~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Oliivitar: Täällä toinen, jolla kiloja kertynyt suunniteltua enemmän ja saldo siis sama kuin sinulla. No, yritän olla stressaamatta. Tässä raskaudessa niitä nyt vain tulee enemmän, kun on liikunta lähes mahdotonta ja pahoinvointi iskee, jos ei syö. Yritän pyrkiä herkku/päivä-systeemiin, ettei olisi jatkuvaa herkkujen syöntiä.

Mussupussu: Tsemppiä laskeutuneen masun kanssa ja onnea syntymäpäivän johdosta!

Maira: Panacodia minunkin on käsketty syödä, kun/jos kipuilee raskaudesta huolimatta. Minulla vaihtelevasti auttaa kylmä/lämmin kipukohtaan tai makoilu lattialla ja jalat tuolilla. Toivottavasti helpottaa! :hug:

EC: Toivottavasti muuttohaaveenne toteutuvat ennen vauvan syntymää.

Lenniina: kiitos tsemppauksesta. Sisustusiloa remontin valmistuttua!

Minttu: Minulla on kokemusta vain kestovaippojen ostosta netin kautta. Tiedän, että ainakin vaippatalo myy kuviollisia harsoja sun muuta ja on jees paikka (itse olen käynyt Vaippatalon- liikkeessä Porvoossa). Löysin linkin siihen vaunusuojaan (muitakin malleja löytyy sivuilta kuin vain tämä ) http://www.unkai.fi/shop/index.php/kurtis-baby-peace-1.html

Hukkapätkä: Onnea lentoluvasta! Mukavaa matkaa!

Miumiu: Hienoa, että ei ollut hepatoosia. Minulla on ollut melko sitkeää ihottumaa alavatsalla. Ensin luulin hiivaksi, kun oleili aika alhaalla karvoitusalueen tuntumassa, mutta osoittautui alushousujen kuminauhan hinkkaamisesta johtuvaksi. Ilmakylvyin, siirtymällä hipster-malliin ja miedolla hydrokortisonilla sain aisoihin. Ihottuma ärtyy heti, jos joku hinkkaa alavatsaa, esim. eilen alushousu+sukkahousu+housu-yhdistelmä sai aikaan ihottuman pahenemisen, kun vähän hinkkasivat tms. Toivottavasti vaivasi helpottuu ja löytyy jokin apu.

Lumihiutale: Onpa erikoista, että eivät kuunnelleet ja ottaneet todesta. Sen ymmärrän, ettei sisätutkimusta tehdä jatkuvasti, mutta kyllähän kipeät supistukset vaativat selvittelyä ja ainakin lepomääräyksen/sairauslomaa. Eihän se takaa mitään, että viime viikolla oli paikat ok, kun ne voivat tehdä muutoksia jatkuessaan ja seuranta on tarpeen. Toivottavasti työterveydessä on parempi kohtelu. Jos sielläkin on tylyä ja kipeät supistukset jatkuvat ja niitä tulee paljon, niin ymmärtääkseni voi ottaa päivystysajalla suoraan yhteyden äitipolille ja pyytää heitä katsomaan tilanne. Näin minua on ohjeistettu sekä äitipolilta että neuvolasta. Paljon voimia puolesi pitämiseen! :hug:

Pikkuvarpunen: Onnea asuntokaupoista ja tsemppiä uuden kodin etsintään!
 
Heh, hintsun tarkkoja ovat täällä näemmä, soitin neuvolaan että mitä nappeja voin vetää nassuuni niin käsky kävi samantien labraan ja neuvolaan..Pissa oli puhdas, painoa oli tullu hurjat 100grammaa kun vastahan mä siellä viime viikolla kävin...Alakerrassa ei muutoksia ja kaikki noin muutenkin ok, raivotarjonnassa kaveri siellä oli ja sykkeet 152. Selän kiukutteluun on siis syynä iskias, niinku arvata saatto, ei saa seistä pitkiä aikoja, ei kiertoliikkeitä eikä nostelua, lääkkeitäkää ei oikein saa syödä, yhden buranan tai voltarenin illalla. Jos alkaa tulemaan tunnottomuutta jalkaan tai virtsankarkailua niin heti lääkäriin.
Mua vaan niin kauheesti nauratti kun yritin th:lle selittää et en mä nyt lääkäriä kun mä vaan niitä lääkkeitä ajattelin ja hää oli vaan et heti tänne... :LOL: Ainakaa täällä ei oteta turhan kevyesti näitä hommia... :)
 
Erikseen neuvolakuulumiset, ettei veny ihan mahdottomaksi minun yksi kirjoitus... :p

Kolme viikkoa oli neuvolakäyntien välissä. Painoa oli tullut ihan riittämiin. Pissa ja verenpaine ok. Hemoglobiini oli noussut (viimeksi 113, nyt 120) eli rautatabu joka toinen päivä on riittänyt. Useammin otettuna ummetus pahenee ihan hurjaksi. Kohdunpohjan korkeuden th mittasi, mutta ei näköjään merkinnyt korttiin. Vauvalla hieno syke ja raivotarjonnassa tällä kertaa kölli. Sokerirasituksen tarkat tulokset: 4.7, 7.1, 5.8. Asiat siis hyvällä mallilla vaivoista, supistuksista sun muista huolimatta.

Seuraava käynti taas kolmen viikon päästä. Keskiraskauden neuvolalääkäriin ei tarvitse ilokseni mennä, kun olen nyt jatkuvasti rampannut äitipolilla. Ajattelin tosin käydä ensi kuussa yksityisellä gynelläni, joka hoiti näitä meidän raskautumisongelmiakin.

-Sh ja Milla rv 27+1
 
Painonnoususta: mulla on tullut tähän mennessä 9 kiloa,liikunta on aika huonolla kipujen takia ja makeaa tulee syötyä liikaa :ashamed:
Ekassa raskaudessa tuli yhteensä 13,5 kg ja toisessa 11kg eli taitaa nyt tulla ainakin tuo 13 kg :/
 
Omaa napaa heti..
Kävin lääkärissä ja viikon se vaan kirjotti nyt saikkua. Sano että koska kohdunsuulla kaikki on hyvin niin jatkoa voi sit käydä hakeen työterveydestä selkäkipujen takia, koska varsinaista raskauteen liittyvää syytä ei oo. Kiva sit rampata viikon välein (tai mahdollisesti useammin, kun työterveys aika harvoin viikkoo edes kirjottaa saikkua..) lääkärissä..

Ultras myös ja painoarvio oli aika huima näille viikoille, 1600g, mutta päästä mitattuna viikkoja oli vähemmän.. Sano ettei mitään syytä huolestua, toiset on vähän sirompia päästään ja hän nyt on vähän pullea keskivartalostaan. Mutta nythän oon ihan paniikissa ja oon googlettanu mitä pienipäisyys voi tarkoittaa ja oon ihan varma et kaikki ei oo kunnossa :ashamed: Sykekin oli 171! Aiemmin viikolla 10 jotain on ollu 162, sen jälkeen on ollu järjestään matalempia, viimeks neuvolassa mitattu 141.
Muutenkin se lääkäri on tosi huono mun mielestä, tekee kaiken tosi hätäseen eikä oikeestaan kuuntele mitä asiakkaalla on sanottavaa. Mietin onkohan se voinu mitata vaan vähän väärin.. Siinä ultrakuvassa minkä sain oli arviot niin et päästä mitattuna 27+1, vartalosta 29+5 ja reisiluusta 28+4, kun taas rakenneultrassa rv22 kaikki mittaukset oli 21+1-21+4. Toisaalta siinä oli se ikäarvio kohta niin 28+3 et siihen nähden kumpikaan noista mitoista ei oo kun viikon enemmän tai vähemmän. Silti huolestuttaa ja koko käynnistä jäi paha mieli.. :snotty:

Pikkuapina ja pienipäinen Papu 29+4
 
Ihan ekaks pakko sanoa Pikkuapinalle: Älä stressaa! Se vaan pahentaa asiaa ja saa vauvan sykkeen entistä korkeammaksi. Koita makoilla ja kuunnella rentouttavaa musiikkia ja anna ajatusten harhailla kaikissa positiivisissa asioissa, kuten ajattele miten pitkällä raskautta olet jo ja muita sellaisia positiivisia juttuja raskauteen liittyen. Jos (tuskin) jotain vikaa löytyy vauvasta, et kuitenkaan siihen voi vaikuttaa, joten eiköhän anneta asioiden mennä omalla painollaan ja tuskailla sitten kun vauvat on maailmassa? Tää sama pätee muihinkin huolehtijoihin ja murehtijoihin! Positiivisia ajatuksia kaikille!

Kiitos Lenniina ja syyshortensia onnitteluista! Mun synttärit on oikeesti vasta ylihuomenna... Juhlittiin vaan suvun kanssa ajoissa, kun lähdetään torstaina Ruotsiin ja se vkl menee sitten siinä.

Syyshortensialle ISO kiitos tosta linkistä! Meni heti suojat sun muut tilaukseen! Ja onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista!

Miumiulla ihan samanlaisia "oireita" kuin täällä! Molemmat taidettiin odottaa poikaa? Liittyisköhän noi kutinat ja ruokahaluttomuudet siihen jotenkin... Hmm... No nää on taas näitä vanhan kansan spekulaatioita. Harmi, että sulla meni se ihottuma pahemmaksi. Mulla se on pysyny noissa käsissä vaan ja heti helpotti kun säät lämpeni. Oon huomannut, että öljypohjaiset rasvat on parhaita, kun ne jää siihen ihottuman päälle suojaksi, kun iho kiristää. Kynsinauhavoide on ollu ihan löytö! Yöksi laitan aina joko Bepanthenia tai Hydrokortisonia.

Kiitos ananas -vinkistä! Täytyy kokeilla, josko se mullakin auttais tohon turvotukseen. Onneks toistaseksi turvotusta on vaan osa päivästä. Ikävää sitten kohta kun sitä on jo heti aamusta...

Ihanaa, kun tyttö on ollut tänään superhyvällä tuulella! Onneks sellasia aamusta iltaan -kitinäpäiviä on ollut nyt viime aikoina vähän. Taitaa olla hampaiden tulo nyt jäähyllä vähän aikaa.

Meillä on esikoisella englanninkielinen vauvakirja ja se on ihana! Siitä saa sivut irti ja taas takas, mikä helpottaa täyttämistä. Ahkerasti sitä olen täyttänyt! Saatiin se mummilta lahjaksi. Täytyy pyytää samanlaista myös Pyrylle! Tai sitten vaan käydä suuressa kirjakaupassa kattelemassa vaihtoehtoja.

Huomenna on taas hoitopäivä, eli ollaan miehen kanssa ihan kahdestaan, kun mummi hoitaa tyttöä. Käydään kiertämässä yhdet messut liittyen meidän yritykseen...

Kivaa viikkoa kaikille mammoille!
 
hei

Tuohon kutinaan mulla kanssa kutiaa mahaa ihan hirveesti mutta on kuulemma kasvuun liittyvää käskivät rasvailla kovasti että kutinakin helpottuu.

Pikkuapina oli kyllä toi paino arvio hyvä. Mulla kaksoset paino nyt 26 viikolla 730g ja 718 ja nekin menee käyrillä.

Mulla oli tänään neuvola ja painoa oli tullut 560g/viikko ja nyt on tullut kaikkiaan 4.5kg verenpaine oli hyvä 105/67 ja hb oli noussut nyt 114. hieman oli turvotusta ja muuten kaikki ok.

Pääsin kehumaan tänään kaverille että kun ei se mahatauti tullutkaan mulle ja p*****kat ei pitäis kehua. Hieman yö pelottaa jos tää jatkuu näinkin niin meneekö yön aikana sitten niin heikkoon kuntoon että pääseekö aamulla ylös kun lapsilla on kouluun lähtö kun en saanut kaveria tänne ja mies on keikalla.
 
Iltaa äipät!

Täältä taas remontin keskeltä kirjoitellaan. Pesänrakennusta saa siis täällä ainakin harrastaa riittämiin. Tosin en pysty juuri mitään tekemään, mutta toimin "pätevänä työnjohtajana" :LOL:
Harmittaa, kun ei voi vielä ostella eikä hypistellä mitään. Kauheasti tekisi mieli verhoja ja muita sisustusjuttuja laitella, mutta vielä ei voi. Ehkäpä sitten mammalomalla on hyvää aikaakin niille jutuille.

Vielä 3 päivää töitä ja sitten olis talviloma. Tuntuu jotenkin oudolta lomailla tässä vaiheessa. Mitään lomasuunnitelmia ei ole ja keskityn varmaan jumppaan, kävelylenkkeihin ja muuten omaan hyvinvointiin.

Turvotusta täällä ei hirveästi ole ja se vähä mitä työpäivän aikana tulee, menee ohi kun vähän aikaa lepuuttaa jalat ylhäällä ja juo tarpeeksi. Juomista tuleekin harrastettua luonnostaan kun on ihan kauhea jano koko ajan.
Ananaksesta sen verran, että eilen tein "ananassaalaattia" johon laitoin vesitilkkaan sulatettua hunajaa, tuoretta minttua ja makeaa luomuananasta. Hyvää oli, mutta iltapalaksi ei olisi kannattanut syödä, sen verran tehosti aineenvaihduntaa, että ramppasin vessassa sitten pitkin yötä.

Kela-asia muuten selvisi ihan vaan puhelinsoitolla. Hakemuksessa kuulemma oli ruksi, että haen vanhempainvapaata edeltävien työtulojen perusteella. Tämä ei kyllä ollut tarkoitus... varmaan se RaDe iski lomaketta täytellessä... :whistle:

Jättiläismäisen sf-mitan (32) vuoksihan sain edellisellä neuvolakäynnillä lähetteen ultraan ja nyt on aikakin sovittu, mutta vasta 3 viikon päähän, koska lääkäri halusi tutkia vasta viikolla 30 tai sen jälkeen :kieh:

Salamatkustajamme on aika aktiivinen ja pitää erityisesti ihmisten äänistä. Ainakin siitä päätellen, että myllerrys alkaa aina kun osallistun palaveriin. =)
Levottoma unia unia esiintyy täälläkin. Yhtenä yönä näin sellaista unta, että vauveli oppi puhumaan jo nyt ja vatsasta kuului kaikenlaisia välikommentteja ja muminaa, mikä aiheutti kiusallisia tilanteita, joissa kaikki ihmiset hiljeni ja kääntyi tuijottamaan :LOL:

Jonna & jättis 27+2 (vai oliko se 3? en muista)
 
heippa!

kirjoitan tänne nyt ekaa kertaa vaikka olen jo 25+2. la on 27.6. ja porissa synnytän. pitänyt on kirjoitella jo jonkun aikaa kun ion päässyt pahimmista peloista vaikean alkuraskauden jälkeen, mutta on ollut kiirettä töissä ja ihan väsy iltaisin. ei tiedetä kumpaa odotetaan, koska pieni ei näytä tai kätilö ei osaa katsoa. :) jompi kumpi kai tulee sitten. :D

mulla on ollut aika monta viikkoa jo tasaisin väliajoin, aika tarkkaan viikon välein yleensä, kovaa kipua selässä ja oikealla puolella alavatsassa. kätilö ja lääkäri sanoneet, että todnäk kiinnikkeitä kun on umpisuoli aikanaan leikattu. lantion löystymistä ja iskiasta on veikkailtu kanssa. nyt parina päivänä oli kirkasta vetistä vuotoa niin että pikkuhousut kastui läpi, mutta ei siis läpi valunut kuitenkaan - olisko lapsiveden tihkumista? ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja äitiyspolille. kertokaa jos vastaavia kokemuksia?

mukavaa kevään odotusta, jospa jaksaisin minäkin kirjoitella tasaisesti tästä lähtien. :heart:
 
lumihiutale Se on juurikin tuollaista, mulla tuli vaan hemmetin kovana alkuunsa, eikä se vieläkään anna normaalisti liikkua... :/

Teretulemasta shawne!Lisäsin listoille!Kannattaa tuosta kyllä kysyä neuvolasta, kuulostais vähä lapsivedeltä, toisaalta, mistäpä minä tiiän kun ei kokemusta ole.. :)

Totaaa, tulipa eilen illalla nukkumaan mennessäni sellainen asia mieleen että tässä alkaa viikkoja kohta olee porukalla sen verran että pikkuhiljaa sais alkaa miettii sairaalakassia!
Niin se aika vaan kuluu... :D

Mut mie lähen hierojalle, saa taas paikat kuntoon ja vetreeks.. :)

Maira ja eemeli 28+1
 
Rapu: Ultrakuulumisiasi jään odottelemaan =)

Pine: Onnea hyvistä sokerituloksista :flower:

Hukkapätkä: Mukavaa lomaa!

Miumiu: Onnea hyvistä labratuloksista :flower: ja toivottavasti kutina lakkaa!

Lumihiutale ja Pikkuapina: :hug:

Pikkuvarpunen: Onnea asuntokauppojen johdosta :flower:

Syyshortensia: Hienoa, että neuvolassa/sokereissa kaikki ok!

Mussupussu: Mukavaa Ruotsinmatkaa!

Pikinen: Paranemisia!

Shawne: Tervetuloa :wave: Toivottavasti huolesi ovat aiheettomia ja saat nauttia huolettomammasta loppuraskaudesta!
 
Shawne Tervetuloa!

Milkei Kiitos tiikerisalva vinkistä:) kuulostaa kivan "luonnolliselta vaihtoehdolta. Pitääkin kokeilla, mutta luulen että tämä pitää ensin saada kuriin jollain muulla. Kutiseva alue on nyt sen verran iso. Kädet kyynärpäihin asti, nilkat ja vähän reidetkin.

Syyshortensia Olipa kiva linkki jonka laitoit! Vaunusuoja oli ihanan ja kätevän näköinen, mutta siellä oli paljon muutakin kivannäköistä taravaraa.

Kuviollisista harsoista, itse ostin niitä aika ison paketin Name it- myymälästä. Jos sallainen löytyy läheltä, niin kannattaa käydä katsomassa.

Mussupussu Totta! Meillä taitaa olla aika samanlaisia oireita ja poikaa tosiaan odotan. Ilmeisesti tuo jo mainittu raskausihottuma olis ainakin yleisempää poikien odottajailla, mutta en tiedä mihin ruokahaluttomuus liittyisi :D
Kaikenmoisia rasvoja on kokeiltu, öljypohjainen onkin aika tehokasta. Toimii jopa paremmin kuin Hydrokortison, josta ei ole enään mitään apua. Menen huomenna neuvolaläärille ja kyselen siellä kutinasta. Tulen kertomaan, jos saan hyviä vinkkejä:) Onnittelut synttäreistä!

Miumiu+pikkupoika
 
Shawne, tervetuloa joukkoon! Mullahan oli sama vaiva tuossa aikaisemmin. Samalla oli paineen tunnetta mahassa ja käskivät välittömästi naistenklinikalle. Itsellä kaikki oli kunnossa ja epäilivät, että on saattanut lorahtaa vähän pissaakin kun lapsi on alkanut painaa rakkoa tai sitten vaan normaalia vetisempää valkovuotoa (sitä voi kuulemma tulla tosi reippaasti).
En halua nyt mitenkään peloitella, mutta sitten taas työkaverin siskolla oli aivan samat oireet, kuin minulla heti sen jälkeen, kun itselläni oli ollut. Neuvon menemään lääkäriin, jonka hän sitten tekikin. Valitettavasti hänellä oli kyseessä lapsivedet, eikä mitään ollut enää tehtävissä :( viikkoja hänellä taisi olla tuolloin 17. Eli kipin kapin neuvolaan, varsinkin, jos liittyy vatsakipua. Tämä olisi minun kanta asiaan.
 
täällä olisi yksi halukas mukaan, joka jopa nyt jakso rekistöröityä käyttäjäksi ;) . ikää 25v ja kaksi muksua 5v ja 2,5v. Laskettuaika olisi 5.6 eli rv 28+4 ja oyssissa olisi tarkotus vaaveli maailmaan pukata.

Saikulla olen kovien supistuksien takia ja kohdunsuu vähän avautunut. välillä tuntuu että tulen täysin mökkihöperöksi täällä seinien sisällä :$
väsymys on jotakin aivan hirveää, vaikka hb on normaali. voisin siis nukkua kokoajan. uskomatonta, sillä en muista että edellisien raskauksien aikana olisi väsy ollut näin hirveää. toki siihen varmaan vaikuttaa, että on kaksi lasta jo ennestään ja kyllähän nämä syö aikalailla virtaa. noh, jospa tämä tästä..

miten muilla noiden supistuksienkans? tuleeko ja millasia (siis kipeitä vai kivuttomia) ja paljonko päivässä?
 
Moikka! :wave:

Jaksuja tänne kaikille kipujen ja kolotusten kanssa :flower:

Tervetuloa laakeri mukaan! =)

Nyt tulee vähä omanapainen viesti, sori siitä.

Neukkalääkärissä käyty ja kaikki hyvin.

Suluissa rv 23+0 mittaukset.

Rv 29+0
RR 134/82 (133/78)
Hb 123 (123)
Pissa puhdas (puhdas)
Liikkeet ++ (++)
Syke 145
Sf 27 (22) Nyt on jopa menny mitta yläkäyrän ja "normaalikäyrän" keskivaiheille, lääkäri sano että se vielä tasottuu tuosta.
Kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kanavaa 3cm (ekalla lääkärikäynnillä kanava 4cm)

Sokerirasituskokeiden tulokset normaalit.
Eli kaikki hyvin =)
Saatiin myös ajat millo Kys:llä on synnytysvalmennusta, niistä pitää valkata meille sopiva aika ja mennä sitte sinne =) tulee kyllä ihan tarpeeseen mennä sinne, jospa siellä sais vähä selkeyttä mitä siellä synnytyksessä käytännössä tapahtuu =)

Laitan vielä loppuun masupäivitystä tältä päivältä.


Hyvää viikonjatkoa! :flower:

Niisku- ja kullervo 29+0 POKS :heart:
 
todella pitkästä aikaa moi.... ei ole ollut voimia kirjoitella...raskaus sujunut ok vaikka nuita supisteluja ollut mutta muutoin elämä mennyt suuntaan jota en olisi voinut uskoa...avopuoliso muutti maanantaina pois monen kuukauden syyttelyitten jälkeen;olen muka pettänyt häntä...elämä säpäleinä ja tosiaan voimavarat kateissa.. touhu kuitenkin kasvaa, eilen oli ultra jossa murunen oli painoarvioltaan 1260g ja hengitysliikkeetkin sujuivat...paikat kiinni ja mallillaan..sydän vaa palasina kun tuleva isä ei ole mukana ja uskoo ettei ole edes isä...

panicroom & touhutyttönen? 28+3
 
shawne ja laakeri tervetuloa joukkoon!

Lääkärissä käyty ja omaa oloa tässä:

Rv 29+4 (Rv 26+3)
painoa +382 (+887) Siis ummetuksesta päästyäni näköjään painoakaan ei ole tullut niin paljoa, hyvä hyvä :D Kiitos Pegorion-jauhe!
RR 108/68 (108/62)
Hb ei mitattu nyt (126)
pissa + (+)
Sf-mitta 26,5 (25)
Syke 145 (145)

Ja lääkäristä vielä... ihme hätäinen tyyppi... kerran sohaisu ja kohdunsuu pehmeä, kiinni ja n. 3cm. Sykkeenkin kuunteli hätäisesti ja mittanauha kävi nopeasti mahan päällä. :/ Sitten kun yritti kertoa omasta olosta ja selkäkivuista/hermosärystä sekä kohdunsuun vihlaisuista, niin ei oikein tuntunut reagoivan sen kummemmin asiaan. Totesi vaan et panadoli auttaa... Jaa-a jäi kyllä vähän paha mieli koko käynnistä, vaikka kaikkihan on kuulemma niinkun pitääkin. Tuntui vaan et työterveyslääkärikin ymmärsi paremmin sen, että jos tunnen olevani niin kipeä ettei töihin kannata mennä kipuilemaan lisää, niin kannattaa jäädä kotiin. Neuvolalääkäriltähän ei myötätuntoa herunut... :/
Noh, aamulla oli ainakin kurkku kipeä, että kai sitä tulee flunssa, niin voi jäädä kotiin lepäämään sen takia...

Oli vähän valivali-viesti, mutta kai tää tästä. Päivänjatkoja!

garden ja reiska 29+4
 
Jane69: ymmärrän kyllä tilan puutteen.. :) meilläkin makuuhuone muuttui ahdistavaksi tilaksi ku pinniksen tunki sinne,ei mahtunu oikein sinne eikä tänne.. meillä vielä 180levee sänky niin pinniksen kanssa elämä siellä oli kuin sillipurkissa... tästä viisastuneena aiotaan vuokrata vaavi.fi sivuilta se ensisänky mikä kulkee pyörillä,ja on ennenkaikkea pieni... en halua toista pinnasänkyä ostaa riesaksi ku tilaa ei muutenkaan ole... ostetaa esikolle kohta isojen poikien sänky ja aletaa totuttaa siihen. tosin pikkuhiljaa,ja ei haittaa vaikka vetelis unia vielä kesälläkin siinä ku vauvalla on sit kuitenki jo oma peti... ja se ei jää nurkkii pyörimään ylimääräisenä... :)

uusille tervetuloa mukaan ja :hug: kaikille kenen vointi on surkea tai taistelee kipujen kera...
Gardenille kiitos kovasti tosta ummetusjauhe vinkistä!!! itehän kärsin ummetuksesta,luumut ei auta lain vaikka syön niitäkin varmaan 10 päivässä,aloitin kahvin juonninkin uudestaa mut autto ainoastaa parina päivänä ja taas on paikat tukossa... :( päärynät,neste,ja lämpö yhtä tyhjän kanssa... onko toi ihan apteekista saatavaa tavaraa vai jotai reseptilääkettä???

lilli ja rusina 26+1
 
Pikkuapina, lääkärit mittaa hyvin eri tavoin. Meillä oli viime viikon oma lääkäri lomalla ja oli eri lääkäri niin viime viikon painoarvio oli 780 g ja tänään kun oli taas oma lääkäri niin tämän päiväinen painoarvio oli 730 g. Poika olisi siis pienentynyt viikossa 50 g mikä ei tietenkään pidä paikkaansa.

Panicroom, olen todella pahoillani surustasi. En osaa sanoa muuta.

Kävimme tänään tosiaan jälleen viikottaisessa ultrassa ja Valolla oli kaikki hyvin. Alan jo uskaltaa oikeasti ajatella, että saamme yhden elävän lapsen tähän maailmaan.

Synnytys käynnistetään viimeistään rv 34 mikä mulla tarkoittaa toukokuun toista viikkoa. Jostain tuntemattomasta syystä, kun kohdussa on kuollut sikiö niin komplikaatioiden ja elossa olevan lapsen menehtymisen riski kasvaa, jos raskauden annetaan jatkua täysiaikaiseksi.

Saagatar & Valo 26+2 ja enkelipoika Toivo 22+0
 
Kiva kuulla siustakin, Saagatar :) Toivottaan, että kaikki menee niin hyvin, kuin tilanteen huomioon ottaen on mahdollista!

Tässä pari kuvaa viime lauantailta (25+5) kasvavasta masusta:



Ja linea negra on tosiaan ilmestynyt hiljattain myös:



Huomasin muuten, että meidän peili hoikistaa... :D ihan hyvä asia on se, haha.

milkei 26+2
 
Kiitos kaikille kannustavista viesteistä! Oon nyt vähän rauhottnut ja Mussupussun neuvon mukaan aion huolehtia sitten jos jotain huolehdittavaa on, ei se siitä mihinkään nyt hermoilemalla parane. Ja olishan se lääkäri varmasti sanonu jos se jotain poikkeavaa olis ollu. Makean syöntiä aion kyl nyt vähän rajoittaa ettei ihan jättiläistä tarvis maailmaan puskea :)

Kävin työpaikalla viemässä sairaslomatodistuksia ja sovittiin pomon kanssa et meen ens keskiviikkona sitten koittaan töihin tekeen jotain sisähommia mitä sit keksitäänkin. Sit jos selkä rupee pahasti oireileen tai supistuksia tulee niin haen lisää saikkua, ainakin voi sitten sanoa että on koitettu kevennetyllä työtahdilla.

Uusia oli joitain tullut, tervetuloa! :flower:

Panicroomille pahoittelut :hug: Ikävää joutua tällaisessa tilanteessa olemaan yksin..

Pikkuapina ja Papu
 
Lilli Se Pegorion on ihan apteekista saatavaa tavaraa ja jauheannospusseina 20kpl/laatikko. Oon käyttänyt aluksi yhden pussin/päivä ja sillä on jo lähtenyt toimiin. Sitten oon pitänyt parin päivänkin tauon ja ottanut taas ettei tule tukoksia. Hyvä tuote, sillä mikään muu ei ole toiminut. Ja ei ole tehnyt vatsaan ilmaa niinku luumut tai Levolac. =)
 

Yhteistyössä