~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Joulukuussa -09

no tänään ne sitten soitti kyssistä..
mun ultran piti olla 19.1 mutta se otettiin nyt pois ja siirrettiin 14.1
että siinä lääkäri tekee sen ultran ja sitten katotaan ne mun sokerit. tää kätilö joka soitti oli hirmu mukava toisin manasin taas sen sokerimittarini tiäs mihin manalaan..örgh..
sano että kun edellisessä olen pitkäkestoisella insuliinillä ollut niin kyllä se tuppaa sit oleen myös seuraavissa eli kai mä nyt sille insuliinille joudun jossakin välissä.. :|
toisin sano että mun tilanteessa sit ei ees vauvaa päästetä kovin isoks eli pieni helpotus.

11.1 joudun meneen ottaan jonkun sokeri käyrän terveyskeskukseen ja yhden vuorokauden ajan joudun mittaan kaikki syömiseni + herään yöllä kerran mittaamaan ..

nii ja sitten sano et jos menisin tavalliseen rakenne-ultraan ni se tulee nyt vuoden vaihteen jälkeen ilmaseks mutta kun mulla sen tekee lääkäri ni menee se maksu (jotenkin mun tuuria) mutta mielellään sen kyllä maksaa kun näkee taas masukin.

mulla on kans masusta kuva jo kamerassa kun löytäs vaan johdon ni sais ne tänne koneelle.

tänttärä ja hilma-elmeri 17+4
 
Moikka!

Olen viettänyt hiljaiseloa täältä palstalta, kun koulussa pukkasi ihan kamala kiire tehtävien ja tenttien kanssa ennen joululomaa. Ja viime viikko meni jouluvalmisteluissa ja joulunvietossa, ja poikakin oli välillä kipeä :/

Me kävimme uudestaan nt-ultrassa 17. päivä, kun silloin ensimmäisellä kerralla huomattiin, että pikkuinen oli paljon pienempi, kuin mitä viikkoja olisi kuulunut olla. Tällä kertaa saatiin kaikki tarvittavat mitat, vaikka kätilö joutuikin aika tavalla pikkuista herättelemään, kun tämä vain nukkui, eikä meinattu saada oikein kunnon kuvia. Kaikki oli onneksi pienellä ihan hyvin ja koska niskaturvotus oli ihan ok-mitoissa, niin jätettiin veriseula väliin. Seuraava ultra on helmikuun alussa.

Varasin itselleni seuraavan neuvola-ajankin, mutta sekin on vasta helmikuussa, rakenneultran jälkeen. Tekisi kyllä mieli mennä tässä välissä piipahtamaan jossain yksityisellä ultrassa, kun tuntuu, että tuonne helmikuuhun on ihan loputtoman pitkä aika. Odottelen kyllä kovasti, että alkaisin tuntemaan kunnolla niitä liikkeitä, niin tulisi itselle jotenkin varmempi olo tästä raskaudesta. Sen verran painaa tuon keväinen keskenmeno mieltä edelleen, että olen koko ajan huolissani.

Sukulaisille kerroimme pikkuisesta jouluaattona. Olimme tehneet sekä siskolleni että miehen ädille kortit, joissa oli ultra-kuva ja pikku-tontun terveiset :) Taisi olla aika mieluinen lahja =)

Mutta nyt menen ripustamaan pyykkejä ja laittamaan ruokaa :wave:

T:Zalmiakki ja "Eino" rv 13+6
 
tekstiä on tullu paljon, en kyl jaksanu kaikkee lukea... ultrassa on jo varmaan kaikki käyny, jotka alkuras.ultraan pääsee ja kohta alkaa ne rakenne ultratkin meillä kesäkuisilla!!! Hirmu nopeeta aika menee kohta 16 viikoa mullakin täynnä. Liikkeitä oon tuntenu jo pari viikkoa, niin ihania hipasuja että... :heart: :heart: Nyt mulla alkanu se hyvä kausi , ei kyl mikään vaivaa ja eteenpäin vaan mennään.. Hirveesti en kyl oo ehtiny keskittymään tähän ootokseen kun töis ollu niin pitkät päivät, ennen joulua veny 11-12h/pvä. eip siinä hirveitä kotona ehtiny, ruoka, pientä siistimistä ja kaupas käyntiä, pesulle ja nukkuun.... ei oikein ehtiny ajatteleen tätä raskautta, mutta ny vuoden alusta jään kotiin, niin jospa sitä nyt sitte...
Olot siis ok. eipä ihmeempiä, paitsi tuo hb.ed.mulla tod.alhaalla, reilu sata oli ny joulukuus, ku kävin mittauttaan...verta meinaa nokasta valua tuonuostaki ja lenkillä hengästyttää, mutta rautaa menee kokoajan, kylse tästä nousee.
Uuuttavuotta kovasti ootellaan, kaveri perhen luo mennään juhlistaan. Ruokaa tehdään ja ulkosaunas saunotaan..ym , ym... mut ny iltapesulle, aamul kello herättämään klo. 04:00!
|O
 
Moi kaikille!
Tänttärä 82, mie oon kans kysin asiakas. Eikö sitä poliklinikkamaksuakaan siis tarvii enää ensi vuonna maksaa?Eihän siitä ultrasta siis muita maksuja mun tietääkseni pitäisi mennä?Meillä on rakenneultra varattu 15. tammikuuta. Sitä odotellessa =)

Jdalmiina, sama täällä!Haluaisin kelata ajan jo sinne toukokuun loppuun. En nauti kankeasta olosta ja siitä kun mahaa pitää varoa. Haluaisin kunnon rääkkilenkille ja nukkua mahallaan ja syödä tuorejuustokakkua. Ja juoda näin talvi-iltoina viiniä ;) Tai no, en kyllä ole mikään viinin ystävä aiemmin ollut, mut nyt tekis mieli. Ja en nauti ollenkaan suurentuvista vaaán lukemista. Mut loppujen lopuksi, lyhyt aikahan tämä on, ja voiko parenpaa palkintoa olla tiedossa...

Eilen oli neuvola täällä. Kolmessa viikossa +800 grammaa painoa, pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Sydänäänet kuului ja liikkuvaiselta vauva vaikutti.Eihän tässä voi olla muuta kuin tyytyväinen!
 
Ompas täällä tänään hiljaista :whistle:

Ukko patisti mut soittamaan neuvolaan, kun en oo muutamaan päivään päässyt oikein ees sängystä ylös kun huimaa niin hitosti. Siellä vastas onneks joku oikein mukava sijainen, joka kerrankin ymmärsi mistä oli kyse. Määräsi syömään lisärautaa heti, ja varasi mulle neuvola-ajan ens maanantaiksi. Tämä kyseinen th oli myös hyvin kummissaan siitä, että mun seuraava nla-aika oli merkattu vasta "joskus tammikuun vikalle viikolle" (eli rv22). Sanoi, että yleensä kyllä kutsutaan kerran ennen tuota.
Kiva mennä muutenkin tarkistamaan, että arvot on kohillaan ja sydän jumputtaa ennen kuin lähdetään reissuun (tai on meillä ennen matkaa se rakenneultrakin, mutta silti! en haluis pyörtyillä lentokoneeseen..).

Tuli hirmu hyvä mieli kun kerrankin tuntui siltä, ettei kunnallinen tk jätä ihan pulaan:)
(oon varmaan valittanut jo sata kertaa täällä sitä, kuinka aina neuvolaan soitettaessa sieltä kuuluu sama virsi "nuo on ihan normaaleja raskausoireita. älä häiritse vaan soita uudestaan vasta seuraavan ultran jälkeen")

Vauvalle en oo vieläkään uskaltanut hankkia mitään ees alennusmyynneistä. Tuntuu, että ostettavaa on niin kamalasti, etten tiedä ees mistä aloittaa. Vaunut ja turvakaukalo pitää ainakin ostaa, pinnasänky ja hoitotaso saadaan onneksi tutuilta. Samoin vaatteita ja kestovaippoja pitäis hankkia läjäpäin, ja oon varmaan ihan hölmö, mutta en osaa hankkia mitään ennen kun tiedän sukupuolen :ashamed: (niinkun sillä nyt olis jotain väliä).

Kapungilta löytyi kuitenkin ne täälläkin muistaakseni kehutut bravadon imetysliivit (ostin varmaan liian aikasin, kun monessa paikassa lukee, että pitäis ostaa vasta vikan kuun aikana. Onneks noissa on kasvuvaraa!) ja mamalicious-farkut, jotka oli alennuksessa. Ja sit sorruin vielä ja tilasin Asokselta pari äitiystoppia (maksoivat 6 puntaa kappale! tuskin mitään huippulaatua, mutta kunhan tän kevään kestävät) ja mamalicious-uimapuvun, kehtaapahan taas näyttäytyä uimahallissa.

Nyt apteekkiin ostamaan sitä rautaa:)

Salma ja Sintti 17+4
 
Aaaarrrgh, olisin ostanu turvakaukalon telakalla ja vaunut, yhteensä 400?, uudet, mutta isäntä ei antanu!*mur* :kieh: Siinähä levittää sit lompakkoo ku keväällä aletaan niitä ettii ja saa maksaa ittensä kipeeks eikä mulla ole enää kovin hääppösiä tuloja...
 
Kotidoppler saapui tänään. Hetki piti etsiä mutta löytyihän se "kopoti-kopoti" sieltä. :D En ole miehelle vielä kertonut, saa yllätyksen kun tulee kotiin. :) Muuten on kaikki hyvin, tosin eilen totesin että kaveri ei tykkää shoppailusta. Olin kenkiä ostamassa ja kun kotiin tulin juili alavatsaa niin maan pirusti. :| Koitan tässä nyt levätä ja olla liikaa repimättä itseäni. Muuten kaikki tuntuu olevan hyvin. Neuvolaan kaksi viikkoa ja rakenneultraan kolme. Saattekos te muut myös toisen ilmaisen ultran ensi vuoden puolella? Ihan varma en ole olisko täällä Lahdessa ollut jo aiemmin? On tuosta esikoisesta kuitenkin jo niin kauan.. :)

mipsu ja nöttönen 16+5

muoks: olikin päivä enemmän.. :D
 
mipsu Tampreella on 2 ilmasta ultraa automaattisesti. Vois se kolmaskin olla alkuraskauden ja rakenneultran lisäksi :whistle:

Odottelen meidän ultraa kauhulla ja ilolla. Mies halusi aikasemman rakenneultran, että jos onkin kehityshäiriö. Sille eka oma ja pelkää kaikkea mahdollista vaikka on onnesta soikeana odotuksesta.

Maira meillä oli juuri toisinpäin hankintojen kanssa. Mies halusi ostaa ja minä laitoin kapuloita rattaisiin :whistle: Taustalla on pelko jatkuvasti siitä, että jotain käy huonosti.

Kamala riehumaan tämä kolmas lapsi :eek: Iltasin on kovaa pumputusta mahassa :heart:
 
pohtijatar: tosiaan sain sen käsityksen tai meni niin että oltiin just lopettamassa puhelua kun tää kätilö sano että "ai niin ja viä yks juttu eli tämä tulee sulle maksamaan poliklinikka maksun verran kun muussa tapauksessa vuoden vaihteen jälkeen se muuttuu maksuttomaksi" sanoin vaan että jokatapauksessa olisin sen verran varannut mukaan.

tänään tuli kirje ja siinä tosiaan viä oltiin erikseen mainittu että tulee maksaan koska lääkäri tekee?? miten mä oon aina kuvitellut että lääkäri tekee joka kerta.kirjeessä luki siis näin " uusi aika on maksullinen lääkäri aika"(joka oli kirjoitettu kuulakärkikynällä.

tänään anopille kerrottu raskaudesta oli ihmeen innoisaan ja nythän tietää sit kohta kaikki =) tässä kun viä omalle suvulle uskaltas kertoo =)

tänttärä ja hilma-elmeri 17+5
 
heippa

Ostin tossa pariviikkoa sitten h&m äitiysfarkut kokoa 42 ja nyt farkut menee jalkaan mutta ei puhettakaan että niitä pitäis tuntia kauempaa joten nyt on sitten uudet päälle mahtumattomat äitiyshousut :LOL: no mutta kasvuvauhti tuntuu olevan aika uskomaton joten taidan tyytyä näihin normi verkkareihin.

Mä ostin yhden käytetyn telakkaistuimen 50e ja toisen sain lainaksi, yksi pinnasänky on ja toinen täytyisi hakea, yksi sitteri on ja toinen toivottavasti on vielä postissa, vaatteita on jo aikapaljon, kestoja on 60 kpl, vaunut tilaan vaunulasta ja yhden kehdon ajattelin myös sieltä ostaa kun yksi jo on. Kaveri meinas että jos ostaa 16 tuttipulloa ei tarvi pestä kun 2 kertaa päivässä. Autokaupat on tarkoitus tehdä ennen 7 päivää kun isäntä vaihtaa taas maata.

Vointi on ollut ihan hyvä mitä nyt pikku supisteluja ja tulehtunutta olkapäätä :D


Hyvää uuttavuotta kaikkille.
 

Yhteistyössä