~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Heipparallaa

Täälläkin pesänrakentamisvietti ollut päällä jo jonkin aikaa.
Mutta mitään ei voi tehdä...
Tai voi mut remontti niin pahasti kesken ettei viitsi vielä alkaa väsäämään mitään sisustuksia.
Lastenhuoneellekkaan en tee mitään vielä, kun vauva nukkuu alussa samassa huoneessa muutamat ekat viikot.
Vaikka uhosin et ei varmana nuku :kieh:

Maira On hommattu semmonen brion sänky jossa laskee laita ja pohja, makso kanssa 140e patjan ja hoitotason kanssa.
Tosin patja on perus superlonpatja, että petari pitää hommata siihen.
Teilläkin alkaa olla jo kivasti tavaraa siellä.
Mulla toi vaavi on ollu kokoajan kadoksissa, asustanut koko aikansa vasemmalla alhaalla, siellä kaikki elämä silloin kun sitä on.
Nyt ollu lauantaista asti tooodella hiljasta.
Miestä pelottelin et se on varmaan kuollu, kohta alan itsekkin sitä epäillä jos ei ala riehunnat tän päivän aikana.
Olen kylläkin ollut koko ajan menossa niin voi olla et on jääny huomaamatta...
Hui kauhistus! Mitä sää oot riehunu siellä!
Paranemisia jos selkä meni. Toivottavsti ei pahasti!

Mä oon alkanut näkemään ihan outoja unia!
Olin viime yönä maajussi morsian ohjelmassa kattelemassa niitten tyyppien tiloja ihan osto aikeissa!
Ja samana yönä tyhjennettiin miehen kanssa karkkikauppa!
Heräsin siihen kun itkin, kun olin nähnyt jossain nurkassa koiranruokasäkkejä ja mies ei älynnyt niitä varastaa!!
Minä kun en mahan kanssa voinut niitä kannella 15-20kg säkkejä!
On mulla idiootti mies! :LOL:

Ja yhtenä yönä näin unen että menin jonkun asuntoon (ihan tuntematon) kastelemaan kukkia ja mua alkoi väsyttämään.
Menin makuuhuoneeseen jossa nukkui mulle ihan vieras mies ja kömmin peiton alle nukkumaan, eikä mies ollut moksiskaan vaan nappas mut kainaloon! :p Ja mies oli vieläpä erittäin komea!

Meillä ne kivut vaan pahenee ja lisääntyy loppua kohden, koitetaan mammat jaksaa!

Mies on tänään kauempana töissä ja saapuu vasta illalla, menen kyllä tekemään sapuskaa lämmitelkööt sitä sitten illalla.

Jane ja keijukkaveijokka 27+0 poks :heart:

Iltaa!

Ja kiitoksia sokerigalluppiin vastanneille :) Eipäs sitä aivan voi TK:n vastaanottookaan luottaa... Tänään neuvolassa täti antoi "oikeat" arvot rasituksesta, jotka olivat 4,0/6,0/5,2 Eli hyvällä mallilla ollaan. Tosin paino oli karannut käsistä :D 1kg/vk!!! 10 kiloa jo yhteensä tähän mennessä ja sen oli tarkoitus olla koko raskauden "saalis" Noh.... Lisää vain kalastamaan ;) Jos sais tuon suolasen himon kuriin :p

Täällä alkaa myös unet tekemään tepposia!!! Aamulla ei voi olla aivan varma onko "tapahtumaketju" vain unta tai TOTTA :eek:

Jaksuja kaikille :heart:

Oliivitar ja Heppuli 26+3

Joo siis piti tuohon uni keskusteluun tulla kommentoimaan siis ne unet on joskus niin todellisia tai sitte ihan päättömiä.

Mä oon viime öinä nähnyt unia synnytyksestä, saanuty mieheni kiinni muhinoimassa naapurin kanssa ja nähnyt ite ihan hirveitä seksi unia. Onnea oli sen verran mukana että onneksi mieheni oli tuolloin kun näin unta että se muhinoi naapurin kanssa keikalla ettei aamulla saanut sanatulvaa meinaa olin vielä herätessäkin pahalla tuulella. :D

Voi voi, ystävämme turvotus on saapunut tännekin. :( Viime raskaudessa se vaivas myös ja olin ihan turvonnut vielä n. 3 kk synnytyksen jälkeenkin. Mulla se neste ei kyllä auta yhtään. Positiivista tässä on se, että kihlasormus ei enää putoa sormesta.

Mulla tippui maha. Tosi aikasin. Inhottavaa, kun ennen se oli sievä pikku pallo, jonka alle mun Juicyt asettui tosi kivasti, mutta nyt kaikki housut on ihan kummallisia ja maha työntää niitä koko ajan rullalle. Tavallisia pikkuhousuja ei voi kuvitellakaan enää pitävänsä, vaan mulla on noi 10 paria mamma-alushousuja tehokäytössä. Kauheen alhaalla tunnen Pyryn ja nyrkitkin tuntui tossa häpyluun kohdalla. Kovasti se möyrii vielä, äsken oli taas ihan poikittain mahassa. Esikoinen oli tässä vaiheessa tiukasti raivotarjonnassa, eikä pyöriny ja hyöriny. Mutta tää mahan laskeutuminen mua huolestuttaa, kun ollaan torstaina lähdössä sinne Ruotsiinkin. Mä en TODELLAKAAN halua synnyttää Ruotsissa. Suvussa on jo ihan tarpeeksi ruotsalaisia entuudestaan. Neuvola olis vasta ens viikolla.

Juhlittiin mun synttäreitä sunnuntaina ja talo oli väkeä täynnä. Mä olin vaan ihan poikki kaikesta siivoomisesta ja tarjottavien laittamisesta, että möllötin suurimman osan ajasta ihan ittekseni puhumatta kenellekään. Ärsytti vielä, kun ihmiset ei tajua, että oon raskaana. Viedään kaikki istumapaikat, että mä joudun istumaan lattialla ja ihmetellään miten oon niin väsynyt... Mies kyllä veti taas pisteet kotiin, kun jaksoi koko päivän siivota ja huolehtia mun hyvinvoinnista ja jutella vieraille... Pitäisköhän tästä pikkuhiljaa hilpasta tonne nukkumaan?

Niin ja ruokahaluttomuutta on mulla, onko muilla? Tosi kummallista, kun mikään ei maistu eikä mitään tee mieli. Jano on koko ajan ja juon ihan hirveesti!

Nyt mennäänkin sitten 30:ttä viikkoa...

Nii millä te joilla on selkäsärkyä ootte helpottaneet oloonne?Mulla ei auta para-tabsit eikä saunakaan eilen helpottanu..Sattuu ihan järjettömästi alaselkään ja välillä kipuilee kylkiin ja reiteen..On muutenkin vähän öllö olo niin ei hyvä.. :/

Jane69: pakko kysyä ku pisti silmään että,miksi vauva ei nukkuis teidän kanssa samassa huoneessa??? tietenkään en teidän syitä tiiä mutta ite en todellakaan olis jaksanu ja viittiny raahautua toisee huoneeseen imettää ja taas takaisin nukkumaan... vieressä ku on niin oli omasta mielestä niin paljon helpompaa.. sai nopeasti viereen ja ruokaa suuhun.. 1kk jälkeen nostin viereen ja jatkoin unia,heräsin sit aina siihen ku vauva hamuili tissiä uudemman kerran... ja näin toimin toisenkin kanssa..

heippa..

kesä se vaan lähenee aatella että kohta on jo huhtikuu..raskautta jäljellä tuollainen noin 10 viikkoa siis noin vähän =) mä siis oletan että tää syntyy n. rv 38 tai käynnistetään noilla hujakoilla. vaikka haluaisin kyllä että elmeri syntys kesäkuun puolella ja mielummin viä yliaikasena niin olis mun kans synttärit mulla siis syndet 13.6

täällä nyt viikko mennyt ok turvotukselta oon toistaseks säilynyt mutta selkäkipuja on sekä sitten tuo ylämaha kipu johon lääkäritkään eivät keksineet selitystä.

tänään pitäs saada pojan 4v kutsukortit postiin ja ens viikolla juhlitaan toisin pidän vaan ihan pienet pirskeet kun oon vaan niin poikki..

ukkeli saa tällä viikolla kasata pinnasängyn siihen onkin kaikki tilpetööri jo ostettu. ainut mikä uupuu niin hoitopöytä. elmerille tuotiin tuliaisia ja sai sellasen ihanan ainu setin oli tuttipullo,2x tutit,rasva ja sellanen ainun pupu toiletti laukku väreinä mun lempparit lime-turkoosi..ja menee sävy sävyyn tuon limen värisen pinnasängyn kanssa =)

mites muuten ootteko miettinyt sairaala kotiutumis vaatteita vauvoille?? mun mielestä toukokuu on kauheen hämäävä kuukausi sillon ei välttämättä oo lämmintä mutta ei niin kylmääkään..tai tarvii kai lähempänä tutkia tilannetta mun edelliset kun on syntynyt marras ja maaliskuussa jollon on ollut toppahaalarit ja sit heinäkuussa jollon oli lämmin auringonpaiste.
että onko teillä joku kevyt haalari vai laitatteko esim vaan tyyliin jonkun bodyn ,housut,paita. ja esim joku peitto päälle jos autolla meette kotiin. ja jotenkin kun musta tuntuu että elmeri syntyy just jossain toukokuun lopussa. kiva se on jo toukokuuta miettiä kun ulkona oli aamulla - 25 astetta pakkasta

mutta kai mä lähden siivoileen..

tänttärä ja elmeri

Eikö teitä muita hirvitä, kun aika menee näin nopeesti?! :D Vai meneekö se nopeesti?

Itse en kovinkaan selkeästi vielä tajua koko raskautta ja kun vaivojakaan ei juuri ole ollut, ei tajua senkään vertaa...en toki toivo niitä vaivoja kuitenkaan! :snotty:

Pesänrakennusvietti on melkoinen. Kovasti tahtoisin saada tämän talon myytyä ja päästä muuttamaan sinne keski-Ruotsiin, laittamaan uutta kotia ja ja ja...
Jos ei muuttoa ehdi tulla tälle keväälle, täytyy laittaa sitten tätä pesää entistä ehommaksi! :xmas:

Vauvalle löysin niiiiiin ihanan babysitterin, että on kyllä aivan pakko saada jossain vaiheessa...hintakin oli ihanat 1000kr, mutta jospa sen jostain repisin.
Vaunuhankintakin olisi edessä vielä. Yhdet kivat on jo kiikarissa. :heart:
Pikkuhiljaa taidan alkaa käymään vauvanvaatteitakin läpi ja laitteleen tavaroita valmiiks...

Tämä meidän ipana potkii ihmeen vähän ja se meinaa väliin huolestuttaa.
Joskus potkii kovastikin hetken, mutta vain harvoin on sellaisia jumppahetkiä...en tiedä sit mistä johtuu vai johtuuko mistään. Hengissä se on, sen tunnen, mut aika hiljainen kaveri.

tänttärä, tuosta kotiutumisvaatetuksesta...
Tämä meidän muksu syntyy varmaan joskus juhannuksena, ettei itseä kamalasti mietitytä tuo juttu tällä kertaa, mut kolmas muksumme syntyi toukokuun lopussa ja silloin pähkäilin tuota kovastikin! En ottanut toppapukua silloin enää kuitenkaan, vaan sellasen "lämpöpuvun", joka on äitiyspakkauksessakin ainakin ennen ollut, sen alle kevyesti pitkähihaisia/lahkeisia ja sit peitto kaiken varalta, josss oiskin kylmä ilma (+päähine tietty)...siinä on sit vara muokkailla vaatetusta sen mukaan, mikä sattuu ilma olemaan. :) En muista, millä vaatetuksella silloin loppujenlopuks tultiin kotiin, mut tuo yhdistelmä oli varsin toimiva mielestäni.

Nyt täytyy lähteä raivaushommiin... :D tarttis käydä läpi lasten lelut ja vaatteet ja heittää pois kaikki ylimääräinen! (että saa ostaa taas uusia... :snotty: )

Jaksamisia! :hug:

-Elettaria & murunen 27+3

Maira: Jaksuja parisuhdekiemuroihin - toivottavasti tämä olisi vain etukäteisstressiä, joka helpottaa ajan kanssa ja pian! Parantumisia selkäsärkyyn :hug:

Milkei: Hieman löytyy turvotusta: Kohta täytyy luopua kihla- ja vihkisormukmuksista.

Miumiu: Tuus kertoilemaan labratulokset - toivottavasti hyvät sellaiset :hug:

Syyshortensia: Hienoa, että sait loppuajan sairauslomaa, ettei tarvi sen takia lääkärissä juosta! Toivon todella, että säästyt uusilta raskausvaivoilta, kun noissa nykyisissäkin on jo liikaa yhdelle äipälle :hug:

Mussupussu: Myöhästyneet onnittelut synttärien johdosta :flower:

Tänttärä: Mulla kotiutumiskokemus on vain helmikuulta, jolloin oli -22C. Silloin ihmettelin, ettei kukaan synnärin henkilökunnasta olisi tullut tarkistamaan, mitä vauvalle laitan päälle, jos en olisi itse pyytänyt yhtä hoitajaa arvioimaan vaatetuksen. Nyt mäkin varaudun toukokuun vauvaan (koska esikko syntyi rv 36+6 <- Jos tämä uusi vauva syntyisi myös noilla samoilla rv:lla, olisi synttärit jo 13.5 ja siihen on aikaa enää n. 8 viikkoa :eek: )). Meiltä onneksi löytyvät mm. kevytfleece- ja kevyttoppahaalarit pientä kokoa (saatiin esikon aikaan käytettynä kaverilta) tai sitten löytyy oikein villatakki- ja -housut -yhdistelmä jne. eli noista sitten kootaan säähän sopiva kokonaisuus :D Ihana ajatella kotiutumista vauvan kanssa :heart:

(.) Pesänrakennusviettiä täälläkin hieman. Patistin mieheni hommiin ja ensi viikonloppuna olenkin lähdössä esikon kanssa evakkoon, että mies ja veljensä pääsevät tekemään tekemään meille uuden väliseinän - makuuhuoneesta tulee makuuhuone + vaatehuone =) Sitten sitä pääsee pian sisustamaan :p

Aurinkoista tiistaita joka masuun! B)

Tänttärä82 Minä jo vähän katselin sairaalasta kotiutumis vaatteita, kun saatiin "anopilta sellanen kasa vaatteita ettei mitään tarvitse ostaa hetkeen :D
Niin vuodenaika on minustakin hankala, varsinkin kun ei ole oikein käsitystä paljon niin pienelle ylipäätään pitäisi pukea. Olin ajatellut kollegehousuja, bodya ja hupparia.
Sitten on vielä sellainenkin juttu, että ollaan miehen kanssa nyt - ja ihan syntyessäänkin oltu aika pitkiä. Niin ei kokojakaan oikein hahmota..Joten nyt on ihan vaan parit 50 kokoiset vaatteet olemassa, minkä kokoista sitä sitten sairaalaan varaisi..

Söin eilen ananasta turvotukseen, hetken päästä kädet näyttivät hassuilta kun ilmeisesti turvotus laski nopeasti ja iho ei ehtinyt perässä :LOL: Oli tehokkaan oloista ja pakastimessa ollut ananas on muuten aikas hyvää. Vähän kun jäätelösorbettia söisi;)

Mussupussu Ruokahaluttomuutta on 0/. Olen yleensä ollut vähän sellainen iltanapostelija, nyt on ollut helppoa jättää väliin. Pitää melkein pakottaa itsensä syömään vielä joku iltapala, ettei jää päivän saldo ihan vajaaksi.

Miumiu+pikkupoika

Kiitos lohdutuksista ahdistukseen :) Kyllähän sitä tietää ettei se mikään maailmanloppu ole vaikka kaapit on sekaisin ja vaikkei kevättekstiilejä saa vaihdettua sillon kun haluais. Nyt se vaan oikeen kertaantuu se harmistus, kun joutuu möllöttään vaan täällä sisällä ja kiinnittää huomiota kaikkiin epäkohtiin. Onneks sain ennen tätä lepokäskyä vietyä lastentarvikekirpparille kauheen määrän tavaraa ja vaatteita myyntiin, sai edes ne pois kaapeista pyörimästä!
unista: Mä nään lähes jokayö tosi villejä seksiunia, välillä oon oman miehen kanssa ja välillä vieraan :whistle: 2 kertaa viikon aikana oon heränny yöllä siihen että oon saanu orgasmin! Miehelle nauroin, että kun on toi seksikielto suppareiden takia, niin mitähän lääkäri tosta sanois..
Tänttärä: Mä oon miettiny kotiutumisvaatteita vauvalle. Ajattelin pakata ihan bodyn, housut, sukat, myssyn ja lapaset. Ehkä varuiks vielä jonkun villanutun jos on kovin kylmä. Huusin ebaysta sellasen lämpöpussin turvakaukaloon. Se ei ole kovin paksu, ei siis talvella riittäisi sisävaatteiden kanssa, mut luulen että toukokuussa riittää mainiosti pitämään vastasyntyneen lämpimänä.
Tuli muuten mieleen, että ootteko tilanneet vauvatarvikkeita netistä? Jos jollain on vinkata hyviä nettikauppoja. Lähinnä tuttipulloja ja (kuvio)harsoja olisin vailla. Ja sit tarvisin uuden hoitolaukun (mielellään sellaisen joka ei näytä välttämättä hoitolaukulta) Ja jossain lehdessä näin mainostettavan sellaisia vaunujen kuomun eteen tulevia suojia, siis kangas, jossa on jotkut rinkulat yläreunassa ja niistä saa kiinni siihen kuomuun. Ei tarvi käyttää harso+pyykkipojat viritelmää.

-minttu ja rimprenssa 29+0 POKS!

Hip hei pitkästä aikaa :wave:

Tällä rintamalla ei edelleenkään mitään uutta niin en ole oikein saanut kirjoitetuksi :ashamed:
Odottelen edelleen loppuraskauden auvoisia vaivoja. Toki oma vauhti on vähän hidastunut ja huomaa että välillä mua muksitaan tuolta vatsasta käsin vähän enempi, mutta muuten on aika normaali olo.

Tasapuolisesti jaksamista kuitenkin kaikille vaivojen kanssa painiville! Täällä on tosi monella jo kipeitäkin supistuksia, koitetaan pitää ne vauvat kuitenkin mahassa vielä:)

Vauvakirjan mies toi kotiin naistenpäivälahjaksi :p Ollaan täytetty siihen nyt yhdessä niitä juttuja mitä ennen syntymää täytetään, mutta en ole sen kummempaa raskauspäiväkirjaa pitänyt, että tuo saa kelvata. Olin itse suunnitellut että ostaisin sen "lapsuuden kultaiset vuodet"-kirjan, koska kulkisi sitten suvussa jo kolmatta sukupolvea - tämä on nyt paljon modernimpi kirja ja ihanan erilainen, mutta taidan ostaa vielä vauvan synnyttyä toisenkin kirjan ihan vaan siksi, että se on ollut itselle, siskolleni ja äidilleni niin tärkeä:)

Kotiutumisvaatteita en ole miettinyt mutta varmaan pitäisi miettiä. Oon melko varma että tämä tyttö pysyy vatsassa pitkälle kesäkuuhun, joten oletettavasti on lämintä. Eli ehkä joku body ja siihen päälle potkuhousut ja pipo? Jos Suomen kesä taas pettää niin voihan sitä ottaa varmuuden vuoksi vaikka makuupussin tai jonkin viltin vauvalle.
En tiedä onko mulla jotenkin hirveän huoleton suhtautuminen koko asiaan, mutta luotan siihen, että pärjätään tuon vaatetusasian kanssa (vaatteita ei tosin vieläkään ole liikaa, mutta kyllä niitä ehtii hankkia. Anoppi on kuulemma ommellut hiki hatussa kaikenlaista, ja tarkoituksena olisi vielä hakea jätesäkillinen vauvanvaatteita kaverilta).
Meiltä on myös synnäriltä kotiin sen verran lyhyt matka (oisko 5km?), että tarvittaessa mies voi hakea vaikka vielä ennen kotiinlähtöä lisää vaatetusta meille.

Kiva tosiaan miettiä kesävaatteita kun ulkona on -5C (ei sentään ihan pärjätä Tänttärälle) ja sata muuta asiaa kesken ennen kesäkuuta:D

EC, kyllä hirvittää! Täälläkin tosiaan vielä kaikenlaista puuhasteltavaa tässä kevään aikana ja viikot vierii ihan järjetöntä vauhtia..

Pesänrakennusvietti olis täälläkin, mutta yritän nyt priorisoida tuon koulunkäynnin ja työjutut etusijalle ja keskittyä sitten äitiyslomalla tuohon siivous- ja sisustuspuoleen (ihan tämänkin takia vauva saisi viihtyä yksiössään kesäkuulle).

Salma ja Sintti 28+3

Papuneiti On mulla, sitä siis saattais uskaltaa ottaa..Mä tässä vaan taas ihmettelen tätä koska kipu helpotti kun kävin nukkumassa pari tuntia ja nyt kun nousin ylös tuntuu tulevan taas...Noh, eiköhän tää tästä.. :)

Toukokuisissa alko tapahtuu!yhdet kaksoset jo maailmassa ja kolmas vaaveli vissii syntymässä! =) :flower:

Kotitumisvaatteita
en ole edes miettiny, mulla on taas jätesäkillinen vauvanvaatteita mitkä pitäis käydä läpi..Ja kai noita kamppeita tarttis alkaa pesemään jossain kohtaa.. :whistle: En oo vaan saanu aikaseks...Me hukutaan näihin vaatteisiin... :p

Aika, menee minusta tappavan hitaasti, mä niin jo toivoisin et olis yli 30 viikon... :ashamed:

Maira ja eemeli 28+0

Moikka.

Huomenna lääkärineuvola ja ultra :D

Vauvakirja ollaan saatu ristiäslahjana aiemmille lapsille,että josko tälläkin kertaa ;)

Kotiutumisvaatteet: aoin laittaa bodyn ja potkuhousut,myssyn,tumput,kevyet töppöset ja sellasen fleece haalarin =) Tietysti jos silloin touko-kesäkuun vaihteessa onkin joku helle,niin sitten fleecen voi jättää pois :whistle:

Täytys lähtee ostoksille joku päivä,ostaa vauvalla kaukalo ja hoitopöytä ja pari vaatekaappia lisää ;) Vauvan vaatteet on kaikki vielä mummulassa säilössä,kyllähän tässä vielä ehtii ;)

Rapu ja masuasukki rv 29 POKS :heart:

Maira: Juu, Panacodia uskaltaa ottaa kyllä 1-2tbl 3-4krt/pvssä. Mä sain alkuraskaudessa sitä jo koviin päänsärkyihin ja nyt tähän selkäsärkyyn. Ja lääkäri sanoi, että Buranaakin saa vielä ottaa, mutta viimeseen kuukauteen ei enää saa ottaa.

Nyt on taas vaihteeksi tapahtunut vaikka mitä sitten viime kirjoituksen...

Oltiin viime viikolla lomalla miehen kanssa ja käytiin ostamassa kaikki isommat (ja kalliimmat) tavarat vauvalle. Vaunut, sänky ja turvakaukalo on nyt valmiina ja tietty sit kaikkee pientä tuli mukaan. Rahan menoa ei kyllä voinut estää...
Lisäksi tämä äippä osti ekat vaatteet pikkuiselle. Mehän ollaan saatu parilta sukulaiselta jo vaatteita, mutta nyt on ekat ihan vaan meidän vauvalle hankitut vaatteetkin.
Hommasin muun muassa H&M:stä sellaiset "I :heart: mom"- ja "I :heart: dad"-bodyt. Haluisin jo pukea niitä meidän pikkuiselle!

Kävin viime viikolla myös sokerirasituksessa. Kaikki arvot oli hyvät, joten sen kanssa ei ole mitään huolta.
Mulla on muutenkin menny raskaus tosi hyvin. Mitään suurempia vaivoja ei ole ollut ja kaikki arvot (HB yms) on neuvolassakin aina hyviä vaikka en syö edes esim. rautaa. Mies totesikin sokerirasituksen jälkeen, että arvot on varmasti rajoissaan ja niinhän ne olikin. :)

Vähän kyllä nolottaa täällä hehkuttaa omaa hyvää oloa, kun muilla on suppareita ja paikat kipeenä. :ashamed: Iso :hug: siis kaikille vaivoista kärsiville!

Tänään oli sitten neuvola ja kaikki hyvin (edelliset) :
28+1 (24+0)
Paino: +850 (+200) / viikko. Ensinhän mulla ei paino paljoakaan noussut, niin nyt viimeisen 4 viikon aikana on tullut sitten 3,4 kg. Kaikkiaan yhteensä 5kg.
RR: 120/65 (110/72)
Pissa: puhdas (puhdas)
B-Hb: 121 (130) pientä laskua koko raskauden ajan
SF-mitta: 28 (22) yläkäyrällä mennään
Vauvan syke: 150 (158)
Th tunnusteli vauvan asentoa ja vauva on kuulemma perätilassa, istuskelee siis. Sen takia on Sf-mittakin niin iso. Th:n mukaan se voi pienentyä sitten, kun vauva laskeutuu pää alaspäin.

Th otti vertakin multa tällä kertaa, koska olen Rh negatiivinen. Vasemmasta kädestä sitten lähti verisuonet karkuun, joten th joutui pistämään myös oikeeseen käteen. Mulla kun vielä on lisäksi aivan kauhee piikkikammo ja pistäminen sattuu mua aina, joten verenotto oli aivan kamalaa! :kieh:

Teillä on kyllä hauskoja unia! Mä repesin täysin, kun luin Janen koiranruokasäkin varastamis -unesta :LOL:
Itse olen viime aikoina nähnyt muutaman unen vauvasta. :heart: Muut asiat eivät ole uniin vielä tulleet, ainakaan niin, että ne aamuisin muistaisi.

Mulla on kanssa kova pesänrakennusvietti. Voisin siivoilla ja laitella kotia vaikka kuinka, mutta jos jotain muuta pitäisi tehdä, niin se saa kyllä jäädä. =)

Enpä muuten ollutkaan vielä noita kotiutumisvaatteita miettinytkään. Hyvä, että Tänttärä aloitti keskustelun!

Onko kaikki laittanut Kelalle paperit menemään? Mä en nimittäin ole. Ajattelin laittaa vasta tän kuun lopulla (viimeistään pääsiäisenä netin kautta) ja kokeilla, josko saisin vuoden 2010 äitiyspakkauksen. Ärsyttää vaan, kun ei pääse hipelöimään niitä tavaroita, mutta ehkäpä mun odotukseni palkitaan sitten 2010-versiolla. =)

Pine ja pikkuinen 28+1 :heart:

Heippa taasen! Lääkärineuvolassa käyty ja lentolupa saatu :D Eli nyt voi hyvillä mielin odottaa ensi viikon Teneriffan matkaa, kun tietää, että kaikki masun ja vauvan osalta ok.

rv 27+0 (26+0)
paino 69,2 (68)
muutosvko 1.200 :eek: (752)
RR 133/78 (128/68)
hb - (138)
sf-mitta 25, sai ensin 27, mut laittoi kuitenkin 25.. (23)
tarjonta rt (rt)
:heart: 164 (165)

Eli toi paino oli noussut taas ihan hirveesti.. Mulla ei ole turvotusta eikä mitään.. Vajaa kg niin lähennellään 10kg. Tota sf-mittaa ihmettelin, kun lääkäri sai ensin tosiaan 27, mut sanoi ettei uskalla laittaa sitä, kun oli viimeksi 23, laittoi sit 25, joka sekin viikossa tekee 2cm :eek: Kohdunsuu oli kiinni ja 3cm sama kuin viimeksi rv 11+0.
Mairalla ilkeitä kipuja. Kannattaa koittaa sitä panacodia tai sitten, jos ihan pääsisit lääkärille käymään. Jaksamisia :hug:
Kotiintulovaatteista oli puhetta ja mulla on tossa sellanen colitsipuku minkä ajattelin laittaa, jos ei kovin lämmin ole. Sinne alle sitten body, puolipotkarit, sukat, tumput ja pipo. Saas tosiaan nähdä, kun ei tästä suomen kesästä ikinä tiedä.. Vaatteita ei muutenkaan hirveästi vielä ole hommattu.. Olen ajatellut, että tämän loman jälkeen rupeaa sitten enemmän valmisteleen vauvan tuloa.. Sillä olen saanut pidettyä itseni aisoissa :LOL:

Hukkapätkä ja pieni 27+0

Lenniina ystävällisesti pyysikin tulla kertomaan labratuloksista, sain juuri soitettua ja olivat ihan normaalit. Eli ei ole ainakaan raskaushepatoosista kyse. Nyt pitää sitten alkaa miettimään olisiko joku allergia puhjennut. Vartalorasva olisi tietysti yksi, mutta apteekin rasvat tuskin ovat kovin allergisoivia :/
Kauhulla jo lueskelin jostain raskausihottumasta johon ei oikein ole mitään (toimivaa) hoitoa, saa kutista loppuun asti :eek:

Vauvakirja onkin ollut mielessä, kun juuri sain äidiltä oman vauvakirjan katseltavaksi. Oli niin hienosti täytetty :heart: Pitää käydä katselemassa valikoimaa.

Miumiu&pikkupoika 28+1

Heipat

Tänään soitin neuvolaan ja yritin saada aikaa lääkärille mutta enpä saanut :( akuuttiaikoja kuulemma niin vähän ja koska kohdunsuulla kaikki oli viikko sitten kunnossa niin ei mitää syytä edes mennä neuvolalääkärille kun ei viikottain ole hyvä tehdä sisätutkimusta...

Sanoin että edelleen supistelee ja alaselkää jomottaa että tuskin kykenen töihin torstaina niin ehdotti tukivyötä...Yritin sanoa että ei se auta supisteluihin yhtään mutta ei kuunnellut :(

Työterveyteen käski varata ajan...ja sainkin torstai aamuksi..tuli vaan sellanen olo ettei neuvolantäti uskonut vaivojani :( vai miksi se oli tuollainen :O

nyt mieli ihan maassa...saa nähdä mitä työterveydessä sanotaan..

Hyvä että selviää kotihommista ja noista kahdesta muusta lapsesta niin miten tässä nyt töitä pystyisi siihen päälle tekemään.ihana 4v uhmiskin iskenyt pojalle eikä hän haluaisi aamuisin hoitoon lähteä..ei suostu pukemaan ja väkisin pitää pukea hälle ja kantaa autoon.onneksi on tuo mies joka hoitaa sen oman.

Taas kamalaa valitusta ja purnausta mutta harmittaa :(

Tulin vaan pikaisesti hehkuttamaan töiden lomassa, että meidän kämppä meni vihdoin kaupaksi! Eilen illalla pariskunta teki tarjouksesensa, ja me hyväksyttiin se viidessä minuutissa! B)
Vauvamme syntyy kuin syntyykin siis uuteen tilavanmpaan kotiin, ja minä pääsen sisustamaan vauvalle huonetta. :heart:
Esikoiselle tulee tiukat paikat, kun joutuu vaihtamaan päiväkotia, jossa on ollut 3 vuotta melkein, mutta parempi ehkä nyt muuttaa, kuin esim. ekalla luokalla.
Meidän täytyy muuttaa viimestään 21.5, joten muutama kuukausi on nyt aikaa löytää uusi koti! :wave:
Pääsen siis aloittamaan äippäloman uuden kodin sisustamisen parissa.
Pesänrakennusvietti on jo nyt alkanut yltymään, ja ihanaa päästä laittamaan paitsi esikoiselle uutta huonetta, myös ihanaa vauvan huonetta.Iiih.
Illat vietän nyt varmaan oikotien ja etuoven parissa jonkin aikaa.

Iloinen Johanna ja Pikkiriikki 25+2

Niin siis aluksi oli puhe että vauva nukkuu omassa huoneessaan, koska meidän makkari on niin pieni ja ahdas, liikkuma tilaa ei jää kun sängyn pystyttää.
Mutta ajattelin olla laiska, etten jaksa raahautua viereiseen huoneeseen joka kerta, joten suunnitelmat muuttuivat.
Ja tuo outo mies haluaa vauvan samaan huoneeseen! :kieh:
Tuumas vaan että kun ei häntä häiritse itkut.
No ei se herää ees sillon kun mä hyppään sängystä ylös ja huudan täysiä kun vetää suonta!

En ole yhtään miettinyt mitä vauvalle puetaan päälle kun kotiudutaan, pitäs kai sitäkin miettiä.
Ja vauvakirjakin mun piti hommata, mutta en ainakaan vielä oo semmosta saanut aikaiseksi ostaa. Olishan se kivaa luettavaa...

Kelan paperit on aikoja sitten laitettu ja päätöksetkin saatu.
En jaksanut alkaa kyttäillä ihan sama mitä sieltä tulee, onpahan hoidettu pois alta.

Mun vasen polvi on alkanut yhä enemmän reistailla.
En tiedä mikä siinä on vialla, kun se jää välillä lukkoon.
Tosi kivaa kun välillä jäänyt autoa ajessa jumiin ja hevosta ajaessa!
Aamulla jäi lukkoon ja nyt se on aivan saamarin kipee!
On se joskus kuvattukin mutta vikaa ei löytynyt! :'(

Minusta taas aika on kulunut nopeasti kohta se kesä jo on!

Maira jaksuja kipuihin!

Jane ja pienikaveri 27+1

piti tulla hehkuttaan että ukko kasas tänään elmerin limen pinnasängyn =) toisin se ei sovi mun makuuhuoneen sisustukseen jonka väri maailma on ruskea-turkoosi =) sanoinkin ukolle vitsillä että pitäskö käydä hakeen turkoosia maalia ja maalata se turkoosiks et menis sävy sävyyn muitten kans =)

täällähän tullut jo kauheesti juttua tuosta vaatetuksesta. mun kaikki lapset on syntyneet rv 38+ risat niin oletan että tämäkin syntyy tai käynnistävät eli menis toukokuun loppuun. olin aatellut ite et jos laitan tosiaan bodyn + hupparisetin + sukat+myssy ym mutta mietin et onko sit liian hepponen vaatetus toisin eihän sitä tiä vaikka olis jo minkälainen t-paita keli niin pitää vähän lähempänä tosiaan tutkiskella tilannetta. mutta mä kun en ottanut äp pakkausta eikä mulla oo mitään fleece,kevytvanu ym pukua niin mietin että pitäskö mun sellasta viä kuitenkin kattella kuitenkin kun kesä kuitenkin siinä niin sillon ei ees tarvi sitä et seuraavan kerran sitten syksyllä. että jos sellanen ostaa pitää niin ei ainakaan pienintä kokoa.
mulla tosiaan kun eka ja kuopus syntyneet marras ja maaliskuussa niin vaatetus on ollut ihan selvä ei oo tarvinnut yhtään miettiä mitä pukee samoin poika heinäkuussa ja kotiutumis aamuna +20 lämmintä niin ei tarvinnut sitäkään miettiä oli body+housut +sukat+myssy mutta nyt tosiaan kun on tämä toukokuu ja vähän jotain pitää lähempänä pakata mukaan kun se on saletti et jos en oo yhtään laittanu vaatteita valmiiks niin ukkeli ei osaa mitään tuoda. vaikka sit enemmän mukaan ja säätä katsellessa milta näyttää..

Miumiu, miul on välillä nyt kanssa tullut sellaisia kutisevia läikkiä varsinkin käsiin. Miulla auttaa siihen kutinaan (kuten myös päänsärkyyn, lihaskipuihin ja hyttysenpistoihin) tiikerisalva. Testaa, jos sitä löytyy kaapista ensin pienelle alueelle.

Ja kiitos hälle, joka vinkkasi pakastetusta ananaksesta, en nyt löytänyt sitä vastausta kun taas kiireellä tässä kirjoittelen ja pää on muutenkin hauras kuin hattara nykyään :D Ananasta siis ostetaan tänään kotia ja testataan!

Yhteistyössä