~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Onnea taasen vauvautuneille!! :flower:

Eilinen olikin sitten tosi mielenkiintoinen päivä: aamullahan oli limatulppa irronnut, noin klo 14 alkoi supistelu ja sit noin klo 21 soitin synnärille, että mitä tehdään.
Sieltä sanoivat, että kuumaan suihkuun, 1g panadolia ja sit kun olo on niin tukala, ettei halua olla kotona, niin sinne vaan. No, minähän tein töitä käskettyä ja 22 jälkeen sattui niin paljon, että lähdettiin ajamaan synnärille (soitin uudestaan vielä ) . Matkalla tuli suppareita 4min välein.
Synnärillä kätilö laittoi käyrille ja tutki kohdun suun tilanteen. Olin auki vain 1cm, joten kätilö laittoi meidät odottamaan pariksi tunniksi. Sitten otettiin uudet käyrät ja kohdun suu tutkittiin taas, edelleenkin vain 1cm auki, joten laittoi meidät kotiin. Supistuksetkaan eivät kuulemma olleet tarpeeksi voimakkaita.
Sanoi, että kunhan supistukset on niin kovia, ettei pysty puhumaan eikä liikkumaan, niin sitten voidaan mennä takasin. Pyysi vielä soittamaan heille ennen kuin lähdetään, että "he kuulevat äänestä onko supistukset kunnollisia " .
Miksi tämä kätilö ei sitten voinut kuunnella sitä mun ääntä silloin ysin aikaan, kun ekaa kertaa soitin. Tuli niin turha reissu ja ollaan miehen kanssa silmät ristissä, kun yöunet jäi. Olisi mieluimmin käskenyt mut vaikka nukkumaan, eikä matkaamaan 150 km (yhteen suuntaan). :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: En minä ensisynnyttäjänä voi tietää millaisia ne kunnon supistukset on.

Siis mua ottaa niin päähän ja on ihan sellainen olo, että mua olisi kusettu. :kieh: :kieh:

Anteeksi tämä, mutta oli pakko purkaa tää olo vielä teillekin. Mies ja mun äiti onkin jo saanut kuullu mun marinat... :ashamed:

Nyt istun pallolla, makaan sohvalla, kuljeksin ympäri kämppää ja vähän väliä supistaa.. Toivottavasti muuttuvat pian tarpeeksi voimakkaiksi!

Pine ja pikkuinen 41+2
 
Heippa!

Onnitelut taas kaikille vauvan saaneille :flower:

Minulla on huomenna taas käynti äitipolille ja sitä varten on menossa vuorokausivirtsan keräys :/ Neuvolassakin pitää käydä nyt kaksi kertaa viikossa. Onneksi miehellä alkaa ensi viikolla loma, niin ei tarvii aina ottaa esikoista mukaan neuvolaan. Poika ei siellä kovin hyvin viihdy. Viime yönä heräsin kipeisiin supistuksiin ja ajattelin, että ei nyt vielä, haluan vielä nukkua :LOL: No, ne supistukset kyllä loppuivat melkein saman tien.

Mutta nyt pyykinpesuun :wave:

T:Zalmiakki ja pikkuinen, rv 38+0 :heart:
 
Onnea vauvan saaneille :heart: :flower:

Pinelle :hug: Toivottavasti supparit muuttuu tarpeeksi napakoiksi :heart:

Janelle voimia käynnistykseen. Täällä itse samassa tilassa. Eilen illalla tulin paineitten ja vaivojen vuoksi synnärille. Ottivat sisään, hirveä kasa särkylääkkeitä, että sai päänsäryn pois ja tänään alotettiin käynnistys. Nyt paineet ok. Kun sain kunnon yöunet, ja kaksi pilleriä nyt saanut. Suppareita tulee kivasti, en tiedä vielä onko mitään tehnyt... Nyt vaan odotellaan :heart:
 
Pinelle jaksamista - todellakin ihme kusettajia!!!!!! :kieh: :kieh: :kieh: Toivotaan, että saat parempaa kohtelua kun aika tulee. Ihmettelen kyllä, etteivät ottaneet sua huilaamaan. Anna sitten tosiaan kätilön kuulla äänestä ja vähän vaikka sanoistakin, mikä on tilanne...! ;) :hug:

Tupajumi - Toivotaan, että edistyy ja pääset tositoimiin pian!!! :hug:

Mä otan aurinkoa ja tyttö painaa päällään niin pirusti tonne tavaraan... Ihan oikea on suunta kyllä! :)
 
Kiitokset myötäelämisestä tukosasiassa. Piikitys sujuu jo kuin vanhalla tekijällä ;)

pikkutikru: onnea pienestä prinsessasta :flower:

Pine83 ja tupajumi: tsemppiä!

Täällä kanssa oli th käymässä tänään ja hyvin oli ukko kasvanut, 400g viikko. Nyt voi lakata huolehtimasta. Maitoa ainakin saa tarpeeksi. Liivinsuojista oli täällä joskus puhetta ja olen nyt testaillut noita kestoja enkä ole tykännyt yhtään. Hyvä puoli niissä on, että ne eivät tartu kiinni, mutta huono puoli on, että jatkuvasti on märkä olo. Pitäisi vaihtaa turhan useasti, taidan pitäytyä noissa kertiksissä ja silloin tällöin pitää noita kestoja.

Olisi kyllä ihanaa, jos joku viitsisi tuon pinon tuolle vauvapuolelle rustailla, olisihan se kiva vaihtaa ajatuksia, vaikka alkuun tuskin kenelläkään liiemmin riittää aikaa, ainakaan niillä joilla on muitakin lapsia =)

Mies lähti juuri katsomaan soutuvenettä.. uhkailin että siitä tulee oiva kasvimaa, jos sen tuo meidän pihaan.. siinä kun jo yksi isompi vene seisoo ja on tiellä. Ainakin saa sitten tehdä vauhdilla lupaamansa katoksen..

Unna ja Nuuk 1 viikko ja 5 päivää
 
pine ja tupajumi toivottavasti molemmat teistä saavat nyyttinsä pian! Tupajumille tsemppiä käynnistymiseen ja pinelle lähettelen oikein kovia supistustuulia täältä :whistle: Ja seuraavaks vaan painatte sinne synnärille ja ilme kovana; "me ei lähdetä mihinkään!"
shawne oon vähän kade jos sä oot päässy johki valmennuksiin :( Me ei täältä Ulvilasta olla päästy mihkään kun toi liittyminen toho stnan Porin sos.puolel on vähän mutkistanut asioita :( ÄRMUR! :headwall:
Hei te vadelmanlehtiteetä juovat :wave: :attn: Paljosko te sitä pvässä juotte? Mulle jäi vähän epäselväks :ashamed: Ja shawne kävin muuten eilen siellä Prisman luontaistuotekaupassa, se setä ei oikeen tiennyt mitä olis antanut :p ja nimeä en enää siellä enää muistanut, eli jäi helmet ostamatta. Pitää mennä huomenna Teljäntorilla käymään, siellä kuulemma homeopaatti oikeen paikalla niin jos vähän kyselis :)
 
Onnea kovasti prinsessasta Pikkutikru :flower:

Onnea Jane =) :flower:

Tupajumi: Supparituulia käynnistyksen tueksi ja onnea matkaan, kun alkaa tapahtua! :hug:

Unna: Kiitos tarinasta! Hienosti olet jaksanut kaiken maailman piikkejä kesken synnytyksen! Osanottoni laskimotukoksen löytymisen johdosta! Jaksuja esikon mustikseen ja itsesi piikittämiseen! Vauvantuoksuiset onnittelut vielä koko perheelle!

Milkei: Meillä täällä Suomessa (ainakin meidän kunnassa 3 vuotta sitten) homma menee mun mielestä siten, että jälkitarkastuksessa keskustellaan ehkäisystä ja saa esim. reseptin pillereille, mutta itse kierukan asennus tehdään ehkäisyneuvolassa myöhemmin. Korjatkaa muut, jos käytäntö muuttunut/eroja kunnittain.

Syyshortensia: :hug:

Maira: Onnea sorjasta olemuksesta! Mulla, kiitos sokerittoman raskausruokavalion, paino on nyt sama kuin ennen raskautta =)

Pine: Jaksuja supistuksiin ja ketutuksenkarkoitus :hug:

(.) Neuvolassa käyty tänään. Hamuliinilla painoa nyt jo 4005 g (syntymäpaino 3915g), joten ulkoilulupa saatiin ja ei tarvi enää herätellä syömään, vaan lapsentahtista imetystä tästä eteenpäin. Kaikki muutenkin niin hyvin, että seuraava neukku varattiin kahden viikon päähän. Varasimme myös heinäkuulle lääkäriajat mulle ja hamuliinille. Babyblues helpottamaan päin täällä :D
 
Tulin äkkiä kertomaan että 14.6 meille syntyi poika vauva klo 21.05. Painoa pojalla oli 2508 g ja pituutta 45 cm. Menin maanantaina äitipolille kun oli lääkäriaika ja katsoivat parhaaksi käynnistää. Kahdelta laittoivat tabletin ja synnytyssaliin mentiin kalvojenpuhkaisuun 18.40 kun vauvan sydänäänet romahtivat aina kun tuli supistus. Puoli yhdeksän vaihtui kätilö jolla oli harjoittelija mukana. Siinä yhdeksän aikaa alkoi ponnistuttaa ja ensimmäisellä "ponnistuksella" tuli poika maailmaan. Olivat laittaneet ponnistuksen kestoksi 1 min mutta tänään kun juttelin kätilön kanssa synnytyksestä niin sanoi että ei sitä voinut oikeen ponnistukseksi sanoa vaan vauva vain valu sieltä :) . Kätilöt eivät edes ehtineet laittaa kumihanskoja käteen. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin! Nyt antamaan maitoa pojalle!
Onnea kaikille vauvan saaneille ja niitä vielä hakemaan lähteville!!!!!!!!!
 
Onnea jälleen kaikille vauvoille ja vanhemmille:flower: ! Täällä vaan odotellaan, olo ei onneksi kovin tuskastunut - enemmän tuntuu rassaavan muita, "vieläkö sä siel oot". No eihän meidän lapset ikinä synny aikanaan :/ , joten mitenpä tämäkään. Virallinen la oli ma (neuvolakortin mukaan) ja omien laskujen mukaan eilen, joten eipä tässä vielä paljon yli olla. Aamulla kävin neuvolassa ja laittoi lähetettä äippäpolille, vielä ei ole kuulunut soittoa, mutta sanoi että varmasti ottavat ennen "virallista aikaa" (12vrk yli), kun on taustat isoista lapsista ja nytkin fundus huitelee yläkäyrällä (36.5cm). Sinänsä kaikki hyvin muuten.

Saishan tuo tietysti syntyäkin, rasittavinta on tuollainen jatkuva juilinta, jota ilmeisesti monella muullakin - ei tee mitään, paitsi väsyttää. Oma th meinas et on liitoskipua? Ihan hyvin tässä on jaksanut kaikenlaista, eilenki oltiin koko perhe 4h Tietomaassa jne. Mutta päätinpä silti käydä tässä kokeilemassa akupunktiota, tulin vasta - totesin että eipä siitä ainakaan haittaa oo, jos ei vaikutustakaan. Joten katsotaan...

Kovin on tää omanapaista, mutta hengessä mukana kaikkien muidenkin vielä odottelevien kanssa...
 
Onnea pikkutikrulle ja tsjil! :heart: :heart: :flower: :flower:

Syyshortensialle ja papuneidille tsemppiä kipuilujen kanssa! Mulla hiukan samaa vaivaa öisin etenkin.Esikoisesta en muista tällaisia kipuja..

Voimia ihan kaikille! Kyllä me jaksetaan kaikki! :hug:

( . ) Ei raportoitavaa.Joka ilta tulee muutamia supistuksia, muttei kivuliaita.Kohtu se vaan reenailee koitokseen. Mutta parempi sekin kuin ei mitään. Luulen, etten ainakaan ennen ensiviikkoa synnytä. Kaverit ja oma äiti odottaa jo vauvaa ihanan innokkaasti.Vaikka tosiaan la on vasta ensi viikon sunnuntaina. Viellä ei ärsytä utelut. =)

Johanna 38+3
 
Onnea vauvautuneille... :heart: :flower:

Perjantain sairaala-aika vaihtuikin tähän päivään ku pikkulilli lakkasi liikkumasta.. eilisillasta iltapäivään sain vaan yhteensä 10 liikettä ja olin jo niin hermoraunio että oli pakko soittaa ja kysyä mitä tehdään.. no sairaalaan tuli kutsu..

Kyllähän sitä sitten käyrällä ollessa alettiin liikkumaan ja melkein voisin sanoa tunteneeni itteni typeräksi.. pietinkin siinä tunnin mittaan mitä olin käyrällä että olenko vaan jo kuvitellu ettei toinen liiku... Paineet huiteli jo 145/90 ja lääkäri olikin niistä jo hieman huolissaan.. nyt seurataa loppuviikko paineita ja ma katotaa viimeiset paineet ja sit aloitetaa lääkitys jollei ole normalisoitunut.. pissahan on koko ajan puhdas joten ei käynnistetä...

Pää on kuin höyrykattila.. :/ sattuu niin että taju meinaa lähteä,eikä panadolit auta.. :/ ja niitä helkkarin tähtiä ja pilkkuja vilisee silmät täynnä vähän väliä...
Synnytystä ei kuulemma ihan vielä odotella,sormelle vasta auki ja kanavaa 1.5cm jäljellä...
Tosin täti ronkki kyllä menee melkoisella korkkiruuvi-tyylillä että ihme jos ei mitää ala tapahtua...
Paino-arvio oli 3400g joten paniikki 7kg vauvasta hieman hälveni... Hulluksihan tässä kohta silti tulee...
Toivottavasti me muutkin päästään kohta pienistämme nauttimaan ja eroon kivuista ja turhautumisista... :hug: kaikille..

Lilli ja minililli 39+1
 
Kiitos tsemppauksesta kipuiluihin! Myötätuntoa Pikkuvarpuselle, Papuneidille ja Shawnelle. Kiitos Shawne infon jaosta. Jaksua jokaiselle! :hug:

Pikkutikru: Onnea tytön johdosta! :flower: :heart:

Pine: Voi rähmä, että supistukset vain kiusaa. Toivottavasti käynnistyisi kunnolla. Tsemppiä! :hug:

Janea voi ilmeisesti onnitella! :flower: :heart:

Zalmiakille tsemppiä huomiseen äitipolikäyntiin.

Tupajumille tsemppiä käynnistykseen!

Tsjil: Onnea pojan johdosta! :flower: :heart:

Lillille :hug:

Muutamat napakammat supistukset ilmennyt tässä illan aikana normi kivuttomien välissä. Josko edes valmistelisi. Häpyluu näköjään ärtyy pahemmaksi aina illaksi ja yöksi. Tosin päivälläkin ihan kiitettävän ikävä. Muiden joko-joko-kyselyt tekee itsestäkin malttamattoman. Yritän taas tsempata itseni ajattelemaan, että ensi viikolla aikaisintaan.

Kauniita unia kaikille!
 
Pikku prinssi syntyi tänä aamuna 16.6 klo 6.42!
Veijon mitat 50cm, painoa 3150g pipo 34cm pisteet 8/9...
Synnytys oli äärimmäisen rankka, ihme että olen hengissä!
Tapaavat tämmösiä synnytyksiä 1-3 kertaa vuodessa :eek:
Viikkoja oli 40+2.
Kotiin palatessa kerron lisää...

Jane ja pikkuveijo
 
Onnea Pikkutikru ja Jane! :flower:

Jane, tätä se miun uneni tiesi, sinisiin kapaloitu ;) Onneksi selvisit hengissä!

Tsemppiä kaikille alakerran kipuihin. Miksei miulla ole? Vähän ehkä kolottaa, mut muuten ei mitään. Ei niin yhtään mitään. Sellasia kepeämpiä supistua ilman mitään menkkajomotuksia vaan. Ei selkäjomotuksia (paitsi tuo iskiaskohta, mutta se onkin vissiin lanteissa ja painosta enemmän johtuvaa). ANTAKEE MIULLEKKII TUNTEMUKSIA! :kieh: Pyöräilin vielä tänään kauppaan ja ostin kasan herkkuja :ashamed: lisää mansikoita ja soijasuklaavanukasta :ashamed: Jos nyt sit saa mässäillä? Siis jäätelöähän ei enää edes lasketa herkuksi, kun siitä on tullut lähes jokapäiväinen tapa viime viiikkojen aikana :whistle:

Ainiin ja miut soitettiin työpaikkahaastattelun toiselle kierrokselle :D Perjantaiaamuna sinne sitten. Sanoin kyllä, et ois ees jotain tekemistä :D Huominen pyykkivuorokin on ihan tervetullut ajankulu. Hulluutta.

Maira, hirmu nopiaan oot kyllä kutistunut! Kunpa miekii sit...

PikkuVarpusella on aina niin kauniita raskausvaattehia ja kaunis on kumpukin :) Itestä tuntuu, että on ihan kaskelotti. Epämääräinen möykky.

Kai se on hiivittävä sänkyyn, vaikkei kyllä väsytä yh-tään. Alkaa malttamattomuus iskeä tännekin. Tunti kerrallaan...

Hyvää yötä, mamit!

milkei 39+3
 
Heipä hei mammat!

Maira VAU, todella nopeaan kiloja lähtenyt! Täällä tuskastellaan ison ulkomuodon kanssa ja toivotaan että yhtä hyvin palaudutaan sitten :)

PikkuVarpunen kaunis kuva ja masu :)

ONNEA tsjil, pikkutikru ja jane! :flower: :heart: Oliko muitakin..?

Pine tsemppiä ja halaus! Voi hitsi miten ärsyttävä tilanne ja vielä että kotiin joutuu tuollaisen jälkeen.... :( Miehellekin luin kertomuksesi ja häneltäkin sympatiat. Voimia odotteluun! :hug:

Sitten omaa napaa... Täällä ei enää seksi aiheuta yhtään mitään!!! :kieh: Paitsi jotain vatsan kovettumista mut that's it. Mihin mun menkkajomotukset ovat kadonneet?? Eikä mitään limoja oo lisää näkynyt, ja pitäisi näkyä ku ei tossa mitenkään voinut olla kaikki. Blaaaah. Nyt sitten onkin sellainen olo että yli LA:n mennään ja reippaasti. Tietty asiat voi muuttua koska tahansa mutta näin oireettomia päiviä mulla ei kyllä varmaan koskaan ole ollut. (Selkä tietty oireilee mut se nyt on sitten ihan eri juttu, ja miksi se nyt loppuisi :D)

Painoahdistusta on havaittavissa täällä. Tein valokuvakollaasin mahakuvista eri raskausviikoilta ja juu-u, en mä ees muistanu että oon ollut tollanen tikku raskauden alussa :whistle: Ärsyttää nää "läskit" ja turvonnut naama. Tiedetään, kohta ne ovat jo poissa ja ihana kultapieni sylissä mutta just nyt on niin inhottava olo :( Haluaa tuntea itsensä viehettäväksi taas mutta pakko vaan jaksaa vielä pari viikkoa kerätä massaa.

Valivalivalivali. Kiitos kun sain purkaa mieltä! :D

Hyviä öitä ja kauniita unia.

tinysteps 38+4 (38+0)
 
Täälläkään ei taija seksi enää aiheuttaa mitään.. voi itku.. noh huomenna pääsen lääkärille tarkastukseen ja varmaan se käynnistyspäivä sovitan alkuviikkoon.. jee.. enää ei kamalan kauvan tarvii kärvistellä... ihan kamalaa tää yliajalla olo..

Palaan huomenissa kertomaan, mitä sanoivat.. tietty ihan epäkypsä tilanne vielä :/

anzzu rv 41+1
 
Huomenia!

Pikkutikru, tsjil ja Jane paljon onnea :flower:

Mairalle kiitokset toivoa antavasta kuvasta.
Mä tahtoisin niin mahtua taas kaikkiin vanhoihin vaatteisiin. |O

PikkuVarpunen ihana kuva masusta =)

(.) Pyh ja pah... täällä ei tapahdu vieläkään mitään. Jomotukset ja kolotukset ennallaan, eilen illalla tuli pari supistusta ja jättis mellastaa ihan hulluna, mutta eipä sitten muuta. Näin yöllä NIIIN todentuntuista unta, että synnytys alkoi, mutta aamulla sitten taas herättiin karuun todellisuuteen :headwall: :kieh: |O

Aamuvuoro kuittaa
 
Huomenta vaan!

Onpa kurja tuo Pienn juttu, tosiaan jos matka on tuollainen, niin sitä toivoisi pääsevänsä tosi toimiin, sitten kun paikalle raahautuu. Tosiaan kun ei ole kokemusta, niin mistä sitä tietää kuinka napakoita supistusten tulee olla... Höh. Zemppiä nyt sinne!

Onnea tsjil , pikkutikru, ja Jane. Mielelläni luen synnytysjuttuja, vaikka ei niin putkeen olisivat menneetkään. Mä olen psyykannut itseni niin, että ei muiden jutut hirvitä.

Eilen piipahdin neuvolassa, samat jtut kuin kolmella vikalla kerralla, kaikki ok, verenpaineen alapaine edelleen vähän kohollaa, mittaillaan ja seuraillaan, mutta kun pissa on puhdas, niin eipä tässä vielä minnekään pääse.Sf 36, joten ei kai vielä mihinkään laskeutunutkaan...Plääh.

Pitäsi miehelle keksiä joku kiva hääpäivämuistaminen huomiseksi, ideoitahan ei ole, jotain iskään liittyvää voisi tietty olla, mutta en tiiä, menen kaupungille odottamaan inspistä...

Ja ei mulllakaan ole harjoitussuppareiden ja sukkapuikkotuikkasujen lisäksi mitään oiretta, nukkuakin saa ilman ongelmia, että heinäkuuta kohti kovasti ollaan matkalla.

Eilen sai hyvälle tuulelle, kun olin kaupassa, niin arviolta 3v tyttö kiljaisi ihan täyttä, että öiti äiti, tolla naisella on mahassa vauva ja osoitteli minua... Niinpä..

Kaikku ja nimetön 38+5
 
Onnea vauvautuneet :heart: :flower:

Se olis sitte se päivä tänään, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan, tosin esikoinenkin tuli alta kuuden tunnin rv.40+5, että kyllähän tätä vielä ehtii...MUTTA kun ei vain jaksaisi :/ Eilen illalla tuli muutama tuntuva suppari, mutta siihenpä ne sitten jäikin. Ensimmäisen nappaisun aikana kyllä jo ajattelin että nyt jos lähtis kunnon pyöräily tai kävely lenkille saattaisi jotain alkaa tapahtuakin mutta laiskuus vei voiton...voi miksi miksi miksi :D Miehen veli on juhannukseksi tulossa helsingistä tänne itä-suomeen ja kovasti niin toivovat että näkisivät jo tämän uuden tulokkaan... voi kun voisin suoda heille sen.

Vieraita tässä odotellaan saapuvaksi hetkenä minä hyvänsä, ihanaa kun joku käy ja viihdyttää, niin saa ajan kulumaan puolta nopeampaa. Mies jäikin jo eilen kesälomalle, jee ja on nyt kuusi viikkoa kotosalla :) saataisiin vain tämä nyytti kotiin niin olisi ihanaa.
Illalla tie vie viellä mökille saunomaan ja grillaamaan. Ja tänään JOS tulee suppareita lupaudun lähtemään "raatamaan" jotain!!!

Jotkut sanoi että voi kirjoittaa vaikka kukkasista, niin minäpä nyt aikani kuluksi kirjoitan, kuinka meidän muutama viikko sitten istuttama ihana oma nurmikko on jo TOSI vihreä, lisää siis täällä toivomme sateen ja auringon sekaisia ilmoja, jotta pian päästään leikkimään omaan pihaan, eikä aina tarvitse raahautua jonnekkin muualle tai nököttää sisällä tekemättä mitään kiukustuneena sekä äiti että tytär.
Tyttö 3v on sitä mieltä että vielä ei ole oikea kesä kun vauva ei ole syntynyt... hmm milloin lie sitten tuleekaan, vai onko se sitten juhannuksena kun on "kesäjuhla" :) toivottavasti ei vaan PAAAALJON aiemmin.

Nyt lähden höpöttämästä ja odottamaan vieraita... onkohan kummityttö oppinut jo kävelemään :)
 
Onnea jälleen vauvaantuneille! :heart: :heart:

Jaksamista kärvistelijöille! :hug:

Meillä arki sujuu täällä pojan kanssa hyvin. Tosin viime yönä valvottiin ja nyt äippä on vähä väsy, mutta pitää lähtä tästä piakkoin päikkäreille =)

Hyvää loppuviikkoa!

Niiskuneiti- ja poju 3vko
 
Huomenta ja onnea taas nyyttinsä saaneille. :flower:

Pitäisi tunnin päästä lähteä kohti neuvolaa mutta ei millään huvittaisi. En koe neuvolasta olevan mitään hyötyä, kun ei ole mitään kysyttävää sieltä ja pissat ja verenpaineet saan kurkattua muutenkin. Vaakakin kotoa löytyy, joten tiedän painoa tulleen taas PALJON. Vauva on aktiivinen liikkuja eikä mitään synnytystä ennakoivia "oireita" ole, joten tuskinpa vielä aikoihin mitään tapahtuu. Miksi oi miksi siellä neuvolassa pitää joka viikko ravata?

Anteeksi marina. On vaan niin väsynyt olo. Jospa sitä piristyy sitten kun saa itsensä liikkeelle.
 

Yhteistyössä