~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Alkuperäinen kirjoittaja inkkukinkku:
Alkuperäinen kirjoittaja tinysteps:
Täällä sitten illalla ässäilty: ensin siivosin hieman, sitten mentiin saunaan ja oli myös sitä mukavinta ässää. Tuloksena kivuliaimmat supistukset tähän saakka. Yaiks. En tiedä oliko sattuman kauppaa mutta pitää miettiä paljonko uskallan noita harrastella ku viikkoja kuitenkin aika vähän JOS niillä nyt kumminkin ois joku vaikutus muhun... :ashamed: Mene ja tiedä.

Mietin muuten sellaista ku kävin viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä eikä se halunnut ottaa streptokokki-b näytettä, koska se oli ollut negatiivinen rv 26, että onkohan toi nyt tae siitä että se vieläkin on negatiivinen...Lääkäri oli sitä mieltä ettei se bakteeri mistään "pomppaa" ku kerran oli nega. Miksi mulla on käsitys että voi "aktivoitua" missä vaiheessa raskautta tahansa? Pitäisikö tota testiä vielä vaatia? Osaako joku valistaa mua :whistle:

tinysteps 36+4 (36+0)

Tineytips
EI TODELLAKAAN ole mikään tae, että keskiraskaudessa nega, ettei nyt olisi positiivinen!!!
Mulla ollut ed. kolmessa raskausessa nega alkuraskaudessa ja lopussa positiivinen!
Nyt täällä oysin alueella sellainen käytäntö, että otetaan VAIN noin3viikkoa ennen la:ta tuo näyte että on sitten ajanmukainen synnytyksessä!
Tai jos oireita niin otetaan muulloinkin ja hoidetaan antibiootilla VAIN jos oireilee tai ennenaikaisen synnytyksen vaara.
Tuota streptokokkia on siis jokaisella jonkinverran omassa elimistössä, eli kuuluu normaaliin emättimen bakteeri kantaan, joten voi aktivoitua(kasvaa/muuttua näyte positiiviseksi) missä vaiheessa raskautta tahansa!
Kiitos vastauksesta! Jotain tämmöistä mäkin ajattelin, todella outoa että neuvolalääkäri "vastusti" sen ottamista. Olikohan nyt mikään info sitten kohillaan mitä siltä sain :kieh: Pitää ensi viikon neuvolassa ottaa asia puheeksi, jossei siellä suostuta asialle mitään tekemään niin kurvaan kyllä suoraan yksityiselle. Niin harmi että yksityisellä gynellä saa tosi hyvää palvelua verrattuna kunnalliseen... money makes the world go round :/ Mä oon jo kauan ollut epäileväinen siihen mitä neuvolassa mulle sanotaan, uskaltaako tässä enää keneenkään luottaa. Tulee ihan vainoharhainen ja skitso fiilis :kieh:
 
Onnea nan-nan-naa ja panicroom tyttäristä!

Meillä ollu aikamoista hässäkkää, kun joka päivä käy vieraita Pyryä ihmettelemässä ja ihastelemassa. Ihanat ilmatkin taas vaihteeksi, niin ollaan oltu paljon ulkona. Hyttyset vaan kiusaa mua! Joka alkukesä sama homma: kauheet paukamat ja kutina. Just kun kroppa alkaa tottua hyttysiin, eikä kutise enää niin paljon, ni onkin jo syksy. :headwall:

Pyry on vaan niin ihana. :heart: Musta on ihanaa nuuskutella sen päätä. Vauvan tuoksu, mmm!
 
Onnea panicroom prinsessaisesta!! :flower: :heart: :flower: :heart:

( . ) Vauvakuvaukseen aika varattuna. Sellaisiin ihaniin vastasyntyneen nyyttikuviin. Kuvaaja varasi meille ajan alustavasti 2.7 perjantaille, eli vauvan olisi parasta olla maailmassa siihen mennessä... :kieh: :heart:
Vointi hyvä, mutta erittäin paksu. B)

Johanna 36+4
 
Pitkästä aikaa kirjoitan..
Saa nähdä millon täällä lähdetään synnyttään. Limatulppa nimittäin irtosi tänään aamupäivästä. Alaselkä kolotusta on ollu päivällä, mutta muuten ei mitään. Saa nähdä mitä yö tuo tullessaan. Tsemppiä kaikille synnyttämään meneville ja onnea vauvojen johdosta.

hyvin pikainen reissu..

sädehtijä ja pikku mies puolentoista tunnin päästä tasan 38 :wave: :heart:
 
Nyt pystyy jatkamaan. :)

Tsjil: Tsemppiä pissakeräilyyn ja myrkytyksen oireisiin! :hug:

Maira: Hyvä, että th:n käynti oli ok ja on nyt ohi. Mun tekstittely katkesi, kun tuli toiset vieraat illaksi. Laitahan tekstaria, jos tulee lähtö. Olisi hauskaa olla synnärillä yhtä aikaa. Mukavaa, että saat seuraa ensi viikolla. :hug:

Tupajumi: Toivottavasti päänsärky lähtee ja paineet tulevat alas eikä raskausmyrkytysoireet etene. :hug:

Gardenille tehokkaita supistuksia!

Tillintallin: Toivottavasti migreeni pysyisi poissa nyt pitkään, edes loppuraskauden. :hug:

Jane: Toivottavasti turvotus ja paineet alenee eikä sinulle tule lisäoireita. Tsempitys! :hug:

Ihana kuulla vauvan saaneiden kuulumisia ja katsella kuvia. Vauvan tuoksuisia päiviä teille kaikille! =)

Mussupussulle tsemppiä hyttysen paukamien kutinaan. Täällä toinen, jolle tulee järkyt paukurat ja tajuton kutina. :hug:

Neuvolakuulumiset: rv 38+3, turvotus ++, RR 110/72, prot. heikko +, sokeri -, Hb 108, sf 33cm, rt, vauva laskeutunut melkoisen alhaalle, syke 134, liikeet ++. Hemoglobiini oli onneksi vihdoin noussut ja rautavarastot olivat alarajan molemmin puolin, joten ei tarvetta äitipolille vielä ainakaan noiden vuoksi. Huh, mukavaa, että rautalisä alkaa näin kuukauden syönnin jälkeen vihdoin tehota eikä laske koko ajan kuin lehmän häntä. Sf-mitta oli sama kuin viimeksi, mutta mittaajakin oli eri. Turvotusta piisaa taas, kun eilen oli niin lämmin päivä. Illalla ei meinannut mitkään leveimmätkään kengät mahtua jalkaan.

Arvelinkin vauvan laskeutuneen, kun edellisyönä heräsin kauheaa alavatsakipuun, jota seurasi hirvittävä menkkajomotus alaselässä. Siitä lähtien onkin tuntunut häpyluussa enemmän kipuilua ja alaselässä menkkajomotusta. Supistuksiakin on ollut hitusen herkemmin. Kait sitä lähiviikkoina synnytetään... :D Vaikka koko ajan uskon synnytyksen koittavan vasta la:n jälkeen, niin haenkin jo huomenna TENS-laitteen vuokralle, kun sen kerran saan. Aivan huippua päästä tuota kokeilemaan. Kiitos Pikkuvarpuselle vinkistä ja innostamisesta, että vielä tämänkin asian sain hoidettua! =)

Kauniita unia kaikille!

-Sh ja Milla rv 38+3
 
Onnea Panicroom! :flower: :heart:

Täällä ollaan oltu ihan puhki, nyt alkaa henkisestikin olla taas ihan kypsä. Odottelen vaan, että menisi ohi ja tulisi taas uusi nousukausi... otin nukahtamiseen saamiani lääkkeitä eilen illalla tuplasti ja vaikka heräilin lähes yhtä usein, nukahdin nopeammin uudelleen ja ne muutamat minuutitkin auttoi sen verran, että jaksoin tänään raahautua sinne työhaastatteluun. Ihan kivasti se meni, tykkäsivät :D

Hormoneista puheen ollen... purskahdin itkuun kun näin kuvan Mairan miehen suklaaviestistä - miks miun ukko ei koskaan tajua, että pienet asiat voi olla niin isoja :'( Aina pitää itse pyytää, jos jotain mielii, muuten ei osaa kyllä ilahduttaa lahjoilla. Snifl. Muutenkin ollut melko ailahtelevaista meininkiä täällä.

Turvotus vaan pahenee. Ajattelin huomenna käydä mittauttamassa nää paineet ja tarkastamassa pissan, että saan viikonlopuksi mielenrauhan kun mieskin lähtee reissuun. Pelottaa jäädä yksinään tänne. Toivottavasti pysyy pikku-ukko masussa sunnuntaipäivään ainakin, SITTEN saapi tulla vaikka heti. Saapahan sitten ainakin Suomesta karkkituliaisia jos tuo yks muistaa tuoda. Doris-keksejä ainakin on saatava, tai ei hyvä heilu :kieh:

Ei nyt alkaa nukahtamislääke vaikuttaa, tuskin nään enää näyttöä... ZZZzzzzz...

Nukutaan kaikki toooooooooosi hyvin ja pitkään ens yö, eikösjookos?

milkei babyzilla 37+4
 
Kyllä voin Milkei tosiaan kuvitella sun olotilan, kun mies reissaa..

Täällä just pohdittiin, että lähteekö mies nyt yöllä reissuun n. 5 tunnin ajomatkan päähän. Mulla on meinaan alkanut supistella aika kivasti ja usein + jotain mielenkiintoista ruskeeta limaakin alkanut tulla.. :x

Kaipa se synnytystä enteilee, mutta millä aikataululla, esikoisesta kun käynnistettiin niin mitään hajua näistä hommista ;) Täytynee toivoa ettei nyt sitten tule ennen huomista iltaa.. Mies on kyllä hälyvalmiudessa ja tuskinpa tuo tuolta muutamassa tunnissa edes tulee sitten kun on tullakseen..

Hyviä unia kaikille

Unna ja Nuuk 39+3
 
Kiitokset tsempeistä! Ei sitä olisi muuttoa halunnut ihan niin viimetippaan jättää, mutta onneksi siitä selvittiin! Nyt tosin on tosi kipeenä, antibioottikuuri päällä ja silmätkin tulehtuneena, ois oikeesti levättävä.

Unna12 Mulla on sama homma synnytyksen käynnistymisen kanssa, eli esikoinen käynnistettiin, niin nyt mietitytttää koko ajan, että mistäs sitä tietää, milloin on tosi kyseessä vai mennäänkö samalla kaavalla ja käynnistykseen asti.

Miehistäkin on papatettu. Mulla on hyvä mies, mutta nyt kaipaisin niin paljon enemmän huomiota, enkä kuitenklaan sitä haluaisi kerjätä. Toisaalta hän hoitaa ja temuaa esikoisen kanssa niin paljon, että saisin välillä huilahtaa, että kaipa sekin on jonkinlaista huomiota, mutta mä haluisin hemmottelua ja hierontaa ja musitamista ja romantiikkaa ja ja ja ja ja ja :LOL:

Nyt leikkipuistoonpuistoon nauttimaan aurinkoisesta aamupäivästä, jos kelit taas lähtee viilenemään viikonloppuna.

Kivaa viikonloppua kaikille! - Linnea 39+2 :flower:
 
Onnea kaikille vauvautuneille!

Me vietettiin sairaalassa vajaat kaksi viikkoa. Yksi viikko oltiin koko perhe perhehuoneessa. Nyt ollaan oltu reilu viikko kotona ja oikein mukavaa on ollut =) Äiti nukkui viime yönä 9 h yöunet ja Valo vietti yön isän seurassa. Mulla on kaksi vahvaa antibioottikuuria kohtutulehdukseen päällä, enkä voi antaa omaa maitoa niin isä voi mainiosti syöttää.

Ensi viikolla on Toivon hautajaiset ja tällä viikolla on hoidettu hautajaisjärjestelyjä.

Olo on ollut uupunut, kuin olisi juossut henkisen maratonin, mutta kuitenkin Valon ansiosta niin helpottunut ja onnellinen.

Saagatar ja Valo & Toivo-enkeli
 
Täällä kirjoitellaan ahkerasti, ei meinaa perässä pysyä.. Lukemassa käyn kyllä.

Onnea kaikille vauvatuneille :heart: Ainakin nan-nan-naa, panicroom onnea prinsessoista :heart: :heart:

Tvvo:lle oikein paljon onnea plussasta, niin se elämä voi yllättää

:heart:

Ihana kuulla myös jo teidän kellä vauva kainalossa kuulumisia!

Saagatar varmasti ristiriitaisia tunteita käsittelet :hug:

Pullojen/tuttien keittäminen Itse ajattelin lähinnä tutit keittää ensi viikolla ennen sairaalaan menoa. Pulloja on vain yksi ja rintapumppukin löytyy, ne sitten keitellään tarpeen mukaan..

Eilisiä äitipolikuulumisia:

Sovittiin eilen sektioaika 10.6 eli ensi viikon torstaille rv:lle 39+2 :heart:
Vauva edelleen perätilassa ja nyt kokoarvio oli 3200g. Käytiin läpi sektioasiat ja nyt rupesi oikeasti jännittämään, meilä on viikon päästä vauva :heart:

Kohdunsuu oli kiinni ja kanavaa jäljellä 1-2cm, viimeksi pari viikkoa sitten 3cm. Jos aikaisemmin menee vedet tai supistelee kovin niin pitää heti lähteä sairaalaan. Ambulanssikyytiä ei kuitenkaan tarvitse, vaan mahdollisimman vaakatasossa omalla autolla voi mennä.. Mikä tietysti edellyttää, että mies on kotona silloin :LOL: No toivottavasti kaveri pysyy vielä sen vajaa viikon mahassa..

Nyt yritän taas saada neuvolasta jonkun kiinni.. Mulle ei ole varattu mitään uutta aikaa, kun piti eilisen jälkeen sopia, kun kuulee mitä äitipolilla sanotaan.. Nyt sitten sieltä ei vastaa kukaan :kieh:

Hukkapätkä ja pieni 38+3
 
Päiviä!

milkei :hug: tiedän tunteen...

Saagatar
On varmasti aika sekavaa kaikki omalta osaltaan..Tai näin kuvittelisin..Hirmuisesti voimia sinne! :hug:

Mä jo aattelin eilen et nytkö se tuloo..Mut eiiiii...Ilta 6 asti oli aikas pirun ankee olo, selkää poltteli ja hyvä ei ollu oikein mitenkää päin, mahaa kovetti jatkuvasti jne..Ei muhun siis sattunu sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan olo oli vaan hankala, välillä juili mahaa ja koko ajan oli sellanen olo et pitäis päästä venyttelee tai jotain..Kävin sit suihkussa ja sinne ne olotkin jäi, vähän vielä yöllä juili ja kerran heräsin ihan kunnon supistukseenkin mut nyt olo ihan täysin normaali.. :) Et se siitä sitten taas.. :p

Mutta hyvät päivänjatkot! :)

Maira ja emppu 39+3
 
Saagattarelle :hug: ja jaksamista! Tänäänhän on Toivon päiväkin. Hienoa, että Valo voi hyvin! Toivottavasti sinun tulehdukset menee ohi!

Täällä on vaan saamaton ja jaksamaton olo. Eilen en saanut mitään aikaiseksi ja jotenkin on vaan levoton olo, eikä tiedä mitä tekisi ja miten olisi...
No sitten aamuyöstä klo 3.45 heräsin mahakipuun ja sen jälkeen tuli supistuksia. Nousin miehen kans ylös kun lähti töihin ja sovittiin että ilmoitan jos tulee lähtö. No ei tullut, supistukset loppuivat ja menin takas nukkuun siinä viiden jälkeen.
Että sellaista, oli harjoitusta vaan. Odotus jatkuu.

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille! Monella onkin päättäjäisiä ja juhlia!

T.Ripe ja Elvis :heart: 39+4

ps. Ai niin pitääkö muuten olla sairaalaan valmiina nimet molemmille sukupuolille? Meillä ei ole vielä päätetty mikä tulee nimeksi ja varsinkin jos onkin tyttö niin ei ole MITÄÄN hajuakaan...
 
Täällähän on mukava käydä, kun on paljon tapahtumia :heart: . Itsekin tulin neuvolasta, eipä tuossa 18vrk aikana isoja ollut tapahtunut - painoa tullut 50g/vrk;), kaikenkaikkiaan noin 8.5kg, joten varsin tyytyväinen siihen, kun alunperin normaalipainon ylärajoilla olin. Arvot kaikki ok, sf-mitta menee siellä ylärajan tuntumassa, eli nyt 38+4 oli 36cm (36+0 34.5cm) ja käsikopelollakin tuumasi "ettei tää kyllä ainakaan pieni ole". Juu, sitähän tässä oon arvellut, sainkin sitten lähetteen ens viikolle ultraan eli katsotaan viel kokoa ja luuli, ettei ainakaan yli päästettäis. Toivotaan näin, vaikka ensisijaisesti toivon tietysti että tajuaa tulla omia aikojaan ennen... Mutta ei ainakaan ihan vielä, huomenna on koulumme kevätjuhla, joka on vielä ainutkertainen - ihana pieni "kyläkoulumme keskellä kaupunkia" lopetetaan ja toivon että pääsen ainakin sinne juhliin. Ja tosiaan ens viikollakin olisi helpompaa olla vielä yhtenä kappaleena.

Toisaalta sitten olo on välillä vähän raskas - samaa kuin monellakin tuntuu olevan, eli jatkuvasti tuollaista kuin Mairakin kuvaili. Harkkasuppareita, "menkkakipua", sukkapuikkoilua, heikottava olo ja väsy, muttei mitään sellaista joka suoranaisesti pistäis miettimään pitäiskö tästä lähteä synnärille... Kaikista "hupaisinta" kun välillä ilmeisesti venyttelee kunnolla ja samaan aikaan alapäässä vihloo ja kylkeen tunkee jalkaa, et oleppas siinä. Melkoista myllerrystä pitää välillä muutenkin.

Limatulppaa ei oo näkynyt, tosin muistelen että aikaisemmista tuli pikkuhiljaa viimeisinä viikkoina, etten sitä kunnolla koskaan tunnistanut. Joko valkkaria tai lapsivettä tulee vähän, mutta niin pieniä määriä, että pikkuhousunsuoja riittää. Vähän ankean sateiseksi vaan meni tää sää...

Ihana kuulla että Saagatarella on lähtenyt olosuhteisiin nähden niin mukavasti. Ja muillakin vauvautuneilla... Täällä olo että on olo toisaalta että syntyispä jo ja toisaalta ei olis pätkääkään kiire ihan vielä...
 
Heippa!

Onnea vauvan saaneille :flower:

Esikoinen on tätinsä luona kyläilemässä, niin mulla on täällä mukavan rauhallista :)

Maira ihanaa, kun sait uudet suklaat :) Meillä ei isäntä muista millään lahjuksilla, joskus harvoin tuo kukkia. Ja viimeksi kun sain ruusuja, niin ne piti heti heittää pois, kun mies sai niistä allergiaoireita :whistle:

Linnea, hyvä että saitte muuton loppuun eikä vauva syntynyt kesken muuttotouhuja.

marjukka, mulla on esikoisen jäljiltä rintapumppu tallella. En ostanut sitä silloin ennakkoon ja yhtenä iltana oli pakko lähettää mies pumppuostoksille, kun rinnat pakkautuivat niin täyteen, että poika ei pystynyt imemään enkä itsekään saanut käsin lypsettyä liikoja maitoja pois.

papuneiti, ihanan lahjan olit saanut esikoiselta =)

tsjil , mulla on myös vaikeuksia saada juotua tarpeeksi nestettä. Silloin tiistaina palautin toisen purkin tyhjänä ja sain heti palautetta, että pitäs olla enemmän pissaa. Mulla oli vaikeuksia saada edes sitä toista täyteen, kun noi purkit on kuitenkin kahden litran pöniköitä. Vettäkin olen lipittänyt jo monta viikkoa turvotuksen takia, niin tuntuu että en saa sitä enää olleenkaan alas. Kaupasta olen ostanut sitruunoita ja limejä ja puristanut niistä mehua, minkä oon laimentanu vedellää On edes jotain vaihtelua. Täytyy taas tänään käydä ostamassa lisää sitruunoita. Mehua en viitsi juoda, kun niitä pitäs välttää raskausdiabeteksen takia ja kevytmehuista en tykkää.

jane, mä en vielä oo keitelly mitään pulloja tai tutteja. Tuttia en meinaa tarjota aluksi ollenkaan, kun yritän eka saada imetyksen toimimaan. Esikoisen kanssa siinä meni pari viikkoa muistaakseni, ennen kuin imetys lähti kunnolla sujumaan.

emmmaa suloinen kuva :heart:

tupajumi
, millainen on olo tänään?

PikkuVarpunen, toivottavasti saatte vauvan kuvaukseen :)

saagatar :hug:

Ripe, meilläkään ei ole mietittynä mitään nimeä. Patistin kyllä yhtenä iltana miehen tekemään listan hänelle mieluisista tytön nimistä ja eilen kun katselin sitä listaa, niin siinä oli tasan yksi nimi, mikä oli minunkin suosikkinimien listalla. Mutta jos meille tuleekin poika, niin pitäis miettiä jokun nimi siltäkin varalta.

Aamulla kävin neuvolassa, terkka mittasi paastoverensokerin, kun mulla on liuskat loppu enkä enää saa lisää, kun viikkoja on niin vähän jäljellä. 4,6 oli arvot, eli ihan ok. Painoa oli tullut viikossa +318, eli painoa on nyt 86,7. Alkupaino mulla oli 77 kg. RR oli 135/89 ja prot. +. Sf-mitta oli 32 ja syke +140. Ens viikon maanantaina on seuraava neuvola ja torstaina taas äitipolikäynti. Ja sitä varten taas pissakeräystä :x

Opiskelunkin kanssa kävi loppujen lopuksi ihan hyvin. Sain soiton opettajalta keskiviikkona ja se sanoi, että minulta hyväksytään kolmen päivän näyttö, koska en voi puuttuvia päiviä mennä korvaamaan. Puhelimessa vaan sanoi, että noi puuttuvat päivät vaikuttaa arvosanaan ja luulin saavani ykkösen, mutta sainkin kakkosen eli saman numeron mitä olin itsekin itselleni arvoinut =) Nyt on kaikki lähihoitajan perusopinnot suoritettu ja sitten joskus voin jatkaa suoraan suuntautumisopinnoista.

Huomenna olen menossa kummipojan synttäreille ja pitäisi jaksaa lähteä Itikseen lahjaa ostamaan. Ja siivouskin jäi eilen hieman kesken. Eli hommiin vaan :wave:
 
Aaah, paniikki ja stressi. Meille on tulossa kyläilemään miehen isä perheineen. Tasan kerran mie oon heidät nähny, hieman semmoisia ihmisiä ett stressi päällänsä. Nyt on siivottu ja leivottu ja nyt oottelen ett mies tulee kotiin ja panikoin lisää. Kaikki pitää olla tiptop.

Saapi nähä mitä mies sanoo isyyspakkauksesta, ajattelin antaa sen tänää. Kun ensi tiistaina olen jo sairaalassa. Miullahan on se sektio edessä. Maanantaina käyn juttelemassa lääkäreiden kanssa keisarinleikkauksesta ja tiistai aamuna sitten avataan masu. Ihmeen vähän jännittää. Enemmän jännittää tulevat vieraat. Odotan jo innolla kuinka reagoin vauvaa. Itse en ole ollut mitenkään lapsi rakas ihminen ja vauvojen kanssa en ole ollut tekemisissä. Mut ehkäpä ne äidin vaistot heräävät kun saa pienokaisen syliin heräämössä :)

Täällä kovasti "menkkajomotuksia" on ja harjotussuppareita. Yöt menevät kovasti selkäkivun ja harjotussuppareiden kanssa. Mutta muuten ei mitään erikoista täällä päin. Viimeinen viikonloppu olisi tiedossa kahdestaan miehen kanssa. Hauska kuvitella ett ensi viikonloppuna meitä onkin tässä perheessä jo kolme (+kissa) :)

Viikonloppuja tänne mammoille :heart:

-Anna ja vauvanen rv38+3 tj3
 
Moi!
Tulin kertomaan, että meille syntyi pikkuinen tyttö 27.5 suunnitellulla sektiolla. Pituutta tytöllä oli 51,5 cm ja painoa 3795g. Ensimmäisen viikkonsa hän vietti vastasyntyneiden tehohoidossa, mutta kotiutui vihdoin eilen. Voi tätä onnea :heart: .
Onnea muillekin vauvansa jo saaneille ja voimia viimeisiä raskausaikojaan viettäville.
 
Paljon onnea Blackcurrantille tytöstä :flower:

Ihania kuvia nyyteistä :)

Saagatar hienoa, että olette päässeet kotiutumaan, pikaista paranemista tulehduksesta ja voimia hautajaisjärjestelyihin :hug:

(.) täällä on nyt häpyliitos ärtynyt, kävely ja ylipäätään jalkojen liikuttelu on melko vaivalloista ja tuskallista. Hormonit jyllää täälläkin ja itkunpillahduksia tulee tuon tuosta ilman mitään ihmeempää syytä, useinmiten ihan vaan kun kuvittelee tulevia hetkiä pienokaisen kanssa. Muutoin ei mitään uusia merkkejä lähestyvästä h-hetkestä. Pikkuhiljaa olen haalinut tavaroita kasaan sairaalakassiin ja vadelmanlehtiteetä kävin tänään ostamassa, eipä tuosta varmaan mitään haittaakaan ole ja ihan hyvänmakuistakin ;)

Tänään pääsee vissiin oikein isolle kirkolle cruisailemaan, kun ukko sai tuon yhden ajopelin vihdoin ajokuntoon. Olipa ihanaa nähdä se niin innoissaan kun on mennyt raukalla kaikki aika tähän remppaan, eikä ole päässyt yhtään autoja ropaamaan :heart:

Jonttu & jättis 38+5
 
Mussupussun pikku prinssi on syötävän söpö.
Voi kun mieli tekis syliin nostaa :D

Blackcurrant Onnea pikku neidistä! :flower:

Saagattarelle :hug:

Viimeyö rampattu vessassa parin tunnin välein.
Eli huonosti nukuttu yö taas takana piti taas päikkärit ottaa.
Tänne ei mitään uutta.
Jos taas tänään ajais nurmikon :D
 
Onnea taas ens alkuun kaikille jotka ovat saaneet vauvoja!!!

Täällä käytiin eilen tarkistuttamassa verenpaineet neuvolassa kun koti kone näytti kohonnutta lukemaa. Kohollahan nuo olivat päänsäryllä höystettynä. Käsky oli että uimarannalle ei saa mennä aurikoa ottamaan :LOL: vaan pitää levätä kotona. Meidän 7 v esikoinen on oikein kultainen kun sanoo siskolle ja veljelleen että äidin pitää antaa levätä koska sillä on kohonnut verenpaine :) .

Tänään soittivat sairaalasta pissa näytteen tulokset ja yllätys yllätys valkuaiset olivat koholla. Maanantaina pitää mennä viemään uusi vuorokautis pissa ja samalla kätilö ottaa käyrille ja mittaa verenpaineet. Tiistaina taas äitipolille jolloin on lääkärin aika joka kertoo tulokset ja mietitään mitä tehdään seuraavaksi. Lääkäri totesi tänään puhelimessa että näyttää siltä että sinulla on alkava raskausmyrkytys ja jos oireen pahenevat niin saman tien sairaalaan :kieh: :ashamed: . No toivottavasti odotus kohta palkittaisiin...

Zalmiakki Mulla eivät onneksi valittaneet mitään pissan määrästä. Sitä yhtä tönikkää en mäkään saanut täyteen (antoivat varmuuden vuoksi kaksi mukaan koska kuulemma tässä vaiheessa yksi ei enään riitä :LOL: ) Täytyy vaan ajatella positiivisesti että tuskin enään kovin monta keräystä tarvitse tehdä :D

Saagatar :hug: Voimia sinne päin!!

tsjil 37+6
 

Yhteistyössä