~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Onnittelut jälleen uusille vauvansa syliin saaneille!

Tinysteps
- Tsemppiä! Oon kade... ;)

Täällä myöskin yhä yhtenä isona kappaleena, vaikka on nyt sitten koitettu shoppailua, saunaa ja seksiäkin kun kerran siitä kuulemma jotakin hyötyä olis... :LOL: Mutta ei mitään isompia merkkejä siitä, että olis vauva ulos tulossa. Siitä siideristä en sit tiedä, koska ainakin ennen vanhaan on sairaalassa juotettu konjakkia estämään ennenaikaisia supistuksia ja kielletty pähkinät. Siispä olen jättänyt koittamatta sidukan, mutta sen sijaan syönyt pähkinöitä! :) Kävin myös hakemassa niitä vadelmanlehtiä, mutta petyin... Täällähän joku sanoi, että maistuu ihan mehulta?? Nää ei ainakaan liuotettuna kuumaan veteen maistu juuri miltään... :/ Onkohan oikeanlaista tavaraa?? Sen lisäks ostin homeopaattisia helmiä, jotka on tarkoitettu synnytyksen käynnistymiseen jos vain vauva on valmis tulemaan. Tiedä sitten... Maksoi kuitenkin toi kerta-annos, viis helmeä, kokonaisen euron joten eipä ole suuri menetys ellei pelitä. Taidan kertoa siitä paremmin huomenna, kun nyt jostakin ihmeen syystä painaa uni kovasti simmuja ja taidan kömpiä uneksimaan supistuksista. :)

Shawne & Baby Girl 38+1
 
Huomenta!

Yhtenä siis edelleen. Olipahan yö, ei oikein kukaan saanut nukuttua. Illalla saunottiin, mutta eipä tuntunut auttavan. Jalkoväli on sairaan kipeä ja kova paineentunne, mutta missä on NE supistukset??? Ihan muutama yksittäinen kipeä supistus on tullut.

Jos hän tulee vasta sitten huomenna. Esikoinen syntyi 40+4. Tänään pitäs mennä neuvolaan, mutta en tiedä miten sinne pääsen, kun ei meinaa kävelemään päästä. Pitäs kuitenkin kävellä molemmissa päissä ja istua bussissa 25min.

Tsemppiä mammoille! :hug:

Papuneiti ja Tyyppi 40+3
 
:heart: Onnea kaikille vauvautuneille! :heart:

Tahti on tuntunut aika hurjalta, vauvoja tipahtelee kuin plussapalloja mainoksessa.. plop, plop.. Hyvä niin, olisipa jo meidänkin vuoromme kohta. En ole kirjoitellut varmaan kuukauteen taas. Lukemassa käyn kyllä lähes päivittäin. Se on tämä maalaiselämä tällaista: netti toimii vain yhdessä nurkassa tönöä eikä sohva sijaitse siinä nurkassa.. :D Joten availen vain selaimeen haluamani sivut ja lueskelen ne sohvalla ilman nettiyhteyttä...

Noita synnytyskertomuksia on ollut ihana lukea, kiitos kun jaksatte niitä kertoilla. Samoin kuin kuulumisianne synnytyksen jälkeenkin.

Oma napa: EI MITÄÄN. Huomenna taas neuvola. Vauva on ilmeisesti laskeutunut tasaisesti, koska joka viikko sf -1cm, viime viikolla oli vain 28 (max. 31 cm ollut). Vähän jo mietityttää, että lie vaavi kasvaa kuitenkin vielä?.. Ässäilty ollaan urakalla, sunnuntaina meinasi mennä vähän ylikin touhuaminen, mutta EI mitään. Tosin mulla on olo aikalailla mainio edelleen, että mikäs tässä on ollessa. Mutta lastahan tässä odotellaan! Touhuiltua tulee, kun välillä alkaa olla jo vähän tylsää.. Ihana olla kotona jne., mutta eihän sitä päässä paljon muuta liiku ku tuleva perheenlisäys. Tänään olisi vuorossa taas sosiaalisten suhteiden hoitoa ja lähden käymään noin 60 km:n päässä ystäväni luona (yritän siis klassista huijaamista: tietenkin synnytys käynnistyy kaukana kotoa ilman miestä.. tuskin.). Eilen kävin äiskän saumurilla surauttamassa liivinsuojuksia ja piti tehdä vihdoinkin se ihokontaktitoppikin, mutta sain katkaistua langan, enkä tod osaa saumurin lankoja laitella. Äippä ei siis ollut kotosalla. Ja ihanaa: tuleva isukki tilasi minulle kozy-merkkisen neliökantoliinan söpöllä maatuskakuviolla pitkän liinan lisäksi! Tuossa on liinassa on kääntöpuolella ruskea yksivärinen kuosi, että sopii isukinkin pirtaan. :D

Ookkei, sori tylsät tekstit, mutta kun mulle EI tapahdu mitään. Lopetan ennenkuin jaan kanssanne sen millaiset kesäkukat ostin, mitä olen seurannut telkusta, monesti viikossa imuroin jne...

Kanssanne odottelee siis vielä myöskin Rutti rv 39+1
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Tää meidän pikkumiäs on sellanen mammanpoika ja tissitakiainen, että oksat pois! Ilmottaa kyllä jokaisesta vatsannipistelystä ja epämukavasta olosta ja... ja... Huhhuh. Tässä saa revetä joka suuntaan koko ajan, kun esikoinenkin vaatii jatkuvaa huomiota. Jos sais nukkua, niin tän kestäis hyvin ja tästä vois vaikka nauttia, mutta kun ei. :headwall: Pyry herättää illalla aina just kun oon nukahtanut (23-01) ja aamulla klo 5 alkaa vääntäminen ja kitinä jota jatkuu koko aamun. Samalla täytyy hoitaa esikoinen ja ukkeli alkaa huutaa välittömästi, jos hetkeksi laskee sängylle. Huaah, kauankohan tätä jaksaa menettämättä järkeään? Onneksi sentään joskus lapset nukkuvat samaan aikaan ja oon nukkunut sellasia 15min.-30min. päikkäreitä. Tai oon siis sammunut pystyyn.

Valivalivali. Kai tästä joskus pääsee nauttimaan. Tällä hetkellä tää arjen pyörittäminen on lähinnä suorittamista. Niin, mies siis tekee vaihteeks ympäripyöreitä työpäiviä. Ei olis voinu parempaan saumaan keikkahommia ottaa. :headwall:

Toivottavasti te muut osaatte (tai saatte mahdollisuuden) nauttia uudesta tulokkaasta hiukan paremmin! Ja jaksamista vielä odottajille!
 
Moi

Onnea taas vauvansaaneille.

Täällä ei vieläkään mitään |O toissa iltana supisteli kipeeti tunnin, mut sit loppu ja eilen ei taas mitään.. ei vaan meinaa saada nukuttua ja kävely on hankalaa ku kannikkaan on alkanun sattumaan.. huoh..
Tänään soitan äippäpolille, jos viimeistään perjantaina pääsis kontrolliin... varmaan joutuu vielä kotiin sieltäkin oottelee, ku ei varmaan vielä suostutua käynnistää ku ei oo paineetkaan korkeella.. porteiinia vaan pikkasen pissassa..

Oon niin turhautunu.. itku meinaa päästä :( kyl vauvan kans varmaan jaksaa sit paremmin olla, ku itellä ei oo näin tukala olo.. vaikka voin kuvitella miten rankkaa on ku on 2v uhmis ja sit vauva.. mut se on sit sen ajan murhe.. kunhan sais vaan sen nyytin sylkkyyn jo...

Anzzu rv40+6
 
Hyvät huomenet!

Jopas alkoi vauvoja putkahtelemaan maailmaan =) Eli sylin täydeltä onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: =) :heart:

Meidän pikkumies viihtyy vielä sairaalassa ja lauantaina poika täytti sitten kuukauden :heart: Oltiin miehen kanssa la-su yö sairaalassa ja saatiin poika vierihoitoon. Yö meni muuten hyvin mutta muutamaan otteeseen piti poikaa käydä vähän herättelemässä kun saturaatio alkoi laskettelemaan. Aamulla kuuden aikaan hoitaja sitten päätti että laitetaan happiviikset paikoilleen ja annetaan lisähappea kun saturaatio pysytteli alle yhdeksänkymmenen. Jos oikein olen ymmärtänyt niin eikös tuon saturaation pitäisi olla siellä yhdeksänkymmenen ja sadan välillä..?
Aamupäivällä poika oli sitten niin sikeässä unessa että saturaatio laski lähelle kuuttakymmentä ja seilas pidemmän aikaa kuudenkymmenen ja kahdeksankymmenen välillä. Meinasi pieni paniikki iskeä kun lukuisista herättely-yrityksistä (käännettiin kylkeä pari kertaa, otettiin syliin ja muutenkin härnättiin) huolimatta saturaatio ei lähtenyt kunnolla korjaantumaan. Lopulta sitten poika itsekin tais huomata että jokin unohtui ja alkoi korjaamaan. Hoitaja sitten päätti että annetaan jonkin aikaa hieman enemmän lisähappea ettei tulisi enää samanlaista laskua.
Lääkärikin huikkasi jossain vaiheessa että katsotaan sitä kotiuttamista uudelleen viikonloppuna jos ollaan päästy lisähapesta kokonaan eroon. Muuten siis ei ole mitään muuta ongelmaa kuin tuo lisähapen tarve välillä ja nyt siis toivotaan että päästään siitä eroon ja poika kotiin.

emmmaa ja pikku prinssi

muoks. heh, tänään olisi ollu laskettu aika..
 
Täällä kanssa tylsistellään. Ei niin mitään uutta :) Rutti siun kesäkukkahankinnat on vaan piristys tässä seesteisessä "herään-syön-EHKÄ siivoan-teen ruokaa-yritän nukkua" -kehässä.. :)

Sen verran uutta, että käytiin neuvolassa. Meidänkin kätilö jäi lomalle ja nyt oli siis uusi täti, sellainen vanhempi leidi. Paineet hyvät, pississä vaan pientä plussaa, painoa tullut 400g, turvotusta ON. Pojan sykkeet hyvät ja kuulemma ei ihan mytyssä siellä eikä ihan suorassa sojota, vaan valmistautumassa ulostuloon... jota kuitenkin saanen odotella vielä ensi viikkoon, kun on kuulemma hyvät oltavat vielä masussa. :kieh: Sf oli samassa kun viimeksikin (37), joka oli siis laskeutunut edellisestä. Otti hemoglobiinit (viimeksi mitattu joskus viikolla 19) ja oli laskenut 131:stä 120:en, joten kuulemma mansikoita pitäis popsia kun ei lihaa syödä... suits me! :D Siinäpä ne kait oli. Lähtiessä sanoi, että nähdään ensi viikolla :/ silloin pyöräyttelee vissiin kalvoja, jos ei vielä ole itse ulos tullut.

Että näin täällä... tylsää on. Meinasin, että jos menisin ja polkasisin pyörällä vielä tänään kaupungille ostaan jotain pientä kivaa piristystä. Manteliöljy on täysin loppu, joten sitä pitää ainakin käydä hakemassa. Suosittelen lämpimästi tuota manteliöljyä kaikille, on tosi monikäyttöistä ;) ja edullisempaa kuin mitkään raskausöljyt. Eikä ärsytä nenää kun ei millekään tuoksu, raskauden jälkeen voi käyttää myös vauvahierontaan.

Ainiin sairaalakassista... gahh. Täällä meillä passitetaan 4 tuntia synnytyksen jälkeen potilashotelliin (mikäli kaikki menee hyvin), jossa ei siis ole mitään vauvalle. Pitää siis katsoa taas uusiksi tuo laukku ja lastata vaipoista lähtien sinne kaikki. Tai meinasin, että teen pari pinoa hoitopöydälle, että mies voi sitten käydä noutamassa lisävaatteita yms tarvittaessa.

Mitäs muuta... joku kyseli täällä siitä pyörryttämisestä.. no siis :wave:, miulla tätä on ollut jo useamman kuukauden. Kyse on vena cava -syndroomasta, josta oli muutamalla sanalla täällä: http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-39/
Miulla tää on siis TODELLA epämiellyttävää ja kävin sillon klinikallakin kun luulin, että oon vähintään kuolemassa :D ja miulla tulee olotila nimenomaan juuri KUN makaan vasemmalla kyljellä, mitä yleensä suositellaan. Pahimpaan kohtaukseen auttaa, kun menee nelinkontin. Istua yritän aina jalat mahdollisimman levällään ja nojata eteenpäin, että verisuonet saisi mahdollisimman paljon tilaa "hengittää". Osaankohan koskaan enää istua tavallisesti synnytyksen jälkeen? Toivottavasti... näyttää meinaan aika ronskilta tämä nykyinen tyyli :kieh:

Raparperi-mansikkasopan keittoon ensin ja sitten kaupungille. Jes. Kertokaahan sillä välin hirmusti kaikkea, että on sitten illaksi lukemista ;)

milkei 39+2

Edit: Emmmaa, toivottavasti pian saatte pojan kotiin! :hug:

Ja vielä muuten supistuksista. Jo toistamiseen kätilö toteaa, että siulla tuntuu olevan supistus meneillään tutkimuksen aikana. Ja mie en huomaa mitään? Voiko niihin olla jo sitten niin tottunut? Noh, eiköhän ne OIKEAT supistukset sitten tunnista :)
 
Pikkuvarpunen: Helpotusta hengästymiseen ja muihin vaivoihin! :hug:

Papuneiti: Hienoa, että sait helpotusta huoliin. Toivottavasti pian on kunnon meno päällä ja synnytät.

Anzzu ja Pine: Kunnon supistuspuhuria teille!

Jane: Mikäs on tilanne näin aamusella? :hug:

Rutti: Arkikuulumisiakin on kiva lukea. Mukava huomata, että muillakin tämä loppu on odottelua ja pientä arkista puuhailua. :)

Mussupussu: :hug:

Emmaa: Toivottavasti lisähapen tarve vähenee pian ja pääsette kotiin.

Minua väsyttää ja on jaksamaton olo. Niinpä olen päättänyt tänään möhmöttää ja keskittyä esikoisen kanssa vähemmän toimintaa vaativiin touhuihin. Siispä pelit, kirjat sun muut esille.

Eilen sain jääkaappiin 6kg porkkanoita. :LOL: Josko ne riittäisi synnytykseen asti. Tosin minulla on aivan tajuton porkkanan syönti himo (ollut jo pitemmän aikaa), joten saa nähdä montako päivää kestää tuo määrä. Piti soittaa eilen siskolle, että tuo tullessaan lähikaupungista pari pussia suomalaisia porkkanoita, kun näistä meidän kaupoista löytyi vain ulkolaisia. Himo oli aivan järkyttävän kova, joten onneksi löytyi. :p

Tsemppiä kaikille!

-Sh ja Milla rv 40+1
 
emmmaa: Normaali hyvä saturaatio pitäs olla 95-100 välillä. Jaksamisia teille! :hug:

rutti: Ihan mielellään mäkin olisin lukenut sun kesäkukista! :D On meinaan niin tylsää tää odottelu ja sen huomaa miehestäkin. Soittelee ja kyselee koko ajan, että joko?

Mikähän Janen tilanne on?

Mussupussu: :hug: Toivottavasti helpottaa!

:wave: Täälä irtoilee luultavasti limatulppaa, sellasia vaaleanpunaisia paloja? Meinaa jännittää... Mutta, kun pitäs yrittää olla mahdollisimman rento ja hyväolo, että endorfiinit lähtee liikkeelle.. Vaikee yhdistelmä.. No se neuvola vielä odottelee mua iltapäivällä, onneks mies lupas tulla viemään mua sinne.

Papuneiti ja Tyyppi 40+3
 
Tyttö nukkuu ja isommat on pihalla, joten ehkä nyt vois kommentoidaki jotain..

Sairaalakassi: Multa sieltä löytyi:
- lompakko ja neuvolakortti
- puhelin + laturi
- kamera + laturi
- hammasharja, shampoo ym. pesuvälineet
- kasvorasva
- hiusharja
- imetysliivit ja liivinsuojia
- pari omenaa ehdin napata mukaani vielä, muut naposteltavat jäi ostamatta
- muistiinpanolehtiö oli myös mukana

Näillä oikeestaan pärjäs. Mies toi sitte seuraavana päivänä jotain lehtiä luettavaksi ja herkkuja, kun vauva näytti olevan hyväuninen.
Ja kotiutumisvaatteet mies toi myös mukanaan sitten kun tuli meitä hakemaan (olin pakannut kotiin valmiiksi)

Ultra/sukupuoli: Kahdessa ultrassa kysyttiin sukupuolta, ja molemmilla kerroilla tulos oli sama: "ei täällä mitään näy, joten oliskohan tyttö". Eivät varmaksi sanoneet kuitenkaan. Ja tyttöhän sieltä tuli!

TaiLoun kanssa taidettiin olla samaan aikaan osastolla =) Me oltiin siis PHKS:ssa 4.-9.6.

Kotikalja on kuulemma myös hyvä maidon nostattaja. Sitä oon sairaalassa ollessa juonut jokaisella kolmella kerralla (kun on ollut tarjolla), ja hyvin on maito noussut ja riittänyt.

Täällä yritetään miettiä tulokkaalle sopivaa nimeä. Pojalle olis ollu tarjolla montaki :p Isotsiskot varsinki on kilpaa keksimässä ja nimikirjaa lukemassa =)

Tsemppiä kaikille, jotka vielä vauvaansa odottavat! Mä luulen kans, että rentoutuminen on SE juttu. Mulla ei ainakaan siivoomiset oo saanu mitään koskaan aikaan. Mut onpahan siistiä sit kotona :whistle:
 
Pakko tulla hehkuttamaan: mulla irtos limatulppa!! Jee!!! :D
Tässähän voi mennä vielä aikaa ennen kuin synnytys lähtee tosissaan käyntiin, mutta ainakin jotain tapahtuu!
Täytyykin nyt rentoutua, kuten Papuneiti tuossa vinkkasi.

Pine ja pikkuinen 41+1
 
Täällä ollaan yhdessä kasassa!
Mutta toivottavasti ei kauaa.
9 aamulla alettiin käynnistelemään!
Vielä ei oo tapahtunut mitään, ei ees supistele :headwall:
Että tovi voipi mennä tässä...

Jane ja veijokeiju 40+1

Ja ruokaa on tarjolla liian vähän :LOL:
 
Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että meille syntyi

Tyttö, 10.06.10 klo 14.22 3600g, 50cm

Eilen kotiuduttiin. Tyttö oli pari ensimmäistä päivää sokeritipassa ja eilen todettiin lonkkaluksaatio ja aloitettiin valjashoito.. Muuten kaikki hyvin! Tulen myöhemmin lukemaan kuulumisia.

Hukkapätkä ja Doris 5vrk:tta (Tänään olisi ollut 40+0)
 
Maira hienoa, että homma rullaa =)

Shawne, mitä noi on noi homeopaattiset helmet? Miten niitä käytetään?

Mussupussulle voimia arjen pyörittämiseen. :hug:

Emmaa toivottavasti pikkuprinssinne tilanne paranee ja saatte hänet pian kotiin. :hug:

Rutti kirjoittele vaan kesäkukista ja vaikka mistä, niin on luettavaa :)

Hukkapätkälle onnittelut tyttärestä :flower:

Janelle tsemppiä :)

(.) Voi tuska, millainen ilta oli eilen, miten niin hormonit jyllää... Mä patistin eilen ukon mukaan kauppaan, että käydään kattelemassa olkkariin verhoja ja ostamassa terassille parvekelaatikot ja kesäkukkia. Matkalla älysin, etten muistanut ottaa ikkunoista mittoja ja sitten kaupassa tuli aivan valtava ärtymys ihan KAIKKEEN, että jäi ne kesäkukatkin ostamatta ja piti äkkiä lähteä kotiin mököttämään. Ruokakaupasta ostelin kaikkia mahdollisia leivontatarvikkeita ajatuksena tehdä omppu- tai mustikkapiirakkaa. Sitten aloin leipomaan ja huomasin, ettei mulla ollutkaan perunajauhoja eikä kardemummaa pullapohjaista piirasta varten, joten aloin tekemään murupohjaista mustikkarahkapiirakkaa, mutta kuinka ollakaan, sellainen oleellinen ainesosa kuin sokeri oli unohtunut. Itsekseni jupisten ja ovia paiskoen painuin uudestaan kauppaan. Tänään onkin sitten ollut vähän väsynyt olo, mutta josko sitä illemmalla koittaisi uudestaan haeskella verhoja ja kesäkukkasia. Mustikkapiirakasta sentään tuli lopulta tosi hyvää :p
Tässä kirjoitellessa ilmaantui uusi vaiva; vasempaan tissiin vihlaisee välillä tosi kovaa. outoa |O :eek:

Jonttu & jättis 40+2
 
Hukkapätkä isot onnittelut!! :flower: :heart:

Jane, Pine ja Papuneiti - nopeaa tapahtumien käynnistymistä teille ja paljon onnea ja voimia koetukseen! :) :heart:

Sanokaas nyt joku jotain siitä vadelmanlehtiteestä?? nää mun vadelmanlehdet on kukkasellisessa pahvirasiassa, valmistaja Valioravinto. Onko ihan turhaa tavaraa? Ei kyllä ainakaan miltään vadelmamehulta maistu niinkun muistan jonkun täällä sanoneen.

Ja miten olis hei noi Pringlesit, joita tässä popsin, mahtaisko laittaa käynnistyyn? :LOL: Auttaa ainakin turvotukseen... :p Oon kyl niin pönttö mutta kun ei tahdo oikein mikään maistua.

Ne homeopaattiset helmet, joista eilen mainitsin... Sepia D200 ja pitäisi synnytyksen käynnistyä 1-2 vrk sisällä - jos vauva on valmis tulemaan. Toikin on silti hyvä, että JOS vauva on valmis... No eihän se muuten kai sieltä tuu. :) Mietin että ellei perjantaihin mennessä itekseen mitään tapahdu, voisin ottaa ne illalla. Ei kai siinä mitään menetäkään?

Eilen oli myös se äitipolikäynti ja sain tuurilla ihanan lääkärin. Tää sama nuori naislääkäri oli silloin polilla kun luulin menneeni rv 9 kesken ja totesi sydänäänet, sekä kotiuttamassa kun huhtikuun lopulla jouduin yhen yön olemaan seurannassa supistusten vuoksi. Hän ihan oikeasti eilenkin kuunteli ja lohddutteli ja puhui asioista ihan kuin ihmiselle. Ei siis ollenkaan alentuvasti eikä vähätellen kipujani tai pelkojani. Sit kun hän silloin oli synnärillä kun sieltä olin lähdössä ja näin sen elvytystapauksen, hän siitäkin halusi keskustella ja rohkaisi mua ottamaan sen puheeksi synnytykseen tullessakin jos vaan vähänkin ahdistaa. Vaavelin painoarvio oli eilen 3100g, eli LA:na 3400g. :) TOIVOTTAVASTI PITÄÄ! Häpyliitoksesta ja repeämismahdollisuuksista tuntui tietävän myös ja rauhoitteli sen olevan äärimmäisen harvinaista. Mun rannekanavaoireyhtymästä oli myös tietoinen ja totesi, että ellen liitoskipujen kanssa loppuun asti pärjää saan tulla laitokselle huilaamaan koska en voi keppienkään kanssa käsien takia kulkea. Tuntui ihan oikeasti siltä, että häntä kiinnosti mun tilanne ja että oon hyvissä käsissä. Jospa sit nyt sais rentouduttua? Kohdunsuusta ei sannut mitään, koska ei yltänyt sinne sormin. :) Onneksi mulla on mun pitkäsorminen miesgyne vielä ens viikolla! :D

Eipä täälläkään muuta... Tönöttämistä vaan kotona ja hyvin rauhallisesti mitään kotihommia. Mitäpä tekiskään kun ei toimi jalat eikä kädet? Turvotus on ihan jäätävää luokkaa, mutta paineet hyvät ja pissa puhdas, hoten huilia vaan - ja vähän lisää näit Pringlesejä... :/

Shawne & Baby Girl 38+2
 
onnea taas pienen saanneille!! :heart: :flower:

Neuvolassa käyty... painoa senkun ropisee...1,4kg/viikkoa. ei jaksa edes kiinnostaa.. :/ Lähetteen laittoi kuitenkin sairaalaan tarkistukselle ku paineet on ollu nousussa... alussa oli 115/50 ja nyt oli 130/80.. ja päätä särkeny todella usein pitkin raskautta ja kaikki ihanat täplät ja pisteet on tullu kuvioihin.. kiva päästä kurkkaa ainakin vauvaa... turvotus on kamalaa,sormet on kuin paketillinen campingmakkaroita...=/ varpaista puhumattakaan.. päätäkin särkeny koko päivän joten kiukkua taas meinaa pukata..
täytyy perjantaina kirjoitella lisää ku saa käytyä siellä sairaalassa.. tosin toivon kovasti että lilli päättää saapua keskuuteen sitä ennen... :D

Lilli ja minililli 39!!!
 
Ihania olette kun jännitätte limoja ja jomotuksia kanssani! :heart:

Paljon tsemppiä ja onnea matkaan niille joilla h-hetki lähellä!! :)

Rutti juu todellakin, kirjoita ihan mitä lystää, täällä luetaan mielellään :)

Juu, eli se eilinen lima oli varmaan osaa limatulpasta mutta luulen että sitä on vielä jäljellä, mahdollisesti runsaastikin. Saa nähdä tuleeko sitä lisää ja missä vaiheessa ja miten etenee :) Vai eteneekö ollenkaan. Inhaa kun ei vaan voi tietää :D Eilen oli kyllä niin outo olo, ihmeellinen pahoinvointi ja vatsasärky ja mietin jo että nyt vois kyllä alkaa tapahtumaan. Mutta taisi kyllä johtua ihan vaan uunimakkaran syömisestä sekä aamulla että illalla :LOL: Ei kroppa oikeen tykännyt.

Mitäs tekemistä keksisi tänään??
Eilen oli taas vaihteeksi niin tapahtumarikas päivä: heräsin, kävin koiran kanssa kävelyllä, söin lounasta, bongasin limaa, kävin suihkussa, kävin ruokakaupassa kääntymässä, kotona poltin dvd-levyn jossa kotivideopätkiä, söin lisää, lähdettiin miehen kanssa uudestaan ruokakauppaan, pesin koneellisen pyykkiä, koristelin sukulaisen syntymäpäiväkortin ja sitten mies menikin jo nukkumaan ja mä jäin valvomaan, luin netistä synnytyksen käynnistymisen merkkejä. Sitten itsekin nukkumaan.

tinysteps 38+2 (37+5)

muoks. Ja tietenkin ONNEA vauvan saaneille!! :flower:
 
Voi lilli sua... Oon hengessä mukana! Turvotus aivan kauheeta ja tosiaan pikkuisen saanut nita täpliä myös iholle... Lisäks varsiluomia! Niitä on ihan kamalasti tullu... Yritä silti olla huoletta paineiden suhteen, mulla oli myös tosi alhaiset ennen raskautta ja nyt äitipolilla 127/89 kuulemma aivan hyvä. Enteilee myrkytystä vasta kuulemma jos huitelee alapaine yli sadan. Nousujohteistahan toi on, ja hyvä että pääset kurkkaamaan vaavia!

Toivotaan, että nää meidän tytöt ymmärtää tulla maailmaan pikku hiljaa... :) Voimahaleja!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja shawne78:
Ne homeopaattiset helmet, joista eilen mainitsin... Sepia D200 ja pitäisi synnytyksen käynnistyä 1-2 vrk sisällä - jos vauva on valmis tulemaan. Toikin on silti hyvä, että JOS vauva on valmis... No eihän se muuten kai sieltä tuu. :) Mietin että ellei perjantaihin mennessä itekseen mitään tapahdu, voisin ottaa ne illalla. Ei kai siinä mitään menetäkään?
Hei,elokuisista vierailemassa B)
Mulla tota sepiaa kaapissa edellisestä(vai sitä edellisestä)raskaudesta.En muista annosteluohjetta,osaatko mulle kertoa? =)
Voisin itsekin sitten rv 38-39 miettiä ottavani....Jos vauvaa ei kuulunut =)


Onnea kaikille kesänyytin saaneille ja ihania vauvantuoksuisia hetkiä :heart:
Ja tsemppiä vielä palkintoaan odottaville :hug:

Me9 rv 31+4
 
Me9 - Toi kerta-annos on viis helmeä. Imeskellään kaikki kerralla. Toivottavasti onkin niin helppoa ja tekee taikansa, jos sen pädyn ottamaan. :)

Jaksamista ja onnea loppuodotukseen, hyvillä viikoilla jo sielläkin!! :heart:
 
Onnea Hukkapätkälle tytöstä! :flower:

Ja Janelle myös tsempit täältä. :hug:

Kävin tosiaan kaupungilla pyörimässä pari tuntia pudottelemassa järestäin kaikki tavarat hyllyiltä. Hyvä, etten käynyt posliinikaupassa... Enää ei pääse niin sukkelasti kyykkyyn kuin vielä viime viikolla ja pääsi aina muutama suomalainen kirosana ja "ei tartte auttaa" -mutina... :D Mitään "kivaa ja piristävää" en sitten löytänyt. Ostin pestävät liivinsuojat (disana-merkkiset, onko jollain ollut?), raapimisenestohanskat (jos niillä mitään tekee.. ) ja sitä manteliöljyä. Ja niitä mansikoita. Ja uusia perunoita iiiiiison pussin :p Nyt ei sitten ole nilkkoja taas.

Turvotukseen, testatkaa ihmeessä sitä kylpyä, jos teillä on mahdollisuus. Itse en juuri perusta kylvyistä kun ahistaa ja tän mahan kanssa enää ei pääse avutta ylös, mutta ihan 5-10 minuuttia on nyt riittänyt ennen nukkumaanmenoa niin, että pystyy irvistämättä liikuttelemaan varpaita ja sormia. Kävisin keskellä päivääkin, mutten pääse tosiaan itsekseni ylös. Siellä olisin, ruttuisena rusinana miehen tullessa kotia :D

Tsempit myös myrkytysoireista kärsiville :hug: Toivottavasti jäävät epäilyiksi!

Shawne, miun vadelmatee maistuu mehulta (http://www.granarywholefoods.co.uk/Images/Heath-and-Heather/wellbeing/h-h-raspberry-leaf-20s-f-f.jpg), mutta se onkin joku sekoitus (lisätty jotain omenankuorta tms...). Luulen, että aito tavara ei juuri millekään maistu ilman lisukkeita. Onko ne jossain valmiissa pusseissa? Mitäs, jos testaisit lisätä vähän jotain sitruunaa ja hunajaa (saako hunajaa syödä raskaana? Mie oon ainakin teen kanssa sitä välillä... :whistle: ). Tai sekoita jonkin toisen teen kanssa, josta pidät?

Jos sitä yrittäis katsoa vaikka jotain leffaa... miehen työpäivät tuntuu niin hirmu pitkiltä. :p

 
Oliivitar: Onnea pojasta! :flower:

Hukkapätkä: Onnea tytöstä ja paranemisia lonkalle! :flower:

Tillintallin: Paranemisia suloisen tyttösi lonkalle ja vauvantuoksuista onnea koko perheelle!

Jane: Koitos varmaan parhaillaan menossa, onnea mukaan! Onneksi ei olekaan sokerivauva! :hug:

Papuneiti: Onneksi sait helpotusta huoleesi! Supparituulia! :hug:

Mussupussu: Jaksamista tissitakiaisen kanssa! :hug:

Emmmaa: Toivottavasti pääsette pian lisähapesta eroon ja kotiutuminen sujuu hienosti! :hug:

Lilli ja muut, joilla samoja tunteita: Jaksuja esikoisten ja muiden vanhempien lasten kanssa! :hug:

Masuasukki: Edellisessä raskaudessa mulla ei ollut turvotusta eikä mitään siihen liittyviä ongelmia. Nytkään tuo vaiva ei estä suun kiinni saamista, tulee vain satunnaisesti puraistessa, aiheuttaa kipua ja sen jälkeen kaikki on taas kuin ennenkin. Kysyin asiasta keskiraskauden lääkäriltä, joka sanoi syyksi raskausturvotuksen. Jos vaiva ei lopu, aion kysyä asiasta jälkitarkastuslääkäriltä, sillä se vaivaa edelleen ajoittain ja korvan lukko ei ole auennut ollenkaan (synnytyksestäni nyt n. 2 viikkoa).

Shawne: Samaa vadelmanlehtikamaa mä vetelin. Maistui hyvin, hyvin laimeasti jollekin, mutta ei ollut pahaa. En tiedä, oliko tuosta mitään apua kylläkään.

(.) Ristiäispäivä täälläkin lyöty lukkoon, pappi varattu ja kummit pyydetty - suostuivat :heart:

Kutsu käy, mentävä on...
 

Yhteistyössä