Heip kaikki!
Jos vielä otatte, niin tulisin mukaan ryhmään. Olen seurannut teitä jonkin verran raskauden alusta asti, eli lokakuulta. Nyt sit ajattelin osallistua. Vertaistukeen on ehkä tarvis, kun ystäväpiirissä ei ole niin montaa lapsellista ja tämä on meidän eka. Kaikki on uutta. Melkein kaikki olette hieman minua edellä, koska la vasta kesäkuun vika päivä, mutta kiinnostavaa kuulla, mitä tuleman pitää.
Mitäs siihen päivitysistaan pitikään laittaa:
minä 32 vuotta, la 30.6. ensimmäinen lapsi synnytyspaikka KOS
Meillä oli parisen vuotta lapsettomuutta takana, mentiin tutkimuksiin vajaa vuosi sitten. Mitään suurempaa vikaa ei kummastakaan löytynyt ja toisesta inseminaatiosta sitten pamahtikin plussa lokakuussa! Tätä on nyt ehditty ihmettelemään jo muutama kuukausi, on kärsitty alkuraskauden pahoinvoinnit (ei ne onneksi olleet kummoisiakaan), muutama kaamea oksumigreeni ja uusimpana vaivana alaselän särky, joka pitää hereillä öisin. Nyt aloin kyllä vähän joogaamaan, jos se edes vähän jeesais.
Tuossa olitte keskustelleet noista kuulojutuista, niin löysin mielenkiintoisen artikkelin sikiön kuulon kehityksestä (ja vähän muidenkin aistien).
www.duodecimlehti.fi - VUOSIKERRAT
Rakenneultra on 13.2. Aluksi ihmettelin minäkin, että mitä se tarkottaa, että on poikaolo tai tyttöolo, mutta kyllä tässä on kehkeytyny ihan selkeä poikaolo, siis ihan fiilispohjalta. Salaa toivoin tyttöä, mutta tämä jo pitkään jatkunu olo pojasta on kyllä saanu ajattelemaan, että kai minä poikaakin osaisin kasvattaa!
Kumpi vaan on siis tervetullut, sen näkee sitten ehkä parin viikon päästä (mikäli suostuu vilauttamaan).
Vielä kysymys, onko ne siis supistuksia, kun menee kohtu yhtäkkiä ihan jäkkiin? Viikon verran on päivittäin menny esim aamulla, jos makaa selällään, tai kun lähtee ulos lenkkeilemään tai vähän millon sattuu. Ne ei siis juurikaan satu, mutta onko syytä olla huolissaan? Taidan kysyä neuvolalääkärissa, kun sellainen on ensi viikolla.
Ja vielä yksi juttu. Tämän viikon aikana oon tuntenu, kun vauva liikkuu! Eka kertaa kyllä ihme tunne, pikku alieni hipoo mahan sisällä.
Illa Tuu + hän, jolla ehkä miljoona eri tekonimeä 18+4