~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Aurinkoista huomenta kaikille!

Kävin nyt sitten hakemassa sen sokerimittauslaitteen. Ohjeeksi tuli viikon ajan mitata 6 kertaa päivässä ja pitää ruokapäiväkirjaa. Ensi perjantaina katsotaan sitten mikä on tilanne. Joka tapauksessa jatkossa kahtena päivänä viikossa pitää mittailla, eli yksi viikonpäivä ja yksi viikonloppuna. Ja taas oli yhden kahvikupillisen jälkeen 5.6, kun neuvolassa mitattiin. |O Ei oo kivaa, mutta minkäs teet. Pääsenpähän yhteen ylimääräiseen ultraan rv 36. :D Synnytystapa-arvioon siis.

Mulle sanoi lääkäri toissapäivänä että tässä vaiheessa vielä on lapsella paljon aikaa kääntyillä ja vaikka voltteja heitellä. Niin paljon on kohdussa tilaa. :) Meidänkin nöttönen siellä istuskeli, mutta illemmalla tunsin potkuja ylävatsalla. :D Tuntuu että on välillä poikttainkin tuolla.

Nyt en ehdi enempiä kirjoitella, hammaslääkäriin matka käy hammaskiven poistoon. :$

Jaksuja kaikille, palaan illemmalla.

mipsu ja nöttönen 26+6
 
Olin aamulla sokerirasituksessa.
Kamala reissu oli niin pahaolo että pääsin huoneeseen jossa oli nojatuoli missä sain löhöillä loppuajan. Kivaa oli ajella kotia kun silmissä näkyi vaan harmaata.
Täytyy soitella huomenna neuvolaan tuloksista jos olis vaikka tulleet jo.

Voinko muuten mennä ihan normaalisti huomen aamulla labraan pissanäytteen ottoon?
Ettei siis vaikuta toi tän päivänen sokerin juonti siihen?! :attn:

Äitiyspakkauskin tuli tänään ja kävinkin sen jo hakemassa.
Kävin kattelemassa kuvat kelan sivuilta etukäteen enkä oikein tykännyt, mutta en viitsinyt pitkittää vaan laitoin kaikki laput samalla kertaa menemään.
Ilmasiahan ne on, mutta silti jäi kaivelemaan kun ei ollut tavallisia vaippoja ollenkaan ja joskus ollut vilttikin nyt ei... Nilliti nilliti...
Luin jostain että uus pakkaus tulee tän kuun lopussa julki.

Vielä kerkiää päiväunille ennenku isäntä tulee.
Anoppi laittaa kyytiin itetehtyjä kermaperunoita ja marjapuuroa nam!
Saan laiskotella aaah!

Jane ja veijokeiju 26+3
 
Jane voit mennä antaa pissanäytteen, ei vaikuta...Juu ei siin äp:ssä oo tainnu olla tavan vaippoja hetkeen, mut ainakin viime vuonna kaverit sai synnäriltä sit sellasen laukun missä oli vaippoja jne..

Syyshortensia
Joo sain mä jotain tolkkua ton naaman kans, ei muutakun lämmintä, lämmintä ja vielä kerran lämmintä siihen, eli ihan niinku arvelinkin niin hartioista se johtuu, lihakset niin jumissa että puristaa hermoja joka tulee sitten naamaan kipuna..Kävin ti aamuna hierojalla ja ens viikolla uudestaan, nyt tän kanssa voi jo olla, välillä ei satu peräti ollenkaan.. :D Sie taisit udella myös sitä nvlalääkäriä?Nimeensä ei täti sanonu, mutta sellainen vanha rouva, ilmeisesti eläkkeellä oleva gynekologi, tosi mukava täti, ei mikään hellävaraisin, mutta mukava...Kävi nimittäin aika kipeetä kun ruimi menemään... :whistle:

Varmaa tää ihmettely alkaa tulemaan uniinkin kun näin unta et kaveri synty jo, oli tosin ihan ok, pieni mut ei muuta hässäkkää..Tuumin tuossa et nyt mä lopetan kaiken ihmettelyn ja alan ottaan vaan rennosti, kun ei se hermoilu mitään muuta, niin turhaan mä täällä itteeni ruoskin.. :) Varmaan noi kevyet 12h unetkin vaikuttaa tähän mun harmoniseen mielentilaan.. :LOL:

Sitä kylläkin jäin muuten neuvolasta ihmettelemään kun yritin kysellä synnytysvalmennuksesta jne. niin täti tuumas et heil on nyt yks kurssi meneillää ja koska täällä on niin vähän ensisynnyttäjiä että toisen kurssin alkuu voi mennä kolmekin kuukautta, tuumasin vaan tätille et hei, mulla on la alle 3kk päästä..Kyllä se sitten paikkaili et eiköhän sieltä joku kurssi tule..Nooh, tuloo tai ei, jossei kutsua ala postissa kuulumaan toukokuun alkuun mennessä niin soitan ite sairaalaan et saanko tulla kattoo, ilman valmennusta pärjään kyl, mutta olis se ees kiva tietää mihin on menossa.. :p

Mutta kaikille lepoon joutuneille jaksamisia :hug: , ei oo varmaan hääviä vaan olla.
Ja muutenkin kaikki mammat ottaa nyt sit rauhassa, koitetaan nauttia vaan elämästä, ei oo montaa kk kun meillä ei enää mahoja ole, vaan nyytit kainalossa.. :heart: :hug: =)

Maira ja eemeli 27+2

Muoks.
Mä rakastuin kelan tätiin.. :heart: Ite kun on aika pihalla näistä jutuista niin siellä oltiin nyt tekemässä mammaraha päätöstä niin soittivat ja tarkistelivat tuloja, mä saankin viime vuoden tulojen mukaan mammarahan kunhan toimitan palkkalaskelman viime vuodelta!Ja mähän olin töissä yli puolet vuodesta joten se nostaa sitä.. :heart: :D
 
Mullekin soittivat kelasta perään kun olin päivällä vienyt yhen tarkistuksen ja laittanut siihen väärin yhden päivämäärän (17.9) että etkö hae koko ajalta kun voit saada sitä jo 17.5 alkaen! Ei noista ota selvää... mullakin se lapun vieminen on ihan yhtä tyhjän kanssa!! Pyydettiin jotain lisäselvitystä tuloista äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea varten,,, ja ne näkee kaikki meidän tämän hetkiset tulot niiden koneelta kun ei muualta rahaa saada! Toukokuulle asti eletään "kelan tuilla".

Kävin eilen kirpparilla ja pakko hehkuttaa kun löysin kolmet villavaippahousut 1e/kpl! Ja neliöliinan hintaan 1,5e!! kuopukselle ostin myös samasta pöydästä ihanan neuleliivin ja sekin eurolla! Jollain oli vaan halu päästä tavarasta eroon.

Lauantaina täällä ipanamarkkinat ja siellä vajaa 100 lastenvaatteiden ja tarvikkeiden kirpparimyyjää sekä lastenvaatteiden ja tarvikkeiden esittelijöitä/jälleenmyyjiä.

Supistelut on alkanut täälläkin, viikon ehkä supistellut useamman kerran päivässä ja välillä leukaan asti tuntuu... mutta en usko että vielä on mitään tapahtunut, mulla muiltakin supistellut ja kukaan ei oo ihan helpolla alkanut syntymään. Kävelykin on jo aika vaappumista ja välillä mietin että mitähän se on muutama kuukauden päästä! Vaatteet alkaa loppumaan ja ei kyllä tekis mieli uusina ostaa enään pariksi kuukaudeksi.

nyt kahville ja soitteleen vielkö lapsenvahti on illaksi tulossa, tarkoitus ite lähteä hieman tuulettumaan puolentoista kuukauden lähes sisällä olon jälkeen!!

Rv26+4?
 
Iltapäivää mammat!

Olin tänään neuvolassa ja oman väärinkäsityksen vuoks luulin et se olis ollu lääkärineuvola :( Vähän pettysin enkä sit saanu kaikkia asioitakaan puhuttua mitä oli mielessä kun se alku meni väärinymmärryksen setvimiseen. Mutta sokerirasitus oli ok, mikä on hyvä, koska just viime viikolla mutsin kans soiteltiin ja sillä on nyt alkava aikuisiän diabetes ja sen isällä on kans. Toivotaan ettei mulle tuu sit myöhemminkään tai Papulle (miehen äidillä on ja äidin äidillä oli myös diabetes).
Sf mitta menee yläkäyrää pitkin, paino oli pysyny edellisestä mittauksesta samana ja sydänäänet vahvat. Kätilön mielestä Papu oli poikittain jos ei nyt ihan istualteen. Mutta onhan sitä aikaa vielä pyöriä siellä :) Ens tiistaina sitten lääkäri jolta pyydän jatkoa sairaslomalle (se voi kirjottaa takautuvasti maanantainkin ja soitin pomolle niin se on ok, ei tarvi töihin mennä päiväks. Se on muutenkin niin ihanan ymmärtäväinen ja sano et mun ja vauvan terveys on pääasia, kyllä he siellä pärjää )

Mairalle sympatiat miehen saamattomuudesta :hug: Koita nyt kuitenkin ottaa rauhallisesti, kyllä aikuinen mies ite tekee eväänsä kun pakko on, jätät ne vaan tekemättä, eiköhän siperia opeta :kieh: Ja pyydät vaan sukulaisilta ja ystäviltä apua koiran ulkoiluttamisessa ja muussa, jos toisen itsetunto ei kestä niin olkoon kestämättä. Kuulostaa meinaan hurjalta toi mahan laskeutuminen ja vielä se kohdunkaulan lyhentyminen siihen..

Mullon vähän sama tilanne kotona, kauheesti mies sanoo et lepää sä vaan, mut silti ruikuttaa kun joutuu yksin tekeen lumihommia ja jos pyydän apua ruoanlaitossa niin kauhee marttyyriasenne ja huokailu. Sit yhtään ei auttais noiden loppujen muuttolaatikoiden purkamisessa vaikka siellä hänenkin kamojaan on. Tavan siivoomisesta nyt puhumattakaan.. Täytyy vähän patistella sitä jos yhtään auttais.

Jaksuja kaikille!

Pikkuapina ja Papu 28+6
 
Moikka.

Neuvolassa käyty:

- pissa puhdas
- verenpaine normaali
-painoa + 0,9 /vko :kieh:
-sydänäänet hyvät
- sf mitta 27( aimmista lapsista ollut tuollainen lukema rv 31-32 :whistle: )

Vauva näytti olevan pääalaspäin masussa,toki ehtii vielä vaihtamaan asentoa ;)
Ensi viikolla lääkäri ja ultra :D

Rapu ja masuasukki 28+2
 
Näin unta että imetin viimeyönä. Meidän vauvaamme kai, en muista. :kieh:
Issias-vaiva hiukan helpottanut, mutta kyllä näitä kaikenmaailman ristiselkä-lantio-nivus-kipuja riittää nyt, kun tulee 25 viikkoa täyteen...Rinnoista tuli eilen saunassa muutama pisara kellertävää maitoa. (?) Siitä toi mun unikin varmaan johtui..

Huomenna lähden Tukholmaan vähän shoppailemaan ja esikoinen pääsee halailemaan Muumeja laivalla.
Hyvää viikonloppua siis minun puolestani, koitetaan nauttia vaivoista huolimatta näistä vikoista kuukausista! :heart:

Johanna ja vauveli 24+4

Mairalle vielä kerran isot kiitokset, olen ihan otettu kun sain sulta ne vaipat. :hug:
 
Moi taas pitkästä aikaa!
Mun kirjotustauko vähän venähtikin, kun tiistain äitipolikäynnillä jouduinkin osastolle. 2 yötä siellä meni vuodelevossa ja kortisonit pistettiin keuhkoja kypsyttään. Kohdun kaula oli lyhentyny 28mm ja painettaessa 23mm ja suu oli alkanut aukeen sisältä päin. Tänään pääsin kotiin, mutta levossa pitää olla ja ihan lääkärin määräyksellä saan passuuttaa miestä seuraavat melkein 5 viikkoa :kieh: Supistustenestolääkityksen sain myös. Vauva viihtyy perätilassa ja aika kipeetä jo tekee kun potkii tonne alas, toivottavasti ymmärtää kääntyä pää alaspäin ennenkuin tulee liian ahdasta.. Painoarvio oli nyt 1140g
Frans-pojalle haluan toivottaa paljon voimia kasvuun ja kehitykseen ja perheelle jaksamista!
Muuten tulikin taas omanapainen kirjotus..

-minttu ja rimprenssa 28+2
 
Iltaa kaikille!

Kelan papereita tuli postissa tänään. En tiedä, mitä ne on niihin siellä palkkiksessa rustailleet, kun olevinaan hain verotustietojen perusteella rahoja ja nyt tuli lappu, että olisin hakenut vainhempainrahakautta edeltävien tulojen perusteella ja kaipaavat lisätietoja tulonhankkimisvähennyksistä :eek:
Täytynee huomenna rimpautella sinne ja kysellä, että missä mennään.
Äitiyspakkaus tulee parin viikon päästä. Harmi vaan, että ei pääse heti hypisteleen ja järjesteleen tavaroita, kun on vielä toi remppa niin kesken.

Juuri kun eilen pääsin sanomasta ja ukkokin oikein kehui, että eipä ole tullut ihmeempiä raskausajan itkupotkuraivareita, niin tänään on kyllä ollut hampaidenkiristelypäivä :kieh: :kieh:

Tsemppiä kaikille sokereiden ja muiden vaivojen kanssa painiskeleville.

Minttu toivottavasti se rimprenssa ei nyt ihan vielä sieltä putkahda.
 
Heippa!

Täällä yks mammanen ilmottautuisi joukkoon mukaan :)
Raskausviikkoja olis nyt kasassa 25+3 ja laskettuaika on siis 21.6 :)
Toinen vauveli tulossa, ennestään tyttö 12/08. Synnytyspaikkana mulla on tuo L-PKS.

Pitemmän aikaa oon teän juttuja lueskellut taustalla ja nyt sitten päätin liittyä mukaan.
Raskaus sujunut tähän asti ihan mukavasti, maha on kyllä jo viikkoihin nähden iso :O mutta painoa ei ole tullut ku hieman alle kaks kiloa niin neuvolan täti ei sitte hätäillyt sen kanssa.
Istukkatarkkailussa ollaan kuitenkin, rakenneultrassa paljastu sellanen "hassujuttu" että istukka on tuossa edessä ja siittä menee silta taakse missä on vähän niinku toinen puolisko tuosta istukasta :D hankalasti selitetty :D Mutta siis tuo silta osa oli tietyssä kulmassa kohdunsuun päällä ja tietyssä kulmassa vieressä. Joten olen menossa äitipolille tarkistusultraan vk 28 :) Mutta ei ollut mitään "haittaa" tullut tuosta istukasta, vauveli oli kasunnu ihan normaalisti :)

Joku olikin tuolla puhunut issiaskivuista? Oletteko saaneet miten helpotettua? Ittelllä enemmän tuolla oikeassa alaselässä/pakarassa ja sieltä säteilee reiteen, välillä ei pysty edes sängyssä kääntyyn.. :( Mutta sitten välillä se helpottaa melkein ittestään, mutta ois se kiva saada sitä itekki helpotettua sillon ku kipu on päällä..

Tuli heti kasa teksiä kun alotti :)

miitta ja kirppujunior rv 25+3
 
Tervetuloa Miitta mukaan poksuilemaan ja odottelemaan kesää kanssamme!
Minäkin olen istukka tarkkailussa koska istukka on kohdun suulla rakenne ultrassa se huomattiin. 6.4 tarkistus ultraan.

Nyt labraan

Jane ja pikkuveijo 26+4

 
Maira: Haa, taidan tietää gynetädin. Luulen, että on sama, jolla kävin 15-v., kun pyörtyilin menkojen aikana jne. Muistaakseni sillä paikkakunnalla noita ei ole kovin monia. Taidan sitten etsiä ihan yksityisen gynen, jolla käyn tarvittaessa, kun sinne muutetaan. On erittäin inhaa, jos on oikein kova kourainen tutkija. :( Kannattaa soitella synnärille, että pääsee edes tutustumaan. Mennään toukokuussa yhdessä. ;) Hyvin sitä pystyy ilman perhe/synnytysvalmennustakin synnyttämään, jos on itse yhtään ottanut selvää, synnytyksen kulusta ja vauvan hoidosta. Me ei esikoisen aikana saatu osallistua kuin psykologin pitämälle kerralle, kun halusin synnyttämään Naistenklinikalle enkä Hyvinkäälle. Tuona yhtenä kertana totesin, että oli niin tuttua asiaa, jos vähääkään oli lukenut vauvalehtiä tai -kirjoja, joten tuskin paljosta jäin paitsi. Naistenklinikan synnärille tutustumisesta oli kyllä hyötyä. Mukavaa, että kipu alkaa hellittää edes ajoittain. Tsemppiä! :hug:

Minttu: Hui, kun sinulla on jo noita synnytystä ennakoivia oireita noinkin paljon. Toivottavasti vauva pysyy vielä monta viikkoa masussa ja ennakoivat merkit pysähtyvät. Voimia lepäilyyn! :hug:

Miitta: Tervetuloa! :wave:

Pikkuvarpunen: Minäkin olen jo useamman kerran nähnyt imetysunia. Joka kerta imetän esikoista, joka on taas vauva.

Mipsu: Tsemppiä sokerimittailuun!

Jonna: Toivottavasti selviää nopeasti ja helposti Kelan kanssa noi hakemusasiat.

(.) Oma masu sen kuin kasvaa. Paineen tunnetta ilmenee tosi helposti enemmän supistellessa ja kävellessä, mutta onneksi ponnistamistuntemukset ovat pysyneet poissa. Maanantaina taas neuvolalääkärille aika, jospa nyt saisin suoraan viimeiset 2,5 viikkoa sairauslomaa, ettei tarvitsisi enää tämän vuoksi ravata lääkäreillä. Äitiyspolilta ainakin totesivat, ettei asiaa enää töihin, joten neuvolasta kirjoittavat loppuajan, kun tilanne tuskin helpottaa tämän viikon sunnuntaihin mennessä. Itse olen jo heittänyt menemään toiveet töihin menosta ja normaalista olemisesta ja menemisestä. Kun ei onnistu, niin ei onnistu ilman kipeitä ja säännöllisiä supistuksia. Pakko vain ottaa iisisti.

Eilen tuli tilille äitiysavustusrahat. En halunnut pakkausta, niin otin rahana. Muut kelan päätökset odottaa vielä päättäjää. Onneksi ei ole hoppu, kun äitiyslomani alkaa vasta toukokuussa, pidän ensin vuosilomani, joka alkaa pian! :)

Pitäisi taas kerran siivoilla ylimääräiset tavarat pois, kun alkuillasta on näyttö. Toivottavasti nyt tulisi jo hyvä tarjous ja saataisiin kaupat vireille. Loppuisi tämä jatkuva järjestely ja pääsisi muuttoasiassa oikeasti eteenpäin.

Voikaa hyvin!

-Sh ja Milla rv26+4 :heart:
 
Pikkuapina: Onnea hyvistä sokerituloksista :flower:

Pikkuvarpunen: Mukavaa risteilyä!

Minttu: Toivottavasti pieni pysyisi nyt matkassa vielä ainakin siihen asti, että kortisonit ehtii vaikuttaa :hug:

Miitta: Tervetuloa :wave:

Lenniina ja pieni neiti 28+0 :heart: POKS :heart:
 
Syyshortensia: Samaan aikaan linjoilla - mutta mulla muutama asia aina yhtäaikaa työnalla, niin vastausviestin kirjoittaminen kestää ja kestää...
Toivottavasti maanantaina ymmärtävät antaa loppuajan sairauslomaa :hug: Ja hyvää asuntotarjousta toivon teille myös!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me mennään huomenna ostamaan ne ainoat asiat, mitä vauvaa varten tarvitaan eli hoitopöytään uusi pehmuste ja vaunuihin seisomalauta esikolle =)
 
Heips!! Zemppiä kaikille saikulle joutuneille kohtalotovereille!!
Tämä tyty joutukin sitten parin viikon leposaikulle. Lääkärissä kaikki muuten ok ja rv 25 kasassa, mutta supistuksia oli pari päivää sitten hieman ja kohdunlaula oli nyt sisältä päin lyhentynyt/auennut hieman. Ongelmana tässä makoilussa on se että migreeni on jatkuvasti päällä ja mitä enemmän makaan sitä enemmän joutuu ottaa panadolia! (joka ehkä auttaa tai sitten ei)! Ikävä on jo töihin ja tämä tyttö ei ole tottunut vaan makoilemaan pitkin päivää.. )=( mutta vaava on nyt tärkein!! Ens viikolla neuvola ja sitten sokerirasitus! Synnytys/perhevalmennusta todella huonosti täällä eli kymin seudulla ennen kesäkuuta!!
ens viikolla olis ollut 1 kerta pari/perhe valmennusta mutta mies ei pysty ottamaan töistä vapaata, ja sinne tuskin solona pääsee!!
Rauhallisesti siis otettava ja ehkä babyn huonetta voisi hiljalleen alkaa laittamaan!!! Ystäväkin lupasi järjestää mulle Baby Showerit jos haluan ja tottakai haluan!! Kevään odotuksia!!!!! :hug:
 
Heippa hei!
Olipa "kiva" aamulla todeta, että lunta sataa, taas. Juuri alkoi tuntumaan niin keväiseltä ja omalta pihalta oli edes vähän sulanut edellisiä pois. Sitä, kun ei ole talvi-ihminen, niin sitten ei ole, vaikka olisi kuinka kaunista ja valkoista olevinaan. Eläkeikää siis odotellaan, jotta voi talvet viettää auringossa B)

Mintulle levollisia hetkiä, jotta vaavi malttaa pysyä masussa.

Samoin Monica77 koitahan vaan jaksaa makoilla. Migreeni on kyllä kamala vaivan. Tiedän tarkalleen mistä puhut. Tsemppiä!

Miitalle tervetuloa mukaan. Minulla ollut myös niitä issiasvaivoja, mutta en ole niihin helpotusta keksinyt. Minunkin vaikeaa välillä sängyssä asentoa vaihtaa, kun niin kovasti tekee kipeää yläreiteen. Välillä ihan ääneen tulee voihkaistua, kun sattuu. Samoin liikkeelle lähtö on tosi hankalaa ja jalka pettää toisinaan alta. Toivottavasti vaiva viimeistään synnytykseen loppuu. Kurjaa se kyllä on.

Hurjasti on alkanut minullakin supistuksia tulemaan. Maha vetää monta kertaa päivässä ihan kovaksi ja ei ole merkitystä on liikkeessä vai levossa. Ensi viikolla olisi lääkäri, niin sittenhän kuulee onko mitään vaikuttanut. Minulla kyllä edellisistäkin supistellut jo melko ajoissa ja silti ovat 38+ asti masussa viihtyneet. En siis kamalan huolissani ole, kun kipua ei kuitenkaan ole ollut.

Ostin muuten huuto.netistä paketillisin vaatteita tulokkaalle ja ne odottaa nyt postissa. Minulla on ihan tunne, kuin saisin hakea äitiyspakkauksen ja odotan jo iltaa, että pääsen hypistelemään vaatteita. Pakkausta en siis ottanut, vaan rahat, niin olkpoon tämä minun pakkaukseni :)

Aurinkoista ja kivutonta viikonloppua kaikille kesäkuisille!

-unelias-
 
Sokerirasituksen tulokset oli tullu neuvolaan kun soittelin.
Ei sen ihmeemmin sanonut lukuja mutta kuulemma siinä rajoilla mennään.
Oon mä tääläkin sanonut kuinka mä mässäilen joka päivä. :ashamed:
Nyt pitää kyllä herkuttelu lopettaa!
Ja lisätä vielä lisää kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon.
Vaikka omasta mielestäni syön kyllä joka välissä riittävästi jotakin hedelmää yms...

Taas lähdössä viikonlopuksi pois kotoa maalle aaah :heart:

Viikonloppuja ja hyviä vointeja kaikille!
Itselläni nyt ihmeen hyvä olo!
Saa nähä kuinka kauan tätä sitten kestää...
 
Hei kysyn nyt teiltä, että onko teillä kellään ollut sellaista paineen tunnetta alapäässä/ lantiossa?
Mulla on nyt ihan parina päivänä tullut kamala paineen/painon tunne seistessä tai kävellessä jalkojen väliin. Se keilapallo jalkojen välissä- kuvaus sopii mun olotilaan kun kävelen tai seison. :eek: Supistuksia mulla ei ole. Paine tuntuu jossain lantiossa, vähän alapään/peräsuolenkin kohdalla, lanneluiden sisällä.
Huolestuttaa hiukan, sillä esikoisesta en muista tällasta olleen, ainakaan viellä näillä viikoilla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuVarpunen:
Hei kysyn nyt teiltä, että onko teillä kellään ollut sellaista paineen tunnetta alapäässä/ lantiossa?
Mulla on nyt ihan parina päivänä tullut kamala paineen/painon tunne seistessä tai kävellessä jalkojen väliin. Se keilapallo jalkojen välissä- kuvaus sopii mun olotilaan kun kävelen tai seison. :eek: Supistuksia mulla ei ole. Paine tuntuu jossain lantiossa, vähän alapään/peräsuolenkin kohdalla, lanneluiden sisällä.
Huolestuttaa hiukan, sillä esikoisesta en muista tällasta olleen, ainakaan viellä näillä viikoilla...
Soittasin neuvolaan ja kysyisin siitä, eikö tuo lienee viittaa siihen että vauva on laskeutunut ja painaa nyt jo alas...
 
Päivää Äitylit :flower:

Olen viime aikoina lähinnä taustaillut ja lukenut kuulumisianne.

Tvvo:n perheelle ja pikku Fransille voimia :heart: Saagattarelle ja Valo-vauvalle hyviä vointeja ja Toivottavasti Mintun rimprenssa viihtyy kohdun suojeluksessa vielä pitkään!!! Kaikille muillekin tässä "seesteisessä" ja pysähtyneisessä keskivaiheessa jaksuja :heart:

Täällä ovat jotkut käyneet sokerirasituksessa. Mitä arvoja olette saanet paastoarvoksi? Itse olin tänään reippaana kuin partiolainen klo 7.15 rasituksessa. Paastoarvoksi sain 5.2 ja hyvänä pidettiin... Olen kuitenkin... Googlettanut (huoh)... ja monet ovat saaneet rd-diagnoosin moisesta arvosta??? Raja-arvothan muuttuvat, mutta miten siis teillä muilla? Tälläista pientä galluppia pukkaa ;)

Oliivitar ja Heppuli 26 POKS
 
heippa

tällä poks poks rv 28

aamulla kävin neuvolassa tarkastuksessa kun aikasemmin jo valitin kun mulla on kipuja tuon ylämasun kanssa eli heti rintojen alla mistä maha alkaa niin sattuu kovasti välillä säpsähtelenkin kun niin kovasti sattuu pistelyä,vihlontaa,kun nuppineuloilla pisteltäs tosi vaikea selittää kipua terkka huolestu ja käski käydä näytillä..no verenpaineet oli alakanttiin ja ei enään niin kauheen yllättävää että pissassa proteiinit ++ ja sit joku tulehdus + mut tämä ei jaksanut ees enään yllättää kun tän pissan kans ollut jo pari viikkoo häikkää. oli sitä mieltä että pitää käydä tänään äippäpolilla tarkastuttamassa mikä on homman nimi. tässä nyt kyytiä odotellaan. raskausmyrkytystä epäilevät mutta itse en jaksa siihen uskoa kun sen oireita on korkea verenpaine ja mulla ne on hyvin matalat. mutta käydään nyt tarkistuttamassa :)
vointi on muuten erinomainen =)

monella ennenaikaisia supistuksia. toivotaan että vauvat pysyvät vielä masussa. itelläni ei sitä ongelmaa kyllä ole kun supistuksia edes pieniäkään ei ole ja hyvä vaan. näyttää näitä muita ongelmia olla sit liiankin kanssa.

oliivitar : täällä paastoarvo raja oli 5,3 ja mulla se oli 5,3 ja oon mittaillut sokereita rv 12 asti muut arvot ei olleet lähelläkään raja arvoja mutta en muista paljonko ne oli kun niitä ei ole korttiin merkattu)

tänttärä ja elmeri rv 28
 
Tänttärä82 Hui, toivottavasti sulla olis kaikki hyvin. Itsellänikin oli vastaavassa paikassa kipua pari päivää sitten. Tuli heti raskausmyrkytys oireet mieleen, mutta maltoin mieleni kun olin juuri kotimatkalla ja tiesin syöneeni hieman huonosti. Kotona välipalan jälkeen kipu meni heti ohi. Oli varmaan vaan närästystä, joka tuntui niin oudolta kun vatsa painoi :) Varmasti hyvä aina kuitenkin tarkistaa, jos siltä tuntuu.

Kaikenlaista vaivaa alkaa olemaan monella, mutta aika pitkällähän tässä jo ollaan!

Joudun itse odottelemaan raskaushepatoosi labroja viikonlopun yli, mutta ei oikeastaan edes jännitä. Pikkuinen potkii paljon ja tuntuu voivan hyvin. Olen vältellyt kahvia, kaakaota, suolaa & rasvaa yms. ruoka-aineita joiden on sanottu olevan hepatoosissa pahaksi. Ei ole pahaksi niitä vältellä entistäkin tarkemmin :LOL:
Kivaa viikonloppua! Tänään on tiedossa mukava saunailta porukalla ja huomenna lähden ystävän kanssa koluamaan kirppikselle:)

Miumiu&pikkupoika 27+4
 
Voi prkl! Unohdin ihan tyystin koko Kelan :kieh:
Kiitos Syyshortensialle muistutuksesta, täytyy varmaan laittaa puhelimeen häly maanantaiksi.

Onko muilla tämmöisiä raskausdementian oireita?
Mulla ei nimittäin ollut ensimmäinen kerta tässä odotusaikana, kun unohtelen asioita :whistle:

Pikkuvarpunen mulla kanssa tuntuu painon tunnetta alavatsassa, erityisesti pidempään kävellessä. Ensikertalaisena olen jotenkin luullut, että kuuluu vähän niin kuin asiaan, mutta nyt alko huolestuttaa. Odottelen nyt sitä ylimääräistä ultraa, niin täytyy siellä kysellä asiasta. Kai se lääkäri olisi kuitenkin sanonut jotain, jos olisi aihetta ollut...

Tämä ilta taitaa mennä tässä kotisohvalla löhöillessä. Aamulla sitten jumppaan ja sunnuntaina on taas mammajoogaa tiedossa.

Mukavaa viikonloppua!

Jonttu & tonttu 26+5
 
Mulla myös paineen tunnetta alapäässä ja alavatsalla. Välillä, päivittäin, tuntuu siltä kun olisi jalka tai käsi tulossa ulos jalkojen välistä... ja pepussa tuntuu myös liikkeet :/
Bruno totesikin 4d-ultrassa että vauva on tosi alhaalla ja pää alaspäin. Kysyin siihen että "eikai se sieltä ulos ole tulossa nyt" niin vastaus oli että "sinulle lähinnä tulee lisää vaivoja, joutuu pissalla juoksemaan useammin". Toivottavasti pitää paikkansa, ettei tarvitse olla huolissaan. Mua tosin kyllä huolestuttaa noi tuntemukset, olleet jo pari viikkoa. Aina ollut kohdunkaula tiukasti kiinni ja 3cm, katsotaan jos tässä parin viikon päästä pitäs tilata aika sisätutkimuksen ja tilannetta uudelleen arvioida... Hmm. Ei jaksa kokoajan olla huolissaan kaikesta, huoh :ashamed:

Mies tossa laittaa hoitopöytää/hyllykokonaisuutta kasaan, aivan ihana. Samaa sarjaa pinnasängyn kanssa :heart:
Itse pitäs nukkumaan mennä pian, 7 päivän työputki edessä... Onneksi edes jotkut päivät hieman lyhyempiä. Mammalomaa odotellessa... (siihen on vielä pitkä aika).

Ihanaa viikonloppua kaikille!

tinysteps 24+5

muoks: raskausdementiaa täälläkin! Oon ihan hajamielinen ja asiat jää tekemättä, pakko pitää listaa kaikista asioista, muuten unohtuu helposti...
 

Yhteistyössä