~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Joulukuussa -09

Kyllä se aika vaan menee nopeaa eteenpäin... tässähän on joulu jo ovella pian ;)

Perunalaatikot on just uunissa ja kinkku on jo paistettu sekä kuusikin jo sisällä. Hieman etuajassa ollaan sen takia, että aatto menee vanhempien seurassa ja kotiin tullaan ehkä siinä joulu- tai tapaninpäivänä.
Seuraava neuvola on heti ensi maanantaina eli tosi kiva mennä heti ns. joulupöydästä suoraan maha täynnä herkkuja. Jaa-a taitaa vaaka räjähtää! :LOL:

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille! :heart:

garden ja nasu-reiska 17+3
 
Vakuutus Otetaan kyllä. Kaikilla lapsilla ollut ja esikon kohdalla olikin hyvä, että oli. Raskaus on edennyt vaikeanpuoleisesti alusta lähtien, joten omalla kohdalla mielellään varaudutaan tulevaankin näin. Jos koiralle on otettu vakuutus, niin sitten kyllä tälle masuvauvallekin :p

Tupajumi Minkä ikänn koiruus on? Meillä tuo pentu kyttää lastenhuonetta ja käy varastamassa sieltä pehmoleluja ja kuopuksen sotaukkoja, joita sitten jemmaa omiin piiloihinsa. Menee sitten leikkimään niillä myöhemmin :kieh:


Migreeniä puskee päälle. Kolmatta päivää jo on ollut ja nyt vasta helpottaa. Hirvittää jos aattona iskee paha kohtaus päälle. Panacodia saa neuvolan mukaan ottaa jos muu ei auta ja se auttaa, onneksi. Migreenikohtausten jälkeen on vain niin pihalla aina seuraavaan päivään asti. Mietitytti kyllä ensin saako tuota panacodia ottaakaan, mutta on se vaan parempi ottaa se kun migreeni aiheuttaa aina rajunpuoleiset supistukset ja verenpaine nousee.


Hankinnoista vielä, että kyllä mä taidan mennä joulun jälkeen ostamaan sen kantoliinan. Harmittaa, kun kuopuksen liinan kadotin liina-ajan jälkeen. Se on niin kätevä laite varsinkin, kun isompien muksujen kanssa touhuaa. Ei tarvitse roudata vaunuja aina mukana.

Kudoin muutamat villavaippapökätkin tuossa. Mies totesi, että hän ei ainakaan ala kestoilemaan :LOL: Sukuun on tulossa vauva tällä tietoa, jos ei itse käytä niin pusken sinne sitten. =)

J+ UglisPuglis 15+5
 
ja oikein mukavat joulut kaikille <3 <3

täällä ei kauheesti mitään ihmeitä viikonloppu sukuloimassa ja nyt ukkelin suvusta osa tietää että vauva tulossa toisin ei olla la viä paljastettu vaikka sitä kyselleet ihmeen rauhallisesti ainakin vielä ottaneet.=)

käytiin katsoon n. 1kk ikästä vauvelia ja eilen 5pv:n ikästä tyttöä ja voi juku kun ne on pikkusia ei sitä ees enään muista kuin pieniä ne oikein olikaan. osaakohan sitä itekkään enään sellasta hoitaa vaikka nelonen tulossa =)

mulla on viime torstain hammaslääkäri käynnin jälkeen vihlonut hammasta enkä juuri mitään oo syönyt eilen sit kävin uudestaan niin mun tuurilla ei ollut lähtenyt paraneen..eilenkin siis söin vaan aamupalan ja muuten en pystynyt mitään syömään kun sattu niin kamalasti reseptin sain nyt burana 600g (ennestään oli panadol 500g) kauhulla noita lääkkeitä napsin mutta pakko se on kun säryt niin kamalat. eilenkin vollotin sohvalla varmaan 2 tuntia :(
ja tän mun syömättymyyden takia on nyt toi mun sokerin mittauskin sit miten sattuu..
eilen tuntu mahasa kunnon muljahdus ja oon salatti että ehkä jokupeppu tai pää tai joku kolahti tohon mun kylkeen.=)

meillä joulusuunnitelmat muuttu kun piti anoppilaan mennä ukkeli joutuu kuitenkin aatoks + pyhiks töihin niin vietän sit lasten kans joulua kotosalla.=)

neuvola 28.12 jipii heti pyhien jälkeen jollon kinkut hölskyy mahassa ja vaaka näyttää +30kg lisää =) =)

tänttärä ja hilma-elmeri (16+4)
 
Jdalmiina: Panacodia voi syödä raskaana ollessa. Kipupolilla näin minua ohjeistettiin, kun noita kipuja yleensä riittää. Tosin nyt rauskausaikana ei ole vielä ollut niin paljon, että olisi tarvinnut ottaa. Syö siis turvallisin mielin, kun ei se kipu ole tosiaankaan hyväksi, vaikka aina olisi mieluumin ilman lääkkeitä. Parempaa vointia ja helpotusta kipuihin! :hug:

Ajan puutteessa siirryn suoraan omaan napaan: Tulehdusoireet on poistuneet ja vointi ihan hyvä. Tänään soittaa neuvolalääkäri ja kertoo viljelytulokset. Tällä hetkellä suuria ponnisteluja ei voi tehdä, kun melko helposti alavatsa kipeytyy ja iskee nuo supistukset (onneksi kivuttomat). Pahoinvointi on taas laimennut ja toivottavasti sama suunta jatkuu vain. Huomenna menen käymään neuvolassa, että th kuuntelee vauvan sydänäänet. Olen ollut melkoisen huolissani, joten pyysin päästä ennen aattoa pienelle kuuntelukäynnille. Josko helpottaisi huolta ja uskaltaisin luottaa, että siellä elossa ollaan. Neuvolalääkärin kuunteluyritykset on olleet niin hätäisiä ja kehnoja, että olen panikoinut viime päivinä. Tuntuisipa ne liikkeet pian. Parina päivänä on ollut ehkä jotain, mutta varma en ole, kun saatan vain kuvitella. Esikoisesta oli helpompi erottaa, kun istukka oli takanaseinässä.

Joulu on meillä jo vallannut koko kodin. Tänä vuonna olemme aikaisessa, koska lähdemme Pohjanmaalle mummuloihin joulupäivänä. Päätimme tuoda joulun kotiin jo aiemmin, että ehtii nauttia kotonakin joulun tunnusta. Esikoinen on ihan jännityksestä ja joulun tuomista muutoksista sekaisin. Melkoista tunnemyrskyä taas meidän suloisella herkkiksellä :heart:

Iloista joulua kaikille ja hyviä vointeja! :xmas:

-Syyshortensia ja Millajoonas 15+1
 
Me otetaan myös vauvavakuutus.Esikoisellakin on Pohjolan vakuutus, ja aion soittaa sinne sitten joskus ennen rv 28, että lisätäänpäs siihen sitten viellä toinenkin lapsi. Esikoisen korvienputkitukset sun muut korvakierre-käynnit ovat kaikki menneet vakuutuksen piikkiin, ja ollaan hyödytty huimasti.

Mun alavatsa pullottaa! Ihan tosiaan nyt parin päivän sisällä huomasin, että kohtu on hiukan noussut lantiosta, ja pullottaa kovana pienenä kumpuna.Muut ei sitä vielä kyllä huomaa, jos ei asiasta tiedä.Ihanaa! :) Me suunnataan huomenna Köyliöön anoppilaan jouluksi.

Nyt toivotankin kaikille OIKEIN IHANAA JOULUA! :xmas:

T.Johanna ja Pikkiriikki-masuvauva 13+2
 
Moi taas :wave:

Mahasta kaipa on sitten ihan normaalia, että vatsa tosiaan tulee esiin vasta myöhemmin:) Mulla siinä on vasta ihan mitätön kumpu, hyvä jos itsekään sitä aamuisin huomaan.. Tosin eiköhän sitä vatsan kokoon ehdi vielä kyllästyä, kun kesäkuu lähestyy.
Mä oon myös varmaan varautunut vähän liiankin hyvin vatsan tuloon kaiken maailman rasvoin ja mömmöin: ostin mm. body shopista jo pari kuukautta sitten sellasen kaakaovoipuikon, jonka pitäisi ehkäistä arpia. Saas nähdä, en oikein usko muutenkaan ryppyvoiteiden tehoon, mutta ainahan sitä voi yrittää:D Ja tehosi tai ei, niin tuo kaakaovoi ainakin tuoksuu niin hyvältä, että sitä voisi käyttää ihan muutenkin.

Vakuutusta en vielä osaa sanoa otetaanko vai ei, pitää vähän kysellä tarjouksia. Tosin jos tulee yhtä kalliiksi kuin esim. koiran vakuutus, niin voi olla että jää ottamatta ja pysytään ihan terveyskeskuksen palveluissa sitten (en tiedä meninkö halpaan ja valitsin kaikista kalleimman vaihtoehdon, mutta meidän 8kg painavan perusterveen pienen koiran vakuutus tuli maksamaan melkein kaksi kertaa sen, mitä kaikki muut vakuutukset (laajennettu kotivakuutus, matkavakuutukset yms) yhteensä, eli koiruuskin saa nyt pärjätä ilman vakuutusta)..

Äkkiä se joulu tosiaan tuli! Pitäis tän päivän aikana saada vielä viimeiset lahjat hankittua ja haettua kuusi, niin sitten voikin jo alkaa ottaa rennosti:)
Jos en enää ehdi tänne jutustelemaan, niin HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

Salma ja Sintti 16+3



 
moikkis!

enpä olekaan hetkeen muistanut kattella kaksplussaa. nyt kun oleilen päivät kotona niin muisti palasi :) . Kaikenlaista on sattunut täällä kaikille ja masut kasvaa. se on ihanaa!
samanlaisia tuntemuksia itsellänikin: pahoinvointi on palannut, vauvan liikket tuntuu jo hennosti, tietämättömät on huomannu masun kasvaneen...raskaana ollaan!! :heart:

on hyviä ja huonoja juttuja. huonot ensin? no, ekalla lääkäri käynnillä selvis että mulla on rinnoissa fibranoomia, eli hyvänlaatusia kasvaimia/patteja. Niitä tässä sitten tarkkaillaan...varmaan joutuu mennä leikkaan ne synnytyksen jälkeen, kun ei nyt voi kun rinnat on erilaiset ku normaalisti. jännittää tosi paljon kuin käy.

no hyvät sitte!ollaan nyt ostettu asunto!!!jee. sitä sitten tässä remppaillaan niinku suinkin vaan osataan(välillä vähä turhanki rohkeesti :LOL: ) kivaa kun vihdoin saa sellasen ku haluaa. onneksi tässä on aikaa ennen muuttoa. toi maalaus askarruttaa, saanko sielä seisoskella haistelemassa maalia...eikös se oo kiellettyä?!

siinä samallahan sitten muttuu mulla neuvolan paikkakin! seki jänskättää! =) ja sitten on pitempi matka sairaalaan synnyttämään!!käääk!! :LOL:

oon jo nähny paljon unia vauvasta. en mä ooikein vieläkään tajua tätä todeksi!! :heart:

vauvan vaateita en oo vieläkään raaskinu ostaa!! ompa kummaa. niitä ku kattelee ne on niin söpöjä eikä osaa päättää ku haluaisi kaikki. ja sitte ei tiiä mimmonen jötkäle sieltä syntyy että mahtuuko ne kaikista pienimmät :LOL:

sänkyä oon miettinyt että eikös se kannata ostaa sellanen jonka saa ylös sen pohjan? ettei tartte niin alas kurotella?

jaa vakuutus??mitähän ne maksaa?olishan sellanen hyvä olla.

niin ja sitä piti kysyä aiemmin synnyttäneiltä, että mites toi rakenneultra?!kun me ei haluttaisi tietää vielä sukupuolta, että vaikka sanois ettei haluta tietää, näkeekö sen silti?? :eek: :LOL: vai eikös se oo niin että riippuu paikasta kertooko ne edes...

no mutta, nyt tarttis tiskata ja pyykätä ennenku mies tulee kotiin, ettei se pety että se on töissä ja mä vaan lusmuilen!! :LOL: (vaikkakin ihan ansaitusti lusmuilen ;) )

hyvää joulua kaikille äiteille ja pikku-vaaveille!!! :heart:

mirna 17+2
 
Mirna - Mä en itse ultrassa oo osannut katsoa sukupuolta, mutta mies bongasi viimeksi heti pojan vehkeet, kun poika pyllisteli ihan alkuun siinä tv-ruudulla. Senpä takia haluan myös tälläkin kertaa miehen ehdottomasti mukaan sinne rakenneultraan sukupuolta tiirailemaan :D Monissa paikoissahan eivät kai mielellään kerro sukupuolta.

Maira - Tuo 80? on tapiolan lapsivakuutuksen varausmaksu. Tuolta löytyy tarkemmat hinnat.
http://www.tapiola.fi/www/Yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Lapset/Lapsivakuutus/Hinta+ja+edut.htm
 
Nopeesti vastailen kun nyt muistan:D

jdalmiina: meillä maksoi koiran vakuutus joku lähes 300 euroa vuodessa (ihan tavallinen vakuutus), tuntui aika isolta, kun ei oo kertaakaan tarvinnut lääkärissä käydä (paitsi rokotukset hakemassa).

Tuo 80 euroa vielä maksaisinkin lapsen vakuutuksesta, mutta jos nyt ymmärsin oikein, niin odotusaikana otettu vakuutus maksaisi yli 400 euroa (korjatkaa jos oon väärässä). Tietysti inhottava säästää tällaisista asioista, mutta opiskelijana on tottunut säästämään vähän kaikesta...
 
mirna Kysyit maalaamisesta. Vesiohenteisilla maaleilla saa maalata suruttu, muttu muista että seinien ja kattojen maalaaminen aiheuttaa helposti supistuksia. Niin ja kannattaa ihan varoiksi käyttää maskia. Maalatessa jännittyy vatsan ja selän lihakset ja toistuvat ylös ja alas telaukset ei tee hyvää. Pieni varoituksen sana siis. Itse muksun huoneen maalanneena ja seuraavana päivänä ennenaikaisesti synnyttäneenä en samaa virhettä toiste tee.
vakuutus Meillä on koiralla hoitokulu ja vahinkovakuutus. Maksaa noin 100? vähemmäin kuin lapsen vakuutus. Tosiaankin vakuutus kannattaa varata jo ajoissa. Jos raskauden edetessä tulee esim. raskausmyrkytys niin ei todellakaan ole taattua että vakuutuksen saa. Yli 30bmi on kuulemma aiheuttanut vakuutuksen hylkäämisen toisille tietyissä vakuutusyhtiöissä. Kannattaa olla tarkkana sen takarajan kanssa.
Joku sanoi, että maksaa se tk:ssa käyminenkin. Itseasiassa lapselle se on ilmaista. Lapsen sairaalamaksujen hoitokattokin täyttyy 5 tai 7 päivän sairaalassa olon jälkeen, sen jälkeen loppuvuosi on ilmainen. Toki lääkkeet aina maksaa.
Me ollaan miehen kanssa molemmat terveitä, mutta lapsi on siis keskosuudesta johtuen sairastanut PALJON. Eli ei voi ajatella, että itse olemme terveitä niin lapsikin on. Ei se kiva ole varautua pahimpaan, mutta mä olen tosiaankin synnyttänyt kaksi viikkoa vakuutuksen saamisen jälkeen. Vakuutuksen voi aina irtisanoa lapsen synnyttyä, mutta sitä ei saa kuin 2kk ikäiselle lapselle. Jos synnytyksessä sattuu jotain poikkeavaa tai synnyttää etuajassa niin vakuutuksen saaminen ei ole niin helppoa. Kannattaa tarkkaan miettiä vakuutus asia.

Mä olen tuntenut pieniä tömähdyksiä/ muksahduksia mahassa esim. istuessani tai makuulle mennessä. Haluaisin uskoa niiden olevan liikkeitä, mutta edelleen kallistun karanneisiin pieruihin. Tyttöolo on vahvistunut aina vaan. Sykkeet on koko ajan yli 160, pahoinvointi tuli takaisin. Äitiyspolille menen jo tammikuussa ja käyn 2-4vko:n välein siellä ultrassa. Kiitos verensokereiden niin varmaankin insuliinille joudun rv30 tiettämillä, jos siis yhä olen silloin raskaana. Keskenmenon pelko on siirtynyt hieman taka-alalle ja nyt olen aidosti onnellinen raskaudesta. Tänään sain tietää seerumiseulan ja nt-ultran riskiluvun joka oli 1:15000, ehkä se vähän huojensi mieltä.
Sitten imuroimaan ja moppaamaan, vaikka olenkin koko joulun töissä niin siltikin puhdas koti, puhtaat lakanat, kynttilät ja kuusi saa mielen niin hyväksi. Mä kun olen täysin sisustukseen hurahtanut. Meidän joulu onkin valkoinen, ei kultaa eikä kimalletta. Lasikoristeita ja PALJON kynttilöitä. Nyt jo tuli niin rauhaisa olo :heart:
 
maira IHANA... missähän miun, niin kun luulin sen jo kasvaneen =)

Täällä oli tänään neuvola. Paino oli tippunut kolme kiloa, vaikka ei mitään pahoinvointia ym muuta ole ollutkaan. Kaikki hienosti muutenkin ja sydänäänet kuuuluivat hyvin :) sykkeet oli 150 pintaan ja todella todella "terävät". Ja nyt sain sitten sen odotus kirjasenkin, niin voi alkaa päikkyä kirjoitteleen siihen sitten.
Seuraava nvl on sitten tasan kk päästä, jolloin "testataan" samalla tuo meidän typy, joka tulee heti helmikuun alussa jo 3v. ja ultra aika tulee olemaan helmikuun ensimmäisellä viikolla.

Esikko odottaa joulua ihan täpinöissään. Läheiset toimittaneet paketteja ahkeraan viime päivinä, ja niitä on jännityksellä katseltu ja tuumailtu että kyllä minä rakastan näitä paketteja sitten kun pukki ne minulle tuo. Tyttö ei siis usko pukkiin, koska katseli tässä syksyllä viime jouluisia kuvia ja tuumasi, että miksikäs enoa ei ole missään kuvissa ja miksi pukilla on enon rannekoru... se siitä pukista siis. Tietää, että tänä vuonnakin eno-pukki tulee, mutta silti jännitys on yhtä suurta ja ihmeellistä.
 
Tää olis kyllä paras joululahja, mutta tuskinpa tollasta saa ikinä!!

http://wautsi.com/2008/11/28/nauhoita-vauvan-sydanaanet-beforme-mp3-stetoskoopilla/

kiitos zizilisko vastauksesta. Luulenpa että joudun peittämään kädellä kuvan alareunan
:LOL:

tvvo: huh ku helpotti, meillä nimittäin on vesiliukoista maalia :heart: varmuuden vuoksi ostettiin sitä kun en malta kuitenkaan olla poissa.

vielä puuttuu vaatteet jouluksi, housut niin kiristää!!pari lahjaaki tarvis...huoh.
ei mitään ressiä!! :LOL: nyt vaan nautitaan tästä valkeasta joulusta ja siitä että meillä on vaavit masussa :heart:
 
Hyvää joulua kaikille kesämasuille tulin toivottamaan :heart:
Pitkään aikaan ei ole tullut kirjoiteltua. Täällä päässä kaikki hyvin. Np ultrassa kaikki hyvin ja la pysyi samana. Tänään neuvolassa myöskin kaikki ok ja painoa on tullut nyt yhteensä 1,9kg. Ei ainakaan th sanonut mitään, joten eiköhän toi ihan normaali ole. Pientä liikehdintää olen mahdollisesti tuntevinani, tiedä sitten..

Nyt viimeiset valmistelut ennen rauhoittumista :xmas:

Rauhaisaa joulunaikaa :xmas: :xmas:

Hukkapätkä ja pieni 15+1
 
Tulin vain toivottamaan kaikille masuille hyvää joulua! :xmas: Täällä kaikki hyvin, mitä nyt alavatsaa juilii pienenkin kaupunkikierroksen ja istuskelun jälkeen. Pakko se on ne mammafarkut hommata kun ei oikein oo mun tyylistä collegehousut jalassa kaupungilla pyöriä. :LOL: Tilasin itselleni semmoisen kuminauhajatkopalan farkkuihin, kun ei ne oikein pysy pelkällä vyöllä, koko ajan saa olla kiskomassa ylöspäin. :kieh: Ostin myös takin, semmoisen a-linjaisen mihin mahtuu masu talvella sisään. :)

Liikkeistä Hitusen olen ehkä tuntenut jotain pulputusta, mutta ei mitään isompaa vielä. Eteisistukka hieman vaimentaa. On tuo kumpu tuossa kasvanut, että kyllä siellä elämää taitaa olla. On taas ollut hieman epätietoinen olo kun on tuohon neuvolaankin vielä kolme viikkoa. Äitille mennään jouluksi ja sinne on tänään naapuriin tulossa nainen käymään jolla on kotidoppler, en itse viitsi enää tilata kun kohta ne liikkeet varmaan tuntuu ihan oikeasti. :)

Mutta se omasta navasta. Oikein mukavaa ja rauhaisaa joulunaikaa kaikille! :xmas: :xmas:

mipsu ja nöttönen 15+5 (nopeesti ne viikot vierii)
 
Hyvää joulua tulin toivottamaan minäkin kaikille mammoille ja masuvauvoille perheineen :xmas:
Kävin maanantaina äitiyspolilla, kun terkka laitto lähetteen sinne korkeahkon verenpaineen vuoksi. No sen puolesta ei huolta, koska kotimittarilla paineet on hyvät, mutta suppareitten takia lääkäri laittoi sairaslomalle 3.1. asti. Vielä eivät olleet tehneet mitään kohdunsuulla, mutta hyvä olis saada ne loppuun, esikoinestahan jouduin saikulle 24 viikolla ja vuodelepoon 30viikolla. Käski pyytämään neuvolalääkäriltä lisää saikkua jos eivät rauhotu.

-minttu ja pumpelo :heart: rv17+1
 
Hei!

Olen nyt joululomalla 5.päivää ja siksi palstailu harvassa. Töihin vasta loppiaisen jälkeen.

Pohtijatar: Meillä esikon synnytysvalmennus oli tammikuussa, kun la oli maaliskuussa. Fysioterapiasta en ole koskaan kuullutkaan raskaanaolon yhteydessä :eek:

Mussupussu: Pahoitteluni sairastumisestanne matkalla! Vauvalle otetaan vakuutus juuri synnynnäisten/synnytyksessä tulevien vikojen pelossa.

Salmander: Mulla on työkaveri, joka oli äippälomalle jäädessäänkin niin pienivatsainen, että osa työporukoista ei meinannut uskoa hänen raskaana olevankaan. Siis tosi yksilölistä, milloin tulee näkyviin ja kuinka iso lopulta on. Konsultoi sun äitiä, millainen masu siellä on ollut, oli ainakin työkaverin kohdalla periytynyt ominaisuus.

Mirna: Uskon, että on harvinaista, että maallikko näkisi rakenneultrassa itse sukupuolen, siis huoletta ultraan ja sanotte vaan, ettette tahdo tietää.

Mairalla hyvä masukuva! Mulla samanmoinen =)

Halit kaikille tarvitseville :hug:

Onnea hyvistä ultranäkymistä, sydänäänistä ja liikkeiden tuntemisesta kaikille niitä havainneille :flower:

ON: Neuvolassa kaikki muuten ok, mutta pissaskeri oli neljällä plussalla. Th konultoi nyt lääkäriä, että milloinka taas sokerirasitukseen, vaikka edellinen oli siis kunnossa.

Oikein mukavaa joulua kaikille mameille perheilleen ja masuasukeille :xmas:

Lenniina ja pieni 16+5
 
Me nähtiin miehen kanssa HETI ultrassa esikoisesta, että oli tyttö! Oon siis lukenut, mitä pitää katsoa ultrassa, jos haluaa sukupuolen tietää, joten eiköhän näy helposti myös tästä tokasta. Helsingissä ainakin ultra-laitteisto on huippuluokkaa, joten niistä aika hyvin näkee. Meille ultraaja myönteli vain, kun sanottiin että tyttöhän se...

Mä kävin eilen kampaajalla ja siihen tummanruskeeseen kyllästyneenä vaihdoin PUNAISEEN! Mulla oli ennestään eri ruskean sävyjä, niin viininpunainen tarttui oikein kivasti niihin. Näyttää todella monivivahteiselta (vähän saman värinen kuin Eronnut nainen -tv-sarjan päänäyttelijällä)! Kampaaja oli aluksi tosi skeptinen väristä ja myös haluamastani leikkauksesta ja siitä, että halusin loputkin hiustenpidennykset kokonaan pois... Tuli niin kiva, että muutkin asiakkaat halusivat samanlaisen. :D Tosi rock!

Joulua odotan! Mä RAKASTAN laittautumista ja että kaikki on hienona ja syödään ihan rauhassa ja kiireettä!

Uusimman MeNaiset -lehden pääkirjoituksessa Riitta Pollari kirjoitti hyvin:

"Muutama päivä sitten nuori nainen tilitti minulle ensimmäistä jouluaan avomiehensä lapsuudenkodissa. "Ihan painajaista koko homma. Anoppi iski ruuat keittiönpöydälle, ja jokainen haki sieltä mitä haki. Sitten istuttiin telkun ääressä, syötiin ja juteltiin. Varmaan kaikilla oli ihan mukavaa, mutta eihän siinä ollut mitään juhlallista. Itse olen tottunut siihen, että istumme juhlavaatteissa joulupöytään ja aloitamme rauhassa alkupaloilla." "

Meillä varmaan lähes samaa odotettavissa, paitsi että telkkarin ääressä EI SAA PUHUA, kun täytyy kuulla mitä se formulaselostaja sanoo. :headwall: Ja anoppilassa miehet istuu sohvalla passattavina ja naiset häärää keittiössä ja kattaa pöydän yms. Tätä minun oli TODELLA vaikea alussa sulattaa, koska kyllä meillä kotona myös mies osallistuu näihin hommiin. Minun on siis aivan turha odottaakaan, että istuisin valmiiseen pöytään. Meillä on siis nyt eka joulu anoppilassa ja jännittää, miten meidän TÄYSIN erilaiset tavat kohtaa... Oliskohan kohtuutonta pyytää, että istuttais pöydän ääressä ja syötäis ihan rauhassa? Enhän mä voi vieraana alkaa vaatia kaikkea... Täytyy vaan taas nieleskellä ja tyytyä siihen keittiöorjan rooliin. Huokaus. Miestä kyllä kumautan paistinpannulla, jos lusmuilee sohvalla juomassa kaljaa, kun mä raadan keittiössä.

Heh. Meidän joulu kuulostaa tooooosi kivalta. :whistle:

Mies on ostamassa mulle joululahjaa. Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan...

Pitäis tässä vielä vähän siivoilla kotona. Aamulla on aikaisin lähtö miehen vaarille aamupuurolle ja saunaan.

Hauskaa joulua! Hou hou hou! :xmas:
 

Yhteistyössä