Joku kyseli
uimisesta. Mä olen käynyt lasten kanssa lillimässä lastenaltaassa aika säännöllisesti, mutta eipä siinä itse uitua saa
Eikä mulla oo muuten uimapukua ollut varmaan 10vuoteen, bikineillä mennyt ja kieltämättä vähän itseä häiritsee, tarvitsis varmaan uikkari hankkia.
Appivanhemmistakin ollut puhetta. Mulla on ihana (avo)anoppi, tullaan tosi hyvin toimeen, mitä nyt joskus on pientä kinastelua jostain. Hän käy meillä toisinaan ja viipyy muutamia päiviä ja me mennään sinne aina pitkäksi viikonlopuksi, kun tuota välimatkaa on melkein 250km, niin ei kovin usein nähdä. Avomiehen isän olen tavannut muutaman kerran olosuhteiden pakosta ja täytyy sanoa, etten ihan hirveästi arvosta ihmisenä. Hän kuitenkin tykkää meidän lapsista (etenkin esikoisesta, varmaan kun on ensimmäinen poika lapsenlapsi) ihan hurjasti, muistaa jopa nimipäivinä ja soittelee aina välillä kuulumisia. Miehellä on mennyt sukset ristiin mun vanhempien kanssa usein, mun isään ei olla tällä hetkellä juuri mitenkään yhteydessä (minä eri syistä kuin mies), mitä nyt joulukortin lähetin tänä vuonna. Äidin kanssa ollaan hyvin tekemisissä molemmat nykyään.
Järkyttävä
väsymys vaivaa täälläkin, meinasin tänään nukahtaa istualleni sohvalle, kun olis pitänyt kauppaan lähteä :O Mut siltikään en osaa mennä ajoissa nukkumaan ja junnun heräilyjen takia saan nukuttua yleensä vaan 5-6tuntia kunnon unta yössä eikä se mulle riitä, kun tarvitsisin joku 10tunnin unet. Puh, omaa typeryyttä siis lähinnä. Lisäks mullakin
hemoglobiini painelee alaspäin kuin lehmän häntä heti kun lopetan raudan syönnin, sekin varmaan vaikuttaa tohon väsymiseen ja uupumiseen. Kävin tänään hakemassa uuden pullon Floradixia, jospa se nyt taas jelppais äkkiä.
Meillä on
rakenneultra ylihuomenna eli torstaina, oumaigaad, nyt vasta alkaa jännittämään!
Meillä ei mies oo osallistunut yhteenkään neuvolaan tai ultraan vielä, aikaisemmissa olii melkein joka neuvolassa mukana. Nyt kuitenkin haluaa ja meinaa järjestää aikaa, että pääsee torstaina mukaan. En vaan tiedä, mihin lapset lykätään siksi aikaa, vaikka meilläpäin saa ottaa mukaankin. Meidän kohta 4v täyttävä esikoinen ei vaan vielä tiedä vauvasta enkä halua hänen vielä sitä alkavan murehtia tai levitellä ympäriinsä. Hänellä on jotenkin nyt ihan hirmuinen äiti-vaihe, tänäänkin sai aamulla raivarin, kun olisi pitänyt lähteä seurakunnan päiväkerhoon ja myöhemmin, kun lähdin nuoremman kanssa kauppaan. Kysyin häneltä, että haluaako mukaan eikä halunnut ja sitten raivosi ja itki kun lähdin ilman häntä. Joskus on vähän uuvuttavaa olla niin tärkeä jollekin ja pysyä tyynenä, vaikka tiedänkin useimmiten, mistä lapsen käytös johtuu. Lisäksi kun kohta 2v täyttävä kuopus on myöskin äärimmäisen kiinni minussa, ollut aina, niin hiukan kyllä pelottaa, että mitä kesästä tulee...
Malsalle ja Toukkamasulle ihan hurjasti tsemppiä, kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki kävisi hyvin! :heart:
Miehen tekemisistä piti vielä kertoa, että joo, meillä on sama kuin Pihlalla, mä teen kotona lähes kaiken: hoidan lapset ja elukat, pyykit, siivouksen, kaupassakäynnit, ruuanlaitot, lasten leikit ja ulkoilut ja päiväunet + iltanukutukset, tiskauksen ja vielä laskut sun muut juoksevat asiat. Mies? Joo, opiskelee eli käväisee koulussa muutaman kerran viikossa ja lopun aikaa makaa sohvalla läppäri sylissä tai vähintään luuri kädessä, lueskelee uutisia tai tekee "omia projektejaan". Jepjep, tiedän mitä meinaatte sanoa, senpä takia olen ihan oikeasti aika loppu kaiken suhteen ja luulen, että meille taitaa tulla ainakin jonkunlainen pesäero tässä kevään aikana. Mies ei edes tajua, mikä tilanne oikeasti on ja miksi. Tai tietää kai, mutta ei piittaa. Jokunen päivä sitten, kun riideltiin (taas, iltaisin lasten nukkuessa), tokaisi että "niin, siinähän nyt oot", tarkoittaen siis vauvaa. Vedin herneet nenään tietty ja sanoin, että niin olenkin, oman päätökseni tehnyt ja omaa elämääni elän, ilmeisen yksin, kun herraa ei kiinnosta. Puuuuh. Anteeksi vuodatus, ei ollut oikeastaan tarkoitus tätä tähän purkaa
Ahdistaa ja pelottaa vaan ajatus jäädä kolmen alle 5veen kanssa yksin.
Malsa, onko sun tietoja listalla muuten ollenkaan, en löytänyt tästä ketjusta?
Nyt lähden mäkin nukkumaan, että huomenna jaksaa edes jotenkin, onneks on vapaapäivä!
Nanski ja kovasti möyrivä ja töykkivä toukkanen 20+0 PUOLIVÄLI POKS! :heart: