~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

saagatar Tuo kuulostaa aika hurjalta, mä en voi muuta tehä kun nostaa hattua sulle.. :hug:

Pikkuapina eipä ole häävi sunkana olotilas..Hyvä kuitenkin että kaikki on ok, muistat vaan ottaa rauhallisesti..

Sainpa ajatuksen tässä kun koneella kökötän puolet päivistäni..Eli aika moni meistä on ottanu masukuvia jo alusta asti ja nyt kun alkaa viikkoja olemaan jo hurjasti kasassa, haastanpa teidät ajankuluksenne kaivamaan niitä vanhoja kuvia ja laittamaan tänne niitä, eli ennen ja nyt!Sain nimittäin ite hyvät naurut kun rupesin kattelee vanhoja kuvia ja kommentteja niiistä tyyliin "kauhee kun mun maha on jo iso" ja se näytti ihan hirveeeen säälittävältä kun vertaa mahaan nytten... :D
 
Maira: Onpa ihmeellistä, kun eivät neuvolassa mitään enempää kertoilleet ja ohjanneet. MLL toimii siellä ymmärtääkseni aktiivisesti, ainakin järjestävät sen nimissä kirppiksiä ja lastenkonsertteja. Luulisin siis jotain perhekahvilan tynkääkin olevan. Jos et löydä tietoa mistään, voin kysellä kavereilta. Lisäksi seurakunta pitää perhekerhoa (=äidit ja lapset yhdessä kerhoilee) pitkin pitäjää, joten eiköhän kirkonkylässäkin ole moinen. Toivottavasti jotain löytyy, ettei ihan Seinäjoelle tarvitse aina lähteä. Masukuvavertailu kuulostaa hauskalta. :)

Saagatar: Iso :hug: Synnytys ei varmasti ole helpoin, kun sitten joutuu hyvästelemään toisen pikkuisen lopullisesti, mutta kuten totesit: synnytys ja hyvästijättö on surun kannalta paras. Voimia, voimia ja voimia! :hug:

Pikkuapina: Parempaa vointia ja lepoa! :hug:
 
Syyshortensia: Millasia ne sun alavatsakivut on? Mulla on ollut eilen ja tänään kans jotain alavatsakipua. Ei ole supistuksia, mutta tosi epämukava tunne alavatsalla, kiristää, painaa, vähän menkkakipumaista. Koko vatsa ei kuitenkaan kovetu. Ei aavistuskaan mitä tämä on ja pitäskö olla huolissaan näistä... :|
 
Saagatar: Kyllä sinä jaksat, Valokin takia. Suru on varmasti suuri, mutta kun aika menee Valon hoitamiseen, niin elämä kantaa, uskon! Yritä saada puhuttua asiasta niin nyt kuin myöhemminkin, niinkauan kuin koet puhuttavaa olevan. Ja jos Valon syntymän jälkeen tuntuu ylivoimaiselta, sitten haet apua. Se ei ole heikkoutta, vaan hyvää äitiyttä Valoa kohtaan, että hoitaa itsensä tarvittaessa kuntoon. Toivottavasti sulla on hyvät tukijoukot :hug: :heart:

Maira: Selälläni nukun silloin tällöin vieläkin eli omia tuntoja kuunnellen. Toivottavasti lohjennut hampaasi ei aiheuta särkyä :hug:

Syyshortensia: Tuus kertomaan, mitä sanoivat tänään?

Tänttärä: :hug:

Pikkuapinalle toivon supistuksettomuutta!

(.) Ensi tiistaina olisi ensimmäinen eli keskiraskauden lääkärineuvola.

Mukavaa viikonloppua mammat ja masut!

Lenniina ja pieni neiti 27+0 POKS :heart:
 
Mairalle lähti yv.tä. :wave:

Onko muilla iskias-vaivoja??
Mulla astunut kuvioihin kovat alaselkäsäryt jotka säteilee pakaraan ja jalkaankin. Ihan kamala vaiva. Yöllä otin 2 panadolia, muuten ei olisi voinut edes nukkua kivun takia..hUUTONETISTÄ HUUSIN SITTEN TÄNÄÄN bABYBELT-TUKIVYÖN, JOS SE VAIKKA AUTTAISI..
Vatsa kasvaa , kasvaa ja kasvaa.
Typeriä vatsa-kommentteja tuli tänään töissä vanhemmalta naishenkilöltä: "On se hyvä, kun et ole lihonut ja kasvanut muualta kuin vatsan seudulta." :eek:
Ja siis tämä rouva työskentelee ihan toisella osastolla, en siis tunne läheisesti.
Vaikka olen raskaana, en tykkää että kroppani suuruutta/pienuutta kommentoidaan tuollalailla! :|

Mukavaa aurinkoista viikonloppua!

Jojanna ja Pikkiriikki-vauva 23+5
 
Vähän laiska kirjoittaja täällä, seurattu kyllä on. Onnea ja voimia TVVO:lle, toivotaan sinne pienenpienelle miehelle nopeaa vahvistumista.

Papuneiti, kuulostaa minusta normaaleille oireille, huolestua kannattaa vasta jos on selkeästi kipeitä. Tosin ei nekään aina tee mitään, mutta tärkeä on kuunnella omia tunteita, eli tehdä sen mukaan mikä hyvälle tuntuu, jos joku tuntuu pahalle, se on luonnon merkki ottaa rennommin.

Kävin minäkin tänään tarkistamassa kohdunsuun, kun tuli tässä pari päivää sitten todella kipeitä supistuksia, joita aikaisemmissa raskauksissa ole ollut täällä, mutta kaikki onneksi kunnolla ja päästään Lappiin lomaileen. Vähän nuhteita siitä, että pitää muistaa levätä ja varoa painavia taakkoja... Tuumas että kymmenen viikkoa pitäis vielä mennä - toivon ettei kovin paljon enemmän tai ainakaan yli, kun tuo iso istukka pitää kyllä huolen ettei pieneksi taideta jäädä tälläkään kertaa...

Mutta muuten kaikki menee mukavasti, jopa hb oli taas 124 (vajaa 2vk sitten 104 ja jouduin rautakuurille), fundus kasvaa yläkäyrän tuntumassa tasaisesti, paineet ja pissat kaikki kunnossa. Tähän mennessä painoa n. 4kg lisää (5kg verrattuna ilman vaatteita aamupainoon ennen aamiaista kotona), joten näyttää että tälläkin kertaa pysyy varsin kohtuullisena, aikaisemmissa tässä vaiheessa tullut noin puolet painosta ja kun lapset on olleet isoja, kaikki on "jäänyt" laitokselle.

Saagatar, ei ole helppo sinunkaan osasi, mutta onneksi Valo-poika sentään voi ja kehittyy hyvin, jaksamisia :hug: .

Sokerirasitus viikolla 11 edessä, kiva lukea että monella on mennyt ongelmitta litku alas...
 
Saagatar :hug: Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Muistat vaan apua hakea pahaan oloon. Onneksi Valo voi hyvin ja kasvaa. :)

Hirveä yö oli taas. Jos nukun pitkään samassa asennossa ja herään, yritän kääntyä niin häpyluuta vihlasee aivan pirusti. Siihen vielä hillitön pissahätä, niin yritä siitä sitten nousta. |O 10 minuuttia meni että pääsin ylös ja vessaan. Miten tätä kestää vielä 3 kuukautta? :eek:

Perhevalmennus alkaa meillä 29.3. Neljä kertaa on siinä kahden viikon aikana. En varsinaisesti olisi sinne kuulunut, kun yhden olen jo synnyttänyt. Siitä tulee kesällä jo 8 vuotta ja tämä on miehelle ensimmäinen niin mennään nyt kun on mahdollisuus. :) Toivottavasti ei vaan päättäisi kauheasti yliaikaa nöttönen pötkötellä ettei mene synttärit lapsilla päällekkäin Esikoinen syntyi 23.6. :LOL: Eihän se ole kuin 12 päivää väliä.. Ja yksi juhannus jo synnärillä vietetty. :D Tai toisaalta jos alkaisi vaan juhannusvauvoja tehtailemaan? :kieh: Ei olisi loppuvaiheessa niin kauhean kuuma vielä..

Äitiyspakkausodottaa postissa että mies tulisi töistä ja pääsisi hakemaan. En ehkä jaksa sitä kantaa. :D Ihana päästä hypistelemään. :)

Ensi tiistaina keskiraskauden lääkäri. Kuulin että täällä Lahdessa ultraavat joka lääkärikäynnillä, toivottavasti. Olisi lapsosta ihana nähdä taas. :heart: Ja pääsen liitoskivuista valittamaan. Muita vaivoja ei oikeastaan ole ollutkaan. Kipeitä supistuksiakaan ei vielä ole ilmaantunut. (koputtaa puuta) Kun tuosta nännin kuivumisesta pääsisi eroon niin olisin tyytyväinen. Ilmeisesti jonkinlaista atooppista ihottumaa kun joka talvi ilmaantuu tuohon oikean nännin reunaan. :eek: Kutisee vietävästi, jospa tuo kortisoni auttaisi.

Poksumaanhan minä oikeastaa tulin. :)
mipsu ja nöttönen 26+0 :heart:
 
Saagatterelle :hug: hurja tilanne kieltämättä, en osaa edes ajatella miten itse haluaisin toimia tilanteessasi.

Kiitos kaikille liikuntavinkeistä! Eli sen mukaan treenailen edelleen mikä tuntuu hyvältä:)

Mussupussu joo kaipa se loppuraskautta jo alkaa olla, mun piti taas käydä erikseen katsomassa laskureita netissä että täällä menee jo oikeasti 7:s kuukausi :D Jotenkin sitä vaan ajattelee että kesäkuuhun on ikuisuus, kun tuolla on niin lumistakin vielä..

Maira hyvä että huomautit selällään nukkumisesta, empä ollut tullut ajatelleeksi ettei sekään oo enää niin hyväksi. Eli täällä nukutaan kyllä edelleen selällään, tosin yritän kovasti opetella pysymään kyljellään. Nyt kun oon ollut flunssassa niin oon nukkunut kyllä suurinpiirtein istualtaan kun pää on niin tukossa.
Ja tosiaan K-SKS se taitais sairaala olla, toivon kuitenkin että vauva pysyis mahassa vielä tuon viikonlopun yli niin pääsis mieskin sitten mukaan. Ja kolmen tunnin ajomatka kotiin synnäriltä ei kuullosta kovin kivalta..

Minttu hurjalta kuullostaa tuommoiset supistelut, toivottavasti asiat selviää äippäpolilla pian!

Täällä ei alaselkäkivut vaivaa, mutta yläselkä vihoittelee senkin eestä. Pitäis tehdä jotain jumppaliikkeitä niin vois helpottaa, mutta en flunssaisena uskalla. Mulla on jonkinsortin skolioosi yläselässä, joten arvatenkin se alkaa nyt sitten vaivata taas..

Ja masukuvavertailu kuullostaa hauskalta, en oo vaan vieläkään ottanut ensimmäistäkään kuvaa :headwall: Eli tyydyn katseluun:)
Tuntuu ettei tässä oo ollut mitään kuvattavaa, tosin oon huomannut että maha on ottanut viimesen parin viikon aikana sellaisen kasvupyrähdyksen, että alkaa hirvittää miten iso siitä kasvaa. Sf-mitta oli kuitenkin edelleen keskikäyrällä eli kaipa tuo on ihan normaali...
En tiedä johtuuko sit just tuosta vatsan kasvusta ja ihon venymisestä, mutta musta tuntuu siltä että ois ihan täynnä koko ajan, ettei vatsaan voi mahtua ruokaa millään. Kyllähän sinne toki ruokaa menee, mutta silti..

Viikonloppuja kaikille! Ja jaksamista supistusten ja muiden vaivojen kanssa kärvisteleville!

Salma ja Sintti 26+6 (huomenna alkaa jo viikko 28 :eek: )
 
..ja mipsu, uusimmassa vauva-lehdessä on artikkeli just noista loppuraskauden univaivoista. En oo vielä ehtinyt lukemaan että onko siitä jutusta oikeasti mihinkään, mutta aattelin että jos kiinnostaa niin siinä on varmaan ainakin tuoretta tietoa:)
 
Hyvin omanapaisesti tällä kertaa:
Äitipolilla käyty ja lääkäri kehoitti lepäilemään enemmän, kun tuota paineen tunnetta ja ponnistamistarvetta on ilmennyt. Onneksi kohdunsuun tilanne on edelleen hyvä, vain pientä muutosta on tapahtunut, mutta sitä on lähes 5 cm (uskomattoman paljon) jäljellä, joten ei ole aihetta huoleen. Jos tilanne ei tästä pahene kohdunsuu näyttää kestävän päivittäiset, osin säännöllisetkin kipeät supistukset sekä paineen ja ponnistustuntemukset. Olipa helpottavaa kuulla, vaikkakin se lepokäsky täytynee ottaa enemmän onkeensa.

Tällä hetkellä minun täytyy lähteä tarkistuttamaan tilanne vain, jos supistelee kipeästi ja säännöllisesti (tyyliin 10 minuutin välein) 2 päivää putkeen ja koko ajan on paineen tunnetta. Muuten riittää stressittömästi ja rennosti ottaminen ja neuvolan seuranta. Sairauslomaa on vielä jäljellä ensi viikon loppuun ja jatkoa viimeiselle 2,5 viikolle pitäisi neuvolasta saada. Töitä ei suosittele enää kukaan, mutta eivät jatkaneet sairauslomaa äitipolilla, kun vanhaa vielä jäljellä. Tämä passaa mulle, kun neuvola-aika onkin lähellä sairausloman loppua.

Meidän Milla-tyttö oli muuten ihan hassussa asennossa masussa, kun ultrasivat. Viimeksi oli pää alaspäin, mutta nyt oli kuin linkkuveitsi. Peppu oli alhaalla, pää ylhäällä ja varpaat sievästi pään tasolla. :LOL: Melko notkeaa! On se hyvä, että joku taipuu, kun itsellä on kaikkea muuta kuin notkea olo.

Vaunut oli tulleet matkahuoltoon ja ne haimme. Söpöt! :heart:

Papuneiti: Kuvailemasi tyyppistä tuntemusta minullakin on alavatsalla kera selvän paineen tunteen (painetta en osaa kuvailla) ja kivun, kun liikun + kunnon kipeitä supistuksia, joissa kovettumisen lisäksi kipu lähtee alaselästä ja kiertää vatsan puolelle. Minä olen soitellut tosi herkästi neuvolaan ja kysellyt neuvoa, koska minulla stressi ja huoli lisää kaikkia tuntemuksia, joten sanoisin, että soittele neuvolaan, jos lepäilyllä ei helpota, kipuiluja tuntuu tai mietityttää asia. Toivottavasti sinulla tuntemukset hellittää ja huolikin väistyy! :hug:

Iloista viikonloppua kaikille! :)

-Sh ja Milla 25+4
 
moikka

Olin kaks vuorokautta sairaalassa tipassa ja pääsin tänään kotia lepäämään jos ei kohdunsuu aukea saan olla kotona muussa tapauksessa menen sairaalaan lepäämään.

Lapsivettä on niin plajon liikaa että keskiviikkona menen oulunyliopistolliseen ja siellä kahtovat tehdäänkö asialle jotain.

vielä pitäis koittaa saada likat pysymään mahassa ainakin sen 5 viikkoa mutta olisi hyvä jos pysyisivät sen 10 viikkoa
 
Syyshortensia Hyvä ettei muutoksia ole alhaalla tapahtunut... :hug:

pikinen Paljon tsemppiä sullekkin, toivottavasti ei tilanteet muutu radikaalisti.. :hug:

Mä ajelin tänää porukoille, isäntä tulee rekalla huomenna perässä..Näköjää sekin sitten kostautu, musta tuntuu kun olisin nielassu pallon ja kipeitä supistuksia tuntuu välillä tulevan..Ei auta muu kun ottaa rauhassa joten lähenpä sohvalle takas...Inha olo vaan.. :snotty:

Mutta toivotaan nyt et kaikilla pikkuiset vielä mahassa pysyis ilman ongelmia, vielä tarttetaan kaikki lisää viikkoja. :attn:

Maira ja eemeli 26+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuVarpunen:
Onko muilla iskias-vaivoja??
Mulla astunut kuvioihin kovat alaselkäsäryt jotka säteilee pakaraan ja jalkaankin. Ihan kamala vaiva. Yöllä otin 2 panadolia, muuten ei olisi voinut edes nukkua kivun takia...


Jojanna ja Pikkiriikki-vauva 23+5
Mulla on tuollaista vaivaa ja lääkärin mukaan ei ole issiasta :/ Panadol ei mulla mitään auta,rasitus vaan pahentaa,mutta paikallaan olokaan ei ole hyväksi :ashamed: Mulla oli myös edellisessä raskaudessa loppuvaiheessa tämä sama riesa ja synnärille se vaiva jäi :whistle: Mua sattuu istuminen pakaroihin ja niiden alle ja kävellessä repii takareittä,selkä mulla ei oireile :/

Eilen käytiin esikoisen kanssa Tampereen työväenteatterissa katsomassa heinähattu,vilttihattu ja Pamelatäti,suosittelen kyllä :D 5v tyttö tykkäs kovasti,samoin me vanhemmat =)

Mies on katsomassa meille isompaa autoa,saa nähdä tuleeko meille tänään tila-auto :D
Illalla on yhdet synttärit tiedossa ;)

Rapu ja masuasukki 27+4 :heart:

Ai niin synnytysunia oon alkanut näkemään,yksi yö synnytin tytön :heart:
 
Rapu82: Mulla on myös iskias-tyyppistä vaivaa. Istuminen, seisominen, oikeastaan mikään ei tunnu kivalta.. Pakko jotain yrittää.. Mulle siis myös 2 lääkäriä sanonut, että ei ole iskias, vaan noidannuoli. Esikoisen aikana ei ollut tällasta ollenkaan. Nyt on tää on kestänyt reilun 2 viikkoa. :|
 
En ole liiemmin ehtinyt lukemaan teidän muiden kirjoituksia. Pienokaisemme, Frans, voi tilanteeseen nähden hyvin. Päivä kerrallaan mennään, se on raskainta kun ei lääkärit osaa antaa ennustetta. Aivoverenvuotoja ei ole ollut, hengityksessä, sokereissa, painonnousussa, verenpaineessa ja lämmönsäätelyssä on ongelmia eli siis kaikissa "normaaleissa" keskosuuteen liittyvissä asioissa. Mulla oli istukan toiminnassa jotain häikkää ja ilmeisestikkin kohtutulehdus joka käynnisti synnytyksen. Mulla siis todettiin emätintulhedus jota ei hoidettu koska oli oireeton. Ehkäpä tulehdus olisi levinnyt kohtuun.
Kuitenkin, oli miten oli ei asialle enää mitään voi. TYKS:ssä oleskellaan suurin osa ajasta ja välillä käy esikoista hurjasti sääliksi. Äiti ei ole läsnä niin paljon kuin haluaisi. Pelottaa käydä illalla nukkumaan ja puhelin on aina vierellä, aina kun se soi pelkää että mitä jos... Tilanne voi kuitenkin vaihtua niin nopeasti.
Kaikille teille hurjasti onnea loppuraskauteen ja pitäkää huolta omasta terveydestä ja muistakaa levätä! :heart:
 
Paljon tsemppiä ja voimia tvvo:lle! Ihanaa että ehdit tänne kuulumisia kertoa. Olette varmaan kaikkien kesäkuisten ajatuksissa :hug:

Tänään ostettiin valkoinen pinnasänky ja siihen vaaleanpunaiset lakanat. Aivan ihana :heart:
4D:ssä siis varmistui sukupuoli, eli Brunon mukaan meille on 100% varmasti tulossa tyttö :heart: Muuten 4D oli ok kokemus, meillä kun etuseinäistukka hieman hankaloitti kasvojen näkemistä. Nyt kun on saanut varmistuksen sukupuolesta on kivaa hankkia loputkin vauvatavarat. Meillä on vaunut tilauksessa ja hoitopöytä pitää vain hakea kaupasta. Turvakaukalon hankkiminen jää sitten myöhemmäksi...

Olenko muuten ainoa josta tuntuu että tämä raskaus kestää ikuisuuden?? Johtuuko se siitä että on esikoinen kyseessä...

tinysteps poksuu 24+0 (kolmen tunnin päästä )
 
PIKINEN; Toivottavasti pikkuiset pysyisi vielä masussa, voimia! :heart: :heart:
TVVO; Oli ihana lukea kuulumisiasi, olette ollu niin paljon ajatuksissani.. Toivon sydämestäni pikku Fransille, ja koko teidän perheelle voimia ja jaksamista raskaisiin päiviin. Olette ajatuksissani. :hug:

Mairalla myös jaksuja..koitahan lepäillä. Ja muutkin, jotka kärvistelette "issias"kipujen ja suppareitten kanssa :hug:

(.) Itsellä suht ok ollut olotila.. Tosi vauva työntää itseään kylkiluita kohti, joka on todella ikävän tutuista..ei ole mitenkään päin hyvä olla.. Mut ei mitään suuria vaivoja ole nyt ollut. (koputtaa puuta...) =)

Tinysteps; Musta kans tää raskaus on tuntunut seisahtuneen... vaikka kakkonen tulossa.:) Jotenkin tuntuu, ettei kevät tule ikinä ja raskausviikotkin junnaa paikoillaan.:) Vaikka todellisuudessa kesä tulee varmaan liiankin pian.:)

Mukavaa lauantai-iltaa ja uutta alkavaa viikkoa!!

Maypo ja :heart: 26+5
 
Mahtuisikohan tänne vielä mukaan yksi kesäkuun odottaja :wave:

Eli 23v (kohta 24) helsinkiläinen ja kakkonen olisi tulossa. Laskettu 26.6. Esikoinen 2v4kk. Kätilöopistolle ollaan menossa synnyttämään, siellä syntyi esikoinenkin ja se tuntuu tutulta ja turvalliselta =)

Tuossa pikaisesti silmäilin keskustelua mutta pitää sitten paremmalla ajalla lukea kunnolla ja vähän tutustua teihin :D

Meille rakenneultrassa lupailtiin tyttöä mutta ennustus oli sen verran epävarman kuuloinen etten uskalla siihen sokeasti luottaa. 4D ultraan ei olla menossa joten jännitys säilyy loppuun asti.

Vaivoina tällä hetkellä on eniten ollut närästys ja supistelut jotka välillä jopa kipeitä, tosin kipeitä ei nyt ole onneksi muutamaan päivään taas tullut mutta maha kiristyy helposti vaikka vain paikoillaan istuisi :/ Jonkin verran on joutunut tahtia hiljentämään mutta pakko myöntää että se on vilkkaan kaksivuotiaan kanssa helpommin sanottu kuin tehty :D

Meillä ei ole vauvaa varten tehty vielä mitään valmisteluja :ashamed: Vaikka ehtiihän tässä vielä. Varmaan sitten vikoilla viikoilla iskee paniikki kun kaikki on vielä kesken. Sänky meillä on valmiina esikoiselta, sille vain pitäisi keksiä paikka ja kasata ja uusi patja pitäisi hankkia. Hoitopöytä on valmiina jo esikoisen huoneessa, jonkun pitää vain kaivaa se kaiken tavaran alta jonne se on hautautunut :D Se on toiminut kätevänä tavaroiden lasku ja lastaus paikkana :LOL:
Vaatteita en ajatellut hankkia uusia ennenkuin nähdään kumpi tämä uusi tulokas on, jos on poika niin ei tarvitse oikeastaan mitään hankkia, jotain pientä vain. Kantoliina on oikeastaan ainoa minkä olen nyt ajatellut hankkia uutta tulokasta varten. Esikoisella mulla oli sellainen lainassa ja hän ainakin kovasti tykkäsi siinä matkata.

Äitiyspakkausta en aio hankkia. Mietin sitä pitkään ja tulin siihen tulokseen etten oikeasti tarvitse siitä mitään, kaikkea löytyy jo entuudestaan ja tilaakin on vain rajallisesti, mihin kaiken sen tavaran edes saisin mahtumaan? Sillä rahalla minkä siitä sitten saan voin vaikka sitten hommata sen kantoliinan.

Marsu ja toukka 24+1
 
tvvo:lle kiva että ehdit tulemaan kertoon mitä teille kuuluu. toivottavasti pikkuinen voimistuu ja paljon paljon jaksuja teidän koko perheelle :hug:

pikinen toivottavasti pikkuinen pysyisi vielä turvassa masussa.

maira jaksuja myös sulle

tinysteps onnittelut tyttö lupauksesta =)

täällä ei ihmeitä laantaina pikkuinen kummityttö oli täällä hoidossa 5½ tuntia ikää siis 2½kk :heart: :heart: pari kertaa sain vaippoja vaihdella ja syöttää kauhistutti että osaankohan enään mutta hyvinhän se meni tämä neiti on kyllä ihme epeli oli sen yli 5 tuntia mulla hoidossa ja kaike kaikkiaan nukku yhteensä 1h 2x 15min ja yhen kerran 30min

supistuksista on ollut paljon juttua niin vaikka tää on mun neljäs niin mä en varmaan tunnistas edes supistuksia.. mulla ei oo ikinä aikasemmin ollut supistuksia paitsi sillon kun on ollut tosi kyseessä ja lähtö on tullut heti sairaalaan ja sillonkin se kipu säteillyt selkään. nyt esim kävellessä mulla sattuu kamalasti tuonne alapäähän on sellanen outo olo en osaa selittää sitä mutta tuntuu kuitenkin oudolta.

vaunut haettiin keskiviikkona ja on ne kyllä upeet =) nyt torstina sit viikkasin pienet vaatteet kaappiin ja oli niitä kyllä järkyttävästi en uskonutkaan että niin paljon olin niitä ostellut nyt on koneessa viiminen erä vaatteita pyörimässä.sänkyä ei olla vielä kasattu vaikka mun tekis jo mieli se kasata.

nimistä mulla ois parikin nimee mietittynä mutta mies ei oo lämmennyt vielä mun nimilleni että saa nähdä miten käy. ei tykkää mun nimistä mutta sit kun käsken että sano sit ite joku nimi ni ei tiä..no mä viä ylipuhun ja lahjon että se jomman kumman nimen hyväksyy =) ja varanimiäkin viä varmaan 5 jos ei noista päästä sopuun.

ei kai tänne sit muuta huomenna taas labraan ja keskiviikkona ratkee että aloitetaanko insuliini vai ei.

tänttärä ja elmeri 27+1 ?? vai onko??
 
TVVO: ihana kuulla teistäkin ja kovasti oletta ollut ajatuksissa.

Mä lepäilen ja toivon että se auttaisi. Keskiviikkona menen sitten ouluun ultraan ja katsotaan sitten miten menee.
Maha on iso ja täynnä istuminen ei kyllä enään ole se lempi harrastus.
Toisaalta meidän pienokaiset onjo sen verran isoja että selviämismahdollisuudet on aika hyvät.
Vauva laskurissa oli että "90%mahdollisuus selvitä 17.3 jälkeen" mutta tuohan on vain arvio joka perustuu johonkin.
 
tvvo, mukava kuulla että Frans voi niin hyvin kun tässä tilanteessa on
mahdollista. :) :hug: Kaikkea hyvää ja jaksamista teille. Olette ajatuksissa. :flower:

Marsu86 tervetuloa joukkoomme. :)

Itsellä oli eilen aivan mahtava päivä. Saatiin ostettua turvakaukalo, tilattiin Sotkasta pikkuiselle lipastokaappi, jossa tosin pari viikkoa menee kun tulee koottuna. Saan viimeinkin alkaa laittamaan tavaroita valmiiksi. :D Äitiyspakkaus nököttää olohuoneen lattialla kun en niitä tavaroita vielä mihinkään saa. Autokin meni katsastuksesta läpi. :) 2011 kesäkuussa vasta seuraava katsastus.

Nöttönen kaivelee mukavasti kylkiluita jo. Tiistaina lääkäri, jos siellä jonkinlaisen painoarvion saisi. Itse en usko ollenkaan tuohon viikolla eteenpäin siirtyneeseen LA:han. Tuntuu niin isolta tuo kohtu jo. Mutta ehkäpä siellä on vaan paljon lapsivettä? Kuulemani mukaan tosiaan Lahdessa ultraavat jokaisella lääkärikäynnillä. =) Jos vaikka lapsosta pääsisi hieman kurkkaamaan ja vaikka jalkoväliä pikkuisen vilauttaisi... :LOL:

Mutta ruokaa pitää mennä laittamaan. Palaillaan ja aurinkoista sunnuntaita! B)

mipsu ja nöttönen 26+2 :heart:
 
tvvo:lle ja pikku Fransille tulin lähettämään tsemppiterveisiä. :wave: Ihanan nimen olette valinneet! :heart: Toivottavasti pieni mies kasvaa ja voimistuu hyvin ja kaikki menee muutenkin hienosti. Muutamien tuttavien pikkukeskoset ovat olleet TYKSissä hoidossa ja erinomaista hoitoa saivat ja hienosti selvisivät.

Tänne napaan ei kuulu ihmeempiä. Maha on jo tosi iso ja ahdistaa, että miten isoksi se tästä vielä paisuukaan! Bodyshopin kaakaovoi-stikki on ollut käytössä, mutta eipä se ihmeisiin pysty, kun nahka venyy ja arpia syntyy... Loppuviikosta oltiin taas ultrassa ja saatiin varmistus kahdesta pojasta :heart: :heart: Herra A on perätilassa ja steppaa virtsarakkoni päälle, herra B on poikkitilassa ja työntää jalkojaan ulos navasta. Varsinaiset futismatsit siellä nytkin tuntuu olevan käynnissä, kohta lirahtaa... :D Meilläkin pojat oli jo hyvänkokoisia: A 850g ja B 730g. Ja tuo pikisen mainitsema "90% syntyvistä vauvoista selviää hyvin" päivämäärä on meillä 19.3.

Esikoinen 1v5kk sairasti eilen elämänsä ensimmäisen oksutaudin. Oli kyllä tosi reppana, kun moneen otteeseen oksensi hiuksiinsa, vaatteillensa ja pitkin ja poikin, eikä raukka oikein tajunnut, mistä on kyse. Tänään on onneksi jo selvästi toipumassa, tosin ruoka ei ole pahemmin maistunut. Mutta eipä se itsellekään oksutaudin jälkeen heti maistu. Ja lisäksi vetelee nyt neljättä tuntia päikkäreitä, kun normaalisti nukkuu ehkä sen kaksi tuntia. Vielä kun itse tietäisi välttyneensä tartunnalta...

Omanapaista tällä kertaa, sorry. :ashamed:

Mukavaa sunnuntai-iltaa!

Myntti ja kaverukset 25+2
 
laiska paikalla... olen kyllä kovasti käyny lukemassa juttuja,mutta vanhat väsyneet sormet ei vaan ole jaksaneet liikkua näppiksellä... :)

neuvola oli keskivviikkona ja tässä jotai lukemia...

viikot 24+1 (19+6)

paino 72,2 (69,6)
RR 115/70 (115/60)
Hemppa 135
Sf-mitta 20 (16)

oli samalla neuvolalääkäri,nainen,ja melkoinen häslä... osa tiedoista jäi vajaaksi ku ei se pysty keskittyy asiaansa...
valittelin myös usein toistuvasta vihlonnasta ja paineentunteesta,mutta totesi mulle vain että käsikopelolla vaikutat ihan normaalilta...8/... sillähän sen tietääkin et onko kaikki ok....
esikoisesta ei ollu mitää tälläisiä kipuja ja särkyjä mitä nyt... välillä tuntuu ku joku olis laittanu kohtuun rautapallon ku paine on niin kova ja sit tule ihan sellain tunne ku tarviis ponnistaa se ulos... ja ku sama tapahtuu vaikka olis levossa... no täytyy kattoo miten tää etenee,pakko varmaan mennä lääkärille... energiaa piisaa muutn todella paljon ja olenkin varmaan jo 3viikkoa lähes tulkoon koko ajan siivoamassa jotain... jatkuvasti moppi tai rätti kädessä painan menemään... :LOL: isäntä sanoikin että uudet ovet saadaan koht ostaa ku pinnat kuluu puhki..
äitiysavustus paperit laitan huomenna menemään ja kuten aiemmin kerroinkin ne otetaan rahana... päätettin ostaa brion double wavet ja se raha sijoitetaan sittn niihin,esikoinen on melkoisen hurja ja vilkas tapaus ettei liikuminen muuten tule olemaan helppoa..

mutta uusille tervetuloa joukkoon ja tvvolle hurjasti voimia kuten myös saagattarelle...
en voisi mitenkään kuvitella miltä kummastakaan tuntuu,kun huolta on kuitenkin varmasti molemmissa tapauksissa...

lilli80 ja rusina 24+5

joku kyseli että onko tuntunut siltä että aika on pysähtynyt tässä odotuksessa...voin ke´rtoa että ON TODELLAKIN!!! ja tuskin johtuu siitä että odottaa esikoista...aika on seis vaikka toista odotellaan...
 

Yhteistyössä