Kesäkuun kullanmurut 2015 **Tammikuu**

..malsa
Pikainen kysymys RUU! Jos saa kysyä niin paljonko maksoitte vaunuista? Itse olen laittamassa samanlaiset myyntiin ja yrittänyt pähkäillä mitä niistä voisi pyytää. :)

Malsa ja pojunen
 
Lauantaita, juuri tultiin kotiin uima- ja kauppareissulta.



Itse puhun "tytöstä" vaikka eihän tästä vauvasta vielä tiedä kumpiko on, kauheeta jos onkin sitten poika :D Eikä vielä tarttis puhua mitään sukupuolesta, höhö. Eilen vain töissä lipsautin että "Meidän tytöt.." Niih noh. Samapa tuo :LOL: Kaks viikkoa vielä RU:hun.
Flunssa on iskenyt nyt sitten muhunkin, vaikka luulin säästyväni. Töissä vaan on niin kova veto.

Niiin järkyttävät suonenvedot on taas alkaneet, että emgesan-kuuri pitää aloittaa mitä pikimmiten.. Viime raskauden lopussa näin unta, että olin synnyttämässä ja veti suonta ja se suoni katkes, oli kamala uni. Terkka yritti rauhoitella, ettei ne suonet niinvaan katkea, mutta eipä tuota tiedä :D

Mulla on himotuksena jokirapukeitto, jos ei saa tällä hetkellä mistään ravintolasta tältä alueelta. Itken verisiä kyyneleitä kohta, jos en saa.. On niin törkeän hyvää. Muuten ei ole koskaan ollut mitään himoja, tai enemmänkin tuollaisia hetkellisiä vain. Niinkuin laskiaispullat, niitäkin söin 3 ja sitten en enää voi ajatellakkaan.

Tänään anopille syömään ja käymään kirppiskierroksella, ihanaa.. Viimeviikonloppuna olisin jo halunnut mennä kiertelemään, mutta ei ollut sentinhyrrää tilillä, niin eipä sinne parane silloin lähteä.

Ainiin, en usko hetkeäkään, etteikö elokuvissa saisi käydä. Onhan se äidille se hetki omaa aikaa, hiukan rentoutumista ja hyvää fiilistä(ellei ole nyyhkyleffa..), sinne vaan! Kunhan muistat käydä pissalla ennen, etkä juo kamalasti sen aikana.. :D

Näköjään ei mitään järkevää asiaa ole, niin hiljenen :)

Beibei & Ipana 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Malsa, laitoin sinulle viestiä.

Unista puheenollen, mulla oli ihan hirveä uni viime yönä.
Vava oli toista yötä kotona ja unohdin sen yöksi lattialle viltin päälle nukkumaan. Siinä se oli aamulla kun heräsin. Toisena yönä vauva nukkui omassa huoneessaan ja aamulla herätessä tajusin, etten ollut kertaakaan herännyt syöttämään sitä. Ihan hirveät omantunnon tuskat oli, kun olen niin huono äiti, etten edes herää yöllä jos vauva on itkenyt. Siellä se jokelteli omassa pinniksessä aamulla ihan tyytyväisen näköisenä. Ikää 3vrk! Huhhuh, toivottavasti ei ollut enneuni :|

Ruu
 
Viimeksi muokattu:
"Kuusama"
Minulla oli ja on edelleen vain selittämätön tunne pojasta. Ei siis mitään oireiden perusteella tehtyä arvontaa. Omituinen tunne.

Mulla on täällä taas kestovaippatehdas menossa :D Pitää ommella kun vielä pystyy istumaan paikallaan =)

Unohdin eilen hehkutella puoltaväliä, nyt se on jo takana :D Eli tänään rv 20+1

Kuusama ja vauva-T
 
Kuusama, teetkö kuoriosia vai imujuttuja kestoihin.
Minäkin yritän kokeilla kestoilua. Ja olisi kiva jo tehdä valmiiksi esimerkiksi imuja. Mutta netistä en ole kunnon ohjetta löytänyt vielä, missä ihan täysin tiedottomalle olisi apuja. Kuoriosista puhumattakaan, enhän edes tiedä minkäkokoisia vauvat ovat ympärys mitoiltaan:D
 
elokuvista/baareista/musiikista: nyt naiset järki käteen! Tää on melkein sama kuin, että tulee karvainen lapsi jos syö kebabia :D Mä en töissä saanut mennä ampumaradalla raskausaikana, mutta siinä se äänen voimakkuus on aika eri luokkaa kuin esim. elokuvateatterissa. Nyt maalaisjärkeä kehiin!

Unista: mä näin kamalan unen, jossa synnärillä mulle annettu lapsi ei ollut meidän. Se oli ilkeä ja pahansuopa ja sillä oli terävät hampaat ja se yritti purra mua :D
 
Heip kaikki!
Jos vielä otatte, niin tulisin mukaan ryhmään. Olen seurannut teitä jonkin verran raskauden alusta asti, eli lokakuulta. Nyt sit ajattelin osallistua. Vertaistukeen on ehkä tarvis, kun ystäväpiirissä ei ole niin montaa lapsellista ja tämä on meidän eka. Kaikki on uutta. Melkein kaikki olette hieman minua edellä, koska la vasta kesäkuun vika päivä, mutta kiinnostavaa kuulla, mitä tuleman pitää. :)

Mitäs siihen päivitysistaan pitikään laittaa: minä 32 vuotta, la 30.6. ensimmäinen lapsi synnytyspaikka KOS

Meillä oli parisen vuotta lapsettomuutta takana, mentiin tutkimuksiin vajaa vuosi sitten. Mitään suurempaa vikaa ei kummastakaan löytynyt ja toisesta inseminaatiosta sitten pamahtikin plussa lokakuussa! Tätä on nyt ehditty ihmettelemään jo muutama kuukausi, on kärsitty alkuraskauden pahoinvoinnit (ei ne onneksi olleet kummoisiakaan), muutama kaamea oksumigreeni ja uusimpana vaivana alaselän särky, joka pitää hereillä öisin. Nyt aloin kyllä vähän joogaamaan, jos se edes vähän jeesais.

Tuossa olitte keskustelleet noista kuulojutuista, niin löysin mielenkiintoisen artikkelin sikiön kuulon kehityksestä (ja vähän muidenkin aistien). www.duodecimlehti.fi - VUOSIKERRAT

Rakenneultra on 13.2. Aluksi ihmettelin minäkin, että mitä se tarkottaa, että on poikaolo tai tyttöolo, mutta kyllä tässä on kehkeytyny ihan selkeä poikaolo, siis ihan fiilispohjalta. Salaa toivoin tyttöä, mutta tämä jo pitkään jatkunu olo pojasta on kyllä saanu ajattelemaan, että kai minä poikaakin osaisin kasvattaa! :) Kumpi vaan on siis tervetullut, sen näkee sitten ehkä parin viikon päästä (mikäli suostuu vilauttamaan).

Vielä kysymys, onko ne siis supistuksia, kun menee kohtu yhtäkkiä ihan jäkkiin? Viikon verran on päivittäin menny esim aamulla, jos makaa selällään, tai kun lähtee ulos lenkkeilemään tai vähän millon sattuu. Ne ei siis juurikaan satu, mutta onko syytä olla huolissaan? Taidan kysyä neuvolalääkärissa, kun sellainen on ensi viikolla.

Ja vielä yksi juttu. Tämän viikon aikana oon tuntenu, kun vauva liikkuu! Eka kertaa kyllä ihme tunne, pikku alieni hipoo mahan sisällä.

Illa Tuu + hän, jolla ehkä miljoona eri tekonimeä 18+4
 
Tervetuloa Illa Tuu ja kivan artikkelin olit laittanut.

Kyllä maalaisjärkeä kannattaa käyttää, mutta mielestäni on täysin aiheellista miettiä lähdenkö klubikeikaille missä desibelit saa omatkin korvat soimaan. Olen kuullut sitä, että sikiö on potkinut paljon kun on äiti ollut kovassa metelissä. Tietenkään ei ole pakko mennä sellaiseen paikkaa mikä mietityttää...
 
Lauwra, täysi komppaus! :D no, serkku ei uskaltanut alkuraskaudessa juoda cokista, koska siinä on kofeiinia. Odottaa ensimmäistään :)

Staffy, täällä vauva alkaa potkiskelemaan usein, jos tyttö kirkuu. Että kyllä se selvästi jo reagoi koviin ääniin :)

Illa Tuu, tervetuloa! :) ja juu, supistuksilta kuulostaa :D mulla menee usein ohi ihan jo asentoa vaihtamalla. Ei niistä haittaa pitäisi olla, jos eivät ole kipeitä, mutta aina toki kannattaa tarkistuttaa tilanne, jos huolettaa. Saa sillä ainakin hetkeksi mielenrauhan :)

Löytyykö meiltä tällä kertaa vapaaehtoista päivittäjää helmikuulle? :) huomenna olisi jo ensimmäinen päivä.

Täällä taas kipuja, särkyjä, kolotuksia. Liikaa touhua yhdelle päivällä ja illallahan se aina kostautuu. Nyt pitäisi vielä saada yliväsynyt ja sokeria syönyt 2 vuotias nukkumaan :D käytiin kyläilemässä ja tyttö veti siinä jokusen piparin. Tänään muutenkin heräsi jo seitsemältä, mikä on meillä aikaisin, ja päiväunetkin on nukkunut puolesta päivästä suunnilleen yhteen. Että saa nähdä, millainen väsytystaistelu on edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Ruu, mä ompelen pieniä sisävaippoja ja sitten neulon villahousuja kuoriksi. Alkuun ajateltiin mennä sisävaippa+kuori-yhdistelmällä. On meillä valmiinakin ostettuja kuoria, siis pul-kuoria. Lisäksi sitten teen erilaisia taiteltavia imuja ja tietty kunnon Ruskovillan harsot. Tunnen itseni sen verran hyvin että jos meillä ei ole alkuun tarpeeksi/toimivia vaippoja, siirrymme nopeasti kertiksiin. Vauva kun kasvaa, niin sitten mennään varmaan taskuvaipoilla.

Mä olen huomannut että vauva alkaa potkimaan kun mä ajan ompelukoneella tai saumurilla. Reagoi siis selvästi siihen ääneen, vaikkei se mitenkään kova ole :D

Mä voisin harkita tuota päivitysvastuuta JOS saan tietokoneen taas toimimaan. Siinä on virtajohto vähän hajalla ja toimii on-off. Tutkin ja ilmoitan =)
 
Lauantai-iltaa naiset!

Ruu79, meillä kissa ei ole erityisen arka, mutta ei anna vieraiden silittää ja ei ole mikään sylikissa muutenkaan. Toki tuo tuossa nyt sohvalla puolen metrin päässä tuhisee, mutta syliin ei tule :) Me kasattiin esikoista odottaessa pinnasänky hyvissä ajoin ja opetettiin että se ei ole kolliherran paikka. Viritettiin siihen se kissaverkko, mutta eihän sitä voi lapsen kanssa pitää kun se meidän versio ainakin viritetään sen pinniksen päälle ja jos siihen tuollainen yli 6 kiloinen mötkähtää niin sehän on vain riippumatto kissalle :) Kun sitten tultiin laitokselta kotiin ja illalla laitoin neidin sänkyyn niin kyllä kissa kiersi ja nousi sänkyä vasten kuulostelemaan ja haistelemaan mikä se siellä tuhisee. Me otimme kaikelta varuilta neidin viereen nukkumaan. Kolme viikkoa neiti nukkui meidän välissä, sitten mieheni työkaveri teki kanaverkosta ja rimoista sellaisen kehikon siihen sängyn päälle. Kissa voi hypätä sen päälle ja sieltä tutkia, mutta ei pääse vahingoittamaan. Tuota pidettiin ehkä pari kuukautta, enemmän kuitenkin meidän mielenrauhan takia kuin että kissa olisi sänkyyn ollut menossa :) Eikä ole kissaa koskaan pinniksestä löydetty nukkumasta, kaikkialla muualla kissa nukkuu mutta ei tuolla. Kissa ei vieläkään anna tytön häneen koskea, jos lähelle menee tassusta tulee, kynnet ei kuitenkaan esillä ole. Nyt neiti jättää jo kissan aikahyvin rauhaan, ei enää jahtaa niin kuin teki konttaamaan oppiessaan :) Kissa myös jättää tytön rauhaan, tykkää kyllä seurailla neidin leikkejä ja tulee aina nuuskimaan kun jostain kotiin tullaan :)

Keikoista ym., en ole edes ajatellut että voisi olla jotain haittaa :) Huhtikuulle on ostettu liput meidän suosikkiyhtyeen keikalle, puhdas rokkikeikka tiedossa! Enemmän itseä arvelluttaa se, että jaksanko seisoa keikan ajan koska kyseessä siis klubikeikka eikä istumapaikoilta kyseisellä klubilla mitään näe :)

Illa Tuu tervetuloa! Mukaan mahtuu kyllä! Ja kyllä, nuo mahan kovettumiset on niitä harjoitussupistuksia, kuuluvat asiaan eikä niistä kannata pelästyä. Ne ei siis saa mitään aikaan, ainakaan ei pitäisi saada. Jos tuo tilanne jää päälle eli maha ei "rentoudu" niin sitten pitää levätä. Mutta yleensä menevät ihan itsestään ohi. Itselläkin juuri kävellessä tai kuten tänään siivotessa niitä tuli.

Eilen ensimmäisen kerran sängyssä makoillessa ja mahaa silittäessä, näkyi pienen pieni potku <3 muutenkin nyt on liikkeet voimistuneet tässä parin päivän aikana. Mikäs sen mukavampaa :)

Catnip82 + kyytiläinen 20+1
 
Tuohon kissa-asiaan vielä. Meillä on sellainen pinnasängyn päälle laitettava metalliverkko juurikin rimoineen ja klipsuineen, ettei pääse liukumaan pois sängyn päältä kissan hypätessä verkon päälle ihmettelemään. Mikään kangasverkko ei kissoja pitele :D meillä on kesäisin ikkunoissakin rimoihin tehty minkkiverkko+hyttysverkko. Osa meidän kissoista tekee itseään tykö myös vieraille, osa suhtautuu neutraalisti ja sitten on tuo arkajalka, joka ei edes näyttäydy. Kynsistä eivät anna kukaan, jos eivät tunne oloaan todella ahdistetuksi ja näe poispääsyä ahdistavasta tilanteesta. Mutta eläinten kanssa voi aina sattua vahinkoja, joten tietty varovaisuus kannattaa olla. Meillähän koiratkin antaa viedä ruuat kupeistaan ja luut suustaan sanomatta lapselle mitään... On vaan itse huolehdittava, ettei eläimiä kiusata ja härnätä. Ja meillä tuo kissaverkko tulee olemaan taas vauva-ajan käytössä :) tyttö nukkuu jo lastensängyssä, ilman mitään kissasuojia ja välillä vielä kissa kainalossakin :D ja luotan jo siihen, ettei edes se 7 kiloinen tyttöä onnistu tukehduttamaan yöllä. 2 vuotias pääsee kyllä alta pois, jos kissa tulee päälle nukkumaan. Mutta vauva on aivan avuton kissan alle jäädessään. Ja meidän tytöt kyllä taatusti menee vauvankin viereen.

Nyt kaivaudun kirjan kanssa peiton alle ja toivon, että naapurissakin ollaan tänään hiljaa.
 
Täytyt vielä lisätä tuohon sikiön kuulo keskusteluun, että eihän sitä sikiötä/lasta pysty pumpulissa kuitenkaan kasvattamaan, tulee pelästymään jotain jossain vaiheessa. Ja miten sen pystyy erottamaan, että pelkääkö sikiö jotain musiikkia esimerkiksi vai onko se innoissaan, jos esim. konsertti tuottaa äidille mielihyvää? :) Jokainen miettiköön itse nämä asiat. Me oltiin eilen elokuvissa eikä mitään ylimääräistä mylläystä ollut mahassa.

Ja tervetuloa uusille, vielä tänne mahtuu!

Minäkin voin lupautua jollekin kuukaudelle päivittäjäksi jos muita ei löydy :)

lauwra & poju 23+1
 

Yhteistyössä