~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Joulukuussa -09

Blääh :( neuvolatäti soitti tänään ja perui miun ensi viikon ajan ja nyt pääsen seuraavan kerran neuvolaan vasta 22. pv... joku rokotuspäivä tullut sille päivää. Ja VIELÄKÄÄN en sitten pääse "omalle" neukkutädille, kun hää sillo lomalla vielä kaikenlisäks, eli ensimmäistä kertaa omalla neuvolatädillä ollaan tässä raskaudessa varmaan vasta joskus melkein rv20. Ja se toinen kun ei oo vielä kovinkaan miun mieleen... Joo vali vali.

Tyttö on päiväkodissa kertonut tulevasta ja kovasti on tädit käyneet onnittelemassa viime päivinä. Tyttökin ensin kertomisen jälkeen heitti kehiin puolen tunnin itku konsertin ettei niin voi olla, ei meille saa tulla vauvaa. Mutta ajatus isosiskoudesta ja sen tuomista etuuksista sain pienen pään kääntämään parempaan suuntaan ja nyt sitä ylpeydellä julistaa suureen ääneen ympäriinsä :) :heart:

Nyt ruokaa laittamaan ja aikaisin nukkumaan, huomenna töihin 5.00 :/
 
Heissulivei

Tvvo: sinne paljon voimia ja tarrasukkia :wave:

Minä olen kyllä ihme ja kumma saanut väsystä huolimatta joulua saanu tehtyä, lasten kanssa tehty jo 3 piparitaikinaa ja nyt on porkkanalaatikot uunissa lauantaisia pikkujouluja varten, huomenna oiskin isompi urakka, 2 isoa voileipäkakkua, valkosuklaa-daimkakku ja torttuja pino pitäis väsätä..voileipäkakut menee kaverin vauvan ristiäisiin ja huomenna niihin tarpeet mennään kaverin kaa ostaan, muut sitten meidän alkoholittomiin syömäpippaloihin :wave: :wave: :xmas: :xmas:

Huomenna ois neuvola meikäläisellä ja ekaa kertaa uskon et kuunnellan sydänäänet, ultrissa eivät ole laittaneet kuuluviin, joten se on vielä kokematta, mahtaa olla metkaa jos kummankin sydänäänet kuuluu yhtäaikaa :heart:

Mutzilla ja kullanmurut 14+6
 
Iltaa :wave:

Tvvo Jaksamista sinne ja pienelle tarrasukkia ja pikaliimaa! :hug:

Väsymys täälläki erittäin tuttua, ku koulusta tulee kotiin nii tuntuu, ettei jaksais mitn tehä. Ruuan ku laittaa ja laittaa tiskit, nii sen jälkeen on ihan valmis lysähtään sohvalle. Liikuntaa pitäis harrastaa, mut ku ei vaan jaksa. Sitte ku on noita koulujuttuja ollu tässä ihan kiitettävästi, niin ei vaan oikeesti enää suju muuhun. Joulu meillä on nyt täällä sen mitä tänne edes tulee, ku me ollaan kotoa pois koko joulun ja uuden vuoden aika, nii eipä tarvi leipoa yms. Jouluvalot yms. on jo paikoillaan. Ens vkolla ajattelin vaan imuroida ennen ku lähen kotipuoleen, siinä olkoon meidän joulusiivoukset. No ajattelin, että jos viikonloppuna sais virtaa nii siivoan keittiönkaapit ku sieltä saa varmaan aika paljo tavaraa heittää menemään.

Mä kans odottelen, että seuraavassa neuvolassa kuunneltais sydänääniä, nyt ei olla vielä kummallakaan kerralla kuunneltu, ultrassa sillo ekalla kerralla saatiin neki kuulla =)
mut onneks mulle tulee nyt kotidoppleri, nii sitte saan kuunnella.
Pientä mukellusta tuntuu päivittäin masussa, ehkä ne tässä alkaa voimistuun pikku hiljaa ku viikkoja tulee lisää =)

Nyt pitää mennä hetkeksi katteleen juttuja huomista tenttiä varten.

Jaksamista mammat! :flower:

Niisku- ja rakas 15+1 :heart:
 
Heips taas kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Miten tuo taas tuntuu että on ikuisuus viimeisestä kirjoittelusta :whistle: Ei vaan muka tahdo olla aikaa, varsinkaan näin Joulun alla kun on tuota touhua ja kulkemista. Käytiin viime viikon lopulla tekemässä Lapin reissu, Joulupukkia Napapiirillä katsomassa :D Mukava kokemus taas, mut on se kyl pikkasen kallis paikka. Otettiin 5kpl joulukortteja meidän ja pukin yhteiskuvasta, maksoi vaivaiset 30e :kieh:

Tervetuloa uusille mukaan!
Aikas iso porukka jo kasassa :)

Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Ja tvvo: Sulle erityistsempit! Toivottavasti kaikki menis hyvin ja pikkuinen jatkais kasvamistaan :heart:

Täälläi väsymystä ilmassa, muttei mitään kovin suurta. Nukutaan lasten kans nykyisin tosi pikät ja hyvät yöunet, niin niillä jaksaa kummasti. Vaikka tuo kuopus vielä tissitteleekin sen kerran-pari yössä, niin ei sekään edes väsytä. Senku tissi suuhun, pari minuuttia ja taapero jatkaa tyytyväisenä uniaan :D Pitäis pikkuhiljaa kuitenkin alottaa vierottamaan toinen yösyötöistä, ku tietäis vaan miten :D

Olo on mitä mainioin! Tuntuu että mitään valittamista ei just nyt ole. Ei enää pahoinvointia, ei juurikaan väsymystä, närästyski helpottanut, nivuskivut rauhoittuneet.. Ilmeisesti se auvoinen vaihe raskautta menossa :)

Nimistäkin joku jo puheli, meilläkin lähes varmaksi päätetty. Pojalle on etunimi jo valmiina, toinenkin aika varma. Tytölle etunimeksi on kaksi vaihtoehtoa, toinen nimi valmiina. Noudattaen samaa kaavaa ku edellisetkin :)

Vauva liikkuu jo kovasti, ovat jo ihan selkeitä potkuja ja "muljahteluja" Ihania :heart:
Tuntuu että on ikuisuus kun käynyt neuvolassa, alkaa siitä kuukausi olla.. Ja loppukuusta vasta meno. Ultra-aika meillä oli tarkoitus varata nyt ennen Joulua, mutta siirtyykin ilmeisesti sit ens vuoden puolelle miehen työvuorojen takia. Harmi, olis ollut kiva käydä katsomassa vauvaa :) Mut katsoa jos sais vielä jotenkin sumplittua että päästäis käymään pian..

Jeps, mut mukavaa Joulukuun jatkoa kaikille ja kasvatelkaahan kovasti masuja :heart:
Täällä maha on jo ISO. Kuvan voin ja LUPAAN laittaa joku päivä :D

Hakaneula & yllärirakas 15+2
 
Tvvo Jaksuja teille ja toivottavasti asukilla kaikki hyvin!

Sydänäänistä En oo vielä kertaakaan kuullu asukin ääniä mutta jos ens viikolla kuunneltais =)

Sain tänään LKS:stä kirjeen ja ne oli varannu mulle ajan lapsivesipunktioon 29.12 klo 9.30. Ei oikein innostais mennä mutta siitä riippuu tän raskauden seurannan tarve.. Hieman lyhkäset kuulumiset tällä kertaa mutta sänky kutsuu, väsyttää niin pirusti taas..

emmmaa ja asukki 13+2
 
Heip.

Täällä kans maha näkyy jo.. on kyselleet ihmiset jo vaikka en oo ees kertonu kaikille :D oon niin lyhyt niin esikoisestakin maha näkyi jo tosi aikaisin ja tästä vieläkin aikaisemmin.. varmaan paikat jo venyny sen verran, et helpommin venyy lisää :D
Liikkeitä olen välillä tuntevinani, mutta en sitten kuitenkaan ole varma.. joten en varsinaisesti vielä voi sanoa tuntevani liikkeitä.. mut jos joulun tienoilla jo vaikka tuntis :)

Mites se uskomus meni niistä sydämmen sykkeistä.. olikos pojalla vai tytöllä ne nopeemmat sykkeet? Ei siitä vissiin varmasti voi mitään päätellä, mut kumminki :D

Meillä ois pojalle nimi kyllä, mut tytölle ei.. parhain nimi mitä oon tytölle keksiny minusta on mun esikoisella, joten en tiiä sitten mikä toiselle tytölle tulis, jos tyttö olis.. mut eiköhän senki sit keksis :D

Anzzu ja pikkanen rv 13+4
 
näin sitä vaan huristellaa viikko kerrallaan.

koittanut tässä vähän joulua laittaa vakka väsyttää ja oksuttaa =( keittiön kaapit jo siivosin yks päivä ja kyllä sieltä tulikin rojua eilen tein maksa ja lanttulaatikot pakkaseen (ja varsinkin maksa laatikon kohtaalla menetin jo toivoni että tuleeko ikinä valmistuun kun oksentelua pukkas joka väliin)



tänään sit viikonloppu siivousta ja jouluverhojen laittoa =) piparkakkupalo auto leivottiin lasten kans sunnuntaina ja tuli siinä pari pellillistä pipareitakin leivottua. pitää leipoo lisää tässä viä ennen joulua.

tiistaina mittasin ekan kerran sokerit ja yks arvo siellä oli huono =( tänään taas mittaan mutta aamu arvot oli hyvät.

SYKKEISTÄ: joku kyseli miten ne meni niin pojallahan oli hitaammat tytöllä nopeemmat mulla on kaikista kolmesta pitänyt paikkansa ja sen takia nytkin vähän sykkeitä tiirailen vaikka ei se mikään 100% tieto ole. mulla kun on pojista ollu 130-140 ja tytöstä 150-165 nyt maanantaina näytti 150 tasasesti ja sitä ennen 160 (2x kuunneltu ) mutta seurailu jatkuu ja arvailu myöskin =)

TVVO:LLE jaksuja lepäilehän :hug:

tänttärä ja hilma-elmeri 15+0
 
Hei kaikille! Olen ollut pari päivää kotona saikulla, kun pukkasi kunnon flunssan, ilman kuumetta. Nyt olikin paljon luettavaa täällä =)

Tvvo: Vuototsemppi :hug: ja peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin loppuun asti! Vauvatavaroista: Meidän tarvii hankkia vain seisomalauta, uusi pehmuste hoitopöydälle ja vaippoja - vielä en siis ole hommannut mitään.

Mammaliini: Jaksuja mikreeniin, toivottavasti paineet kunnossa :hug: Ultrakuulumisiasi odottelen :p =)

Zande: Onnittelut hyvistä ultranäkymistä :flower: ja jaksuja mikreeniin sinnekin :hug:

Lumihiutale ja Nasuliinih: Onnittelut hyvistä ultranäkymistä :flower: ja Saagatarelle onnittelut hyvistä äippäpolikuulumisista :flower:

Mussupussu: Myöhästyneet onnittelut esikolle synttärien johdosta, miten meni kemut? Mukavaa Saksan matkaa! Minä harkitsin 4d-ultraa, mutta taidan jättää noilla hinnoilla väliin...

Jdalmiina ja Rapu: Toivottavasti sukurasite ei periydy :hug:
En vielä nauti raskaanaolosta, mutta toivottavasti pian, kunhan selätän tämän flunssan ensin =)

Mairalle v-a-l-t-a-v-a-n s-u-u-r-e-t onnittelut huomisen johdosta


Tervetuloa: Onerva, Miumiu, Jennife (onnea ultrasta :flower:) ja Tupuna :wave:

Toffo: Pesänrakennusvietti oli ja meni. Kesti pari päivää siten, että suunnittelin remonttia, joka jäi tekemättä :whistle: Muuten koti on pommin jäljiltä, joulukoristeet on melkein laitettu.

Lenniina ja pieni 15+0 POKS :heart: POKS
 
tvvo: Mekin täältä lähetetään pikkuiselle suojelusenkeleitä matkaan!

Raskaudesta nauttiminen
: Sehän nyt olikin varmaan jo sanomattakin selvää, että mun mielestä tää raskaana olo on I-H-A-N-A-A! Eka raskaus oli ihan kamala ja nyt tosiaan korjaan kaikki virheet, esim. ravintolisät, riittävä liikunta, positiivinen ajattelu, turha stressi ja huoli pois... Ja hyvin toimii! Olo on mahtava! Just salilla keskustelin eilen yhden ohjaajan kanssa, miten mulla ei oo enää mitään selkäsärkyjä, vaikka esikoista nostelenkin paljon ja miten mieli kirkastuu kun jaksaa jumppailla! Suosittelen ihan kaikille. Siis liikuntaa.

Mä en löydä mun tukivyötä mistään. Mulla pitäis olla sellanen Anita tuolla jossain... Mut enpä mä sitä kai tarvikaan!

Mites toi maha nyt kasvaakaan noin hirveetä vauhtia? Ihana! Ja rinnat... Niiden ei tarvis kyllä yhtään muuttua, kun pidän mun omista, mutta palautuuhan ne sitten. Ja mulla siis niissä(kin) raskausarpia nolla. Ihana saada sit imetyksen jälkeen omat takas! Nyt jo yhden kuppikoon isommat. Saas nähdä paljonko kasvavat tällä kertaa. :LOL: Hassua, miten sitä nuorempana löysi omasta kropastaan kaikenmaailman olemattomia vikoja ja nyt vanhempana rakastaa kaikkia ryppyjä ja kuoppia...

Huomenna Saksaan. Vähän jännittää jo. Tytön eka kerta lentokoneessa. Jaiks.

Käydään tänään joulutorilla kattelemassa ja ehkä vähän kaupoillakin pyörähtämässä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :xmas:

muoks*

Lenniina: Juhlat meni oikein kivasti! Tarjottavia oli riittävästi ja tyttö sai kivoja lahjoja. Pikaista paranemista sinnepäin!
 
Hei!

Täällä olisi vielä yksi uusi odottaja joukkoonne. Olen kyllä lukenut juttujanne alusta asti, mutta nyt vasta rohkenen liittyä mukaan. Meillä oli eilen nt-ultra, joka vahvisti varhaisultran uutiset - epäidenttisiä kaksosia odotellaan. :heart: :heart: Pituutta kaveruksilla oli molemmilla 60mm ja niskaturvotusta 1,2 ja 1,4 mm. Ennen esikoista (1 v 3 kk) meillä oli yksi keskenmeno ja sen takia olemme olleet alkuraskauden ajan melko hissukseen, mutta kun eilen kaikki näytti olevan niin hyvin kuin vain voi olla, niin ajattelin nyt antaa itselleni luvan iloita tästä raskaudesta oikein kunnolla. :)

Tällainen lyhyt esittelyviesti näin alkuun, yritän kyllä päästä pian keskusteluun mukaan.

Tsemppiä vielä tvvo:lle vuotojen kanssa! :flower:

Myntti ja Tiuhti&Viuhti 13+0
 
tvvo:lle paljon jaksamista ja tarrasukkai minäkin toivon! :hug:

Myntti Teretulemast! :)


Pesänrakennusvietistä Mulla se on tullut aina loppuraskaudesta, varsinkin viimeisen kuun heilun hulluna ja järjestelen, nyt keskiraskaudessa ei paljon nappaa :D

Vaihtelee ilmeisesti aika paljon sydänäänten kuuntelu neuvoloissa.. mulla kuunneltin jo 11 viikolla ja siitä lähtien aina. Nyt eletään niin seesteistä aikaa kaikinpuolin raskauden kanssa, että toisaalta toivoisin että pääsis neuvolaan kuuntelemaan niitä. Kerran tunsin liikkeet niin että olen varma. Kamalan aikaisin, vaikka onhan tuossa 2 lasta ennestään.Hyvä vain :D
Nyt kun huono olo on poistunut, sitä vain on ja heiluu. Muutettiin juuri uuteen kotiin ja tieto siitä että raskaana ollaan tulee, kun maha on tiellä ja supistelee aina välillä kipeesti. Tehdään hetki ja levätään pari tuntia. Hiljaa hyvä tulee.. kai :D

Mussupussun kanssa samaa mieltä liikunnata. Sitä kannattaa harjoittaa raskaana ollessa minkä voi. Kyllähän se vaikuttaa synnytykseenkin positiivisesti, jos on pystynyt liikkumaan raskaana ollessa. Mua niin ärsyttää, kun nyt en edes saa liikkua kuin hieman kerrallaan. Supistukset tulee voimakkaina heti, kun tekee jotakin enemmän ja tarkan syynin alla sen vuoksi. Pääasia kumminkin että avuva pysyis sisällä edes toukokuulle asti.
Ennen raskautta elin todella aktiivisesti, kävin salilla muutaman kerran viikossa ja sen päälle kaikkea muuta. nyt en saa kuin vähän kävellä :eek:

J + Uglipugli 14+1
 
jdalmiina: Mites jooga? Ja kaikki muu hidastempoinen liikunta? Esim. pieni jumppahetki kotona päivittäin...

Mulla myös noita supistuksia, mutta ihan selkeitä harkkareita, kun tulee ja menee. Jos on hirveellä tempolla pyrhältäny koko päivän, ni ihan varmana supistaa kun istuu alas ja rauhottuu. Ne kyllä muistuttaa niistä tulevista, ikävistä synnytyssupistuksista, joita en kauheesti haluis muistella. :x Ikävää, jos sulla jdalmiina on kovia suppareita jo nyt! :/

Mä just soitin neuvolaan ja aikaistin mun seuraavaa aikaa parilla viikolla. Sit varasin hammaslääkärin itelle ja tytölle suuhygienistin. Kampaajalle jätetty soittopyyntö. Tässä päivässähän on ihan tekemisen meininki!
 
Multa on nyt tällä hetkellä kielletty aika moni laji liikunnan saralla. Lääkärille hyvin liikunnallisena ihmisenä ehdottelin kaikenmoista, mutta tällä hetkellä on kiellettyjen listalla aika moni. Rauhallinen pieni kävely koiran kanssa on ok, mutta senkin jälkeen joutuu lepäämään aika kauan.
Tästä seurauksena se, että kun painoa tulee kumminkin lisää raskauden aikana ja kun ei saa liikkua juur mitään, tuntuu että takalisto leviää kamalaa tahtia vaikkei mitään "huonoa" syökään :LOL: :LOL:

:whistle:

 
Jahas neuvola on takana ja sydänäänet kuunneltiin, olivat noin B 140 ja A 150, painoa tuli yllättäen päivässä nyt kilo just ennen neuvolaa niinkuin aina, mutta ei siis tuon enempää, paineet ja pissa kunnossa ja hb oli noussut yli 20:llä 140:een eli on niistä raskausvitamiineista apua kun niis rautaa mukana.

Tervetuloa uusille ja laittakaahan minulle yksityisviestiä tarkemmista tiedoistanne, niin lisään ne etusivulle sitten

Nyt ois sitten mentävä tekemään huomiselle pikkujouluhin herkkuja ja kaverin vauvan ristiäiseen ne 2 voileipäkakkua, eli hommaa riittää ja masu kiittää illalla sitten, kipeäksi menee jo kun tekee enemmän hommia, sen takia huolettaakin vuodelevot sun muut et ne saattaa olla muutaman viikon päästä todellisuutta :/

Mutzilla ja kullanmurut 15+0 POKS :heart: :heart:
 
hei kaikille!

En ole aikoihin jaksanut kirjoittaa mitään, lukemassa kyllä käynyt, olen ollut vaan niin tuhottoman väsynyt. Maanantaina oli vihdoin np-ultra ja varmisti sen, että siellä todella joku pieni patukka kasvaa. Turvotusta oli vain 0,6mm, ja veriseula negatiivinen. Vähän helpottaa...Laskettu aika meni 6 päivää eteenpäin, ja on nyt sitten juhannuspäivänä 26.6.Pitäsikö varata mökki ... :LOL:

Tervetuloa Myntti!

Mutzilla, jos viitsit vaihtaa mulle etusivulle la 26.6.

Lääkäri sitten aatonaattona... (kyllä... ) ja neuvola 4.1 ja rakenneultra 5.2..

Minä en ole joulua laittanut, ehkä viikonloppuna, kun työsarka vähän helpottaa ja kolmen viikon lomaan on enää viikko...Jeee...

kaikku ja nimetön 11+6
 
tvvo: Halaus ja voimia. Toivottavasti pieni pysyy masussa ja kasvaa hyvin ja tilanne rauhoittuu.

Tervetuloa Myntti!

Miumiu: Keskiviikkona oli neuvolalääkäri, joka oli yhtä tyhjän kanssa niin kuin arvelinkin. Totesi vaan, että Reiteristä johtuu alaselkäkivut eikä tukivyö auta tämän kaltaiseen kipuiluun, kun kerran tulee levossa makuuasennossa. Tukivyöstä on ilmeisesti enemmän apua juuri, jos kipeytyy liikkeessä tai seisoessa. Mutta selvisin minä esikoisen raskaudestakin alaselkäni kanssa, joten eiköhän tämäkin tästä. :) Tsemppiä sinulle alaselän kanssa!

Mairalle onnea viikonloppuun!

Jdalmiinalle jaksamista supistusten ja liikkumattomuuden keskelle!

Mussupussulle hyvää matkaa!

vauvatarvikkeet: Meidän täytyy hankkia melkein kaikki, koska esikoisen tavarat on myyty muutama vuosi sitten. Vain perintökehto löytyy ensisängyksi.

on: Väsyttää ja olo on huono, kun takana on pitkä työputki pitkine työpäivineen. Alavatsa on eilen ja tänään ollut ajoittain kipeä ja se vähän huolettaa. Tekisi mieli mennä jonnekin varmistamaan onko vauva elossa, vaikka keskiviikkona olikin neuvolalääkäri ja hän kuunteli sydänäänet (sekoittuivat vain minun sydänääneen, joten itse en oikein meinannut erottaa, kun nopeasti kuunteli). Varmaankin kohdun kasvu aiheuttaa kiputuntemuksia, mutta murehtijana saan kaikesta huolestumisen aiheen. Yöt on melkoisen kenkkuja, kun tuo Reiterin oireyhtymä saa alaselän vaikertamaan. Pahoinvointia on edelleen aamuin ja illoin, päivisin harvemmin. En siis todellakaan ole nytkään hehkein odottaja, mutta siihen osasin varautua esikoisen raskauden ja sairaustaustani perusteella. Kunhan vauvan saan elävänä syliin kesällä, niin eiköhän tässä voi olla vähän raihnainen 9 kuukautta. :LOL:

Hyviä vointeja kaikille!

Syyshortensia ja Millajoonas 13+4
 
Mulla on kanssa juilinut tuota alavatsaa oikealta puolelta jo eilisestä asti. Ja huomenna pitäisi joulumarkkinoille lähteä. :( Ajattelin ensin että liian tiukat housut aiheuttais sen, mutta taitaa vaan kohdun kasvukipuja olla. Masutuubia yritin tänään metsästää, mutta hm:llä ei niitä enää ole niissä kahden pakkauksissa, ja rahavarat hieman rajalliset vielä hetken. Olisi voinut housut olla reippaammin auki. No täytyy jotenkin yrittää selvitä. :D Pitkä paita päälle vaan.

Isukille kyläilemään viikonlopuksi, onneksi saunaan pääsee. :)

mipsu ja nöttönen 14+0 (POKS)
 
Iltaa :wave:

Tervetuloa myntti =)
Mairalle oikein isot onnittelut huomiselle :flower:

Mä tulin just äsken leffasta. Siellä tuliki istuttua reilu 3 tuntia, mut kyllä kannatti sen verran hyvä leffa oli. Ei onneks masukki tykänny huonoa istumisesti, peppu enemmänki valitteli :p

Oikein ihanaa viikonloppua mammat ja voikaahan paksusti =)

Niisku- ja rakas 15+2 :heart:
 
Iltoja kaikille! :wave:

Halusin tulla toivottamaan Myntin tervetulleeksi! :hug: Tuplaonnittelut sinne kahdesta ihmeestä! :heart: Tässä pinossa onkin monta tuplaodottajaa, taitaa peräti kolmet olla, se on paljon se yhteen pinoon :)

Vauvan hankinnat: pinnasänky on, kaukalo on, yhdistelmärattaat on.. hmm.. ainoa pakollinen hankinta taitaa olla tuplat, kun tuo kuopus on kuitenkin vaan sen 1v8kk kun vauva syntyy. Käytettynä varmasti ne ostetaan. Vaatteita on poikavauvalle enemmän, tytölle sit vähemmän kun möin suurimman osan niistä jo pois tytön kasvettua..

Kaikku
: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Raskaudesta nauttiminen: Nautin :D Varsinkin nyt ku pahoinvointi hellittänyt.. Silloin alussa en todellakaan nauttinu ku mikään ei pysyny sisällä mut nyt on tosi hyvä vointi!

Sydänäänistä: Meillä ei ainakaan ole pitänyt paikkaansa että tyttösykkeet korkeat ja poikasykkeet matalat, kaikilla olleet korkeat n.145-160, tuloksena kaksi poikaa ja tyttö :)

Alavatsakipuja ja nivuskipuja oli täälläkin muuan viikko sit.. Luin silloin että nuo nivuskivut on just siitä kun kohdunkannattimet (muistinkohan sanan oikein :D ) löystyy ja antaa kohdun kasvaa :D Mulla ne oli tosi kipeät.
Ja kovat alavatsa- ja selkäkivut voi olla myös merkki esim. hiivatulehduksesta. Itsellä ainakin ollut aina varma merkki kys. tulehduksesta :/
Nytkin alavatsakipuja päivittäin mut tiedän että johtuu vaan siittä ku maha ja sen asukas kasvattavat itseään

Mut jos nyt alkais jollekin, viikonloppuja kaikille! :)

Hakaneula & :heart: 15+3 :heart:
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista! :flower:

On kyllä mukavaa, että samaan pinoon on sattunut useampi kaksosten odottaja, vertaistukea kun ei ole ihan joka tuutista tarjolla. Meidän esikoinen on nyt 1 v 3 kk, joten raskauskokemusta sentään löytyy ennestään, mutta on tämä silti jotenkin erilailla jännää nyt, kun odottaakin kahta kerralla. Esikoisestakin maha oli loppuvaiheessa jo valtava, joten pelottaa valmiiksi mitä tuleman pitää... :whistle: Ja kieltämättä tilanne kaksosten syntymän jälkeenkin pelottaa hieman, kolme alle kaksivuotiasta samassa huushollissa...

Vauvatavaroiden hankinnasta: esikoisen vauva-ajasta on niin lyhyt aika, että tarvikkeet yhdelle olisi hyvinkin jo olemassa, mutta nyt joudutaankin myymään vanhat yhdistelmävaunut alta pois ja hankkimaan tuplavaunut ja joku kulkupeli esikolle. Auto täytyy vaihtaa, koska nykyiseen ei mahdu kolmea turvaistuinta. Asunto nyt vielä menee muutaman vuoden, mutta sitten taitaa käydä ahtaaksi. Että ihan pari pikku hankintaa täytyy tehdä. :D

Kasvukivuista: ennen eilistä ultraa olin jo hieman huolissani, kun en ollut ihan ekoja viikkoja lukuunottamatta juurikaan potenut kohdun kasvukipuja. Luulisi kahden vauvan kuitenkin venyttävän jo valmiiksi venytettyä kohtuakin entisestään. Mutta niin vaan oli kaveruksilla asiat mallikkaasti, joten kai sen voi sitten uskoa, että kohtu voi kasvaa ilman sen suurempia kolotuksiakin.
Muutenkin olen kyllä selvinnyt suht lievillä oireilla; etovaa oloa on ollut, mutta oksentaa ei ole tarvinnut ja toki on väsyttänyt tavallista enemmän. Eikä kahvi ole maistunut, vaikka normaalisti aamuni ei kerta kaikkiaan käynnisty ilman. Vaikuttaa siltä, että nyt alan päästä noistakin vaivoista hiljalleen eroon, joten pirteää keskiraskautta odotellessa - ennen valasaikakauden koittamista...

Nyt tarttis kyllä lähteä nukkumaan. Kiitokset vielä tervetulotoivotuksista ja hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Myntti & :heart: :heart: 13+0
 
Myntille tervetuloa :heart:

Kahvi on alkanut taas maistua ja muutenkin elämä normalisoituu :D Tänään saadaan kauan odotettu uus auto... toi hauvakin mahtuu kyytiin :xmas:

Joululahjat alkaa olla plakkarissa ja muutenkin aletaan nauttia viimosista päivistä ennen joulua. Ennen ollu hirvee stressi päällä koko joulukuun, mutta nyt ei vaan jaksa. Siivoan sen minkä jaksan ja leivotaan tyttöjen kanssa silloin kun siitä nauttii. Ruuat tehdään äitin kanssa valmiiksi pakkaseen paistoa vaille ja kinkkukin hommattu...

tupajumi ja salamatkustaja 12+5
 
Tervetuloa uudet :wave:

Tvvo :hug:

Edelleen väsyttää :ashamed: On varmaan tämä joulustressi ja lomantarve,onneksi enää 5 päivää töitä ja sitten alkaa pitkä joululoma ;)
Eilen ja tänään on satanut lunta,ihaa :D
Välillä tuntuu vauvan liikkeitä ja masu on alkanut pyöristymään,tosin edelleen se pysyy aika hyvin piilossa =)

Rapu ja sintti 15+5
 
Tännehän on tullut uusia mukaan taas! Tervetuloa kovasti! :wave:

Ja onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista niille, jotka ovat sellaisia saaneet! =)

Täällä masu on nyt parin päivän kuluessa pullahtanut tosiaan esiin. On ihanampaa, kun ei ole enään pelkästään lihoneen takapaksun pökkelön näköinen, vaan masun voi jo selvästi tunnistaa vauvamahaksi. :D Ehkä nyt osaan asennoitua sen myötä masukommentteihinkin paremmin... Ja liikkeet tuntuu aina välillä sellaisina poreiluina, mutta varsinaisia potkuja vielä odotellaan. =)

Pikaisesti kirjoitettu kuulumiset ja nyt ruokaa laittamaan, että nälkä saadaan pois. :D

garden ja nasu-reiska 16+1
 
Täälä on koko yön ja päivän kärsitty taas päänsärystä. Tosi ärsyttävää.. Mikään ei auta. Tää on vasta 3 krt tällä viikolla.

Eilen yritin epätoivoisesti löytää äitiysfarkkuja, mutta eipä löyty.. Alkaa omat farkut ahdistaa kyllä sen verran, ei meinaa enää mennä kiinni.

Tiistaina neuvolalääkäri, sitä odotellessa.

Väsyttää edelleen ja mitään ei jaksa tehdä. Joululahjat on kaupassa ja joulukortit kirjoittamatta. No ehkä se tästä..

Vaikee sanoa, näkyykö masu vai ei. Välillä tuntuu, että näkyy ja välillä ei. Kun on turvonnut, niin silloin kyllä näkyy.

Jaksamisia!

papuneiti ja tyyppi 14+1
 

Yhteistyössä