~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Paljon onnea Pulinapata, Inkkukinkku ja Syyshortensia.

PikkuVarpuselle onnea matkaan, jos olet jo kohta menossa.

Itsellä olisi huomenna yliaikaiskontrolli. Katsotaan laittavatko vielä kotiin vai tuleeko juhannusaaton vauva :)

Jonttu & jättis 41+4
 
Täälläkin ilmoittaudutaan jakautuneeksi... Tiistaina 22.6.2010 klo 5.42 syntyi poika mitoin 50cm ja 3330g rv:t olivat 40+5 :heart: Kaikki hyvin ja juuri kotiuduttiin... myöhemmin lisää, jolloin keskityn lukemaan myös sillä välin tulleet kirjoitukset :)

Nasu & poju 2vrk
 
PALJON ONNEA teille vauvan saaneille!! :heart: :flower:

Oivoi, tässä onkin enää viikko kesäkuuta... Katsotaan tuleeko meille jäljelläoleville kesä- vai heinävauvoja :) Ihanaa kyllä että niin moni on jo vauvansa saanut! Lisää vauvakuvia kun jaksatte laittaa, ovat niin hurmaavia ja suloisia. Ja kiva on lukea teidän vauva-arjesta, vaikkei oikein pysty itse vielä niihin kommentoimaan kun ei ole pienintäkään kokemusta aiheesta.

Mä en saanut taaskaan nukuttua yöllä kun supisteli ihan jatkuvasti. Tosin suurin osa kivutonta vaan. Aika uuvuttavaa tämä loppuaikakin, herkkujakin kuluu ihan hulluja määriä kun tässä tylsyyttäni "lääkitsen"... :whistle: Huono, huono tapa...

tinysteps 39+4 (39+0)
 
Onnea vauvaantuneille!!! =) :flower:

Meillä kävi siis tänää lastenneuvolan th, rupeaa ilmeisesti pojan syömiset näkymään painonnousussakin... :p Viime viikon th käynnillä oli painoa 3430g ja tänää oli 3880g, eli 3530 gramman syntymäpaino komeasti jo ohitettu! :D Ei sillä, mä ounastelinkin et varmaa rupee olemaan 4 kiloa liki kun ton syöttely jo tuntuu käsivarressa.. :whistle: Th myös tuumaili et meillä joudutaan alkaa antaa velliä ja perunaa reilusti ennen 4kk ikää, määrät alkaa nyt jo olemaan sen verran suuria että eihä tuo jaksa kohta maidolla mahaansa täyttää, tuossa justiinsa juottelin sille nannia 130ml, söi edellisen kerran pari tuntia sit 100ml... :p

Mutta sellasta, mä alan äkkiä kahvittelee taas ennenku tuo alkaa metelöimään.. :D

Maira ja emppu 2vko1pvä



 
Paljon onnea vauvan saaneille :heart: :flower:

Meitä kärvistelijöitä on enää vähän :D

Vauvakuvat on kyllä ihania, eikä jaksais odottaa, että oman nyytin kainaloon sais. Toisaalta ois kiva nyt päästä synnyttämään, mutta toisaalta ois kiva olla jussi kotona B)
Heinäkuulle tää menee kuitenkin :flower:

Pitäisköhän viedä neidit uimaan, niin sais illan kulumaan. On jotenkin vaikeaa saada aikaa kulumaan, kun ei ees jaksais liikkua. Tänään turvotus ollu ihan kamalaa, mutta kun on lämmintä, niin en valita.

No kohta ois jauhelihapihvit, muussi ja sienikastike valmista. Napa täyteen ja sit taas eteenpäin :heart:

tupajumi ja keijo 40+3
 
Syyshortensia: Onnea onnea kovasti tytöstä :hug: :heart: :flower: Hienoa, ettei mennyt käynnistykseen! Jäämme odottelemaan jatkouutisiasi sieltä suunnalta =)

Nasuliinih: Onnea pojasta :flower:

Maira: Siellä se toinen nukkuu :heart:

Hamuliini nukkuu paljon ja sen loppuajan roikkuu rinnalla tai itkee, kun rinnat on tyhjät (ja kakkaa joka välissä!). No tää on nyt tätä! Mutta kun tuntuu, ettei ole mitään muuta elämää, ei meinaa päästä syömään, vessaan jne. esikoisen kanssa olosta puhumattakaan. Mutta kyllä (kai) se tästä vielä tasaantuu ;)

Jaksuja taas loppumetriläisille ja mukavaa juhannusta kaikille!

Lenniina ja Hamuliini 3 vkoa
 
Heippa!

Onpas ihana helle!

Maira kiva kuulla teidän arjesta! Kiva kun jaksat kirjoitella päivittäin. Onpas nälkäinen emppu teillä! Eikös tossa korvikkeessa ollut joku juttu, että jos menee yli litra päivässä, niin kuormittaa vauvan maksaa? Vai muistanko ihan väärin? Sen takia myös varmaan terkka jo puhui muun ravinnon antamisesta...

Onnea kaikille vauvan saaneille!

Aika vähän on tullut yli nelikiloisia. Mietin vaan tuota vauvan keskivertopainoa, niin taitaa kyllä ainakin tän pinon perusteella mennä alle 3,5 kilon, vai mitä ootte mieltä? Nopeastihan sen tosta laskis...

Janen synnytyskertomusta odottelen, kun vihjailit, että on aika horror-stoori. Mun mielestä kaikki selviytymistarinat on ihania, siis tyylillä "happy ending". En mitenkään siis nauti ihmisten kärsimyksestä, vaan ihanaa kun lopulta kaikki on hyvin ja vauva on terve ja äiti hengissä.

Meillä nukutaan jo paremmin ja levottomuuden syyksi keksittiin kovat vatsakivut. Kun ollaan annettu 2 kertaa päivässä Kupla Stoppia, niin on selvästi tyytyväisempi vauva ja nukkuukin pidempiä pätkiä. Täysimetyksellä mennään, josta voin todella taputtaa itseäni selkään! En luovuttanut ja se tuotti tulosta! Imetyksessähän toimii tarjonnan ja kysynnän laki, eli sen takia vauva joskus hengailee rinnalla pidempiä aikoja ja imee tyhjää rintaa, eli siis "tilaa maitoa". Kasvattaa siis maitomäärää. Onneksi jatkossa "tilaus"päiviä ei oo kun harvoin.

Esikoinen on ihana: silittää vauvan päätä, tunnustelee varpaita ja laittaa pudonneen tutin hellästi vauvan suuhun. :heart: Mä en kestä, mun sydän pakahtuu rakkaudesta kun katselen noita kahta. Esikoisella meni siis todella nopeasti se mustasukkaisuuskiukuttelu ohi. Sekin kohdistui vain meihin vanhempiin, ei koskaan vauvaan. Tyttö menee pariksi päiväksi mummilaan hoitoon, niin saadaan miehen ja Pyryn kanssa rentoutua kolmistaan juhannuksena. Ihan kotona grillaillaan ja chillaillaan, aah! Mies on saanut pihan upeeseen kuntoon ja etupihan terassikin on viimeistelyä vaille valmis! Eilenkin työpäivän jälkeen mies vain kävi kotona syömässä ja lenkittämässä koiran ja yökahteentoista asti teki pihahommia. Mun pitäisi arvostaa sitä enemmän! Jaksaa vielä viimeisillä voimillaan hieroa mun selkää sängyssä. :heart:

Arki rullaa siis hienosti ja eilen uskaltauduin jopa kaupungille shoppailemaan. Ihania vaatteita ostin! Päätin sitten vaihtaa tyyliä vähän rokimpaan... :whistle:

Pyry on taas kasvanut ihan älyttömästi ja nyt siirrytään pikkuhiljaa seuraaviin vaate- ja vaippakokoihin, eli vaatteissa 56 ja vaipoissa 2. Tukka on hänellä vaalentunut ja tuuhentunut. Samoin kävi siskollansa, jolla syntyessä musta tukka ja nykyään Elovena-vaalea.

Kohta nuo molemmat heräävät ja mennään takapihalle leikkimään! Morjens! Ja hyvät Juhannukset!

MP & Pyry 1 kk + 1 päivä

*muoks
Lenniinan kanssa samaan aikaan linjoilla. Ihan samanlaista meillä! Tai nopeasti se muuttuu. Kokeile sitä Kupla Stoppia. Siinä on siis Cuplaton ja maitohappobakteerit samassa tuotteessa. TOIMII! Ja kun jaksat imetellä niistä tyhjistä rinnoista niin kohta sitä maitoa alkaa tulla tarpeeksi. Totta puhuakseni oli pakko kokeilla olutta, kun sitä niin täällä hehkutettiin maidontuotannon edistäjänä ja se ihan oikeesti mun mielestä toimi. Rinnat oli yhden oluen jälkeen niin täynnä että niistä olis riittäny kahdellekin lapselle... Ja imettäessähän voi turvallisesti nauttia sen yhden oluen, kun promillet maidossa on samat kuin äidin veressä. Jaksamista Lenniina!
 
Onnittelut Nasulle ja Vaahteralle :flower: :flower:

Voi että noi vauvakuvat on ihania, tulee aina ihan tippa linssiin. :heart:

Tinysteps tiedän tunteen noiden herkkujen kanssa, jäätelönkulutus on valtavaa :ashamed:

Tänään on ollut ihana päivä. Käytiin Kaivarissa pelaamassa minigolfia (jee, mä voitin) , jätskillä ja syömässä. Sitten ollaan vaan nautittu auringosta ja lämmöstä.
Jättis myllertää tuolla mahassa ja on vaan jotenkin niin superonnellinen olo.

Kiitokset Mussupussulle linkistä. Mua askarrutti juuri tuo imetys ja saunakalja-asia :)

 
Täällä olen minäkin edelleen mahakkaana. =)

Onnittelut tyttövauvasta syyshortensia, olipas ripeä synnytys!! :heart: :heart: :heart:

Mairalla iiihana vauva siellä kotona.. :heart:

JonnaH ONNEA HUOMISELLE!!

( . ) Tänään tullut 3 kivuliasta supistusta. Alavatsaa särkee samalla kun kohtu supistuu aivan huippukireäksi. Mutta siis ei tietoakaan säännöllisyydestä ja jatkuvista suppareista.
Eli mahakkaana edelleen.
Kovasti jo odotan oman toisen pienen tapaamista.Snif.
Olen jo monet kerrat yllättänyt itseni ajattelemasta ensitapaamista, ja itkuhan siitä pelkästä ajatuksesta jo tulee.
Voi kumpa hän olisi terve ja kaikki menisi hyvin.
Kävin ostamassa esikoiselle pienen "isosiskon lahjan", jonka saa sitten sairaalassa kun tulee vauvaa katsomaan.

Imetysliivejä saapui postissa, ja voi että ne Bravadon body silk seamlesss- imetysliivit on ihan huiput!!Ne otan jo synnärille kyllä mukaan, niin mukavat päällä!

Odottavalla kannalla oleva Johanna ja mahassa edelleen napakasti potkiva Pikkiriikki 39+4
 
Moneskohan viesti tänne tänään... :D Eikun kappas, nyt onki jo perjantai hehee!

Mulla taas ollut koko päivän jatkuvasti kivuttomia ja lievästi kipeitä suppareita. Tää vatsa on pinkeenä melkeen kokoajan. Huh, hiukan tukala olla. Ja sitten uutena riesana ihan sairaalloiset repäisy/liitoskivut sisäreisissä, auts auts auts. Yritin käydä shoppailemassa mutta jo 20min päästä soitin ukolle että ei tästä tuu mitään, mennään vaan suoraan ruokakauppaan. Sain toki ostettua pari hiuspantaa ja rannekorun, piristi mieltä. Piti sen kunniaksi törsäillä kun sain ensimmäisen palkan kelalta, jihuu :p

Onnea vaahtera-82 vauvan johdosta!! :heart: :flower:

Nyt on pakko tehdä vielä uunivoileipiä, ku tiedossa on varmaan taas valvomista ja nälkä olisi. En ikinä nukahda nälkäisenä.

TSEMPPIÄ meille kaikille kärvistelijöille ja ihania hetkiä teille joilla on jo nyytit sylissä! :heart:

tinysteps 39+5 (39+1)
 
Onnea vaahtera ja nasuliinih! =) :flower:

Voi jestas että mulla on hyvä fiilis!Poika nukku 00.00-06.00 älähtämättäkää, 6 aikaan olin ihan varma et se heräs ja nousin ylös niin sehän nukku kun tukki vielä.. :D Oon menny ihan olemattomilla unilla ite ja nyt kun sai nukuttua 6 tuntia heräämättä, ilman et se 6 herätyskään olis ollu sellanen missä pieni mies huutaa keuhkojaan pihalle, on olo ihan mahtava! :D :heart: Poika on syötetty ja vaippa vaihdettu, mä saan ihan rauhassa juoda kahvia ja olla vaan..Täydellistä! :)

Ei teitä kärvistelijoita enää montaa ole, etteköhän tekin omat sinappikoneenne syliin saa tässä parin viikon sisään.. :hug:
On hirmu mukavaa seurata teidän loppumatkaa kun jotenkin oma raskaus tuntuu nyt niin kovin kaukaiselta.. :) Mut ei mulla kyllä edelleenkää ole mahaa ikävä, raskaus ei vaan yksinkertaisesti sovi mulle.. :p Musta on ihanaa kun voi maata selällään, mahallaa, kukaan ei potki sisuskaluja, ei oo levottomia jalkoja eikä vedä suonta..Pystyy liikkumaan, eikä ruokaa tehdessä meinaa polttaa itteensä koko ajan.. ;)
MUTTA, ollaan me jo siltikin puhuttu et jos vuoden päästä koitettais tälle vahinkolaukaukselle tehdä siskoo tai veljee, kerta nyt alotettiin... :D

Janen kanssa olin puhelimessa tuossa alkuviikosta, heillä voidaan hyvin ja jane juurikin sanoi ettei oo konetta edes avannut kun koittaa levätä samaan aikaan kun poikakin..Mutta eiköhän hänkin linjoille palaile kun ehtii! :)

syyshortensia Onnea vielä tätäkin kautta! :heart: Te varmaan juhannukseksi pääsette kotiin, ootan innolla että saatte arjen pyörimään ja että voin vaunuilla teille katsomaan tulokasta.. :)

Mussupussu Mulla ei oo mitään hajua tollasista jutuista, eikä th:kaan mitää maininnu..Suurin syy sille miks meillä ehkä ne vellit joudutaa ottaa käyttöön aikasemmin on just se että noi maitomäärät on niin isoja jo nyt, että ei tuo jaksa juoda niin paljoa mitä kuluttaa, sen huomaa jo nyt..Tuo myös puklailee välillä ihan kamalia määriä kun on niin nälkäinen AINA et hotkii ekat 40ml, vaikka kuinka evästä tulis sen tunnin välein..Voihan se olla et tuo tuosta tasottuu ja varmasti tasottuukin, mut helpottaa ajatus siitä että th on myönteinen myös sille muulle ravinnolle jos alkaa näyttää jossain kohtaa siltä ettei tuota enää yksinkertaisesti saa pidettyä tyytyväisenä tällä ravinnolla.. :)

Mutta joo, mä lähden tankkaamaan kupin täyteen kahvia ja alan pakkailee tavaroita, me lähdetään jussiksi mun vanhempien luokse, sieltä jo mummo eilen soitteli et tulkaa jo.. :D Ihanaa mennä sinne, mun äiti on ostanu valmiiks kaappiin tutit, tuttipullot, vaipat, nannit, sieltä löytyy myös vakiovarusteena matkasänky ja vaunut.. :D Ei tartte huolehtia mukaan kuin ittensä, jälkikasvu ja vaatetta.. :)

Oikein mukavaa ja rauhallista juhannusta kaikille! :)
Odottelijat: Nostakaa jalat ylös, nyt on hyvä juoksuttaa miestä, tuttavia ja sukulaisia, nauttikaa! :hug:
Vauvaantuneet: Tuoksutelkaa, halailkaa ja silitelkää vauvojanne, ihan minunkin puolesta, muistakaa huolehtia myös itsestänne! :heart: :)

Maira ja emppu 2vko2pvä

Öh, miks mun sepustukset on nykyää tälläsiä pötkylöitä... :snotty:
 
Eri paljon onnea Syyshortensialle ja Nasuliinille! :flower:

Mairan poju on kyllä hiiiiiiirmu suloinen! Näyttää niin pieneltä! :heart:

Tänne ei niin mitään uutta. Nada. Vissiin sukuvika. Siskolla aloitettiin käynnistelyt sen laskettuna päivänä ja heidän Nuppu syntyi viikolla 41+1 :kieh: Et katellaan sitten syssymmällä...

Kyselijöitä on alkanut tulla nyt koko ajan enempi ja enempi. Sellaisetkin tyypit, joiden kanssa ei ole vaihtanut sanaakaan johonkin puoleen vuoteen laittaa viestiä feissarissa. Tai hypähtää chatikkunoita kun popkornia et "EIKS VIELÄKÄÄ?". No kai mie oisin laittanut feissariin jonkun ilmotuksen, jos ois. Pölijät. Toisaalta pitäis vaan aatella, et ihana kun välittävät.. :whistle:

Jos taas menis vaikka yrittään sitä kävelemistä ->

milkei 40+5
 
Mukavaa juhannusta kaikille. Ja onnittelut vauvan saaneille.

Täällä vielä yhdessä koossa. Vähän erilainen juhannus mihin on tottunut, kotosalla kärvistellään. Hyvin todennäköisesti vielä heinäkuussa olen täällä, ei merkkejä synnytyksestä. Parit kipeät supistukset päivässä mutta ei muuta.

Kiitos Mussupussu linkistä, tuota olin miettiskellyt että uskaltaako sen yhden juoda.

Marjukka 39+4
 
IHANAA JUHANNUSTA KAIKILLE!

Heräsin aamulla kipeään supistukseen (unessa ajattelin että "nyt alkoi menkat!" ) ja sen jälkeen tunsin miten jotain valui, oli vaaleanpunaista/beige limaa. Nyt ollut kipeimmät supparit tähän saakka, en tosin oo vielä alkanu kellottaa tms. Katotaan että eteneekö tilanne vai lopahtaako. Nyt kuiteskin vähän jänskää että pääseekö sitä hakemaan itelleen juhannusvauvaa :D
Onneksi tuolla miehellä ei äsken mitatessa ollut kuumetta, mutta yskää/nuhaa sillä vieläkin on, tosin paranemaan päin. Toivotaan että lähdön koittaessa ne olis meille armeliaita ja sais tulla mukaan synnytyssaliin esim hengityssuojaimen ja hanskojen kera jossei flunssa oo ehtiny väistyä kokonaan ennen sitä. Meidän unelma perhehuoneesta saattaa tosin jäädä vaan unelmaksi... :ashamed:
Mutta, ei mennä asioiden edelle, voihan tässä vielä montakin päivää vierähtää ennen ku jotain tapahtuu. Sitä aina vaan innostuu niin kovasti kun konkreettista edistystä tapahtuu :D

Ihan sateinen säähän tuolla ulkona on, mutta meille se sopii. Rantaudutaan television ääreen juhannusherkkujen kera, mikäs tässä ollessa.

tinysteps 39+5 (39+1)
 
Tinysteps kuulostaa lupaavalta tuo vuoto! Mulla ei ole vuotoja niin minkäänlaisia ollut havaittavissa...Suppareita kyllä riittää, mutta niitä on ollut jo pari viikkoa vaihtelevasti...Jotkut supparit on niin voimakkaita, että salpaa hengityksen, vaikka koitan hengitellä mahdollisimman syvään sissään ja ulos. Joihinkin supistuksiin liittyy sitä alavatsajomotusta, mistä muutkin on puhuneet täällä. Mutta mutta, ei nämä synnytyssupistuksia ole. Iltaisin näitä saattaa tulla pari kolmekin tuntia n.15 min välein, mutta aina ne lopahtaa, viimeistään kun menen nukkumaan..
Kuinkahan kauan vielä menee, kun saan toisen rakkauspakkauksemme maailmaan.. Isosisko odottaa jo malttamattomana. :heart: Ja niin odotetaan minöä ja miekkonenkin.

Sateinen on joo juhannuksen ilma näköjään..Me ostettiin grilliherkkuja kotiin ja telkkarin ääressä menee meidänkin jussi. Saunotaan ja uidaan varmaan omassa pihassa.Mikäs täällä ollessa.Mielelläni lähtisin kyllä tänään synnyttämään.

Apua, enhän mä voi olla kertomatta...Tuskin JonnaH suuttuu mulle, jos kerron jo...
JonnaH on saanut oman poikavauvansa viimeyönä!
:heart: :heart: :heart:
Juhannusvauvan saivat siis, ihanaa.
Tuore äiti kertoo varmaan sitten enemmän kun kotiutuu nyyttinsä kera. =)

Ihanaa jussia kaikille mahakkaille sekä vauvan kanssa jo eleleville!! :hug:

Johanna ja Pikkiriikki 39+5
 
Hei vaan, joo vähiin käy tämä meidän vauvattominen porukka...Milkei mulla on samanlaista oloa täällä, vatsa pinkeenä tupon tuosta, viime yönä ekaa kertaa heräsin siihen tunteeseen, mutta ei mitään muuta. Ei taida tulla juhannusvauvaa... La on huomenna. ..Mutta hei mukavat juhannukset kaikille, rauhavedoin mennään täällä----

Ja iahania nuo vauvakuvat, niitä lisää..

Kaikku 39+6
 
Lenniina Täällä myös roikutaan rinnalla, eilen en muuta tehnytkään kun olin sohvalla ja imetin. Suurimman osan ajasta tuntuu kyllä että maitoa tuleekin hyvin, mutta tuskin poika koko päivää jaksaa syöpötellä. Taitaa vaan tilailla maitoa.
Mutta kuten sanottu, kyllä se tästä. Tsemppiä sinne!:)

Kiitos Mussupussu linkistä! Just eilen mietin uskaltaisko sitä ottaa yhden saunajuoman, en sitten uskaltanut kun ei ollut mitään tietoa aiheesta. No nytpä on.

Komppaan Milkeitä ja suosittelen myös kirjaa Yösyöttö :), luin sen joskus raskauden puolivälissä.

Ainiin, meillä poika nukkuu paremmin pinnasängyssä, kuin äitiyspakkauksen laatikossa. Vaikka pinniksessä onkin vielä paljon tilaa, tuntuu että häntä ahdistaa kun kädet huitoo ja osuu äp laatikon reunoihin.
Pinniksessä menossa unet jo toista tuntia:)

Miumiu&poika 3viikkoa 2päivää
 
Onnentoivotukset taas vauvautuneille. :flower:

Ei meitä mahakkaita tosiaan enää paljoa ole. Kiva kuulla, että lähes kaikilla kuitenkin jotain edistystä tapahtuu. Supistuksia, limoja.. Täällä mennään varmaan heinäkuun lopulle ja saadaan sellanen 10 kg vaavi. :LOL: Ei ole meinaan mitään merkkejä kuulunut, että olisi ahdasta ja haluttais ulos.

Kävin sairaalassakin käyrillä ja verenpaineita mittaamassa, kun pari päivää sitten lähti taju kotona. Matala verenpaine ollut aina, ja nyt sitten heitti nopeasti paineet alas. kaikki oli hyvin ja "pienen" painoarvio oli nyt jo 4.2 kg. Edelleen runsaasti vettä ja tilaa liikkua. Lääkärillä oli hieman vaikeuksia saada mittoja, kun vaavi päätti potkia kuin siksaksingeri. :D

Masukki 39+3
 
Tulin vaan kertoo, et meille syntyi poika 24.6 klo11.25 painoa oli 3285g ja pituutta 49cm py 34 cm. Kiireelliseen sektioon sit meni. Käynnisteltiin 2 päivää ja oikeen mitään ei tapahtunut vaik supisteli kamalasti ja tiheesti.. Kaameeta kidutusta. Sit puhkastiin kalvot ja lääkäri lapsiveden hajusta tajus, et on jo ihan tulehtunu ja kiireellä leikkuriin. Poju on vielä osastolla antibiotissa ja itekki saan. Tulehusarvot Itellä yli200 ja pojulla90 saa nähä
millin päästään kotiin. Poika on ihana, kunhan sais hänet samalle osastolle pian.. Anzzu ja kake 1 vrk
 

Yhteistyössä