~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Tervetuloa Miitta! Ja onnea loppuodotukseen!
Syyshortensia: Ikävältä kuulostaa nuo sinunkin vaivat, onneksi ei kuitenkaan oo ainakaan vielä tehneet mitään kohdunsuulla! Mutta rauhallisesti kannattaa kyllä ottaa, ettei mitään alkaisikaan tapahtua.. Toivottavasti saatte hyvän tarjouksen asunnostanne!
Monica77: Tsemppiä myös sulle lepäilyyn, se ei todellakaan ole helppoa |O Toivottavasti migreeni helpottais! Kannattaa kyllä ottaa ihan tosissaan ottaa tuo lepokäsky, että vauva pysyisi vielä matkassa hyvän tovin.
Pikkuvarpunen: Mulla tulee just samanlainen paineentunne kun seison tai kävelen. Ekassa raskaudessa kysyin siitä jo kun alkoi vähän puolivälin jälkeen ja terkka oli sitä mieltä että on supistuksia (vaikka siis mitään mahankovettumista ei tuntunu) Ja silloin myös kohdunsuu kypsyi liian aikasin. Tässä raskaudessa ihan sama homma ja äitipolilla tiistaina kun ultrattiin kohdunsuuta ja lääkäri painoi kädellä kohdunpohjasta niin tuli aivan sama tunne ja ultrassa näkyi kuinka kohdun kaula lyheni ja -suu aukesi lisää. Välttämättä aina ei kohdunsuulla tapahdu mitään, vaikka tuo painontunne olisikin, mulla se on vaan lääkärin mukaan heikko. Mutta kannattaa varmaan käydä tarkistuttamassa tilanne, jos huolestuttaa ja jos sitä on usein.
Mulla tuntuu noi supistukset jotenkin ihan oudosti. Kauheen vaikee sanoo kuinka säännöllisiä ne on tai kuinka usein, kun silloin kun supistaa, niin se juilii selkää koko ajan, eikä mitenkään erityisesti hellitä välillä. Ja toinen on se paineentunne alapäässä. Ainoastaan kivuttomissa suppareissa maha kovettuu. Ekassa raskaudessa en osannu ajatella että vaivat vois olla supistuksia, mutta niin se vaan kohdunsuu kypsyi ja jouduin silloinkin lepohoitoon rv29. Ja synnytyksessäkään ei käyrälle piirtyny juuri ollenkaan suppareita, kun anturi oli mahan päällä, mutta maha ei kovettunu ollenkaan. Oli vaan ihan helvetillinen kipu selässä taukoomatta (mulla siis synnytys kesti vaan reilu 2 tuntia ja kivunlievitystä en ehtiny saamaan kun olin jo 9cm auki kun päästiin sairaalaan)
Tänttärä: Toivottavasti ei ole raskausmyrkytyksestä kyse!
Ärsyttävää valvoa tähän aikaan yöstä, tää ei oo ollenkaan mun tapaista.. Heräsin aivan hirveeseen närästykseen, mua ei näköjään olekaan vielä ikinä närästäny kunnolla vaikka oon luullu. Siis ihan hirveetä. Äsken join lasin maitoa, jokohan sitä kohta uskaltais yrittää mennä vaakatasoon.. Mitään lääkettähän meillä ei tietenkään oo tähän vaivaan. Tuntuu kyllä että tässä raskaudessa olis pitäny olla oma apteekki kotona :whistle:

-minttu ja rimprenssa 28+4
 
Nyt kyllä pätkii netti niin pahasti ettei meinaa tulla sivujen selaamisesta yhtään mitään, ärsyttää niin että unohdin ihan mitä kaikkea piti tulla kirjoittamaan :kieh: Noh, pitää kai kokeilla myöhemmin uudestaan jos vaikka muistuisi mieleen, pientä raskausajan dementiaa siis kai myös täälläkin :D

milkei ja salmander kiitos kommenteista, olen kyllä ihan tietoinen siitä että vauva mahtuu vielä kääntymään hyvin ja varmaan vaihtaa asentoaan monta kertaa päivässä, ainakin muljahduksista päätellen =) Silti sitä aina välillä tulee murehdittua kaikenlaista. Voisi luulla että näin toisessa raskaudessa sitä jo osaisi ottaa vähän rennommin mutta näköjään ei vaan osaa :D

Kelan papereita en ole vielä saanut aikaiseksi laittaa, pitää nyt varmaan heti maanantaina hoitaa ne pois alta.

Olen joutunut hiljentämään normaalin kävelynopeuteni ärsyttävän hitaaseen taaperrukseen. Ärsyttää kun heti jos yrittää vähänkin nopeammin kävellä niin heti alkaa pistämään ja vihlomaan mahan jompaan kumpaan sivuun :whistle: Tunnen itseni niin vaivaiseksi kun tuolla kaupungilla vaapun kuin mikäkin ankka :D

Nyt en kyllä yhtään muista mitä kaikkea oikeasti tulin tänne kirjoittamaan, taidan luovuttaa kun ei aivot taida toimia vielä tähän aikaan :) Pitäisi alkaa laittamaan kamppeita kasaan, ollaan menossa mummolaan viikonlopuksi esikoisen kanssa.

Marsu + masumönkijä 25+0
 
*haukotus* Kurja yö takana. Vessassa ramppausta, kipeitä supistuksia, levottomat jalat ja kipeät lonkat ja raajat. Niinpä nousin lopulta seiskalta ylös. Tietenkin eilen illalla tuli valvottuakin. No, ihmeen hyviä nuo yöt vielä ovatkin olleet, vaikka vessassa juoksemista on joka yö neljästi/viidesti ja vaivoja paljon. Vielä ei ole tarvinnut sohvalle istumisasentoon nukkumaan, joten pohjalla ei vielä olla. :kieh:

Kiitos Minttu ja Lenniina toivotuksista ja tsemppauksista. Hitaasti mutta varmasti möllötellään. Lisäksi eilen saatiin avaus kaupanteolle, katsotaan saadaanko tästä oikeasti jotain syntymään. Toiveita on ainakin, mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.

Minttu: Tsemppiä lepäilyyn ja toivottavasti närästys meni ohitse. :hug:

Rade vaivaa täälläkin. Kaikesta täytyy tehdä itselle muistilappu...

Tänttärä: Mikä tilanne? Toivottavasti kaikki ok ja kyse jostain muusta. Raskausmyrkytys on kyllä salakavalakin tauti. Erityisesti sen pahin muoto Hellp (lähipiirissä kaksi sen läpikäynyttä ), on todella vakavasti otettava. Onneksi raskausmyrkytys tunnetaan nykyisin ja hoitoa ja seurantaa saa. Tosin itse voi joutua olemaan kyllä tarkkana ja hakemaan apua, kun tuntemuksia on vaikea muiden huomata eikä niitä kaikkia pysty mittareilla mittaamaan. Tsemppiä ja :hug:

Monicalle tsemppiä lepäilyyn ja migreeniin! :hug:

Pikkuvarpunen: Toivottavasti paineen tunne helpottaa tai ainakin kohdunsuu pysyy muuttumattomana. :hug:

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

-Sh ja Milla rv 26+5
 
Huomenia! :wave:

Olipa tänne tulla tekstiä sitte viime kerran käynnistä. En kyllä muista nyt läheskään kaikkea lukemaani :ashamed:

Ainakin Miitta oli tullu tänne uutena odottajana, tervetuloa! =)

Tänttärä, onneksi ei ollut kyse raskausmyrkytyksestä! Toivottavasti olo helpottuu ja pikkunen pysyy kyydissä vielä tovin! =)

Toivottavasti PikkuVarpunen paineen tunne helpottuu! :hug:

Omaan napaan ei sen erikoisempia. Maanantaina sokerirasitukseen käy taas tieni :kieh: ja keskiviikkona on sitte neuvolalääkäri, ihan hyvä päästä lääkärin tutkittavaksi, ettei oo tuolla alakerrassa alkanu paikat vielä aukeamaan.
Eilen kotiuduttiin reissusta ja ei kyllä ollut ollenkaan rentouttava loma, mut jospa sais nyt vkl:na vähä relattua.

Hyvää viikonloppua kaikille! =)

Niisku- ja kullervo 28+3 :heart:
 
miitta terwetuloa mukaan :)

ja teille kaikille lepäilyihin ja ennen aikasiin supistuksiin teitä on niin paljon

tosiaan niinkuin niiskuneiti jo mainitsikin epäily oli väärä ja raskausmyrkytystä ei ollut joka nyt tietty vaan hyvä asia =) kyssissä jouduin synnyttäjien puolelle mutta oli kiva nähdä millaiseen paikkaan sitä joutuukaan sitten lähempänä kesää kun en oo tuossa sairaalassa ikinä synnyttänyt.
verenpaine oli 100/70
proteiinia pissassa on 259g (normaali on kuulemma alle 100g)
hemoklobiini 129 ( viimeksi mitattu rv 17 ja ollut sama 129)
elmeri on majoittunut rt tilaan tai joka ultra kerta on samassa asennossa pää alaspäin vaikka varmaan siellä vielä kuperkeikkaa tekeekin. sormet suussa tälläkin kerralla viimeksi mussutti myös sormiaan

musta otettiin 5 putkellista verta ja kaikki maksa,munuaiset ym oli ok lääkärit ihmettelivät tuota mun pissaa miks sinne tulee sitä proteiiniä kun kaikki muut ok ja se juttu jäi sit auki samoiten mun ylävatsa kipuihin ei löytynyt selitystä vaikka antoivat närästyslääkettä kun aattelivat jos on närästystä mutta ei sit ollut sain myös kantturaan piikin mutta ei sekään auttanut noihin kipuihin. eli tilannetta seuraillaan. 2viikon päästä sitten käynti äippäpolilla

niin ja elmeri oli nyt ultran mukaan 1,3kg joka on mun mielestä hurjan paljon 2 viikkoa sitten oli kuitenkin 770g eli yli 500g 2 viikossa että jos tätä vauhtia kasvaa niin kyllä sieltä se 5-6 kiloinen poika syntyy =)

tänttärä ja elmeri 28+1
 
Tervetuloa uusi odottaja, Miitta! :flower: Ja tsemppiä supistelijoille ja kipujen kanssa painijoille. Yritetään nyt vaan pitää nämä meidän lapsoset sisällä vielä ainakin pari kuukautta. :) Täällä kanssa häpyliitos tuntuu ratkeavan kun pikkasenkin enemmän liikkuu päivän aikana. On vissiin hieman huonot nuo mun kengät, kun on ihan hitusen korkoa. Alkais nuo lumet jo sulamaan niin uskaltaisi laittaa jo lenkkarit jalkaan. Turhan liukasta vielä.

Täällä muuten asiat ok, sokeria mittaillut tässä toissapäivästä. Tosin loppui nuo testiliuskat kesken, mutta eilen sain jo koko päivä tulokset. Paastosokeri on koholla ollut molempina aamuina. Toivottavasti tuon ruokapäiväkirjan perusteella sais sen korjattua. :/ Insuliinille en halua.

Masukuvia joku halusi laittaa. Pyydän anteeksi likaista peiliä ja huonoa kuvaajaa. :D Ja rintaliivittömyyttä. :LOL:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5895138.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5895152.jpg

mipsu ja nöttönen 27+1 :heart:
 
Maira: Puhuin juuri puhelimessa miehen veljen kihlatun kanssa, jolla viimeiset raskausviikot menossa. Seinäjoelle synnärille ei enää pääse tutustumaan :( , vaan laittavat kuulemma kevään aikana nettiin jonkun tutustumisvideon. Hän kovasti kehui uusittuja vastaremontoituja tiloja, kun oli joutunut viettämään siellä yön tarkkailussa.

Tänttärä: Hienoa, että verikokeissa ei löytynyt mitään poikkeavaa. Toivottavasti kiusaavat oireet helpottavat!

Mipsu: Kaunis masu sinulla!
 
Päijät-Hämeen keskussairaalaan ei pääse tutustumaan ollenkaan. Sain lääkäristä nettiosoitteen mistä löytyy kuvia ja tietoja ja semmosta. Ovat ilmeisesti varuillaan kun on noita pöpöjä liikenteessä. No oonhan mä siellä jo kerran käynytkin. :D
 
Moikka.

Tänne ei mitään ihmeempiä,kankea on olotila :whistle:
Ummetusta on ollut nyt muutaman päivän,ei kiva :headwall:

Mä en käynyt tutustumassa synnytyssairaalaan esikoista odottaessa.
Nyt mulla jo kolmas odotus ja tutuksi tuleet paikat missä synnytän.Toivon todella ettei tämä vauva joudu vastasyntyneitten teholle,edellinen oli siellä kuukauden :/ Ei ollut tehohoidossa vaan happikaapissa ja myöhemmin sitten vaan sokeritipan takia tarkkailussa :ashamed:

Sitä on alkanut jo miettimään synnytystä ja sitä että onhan vauva terve ja saanhan sen viereeni samalle osastolle :/

Rapu ja masuasukki 28+4

 
eikä taida päijät-hämeen keskusairaalaan päästä edes vierailemaan muut kuin isät,vieläkään... ehkä parempi niin,ite en jaksa ainakaan älytöntä vierailurumbaa heti ku on vauvan saanu ulos... ite olen myös siellä jo kerran pyörähtäny,joten paikat on tuttuja... =) toivotavasti nyt toisella kerralla asiat sujuu sutjakkaammin ja pääsee nopeammin kotiin..

Raskausdementia on mukavaa.. =) ku se alkoi jo ihan raskauden alussa ja nyt näyttää pahenemaan päin.. pari viikkoa jo seuraillu itteeni ku vähintää kerran päivässä tulee niitä et lähtee jonnekkin ja yht äkkiä havahtuu ettei tiedä minne on edes menossa... :LOL: kaupasta on tullu ostettua kaikenlaista "muistamatta" ja kerran annoin miehellekin kyytiä ostoksista vaikka olin ite ne ostanu... :LOL: välillä tulee mietittyä etten vaan unohtaisi tuota esikoista minnekkään tai että mulla on yleensäkin jo yksi lapsi... :) tulee varmaan iloiset loppu kuukaudet... :LOL:
 
Hyvää sunnuntaita kaikille! :)

Kävin kurkkimassa Kelan sivuilla ja äitiysavustus-päätös oli tullut. Rahat on tilillä ens viikolla, pääsen ostamaan pikkuiselle vaatteita. :heart: Lapsilisäpäätös tulee myöhemmin. Vanhempainraha päätös venyy sen takia vielä, kun saan 3kk palkan ja sitten vasta Kelasta. Ja, kun saan 6kk tulojen mukaan rahat, niin palkanlaskenta sanoi lähettävänsä nuo tulotiedot perässä.

Täälä mennään taas alamaissa niin kuin alkuraskaudessakin.. Mikään ei ole mitään ja paha olla koko ajan ja väsyttää. Mitään ei jaksais tehdä eikä haluis tehdä. Aika on pysähtynyt ja en jaksais tätä raskautta enää yhtään. Olen iso ja ruma ja kiloja tulee koko ajan lisää, kun yrittää piristää itseään syömällä. :'( :headwall:

Jaksamista kaikille erilaisten vaivojen kanssa kamppaileville! :hug:

Papuneiti ja Tyyppi 27+1
 
Hyvää sunnuntai-iltaa!

Onpas ollut aktiivinen päivä... ja alkaa tuntuakin siltä. Juuri aamulla kehuin, kun ei ole ollut vähään aikaan selkä / kylki kipuja, niin eikös nyt sitten taas alkanut :(
No ehkä tämä tästä taas kauratyynyhoidolla tokenee.

Marsu täällä kanssa alkaa tuo kävelyvauhti hidastua. Mikä on todella turhauttavaa, koska normaalisti pyyhällän aina melko reipasta vauhtia. Tänäänkin kävelyllä mies totesi, että "suahan saa hinata perässä ihan tosissaan" :D
Urheasti vedin kuitenkin lenkin loppuun, eikä tarvinnut työntää vauhtia :LOL:

Musta on tullut ihme aamuvirkku, vaikka yöunet on katkonaisia noitten vessavierailujen takia. Tänäänkin heräsin jo 7:30, vaikka olis ihan rauhassa voinut koisia. Päivällä sitten tekee mieli jossain vaiheessa ottaa torkut. Tänään tuli uni mammajoogan loppurentoutuksessa. Toivottavasti ei tullut ihan kauheasti kuorsattua :LOL:

Olikohan täällä muita Hyvinkäällä synnyttäviä? Onko synnytyskokemuksia sieltä tai oletteko jo käyneet tutustumassa?

Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille erilaisten vaivojen kanssa painiskeleville.

Jonttu & tonttu 27 POKS
 
Maanantaita!

Huh, olipas tosiaan meilläkin aktiivinen viikonloppu. Siivoiltiin kaappeja ja lastenhuoneeksi muuttuvaa työhuonetta, kasailtiin pinnasänky ja tietenkin piti sinne jo joku lakana laittaa... Aivan järjetön pesänrakennus on siis alkanut! Tekis mieli kyllä sisustaa muutenkin koko kämppää, uudet olohuoneen verhot ajattelin tilata ainakin ja ehkä keittiöönkin jotkut kivat voisi ommella... Kaikki pitäisi saada valmiiksi HETI NYT tai alkaa levottomuus :D Aurinko on paistanut muutamia päiviä putkeen ja kevättä on rinnassa! Ainiin ja Ikeassakin käytiin eilen ostamassa säilytyslaatikoita ja jotain tilpehööriä. Ja appivanhemmat toivat meidän hoitopöydän, joka on Ikeasta taannoin joku niiden tuttu ostanut. Näyttää kivalta, mutta käytännöllisyys on nolla. On meinaan niin pitkä se hoitopöytälevy, ettei pääse availemaan laatikoita sen alta ja pöydän päälle tarkoitettu hylly estää hoitopöytälevyn nostamisen pois tieltä. Grrrrrr! No ei paranis valittaa, kun ei meille mitään maksanutkaan.

Miten meillä kaikilla voi olla näin paljon näitä suppareita? Kesäkuiset lapset ovat malttamattomia? :) Kävin perjantaina joogassa piiiiiiiitkästä aikaa (ihan tavallisessa) ja pelkäsin tietenkin, että siellä alkaa supistella taas. No eikä mitä, päin vastoin! Joogaohjaaja otti miut erityisesti huomioon ja näytti vaihtoehtoisia liikkeitä samalla varmistaen, että VARMASTI otan mahdollisimman rauhallisesti. Siinä sitten ilmeisesti stressi ja muu jännitys katosi niin hienosti, että supistelut alkoi vasta eilen, kun appivanhemmat astuivat sisään ovesta. :D Ja mieskin sai pitkästä aikaa enemmän huomiota ;)

Oon muuten vähän kade teidän lääkärineuvoloista, täällä kun sellaisia ei ole lainkaan. Tosiaan eivät halua ronkkia alapäätä, ellei ole ihan pakko. Eikä mitään tutustumisia täällä ole. Profilax-kurssit (vaimitälie) maksaa parisen sataa, joten nekin jätetään väliin.

Levottomat jalat on uusin vaiva myös täällä. Jotenkin on sellaisessa yliväsymyksen kierteessä, ettei koskaan tunnu pääsevän kunnolla lepäämään. Heräilen keskellä yötä siihen, että on pakko heilutella jalkoja ja iltaisin nukkumaan mennessä tuntuu, että jalat olisi tulessa. Tukisukista ei tunnu olevan kyllä mitään hyötyä, ehkäpä käyn tänään apteekissa kysymässä, jos jotain taikasalvaa tähän vaivaan löytyisi. Tiikerisalva auttaa hetkeksi.

Meillä muuten on iskenyt tuohon miehekkeeseen joku hoivavietti! Kiltisti se täällä eilen imuroi, kantaa ruoat pöytään ja korjailee astiat, käy hakemassa kassitolkulla jäätelöä kaupasta pyydettäessä, auttaa autosta pyytämättä ylös (kun aika kankeasti se onnistuu nykyään) ja iltaisin huolehtii, että on raikas vesipullo yöpöydällä... Pitää nauttia tästä nyt vielä, kun sitä kestää :D

Jotain miun piti teiltä kysyä, mutten kuollaksenikaan muista nyt mitä. Tuli vaan jaariteltua taas omiaan. Raskausdementia ilmeisesti iskenyt tännekin... Ehkä se tulee jossain vaiheessa mieleen.

milkei 26+0
 
Monica: Supistuksettomuutta ja mikreenittömyyttä lähetän!Mukavat Baby Showerit teille! Multa sisko alustavasti kyseli myös halukkuuttani niihin, mutta nyt asia on unohtunut - pitääpä palata asiaan :saint:

Jane: Jaksuja herkuttomuuteen :hug:

Oliivitar: Sokerirasitustulokseni: 5.1, 9.5, 8.4. Ja sain ohjeen välttää turhaa sokeria ja pastaa isoina annoksia. Nyt kuudetta päivää täysin sokerittomalla (hedelmiä syön kuitenkin) ja tuntuuhan tämä toistaiseksi sujuvan - hyvän asian puolesta!

Tänttärä: Onneksi ei ollut myrkytys! :hug:

Marsu: Ankka-kävely tuttua myös täällä ja ärsyttävää |O

Mipsu: Hieno masu!

(.) Ei ollut siinä kaupassa, missä kävimme viikonloppuna, tietoa/tarvikkeita vauvalle (hoitopöydän pehmuste ja seisomalauta esikolle vaunuihin), joten lähiaikoina johonkin toiseen vastaavaan kauppaan.

Lenniina ja pikkuneiti 28+3
 
Heips kaikki mammmat :)

Omaa napaa taas sen verran että sain tosiaan viime keskiviikkona ylimääräisen ajan neuvolalääkärille kun oli kipeitä supistuksia...ja viikon kirjoitti saikkua.Tosi vaikea saada aikoja sinne kun tosiaan vaan keskiviikkosin paikalla..

Mietinkin tässä että torstaina pitäis mennä töihin mutta en taida pystyä..kotona ei supistele juurikaan jos en tee kummempia mutta heti jos enemmän puuhaileen ni jo alkaa supistelemaan kipeästi ja selkää koskemaan.
Minullahan on se tilanne etten alakautta saa synnyttää eli leikkaus edessä..vielä ei ainakaan mitään muutosta ole tapahtunut kohdunsuulla mutta jotenkin pelottaa että jos jatkuvasti supistelee niin alkaa tapahtumaan ja luulen ainakin että aika herkästi sairaalaan joudun lepäämään koska tosiaan alakautta en saa synnyttää.

Joten mitä mieltä te muut mammat olette että haenko saikkua vaan supistusten takia ja kirjoittaako lääkärit sitä jos kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään?olen tosi huono ja arka hakemaan saikkua...

ja mistä sitä haen jos neuvolasta ei saa lääkäriaikoja?

ihan stressissä olen näiden asioiden kanssa :(

Työni on raskasta fyysisesti sekä henkisesti..enkä meinaa jaksaa.äippäloman aloitan varhennettuna juuri tuon fyysisyyden takia..mutta siihenkin vielä 5 viikkoa

että tälläistä tänään tänne...
 
Ahdistaa... Mulla myös on iskenyt hirveä pesänrakennusvietti, tekis mieli siivota kaappeja ja vinttiä, vaihtaa keväisempiä tekstiilejä. Mä vaihdan muutenkin aina sisustusta kauheesti sesongin mukaan ja nyt kun vimma on iskenyt ja siihen vielä päälle raskauden tuoma lisä... Itkettää kun ei saa mitään tehdä! Lisäks ihana kamala aurinko paljastaa jokaisen pölyhiukkasen ja sormenjäljet ikkunoissa ja koirastakin lähtee niin hirveesti karvaa että tekis mieli tehdä siitä rukkaset :whistle: Oikeesti kun sitä karvaa lähtee niin paljon että pitäis joka päivä imuroida, mutta en viitsi miestäkään käskyttää kokoajan, kun se hoitaa nyt jo muutenkin tän kodin ja lapsen lähes yksin, kun mulla alkaa supisteleen heti kun jotain yritän tehdä :'(
Anteeks tää valitus, mut pakko oli purkautua :ashamed:

minttu ja rimprenssa 28+6
 
Huomentapäivää!

lumihiutale Kyllä mä sinuna hakisin, eipä noitten kanssa voi liian varovainen olla..Eikös ne kirjoita saikkua työterveyden kautta ihan normaalisti jos tarve vaatii...

syyshortensia Kiitos tiedosta, sinällää vähä hanurista ettei sinne pääse..Mut no, toisaalta ymmärrettävää..Veikkaan vaan että video ei ihan kerro kaikkee mut sillä mennää.. :D Jos teidän kaupat alkaa sujumaan, meinaatteko suunnata tänne heti?

Nyt se sit tapahtu, lauantaina tilanne räjähti käsiin kotona ihan totaalisesti, lääkärin ajo kiellosta huolimatta lähin porukoille yöks evakkoon ja johan tuo ukko soitteli mua eilen takas kotiin...Nyt vaan toivotaan että sillä olis menny aivoonkin jotain niistä asioista mitä eilen puhuttiin...Ennätys sinällään jo se että pystyttiin edes puhumaan, normaalisti kun ei tehdä sitäkään, mutta aika näyttää.. :)

Sain kaverilta taas jätesäkillisen vaatteita, ei meidän muksu ainakaan palelemaan joudu! :D Täytyy vaan käydä ostaa muuta säilytyslaatikko lisää et saa jonnekkin jemmaan noita kun kaappitilaa ei ole eikä isäntä oo saanu aikaseks lähtee mun kanssa kattoo lipastoa tonne makkariin..Sen verran kai joku pesänrakennusvietti iskeny mullekkin et haluisin alkaa pikkuhiljaa saamaan paikkoja järjestykseen, mua vaivaa kun vaunut, hoitoalustat, sinkkivoiteet jne jne on vaan tolla toisen makkarin sängyllä levällään ja pitkin lattioita..Kylppäri pitäis ottaa käsittelyyn ja ostaa sinne jonkunlainen säilytyshylly tai rullakko mihin sais pesuaineet jne. pois pesukoneen päältä pyörimästä..Pinnasänkyäkin oon tässä hampaat irvessä oottanu kun yli viikko sitten ostettiin se mutta myyjä setä ei oo saanu vaan sitä tuotua..(tai siis porukat osti.. )

Jane, tuli muuten mieleen et kun sä haikailit sellasta mistä laskee sekä reuna että pohja, nii porukat sellasen meille löyti, 140? patjoineen..Joko sä oot löytäny sellasen vai vieläkö etitte?

Pientä dementiaa havaittavissa, mulla lyö nyt nimittäin pää ihan tyhjää kun yritän miettiä et kenen juttuja piti kommentoida... :ashamed:

Toivottelen nyt sit jaksamisia ja supistusvapaita oloja kaikille tasapuolisesti! :hug:

Mun vauva katoilee! :eek: Mä ihan säikähin lauantaina kun rupesin kattoo mun mahaa ja se oli ihan tyhjä, ihan vaan tyhjää pussia oli tossa päällä!Se varmaan muljautti ittensä tonne selkärangan puolelle, mutta voi hitto että rupes itteensäkki naurattaa kun tuumasin äitille sohvalla istuessani että mun vauva on kadonnu.. :p

Sokerirasituksesta ollu puhetta, eli mun arvot oli: 4,9 / 5,8 / 4,6, joten komiasti jäi alakanttiin.. :)

Mutta mie jatkan kahvittelua, vointeja! :)

Maira ja eemeli 27+6
 
Ainiin kaks juttua, mistä piti kysyä...

Eli onko teillä alkanut tuntua turvotusta jo sormissa ja jaloissa? Täällä meinaan on... virkatessa varsinkin huomaa, kuinka tönköt näistä nakeista onkaan tullut :( Mikä siihen auttaa? Neste? :D

Sitten, olettekos aloittaneet rustaamaan vauvakirjaan? Mie niin uhosin, että teen ite, mutta pihjalan marjat mie mitään oo saanut aikaseks. Nyt tulikin sitten paniikki, että jostain sellainen kirja on hommattava varmaan valmiina. Ongelma meillä on siinä, että minkä kielinen kirja sen pitäisi olla... jos kirjoitan suomeksi, ei isi ymmärrä, ruotsiksi en osaa juuri vielä kirjoittaa ja englantia meidän ei niin ollut tarkoitus lapselle puhua, vaikka sitä keskenämme puhutaankin... :headwall: Ja mitä kirjoja teillä muuten on, jos on?
 
Minttu1 Voi tiedän tunteen, täälläkin hirveä siivous + sisustusinto. Ja tuntuu ettei millään muista tai ehdi tehdä kaikkea. Joistain asioista tulee tosiaan herkästi tippa silmään, mutta yritän ajatella että eihän tämä ole maailmanloppu, ei. Myöhemmin koko juttu ei usein tunnu edes itkun tai ahdistuksen arvoiselta :hug:

Kylläpä tehtiin ystävän kanssa viikonloppuna kirppislöytöjä. Nyt on eteinenkin hieno, kun saatiin sinne massivipuinen pitkä penkki ja 8e ! Siinä on sitten hyvä pukea lapsellekin ulkovaatteita. Ja itselleni löysin ihanan kevättakin 7 eurolla.

Kutisten täällä odottelen huomista, että voin soittaa labratuloksista. Kumma kun kutina aina villiintyy viikonlopusta. Nyt on taas uusi kutiseva paikka. Mikäköhän kumma tämä on, jos ei labroissa vaikka näykään mitään..vaikka tietysti toivon ettei tuloksissa mitään näkyisi :D
Milkei Täälläkin turvottaa, varsinkin iltaisin ja aamuisin. Eilen piti nostaa jalat ylös, kun oli niin epämukava olo. Tosin en tiedä liittyisikö minulla jotenkin tuohon kutinaan, kun ilmestyi saamaan aikaan. Mutta veden pitäisi auttaa juu:)

Miumiu&pikkupoika 28+0
 
MILKEI: eli mulla tuli ihan hullu turvotus esikoisesta,olin oikeasti kuin 1000 hengen pulla taikina X2.... kiloja tuli turvouksen myötä 30.... :| mutta nestetät vaan pitäis juoda reilusti,liikkua,itelle ihan vähän helpotti lopussa ku söi reilusti ananasta,vesimelonia ja mansikoita... nehän poistaa sitä nestettä... mutta se on inhottavaa se turvotus,olo on entistä kankeampi ja ite jouduin pitää tukisukkia viimeiset 3kk ja voin kertoa että nehän ne oli mukavat ku alkoi hellettä olemaan... eikä voinu hametta pitää niitten polvipituisten sukkien kanssa,saati varvassandaaleja mitkä oli ainoat mitkä mulle enään mahtu jalkaan... :D nyt ite odotan kauhulla että alkaako tässäkin raskaudessa turvottaa...itku kyllä tulee jos taas tulee yhtä tuskaa viimeiset 2kk...
 
Lumihiutale: Minä olen ollut sairauslomalla vuoden alusta asti kipeiden, jokapäiväisten supistusten vuoksi, vaikka ne eivät ole kovin suuria kohdunsuulla tehneetkään eikä siis ennenaikaisesta synnytyksestä näy merkkejä. Minulle on kirjoitettu 2-3 viikkoa kerrallaan joko neuvolalääkärin toimesta tai äitiyspolilta. Minä olen siis kahdesti ollut lähetteellä supistusten takia äitipolilla ja molemmilla kerroilla on myös ollut parin viikon päästä seuranta-aika. Äitipolilta on aina neuvottu ottamaan yhteys neuvolaan sairausloman jatkon saadakseen, jos sairausloman ja äitipolin seurannan loputtua tilanne on ollut sama. Sairausloman syyksi on kirjoitettu aina ennenaikaiset supistukset, koska ilman lepoa tilanne saattaisi pahentua eikä kipeiden supistusten kanssa työnteko tai ylipäänsä mikään kotityökään onnistu. Minua tosin supistelee kipeästi ihan lepo- ja istuma-asennossakin. Soita ihmeessä neuvolaan ja kerro tilanne. Ymmärtääkseni heidän pitäisi hoitaa, että pääset lääkärille, joko neuvolaan tai äitipolille päivystyslähetteellä, jos on kipeitä supistuksia ja tuollainen tilanne kuin sinulla. Jos ei sieltä tule apuja, niin kyllä työterveydestä tai ihan terveyskeskuksesta pitäisi saada apua. Itsekin aluksi arastelin soitella ja pyydellä, mutta näissä supistusasoissa jokainen on itse paras sanomaan, mihin pystyy ja mihin ei. Rohkeutta ja voimia! :hug:

Maira: Jos tämä etenee, niin ensi kuun loppupuolella on muuttokuorma siellä. Toivottavasti miehen kanssa alkaa sujumaan paremmin. Tsemppiä! :hug:

Mintulle jaksua supistusten ja pesänrakennusvietin yhdistämiseen. Kurjaa, kun et voi touhuta. :hug:

Vauvakirja: Minä olen koko raskauden kirjoittanut vauvalle päiväkirjaa. Saman tein esikoista odottaessa. Päiväkirjaan olen kirjoitellut ajatuksia odotuksesta, vauvasta ja perheestämme sekä siitä miten raskaus sujuu ja mitä ollaan puuhailtu. Ajattelin antaa molemmille lapsille päiväkirjat, kun lähentelevät aikuisuutta. Meiltä löytyy lisäksi Nalle Puhin vauvakirja, jonka sain esikoista odottaessa, mutta niitä tuli kaksi samanlaista. Nyt ajattelin ottaa tuon toisen tulevalle vauvalle käyttöön. Vielä en tosin ole täytellyt tuota, kun pääasiassa sinne tulee asioita vauvan synnyttyä ja minulla on tuo päiväkirja.

(.) Kävin neuvolalääkärillä aamulla ja sain sairauslomaa loput 2,5 viikkoa. Sitten alkaakin vuosilomani. Huh, nyt ei tarvitse enää sairausloman vuoksi rampata lääkäreissä. Selvisin ilokseni ilman sisätutkimusta, kun niin hiljan on äitiyspolilla ultrattu ja tutkittu eikä kyllä mielestäni ollut mitään syytä taas tutkia ja ärsyttää lisää supistuksia. Käynti oli siis pikainen. Huomenna vuorossa on neuvola.

Raskausvaivat sen kuin lisääntyy tässä osoitteessa. Yöt on jo ihan tuskan katkonaisia, kun vessassa ramppaan 5 kertaa yössä ja lisäksi lonkkien ja jalkojen pakotus herättelee ja pakottaa nousemaan sängystä useasti. Pitkille aamu-unille on saanut heittää hyvästit. Esikoisen odotuksessa oli sama, mutta myöhemmillä viikoilla. Harmikseni epäilen alapäähän olevan kehittymässä jotain suonikohjun tyylistä. Se tästä vaivakasasta vielä puuttuikin. :/ Onneksi ei kipuile oikeastaan yhtään. Lisämaustetta päiviin tuo virtsarakon sairauden paheneminen. Jouduin seurantaa varten mittailemaan ja laskemaan käyntikerrat ja niitä on jo 50 kertaa vuorokaudessa eikä vauva ole vielä edes laskeutunut. Mahtaa tässä raskaudessa tulla uusi ennätys tuossakin. Vessan vankina ollaan ihan kunnolla. :whistle:

-Sh ja Milla rv 27+0
 
Lumihiutale mulle neuvolatäti sano kun varas huomiselle lääkäriajan (nyt siis oon ollu 1,5 viikkoo saikulla kipeiden supistusten takia, mitään ne ei kyl onneks oo tehny) että kyllä lääkärin pitäs kirjottaa saikkua, kun oon ite kerta sitä mieltä etten enää töihin pysty. Se on sit eri juttu kuinka pitkän kirjottaa, toivottavasti ei mitään viikon pätkiä et vähän pidempiä. Mullon itellä kuus viikkoo mammaloman alkuun. Luulis sullakin jo kirjottavan jos ei enää oo kun 5 viikkoo jäljellä, kaverikin sai kuukausi ennen mammaloman alkua saikkua supistusten takia, vaikka mitään ei ollu kohdunsuulle tehnykään (on duunissa sairaanhoitajana eli aika fyysistä ja kiireistä työtä ja vielä vuorotyötä ). Oot vaan tiukkana ja sanot ettet töihin enää pysty, ite sen parhaiten tiedät! Tsemppiä! Ja jos antaa vaan viikon taas niin varaat samantien seuraavan ajan et sitä voidaan jatkaa. Luulisin et työterveydestäkin sit sais, kyl mulle on kirjotettu ihan alkuraskaudessakin kun oli jotain verenvuotoo (neuvolasta käskivät sieltä hakee).

Pesänrakennuksesta täällä kans intoo ja suunnitelmia riittää sisustamiseen ja muuhun, toteutus on sitten eri :kieh: Toi auringonpaiste antaa ihanasti inspiraatioo ja voimia :) Harmi vaan et mies on niin kiireinen just nyt et se ei ehdi mitään maalata, ja muutenkaan jotain juttuja ei voi maalata kun mä oon kotona kun on niin stydiä se pohjustusaine.. Kaikki listat siis lojuu nurkissa, mutta viimestään sit kun ulkona voi maalata niin saadaan ne varmaan hoidettua. Meillä (Turussa ) on muuten pensasaitaan ilmestyny jo parin millin silmuja :eek: aika ihanaa, kevät ja kesä tulee jo vauhdilla! Ja pian on nyytit sylissä :heart:

Aurinkoista alkuviikkoa kaikille! :flower:

Pikkuapina ja Papu 29+3
 
Kiitos vastauksistanne :hug: hieman helpottuneempi olo nyt.

Huomenna soitan neuvolaan ja pyydän aikaa lääkärille.
Minunkin työ on pelkkää nostelua ja muutenkin fyysistä.(vaikeasti vammaisten kanssa työskentelen)
Äsken kävin kaupassa ja muutaman tavaran ostin niin jo alkoi supistella eikä meinaa helpottaa millään.. :(

Sairaalaan en todella halua makaamaan..joten parempi siis varmaan pelata varman päälle ja hakea saikkua ennen kuin paikat alkaa aukeamaan.

Voimia kaikkien mammojen päivään :hug:
 
Ei jumankauta, älkää nyt vaan sanoko että mä onnistuin hajottaa selkäni kauppareissulla!Autosta noustessa ja kassia nostaessa alko sattumaan alaselkään ja nyt tää ei helpota ollenkaan!Mä en meinaa pystyä kävelemään saatika seisomaan suorassa...Voi hemmetin hemmetti... :kieh:
 
Kiitos kaikille :hug:
Paineen tunne helpottanut täällä. :wave:
Onneksi kuitenkin ensiviikolla se rv 26:n lääkärintarkastus, niin meinaan mainita siellä asiasta, ja siellähän selviää että onko kohdunsuulla tapahtunut jotakin.
Mulla on myös ollut ummetusta, ja ajattelin itse, että sehän voi myös aiheuttaa kovaakin painon tunnetta tuolla alakerrassa..
Mutta joo nyt toimii vatsa, ja paineen tunne on poissa, joten hyvä niin.
Selkä vaivaa edelleen, välillä pahemmin ja välillä vähän vähemmän. Kuuma kaurapussi on paras ystäväni ollut iltaisin.
Mieli on silti ihan hyvä, ja musta on ihanaa olla raskaana, vaikka olenkin aikamoinen kömpelö valas jo.
Kävin shoppailemassa Doomoon Softy-imetystyynyn ja vauvalle harsoja.
Viellä olis ostoslistalla: sitteri, vaunut, hoitoalusta ja kantoliina.
Viellä on aikaa. =)

Tsemppiä kaikille vaivojen ja kipujen kanssa! :hug:

Johanna ja Pikkiriikki 25+1 POKS! :heart:
 

Yhteistyössä