~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

ottakaa ne supistelut ihan vakavasti mä en kyllä uskalla pelleillä niiden kanssa ollenkaan.

Huomenna olis sitten aamulla aika oulun yliopistolliseen ja tarkoitus on päättää otetaanko molemmista istukoista osa vedestä pois vai annetaanko tilanteen olla eli mulla on molemmissa istukoissa tai molemmilla vauvoilla liikaa lapsivettä ja se ei ole vauvoille vaarallista.

Kohdunpohjankorkeus oli viimeksi viikko sitten 33 cm ja huomenna alkaa 26 viikko.
Pelkään kyllä että kohdunsuulle on tullut muutosta ja joudun jäämään osassto hoitoon.
 
Hyvää iltaa :wave:

Mullakin vähän sama "vika" kuin Hakaneulalla, ei tuu oikein kirjoiteltua, en oikein tiedä mistä kirjoittaa kun ei ole juuri mitään vaivojakaan. Taustailen kyllä ahkerasti:)

Jaksamisia kuitenkin paljon kaikkien vaivojen kanssa painiville! Toivottavasti kenenkään ei tarvitsisi vielä jäädä osastolle hoitoon.

Tvvo:n pienelle Fransille toivottelen myös paljon voimistumista ja jaksamista! Ymmärrän kyllä täysin, jos ei täällä ehdi käydä edes lukemassa, kiva kuitenkin että jaksat kertoilla kuulumisia!

Täällä aika tuntuu yhtäkkiä juoksevan kamalaa vauhtia eteenpäin, ja meillä puuttuu edelleen turvakaukalo ja pinnasänky (+kaikkea pienempää, harsoja, vaatteita ja sellaisia). Sänky meidän piti saada käytettynä tutuilta, mutta selvisi, että tuo saattaa olla sittenkin liian huonokuntoinen, ettei oteta.
Tekemistä siis kyllä riittäisi, mutta pitäis repiä sitä rahaakin jostain. Opiskellaan miehen kanssa vielä kummatkin, enkä ole itse koulukiireiden takia edes kerennyt miettimään työntekoa.. Eli osa hankinnoista tehdään varmaan vasta toukokuussa kun äitiysraha tipahtaa tilille |O
Ehtiihän tässä toki vielä mitä, mutta olis NIIIN kiva laittaa jo nyt vauvajutut valmiiksi:)

Salma ja Sintti 27+4
 
Papuneiti: Kiitos! Mulla kanssa jo esikon aikana samaa vikaa, mutta silloin rasitustulokset olivat sen verran paremmat, ettei ruokavaliosta tms. ollut mitään puhetta. Nyt lääkärillä näytti olevan iso pala päättää, laittaako mut jo nyt sokeriseurantaan vai ei ja lopulta päätti, että koska arvot rajoissa [5.1 (5.3), 9.5 (10), 8.4 (8.6)], vatsa kasvaa tasaisesti yläkäyrillä, esikko normaalipainoinen syntyessään (rv 36+6) 3325g, suvussa ei diabetesta jne. niin antoi vaan suosituksen sokerien ja pastan välttämisestä ja siirtää vastuun loppuraskauden lääkärille, joka saa päättää, tarvitaanko paino- ja synnytystapa-arviota eli mahtuuko syntymään alateitse :eek: No välttelen nyt sitten sokereita ja katson kuinka käy! Toivottavasti sulla olisi hyvät toisen rasituksen tulokset :hug:

Mipsu: Osanottoni sokerimittaamiseen joutumisesi johdosta ja toivottavasti ruokavalion muutos riittää! :hug:

Maira: Onnea hyvistä sokerituloksista! Mulla kanssa kohdunkaula eilen 2,5 cm ja kiinni, mutta sitä ei ole aiemmin tässä raskaudessa mitattu ja kun nyt ei ole supistuksia, ei lääkäri puuttunut tuohon mitenkään. Toivottavasti sulla tilanne säilyy nykyisellään vielä ainakin sen 10 viikkoa :hug:

Bannah ja Lumihiutale: :hug:

Pikkutikru: Onnea hyvistä sokerituloksista! Toivottavasti supparit pysyisivät nyt poissa :hug:

Pikinen: Tules kertomaan lapsivesipäätöksistä jne. :hug:

(.) Soitin eilen synnärille ja vaikka sen ei pitänyt olla mahdollista, sain puhuttua asiani puhelimessa, enkä näin ollen koe tarvitsevani erillistä keskusteluaikaa pelkokätilön kanssa. Yksi asia vähemmän työlistalla ;)
 
Kaikille kipuilijoille ISO :hug:
Itsellä taas vaihteeksi tänä aamuna jotain liitoskipuja,ihan tuossa alhaalla keskellä :/
Huomenna neuvolaan,jännittää mennä vaakaan,kun on tullut herkuteltua turhankin kanssa :/
Eilen tuli tieti,että äitiyspakkaus tulee postiin kahden viikon sisällä,en malta odottaa :D

Rapu ja masuasukki
 
Saagatarelle voimia :hug: Varmasti rankka tilanne, mutta onneksi Valo voi hyvin :heart:
Tvvo:lle ja perheelle jaksamisia sekä Fransille voimia :hug:
Muillekkin joilla vaivoja niin jaksamisia :heart:

Täällä oli eilen neuvola

26+0 (22+1)
Paino 68 (65,1)
Muutos/viikko 752 (457) |O
RR 128/68 ( 125/70)
hb 138 (139)
Tarjonta rt (-)
Syke 165 (158)
sf-mitta 23,5 (19)

Eli kaikki hyvin :heart: Painoa vaan kertyy :ashamed: Ensi viikolla mulla on lääkärineuvola ja silloin katotaan, että kaikki on hyvin myöskin tulevaa reissua varten. Lääkäri kirjoittaa sen lentoluvan, kun mulla just täyttyy ennen matkaa se rv 28. Oikealla kylkikipua ollut, sitä käski seurailla.. Jos liittyy ruokailuihin epäili sappikiviä.. Itse olen kyllä sen kannalla, että vauva on enemmän sillä puolella ja puskee peppua mun kylkeä vasten :heart: Ja niin se terkkakin veikkasi toiseksi vaihtoehdoksi.. On se kiva, kun selkäkipu helpotti niin nyt alkoi nämä :kieh:
Just katoin kelan sivuilta, niin äitiyspakkaus on postitettu eilen.. Vai tarkoittaako se sitä, että päätös on postitettu ja pakkaus tulee myöhemmin? Ei ymmärrä.. Lapsilisästä oli tullut myöskin päätös.. Äitiysraha päätös vielä junnaa, toivottavasti ne palkanlaskennasta on laittanut sen yhden lomakkeen eteenpäin..

Pitäisi kai töihin valmistautua.. Ihana tietää, että niitä ei ole enään paljon jäljellä, kun sopivasti toi kahden viikon loma tossa vielä

Ihana, kun toi aurinko on nyt ruvennut ilmoittaan olemassaolosta :) Oikein piristää ihanasti :D B)

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!

Hukkapätkä ja pieni 26+1
 
Hukkapätkä Mä en oo saanu äitiyspväraha päätöstä vieläkään ja siitä on yli kk kun hakemuksen jätin, vissiin pientä ruuhkan poikasta kelalla....

Hitto mun päivä meni ihan sekasin kun ukko onkin kotona ja hereillä..Oon niin tottunu tiettyyn rytmiin et kun se pölähtikin yöllä puol 2 aikaa kotiin ja keekoili tossa jo 9 aikaa aamupalapöydässä niin en oikein osaa tehä mitään... :p Noooo, eipä sillä, välillä näinkin..Aattelin kohta lähtee ettii lipastoo vauvanvaatteille, meillä ei muuten riitä kaappitila tekemälläkään, samalla vois käydä kuolaamassa uutta sohvaa... :D Mä niin haluan eroon tosta nahkasohvasta, se on ällöttävä... :p
Pinnasänkykin tulee varmaan tällä viikolla, oli aika hyvä sattuma et kauppaa hierottiin huonekaluliikkeessä 140km täältä ja sänky saadaan kotiin tuotuna koska myyjä sattuukin asumaan tossa 50km päässä eli ajaa tästä ohitte kun viikonloppuna kotiinsa menee.. :D Eipähän tarttenu ite alkaa sitä raahamaan, vallankaan nyt kun ei kauheesti sais autossa istuskella.. :)

Mutta mä jatkan häiläämistä!

Maira ja eemeli 27+1
 
Hyvää päivää mamit! Täällä on kotiuduttu Suomesta, täällähän on kaikki lumet melkein jo sulaneet eikä kylmyyskään enää puistata.

Olipahan mukava piipahtaa siellä... tosin budjettiin tuli niin suuri aukko, että pitää himmailla nyt... Tuli sieltä ostettua ne vaunut (joita odotellaan kotiin saapuviksi vielä), Manduca, Ruskovillan myssy (0-3kk) ja muuta pientä... No, josko sitä sitten säästi kuitenkin vähän edes, täällä kun samat vaunut olis 250e ja Manducatkin ainakin 20 euroa kalliimmat.

Siellä ollessa tosiaan oli niitä supistuksia järettömän usein. Mies soitti kätilölle täällä, joka epäili virtsarakontulehdusta, se kuulemma aiheuttaa myös lisää supistuksia. En sitten kuitenkaan siellä käynyt lääkärillä vaan vedin 100% sokeritonta karpalomehua shotteina :D yhhh. Aikas kamalaa tavaraa... mutta tuntui ainakin pahimpiin paineentunteisiin helpottavan. Luulen, että siellä se tohottaminen ja stressaaminen aiheutti myös osansa, varsinkin kun piti välillä istua pitkiäkin aikoja autossa ja junassa.

Maanantaina oli sitten täällä vihdoinkin aika neuvolaan. Annoin nyt sitten pissanäytteen ja kätilö sanoi ottavansa yhteyttä, mikäli jotain löytyy... muuten pissanäytettä ei olis otettu lainkaan.

Tässä pari muuta arvoa:

Vk 25 (19+4)

Paino: 85 (81)
HB: otetaan vasta ens kerralla
Verenpaineet: 118/70 (122/75)
Syke: 150-170 jumppasyke (147)
Sf-mitta: 26 (-) yläkäyrällä siis, mutta vielä rajojen sisäpuolella

Tuli muuten tuolla taas mieleen se, kuinka erilaista meillä on täällä käydä neuvolassa. Siellä koto-Suomessa tuntuu olevan kaikki niin supertarkkaa kun taas täällä otetaan rennoin rantein. Ja se vähän ärsyttääkin, kun sitten jää niitä asioita kaivelemaan hampaankoloon, kun ei koskaan muista kysyä kaikesta paikanpäällä. Toisaalta taas kiva, ettei olla syyllistämässä ja osoittelemassa sormella.
Esimerkiksi paino täällä käydään punnitsemassa itse vessassa ilman kätilöä. Mulla tuli tuosta painosta Suomessa kahta kauheampi stressi. Kaikki kyseli, että "ootko varma, ettei oo kahta" ja "ei mulla vaan noin paljon ollut tullut kiloja tuossa vaiheessa" ja "en ollut noin iso edes loppuvaiheessa". Nämä kommentit jotenkin satutti, kun entuudestaan painosta ollut stressiä. Eräs ystävä jopa yllytti koko seurueen päivittelemään mun suuruutta ja haki kuvia omalta raskausajaltaan, joissa tosiaan oli viikkoa ennen synnytystä pienempi kuin mie. Eikö ihmiset tajua pitää turpaansa kiinni? Onko tosiaan meidän odottavien mahat kaikkien omaisuutta?
No, tästä ja muutenkin painostressistä puhuin kätilön kanssa ja paukahdin ihan poruunkin :D Kätilön mielestä mun 15 kilon painonnousussa ei ole mitään kummallista ja kehui vain masua. Hormoonit pitävät rasvasta ja sitä tarvitaan imetykseen. Ja sanoi, että tämä on hyvää treeniä sille, mikä odottaa sitten lapsen syntymän jälkeen, kun alkaa kuulua ne "meidän Mikko käveli kyllä jo 10-kuisena" ja "eikö teidän poika muka vielä konttaa, kyllä meillä vaan"... että tällaiseen kuulemma pitää sitten varautua. En ollut edes ajatellut, että joku voisi näin kylmästi vertailla lapsiaan. Puhdasta ajattelemattomuutta muita kohtaan ja hinttusen ilkeyttäkin tällaisessa toiminnassa haistan. Ehkä sitä sitten itse sortuu, kuka tietää. Yritetään välttää.

Ainiin ja mitään erityistä kivunlievityskeskustelua täällä ei kuulemma edes käydä, kun kysyin. Sanoi vain, että me puhutaan ihan mistä tahansa haluan keskustella. Kun vain muistaisi aina kysyä ne Oikeat Kysymykset... Meillä alkaa jonkinlainen synnytysvalmennus toukokuun alussa ja niitä on käyntejä on kahdesti. Päästiin englannin kieliseen ryhmään :) Seuraava neuvolakäynti on taas vasta 30. maaliskuuta, joka on se sokerirasitus.

PikkuVarpusella oli muuten aivan superihana masu! Erittäin kaunis!

Olen käynyt täällä lukemassa kaikkien kuulumiset kyllä ja varsinkin TVVO on mielessä päivittäin. Ehkä kuulemme taas jossain vaiheessa lisää kuulumisia sieltä keskolasta, toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

:hug: kaikille! Ollaan ylpeitä masuistamme ja vartalostamme sellaisina kuin ne nyt on, oli ne sitten pieniä tahi suuren suuria. Olemme kauniita joka tapauksessa!

milkei 25+2
 
Hukkapätkä ja Maira: Mun päiväraha ja avustus paperit on kolme viikkoo sitten laitettu palkanlaskentaan, mut vieläkään ei näy Kelalla et olis käsittelyssä. Eilen soitin pomolle siitä ja se rupes selvittään, niin se henkilö kelle ne on lähetetty on lomalla eikä niitä näy sen pöydällä! Todella loistavaa.. Se äitiyspakkaushan pitää hakee viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa ja ne paperit on kaikki samassa.. Toivottavasti pian selviää, mutta pistää korpeemaan tollanen |O

tvvolle jaksamista ja pienelle Fransille myös :heart:

Tipu Topakalle, Mairalle ja muille (?) joilla supistukset on tehnyt hallaa, jaksamista ja lepoa :hug: Toivottavasti pikkuiset pysyy vielä masun turvissa hyvän aikaa!

Pikiselle myös voimia, ja toivotaan ettet joudu osastolle jäämään! :hug:

on: täällä on lepo tehnyt hyvää ja kipeitä supistuksia ei oo tullu sen viime torstaisen jälkeen, en oo kyl oikein mittään tehnykään :kieh: Pakolliset ruoanlaitot yms mut ne jaksaa kun pääsee sit aina pötkötteleen kun siltä tuntuu.
Papu on iltasin ja öisin aina hirmu aktiivinen, eilenkin illalla hän varmaan tanssi ripaskaa, sen verran tuli sarjatulitusta alavatsalle :LOL: Hän taitaa olla vielä perätilassa vaikka luulin jo kääntyneen kun yks ilta väänsi ittensä poikittain, se oli hassun näköstä :) Huomenna on sitten lääkärineuvola, päästään toivottavasti hiukan kurkkimaan masuun ja toivotaan et meikä sais sen loppuajan saikkua :ashamed:

Edit: Pomo soitteli just ja ne paperit löyty sieltä palkoista ja laittaa ne eteenpäin! Huraa! Nyt vaan sormet ristiin et on oikein täytetty, kokemus kun on et Kelalle saa aina lähetellä jälkeenpäin kaikkee :/

Pikkuapina ja Papu 28+5
 
Onpa tullut tekstiä:)

Pikkuapina Toivottavasti Kela juttu selviää!, kun itse täyttelin papereita luin jostain palstalta kauhujutun miten joku palkanlaskija oli unohtanut koko jutun ja tämän henkilön tuet oli evätty kokonaan. Ei varmasti lopullisesti, mutta menee varmasti jo hankalaksi. Uskallan kertoa, kun sinun asia nyt selvästi menee eteenpäin:)

Milkei Olin itsekin joku aika sitten lääkärissä virtsisepäilyn takia. Labrakokeissa ei sitten näkynyt mitään, niin lääkäri kyseli juuri stressistä..yritin sen jälkeen rauhoittua ja join karpalomehua, niin oireet meni ohi:)

Täällä oli eilen inhottava ilta, hirveä kutina ja ihottuman kaltainen levisi käsistä ja nilkasta reisiin.
Nyt ei selvästi ole enään kyse vaan kuivasta ihosta tms, joten soitin neuvolaan. Huomenna sitten labraan, varmistetaan ettei olisi pre-eklampsiasta kyse:/ Vasta viikko 27 meneillään, mutta eihän sitä kuulema tiedä. Se olis sitten 12 tunnin syömättömyys+juomattomuus ennen näytettä :x
Mutta ihana tietää että asia menee nyt eteenpäin jo ennen ens viikon lääkärineuvolaa. Sen verran outo olo on nyt, epäilen että jotain saattaa löytyäkin.

Muoks. Vai puihuikohan hoitaja sittenkin raskaushepatoosista..no joka tapauksessa pitää tutkia

Tänään rentoutumaan kampaajan tuoliin:)

Miumiu&pikkupoika 27+2
 

mipsulle zemppiä sokerin mittauksiin ite olen rv 12 aloittanut mittailun ja ei tää kivaa oo mutta hiljalleen alkanut jo tottuun.

kaikille joilla ennen aikaisia supistuksia niin vointeja.

pikiselle jaksuja toivottavasti et vielä joudu jäämään osastolle =) en tainnutkaan tehdä sf enkkaa pikisellä se oli 33cm mulla toisin yks masussa ja oli tiukalla mitalla 29cm ja ei niin tiukalla 32cm mutta laittoivat korttiin tuon 29cm mutta reippaasti yläkäyrän yläpuolella

kauheesti oli taas kyllä tullut juttua ja piti enemmänkin kommentoida mutta en enään muista.

sitten taas omaa napaa ja valitusta elikkä tänään soittivat äippäpolilta sinäsä hyvä juttu että insuliiniä ei tarvitse vieläkään aloittaa ihan rajoilla pompin että tarviiko vai ei aloittaa mutta ainahan tää on eteenpäin kun ei tarvi nyt aloittaa ja tätä katsotaan taas 2 viikon päästä. mulla kaikki muut arvot ok mutta aamupala ennen arvot hyppii yli rajojen. vaikka nyt parin viikon päästä joutusinkin insuliinille niin on se taas vähemmän kun jos nyt tällä viikolla oisin joutunut aloittaan.

noh sitten tämä kun kävin maanantaina viemässä labraan sen vuorokausi pisun :| :ashamed: :snotty: siitä oli tulokset mennyt kuopioon ja eikös siinä ollut jotain häikkää proteiinia oli vähän yli normaalirajan tai jotain tollasta nyt joudun sitten ottaan uuden vuorokausipissan HUOH! siitä katotaan että jos proteiinia on saman verran kun nyt se on ok mutta jos lisääntynyt niin sit en tiä mitä tehdään.. sano että mulla voi munuaiset valskata..öö..?? noh ei auta kun taas mennä
nyt ens viikolla mulla ei ookkaan yhtään mihinkään menoo
mutta sitä seuraavalla viikolla sitten maanantaina joudun ottaan vuorokausi pissan. tiistaina kiikutan sen labraan + mulla on sinne 4 lähetettä verikokeisiin 2 on tästä sokeri systeemistä ja 2 tuli lisää tästä pissa systeemistä. ne varmaan imee mut kuiviin se sano puhelimessakin et varaudu nyt siihen että susta otetaan verikokeita. keskiviikkona 25.3 on sitten kys käynti jälleen..ja kuulee taas tuomionsa..

tänttärä ja elmeri 27+5
 
Hirmuisesti tullut tekstiä, ei millään ehdi kaikkea lukemaan läpi :ashamed: Pitää varmaan viikonloppuna ottaa pari tuntia omaa aikaa että ehtii kaiken lukea läpi :D

Tänne ei nyt oikeastaan mitään kummoista uutta.. Tuntuu että tässä keskivaiheessa aika on jotenkin jäänyt jumiin ja viikotkin menee niin hitaasti. Alkupuoli kun meni ihan yhdessä hujauksessa.
Ensi viikolla mulla loppuu työt, mitähän sitä sitten keksii päivisin kun poikakin pysyy päiväkodissa normaalisti vielä kesälomaan saakka. Sitten ensi syksynä ajateltiin pitää lyhyempää päivää, ei viitsitä ottaa ukkelia pois hoidosta kokonaan kun viihtyy niin hyvin ja ollaan tykätty tuosta hoitopaikasta niin paljon. Juuri sopivan kokoinen ryhmä ja mukava henkilökunta.

Mulla vauvan liikkeet tuntuu eniten hassusti tuonne alaspäin, olenkin alkanut pelkäämään että jos kaveri onkin peppu edellä tulossa, en mielelläni haluaisi joutua sektioon. Unelmasynnytys olisi kyllä mahdollisimman luonnollinen ja alakautta. Tietenkään vauvaa ei kiinnosta se mitä äiti toivoo :) Pitää kysellä neuvolalääkärissä sitten mitenpäin hän arvelee vauvelin majailevan..

Marsu ja möyrijä 24+4
 
Tänttärä, toivottavasti siellä olis kaikki ok ja selviäisit vain säikähdyksellä.

Marsu, onko sillä nyt jo jotain merkitystä, miten päin lapsi on siellä masussa? Luulin, että vaavi siellä vielä muuttaa asentoaan moneen kertaan... miulla nimittäin maanantaina oli kuulemma istuvassa asennossa, vähän kun riippumatossa siis (on tykännyt olla niin kyllä alusta asti, tai sit pylly pystyssä mahalteen). Möyrintä on sen verran kova, että luulin pojan siellä kieppuvan päivittäin uuteen asentoon... onhan sitä jo vissiin kyllä kokoakin, ettei enää ihan omenan kokoinen pallero siellä pyöri.

pikinen jatkaa kuitenkin rauhalliseen tahtiin, eikös jookos? :)

Nyt kirjastoon katsomaan jos löytyis jotain käsityökirjoja/lehtiä kotiin selailtavaksi!
 
Tänään kävin lääkärissä ja kaikki oli kunnossa.Viikon sain sairaslomaa.Kipuilusta ei tietoa mistä johtuu...lääkäri sanoi että saattaa ihan johtua siitä kun kaksi sektiota takana niin se aiheuttaa kipua..

mutta nyt siis viikko levätään.
 
tänttärä onneksi ei tarvinnut alkaa vielä pistämään :hug:

pikinen kiva että saat kuitenkin olla vielä suht normaalisti!

milkei ihan järkyttäviä kommentteja ystävältäsi :eek: Tuntuu kieltämättä siltä, että teit niin tai näin (tai tässä tapauksessa vatsasi kasvoi..), teit aina väärinpäin.. Mulle on nyt lääkäri ja th sanonut moneen kertaan että vatsa on tasan keskikäyrillä ja painonnousu (nyt yhteensä varmaan joku 6,5kg) on just normaalia, ja painoa sais tulla vielä lisääkin tasaseen tahtiin. Sitten tuttavapiirissä päivitellään tasaisesti joko sitä, kuinka mulla on aivan liian pieni vatsa viikkoihin nähden ja olen aivan liian laiha (tekisi mieli huutaa että painoindeksi on kyllä ihan normaali), tai vaihtoehtoisesti, että "toivottavasti sulle ei tule ainakaan yhtään enempää kiloja! nyt jo näkyy kuinka naama on pyöristynyt!" ja vauvakin on kuulemma jättiläinen kun vatsa on niin iso. Pitäis varmaan oppia vaan jättämään omaan arvoonsa... :kieh:
Mutta ehkäpä sun kätilö oli oikeassa, varmaan luvassa on ties mitä pyöritystä sitten, kun lapsi kasvaa..

Ja Marsu, mulle lääkäri sanoi viime viikolla (kun oli viikkoja 26+4) että vauva ehtii kääntyä vielä vaikka mitenpäin kohdussa, tilaa riittää vielä rutkasti pyöriä vaikka ympyrää. Oli siis tuolloin viime viikolla perätilassa kun ultrattiin. Nyt tuntuu kuitenkin siltä että jotain voltteja siellä on taas heitelty kun potkut tuntuu navan vasemmalla puolella. Että älä heitä vielä kirvestä kaivoon, kyllä se vauva ehtii hyvin kääntyä:)

lumihiutale, hyvä että saat lepäillä!

..ja anteeksi kun en taaskaan muista kommentoida kaikkia :ashamed:
Ja just kun pääsin sanomasta että juokseminen ei vielä tunnu missään, niin tänään kyllä tuntui :/ Ei mitenkään pahasti, mutta silleen että vatsan hölskyminen ei ollut kovin miellyttävääkään. Pitää varmaan vähän hidastaa vauhtia |O

Salma ja navanpotkija 27+4
 
Iltaa mammat!

No niin, neuvolassa on nyt sitten käyty ja sokerirasituksen tuloksissa ei ollut mitään poikkeavaa. Tarkkoja lukuja en saanut, mutta normiluvuissa kuulemma mennään, jee!
Verenpaine ja sykkeet ok.
Paino puolestaan oli (tietysti) taas noussut, nyt on yhteensä 12 kg. Positiivista oli se, että edelliseen kertaan verrattuna painonnousu oli vähän laantunut. Terkka ei ollut painosta huolissaan, joten en ole minäkään.
Se mikä kyllä huolestuttaa, on vauvelin koko, sf-mitta oli huikeat 32 (23) eli kasvuvauhti on vaan kiihtynyt ja lääkäri laittoi lähetteen ylimääräiseen ultraan. Vaikka vähän huolestuttaakin, on kiva päästä taas katsomaan, miltä se vauveli näyttää =)
Ukkokin oli ihan innoissaan ja ilmoittautui heti mukaan :LOL:

Milkei älä stressaa painosta ja anna kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niin minä teen. Ja tosiaan, niitä kommentteja saa kuunnella jatkuvasti. :/

Jonna & jätti 26+3
 
Iltaa mammoille, pitkästäpitkästä aikaa!! :wave:

Käsittämätöntä, että täällä on jo ensimmäinen pieni ihminen syntynyt!!!! :heart: :heart:
Paljon onnea, tvvo, sinnikkyyttä pienelle pojalle toivon ja voimia koko perheelle!!

Ei ole tullut paljoa käytyä täällä, kun ei ole ollut oikeen mitään asiaa. :ashamed:

Raskaus on edennyt normaalisti, eikä suurempia vaivoja ole ollut.
Maha on jo melkoinen ja olo hyvinkin jo kankea!
Painoa on tullut edelleenkin vain 2kg, mistä olen erittäin tyytyväinen. :)
Sokerirasituksessa kävin eilen, kaikki oli ok.

3D-ultrassa kävin tänään ja aivan mieletön fiilis jäi!!!!!! :heart: Oli niin uskomatonta nähdä pikkuinen niinkin selvästi, voi hyvänenaika...itku tuli. Ihanat kuvat saimme muistoksi. :heart:
Ja tyttö-epäily on vahvistettu jo pariin otteeseen, viimeksi tänään...joten eiköhän se sitten ole myös tyttö. :heart:

Astma-diagnoosin sain muutama viikko sitten, johtuen kissa-allergiasta, joka puhkesi ensin voimakkaana. Nyt sitten vetelen piippua aina tarvittaessa, toivottovasti ei ole ikuinen vaiva.
Aika näyttää. Raskaana vaan tahtoo hengittäminen olla väliin muutenkin raskasta, astma ei sitä yhtään ole helpottamassa... :snotty:

Ei tänne sen kummempia! Toivon kaikille parasta mahdollista vointia ja voimia vaivojen keskelle!! :hug: Meillä on jo viikkoja hurjasti, aika menee siivillä....

:heart:

-Elettaria & murunen 26+4 (jos nyt en ihan väärin muista..)
 
Onko muilla maha laskenu? Oon kyllä ite huomannu et parin viime päivän aikana on kävely muuttunu kaameeks vaappumiseks eikä istumaan normaalisti enää pysty, ihmettelin sitäkin että miksei mammahousujen yläresori meinaa enää pysyä ylhäällä..Porukat tuossa sitten piipahti kylässä ja äiti huomautti että mun maha on viikonlopusta valahtanu ihan selvästi alas.. Kai mun on ihan oikeesti lopetettava kaikki ylimääränen heiluminen ja stressaaminen, kipeitä supistuksia ei oo nyt tullu mutta pienikin kävely saa mahan heti kovaks, ihan kun joku yrittäis puristaa ilmoja musta pihalle..Äh, miten mun ongelmaton oleminen muuttu nyt yhtäkkiä murehtimiseks? Ihan sama kun sanoin isännälle että ei se lääkäri turhan takia käskeny ottaa lepiä, mutta miten tässä otat kun toinen ei saa mitään ite aikaseks vaan ottaa et eväistä lähtien kaikki on valmiina ja hänen tarttee vaan aamulla pukee ja lähtee, sit sekin hokee et no rauhotu, miten helvetti soikoon rauhotut?Jonkun kai täällä on pakko kaupassa käydä, koira käyttää ja ruokaa tehä?Ja kun toinen vaan kulkee kun haamu tai nukkuu sen ajan mitä on kotona niin ei niitä vaihtoehtoja kamalasti jää..
Meillä oli ihan kaamee tappelu tänäänkin just siitä sen saamattomuudesta, edelleen täällä on pitkin kämppää tyhjiä muuttolaatikoita vaikka sen piti ne jo 2kk sitten viedä pois, mut ei. Olis kamalan kiva että sais tän huushollin siihen kuntoon ennen vauvaa ettei tartte lattioilta potkia kamoja sivuun vaan tää näyttäis kodilta, mutta kun se ei viitti mitää tehä, eikä sen miehinen ego kestä myöskään sitä että mun äiti tulis auttaa niin sitten lopputulos on se että mä täällä yksin yritän riehua paikkoja kuntoon..Hitto kyllä elämä on helppoo.. :kieh:
 
Moi kaikki!

Minäkin kuulun niihin, jotka käyvät lukemassa täällä päivittäin, mutta ei tuu kuitenkaan kirjoitettua.

Neuvolalääkäri oli viime viikolla ja tällaisia kuulumisia tuli:

rv: 27+0 (22+0)
painonousu/viikko: +180 (+377)
verenpaine: 120/70 (113/75)
hemoglobiini: 129 (-)
sf-mitta: 24 (24)
sikiön syke: 142 (140)
liikkeet: ++ (+)

Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni ja 3 cm pitkä.

Sokrurasituksessakin kävin ja arvot olivat 4,5; 8,4; 5,7 eli kaikki OK.
Vauva makoili poikittaisessa perätilassa, mutta sillä on vielä hyvin tilaa kääntyä. Ja jos ei käänny, niin sitten yritetään kääntää, ja jos ei sittenkään käänny, niin sectioon.

Ollaan nyt vihdoinkin aktivoiduttu katselemaan vaunuja ihan tosissaan, ja ollaan päädytty kahteen vaihtoehtoon, Emmaljungan Edge tai Emmaljungan City Cross. Nuo City Crossit oli ihanan kevyet kun testasin niitä kaupassa, niissä olisi myös se etu, että ovat pienemmät, ja mahtuisivat varmasti meidän talon pikkuriikkiseen hissiin. Toisaalta taas, niihin pitää erikseen ostaa se koppa. No pitää kattoa mihin päädytään. Jos joku osaa noista jotain kertoa niin otan neuvot vastaan.

Tulipa taas ooännää kerrakseen, ens kerralla sitten paremmalla ajalla.

toffo 28+1
 
Tättärä-82 Kyllä se enkka ihan sun hyväksi menee kun todellakin tuolla mahassa on kaks ja kun vanhaa korttia katoin mulla oli noilla viikoilla 23,5cm sf mitta.

Laitoin kelan paperit 3.3 kelaan ja 8.3 oli päätös kelan sivuilla kun kävin netti tunnuksilla kattomassa.

Tuossa olisi kuva A vauvasta

http://www.aijaa.com/v.php?i=5883482.jpg
 
Huomenta!

Joo pikiselle nyt vaan jarruja päälle siihen puuhasteluun! Odotat hei kaksosia! Jos munkin pitää jo hidastaa ja mulla vaan yks mahassa... Mutta eikai sitä nyt osaa ottaa iisisti, kun kevät tulee, aurinko paistaa ja elämä hymyilee! :flower:

Ihana kuulla, että pikkuisella Frans-pojalla on vointi hyvä! Olette koko perhe ajatuksissamme! Voimia!

Mitäs tänne meille... Ollaan hirveesti taas puuhattu ja reissattu. Olo on mahtava ja parisuhteessakin on nyt joku halipusipusi vaihe, jota mä oon ainakin kaivannut ihan kamalasti. Oon niin hellyydenkipeä varsinkin nyt, kun oon tällanen valas. Ollaan miehen kanssa iltaisin hiottu liiketoimintasuunnitelmaa meidän firmalle ja se on ihanihan kohta valmis. Kuulin eilen, että pääsen yrittäjä-kurssille vielä ennen LA:ta, joten starttirahajututkin onnistuvat. Kaikki vaan järjestyy! Olin eilen kampaajalla ja kampaajan kanssa lounaalla. Sitten vähän bisness-juttuja ja shoppailua. Jonkun mielestä ehkä kamalaa sanoa näin, mutta on ihanaa saada kerran viikossa useamman tunnin verran etäisyyttä tohon touhu-tätiin (esikoinen). Ihanaa meikata rauhassa (I still got it!) ja kävellä kaupungilla ilman vaunuja korkokengät jalassa. Ihanaa olla välillä jotain muuta kuin pelkästään äiti, vaikka se rooli onkin mieluinen.

Aurinko paistaa, lumet sulaa, kesä tulee! Nyt mammat ylös, ulos ja lenkille! Iisisti...

MP & Pyry rv 28+3
 
Milkei: Kiva kuulla susta "pitkästä" aikaa =) Osanottoni asiattomien painokommenttien johdosta! Minä olen myös ymmärtänyt (ei onnex ole omalle kohdalle osunut), että hiekkalaatikolla niitä myös riittää. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos -menetelmä vaan käyttöön.

Pikkuapina: Hienoa, että Kela-asiasi alkaa järjestyä!

Miumiu: Toivottavasti kutinat lakkaavat, eikä olisi mitään vakavampaa. Mutta onneksi tutkivat!

Tänttärä: Jaksuja kaikkiin mittauksiin :hug:

Pikinen ja Lumihiutale: Hienoja uutisia olitte saaneet, nyt vain lepoa! Kiitos masukuvasta Pikinen!

Toffo, Jonna ja EC: Onnea hyvistä sokerituloksista :flower:

EC: Onnittelut mukavista 3d-näkymistä ja osanottoni astman johdosta!
 
Pikinen: Hyvä, että tilanne ok. Rauhallista oloa ja eloa!

Lenniina: Hienoa, että sait avun soittamalla. Sokerivälttelyyn tsemppiä! :hug:

Maira: Onko kipu leuka/hammasosastolla helpottanut? Tosi kurjia tuollaiset kivut, kun niihin on lääkityskin ihan jotain omaa luokkaansa. Vertaistukea toiselta kipupotilaalta. :hug: Toivottavasti miehen kanssa alkaa sujua paremmin ja saat enemmän lepoa, ettei tilanne kohdunsuulla pahene. Melko aikaisin sun masu on laskeutunut. Toivottavasti käy kuitenkin niin kuin minulla esikoisen aikana, jolloin minulla laskeutui vatsa rv 30, mutta neiti syntyi 40+6. Tässä raskaudessa ei vielä näy mitään merkkejä moisesta kipeistä ja jokapäivisistä supistuksista huolimatta. Lepoa, jaksua ja voimia sinulle! :hug:

Milkei: Kurjia kommentteja olet saanut. Tuollainen vertailu on ärsyttävää ja turhaa toisten mielen pahoittamista. Toivottavasti supistuksasi laantuu kotona. Ihania hetkiä kauniin masun kanssa! :)

Miumiu: Toivottavasti kutina helpottaa ja syy ei ole hepatoosissa tms. :hug:

Lumihiutaleen kipuiluihin helpotusta! :hug:

EC: Mukava kuulla sinusta ja ultranäkymistä. Voimia astman kanssa! :hug:

Toffo: Siskollani oli city crossit ja tykkäsi vallan kauheasti niistä. Olivat kevyet ja menivät kivasti hissiin jne.

Tipu Topakalle :hug: ja voimia lepäilyyn!

Vauvan asento masussa: Kovin minun masussa vauva heittelee kuperkeikkoja ja myllästää, kun tilaa vielä on. Viikon aikana kahdesti ultratessa ensimmäisessä oli pää alaspäin ja seuraavassa peppu alhaalla. Monta kertaa viikossa tuntuu olevan ihan erilaisissa asennoissa. Samoin esikoinen aikoinaan myllästi menemään ennen kuin asettui ihan hyvissä ajoin pää alaspäin. Ihanaa menoa! :heart:
 
huomenta olen nyt yksin kotona ja tuli nukuttua 11 tuntia ja heräsin siihen kun lantioluu tuli kipeäksi olisin varmaan muuten nukkunut enemmänkin.

Joo rauhassa täällä otetaankin ei tässä passaa ruveta urheileen vaikkakin kevät tulee ja aurinko paistaakin tai siis täällä nyt ainakin tulee lunta.
 

Yhteistyössä