~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Nasuliinih ja Meriheponen - Porin Itäkeskuksen Prismasta ostin, Terveyskauppako sen puodin nimi on... Eli veikkaisin, että mistä tahansa luontaistuotekaupasta saa, jossa vaan on homeopaattisia tuotteita myynnissä. :) Me saatetaan muuten Meriheponen olla yhtä aikaa vielä hakees näitä pikkuisia, ei mitään tiedä...;)

Milkei ja Lenniina - Kiitos tiedoista! Ei toikaan pahaa ole, mut ei vaan tahdo maistua miltään.

muoks. ja siis noi viisi helmeä Sepia D200 maksoi 1?. :)
 
En mä malta olla täältä poissa...
Sen verran tylsää on tää kyttäily!
Pari tablettia on jo alapäähän laitettu, mutta ei ala supistella!
Kohta laittavat kolmannen.
Voi olla että menee parikin päivää tässä kärvistellessä :headwall:
Mies kävi vartin visiitillä ja ajoin sen kotia oottelemaan...

Pääsette oikeen "live" synnytykseen, kun mä käyn täällä kertoilemassa väliaika tietoja :D
 
Pine: Jee, limatulpasta. Toivottavasti alkaa pian tapahtua kunnolla sinulla. Tsemppiä!

Janelle tsemppiä käynnistykseen! Toivottavasti lähtee synnytys nopeasti käyntiin eikä tarvitse montaa päivää käynnistellä.

Hukkapätkä: Onnea tytön johdosta! :flower: :heart: Tsemppiä lonkkaluksaatiohoitoon.

Shawne: Mukavaa, että eilinen äitipolikäynti oli hyvä ja lääkäri noin perehtynyt ja osaava.

Milkei: Nyt minäkin haaveilen kylvystä turvotukseen, mutta pitäisi vain olla ensin joku amme. Tosin tuskin itsekään pääsisin pois sieltä, kun jo pelkkä sängyltä ja sohvalta nouseminen on hankalaa kolotusten, juilintojen ja supistusten keskellä. Tarvitsisi nosturin... :)

Täällä on rentopäivä sujunut mukavasti. Päikkäritkin sain otettua, kun tyttö viihtyi Pikku kakkosen -nettisivuilla puolituntia ja minä nukuin vieressä. Kivuttomia supistuksia on ollut enemmän tänään ja vauva on taas puristanut virtsaputkea useammin, mutta ei nämä vielä mitään merkkaa. Viikko menee vielä helpostikin ennen synnyttämään pääsyä, kun esikoisesta oli tämä loppuaika ihan samanlaista lasketun päivän jälkeen. Pitäisi keksiä loppuviikoksi jotain piristävää toimintaa. :)
 
Onnea kaikille vauvautuneille :heart: :flower: ja tsemppiä vielä nyyttejään odottaville :hug:

Täytyy kyllä sanoa, että päivät on olleet aikamoista hulinaa, lukemassa ehtii käydä, mutta kirjailu on vähän liian vaativaa.

Kiitos Mairalle päivityksistä on melkoinen urakka!

Ajattelinpa rustailla minäkin synnytyskokemuksen, täällä kun on niitä toivottu.
Elikkäs, me pohdittiin torstai-iltana, että lähteekö mies reissuun vai ei. Tehtiin yhteinen päätös, että lähtee, pääseehän sieltä sitten nopeasti (5h) takaisin. Esikoisen synnytys kesti n. vuorokauden.

Illalla oli alkanut sopivasti supistella, en edes tajunnut että on niitä, ennen kuin siskon kanssa juttelin. Oli sellaista lievää menkkajomottelua. Yöllä niitä tuli jo 10 min välein ja sitten alko tiputella hieman verta, mistä säikähdin, en ole kuullut että kellään kaverilla näin olisi synnytys alkanut. Äitipolille soitin viiden aikaan aamulla ja totesivat, että on varmaan paikat alkaneet avautua. Sanoi, että neuvolassa voi käydä tarkistamassa tilanteen tai tulla sinne.

Pähkäilin vielä aamusta tilannetta, sitten supparit alkoivat hieman koventua ja päätin pyytää äitini vahtimaan esikoista, miehelle soitin, että lähden käymään äitipolilla ja sitten soitan tilanteen, että pitääkö lähteä tulemaan kotiin. Polilla sanoivat, että olen 2 cm auki ja toissynnyttäjällä ei voi arvioida kestoa miten etenee. Miehelle soitin kuitenkin, että lähtee tulemaan. Oma kätilöni sanoi, että käy kävelemässä ja tässä jossain lähellä syömässä, mutta toinen kokeneempi kätilö oli sitä mieltä, että voi mennä kotiinkin. No, puoli matkassa kotia alkoi sitten semmoinen polttelu, että kotona tuli vain piipahdettua ja heti takaisin polille. Olin jo 5 cm auki ja pää tuntui alhaalla, siinä vaiheessa tajusin, että mies ei ehdi kyllä mukaan.

Saliin vaan heti ja eikun tippaa yrittämään, ei sitten saatu kuin 8 yrittämällä vaikka anestesialääkärit olivat lopulta paikalla. Minä olen todella piikkikammoinen ja yritin silmät kiinni olla ja tuntu vain kun veri valuu lattialle yöökk.. no juu, ei sitten jostain syystä saatu edes epiduraalia laitettua vaikka sitäkin yritettiin monesti. Aloin olla jo aika epätoivoinen kun ei ollut mitään kivunlievitystä ja ilokaasua en halunnut ottaa. Lopulta sain kohdunkaulanpuudutteen ja puoliksi pudendaalin, mutta eipä auttanut kun heti laiton jälkeen alkoi ponnistuttamaan ja siitä 4 min niin poika oli pihalla. En revennyt eikä tarvinnut leikata, aika suuri ihme, esikoisesta leikattiin ja silti repesin. Kurkku tuli tosi kipeäksi, meinaan huusin niin että raikui. Tuollainen melkein luomusynnytys ei ollut ajatuksena.

Hyviä puolia oli, kun ei ollut mitään lääkitystä kroppa toimi niin kuin pitää, esikoisesta ei esim. tullut ponnistustunnetta ollenkaan. Nyt toimi omat supistukset ja ponnistukset loistavasti loppuun saakka. Miehelle oli kova paikka kun soitin, ettei kiirettä vauva on tässä rinnalla ja täydet 10 pistettä sai. Tuore isi sai sitten tulla suoraan kahville =)

Poitsu oli ekan yön viekussa ja sitten sokerit alkoi heittelemään ja oli kolme päivää sokeritipassa. Oikein pirteä ja jämäkkä poitsu on, aika paljon eroa esikoiseen, joka syntyi kuukauden etukäteen. Esikoinen on ollut mustasukkainen, joka oli odotettavissakin, vauva-arki sujuu kivasti, kun mies on vielä isyyslomalla.. saa nähdä sitten kun lähtee töihin.

Tuli tässä sitten helpon synnytyksen ja siitä toipumisen vastapainoksi ikävä takaiskukin. Eilen todettiin toisessa pohkeessa syvä laskimotukos. En edes tiennyt että on aika suuri riski synnytyksen jälkeen saada se. Nyt on sitten myös joutunut piikittämään itseään, minkä luulin olevan ylitsepääsemätöntä. Onneksi ei imettämiseen vaikuta tuo lääkitys. On kuitenkin ollut kurja olo tuon takia, mutta ehkä se siitä.

Voi että kun tuli romaani..

Unna ja Nuuk
 
Vaahtera-82 Mulla tuli pohje vähän kipeeks heti seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen ja luulin sen olevan vaan huonosta imetysasennosta, viikon päästä se kipeytyi ihan toden teolla oli leposärkyä ja kävellessä sattui. En kait muuten ois tommosta osannu epäillä, mutta isällä on ollut ja hän kehotti menemään lääkäriin. Tuli sitten myös googletettua toi :ashamed: ei kyllä pitäis.. niin siinä oli, että on 14x riski saada lapsivuodeaikana. Sitten sairaalassa ultrattiin ja tukos löytyi. Onneksi ei ollut suurissa valtimoissa, niin ei tarvinnut osastolle jäädä. Minulla on myös raskauden myötä painoa tullut aika tavalla ja sitten kun joutui osastolla lepäilemään muutaman päivän, että vauvan sokerit saatiin kuntoon. Se varmaan tosiaan myötävaikutti asiaan. En itse tunne ketään, joka moisen olisi saanut. Lukenut olen tapauksista kyllä.
 
Kiitokset Unnalle tarinasta ja toipumisia tulpasta :hug:

Shawne mulla on sitä samaa vadelmanlehteä. Olen laittanut hunajaa ja/tai sitruunamehua sekaan. Pari kertaa olen tehnyt siitä myös jääteetä, johon olen lorauttanut em. lisäksi vähän jotain makeampaa mehua (omena, mandariini tms.) sekä fariinisokeria.

Voi itku ja hammasten kiristys. Tulipas taas tunnemyrskyä kerrakseen, kun ei ne verhoshoppailut menneet tänäänkään mieltä myöten :headwall: :snotty: |O
Olen todella uusavuton, kun on kyse mistään mihin liittyy ompelua tai jotain kankaiden käsittelyä, vauvan huoneen verhotkin onnistuin lyhentämään eri pituisiksi, älkää edes kysykö, miten joku voi olla niin käsi. :ashamed: :whistle:
Onneksi mulla on ihana, ymmärtäväinen mies, joka lohdutti ja laittoi mulle ruokaa ja antoi jäätelöä jälkkäriks :heart:

Milkei olen kade noista kylvyistä. Mäkin haluan kylpyammeen!
 
Unnalle onnea ja kiitos kokemuksen jakamisesta! :hug:
Auttoiko se kohdunkaulanpuudutus siis sulla kipuihin?

Janelle hurjasti voimia koitokseen!Mahtavaa! :wave:


( . ) Tilasin imetysliivejä sieltä nursingbra.co.uk nettikaupasta. Nyt on kunnon liivejä tulossa.
Nyt onkin alkanut aika kummasti hidastumaan, kun vikat viikot on käynnissä.Viellä ei kuitenkaan ahdista odottelu, rauhallisin mielin. Mutta kyllä oon selvästi ruvennut ihan erilailla nyt tarkkailemaan kroppaani,supistuksia, lorahduksia ja muita. :D
Pakkasin nyt vielä kantoliinankin sairaalakassiin, jos vaikka haluankin koklata sitä heti tai vaikka imettää vauvaa siinä.
Tunteet on pinnassa, ja olen itkeskellyt mm. sitä, että pian meidän ihana pieni esikoisneiti ei olekkaan enää meidän ainokainen, eikä meillä ole enää kahdenkeskistä aikaa yhtä paljon kuin tähän saakka. Herkissä fiiliksissä mennään. Myös tietysti onnellisissa.Kyllä kaikki varmaan menee ihan hyvin.

Johanna ja Pikkiriikki 38+2

Ja Jonnalle tsemppiä edelleen. :heart:
 
Onpas aktiivinen päivä palstalla :)
Huomenna tulee th kotikäynnille ja pitää enimmät lelut keräillä pois kuljeksimasta ja vähän muutenkin siivoilla.. mies justiinsa tekee tommosta valkosuklaa-lime kakkua, jos th:lla olis aikaa kahvitella.

PikkuVarpunen: En usko että ehti pahemmin vaikuttaa noi puudutukset, kipu oli meinaan aika kaamea. Esikoisesta oli pudendaali ja sillon se vei mennessään kaikki kivut ja jopa tarpeen ponnistaa. Se oli silloin ainoa mikä kunnolla muhun tehos. Ihana autuus kun kivut lähti. Tässä synnytyksessä kätilö sai sen laitettua toiselle puolelle ja sitte just sen piikin pois ku mua alko ponnistuttaa ja hetken päästä ukko oli jo pihalla. Se eka oli joku Ac?? tai vastaava, mutta tuskin kovin suurta apua tosiaan oli kun siitäkään ei ollut kauaa kun se laitettiin ja vauva tuli.
Toi on tosiaan sydäntä riipaisevaa kattoa tota esikoista, eikä ehdi oikein samalla tavalla ottaa toista huomioon, imetys vie aika paljon aikaa ja sitten vielä joudun pumppailemaan enimmät maidot pois. Sairaalassa kun joutui taas sen riemun aloittamaan, niin vaikea sitä on heti lopettaa. On se sitten myös hellyttävää katsella kun esikoinen tulee paijaamaan vauvaa ja tahtoo pitää sylissä. Kaipa tähän riittämättömyyden tunteeseen tottuu ja lapset sopeutuu nopeasti..hmm..
 
Unna selvä juttu, toi kohdunkaulanpuudutus on mulla ollut mielessä.Siitä on vaan kuullut, että toisilla se tehoaa oikein hyvin, toisille se ei auta sitten yhtään.No voihan sitä kokeilla, jos tarvetta tulee. :)
Ja voimia sinne koko perheelle!Kuvaamasi tunteet esikoisesta ja uudesta vauvasta on varmasti tuttuja kaikille, jotka tulevat äideiksi toista kertaa. Meidän esikoinen on jo 4 vuotias, mutta kyllä hänen suhtautuminen vauvaan mietityttää minua paljonkin.Onhan se hillitön muutos ihan kaiken ikäisille lapsille. Mutta sitten toisaalta sisaruus on myös mieletön rikkaus elämässä. :heart:
 
SH ja Jonna, jos teillä on oma piha ja lastenallas ja naapureilta hieman suojaa ;) :D Tai sitten ihan jalat ämpäriin, ehkä siinäkin vedenpaine riittäis?

Voi sisaruus... se on kyllä ollut henkireikä omassa elämässä, niin haluaisi sen myös tälle lapselle joskus suoda - kunhan uskallan lähteä tähän ruljanssiin uudelleen.

Siitä tulikin mieleen, että millaisia kokemuksia teillä on hormonikierukoista? Hyviä/huonoja puolia? Pitäs vissiin tuokin päättää varmaksi, eikös se jälkitarkastuksessa yleensä "asenneta"?

Unnalle kiitos synnytyskertomuksesta!

Ainiin ja Mussupussulle voimia tissivampyyrin kanssa, toivottavasti tasoittuu tahti pian :hug:

Mitäs, se ois taas nukkumaanmenoaika. Hitto tilasin sieltä Feelunique.comista kasan tuotteita eikä ne oo vieläkään tulleet. Kaksi viikkoa sitten ovat kuulemma lähteneet. Ei muuten, mutta miun naamanpesuasiat on loppu ja nyt joudun pesemään miehen naamasaippualla, joka tuoksuu ihan hirmu voimakkaasti - no miehelle tietenkin. Ja jostain syystä se aiheuttaa miulle päänsäryn. :kieh:

Pojalta tomerat pyllistysterveiset kaikille! Nukkukaa hyvin! :wave:
 
Huomenta mamit!

Täällä jäi yöunet melko vähiin, mutta silti on ihan mukavan pirtsakka olo... parin tunnin päästä on taas varmaan sitten päikkäreiden aika. =)
Jättiksestä on tullut vähän yökyöpeli. Tuntuu, että nykyään se kovin myllääminen alkaa joskus 10-11 aikaan illalla ja sitten jatketaan aikaisin aamulla joskus 5 aikaan. Päivällä on sitten hiljaisempaa.
Eilen illalla ja yöllä on ollut vähän aiempaa enemmän kaikenlaista juilimista alavatsassa, kolotusta selässä ja sellaisia ihme tuntemuksia tuolla alakerrassa, mutta ei tästä sitten tänäänkään taida sen ihmeempää seurata.

Jokohan Janella on nyytti sylissä? Toivottavasti siellä on kaikki sujunut hyvin.

Voi että, en osaa edes kuvitella tuota tunnetta, kun joutuu jakamaan aikansa useamman lapsen välillä. On se alkuun varmasti vaikeaa, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mutta onneksi lapset yleensä sopeutuu nopeasti ja se sisaruus antaa paljon tilalle.

Jalkakylpyjä olen pari kertaa kokeillut, mutta ei niistä tunnu tuohon turvotukseen hirveästi olevan apua. Se vatien kanssa puljaaminen on vähän hankalaa ja sitten pitää istua saunassa, kun en saa sitä vesivatia nostettua esim. sohvan viereen, jossa olisi mukavampi istuskella. Pitäisköhän kävellä tuonne läheiselle hiekkakuopalle ja käydä siellä kahlailemassa...

Jonttu & jättis 40+3
 
Huomenta! =)

Täällä edelleen. Viime yönä tuli nukuttua hyvin ja pitkään. Harmittaa vaan, että mitään ei tapahdu vieläkään. Tänään on sellanen olo, että ei varmasti tapahdukaan.

Eilen neuvolassa ei ollut mitään ihmeellistä. Painoa oli tullut perjantaista +1,5kg.. Jep, ihan varmasti. Luultavasti turvotusta. Vauva on ollut eilen todella hiljainen, kolmeen kertaan tönitty hereille. Taitaa tänäänkin olla hiljainen päivä. Terkka sanoi, että pitää herätellä ja, jos vauva ei synny, pitäs torstaina käydä kuuntelemassa sydänäänet. Toivotaan, että syntyy ennen sitä vielä.

Mekin mietitään paljon tota esikoista, että miten suhtautuu ym. Nyt on tosi kiukkuinen ja kaikki on huonosti. Onneksi saa olla hoidossa päivät, että ei kiukuttele mulle täällä kotona koko päivää. Eilinen iltakin oli ihan tarpeeksi mulle ja miehelle. Poika varmasti stressaa ihan hirveesti vauvan tuloa, kun on muutenkin sellainen herkkä poika ja arkakin.

Tsemppiä odottaville! :hug:

Epätoivoinen Papuneiti ja Tyyppi 40+4 (Esikoinen syntyi 40+4)
 
Unnalle kiitos synnytystarinasta ja pikaista toipumista! :hug:

JonnaH: verhoharmitukseen :hug: ja hyviä päikkäreitä!

Toivottavasti Milkein naamajutut tulee pian. Tuo on kurjaa, kun tilaa ja sitten kestää luvattoman kauan saada tavara kotiin.

Eilen minulta pääsi itku, kun häpyluuta alkoi juilia todenteolla. En saanut nostettua jalkaa niin, että olisin saanut housut jalkaan suihkun jälkeen. Sattui niin kauhean kovaa. Koko päivän eilen tuo juilinta teki tuloaan. Nyt se onkin sitten koko ajan kaverina tuo kipu. Esikoisesta ei ollut mitään näin kovaa kipua. Lisäksi nyt vasta tiedän, mitä tarkoittaa tuntea pallo jalkojen välissä. Nyt siltä tuntuu itsestäkin. Vähän napakampia supistuksia teki lisäksi eilisillan, mutta katosivat nukkumaan mennessä. Ei siis mitään h-hetki tuntemuksia täällä, mutta toiveissa, että reilun viikon aikana pääsisi synnyttämään. Esikoiselle tuli hirveä tunnemylläkkä päälle, kun kipuilin illalla. Jännitys synnytyksen mahdollisuudesta laukaisi melkoisen iltaruljanssin kiukkuineen. Onneksi lopulta rauhoittui ja nukahti sovinnon jälkeen.

Neuvolassa kävin aamulla. Kaikki ihan kunnossa. Vauva on kyllä melkoisen alhaalla, mutta eipä kai kiinnittynyt. Ensi viikon maanantaina on sitten viimeinen neuvola, jolloin laitetaan lähete äitipolille yliaikaiskontrolliin. Toivottavasti ainakaan äitipolille ei tarvitse mennä, vaan homma lähtisi käyntiin ennen sitä.

Neuvolassa tuli tosi huono olo, kun otettiin sf-mitta ja kuunneltiin syke jne. Ei tuo selällään olo kyllä ole mitään kivaa ja koko ajan tuntuu vain pahemmalta, kun isot suonet jää kohdun puristuksiin. Lisäksi tuli ihan hirmu kipeää, kun th paineli häpyluuta. Auts!

Minullakin on tuo oikea puoli pahempi puutumaan ja oireilemaan. Oikea käsi sormineen, korva ja hartia-niska linja ovat kipeät ja puutuneet enemmän kuin vasemman puolen vastaavat. Ihana mies eilen hieroi, että vähän helpottaisi. :heart:

Jaksua kaikille!

-Sh ja Milla rv 40+2
 
Huomenta! Jokos se Jane on saanu nyyttinsä :p
Jaksamista kaikille teille jotka mietitte jaksamista ja riittämättömyyden tunnetta muiden lasten kanssa :hug: Ja mäkin oon kyl tosi kade milkein ammeelle..mä oon jo pitkään suunnitellu poreammetta mein saunaan, hyvin mahtus jos purkais ne kaapit siitä :D Onhan meillä kumminkin kodinhoitohuone. :) Mutta suunnitelmaksi taitaa jäädä sekin amme :LOL:
Sitten ( . ). Eilen illalla oli jtn ihan järkyttävää, heiluteltiin miehen kanssa peittoja, ja sen jälkeen lensikin lintuparvi moneen otteeseen pyttyyn..luulinkin että nyt iski joku vattatauti! Ja mahaa ja selkää kiristi ja sängyssä ei voinut kuin pyöriä..ja kaikki asennon vaihdot tuotti vain kipua alavattas ja selässä..ja oli vähän sellanen olo, et vieläkin vois sitä pyttyä käyttää muttei kumminkaan mitään tullut enää..no tuota jatkui sitten parisen tuntia..ja onneksi loppui! Noh, neuvolasta sitten kotiuduin, ja neukku meinasi että olis ollut supistuksia?? Ja oli muutenkin tutkiessa maha TODELLA arka, samoin kuin häpyluu, joka ei ole KOSKAAN vielä ollut tämän raskauden aikana..noh..josko olivat supistuksia ja saivat jtn aikaiseksi. Olisi mukavaa jos ihan kahta viikkoa ei enää tarvitsisi masua kasvatella :) Kova ikävä jo tuota vaavia..
Mutta jaksamista kaikille :hug: Ja syyshortensialle puhaltelen täältä kipua poistavaa tuulahdusta! Ei varmaan kivaa, kun aina joku paikka kolottaa :ashamed: Onneksi miehesi tajuaa helpottaa oloasi!
Nyt syömään! :wave:

Heppa ja IiroMaria 39+3
 
Syyshortensia: :hug: Tiedän niin ton tunteen. Mulla on ollut pari päivää häpyluu kans niin kipeä, että ei ole pystynyt tekemään mitään. Nyt viime yönä ja tänään on parempi. Mä otin ainakin edellis yöks Panadol 1g, että sais nukuttua. Ihan hirveetä kääntyä sängyssä ja päästä vessaan. Itku tulee pelkästä ajatuksesta, että pitää mennä vessaan. Toivottavasti sullakin helpottaa toi kipu vielä!

Jos sitä alkais pestä pyykkiä, kun ei tässä mitään tapahdu. Siivoomaan en enää pysty.

Papuneiti 40+4
 
Päivää! :)

Ensimmäisenä jaksamisia kaikille jotka ihan loppusuoralla on! :hug: on turhankin hyvin mielessä se oma turhautuminen oloon kun mitään ei tapahdu.. :snotty:
Mut muistakaa et se tapahtuma voi alkaa silloin kuin sitä vähiten odottaa.. ;)

Janesta kuulumisia oottelen minäkin, käskin laittaa viestiä kun nyytti on maailmassa mutta ei ole vielä mitää kuulunut..Eiköhän siellä kuitenkin tositoimissa olla jo! :) :heart:

Th kävi kotona eilen, poika on ottanu perjantaista eiliseen painoa lisää 110g.. :p Mutta kyllä se sitten syökin, reilu 80mm 3 tunnin välein ei tee tiukkaakaan..Periny isänsä ruokahalun... :D
Pojulla kaikki hyvin, kuten myös mulla, ens viikolla tuleekin sitten lasten th kotikäynnille..Kamalaa ravaamista koko ajan.. :attn:

Vähän tuosta mun miehestä on muodostunut ihana isä, se hoitaa ja huolehtii niin ihanasti pojasta ettei mitään rajaa, tänäkin aamuna tuli töistä puol 7 aikaa, käski mun jatkaa unia ja syötti sekä vaihto jannun kuiviin.. :heart: Mua vaan niin säälittää ja huolettaa et saako se nukuttua tarpeeks kun edelleenkin tekee 12h päiviä ja yrittää jakaa sitä aikaa niinkin et ehtis olemaan pojan kanssa ennenku lähtee... :/ Noh, eiköhän meille jonkinlainen rytmi tähän muodostu.. :)

Tänään meinasin lähtee ekaa kertaa vaunuttelee!Pakko lähtee ostaa imetysliivit, ketuttaa vekslata noita rintsikoita ees taas, kotona se nyt vielä onnistuu mut entäs sit ku pitäis mennä johonkin kylää...Aika noloo alkaa repii kokonaa rintsikoita pois... :p :LOL:
Musta on muutenkin tullu ihan kaamee lehmä, maitoo on vaikka kui ja paljon, tuo syöppö syö ittensä täyteen ja silti saan välillä pumpata 80-100mm jääkaappiin jemmaan! :eek: Toisaalta hyvä niin, pyritään pitämään pulloo koko ajan tissin ohessa ettei tartte mun olla murheissani jos poika on kotona isänsä kans ja mä menos et saako se ruokaa.. :)

Olinpa kovin omanapainen.. :ashamed: Anteeksi..

Olette kuitenkin kaikki mun ajatuksissa ja koko ajan palstaa käyn lukemassa vaikken paljoa kirjoittelekkaan!Tässä on tahtonu nyt aika mennä vaan siihen uuden arjen opetteluun.. :)

Koittakaahan jaksaa! :hug:

Maira ja emppu 1vko :flower: :heart:
 
Heips tytöt! Taas kauheasti vauvoja sadellut. :) Onnea kaikille! :flower: :heart:

milkei tuosta hormonikierukasta. Mulle sanottiin että asennetaan vasta 4kk synnytyksestä. Eli itsekin saan vasta elokuussa. Inhottavaa kun pitää tuo pirun pilleri muistaa joka päivä. Onneksi on puhelimessa hälytys. :D

Milla huutelee, palaan myöhemmin. :)
 
Kiitos vain luvasta kirjoitella vaikka niistä kukkasista, kun ei muuta tosiaan tunnu tapahtuvan. :flower:

Kävin aamulla neuvolassa. Otti streptokokki näytteen, kun meitin kunta seuloo sen lähes tulkoon vissiin ainoana kaikilta odottavilta lähellä la:ta. On tieto sitten valmiiksi synnäriä varten, jos positiivista näyttää. Muuten ei mitään uutta: vauva kuulemma jälleen vain alempana (sf kuitenkin nyt sama 28 cm), painoa + 600 g viikkoon kun edellinen oli - 600g eli mukavasti pyörii suun. samoissa. Yhteensä tullut tasan 12 kg. Kaveri ryhtyi potkiutumaan kunnolla sykkeitä kuunnellessa, ihana.. :heart: Ja th kyseli varovasti "lie jotain limoja näkynyt".. No EI oo. Järkytyin kun sanoi, että jos ei mitään tapahdu niin vasta 30.6 arvioidaan tilannetta - ja korosti sanaa "arvioidaan"... No eihän tässä nyt vielä mitään, mutta tiedätte tunteen. :headwall:

Vadelmanlehtiteetä teen itse jääteeksi kannullisen kerrallaan ja sitten juodessani lisään siihen sitruunaa (sitä purkkisitruunaa). Ei tuo minusta ilman sitruunaa maistu hyvälle, vähän väljähtyneelle ja kirpakat maut sopivat miun suuhun.

Eilen tosiaan kävin kaverin luona. Minusta tupakka on tähän asti tuoksunut hyvälle, mutta nyt kaverin poltettua tuntui, että haju jäi minuunkin ja illan koski sitten päähän. Lopetin siis itse tupakoinnin plussattuani, tosin olin enemmänkin tapatupakoitsija kuin nikotiininarkkari, mutta eilinen antoi vähän toivoa, että joskohan tuo tapa pysyisikin nyt poissa.

Ammeesta Meillä ei ole ammetta, paitti tulevalle vauvalle... Aika vinkeä kuva piirtyi ajatuksiini, kun ajattelin että persaukseni siihen ahtaisin. Jalat vain sojoittaisi. Mies haluaisi jostain syystä paljun. Siihen saisi järvestä pumpattua veden, niin ei menisi tuhlailuksi. Mutta miun mielestä semmonen on aikamoinen turhake - minä kun tietenkin aina hankin vain tarpeeseen.. :saint:

Mie olin niin tohinoissani - eli tylsistynyt - yks päivä, että silitin kaikki harsotkin vauvalle. No sitten ajattelin harjoitella vaippataitoksia ja lukaisin vinkin "älä silitä vaippaharsoja, se huonontaa imua".. No jospa pienellä olisi vain pikkupissejä ja seuraavalla kierroksella sitten saa ryppyharsot peppua vasten. Ei muutenkaan tule automaationa vielä nämä jutut (miten tulisikaan) kun pesin muutamia vaippoja huuhteluaineen kera jne.

Luulin, että menkkajomotteli yöllä. Vissiin vain pissatti. :whistle: Onnea vain teille, joilla homma etenee!! Oikeasti, ei ole tarkoitus kuulostaa katkeralta :D

Mitäs sitten.. Vielä muutama tunti ja voi ryhtyä valmistamaan pitkän kaavan mukaan ruokaa. Mies parka - joka päivä yhtä odotettu kotiin ja sitten saa takiaisen illaksi seuraansa. Seuraan joka paikkaan höpötellen ja touhuten. Pitäis varmaan lähteä tänään tai huomenna illalla pyörähtää johonkin, niin saisi mieskin hengähtää kotona ihan itsensä kanssa.

Mutta moi!
 
Tulipa mieleeni, että onko joku halukas ottamaan vastuulleen tuonne syntyneiden puolelle sit pinon tekemisen kun ollaan loppukuussa?Mä en nimittäin viitsis jatkaa enää ylläpitoa, tiedän sen että kun poika saa ikää ja mä oon täysin kunnossa, me aletaan taas liikkuu niin paljon että voi olla päivitykset jne harvassa..

Toki jossei vapaaehtoista löydy, voin pinon pystyyn laittaa, päivitykset voi olla vaan harvemmassa. :) (tai sit mä vaan yritän ruususesti kuvitella et hankin muka jonkunlaisen sosiaalisen elämänkin... :p )
 
Syyshortensia ja Papuneiti - Kuulostaa toi teidän kipuilu samalta kuin mulla. Häpyliitos oireilee eniten just yöllä kyljellä maatessa/nukkuessa ja selälleen kääntyminen tai sängystä nousu on kauheeta. Mulla myös naksuu ja pamahtelee jalkovälissä, kovan kivun kanssa tietty. :( Äitipolilla lääkäri rauhoitteli ja kerti olevan kovienkin kipujen ihan tavallisia - jotkut kulkee kuulemma viimeiset viikot ihan keppien kanssa - mutta sen liitosrepeämän, jota pelkän kamalasti, äärimmäisen harvinaisen. Eli periaatteessa tietää vaan hyvää synnytykseen kun paikat "levii". Paracetamolia käski ottaa 3 x 1g päivässä ja kielsi ehdottomasti varaamasta yhdelle jalalle missään tilanteessa! Eli kun valitin miten ei saa housuja jalkaan niin istualtaan kuulemma, yhdellä jalalla seisominen kielletty.
Koittakaa jaksella, tiedän kyllä kuinka kamalia noi kivut on... :hug:

Maira - Ihanaa kuulla miten teillä menee hienosti kotona! Jatka vaan siis omanapaisella linjalla! ;)

Meillä myös alkanut tyttö riehua yöllä vaikka tähän asti on nukkunut kiltisti silloin kuin minäkin. Nyt ei vaan tahdo kelvata enä mikään asento hänelle, kun jommasta ummasta kyljestä alkaa heti tuuppaa ulos... :) Menkkajuilimista ollut aika kovastikin iltaisin/öisin - josko se jotain tarkottais? Vadelmanlehtiteetä menee aika reippaasti nyt ja loppuviikosta nappailen noi homeopaattiset helmet, ellei ennen mitään tapahdu... Eilen tuli muuten vaunut viimein Saksasta - ehjinä ja kaikki oli kyydissä mitä tilattiin!! :heart: Ei puutu kuin vaaveli... Illalla olis sitte perhevalmennusta, mielenkiintoista... Ehkä. :)

Jaksamista kaikille!! :heart:

Shawne & Baby Girl 38+3
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: :flower: :flower: :flower:

Meidän pieni prinsessa syntyi torstaina 10.6 klo 17.51. (40+ 2) Mittaa neidillä oli 48cm ja painoa 3,815kg, pipo oli 35,5cm. Isosisko ja koko perhe on haltioissaan tulokkaasta! :) :heart: :heart:

Laitan myöhemmin raporttia enemmän synnytyksen kulusta!
Tsemppiä kaikille jotka ei oo vielä jakautunut! =)

pikkutikru ja "Siru" 6vrk :heart:
 

Yhteistyössä