~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Joulukuussa -09

Pine83 Älä lääkäristä välitä. Oliko sillä huono päivä? Ei sun onneksi sillä tarvitse käydä kovin montaa kertaa käydä ellet sitten mene yksityiselle.
Mulla oli aivan hullu nevolatäti, nyt onneksi päsin vaihtamaan neuvolaa. Sehän sai mulle kauhukuvia päähän pelkästään sillä, kun kertoi mitä kaikkia "vikoja" voi sikiössä olla. Hermostui, kun en suostunut sikiötutkimuksiin.
Varsinkin kun odottaa ensimmäistä ja kaikki on uutta ja outoa muutenkin, nuo kuulostaa pahalta. Uskalla sanoa ohkeasti vastaan vaan. Niin mäkin olen kakkosen ja tämän kohdalla tehnyt ja hyvää tulosta saanut aikaseksi sillä.

Myntti Tein sen kasvoilla, oli ohjeessa niin hauskan näköinen :D Peittoja on kerääntynyt ykkösen ja kakkosen vauva-aikoina puikottelun tuloksena, että täytyy nyt katsoa mitä sitä keksii. :)

Alkaa toisaalta kyrsimään tämä saikkuilu supistusten takia jo. Haluaisi töihin, että sais näihin päiviin jotain oikeaa rytmiä, kun nyt vaan heilutaan koiran kanssa kotona ja vedellään päikkäreitä saman peiton alla. Muksutkin kun ovat koulussa. Sitten häiriköin täällä :whistle:
Toisaalta jännittää lähteä kokeilemaan töiden tekoa taas tammikuussa, kun työ on raskasta fyysistä ja en pysty siellä ihan kaikkea kumminkaan tekemään lääkärin laittamien rajoitusten takia. Lääkäri oli sitä mieltä, että kolmen perättäisen km:n jälkeen ei koko raskauden aikana aleta turhaa leikkimään ja hyvä niin.. pomot vaan kettuilevat ja tuhahtelee.
Erityisäitiysvapaille en saa edes jäädä, kun ei ole mitään kemikaalivaaraa töissä. Mikä on aika typerää. jos fyysinen työ vaarantaa sikiön terveyden, pitäisi voida käyttää erityisäitiysvapaata mun mielestä. Osoitan mieltäni täällä ihan itsekseni sitten ja puhisen :D

Ai niin. Meillä kun tämä hyvin odotettu masuvauva on miehelle eka oma, hän totesi eilen silmät kirkkaana: "Musta tulee ihan oikeesti isä! Anna mä pussaan vauvaa!" :LOL: :heart:
 
odottamatonodotus: tuu sitten kertomaan tänne kun tiedät kela-asioista enemmän, oon ite kans ihan pihalla. mä meinaan myös opiskella keväällä ihan loppuun asti (koulu loppuu muistaakseni joskus 20.5) ja äitiysvapaa alkaa kaiketi joskus huhti-toukokuun vaihteessa. Ja tähän mennessä oon nostanut siis opintorahaa ihan normaalisti - eli en myöskään oo ihan selvillä pitääkö opintoraha sitten perua toukokuulta vai mitä ne kelassa haluaa, että tehdään :whistle:

mun käsittääkseni sun ei ainakaan siitä syksystä tarvii ilmotella mihinkään, koska parista kurssista ei saa tukia.
hyvä että joku on näissä asioissa jo selvillä, en ollut itse tullut vielä ajatelleeksikaan koko äippärahaa!
..ja mulla ei tosiaan oo myöskään kuunneltu sydänääniä (lääkäreistä nyt puhumattakaan) vielä kertaakaan, ilmeisesti ekan kerran kuunnellaan vasta joskus rv 24 - et näin täällä helsingissä...

Kurjaa, että monilla on noin ikäviä neuvolatätejä/lääkäreitä! Alkaa hieman hirvittää, millaiseen käsittelyyn sitä itse joutuu. Ainakin toi Pinen kokemus kuullosti melko epämääräiseltä, jos lääkärin pitää mennä tollasia asioita tankkaamaan kirjasta :|
 
Mairalle onnittelut siviilisäädyn vaihtumisesta!! :flower:

Liikkeitä olen nyt ihan selvästi parina päivänä jo tuntenut. Oikein ihmettelin, voiko olla mahdollista jo tässä vaiheessa. Ensin ajattelinkin, että kuvittelen vaan. Mutta sen verran useasti on tuntunut, että kyllä nuo on jotain muuta kuin ilmavaivoja :D Hentojahan ne vielä on, mutta selviä.

Doppleri on kyllä kätevä kapistus omistaa. Itse ostin omani jo melko alkuvaiheessa. Ja nimenomaan ajatellen aikaa ennen liikkeitä, rauhoittaa kummasti mieltä. Ensimmäisen kerran kuulin sillä sydänäänet rv 9+6, kun neuvolassakaan ei paria päivää aikaisemmin kuultu. Helpotti kummasti. Välillä oli päiviä, että oli tosi hakusessa, mutta sitten taas välillä löytyi tosi helposti. Ja välillä vauva tuntui menevän karkuun. Ja mukava on myös se, että mies ja isosiskotkin saa kuunnella vauvaa. Tytöt varsinkin on ihan ihmeissään :heart:

Selkä on vähän paremmassa kunnossa nyt. Olen voinut töissäkin olla, tukivyötä käyttäen. Välillä kulkeminen tosin on hidasta. Saa nähdä mitä se nyt tykkää, kun on la ja su iltavuorot, jotka kiireisempiä. Töissä on tieto raskaudesta kiirinyt, ja olen saanut jo tosi monelta onnitteluja.


Tillintallin ja sintti 15+5
 
Mie opiskelin sillon esikon raskausaikana + kun se oli vauva... opintotukea ja äippärahaa saa nostaa yhtäaikaa :) jos vaan saa vähimmäismäärän tehtyä niitä opintopisteitä :) että sillain.. se on miusta hyvä, ku saa nostaa kumpaakin tukea yhtäaikaa ja miehän tein niin koko tytön ekan vuoden, kun opiskelin silloinkin kotoakäsin lähinnä kun tyttö oli vauva.. valmistuin nyt tänä syksynä :)

sitä vaan tulin kertomaan.. eipä muuta :)

Anzzu ja pieni rv14+
 
Niin ja se menee vielä niin, että se pitää olla koko vuotena se teitty opintopiste määrä saavutettu.. eli ei haittaa, jos joku kuukaus ei saa paljon mitään pisteitä ja sit seuraavana kuukautena saiski enempi...

Mie jouduin sillon näitä selvittelemään eikä oo pitkä aika siitäkään niin tiedän siksi :) Että kyllä se rahallisesti ainakin kannattaa jonkunverran opiskella lapsen vauva-aikanakin, jos vain suinkin kykenee.. pärjää paaljon paremmin :) eikä se miusta vauvan kanssa ees raskasta ollu.. taaperonkanssa ei oikein onnistuis ku ei nuku niin paljoa :D
 
täällä ei nyt oo mitään ei oo kipuja ollut. eilen kävin hammaslääkärissä mangneettikuvasivat/sain puudutusta mutta kai ne on ihat ok raskausaikana ettei oo mitään haittaa?? ainakin hammaslääkäri tiesi mun raskaudesta. multa revittiin yks hammas pois :$ :$ ja jalat ja kädet tärisi koko sen ajan no hengissä selvittiin.

ja ilokseni huomasin tältä viikolta että vessassa kyökkimiset on vihdoin loppuneet (jess) muutaman kerran on kyökittänyt mutta yrjööminen vihdoinkin loppu.

tänään poika möläytti anopille että äitin masussa on vauva anoppi vaan että mitäh oikeestikko? sanoin et poika höpsöttelee no eikös keskusteluun tullut myös tyttö. anoppi onnitteli ja kysy la:ta mut sivutin sen kysymyksen ja koko juttu jäi siihen mutta luulen että aattona tätä aihetta puidaan ja paljon ja kun anoppi tietää niin sitten tietää kaikki.

mutta lähtee popsiin särky lääkettä toivottavasti aattoon mennessä pystyis ees syömään jotain.

tänttärä ja hilma-elmeri 16+0

liikkeistä ihan pari kertaa oon ite vasta kuullut vaikka tääkin on mun neljäs..eli niitä odotellessa.
 
Huomenia

Myntti: Masu on täällä jo aikas iso, kohdunpohja tuntuu jo navan kohdalla ja kun rauhoittuu selälleen niin myllerrystä tuntuu, ihan kuin joku etsisi jotain masusta :LOL:

kivuttomia supistuksia mulla taitaa jo olla, masu muuttuu todella kovaksi välillä, en mä muutakaan selitystä sille keksi, saa nähdä miten sitten tammikuun alussa sanovat kysissä, jos tutkivat tilanteen, pitää kyllä rauhoittua joulun jälkeen, jollen halua että jo maaliskuussa saapuvat maailmaan.

Mutzilla ja kullanmurut 16+1 viikot poksuivat jälleen eilen :heart: :heart:
 
Huomenta.

Tänään tiedossa hautajaiset,pienempi tytöistä meni mummulle hoitoon,isompi tulee mukaan :whistle:
Joulujutut alkaa olla hyvässä vaiheessa,enää limppujen teko ja kinkun paisto :p
Liikkeitä tunnen jo kivasti,ainakin kun pötköttelee kaikessa rauhassa :heart:

Rapu ja :heart: 16+4
 
moikka!!
Kovasti on taas tekstiä tullu, nopeesti oikoluin ne läpi...

Mulla oli alkuraskauden ultra tos pari viikkoa sitten, kaikki ok. =) Ihana tiitiäinen siellä heitti kuperkeikkaa, pyöri ja myllersi! :heart: la siirty 5pvää eteenpäin nyt 20.6 yleensä eteenpäin mul menee kun niin pitkä kierto.
Niskaturvotus ok. n.5.8mm pituus oli pää-pylly mitta. hurjan iso! :D
Liikkeet tuntunu jo pari viikkoa nyt jo hiukan voimistunu.. =) kovasti potkii..
Pahoinvointi lähes loppunu.. jes!!! on se niin mahtavaa kun ei sitä ällöä oloa oo enää, voi kopa ruuasta nauttia. samoin olo virkeämpi kun ei sitä huonoaoloa kokoajan oo. mul alkaa se melkein heti, nytki 5viikolla ja aina tuonne 12 vkolle asti kovana, nyt nautitaan kun normi vointi!
Samoin liikkuminen ed.normia, vielä pystyy tavallisesti juokseen, käveleen ja kuntosalilla käymään. Tänäkin aamuna lähin hämärällä lenkille, ihana ilma oli lunta jo maassa hyvästi ja sellanen 11kilsaa meni, alun kävelin , reilu puolituntia juoksin , lopusta vajaa puoliskatuntia kävelin, kyl ny on virtaa aloitella siivouksia ja leipomisia.
Mies lähti poikien kans paketteja viemään sukulaisiin ja samalla jäkisturnausta käyvät kättoon. me tääl tyttöjen kans joulusiivousta tehaan ja vähän leivotaan....joten hommmiin!! :wave:
 
Täällä siivoilut olleet käynnissä koko aamun, aloittelin kantamalla petivaatteet ym ulos, sen jälkeen suuntana oli saunan pesu... väleissä täytyy huokaista ja sitten vaan jatkaa. Jo kaksi makkaria siivottu täysin, jäljellä vielä puolet + yleiset tilat.
Taidan kuitenkin yrittää olla viisas ja jättää vaikka yleiset tilat huomiselle :) Lupailin vain tytölle, että olisimme siivouken jälkeen käyneet joulukuusen varastosta ja koristelleet sen...katsotaan siis mihin aika ja voimat riittää.

Kolmelta pitäisi olla sitten jo menossa juhliin ja illalla syömään jonnekki :)

Alku viikolle jää sitten kaikki ruokien valmistukset, kauppareissu ja siivouksen viimeistelyt. Ja tietenkin siihen samaan syssyyn olisi vielä neuvolaa, anopin ja tytön kummin vierailuja ja mitähän vielä...

Mutta nyt siis jatkamaan tohuja tuonne imurin ääreen
 
Huomenia

Minä taisin eilen tuntea ensimmäisen potkun :heart: :heart: rauhassa pötkötellessä tuntui ihan selvästi :heart:

Tänään ois meillä kuusen koristelua niin kotona kuin mummolassa ja samoin leipomista pitäis harjoittaa ja siivotakin hieman, huomenna tulee toinen sisko käymään, joten sitäkin silmällä pitäen :kieh:

Mutzilla ja kullanmurut 16+2
 
Onea Mutzillalle liikkeistä:)

Täällä kaveri veti eilen kunnon maratonia. Eteisistukka eikä niitä niin usein sen vuoksi tunne.. Sitten kun pari päivää menty tuntematta mitään, kolmantena päivänä UP vetää kunnon maratonin ja potkua tulee kunnolla. :D Ekaluokkalainen poju eilen illalla jutteli Mahalle ekaa kertaa ja hellästi tökki "Muista sit, että mää oon sua vahvempi ja vanhempi, että mua kannattaa sit totella" :LOL:

 
Tipu Topakka
Pitkästä aikaa pinoon =)
Np-utra takana ja kaikki oli hyvin :heart: Ei vaan meinannut saada kunnon kuvaa, kun pikkuinen möyhysi niin kovasti masussa. Näki kuinka nieli lapsivettä ja alkoi nikotella :D
Liikkeistä: Luulen tuntevani, mutta lääkäriltä kysyessä. Kuulin että ei vielä voi tuntea, kun vauva vielä niin pieni. Eli taidan vaan suoliston omia murinoita tuntea.

Täällä hirmu stressi päällä. Huomenna lähdetään lentämään Suomea päin ja täällä täysi lumikaaos. Lentoja on peruutettu ja yksi lentokenttä jo suljettu.. Eikä nämä meidän "talvirenkaatkaan" kovin vakuuttavat ole :/ Lapset ovat ihan pistoksissa ja alkavat jo käydä hermoon tuolla hirveällä riehumisella ja jankuttamisella "joko lähdetään?" Pakko oli heittää parin tunnin pulkka lenkki, että vähän sai tuota energiaa pois ja muuten saivat peuhata omassa pihassa. Jos vielä piiitkällä kylvyllä sais viimeset hökellykset pois ;)

Tänään säikähdin pahanpäiväsesti! Tulin suihkusta ja katsoin jalkoihin ja jalkoja pitkin valui verta ja lattialla kunnon vana |O Hädissäni jo luulin, että vauvalla ei ole kaikki kunnossa.. Aloin tarkastella paikkoja, kun huomasin, että olin raapassut huomaamatta jalan auki jalkoja ajellessa :snotty: :whistle: Kävi verenpaine varmaan pilvissä :ashamed: :xmas:

Oikein hauskaa joulua kaikille!
T.Topakka ja kyytiläinen
 
Moikka taas!

Anzzulle Kiitos vastauksesta! Helpotti ainakin tänhetkiseen tiedonjanoon:)

Onnea liikkeistä niitä jo tunteville, ja Tipu Topakalle turvallista matkaa!

Tällä rintamalla ei mitään uutta. Väsymys jatkuu ja pahoinvointikin silloin tällöin, en millään malttaisi odottaa rakenneultraa, mutta siihen on vielä melkein kuukausi...
Maha ei näy täällä vielä oikeastaan ollenkaan, ja olenkin saanut jo muutaman hämmentyneen kommentin siitä, miksi se ei vielä(kään) näy. Mutta te kokeneemmat ja viisaammat (ehkä lapsen jo saaneet), milloin teillä on alkanut maha näkymään niin, että muutkin sen huomaa? Täällä taisi olla jo muutama, joilla maha näkyi jo ihan selvästi:)
Tärkeät huolenaiheet taas mulla :whistle:

Joulunodotusta toivotellen,

Salma ja sintti 16+1
 
Salmander Mulla tämä on kolmas tähän asti edennyt raskaus, joten mahakin pulpahti esiin aiemmin.. Esikosta näkyi rv 20 paikkeilla ja tästä näkyi jo rv 12 tienoilla muillekin. Nyt ei ole enää epäselvää senkään vertaa että ollaanko raskaana vai ei :whistle:

Tänäaamuna taas oksettaa ja kohdun kasvukipuja, samaan aikaan joku mahassa tökkii. Villi tunne, kun kaikki tuntuu samalla kertaa.

Huomenet kaikille :D
 
Miulla on näkyny maha kummassakin aika aikaseen.. nyt ehkä vieläkin aijemmi alkoi näkymään.. tosin miulla on tuossa mahassa vähän omaakin vararavintoa, joten sekin varmaan vaikuttaa ... Ja kohdun asentohan se kai eniten vaikuttaa siihen, milloin näkyy maha.. miun avokin siskolla on laskettuaika maaliskuun alussa, enkä pysty oikeen vieläkään sanomaan, että olisi raskaana, ellei tietäisi.. hän on pitkä ja vähän pyöreä myös.

Mie taas on aika lyhyt ja selkä on myös lyhyt taitaa olla enemmänkin eteenpäin kallistunut kohtu niin näkyy aikaseen.. en tiedä.. mut näkyy kyllä jo miusta liikaakin.. mut varmasti on suurin osa omaa läskiä :D pitää kyllä tän raskauden jälkeen alkaa oikeasti laihikselle.. alkaa jo mahamakkarat ärsyttää..

Anzzu ja pieni rv 15
 
Heipparallaa tyttöset! :wave:

Pikaisesti tulin lukemaan kuulumiset, ja hui kun me ollaan jo kaikki PITKÄLLÄ...Vastahan plussattiin... !

Omaa napaa: Olo on mainio.Ei väsytä, ei okseta. Eilen tuli 13 viikkoa raskautta täyteen, ja illalla huomasin, että kohtu on noussut hieman korkeammalle. Ennen se tuntui ihan alavatsalla, nyt hiukan ylempänä. Alavatsa myös pullottaa, eli kohtu ja vauva ne siellä kasvaa nyt vauhdilla. Täällä oli puhetta vatsan kasvusta, musta ei juurikaan huomaa ulospäin viellä että odotan, jos ei tiedä asiasta. Vatsa kyllä pömpöttää, mutta vauvasta se ei vielä johdu. Vatsa siis pullottaa alavatsalta, mikä johtuu kohdusta, mutta muu vatsan kasvu onkin sitten sitä turvotusta. Olen aika hoikka, ja esikoisesta oli varman samanlainen pömppö näihin aikoihin. Kunnon vauvavatsa alkoi kasvaa vasta lähempänä 18-20 viikkoa, ja niin varmaan nytkin.
Liikkeitä odottelen jo kovasti, ja hurjaa ajatella, että parin viikon päästä niitä saatta alkaa jo tuntemaan!
Oon niin onnellinen tästä vauvasta, etei mitään rajaa. Viikko sitten oli se np-ultra, ja sen jälkeen kerroimme ihan kaikille lopuilla tutuille raskaudesta. Nyt siis kaikki ystävät ja sukulaiset tietää. Raskaus ei ole enää salaisuus. MEILLE TULEE VAUVA!!!
:D

Johanna ja Pikkiriikki 13+1 (mistä näitä viikkoja oikein tulee...)
 
Mun piti myös Mairalle laittaa onnittelut avioliiton solmimisesta! :flower:

Täällä alkaa jo vatsatauti hellittää... Mulla se kesti vuorokauden, miehellä 5 tuntia ja tytöllä huikeat 5 vuorokautta. Nyt tyttö syö jo vähän soseutettua perunaa ja jogurttia ja puuroa. Vielä on rassukalla vähän kuralla vatsa, muttei enää oksenna. Toivotaan, että kaikki olis terveitä jouluna!

Tosta sisustushulluudesta oli puhetta täällä ja mä koin sen jo viime raskaudessa, jolloin meni kaikki mattoja ja verhoja myöten uusiksi. Ajattelin, ettei vähään aikaan tarttis sisustella, mutta tän taudin takia meni 3 mattoa pilalle, niin täytyis varmaan uusia hankkia. Aika kolkkoa ilman mattoja, kun on lankkulattiat/parketit. No mutta ehkä keväämällä sitten. Jouluna otetaan ihan rennosti, eikä stressailla mistään! (Paitsi ehkä jättimäisestä vakuutuslaskusta, jonka eräpäivä on tammikuussa...)

Vakuutuksesta puheenollen! Onko joku ajatellut ottaa tulevalle vauvalle? Sehän pitää kai ottaa ennen 6tta raskauskuukautta, eli ihan kohta. Mä jo miehen patistin hoitamaan asian.

Nyt tyttö heräsi päikkäreiltä! Täytyy hakea tyttö sisälle ja käydä tiputtamassa naapureille joulukortit. Saatiin jo yksiltä naapureilta titteli: "kaupunginosan hienoimmat valot". Mies vähän innostui, niin on valoruukut, jääpuikkovalot yms. Värikkäitä tai vilkkuvia meille ei tule. Siinä menee raja, ettei ihan jenkkimeiningiksi mene... :kieh:

Mukavaa alkanutta viikkoa mammat!

MP & Pyry rv 17
 
Täällä joulu ei mene todellakaan herkutellessa. Rasituksessa jäin jo nyt kiinni ja insuliinille joudun aivan varmasti. Ruokavaliolla pystyn lykkäämään aloitusta jonkin aikaa, mutta viimeistään rv30 saa alkaa pistelemään. Pistely ei haittaa vaan kaikki muu siihne liittyvä. No, eipä voi mitään. Mies puhuu jo kolmannesta ja neljännestä lapsesta. Mä olen ihan että jos nyt synnytetään tämäkin ja katotaan sitten mitä pakkasesta siirretään ja milloin.
mussupussu Me ainakin otetaan syntymättömän lapsen vakuutus. Sitä saa vakuutusyhtiöltä hakea rv16 täytyttyä, ainkin Pohjolassa se on rajana. rv28 asti sen saa, jos saa eli ei ole mitään mikä vaikuttaa vakuutuksen saantiin. Onneksi otettiin esikoiselle meinaan ekana vuonna laskuja kertyi 800?, seuraavana 2000? ja juri vein kuitteja liki 3000?. Muksun kaikki leikkaukset on tehty yksityisellä ja lääkärissä käymme aina yksityisellä. Lisäksi 3 säännöllistä lääkitystä niin äkkiäkös sitä kertyy. Me haetaan vakuutusta heti rv16 täytyttyä tammikuussa. Ennen kuin äippäpolin ekat merkinnät tulee neuvolakorttiin.
Hyvää Joulua kaikille :heart:
Tämä tyttö lähtee paistamaan kinkkua ja lanttulaatikkoa. Ekaa kertaa teen laatikon leivinuunissa, saa nähdä mitä tulee.
 
Huh, nyt on muutto ohi. Ihanaa nyt voi vihdoin hieman rauhoittua jouluksi, vaikka sen varalle ei ole edelleenkään tehty yhtään, en suostu stressaamaan asiasta:) Tällä viikolla on toinen neuvola, sitä hieman jännityksellä odottelen.
Tänään täyteen 16+0, ei vielä mitään liiketuntemuksia. Istukka kuulema edessä, joten sekin kai vaikuttaa. Välillä on kyllä tuntunut sellainen pieni "tönäisy johonkin tonne sisuskaluihin päin. Mutta se ei tunnu miltään "kultakalan hipaisulta, vaan jopa vihlaisee hieman. En tiedä sitten olisiko potkuja. Jotenkin silti epäilen.
Ihanaa kun on lunta maassa! Kaunista jouluviikkoa kaikille!
 
Kiitos vielä onnitteluista! :)

Salmander Mulla on näkyny maha jo useita viikkoja, ensin johtu turvotuksesta mut nyt on alkanu tulemaan ihan selvää pyöreyttä, jopa niin paljon että ihmiset huomauttelee siitä...:whistle:

Mussupussu Meillä on jo hankittu vakuutus lapselle, ihan sen takia jos sattuuki tulee het alkuunsa jotain, muuten nimittäin joutuu odottaa että lapsi on 2kk (ellen ihan väärin muista ) ennenkun vakuutuksen saa...

Jahas, meillä on alettu jumppaamaan! :heart: Oon aina sillöntällön tuntenu jotain omituista pulputusta, mut tänää meillä pistettiin bileet pystyy, enää ei voi jäädä epäselväks mitä tolla mahassa tapahtuu! =) Piti ihan töissä pistää istuen ja tunnostella kaverin heilumista, aika upee tunne... :heart:
Mulla alkaa olee surku pikkuhiljaa, mulla loppuu vuoden työpesti nyt keskiviikkona eikä jatkoa ole tällä hetkellä, pomo kyllä lupas et voisin pitää välivuoden ja tulla sitten takas, olis aika jees jos niin kävis.. Toisaalta oon helpottunu kun ei tartte enää varoa töissä koko ajan + ei tartte riuhtoo ja käyttää fyysistä voimaa niin paljoa enää, mutta taas sit toisaalta, työporukka on aivan mahtavaa, siitä on tullu melkein kun toinen perhe, mitä ihmettä mä nyt kevääseen asti kaikki päivät itekseni kotona teen?!?!
On mulla murheet... :LOL:

Maira ja mytty 15+6
 
heippa!

Liikkeista: On jo tuntunut jonkin viikon. Kait ne viimeksikin nain aikaisin tutui, nyt vain tiesi mita odottaa ja osasi tunnistaa.

vakuutuksesta: Mulle kertoi tapiolan edustaja etta 3kk ennen la aikaa ja silloin on voimassa heti kun lapsi syntyy. Tama oli lapsi vakuutuksesta. Ei olla paatetty otetaanko, onko rahaa. Kun silloin pitaisi ottaa myos esikoiselle. Talla on vain tapaturmavakuutus. Sita kun on kodinhoidon tuella ja mies tyottamana niin ei paljon ole varaa vaikka haluaisi kovasti,

Mahasta on jo pitkan aikaa nahnyt etta on raskaana, ennenmmin kun esikoisesta.

Hankinnoista: Ei oteta valtion pakettia kun kaikenlaista ennestaan ja siskolta saan pienia vaatteita. Laitan rahan jemmaan turvaistuinta varten. Muuten ei tarvi hommata kun sisarusrattaat. Esikoinen kun tayttaa samana kuuna kun la 2v. Talla hetkella suosikkeina oran vaunut. Vaan saapa nahda mihin on varaa ja loytyyko jotkut hyvat kaytettyina.
Tarvii mahdollisimman kapeat ja isot rattaat. Meilla kun ei ole autoa ja tarvii olla hyvat liikkua yleisissa kulkuneuvoissa.
Vaan hyvaa joulun odotusta kaikille

leena ja masu asukki viikkoja 15? ( ei pysy enaa laskuissa perilla)
 
Hyvää yötä kaikille ;)

Täällä mahaa odotellaan innolla, tosin ylivarautuneena eri rasvojen kanssa lotraten :) Tyhjistä purkeista huolimatta ainakin tissit jo jonkin verran raapaleilla.. Kuvittelen kokoajan että vähän olisi jo mahaa, mutta ehkä se johtuu (häpeä myöntää) täydellisestä laiskottelusta. En millään saa rahattua itseä lenkille työpäivän jälkeen, olen vaan totaalisen poikki.. Laiska... Onneksi ainakin aamulla ja päivällä jää yleensä mun niskoille lenkittää koiraa.

Selkä ollut todella rikki aina töiden jälkeen, lihakset ihan jumissa. Tänään varsinkin kokopäivän järjestellyt ja kannellut laatikoita. Käytiin miehen perheen luona ja pikkusiskot onneksi innostuivat hieromaan selkää jonglöörauspalloilla, ihan huippua! :)

Huomenna viimeiset jouluostokset, -siivoukset ja kuusen haku maalta. Keskiviikkona miehen pikkusisaruksia luistelemaan ja illaksi auttamaan mammaa ruokien laitossa. :xmas:

vakuutus
Ei olla asiasta vielä ihmeemmin puhuttu. Tosin kumpikin meistä on max. kerran vuodessa jossain parin päivän nuhassa ja pienenä ei ole ollut mitään kummallakaan. Tätä varmasti pohditaan vielä reippaasti ei-voi-ikinä-tietää periaatteella.

Pikkuvarpunen
Tosiaan, hirveää vauhtia mennään! Tuntui että juuri yritin selvittää näitä ajatuksia itselleni ja nyt on jo rv16 alkanut !! Ollaan aika tehokkaita ;)

Ihanaa Joulun odotusta, älkää stressatko !

Nea ja käärö 15+2 :heart:
 
Heippa kaikille ja ihanaa joulun odotusta :xmas:

Vakuutusta ei olla ottamassa. Ei ole muille lapsille, vaikka esikon kohdalla olis ollu hyvä olla olemassa. Pikkukeskosena synty, kitarisat leikattu pariin otteeseen, ja nielurisat kerran. Astman takia juostiin monen monta kertaa yksityisellä, kun eivät yleisellä puolella ottaneet todesta... mutta ei siis ole vakuutusta.

Neuvolalääkärissä oli kaikki hyvin. Nyt odotellaan, josko tulis kutsu ä-polille, kun luultavasti pitäis mini-asa alottaa raskausmyrkytyksen estoon. Ed. raskaudessa alotettiin jo rv 11 ja nyt jo rv 15 menoillaan :heart: Mutta kaipa ne lääkärit tietää mitä tekee.

Viime yönä oli ihana herätä, kun koira oli repinyt mun vauvana saadun nallen esikon lattialle... sitä vanua ja styroksia oli joka paikka täys. Kun sitä aloin yöllä siivoomaan, niin sit se hurttimus kävi saunassa kakalla :kieh: just olin sen pihalla käyttänyt, kun sinne pyysi. Kyllä taas hymy huulin tunnin siivoilin rojuja ja kakkoja keskellä yötä pois :D No nyt on yks pehmolelu vähemmän viemässä tilaa, jos jotain hyvää pitää tästä hommasta etsiä :xmas:

tupajumi ja salamatkustaja 14+1
 

Yhteistyössä