~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Joulukuussa -09

papuneiti, meillä ollut vasta yksi neuvola ja seuraava on vk 16-18. Ensimmäinen neuvola lääkäri vasta joskus sen jälkeen. Virtsanäytekkin otetaan varmaan vasta silloin vk 16-18 vaikka neuvolassa puhui että joutuisin varmaan sokerirasitus testiin.
 
tilasin sitten vaunut tässä äsken netistä, yhdet enää jälellä joten peukut pystyyn et kukaan muu niit ei kerennyt varaamaan ennen mua, uudet vaunut 399? Firkon F7-twins mallia eli tulpat 2 kantokopalla, jalkapeitteellä ja hoitolaukulla ja aivan ihanalla mustavalkoisella kuvio kankaalla. Kun sen kuvan näin niin se oli siinä, nuo mä haluun

Pääsispä tässä itsekin etelänlämpöön, mutta nauttikee työ jotka menette :wave:

Mutzilla ja kullanmurut 15+4
 
Mulla on vieläkin tosi epätodellinen olo tästä jutusta. Mitään en uskalla oikein vielä ostaa. Kummaa. :D Äitipuoli viikonloppuna antoi itse kutomiaan vaatteita, eli housut ja yläosa kaapista mukaan. Siinä kaikki mitä on. :) Kyllä tässä jossain vaiheessa pitäisi alkaa kämppää laittamaan vauvakuntoon. Eli raivata jostain kaappitilaa. Taidan odotella tuota rakenneultraa joka on 20.1. Jospa sitten ehkä mahdollisesti alkaisi tähän uskomaan. :LOL:

Ihan pientä liikettä olen silloin tällöin tuntenut, semmoista pientä "kuplintaa" mutta en sitten enempää, on istukka etuseinässä niin voi mennä vielä jokunen viikko.

Selkä on ollut aivan älyttömän kipeä viikonlopusta lähtien, ja liikkuminen hankalaa esim autosta nouseminen. Vatsaa juilii kun vähänkin pidempään on liikkeessä, täytyy varmaan alkaa sijoittamaan kunnollisiin housuihin. Ei oo kivaa, odotan innolla kun tuota etupainoa alkaa olla enemmän. :eek: Varmaan pitää semmonen tukivyö hommata.

Mutta se siitä. :)

mipsu ja nöttönen 14+4
 
:wave: jos muutaman rivin raapustais..

tvvo
: Hyvä että ultrassa kaikki hyvin! :hug: Tympeitä kun pitää olla tuollaisia vuotoja, mille ei sitten edes selitystä löydy. Toivottavasti nyt saisit alkaa nauttia raskaudesta kunnolla! Vai tyttöä veikkaisivat sykkeen perusteella, millainen se sit oli, korkea vai? :D

Maira: Onnittelut rouviintumisesta! :flower: Ja oon ehkä pikkuisen kade tuosta teidän ulkomaanmatkasta :whistle:

mammaliini83: :hug: Ensinnäkin onnittelut hyvistä ultrakuulumista! Mut ikävää että teillä on ollut niin paljon vastoinkäymisiä viime aikoina. Jaksamista!

mamma84: Onnea uuteen kotiin! :)

Pikkuvarpuselle myös onnittelut hyvistä ultranäkymistä! :heart: Täällä jo neljäs raskaus, mutta aina nuo ultrat vaan herkistää likipitäin kyyneliin :heart:

nan-nan-naa
: Onnea tyttölupauksesta! Ei sulla olis laittaa ultrakuvaa jalkovälistä? :D Minäkö utelias? :whistle:

papuneiti: Myöhästyneet onnittelut teillekin naimisiinmenosta! :) Ja tekin ulkomaille, kateus vaan kasvaa.. :D Nyt ku on nää kovat pakkaset, niin todellakin vois lähteä jonnekin lämpimään, mahdollisimman kauas..

Jeps, täällä kaikki hyvin! Masussa tuntuu liikettä kivasti ja kasvaa tohinalla :heart: Nyt on kiva vaihe raskautta, ei voi valittaa mistään :)
Eikun juu, yks asia, yöllä jos satut heräämään vessaan, unentulo on sen jälkeen taas tosi vaikeaa.. viime yönäi pyöriskelin varmaan tunnin-pari ennenkä nukahdin uudelleen.. ens yönä ajattelin että ennemmin pidätän ku nousen vessaan ja valvon :D

Vielä yks kysymys: Onko kenelläkään vielä ilmestyny linea negraa? Ylettyykö napaan vai rintoihin? Täällä ilmestyi muuan viikko sitten ja päivä päivältä tuntuu vaan tummenevan.. Eikö tuostakin jotkut "ennusta" sukupuolta? ;)

Nyt lahjoja paketoimaan, hyvää yötä kaikille!

Hakaneula & :heart: 16+0 POKS!
 
Mulla on ollut tummaa viivaa napaan asti molemmista, että ei sitä sukupuolta siitä voi ennustaa millään :xmas: Vähän sama kuin nuo sydänäänet sun muut vanhan kansan hömpötykset :D

Olenko ainoa, joka ei meinaa hankkia mitään vauvajuttuja ennen kevättä?? Tuntuu, että kovasti on täälläkin alettu hommaamaan kaikenlaista.

Mulla ei ole tuntunut liikkeitä taas hetkeen. Keskenmenoja takana, niin pelkään aina pahinta enkä nauti raskaudesta senkään takia varmaan ollenkaan. Kun en vaan uskalla iloita. :attn:
 
En miekään hanki mitään pitkään aikaan vielä..

Miulla kylläkin on melkein kaikki jo esikoiselta ja ne sitten siirtyy tälle vaavelille kunhan syntyy... turvakaukalo ehkä ostetaan uusi.. en vielä ole ihan varma.. miulla on maxi cosin 2007 vuoden kaukalo, joka on nyt kaverilla lainassa ja saisin sen takaisin.. mut en oo vielä päättäny ostetaanko uusi :)

Ei miun tarvii ostaa ku muutama vaate ehkä sitten toukokuussa joskus :D mut sit tietty jos tulee poika nii tarvii enemmän ostella, ku kaikki vaatteet on tytön vaatteita :) Esikoiselle pitää tietty vaunuihin keksiä joku systeemi, kun ei se jaksa kävellä vielä kesällä kokoaikaa..

Ei tunnu liikkeitä.. uskon, että ovat suolentoimintaa mitä tuntuu aina välillä :D mut jos uutenavuotena jo tuntuis :)

eipä muuta tälläkertaa

Anzzu ja pieni rv 14+
 
Mageet vaunut Mutzilla! =)

Hakaneula: Mulla ei ollut esikkopojasta ollenkaan linea negraa, joten en usko, että tulee tästäkään.

Mipsu: Mullakin vielä epätodellista oloa raskaudesta. Ei sellaista, että pelkäisin sen menneen kesken, koska oireet, mm. pahoinvointi jatkuvat lievinä edelleen. Mutta sellaista, etten oikein meinaa käsittää, että 5-6 kk päästä olisi oikea vauva sylissä. Siksikin vähäiset hankinnat vauvaa varten (esikon tavarat/vaatteet tallessa) tulen tekemään vasta keväällä.

Pirtein pakkasterveisin Lenniina ja pieni 15+5
 
Juu no noiden tuplien kanssa on oltava liikkeellä ajoissa jo että saa ne jotka on edulliset ja mitkä haluaa, et saa mieleiset eikä tartte kiireessä ostaa kallista ja paskaa :whistle: keväällä sitten kaukaloa, pinnistä, sitteriä ynnä muuta ja tajusin just tuossa et kaippa meille sellainen leikkikehäkin pitää hommata sit kun vauvat alkaa liikkuun, koska muutenhan en minä saa tehtyä mitään kun toinen menee toiseen suuntaan ja toinen toiseen

Ja tosiaan itse pidän noita vaunuja edullisina koska niihin tulee kantokopat, jalkapeite ja hoitalaukku hintaan 399 sisältäen postikulut ja toivotaan että ne tulis ennen viikonloppua et pääsis jo hipeltään niitä :heart: :heart:

Mutzilla ja kullanmurut 15+5
 
tänään taas shoppaileen ihanaa =)

tänään soitin neuvolaan noista sokereistani jotka taas heitteli miten sattuu tuntuu että ei mitään kannata syödä ku lukemat pomppaa ennen syömistä mittaukset päin honkia ja ruuan syönnin jälkeen ok lukemissa.. sano että laittaa nyt lähetteen kuopioon sieltä tulee soitto tai kirje että aikasemmin sinne on joutunut jäämään yöksi sokerin mittaukseen mutta nykyään sen voi tehdä kotona mutta sano että paremmat ohjeet sitten siellä.
jotenkin kauhistuttaa että kyllä tässä vielä insuliinille joudun edellisessä kun oli ihan sama arvot hyppi ja pomppi vaikka koitti syödä hyvin. eilenkin söin lounaat n. 11.00 arvot oli molemmat ok tein salaatin ja siinä muutaman tomaatin,kurkkua,salaattia nopsin vähäsen ennen ruokailua n. 15.00 mittasin ennen ruokailua niin lukema oli 8,1 (raja 5,5) huoh..

mä en oo kun turvakaukalon ja sitterin ostanut sängyn,vaunut,hoitopöydän ym ostan vasta keväällä joskus..eipä meillä oo ees tilaa että niitä vois nyt mihinkään laittaa.

tänttärä ja hilma-elmeri 15+5

nimet päätin sekä tytölle että pojalle pojan nimestä ukko ei tykkää yhtään (oli 3 nimi vaihto ehtoo) ja tytöstä niin toisen tytön nimen sulatti mutta toista ei voinu sietää ja toisia nimiä ei myöskään sulattanut.. mulla on aikaa yli puhua se =) =)

tosta "karva navasta" niin mulla on molemmissa pojissa ollut tummat viivat napaan asti esikko tytöstä en muista et olisko ollut mitään. nyt kun katoin ni ei mulla oo ku muutama hassu haiven tuossa vasta eli ei ainakaan viä selkeetä viivaa.
 
Hakaneula: Jalkovälistä en ikävä kyllä kuvaa saanut, mutta selvästi näkyi ettei siellä mitään ulokkeita ole ja oli sellainen "papumainen rakenne" niinkuin tytöillä on :)

Mutzilla: Kivannäköiset vaunut :)

Me tehdään kaikki hankinnat vasta keväällä, ei ole tilaa yhtään ylimääräistä tällä hetkellä. Muutto edessä luultavasti tuossa alkukeväästä...
 
Miks mun pitää olla mahasta koko ajan huolissaan :ashamed: Mulla menee varmaan koko raskausaika nyt tähän pohtimiseen ja huolimiseen.. en ymmärrä kuinka nuo km:t on taustalla niin vahvasti vaan. Niin se lääkärikin sanoi, että ne jotka eivät ole kohdanneet sellaisia vastoinkäymisi, ei voikaan osata huolehtia. Tai ymmärtää.
:snotty: Oikein ketuttaa tämä jatkuva pelko, kun ei ole tuntenut liikkeitä hetkeen.

Ukon kanssa laitettiin poika-nimi ja tyttö-nimi paperille valmiiksi ja laatikkoon. Molemmat laitto nimensä alle ettei tarvitse alkaa vääntämään enää sitten kesällä miten päin ne nimet olikaan. :whistle: Ihme kyllä ei jouduttu edes tappelemaan nimistä, kun molemmat oli samaa mieltä toisen ehdotuksista :eek:
 
Jaahas. Nyt taisi löytyä se hilseen aiheuttaja: Tresemmen värjättyjen hiusten shampoo. Näyttää kuivattavan ainakin mun päänahkaa. Pakkohan tuo on loppuun kuitenkin käyttää. Sitten vaihdan merkkiä. On vaan niin pirun iso pullo tuo että menee hetki tyhjentämiseen. :LOL:

Epäuskoinen olo jatkuu vieläkin pienenä. Aamulla makoilin sängyssä ja katselin että maha on hieman kasvanut. Liikkeitä odotellessa vaan. :D Neuvolaankin pääsee vasta 13.1. Sinnitellään sinne asti sitten vaan. :) Eiköhän siinä vaiheessa jo liikkeetkin tunne. Rintojen kutina ja selkäsärky kyllä puhuvat puolestaan. :kieh: Mammajoogaankin ilmottauduin, alkaa helmikuussa tosin vasta.

mipsu ja nöttönen 14+5

muoks Tosi kivat vaunut Mutzillalla. =) Toi kangas on ihana!
 
Mairalle onnea rouviintumisen johdosta!

Kiitos Lenniina!

Mekin aiotaan mennä 4D-ultraan.Varmaan sitten noin viikolla 24-25.Sukupuoli halutaan tietää, mutta muille ei sitä kerrota ennen pienen syntymää.

Meidän 4-vuotias tyttö toivoo yllättäen pikkusiskoa, itsellä on aavistuksen poikaolo...
Nähtäväksi jää. =)

Mun vatsa on aavistuksen turvoksissa.Vaihdoin jo äitiyshousuihin ja farkkuihin, koska normifarkut kiristivät töissä istuessa jo aika inhottavasti.
Pahin rintojen aristus on hellittänyt hieman. Olo on iloinen ja hyvä.
Mulla alkoikin sunnuntaina raskauden toinen kolmannes, hui miten nopeasti alkuraskaus meni!
Asos- nettikaupasta tilailin viellä muutamat mammapaidat, ja sitten saa äippävaatetus riittää. Kesällä ehkä jotain kesävaatetta ostan vielä jos tarvitsee.
Mutta, nyt annoin itselleni luvan alkaa hankkia tarviketta vauvan varalle, ja ihanan ultran kunniaksi ostin Ruskovillan pienen 50 cm vauvan silkkivillaa olevan pehmoisen paidan, ja 50 cm villavaippahousut. Voi että ne on pienet!! :heart: Muutama valkoinen ja beige 50 cm bodykin tarttui mukaan..Loput vaatteet hankin vasta kun tiedän pikkukaverin sukupuolen. ;)
Meille tosiaan toinen lapsi tulossa, mutta kummasti tuli listaan hankittavaa, koska ollaan jo myyty esikoisen vaunut ja sitterit..

Ihanaa, kun tuli LUNTA!!
Ihania talvipäiviä kaikille mammoille ja masuille! :heart:

Johanna ja Pikkiriikki 12+3
 
Täällä taas vaihteeksi ihan hyviä tunnelmia, mitenkäänb raskaudesta en uskalla nauttia. Katsotaan sitten rv 24 jälkeen. Velipuoli on herännyt koomasta ja päässyt pois hengityskoneesta. Katsomaan en häntä pääse koska on valtameren takana.

verensokereista Joku tuskasteli tulosten heittelyn kanssa. En tiedä kuinka säännöllisesti syöt, mutta jos yli 3t aterioiden väliaika ylittyy niin kroppa alkaa luonnollisesti nostamaan verensokeria. Sama homma aamunkoitto ilmiössä eli jos on liian monta tuntia syömättä niin sokerit nousee liian ylös. Verensokeri lähtee luonnolliseen nousuun aamuyön tunteina. Veden juominen on myös tärkeää, se laskee/ tasoittaa sokereita.
Vauvan tarvikkeista Ennen helmi-maaliskuun vaihdetta emme meinaa hankkia mitään. Viikkoja tavii olla jo niin paljon, että syntyvä lapsi jäisi henkiin jos syntyisi. Kaikki esikoisen tavarat olen myynyt joten kaikki vaatteet ja tarvikkeet pitää hankkia.
Sikiön syke ja sukupuoli Meillä esikoinen on poika ja hänen sykkeet oli kokoajan 140. Raskaus oli täysin erilainen kuin tämä. Nyt oli pahoinvointia ja on tullut ielitekoja, esikoisesta ei ollut lainkaan mielitekoja. Nyt sikiön syke on 160+. Sykkeestä ei kyllä voi suoranaisesti päätellä mitään. Samoin mulla on esikoinen 4D:n mukaan yli 90% todennäköisyydellä tyttö. Olimme ultrassa rv24+? ja sukupuoli meni siis täysin pieleen. Itse en luota esim. rv14-15 tehtyihin sukupuoliveikkauksiin koska sukuelimet eivät ole vielä niin kehittyneet että niistä voisi varmasti sanoa mitään. Toki joillakin veikkauksen on pakko mennä oikeinkin. Itse ostin viimeksi aivan kaiken vaaleanpunaisena ja samaa virhettä en meinaa tehdä toista kertaa. Mulla on myös kaksi tuttua joille myös veikattu 4D:ssä tyttöä ja tullutkin poika.
Nimi Meillä on molempien nimet valmiina. Esikoiselle jäi nimi jonka hän hätäkasteessa sai. Jotenkin nimeä ei vointu muuttaa koska häntä sairaalassa sillä nimellä reilu kuukausi kutsuttiin. Meillä on aika erikoinen ja pitkä nimi esikoisella. Toisenkin nimi tulee olemaan samantyylinen. Mulla on esikoisen nimi tatuoituna niskaan, alapuolelle tulee seuraavien pienokaisten nimet. Jos siis meillä koskaan kahta enempää tulee lapsi.

Jos sitä lähtisi parantelemaan itseään, kuinka ollakkaan sain kauheen flunssan heti palattuani töihin. Niin ja vuotoa tulee edelleen vähän, mutta terkkari on sitä mieltä että pitää mennä kokeilemaan töihin. Perjantaina poksuisi kriittiset viikot loppu eli alkaisi rv13 =)
 
moi taas,
en ole taas saanut aikaiseksi kirjoittaa, vaikka lukemassa tulee jutut käytyä useammankin kerran päivässä.
Moni oli kirjoittanut siitä, että on vielä epätodellinen olo koko raskaudesta, ainakin Mipsu, Lenniina sekä tvvo ja jdalmiina pelkoineen. Mäkin pelkään, pelkään että vauva on vaan kuollut mahaan ja seuraavassa neuvolassa ei sydänäänet kuulukkaan. Pystyn olemaan rauhallisena maks viikon neuvolan tai ultran jälkeen. Tosi rasittavaa. Siis kyllähän maha on pyöristynyt, mut muuten olo on ihan normaali. Niin minkäs pelolle teet. Nyt tilasin netistä semmosen dopplerin, jolla voin niitä sydänääniä kuunnella, ja toivottavasti se tulee jo huomenna. Olin ajatellut ,että en sitä ostaisi, kun kohtahan ne potkut jo pitäisi alkaa tuntua, mut en mie jaksa enää elää näin ja murehtia. Haluun sen ihanan olon mikä on aina neuvolan jälkeen kun kaikki on hyvin.
Ja niistä liikkeistä. Miten työ jo tosiaan näin aikasin tunnette niitä. Tuossa vau lehden opuksessa luki, että ehkä joskus 18 viikolla ensi synnyttäjät alkas tuntea. Mulla ei vielä merkin merkkiä. Kunpa oliskin.

Olikohan sitä tällä palstalla kirjoteltu siitä häntäluun kipeytymisestä ja painajaisunista
?luen aina ton toukokuistenkin ketjun niin välillä menee sekaisin. No joka tapauksessa häntäluu on kyllä kipeytynyt, mistähän sekin johtuu ja unet on aika mahdottomia välillä. Unia nään paljon ja usein ne liittyy vauvaan tavalla tai toisella. onneksi keskenmeno unia ei ole tarvinnut viime viikkoina katsoa, mutta esimerkiksi viime yön filmissä selvisi että meidän vauvalla on niskaturvotusta 8,6 senttiä :eek:

No ei kai tänne muuta. Olo on hyvä ja suklaa on ruvennut maistumaan. Ja seuraava neuvola heti joulun jälkeen, toivottavasti vaaka ei räjähdä :$
 
Tämän päivän neuvolakuulumiset:

rv 14+1
paino tippunu kilolla =)
RR 150/74
Syke 150

Otettiin pari putkiloa verta joista taas katsotaan vasta-aineiden tiitterit. Kontrollinäytteet otetaan siis kuukauden välein. Sain myös vihdoin ja viimein selvyyden siihen että mies on tämän k-tekijän suhteen positiivinen. Nyt vain toivotaan että masuasukki oli k-negatiivinen.

Huomena sitten pitäis mennä sokerirasitustestiin klo 07.45 eli kohta puolin en saa laittaa enää mitään suuhun :/ Huono olo tulee varmasti jossain vaiheessa mutta pakko kestää.

Taas tuli hieman lyhyet kuulumiset mutta pakko mennä ahtamaan ruokaa mahaan että jaksaa huomiseen :D

emmmaa ja asukki 14+1
 
pohtijatar Mulla on kolmas tähän asti päässyt raskaus. Ne tuntee aina seuraavissa pikkasen aiemmin. Tuskasta odotella... Esikosta olin varma vasta joskus 20 viikon tienoilla, että olin en tuntenut.
Painoa täälläkin taatusti tullut liian kanssa, mutta ajattelen että ei esikostakaan kummosmpi tullut vaikka lihoin parikyt kiloa. Ja kilot lähti poiskin kyllä. Suo itslles suklaa, turhaa sitä alkaa elämään niin tarkasti mitä saa syödä ja mitä ei.. ressihän siinä tulee
:D

 
Pikaisesti kyssää, onko teillä muilla nokka tukossa ja onko se tukos veristä? mulla varmaan pakkanen tai jokin aiheuttaa, mutta alussa ihan normi tuotos piti nenän tukossa, nyt sen tilalle on vaihtunut kuivunut ja hyytynyt veri...ei oo ennen tällaista mulla ollu :/

Mutzilla ja kullanmurut 15+6
 
Mutzilla Jep, täällä kans. Ihmettelin myös että mistä se voi tulla :eek: Tässä raskaudessa muutenkin kummia juttuja.. migreeni vaivaa ainakin muutaman kerran viikkoon, alkuraskauden paha olo on palannut vaihtelevana mutta ONNEKSI ei niin pahana.

Koira taitaa vaistota raskauden. Käy aina hellästi "hoitamassa" (siis nuolemassa) masua ihan kuin haavaa, jotka haluaa kanssa aina nuolla kuntoon ihmisiltä :D Tulee mun mahan päälle hellästi makoilemaan,mutta ei tee sitä muille. Mullekin alkoi tekemään vasta raskauden alettua.
Mietittiin mitäköhän tuo mahtaa tykätä, kun UP syntyy, mutta jos näin jatkuu, niin oiekin hyvää.

Miten muilla elukoiden kanssa, vaistoavatko?

J+ Uglipugli 15+0
 
Jdalmiina: Huolenkarkoitus:hug:! Mukavaa, että olette saaneet nimet päätettyä. Itse varmaan jahkaamme ukon kanssa vielä sairaalassakin... Meillä ei ole elukoita, mutta esikoispoikani (joka siis tietää vauvasta) hoitaa masuani päivittäin :heart:

Mipsu: Osta eri merkkistä shampoota (esim. hilseshampoota) ja käytä vuoropäivinä. Näin neuvovat tekemään normaalistikin - hiukset kuulemma tykkää, kun vaihtelee shampoita usein :)

Tvvo: Onneksi velipuolesi on toipumaanpäin! Toivottavasti vuotosi ja flunssasi loppuvat :hug:

Pohtijatar: Hyvä päätös tuo dopplerin osto. Meillä esikko oli masussa niin rauhallinen, että jos olisin ollut hermoilevaa tyyppiä, olisin saanut juosta neuvolan dopplerilla usein. Tarkoitan siis, että vaikka potkut alkavat tuntua pian, voi vauva olla rauhallinen tai isktukka edessä, jolloin liikkeitä ei välttämättä tunne usein ja se taas saattaa aihauttaa huolta vielä myöhemminkin :hug:

Mutzilla: Täällä myös vähän hyytynyttä verta tullut niistäessä, mulla siis kova nuha päällä muutenkin.

Maanantain neuvolaa ja sydänäänien kuuntelua odottava Lenniina ja pieni 15+6
 

Yhteistyössä