~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Iltaa äiskät!
Täällä myös aika täysin pysähdyksissä. Voikohan se kesä tulla koskaan? Oma äitini tosin totesi, että kamalan nopeasti on mennyt tämä odotus. Joopa-joo...hyvä, että jollain menee nopeasti. Itsellä, kun nämä vaivat ja kilot kaverina, niin ei tunnu nopealta.

Saagattarelle ja tvvo:lle tahdon minäkin lähettää terveiseni. Kovasti olette olleet ajatuksissa ja molemmille toivon voimia ja jaksamista. Samoin pienille pojillenne, niin masuun, kuin keskolaankin :hug:

Issiastyyppisistä vaivoista on ollut puhetta ja niitä myös minulla. Pakarasta yläreiteen vetää aivan julmetusti ja kävely välillä todella vaikeaa. Samoin istuminen, sängyssä kääntyminen ja vissiin ihan kaikki. Särkylääkkeitä en ole kokeillut, kun olen ajatellut, etteivät tähän auttaisi. Onko teillä muilla jotain keinoja, joilla helpotatte oloa?

Elettaria on myös ollut monta kertaa mielessä. Mitähän hänelle kuuluu, kun ei ole kirjoitellut? Oli kuitenkin yksi ahkerimmista kirjoittajista. Toivottavasti hänellä kaikki hyvin.

Käyttekö muuten muut lukemassa muiden kuukausien ketjuja? Minä aina välillä noita meitä edelläolevia olen lueskellut ja varsinki maaliskuisia nyt, kun ovat jo kovasti tosi toimissa. Jännät ajat ne koittaa vielä meillekin =)

Hyvää ja vaivatonta alkavaa viikkoa kaikille!

-unelias-
 
Tvvo:lle ja perheelle jaksamista ja pikku Fransille voimia :hug:
Kiva,kun jaksat välillä käydä kertomassa meille kuulumisia,olet ainakin minun ajatuksissani :hug:

Tuohon issiakseen ja sen tapaisiin vaivoihin en oo oikein löytänyt mitään helpotusta, koetan liikkua sen mitä pystyn ja varon rasittamasta liikaa :whistle:

Rapu ja masuasukki 27+6
 
Lainakoneella käymässä

Pakkoero tietokoneesta, :kieh: juuri hain uudenm laturin kannettavaan ja eiköhän sitten mennyt näyttö!!!! Rahaa ei oo ihan äkkiä viedä sitä huoltoon kun just laitettiin toinen auto katsastuskuntoon ja uusittiin siihen tuulilasi yms... Muuten on tehnyt ihan hyvää tää reilu viikon ero mutta nettipankki on vaan niin kätevä! Onneksi meillä on automaatti n.puolen kilsan päässä mutta työ se on aina sinnekin lähteä vaan kattoon tilin saldoa. |O

Sokerirasituksessa käyty... YÖKS sitä litkua!!! Mulla meinas tehä tiukkaa kun aamulla tyhjään mahaan sellanen imelä litku... jotenkin tökkäs se uudistettu maku, lisätty jotain sitruunaesanssia. :x Mulla kun on kans närästystä niin kamalaa kun se nousi vähän väliä takas ylös... meillä onneksi teekoossa on erilliselle käytävälle laitettu peti just rasitukseen tms tulevia varten, ei tarvi istua siinä aulassa muiden kanssa. Arvot oli ok joten helpotti toooooooosi paljon!! Meillä vastustaa koko ajan niin paljon ja olin ihan varma että pomppaan noistakin ja saan jokku insuliinit tms kotiin.. mulla on ihan hirveä piikkikammo ja kaikista kauheinta olis tässä yyhoona ruveta vielä pistämään itteäni. Sen jälkeen olis pompannu verenpaineetkin stressistä. No onneksi kaikki hyvin siltä osin.

Meillä sairastetaan AINA VAAN!!! Tammikuun 22pv haettiin ekalle tenavalle eka kuuri ja siitä asti ollaan oltu kipeitä. Eilen hain nuorimmalle kuurin jolla lisäksi löydettiin viime tiistaina RSvirus.... :ashamed: |O Sais jo riittäääääää!!!!

Joku kyseli (sori en muista kuka, aamulla pikaseen luin kaikki 5 sivua ja koitin muistella mitä piti kommentoida) FIRKONEISTA.. olitkin tainnu jo tilata ne. Oon tykännyt tosi paljon!! Ainut miinus noissa on hankala kasaaminen mutta jos on autossa toiset pienemmät rattaat (meillä gracot) niin ei tuosta tuu ongelmaa.. Mutta enemmän oon tykännyt noista kuin aiemmusta BRIO KOMBEISTA.

Ihme vaivaa lonkassa mullakin, onko tuo sitten iskias vai mikä? Jos istun yhtään huonosti niin sen jälkeen en meinaa päästä käveleen ollenkaan! Ihan puujalka ja sattuu... ekaa kertaa nyt tässä neljännessä raskaudessa vaivaa...

hmm... mitäs vielä piti....

Niin sain äitiysavustuksen tai otin sen rahana.... ja se raha on jo melkein käytetty laskuihin!!! :kieh: Niin surkea rahatilanne tällä hetkellä... alkuvuosi tuonut ylimääräisiä isoja laskuja niin paljon kerralla että on kaikki mennyt pakollisiin menoihin.. äitiysrahapäätöksen sain ja niitä tilejä odotellessa!! :LOL: ehdin olla kahden nuorimman välissä töissä ja ikäeroa tulee alle 3v.

28 viikolla joskus ylimääräinen ultra ja sitä odotellessa!!! Onko masulainen vielä pysynyt samaa sukupuolta olevana! ;)

Nyt syömään ja tuota potilasta hoitamaan!!

Mammaliini ja Niilo rv 26+1 (niin mulla nimi jo valmiina toiselle mutta toisen nimistä ei mitää hajua, mies ei vielä lämmennyt,.... mutta on se ennenkin pehmitetty!)
 
ohoh, tulipas taas tarina...

niin ja piti vielä sanoa että selälläni tai kyljelläni nukun, oonkin ihmetelly kun ei vielä tee huonoa selällään olo että koskas sen piti alkaa..

Ja miehen kiukkuilua täälläkin ihmetellään välillä ja typeriä tappeluita tulee.... |O jospa se tästä...
 
Pikinen: Toivottavasti kaksoset pysyvät vielä hyvän aikaa vatsassa. Voimia lepäilyyn! :hug:

Tvvo: Kiitos kuulumisistanne. Hienoa, että tilanteeseen nähden Frans voi ihan hyvin. Toivottavasti hän vahvistuu ja kasvaa hyvin. Voimia ja jaksua! :hug:

Mairalle supistuksetonta oloa.

Marsu: Tervetuloa!

Lilli: Varmasti kannattaa pyytää ultraan tarkistukseen, jos paineen ja ponnistamisen tunteet jatkuvat. Eihän tuo ole ollenkaan hyvä eikä tosiaankaan ronklaamalla kunnolla asia selviä. Parempaa vointia! :hug:

Mammaliini: Hienoa, että sokerirasitustulokset olivat hyvät. Kiitos Firkon-palautteesta. Ostimme ne jo. :)

on: Viikot kuluu. Ajoittain tuntuu, että melko nopeasti, mutta välillä tuntuu, että näinkin hitaasti. Suonenveto löytyi tännekin, joten nyt alkaa olla kasassa kaikki raskauden oireet ja vaivat. Ainakin tietää olevansa raskaana. :D

-Sh ja Milla rv tasan 26 :heart:
 
Täälä taas kokeillaan työntekoa viikon tauon (sairasloman) jälkeen. Saa nähdä mitä selkä tällä kertaa tykkää. Eilen se oli taas kotona niin kipee, vaikka ihme kyllä en tehnyt mitään erikoista.. Laskin, että vielä 8 vkoa pitäs töissä jaksaa..

Iskias: Siihen olen saanut neuvon, lämpöhoito. Paras olis lämmitettävä kauratyyny. Yrittää liikkua, jos vaan mahdollista, koska liikettä se tarvii.

Nukkuminen: Nukun selällään, edelleen tai jommalla kummalla kyljellä. Välillä tulee huono olo selällään, mutta kyllä yöllä herään usein selältään.

Aika: Matelee tällä hetkellä... Kokonaisuutta, kun ajattelee, niin nopeestihan aika on mennyt. Mutta nyt tuntuu, että viikot matelee, että kevät ja kesä ei tule koskaan. Eilen molemmat miehen kanssa huokailtiin, että olis jo kesä ja saatais vauva syliin. :heart:

Mies eilen kyseli, että koska pinnasänky pitäs kasata. Ilmeisesti olis halunnut kasata jo.. ;) No päätettiin odottaa vielä vähän sen kanssa.

Onneks on vielä pääsiäisviikolla matka edessä. Sitä odotellaan kovasti, varsinkin meidän 4v. :) Mulla on silloin raskausvkot täynnä lentämistä ajatellen, ja pitää hankkia todistus, että saan lentää vielä. Mutta neuvolalääkäripä ei sellasta kirjoita.. Aika mielenkiintoista.. Mennään siis yksityiselle todistusta hakemaan. Saa nähdä ultrataanko silloin. :)

Papuneiti ja Tyyppi 26+2 (Viikot poksunut :D ja myös kilot.... :/ )
 
Tvvo: Mukava tosiaan kuulla teistä! Äläkä huoli, ettet ehdi meitä muita lukea/kommentoida, tärkeämpää on pitää huolto pienestä ja antaa aikaa esikolle sen kun pystyy :hug: Kasvamista pienelle ja jaksamista koko perheelle!

Pulinapata: Onneksi siellä kaikki oli kunnossa :flower:

Syyshortensia: Hienoa, että siellä kaikki ok myös. Koetahan jaksaa lepäillä nyt :hug:

Pikinen: Lepäilyä sinne myös :hug:

Tervetuloa Marsu - tuttuja jo toisesta pinosta =)

Myntti: Mukava kuulla, että siellä kaikki hienosti! Paranemisia esikolle!

Lilli: Jaksuja kipuihin :hug:

Mammaliini: Onnittelut hyvistä sokerituloksista :flower: Parantumisia perheellesi!

(.) Eilen nyt vietetty ne esikon flunssan takia myöhästyneet 3v-synttärit. Nyt ohi on vuodeksi, huh!

Tässä pähkään, että pitäisikö varata aika synnytyssairaalaan kätilölle keskustelua varten eli että käytäisiin edellinen synnytys läpi. Kyse ei ole pelkopolista, kun varsinaista pelkoa ei ole, mutta kyllä keskustelu ammattilaisen kanssa voisi olla hyödyllinen, varsinkin kun tuntuu, että edellisessä synnytyksessä oli pari kohtaa, joita en ymmärrä...

Lenniina ja pieni neiti 27+3
 
Heippa kaikille! On taas laiskottanut kirjoittelun suhteen, tuntuu tosiaan että aika ei kulu. Vaikka tähän asti onkin mennyt ihan hujauksessa.

Tvvo Olipa kiva kuulla kuulumisia ja paljon onnea teille myös jatkoon!

unelias Mietin juuri samaa, muutama kirjoittelija on ollut hiljainen. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Ensi viikon neuvolalääkäriä odotellessa, harmittaa vieläkin kun sen piti alunperin olla tänään. Olis ollut kysyttävää käsien+nilkan kutinasta, joka ei vieläkään ole mennyt ohi. Mutta eikai se mitään vakavampaa voi olla, tuntuu lähinnä iho kuivalta. Rasvaus auttaa.

Anoppi kävi kylässä ja kommentoi - kun kysyin:D - että vatsa on aika iso jo. Olin vähän kauhistunut, kun olin kuvitellut sen olevan aika pieni vielä. Myöhemmän peilailun jälkeen oli pakko todeta että on se ottanut taas kasvuspurtteja. No parempi että niitä tulee tasaisesti kun että sitten loppupuolella kunnolla. Ainakin raskausarpien kannalta..asioilla on aina hyvätkin puolensa :D

No nyt on lastenhuoneessa pinniskin valmiina ja vähän muutenkin sisustettu. Meille sattui tietysti "viallinen kappale Ikeasta, yksi ruuvin osa oli huono ja olisi pitänyt vaihtaa. Onneksi tutulla oli hiontaväline jolla osa korjattiin ja sänky saatiin kasaan.

On niin ankea viikon aloitus että varasin itselleni kampaajan. Pitäähän sitä itseäänkin välillä hemmotella:)

Hyvää naistenpäivää ja kivaa viikkoa!

Miumiu&pikkupoika 27+0
 
Tvvo Olipas mukavaa kuulla kuulumisianne! Onnea jatkoon.

Marsu tervetuloa odottelemaan kanssamme!

Pinnasänky hoitopöytineen hommattu. Tuolla se nyt odottelee käyttäjäänsä kaapin päällä.
Ensimmäin tuote minkä mies maksoi JEE! :LOL:

Kävin myös törsäämässä loppuviikosta.
Tilasin uuden sohvan ja vihdoin ja viimein me saadaan ruokaryhmä oikein 6 hengelle tarkoitettu.
Aijemmin ollaan syöty olohuoneen pöydällä ja sohvakin jostain peritty vaaleanpunainen kukallinen sieltä täältä repeillyt vanha paska joutaa pääsiäis kokkoon! :LOL:

Voinnista sen verran että väsymys on näköjään palannut.
Ja närästys senkun vaan jatkuu.
Selkäkin on alkanut vihoitella aikalailla.
Varmaan johtuu siitä kun pitää nukkua kummallisessa asennossa närästyksen takia...

Meillähän poksuu 26+0
 
Tänään oli sitten eka työpäivä loman jälkeen ja kovasti meinaa supistella...ens keskiviikkona on vasta neuvolalääkäri että katotaan jaksaako sinne asti..

meillä tuo neuvolalääkäri on paikalla ainoastaan keskiviikkoisin muutaman tunnin joten huonosti saa aikoja...
saakohan työterveydestä saikkua supisteluiden takia jos tilanne vaatii? vai ainoastaan neuvolalääkäriltä?
 
Tuohon kipujuttuun pikaisesti komentoimaan, että mulla on pakara- ja reisilihasakselilla tulehdus joka aiheutuu/pahenee siis kävelemisestä ja koko päivän jalkojen päällä olosta töissä.
Ei siis ole issias- tai liitoskipua ja leppyy tosiaan ainakin lepäämisellä. Työterveyslääkäri ehdotti siihen kylmähoitoa eli esim. kylmä vehnätyyny tai vastaava ja sitten tietysti särkylääkkeitä. Pitkäaikaiseen kipuun kun suositellaan lämminhoitoa ja äkilliseen tulehdustyyppiseen sitten vastaavasti kylmähoitoa.

lumihiutale sain juuri viime viikolla työterveydestä kipuihini saikkua kun meilläkään ei ole kuin keskiviikkoisin neuvolalääkäri paikalla. Uskon et siekin saat, jos tilanne näyttää siltä.

Hyvää Naistenpäivää ladyt!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
meillä tuo neuvolalääkäri on paikalla ainoastaan keskiviikkoisin muutaman tunnin joten huonosti saa aikoja...
saakohan työterveydestä saikkua supisteluiden takia jos tilanne vaatii? vai ainoastaan neuvolalääkäriltä?
Riippuu varmaan työterveydestä. Mä en olis saanut työterveydestä, kun ei ole lääkäriaikoja, tai akuuttiaikoja lähinnä. Sais monen viikon päähän ajan, mutta se ei siinä tilanteessa auta. Neuvolassa neuvolalääkäri sanoi nimenomaan, että työterveydestä. Työterveydestä käskettiin takas neuvolaan. Meidänkään neuvolasta ei saa aikaa heti, vaan ehkä parin päivän päästä. Joten olen ikävässä tilanteessa, kun en saa mistään sairaslomaa ja, kun sitä saa vain 3-4pv kerrallaan.. :headwall: :eek: |O

Että näin meillä.. Kannattaa siis kysyä työterveydestä! Toivottavasti saat sairaslomaa eikä pompotella niin kuin mua!!

Papuneiti
 
Tvvo Hienoa että kerkesit ja jaksoit käydä kertomassa kuulumisia!Olette edelleen ajatuksissa ja toivon että jatkossakin kaikki menisi niin hyvin kun vaan olosuhteet sallii! :hug:

Musta on tänään tuntunu siltä että mä kuolen...Mulla on aikoinaan diagnosoitu sellanen kiva pikku tauti kun kolmoishermosärky, joka kylläkin saatiin oireettomaks lääkityksellä ja lääkkeetkin on lopetettu jo aikoja sitten..No se on väläytellyt olemassa oloaan tässä raskauden edetessä vähän väliä, tänään se sit iski...Heräsin aamulla siihen tunteeseen kun joku yrittäis vetää leukaa ja hampaita toiselta puolelta irti..Ei muutaku ylös ja venyttelee sekä ryynipussia olalle lämmittää, tää prkl ei vaan taida olla ihan kolmoishermosärkyä koska ei häviä ollenkaan vaan aaltoilee toisella puolella naamaa koko ajan, mulla on villi veikkaus että mun niskat on ihan jumissa sen takia kun rinnat on yhtäkkiä kasvanu jne. ja se nitistää noita hermoja nippuun jolloin mä saan sitten kärsiä näistä kivuista...Tää on vaan niin perseestä kun ei hermosärkyyn auta mikää paratabs ja ne lääkkeet mitkä mulla on alunperin siihen määrätty on keskushermostoon vaikuttavia ja niille on EHDOTON nou nou jos on raskaana.. :'( Sain mä onneks varattua ajan huomiseks aamuks hierojalle, jos se vaikka vähän irrottais tota lihasjännitystä ja onneks mulla on se neuvolalääkäri sit päivällä niin täytyy siellä keskustella et mitä helvettiä mä teen jos nää alkaa olemaan joka päiväsiä... :snotty: Mutta kai tää tästä taas jotenki...

Rinnoista pääsinkin aiheeseen rintaliivit, mä en oo yhtiäkää imetysliivejä ostanu, enkä aatellu ostaakkaan vielä, mut kävin tokmannilla niin ostin sieltä kamalan nipun uusia liivejä!Koko on kasvanu nipin napin 75b:stä 85c:hen, noh, isäntä tykkää...Mutta ei ollu hinnalla pilattuja!Järjestäen nuo liivit 6.90? ja kolmannet sai ilmatteeks.. :D

Mutta mä jatkan tätä kärvistelyä, jos vaikka jossain kohtaa iltaa sais sen verran tota kipua pois et pääsis unesta kiinni.
Mukavaa naistenpäivän iltaa kaikille!! :flower:

Maira ja eemeli 26+6
 
Tipu Topakka
Väsähtäneenä pinoon..
Niin se vaan kävi, että kotiapua lääkäri määräsi 4h/vrk. 5pv/viikko etteivät ota osastolle lepäämään. Eli kyllä ne kivut ja paineen tuntu alavatsalla ja alapäässä hallaa olivat tehneet. Onpa kyllä outoa päästää tänne ketään siivoamaan,pyykkiä laittamaan ja ruokaa väsäämään :ashamed: :snotty: No pääasia, että vauvalla kaikki ok. Ja minä vihdoinkin osaan ottaa onkeeni LEVÄTÄ! ja oikeesti olla tekemättä mitään.

Nyt ei jaksa enempiä kirjoitella.. Silmät luppasee.
 
Ensinnäkin tvvo:lle ja Fransille jaksamista ja voimia hurjan paljon! :hug: :hug: Olette ajatuksissani!

Pikinen, Maira, Tipu Topakka tsemppiä teille! :heart:

Mulla nää mun selkävaivat on issiasta, oireillut jo muutaman vuoden, ja selkää on kuvattu pariin kertaan. Selkärangassa rasitusperäistä kulumaa, ja siihen vielä skolioosi, niin soppahan on valmis.
Itse sain ohjeeksi ottaa pahimpina kipupäivinä nyt 2 panadolia kolme kertaa päivässä, ja liikkua pitäisi, mutta ei liikaa.
Itselläni panadol ei juuri auta, pitäisi olla tujumpaa tulehduskipulääkettä, mutta nehän ovat tässä tilassa poissuljettu vaihtoehto.
Joogalla, kuumalla kaurapussilla ja panadolilla mennään, ja toivotaan että iskias rauhoittusi. Nyt kipuvaihetta kestänyt viikon, ja alkaa jo hermo mennä kipuun.
Mua on auttanut se kuuma kaurapussi yllättävän paljon, ihana keksintö! :wave:
Kiropraktikolle aion marssia, jos ei selkä nyt rauhoitu lähiaikoina. Sieltä moni saanut avun näihin hermosärkyihin, myös raskaana voi mennä vastaanotolle kuulemma.

Muuten siis vointi on täällä hyvä, vatsa kasvaaaa...Potkut voimistuu.
Perjantaina lähden esikoistyttömme ja ystäväni sekä hänen tyttönsä kanssa Tukholmaan risteilemään. Kivaa, saa vähän vaihtelua ja piristystä. Vauvanvaatehankintoja tehty, ja seuraavan olisi ostoslistalla doomoo-imetystyyny, jota voisin käyttää jo nyt tukemaan vatsaa ja selkää nukkuessa. Meille tulee myös se Doomoon sitteri. Vaunut kävin valitsemassa lauantaina. :heart: Ne haetaan vasta toukokuussa kotiin. Ihanaa tehdä vauvahankintoja, mekin tosiaan tiedetään Brunon 4D-ultran takia tulokkaan sukupuoli 100% varmuudella.

Aurinkoa päiväänne

Johanna ja Pikkiriikki 24+2 :heart:

Tässä vatsakuvaa 24+0:
http://i154.photobucket.com/albums/s243/leevu/25817_104616579568029_1000005906-1.jpg
 
Maira: Toivottavasti kipusi olisivat ohimenevää sorttia :hug:

Tipu Topakka: Harmistus, että supparit olivat jo saaneet tuloksia aikaan! Nauti nyt kuitenkin levosta ja kotiavusta - sellaista palvelua ei Suomessa raskaanaoleva taida saadakkaan, vaikka olisi tarvetta. :hug:

PikkuVarpunen: Jaksuja särkyihin :hug: Hieno masukuva!!

(.) Tänään oli ns. keskiraskauden neuvolalääkäri.

rv 27+4 (24+5)
paino 64,1 (+490/vko)
turvotus +(+)
rr101/66 (111/68)
valkuainen - (-)
sokeri +++ (++++)
hemppa 100 (ei mitattu) - Lisärautamääräys!
sf 27,5 (24)

Sokereistani oli huolissaan, vaikka kaksi rasitusta siis takana ja arvot rajoissa, mutta sisällä. Kehotti alkaa välttämään turhia sokereita ja pastaa. "Mukavat" 13 viikkoa siis edessä :(
 
Tipu topakka: Jaksamista! Todella nauti tuosta kotiavusta ja toivotaan, että vauva pysyy vielä vähän aikaa masun suojissa. :hug:

Lenniina: Voih, noi sokerijutut on ikäviä. Itsellä sama ongelma, toinen rasitus tulossa vielä. Mulla rasituksessa kaikki ok, ei mitään hälyttävää. Esikoisen odotuksessa oli sama juttu. Mullekin nyt ehdotettiin, että voisit kokeilla ruokavaliota.. Jep, ihan huvikseen.. Kiellettyihin kuuluu, vaaleet leivät ja rasvat myös... Ymmärrän täysin sun tunteet.. Halauksia ja voimia! :hug:

Pikkuvarpunen: Ihana masukuva!! =)
 
TVVOlle kiitokset kuulumisista ja tsemppiä! Toivotaan, että pikku Frans jaksaa kasvaa ja kehittyä.

Maira mulla oli joskus kuvailemaasi kipuilua migreenikohtauksen yhteydessä ja yhdistin sen myös viisaudenhammasvaivoihin. Minulla kun oli alaviisaudenhampaiden juuret leukahermoissa kiinni. Viisareiden poiston jälkeen ei ole vaivaa enää ollut.

Sokerirasituksessa kävin tänään ja huomenna on neuvola, joten sitten kirjoittelen sen tiimoilta lisää myöhemmin. Ei ollut mikään kummoisempi juttu tuo sokerirasitus. Litku jota juottivat oli ihan pelkkää sokerivettä ja mulla oli niin kauhea jano, että meni heittämällä huiviin, vaikka ei se mitään kovin herkkua ollut.

Meillä remppa jatkuu ja siksi tämä viimeaikainen hiljaiselo, nettiin pääsy on ollut hieman rajallista. Nyt on kuitenkin jo uusi makuuhuone valmis =)
Aivan taivaallista, että voi nousta sängystä normaalisti sivulle, eikä tartte enää könytä jalkopään kautta. Meillä oli vanha makkari sen verran pieni, että sänky mahtui sinne juuri ja juuri. Kauan en olisi enää kyennyt vanhaan malliin sänkyyn könyämäänkään.

Vatsa alkaa olla sen verran iso, että on melkoista ähinää ja puhinaa kaikki puuhailu. Jumpassa käyn vähintään kerran viikossa, mutta viime kerralla alkoi jo olla aika paljon liikkeitä, joita en enää kyennyt tekemään. Onneksi ohjaaja yrittää aina neuvoa jotain vaihtoehtoja.

Liiviostoksilla olen joutunut minäkin käymään ja on ollut todella hankalaa löytää sopivia, jotka ei kiristä tuosta rintojen alta liikaa, mutta ovat kuitenkin tukevat ja mukavat. Ja se sovituskopissa äheltäminen... :kieh:

Jonttu & tonttu 26 + 2
 
Hyviä vointeja kaikille kipuileville!
Kyllä se kesä sieltä tulee...

Torstai aamuna menen sokerirasitukseen.
Yököttää jo valmiiksi.
Ja pitäs käydä labrassa pissallakin joku päivä.
Mutta kun en saa aikaiseksi lähteä aikasin aamulla kävelemään 4km, pyörääkään en uskalla vielä kaivaa esiin.
Linkit kun ei täältä korvesta kulje.
Mies se vaan ei ymmärrä että toinen auto tarvitaan jossain vaiheessa pakosti.
En jaksa tätä ainaista kyyti pähkäilyä... :headwall:


Jane ja pikkuveijo 26+1 :heart:
 
Päivää. Tsemppiä kaikille kivun kourissa kärvisteleville. :)

Keskiraskauden neuvolalääkäri takana. Tässä vähän tuloksia. Suluissa viime neuvola.

Rv 26+4 (22+5)
Paino 84 (82)
Ei turvotusta
Paineet 123/67 (135/68)
Pissa puhdas
Hb 110 (124) ihan ok kuulemma, mutta rautaa saa syödä. Ja minähän syön kun sitä kerran kaapissa on :)
Sf-mitta 27 (22) Komiasti yläkäyrää mennään. :D
Lapsen painoarvio 950 grammaa. :heart: Perätilassa tai hieman vinossa möllötteli.
Ultralla kurkkasi. :)
Sydänäänet + (+)
Liikkeet ++ (+)
Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 3 senttiä. Eli sama kun alussakin. :)

Kaikki muuten hyvin mutta. Oli se nolla-arvo sokerirasituksessa juuri se raja-arvo eli 5.3. Torstaina joudun sen mittarin hakemaan ja aloittaa seurailun. :| Inhottaa jo valmiiksi se sormeen pistely. Toivottavasti pysyy ruokavaliolla kurissa ettei joudu lääkitykselle.

Hammastarkastuksessakin aamulla käväisin ja se poisti hammaskiveä, hassua kun tuntee hampaanvälit taas. :D Torstaina vuorossa ylähampaat. Viisurit joutuu poistamaan ja kolme reikää paikkaamaan mutta se on vasta puolen vuoden päästä kun ei täällä oikein noita aikoja ole vapaana. Voi synnytyksen jälkeen tuntua porailut ja hampaanrepimiset aika pikkujutulta. :LOL:

Että näin tänään. :)

mipsu ja nöttönen 26+4
 
Pikaisesti lääkärineuvola kuulumiset

Eli rv 27+0 (23+1 )
Paino 85,7 (82,8 )
RR 119/67 (124/76 )
Hemppa 124 (139 )
Pissa puhdas, niinkuin viimeks.
Sf-Mitta 26 (21 )
Sykkeet 150 ja liikkeet ++, ultralla kurkattiin ja poika pysyi poikana. :)
Mutta...
Kaulapa olikin sitten lyhentyny 4cm 2,5senttimetriin, eli koska mulla noita supistuksia nyt on alkanu tulee niin 2vkon päästä uus tarkistus ja olis ilmeisesti saikkua kirjottanu mut enhä mä tartte kun en töissä ole...Autossa istumista pitäis vältellä ja turhaa heilumista..Oli se edelleen kiinteä ja kiinni, mut tosissaa sen puoltoista senttiä lyhentyny. Eli seuraillaan tilannetta, käski heti soittaa sairaalaan jos jotenkin olo tuntuu ihmeelliseltä tai jos supistuksia alkaa tulee peräkkäin.
Sokerirasitus oli niin komeesti alle sallittujen ettei mitään pelkoa mistään ongelmista sen suhteen.

Mutta mie lähen tekee ukolle eväitä kun lähtee yöks töihin, palaan myöhemmin..

Maira ja eemeli 27+0 POKS :heart:
 
POKS 26 :)
Voi, että kun tuntuu stressaavan tää elämä. Koulun ja kurssien kanssa ongelmia, rahan kanssa ongelmaa ja uutta asuntoa pitäis ettiä. Miehen mielestä mieluiten omakotitaloa.
Muutenkin flunssainen olo :/ Ei jaksais todellakaan mihinkään kokeisiin lukea iltasin.
Harmittaa muutenkin kun joudun olemaan aika paljon yksin. Mies tekee pitkää päivää eikä jaksa aina ajaa kotiin työpäivän jälkeen vaan jää vanhempiensa luokse yöksi ja menee aamulla taas aikaisin töihin. Totta kai ymmärrän tämän jos työmatkaa tulisi yhteen suuntaa yli 80km, mut tänää olisin kaivannut seuraa :)

Muuten kaikki hyvin. Masu kasvaa kovaa vauhtia, itseäkin oikein hirvittää. Kohta varmasti napa katoaa. Kävimme viikonloppuna shoppailemassa ensimmäiset vauvatarvikkeet. Nyt olisi sitten kevyet rattaat ja autoistuin, jonka pystyy liitämään näihin rattaisiin. Viikonloppuna käydään hakemassa vaunut. Nauratti kuinka viime vuoden värimalliston vaunut olivat huomattavasti halvemmat kuin tämän vuoden värimalliston. Muuten aivan samanlaiset. Noh päätin ettei pikkaiselle sitten kerrota, että sai vuoden 2009 värimalliston tavaroita :D

Mut jatkoja tänne, tämä tyttönen yrittää lähteä lukemaan kokeisiin. Ja toivoa, että ensi yö menisi paremmin kuin viime yö. Heräsin monta kertaa todella omituiseen oloon, ja kerran kävin oksentamassa. :/

-Anna ja vauvanen rv26+0
 
Voi itku sentään kun mua on taas tänään nippaillut tuolta alamahalta kovastikin....eilen alaselkää nippaili..mitähän tää vois olla...ettei mikään tulehdus olis?huomenna soitan kyllä neuvolaan jos saan tädin kiinni.jos en ni kai se on suoraan sairaalaan soitettava..
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille! :wave:

Täällä taustalla pyöriskelen, EN SAA VAAN AIKAISEKSI KIRJOITTAA!! :D :ashamed:
Raskaus sujuu niin ongelmitta ja tässä sivussa ettei oikein ole edes mitä kirjoittaa :)

tvvo: En ole tainnut sinua vielä onnitellakaan.. Suurensuuret onnittelut pienestä pojasta koko perheelle! :heart: Paljon jaksamista ja enkeleitä sinne pojan vierelle jotta sais kasvaa kovasti! :hug:
Kyllä pysäytti kovasti tuo uutinen.. milläs viikoilla hän sit syntyikään?

saagatar: Pahoitteluni toisen poikanne takia :hug: Ja paljon voimia Valo-pojalle kasvaa mahassa, sitkeä vauva :heart:

Jaksamista kaikille supistusten kanssa eläville! Tiedän niin tuon tunteen. Itselläni alkoi kahdessa ensimmäisessä odotuksessa supistukset raskauden puolivälissä, olivat todella kivuliaita ja ikäviä alusta alkaen, eka syntyi 5 viikkoa etuajassa, toinen kolme viikkoa. Kolmas odotus sujui sit tosi hyvin ilman sen kummempia supistuksia, tässä odotuksessa niitä ei ole edes montaa tullut :LOL: Sen pari kertaa päivässä saattaa maha kovettua..

Huomenna olisi neuvolalääkäri, nuo haarojenlevityskäynnit on aina niin ärsyttäviä :kieh: Mut kiva tietää kohdunsuun tilannetta kuitenkin.. Painonnousu taas pelottaa aikalailla, oltiin nimittäin tuossa hiihtolomareissulla ja huhhei sitä herkkujen määrää mitä tää söi sillä reissulla.. En ihmettelis yhtään vaikka olis tullut kolme kiloa lisää painoa näiden kolmen viikon aikana! :ashamed: Hemoglobiini on varmaan edelleen hyvä koska väsymystä ei ole nimeksikään, ehkä asiaa silläkin kun saan nykyään nukkua täydet unet kuopuksen vedellessä 12h unta palloon yhtä kyytiä :)

lumihiutale82: Voisko olla hiivatulehdusta? Itselläni on aina kovia alaselkä- ja vatsakipuja hiivatulehdusten aikana. Tai jospa ovat vain normeja kohdunkasvukipuja. Mut voithan käydä varuiksi näytillä jos kovin huolettaa :)

Pikkuvarpusella
aivan ihana masukuva :heart: Aivan tyttömasun näköinen tuosta kuvakulmasta :heart: ;)

Täällä on nyt sitten alkanut viimeinen kolmannes ja aivan uskomatonta miten nopeasti aika onkaan kulunut.. Ja miten helppo tämä odotus on ollutkaan, ehkä vielä vois joku päivä haaveilla yhdestä vauvasta lisää :whistle:

EC: Käytkö vielä täällä lukemassa? Joko siellä on mieliala parantunut? :hug:

Vauvalle on hankinnat aikalailla kasassa, jotain pientä vielä uupuu. Uudet uudinverhon ja pinnasänkyn reunapehmusteen ajattelin myös tilata kun löysin oikein mieleiset :) Joten tuossa kymmenen viikon päästä vauva olis erittäin tervetullut! Ennen rv 38 en missään nimessä vauvaa halua maailmaan, kokemusta niin noista ennenaikaisten "ongelmista". Mut nyt tuntuu että kyllä tää taitaa onneksi loppuun asti pysyä tuolla :heart:

Tähän viestiin tuli nyt vähän kaikenmaailman jorinoita. Huomenna vois tulla vaikka sitten niitä neuvolalääkärikuulumisia kertoilemaan :wave:

Hyvää yötä äidit ja masut!


Hakaneula ja :heart: 28+0 !
 
Pitkästä aikaa taas jaksaa kirjoitella... :ashamed:

Kaikille kipuilijoille myös täältä myötätuntohalit! :hug:

Tvvo:lle Onnea pienestä pojasta ja paljon jaksamisia seuraaviin kuukausiin! :flower: :hug:

Olin viikko sitten sokerirasitustestissä ja ihan hoomoilasena olin koko viime viikon kun sainkin puhtaat paperit! :D Esikoista odottaessa paastoarvo oli hieman koholla ja olin ihan varautunut, että nyt saa taas loppuraskauden mitata verensokereita ja syödä pelkkää terveysruokaa... No kyllä tässä muutenkin on hyvä katsoa mitä suuhun laittaa, kun kiloja oli jo ennen raskautta aivan liikaa. :eek:

En enää pysty imuroimaan tai muutenkaan tekemään mitään vähänkään "raskaampia" hommia, muuten issias rupee vaivaamaan. Mikä harmi, etten voi enää siivota! :whistle:

Viime viikolla alkoi supistelutkin ja lauantaina tuli ihan kivuliaitakin supistuksia melkein koko päivän ja painontunnettakin oli. Ehdin jo säikähtää, mutta onneksi sunnuntaina tuli enää pari kivuliampaa supistusta ja sen jälkeen ei oo tullu ollenkaan. Onneksi mulla on huomenna neuvolalääkäri, saa sit tutkia, että kaikki on varmasti kunnossa. Mulla on muutenkin istukka vain 1/2 cm kohdunkaulan yläpuoplella, joten alkoi huolestuttamaan jos siinä on jotain vikaa. Toivotaan et huomenna saa asiaan vähän selvyyttä... :/

Niin ja poksumaan täällä tultiin POKS 27+0

-pikkutikru ja Siru-
 

Yhteistyössä