälle. Istukka paikkakin selvisi ja se on takaseinässä, joten ei ihme, että potkut on muutaman kerran ollut jo aika teräviä. Potkasi isäänsäkin tuossa viikonloppuna, kun kateltiin kaikessa rauhassa telkkaria. Oli kyllä veikeä ilme miehellä, kun tajusi mikä se oli. Kaikille ultraa odottajille stressitöntä odotusta kyllä siellä on varmasti kaikki kunnossa. Ja aina löytyy uusi huolenaihe, kun edellisen saa pois sydämeltä. Vai että keskiraskaus on auvoista aikaa. :LOL:

jdalmiina paljon voimia vaikeaan tilanteeseen. Tuollaista kokemusta ei toivoisi kenenkään joutua kokemaan.

Ec: Onnea hyvistä kuulumisista ja tosiaan ihan kuva.

Hippu-Iita tervetuloa joukkoomme.

Onerva ja masuasukki 20+0
 
Huomenta taas, heh...kellahdin syönnin jälkeen sohvalle ja filmi katkes sillä sekunnilla, 2 tuntia(!!) nukuin ku possu :eek: , mutta kyllä teki eetvarttia! :D Ihanaa tällanen.
Mies on vielä lomalla tämän viikon, siksi mahdollista.

Nyt päiväkahville! :heart:



(toivottavasti teitä ei haittaa, jos tänne väliin kuvia heittelen...)
 
Täällä kans ollut tänään vähän kysymysmerkkiolo, maha tuntunut tosi jännälle eikä oo ollenakaan niin iso kuin eilen.... no nyt toista päivää uudet tukisukkahousut ja tänään ekaa kertaa uudet mammafarkut jalassa niin muokkaiskohan ne yhtään tuota mahanmuotoa.... pitää soittaa neuvolaan jos monta päivää on tälläistä.

Aamusta asti ollut niskakin kipeä, mitähän oon ees tehnyt sellaista että olis tullu kipeäksi?! Kepillä jumppailin mutta siitä on jo pari päiviää aikaa..

Voi kun meni veto pois kokonaan, aamulla sain lähes koko kämpän imuroitua ja nyt pitäis luutua näyttää lattioille ja laittaa uutta kierrosta sekä astian että pyykinpesukoneeseen....

Muutama positiivinenkin asia sentään, olo alkaa olemaan paljon energisempi mitä ennen joulua, jospa nyt olis alun nuutuneisuuksista ja huonoista oloista päästy ohi. Ja rinnat on saaneet pyöreyttä... pitäis vaan löytää uusia kunnon liivejä, mä oon jotenkin niin ihmeen mallinen kropaltani että en löydä kunnon housuja enkä liivejä! Turhauttavaa kun kiertää useamman liikkeen eikä yhetkään istu päälle! Kerran yksi liivimyyjä kotikutsuilla sanoi että ei taideta ees valmistaa sellaista kokoa mikä olis just mulle. Mulla ympärysmitta rintojen alta sen verran pieni että sitten jos se sopii niin kuppikoko on liian pieni. Nyt ostin mammafarkut vaikka ei ehkä ihan parhaimmat olleetkaan mutta empä mä löydä niitäkään niin pitää ostaa sitten seuraavaksi parhaimmat. :kieh:

Mutta nyt koittamaan hommia ees vähän eteenpäin!

Mammaliini ja Niilo 17+1
 
Tervetuloa Hippu-Iita ja onnittelut ultra-kuulumisista niissä käyneille :heart: Omaa tässä vielä odotellessa :)

Neuvola kuulumisia; Painoa n. kilo viikossa :ashamed: Tosin osittaisella sohvalepäilyllä ja joululla sormensa pelissä. Neuvolassa harjoittelija tunnusteli masua ja olipas vinkee tunne kun Heppuli karkasikin alta pois! :heart: Kohtu oli miltein napaan asti, ei vielä kuitenkaan mitattu. Ihanat pumputukset olivat 142 luokkaa... Hmm... Kaikista edellistä aivan samaa luokkaa eli sukuun tulee :LOL:

Liikkeitä en ole selkeästi rekisteröinyt, koska hematoomani on kyllä sekoittanut kaikki tuntemukseni!!! Päätin, että en pahemmin reagoi mihinkään, niin saan jonkinasteisen rauhan ultraan asti. Ei kannata olla huolissaan jos ei liikkeitä tunnu, minulla kuudes raskaus meneillään ja harvoin tuntemani muksahtelut saavat minut vasta säpsähtämään. Eli ei mitään säännöllistä täällä vielä. Raskausarpia ei masuun ole vielä tullut, mutta pakaroista ja rinnoista haaleita löytyykin. Rasvana olen käyttänyt Nivean Body Milkiä, koska sen tuoksu on mielestäni ihana...

Ja vihdoin ja viimein... Tissini ovat tajunneet kasvaa masuni matkassa, tosin kutinan kera :LOL:

Voimia ja hermoja tulevaan ultraan ja seesteistä keskiraskautta :heart:

Oliivitar ja Heppuli 17+3
 
Moi kaikille!
En olekaan käynyt kirjoittelemassa täällä pitkään pitkään aikaan :ashamed: Meillä on ollut tässä välissä muuttoa, joulukiireitä, tytön virustartunta, joka kesti viikkoja ja hän joutui jopa lasteninfektiosastolle, joten eipä tässä ole ollut aikaa käydä täällä kirjoittelemassa.

Halaukset kaikille keskenmenon kokeneille, suru on varmasti suuri :hug: .

Pienokainen voi vatsassa hyvin, jo kuukauden ajan on tuntunut hentoja potkuja silloin tällöin ja viimeisen viikon ajan monta kertaa päivässä. :heart: Tämä kaveri vaikuttaa paljon rauhallisemmalta kuin siskonsa, toivotaan että onkin, koska tuo meidän neiti on aikamoinen energiapakkaus.

Täällä on vahva poikaolo, oireet olivat alusta asti hieman erilaiset kuin esikoista ootellessa. Ens viikon tiistaina on rakenneultra ja toivottavasti sukupuoli selviäis silloin... Täällä maha on jo aika iso, eikä voi erehtyä, että raskaanahan tässä ollaan.

Hyvää illanjatkoa! :)

-pikkutikru ja muru-papu 18+6
 
Tyttö/poikaolosta tai aavistuksista: kaksi ekaa tyttöä,molemmilla korkeat sykkeet,mahassa oli molempia odottaessa vahva viiva(linea negra),finnejä,kuvotus aluksi,"poikamalliset" mahat ;) Nyt ON: "poikamallinen" maha,finnejä,aluksi oli kuvotusta,sykkeistä en tiedä,ei oo merkattu lukeamia,mahassa ei ole linea negraa ;)
Kaikissa raskauksissa oon himoinnut makeaa :D

Töissä ilmoitin tänään,että jään jo maaliskuun lopulla pois,pidän lomia ennen äippälomaa =)
issias on sen verran jo vihoitellut,että saa nähdä pystynkö olemaan sinnekään asti töissä :whistle:

Rapu ja :heart: 19+6
 
Mulla kanssa issias vaivaa välillä, toivotaan, ettei pahene kun mahakin painaa koko ajan enemmän. Niin ja makean himo on valtava, mulla tosin edellisessä raskaudessa raskausdiabetes, joten toivotaan, ettei nyt raja-arvot ylittyis, ei jaksais taas syödä pelkkää terveysruokaa, vaikka se hyväksi vauvalle onkin. =)

Aikaisemmin oon täällä kysellytkin, mutta tarvitaankohan me kaksosrattaita, jos ikäeroa on jopa 2v9kk? Pysyykö tai jaksaako alle kolmevuotias esim. kaupunkireissuilla hyvin sen laudan päällä, jonka voi liittää vaunuihin, mielipiteitä kiitos? :D
 
Ihana kuulla kaikilta kivoja mahassa vilistäviä uutisia. Ja EC:lle kiitos kuvista, tuo väriä tänne synkeään pelkometsään..

Tulin juurikin ultrasta (tehtiin toinen alkuajan ultra, kun kuulemma viikot ei riittäneet sukupuolentarkastuskäynnille). Mahavaltakunnassa kaikki hyvin! Jo tuolla eräät rauhoittelivatkin, että ihan normaalia on olla tuntematta pitkiinkin aikoihin niitä liikkeitä. Ja turvotuksen laskeminen myös ja mahan pieneneminen täysin normaalia. Vaikka ei kai siihen auta kenenkään muun sanomiset, kuin neuvolatädin tahi nähdä/kuulla itse. :)

Eli meillä kasvu on ollut normaalia, kaikki ruumiinosat paikoillaan. Pituutta oli kertynyt 13,6cm ja laskettu aika pysyi samana. Kasvu oli normaalia... ja.... meille tulee poika!!! Ei ole linea negroja, finnejä on, maha on kyllä kun rantapallo, pahoinvointia on edelleen ja herkkuja tekee mieli. Anoppi tais vähän olla pettyneen kuuloinen puhelimessa, kun ei suvussa ole kun poikia "vaan". Mie oon vaan niiiiiin onnellinen!

Ainiin ja mun painon nousuun sanoi myös, että ei ole epänormaalia (nyt jo jotain +8kg) varsinkaan, jos on pahoinvointia ja sen vuoksi napostelee välipaloja. Kuten mie.

HIHHEI! Toivottavasti muidenkin masukunnissa kaikki hyvin!

milkei 17+2
 

taisin tässä illalla tuntea toisella puolellla möyrintää..ehkä <3

pikkutikru:meillä ikäeroa esikolla ja tokalla oli 2v8kk laudan olin ostanut mutta ei se siinä kauheasti loppu peleissä viihtynyt ja aika pian menikin niin että lauta laitettiin vaunujen tavaratilaan ja jos ei tyttö jaksanu pitkillä reissuilla kävellä niin laitettiin siihen. riippuu vähän niin onko tottunut käveleen.
 

Yhteistyössä