Kesäkuun kullanmurut 2015 **Maaliskuu**

Moi!

Me haettiin IFIstä tuota vakuutusta ja se hylättiin :/ Kaikki meidän vakuutukset on siellä ja olen aika pettynyt. Hylkäämisperuste oli tämän raskauden etinen istukka ja viimeksi ollut raskausmyrkytys. Taidetaan hylätä nyt koko vakuutusajatus ja toivoa että vauva on terve...

Neuvola on vasta loppukuusta mutta ensi viikolla on sokerirasitus sekä tänään sain lähetteen parvorokko-testiin.
Meidän perhekahvilassa on todettu sitä joten käyn varmistamassa olenko saanut tartunnan.
Oli muuten "hyvä" palvelu neuvolassa kun kysyin siinä että menenkö itse sinne labraan omalla ajalla tms., niin täti kehaisee että "kyllä sinun sinne ihan itse pitää mennä, eihän sinusta muuten saada verikoetta otettua" No shit Sherlock? Tarkoitin siis että ilman ajanvaraustako menen :D Eikä muutenkaan mitään tietoa antanut parvorokosta,onneksi on Google. :/

Kietaisubodyt on käteviä ja tosiaan niitä vaatteita kannattaa olla aluksi paljon koska ainakin meidän tytöltä sai aluksi vaihtaa 3 krt päivässä vaatteita ihan vaipan falskaamisen vuoksi,ei ollut edes pulauttelija :D Itse en vaatetilannetta tiedä vielä kun pitäisi saada kälyltä ensin niitä ennenkuin lähden itse ostamaan ,ettei tule turhaan ostettua :)

Mutta hei löysin kesäksi mammacaprit ja sortsit yhteensä 4 eurolla kirpputorilta, vielä täytyy hommata tpaitoja jostain :D

Lissu ja pikkuveli 26+6
 
"kysyin siinä että menenkö itse sinne labraan omalla ajalla tms., niin täti kehaisee että "kyllä sinun sinne ihan itse pitää mennä, eihän sinusta muuten saada verikoetta otettua" No shit Sherlock? "

Kiitos! Tämä piristi mieltä :D kertooko se jotain minusta? No joo, ei varmaan ollut hauskaa siinä tilanteessa, mutta hauskasti kerrottu :)

Hankintoihin mun piti kommentoida. Tosiaan jotain vatsan toimintaa edistävää kannattaa hommata jo etukäteen. Mulla iski pari päivää kotiutumisen jälkeen kamala ummetus, eikä tietenkään kotona mitään apuja. Lopulta nappasin pari rautakapselia illalla, niin vihdoin aamulla helpotti. Onneksi tuo rauta vaikuttaa mulla noin, eikä lisää ummetusta :D siteet ja sen sellaiset osaa onneksi mun äiti käydä ostamassa, jos jostain syystä en itse ole tarpeeksi hankkinut tai olen unohtanut. Äidin lähetin silloin viime kerralla rintapumppuostoksille, kun tiesin, ettei mies selviäisi siitä IKINÄ. Äiti asuu sen verran lähellä meitä ja aikoo pitää "mummolomaa" viikon, että aion kyllä apua pyytää, jos sitä tarvin. "Mummoloma" siis sen takia, kun mies ei ole oikeutettu isyyslomaan, eikä tiedä miten saa ihan lomalomaa järjestettyä. Mun ei sitten tarvi heti pärjätä yksin ja tytölle on hoitaja, kun olen sairaalassa.

Mä vaihdoin mun sype-käynnin puhelinajaksi. Liian vaikea saada lapsenvahtia. Kotona sentään voin keksiä tytölle jotain puuhaa siksi aikaa, kun puhun puhelimessa (piirretyt tabletilta on aina kova juttu), mutta siellä paikanpäällä tuskin viihtyy. Tänään meinasi jo neuvolareissulla heittäytyä vähän hankalaksi, kun piti kuunnella vauvan sydänäänet. Hirveä huuto, kun just olisi pitänyt saada olla mun sylissä! Onneksi hiljeni lopulta kuuntelemaan niitä sydänääniä. Ja jatkuvasti kyseli "äiti mennäänkö jo". Ei siinä paljon pelkokeskustelusta irti saa, jos meno on samanlaista kuin tänään :D

Sokerirasituksen nyt sitten vältän kuitenkin. Kun ei ole riskitekijöitä, niin terkka tyytyikin siihen, että mittasi mun verensokerin tänään siellä neuvolassa. Se oli ihan kunnossa. Ja kun ei tuo vauvakaan sokerivauvalta vaikuta... Hassua, että kasvu on mukamas just alakäyrän yläpuolella ja tämän hetkinen painoarvio laskettuna aikana olisi 3300g. Eikö se ole ihan keskikokoinen vauva? :D seuraava kontrolli tosin varmaan pienentää tuota lasketun ajan painoarviota. En usko, että tästä 3 kiloista kasvaa.
 
No nyt muistin!

Joku kyseli allergialääkkeistä. Heinix on ihan sama kuin söisi nallekarkkeja. Mutta esimerkiksi nenäsumutteista suurin osa taitaa olla turvallisia käyttää. Mulla on käytössä beconase ja toistaiseksi se on riittänyt :) en vielä tiedä, viitsinkö pyytää neuvolalääkäriltä reseptiä varsinaisille lääkkeille, jos niiden syömisestä ei ole hyötyä. Täytyy katsoa, miten tästä keväästä selvitään allergian suhteen.
 
Hei!
Vakuutuksista, kävin tänään Pohjolasta hommaamassa vakuutuksen ja yllätyin positiivisesti että se on vuodessa 302e, kattaa kaikki.. ja vauva kun on syntynyt voi halutessaan sitten jättää joitakin kuluja pois..
Jotta saatiin vakuutus piti täyttää terveysselvitys netissä ja pian sen täytettyä nainen Pohjolasta soitti että vakuutus on myönnetty :) Nyt on Justiina sitten vakuutettu, toivottavasti ei vakuutuksia tarvitse, mutta hyvä ne on olla minun mielestä. Koskaan ei voi tietää milloin niitä mahdollisesti tarvii.
 
Neuvola on vasta loppukuusta mutta ensi viikolla on sokerirasitus sekä tänään sain lähetteen parvorokko-testiin.
Meidän perhekahvilassa on todettu sitä joten käyn varmistamassa olenko saanut tartunnan.
Itsellä oli sama tilane, että riski parvorokosta. Google tiesi kertoa, että rv 24 jälkeen ei ole riskiä. Siksi en myöskään mene labraan, vaikka neuvolasta sitä tarjosivat.

Parvorokko (pikkurokko) :: Terveyskirjasto
 
Mitähän tää on ja mikähän tähän auttaa... tänään iski oikealle puolelle pepun päälle järkyttävä kipu, sillee ettei askeltakaan ota sen jälkeen. Yhdellä kertaa kipu iski, kun olin keskellä huonetta ja mistään en ylettyny ottaan tukea. Onneks oli mies kotona, ni huusin sen sit tueksi. Kipu lievenee jonkun ajan päästä, mutta jatkuvasti juilii silti lievänä. Koko ajan saa olla varuillaan, että millon tulee terävä "puukon isku", joka lamauttaa siihen paikkaan. On kyllä vähän samanlaista, kun toi häpyliitoksen kipu, joten onkohan tääkin jotain liitoskipua?! Onko muilla ollu vastaavaa?

Perjantaina kävin sokerirasitustestissä, mutta enpä oo soitellu tulosten perään. Ajattelin, että ne tulee tonne Omakantaan, mutta eipä oo näkyny siellä. Soittaakohan terkka mulle, jos siellä on jotain häikkää vai onko tiedot oman kyselyn varassa?

Pitäs vissii mennä varastoon penkomaan vauvavaatteet esille, että tietäis mitä on jäljellä ja mitä pitää vielä ehkä hommata. Paljonhan noita vaatteita on ollu, mutta tässä on muutettu ees taas mannerten välillä, niin kaikkia ei oo voinu säästää.
Mä oon tykänny kans tosi paljon käyttää vauvalla kokopukuja (mikskä sitä ny virallisesti sanotaankaan?), niissä saa kyllä vaipankin ihan näppärästi vaihdettua kunhan on semmonen malli mikä aukee kunnolla alas tai missä on napit haaroissa. Aivan turhake vaate on ollu meillä paidat... ne vaan ei jotenki pysyny hyvin päällä. Eipä niitä onneks taida paljon olla tarjollakaan. Mulla jäi myös potkuhousut käyttämättä, jostain syystä mun mielestä oli helpompi pukea joko body ja puolipotkarit tai sit se kokopuku.

Kävin tutkailemassa netissä tulevan synnytyslaitoksen sivuja ja hui, ku tuntu, että synnytys tuli yks kaks tosi konkreettiseksi ja lähellä olevaksi! On se vaan kummallista, että kaikkien näitten kipujenkin keskellä voi olla masun suhteen jo haikea olo, kun tää on varmaan meidän viimeinen vauva.

Lapset meinaa, että vauvan nimeksi pitäis laittaa joko Lahja tai Leila ja toiseksi nimeksi Vanilija tai Kirsikka. Oletuksena siis, että vauva on tyttö. Meillä on lapsilla vanhahkot suomalaiset nimet, että kyllä toi Lahja ainakin menis joukon jatkona, mutta mietin, että tuleeko siinä kummallisia ajatuksia, kun vaikka synttäreillä hihkutaan, että "Nyt avataan lahja!" Tai "Mäkin haluan lahjan!" :D

Sulo-Sylvia ja sipsukka 25+5
 
Sulo-Sylvia, iskias? Mulla oli sama vaiva alkuraskaudessa. Sängystä ylös nouseminen oli jotain ihan kamalaa, kun se vihlaisu iski... Pelkäsin, miten pahaksi vielä meneekään, kun niin alussa kävi vaivaamaan. Mutta johonkin se katosi jo viikkoja sitten, enkä sitä vaivaa kyllä kaipaa :D

Vaatteista, paidat tosiaan vähän hankalia, kun helmat on koko ajan kainaloissa. Mä en myöskään tykännyt käyttää tytöllä mekkoja, ennenkuin oppi kävelemään, kun niissäkin nousi helmat aina kainaloihin. Muuten mulle käy melkeinpä vaatteet kuin vaatteet, kunhan on kuivat, ehjät ja suht puhtaat :D

Nimistä, meillä on tullut sellaisia"ehdotuksia" kysyttäessä, kuin Poika, Vauva, Sisko ja Pupu... :D ei taida tuo 2v. oikein ymmärtää, mitä nimi tarkoittaa :D mutta onpahan nyt kuitenkin kyselty, jos sieltä joku idea vahingossa vaikka sattuisi tulemaankin :)
 
Hui kun on samassa firmassa isoja eroja vakutuksen hinnoissa! Otin tlevalle vauvalle vakuutuksen jonka lasku on maalis-tammikuu 166e. Siis ihan se normi kattava terveysvakuutus. (tosin meillä myös asuntolaina ja muut vakutukset sieltä)Meillä ainakin korvaongelmallisen vanhempina on ollut ihanaa varata heti epäillyksen tullessa aika korvalääkärille. Itse terveysasemalla työskentelevänä myönnän että toisinaan toiminta on lähinnä arvauskeskusta joten maksan mieluusti vähän ja tiedän ettei tarvitse miettiä onko varaa käydä yksityisellä lääkärissä.
 
Paljon keskustelua täällä, mitähän mun piti kommentoida...

Ihastelin tuota Vaavisänkyä kans, että kuinka kätevä ja kävikin ilmi, että saadaan semmoinen lainaan sukulaisilta. Se on kiertänyt 70-luvulta asti serkuilla + ties kellä, mutta ilmeisesti hyvin kestäny. :) Meilläkin on koira, joten ihan kiva ja alkuun turvallista, ettei tarvii miettiä, että koira härkkii vauvaa. Meidän sekarotuinen pieni piski on kyllä niin kiltti, ettei tekis pahaa kärpäsellekään jos kielletään, mutta eihän sitä tiedä miten suhtautuu uuteen perheenjäseneen aluksi. On kyllä pientenkin sukulaislasten kanssa osannut olla hyvin.

Tänään hankin kirpparilta ekat äitiysvaatteet, kahdet legginsit. Ajattelin pärjätä niillä, kun en oo mikään housuihminen. Että mekkoa ja hametta sitten. No ehkä sukkahousut joutuu vielä ostamaan.

Supistelusta Mulla kanssa supistelee enimmäkseen selällään maatessa. Joku muukin sanoi sitä, joten lienee yleistä. Meidän poju myös liikkuu selkeästi eniten siinä asennossa. Jos pitää tarkastaa, että onhan se siellä, niin eikun selälleen maaten, niin johan alkaa mylläys. Ihana!

Sulo-Sylvia, iskias vaivaa mullakin pahenevassa määrin. Maanantain jouduin työn puitteissa istumaan autossa n. 7 h ja oli illalla oikea kankku niin jumissa, että kävi tuo sama, että en pystyny liikahtamaan, kun jalka olis menny alta. Mun reaktio on aina hirvee naurukohtaus, vaikka sattuu pirusti. Mies sitten hieroi sitä kankkua ja sattui ihan järjettömästi ja nauroin ja itkin siinä sitten. Uskoisin, että hieronta helpotti kuitenkin.

Eilen sain ekan kerran jonkun pelkotilan aikaseksi, kun töissä jouduin liikkumaan paljon ja jopa hieman nostelemaan tavaroita ja jotenkin sattu mahaan. Piti sitten istua ja levätä, mutta illalla alkoi päänsärky ja jotenkin kehitin itelleni pelkotilan, että jotain on pielessä. Tänäaamuna piti sitten sitä vielä vähän itkeskellä. Onneksi päivä meni jo paremmin ja mieskin soitteli mulle töihin huolissaan, että oonko mä ihan kunnossa. Ihana kun se huolehtii. Olo on parempi, kävin illalla jo lenkilläkin, eikä sattunu mihinkään.

Ööh, tyhmä kysymys, mutta millon alkaa raskauden viimenen kolmannes?

Illa Tuu ja poju 24 +2
 
Ihanasti tullut tekstiä. Piristää yötä kun on jotain luettavaa :D Jostain syystä valvottaa siis taas :/ Valvooko joku muu välillä? Inhottava vaiva.

Vakuutuksesta... Otin vauvalle Ifiltä ja maksoi vaivaiset 120€ keskittäjä alennuksella. Mulla on ollut kaikilla lapsilla vakuutus, mutta taloudellisista syistä irtisanoin ne lasten ollessa 1 ja 3, otin tilalle pelkät tapaturma vakuutukset. Mikä virhe! !! Heti alkoi paha korvakierre ja näin vuoden jälkeen ja noin 15 korvatulehdusta myöhemmin ja julkisen puolen putkituksen lapselleen läpi käyneenä voin on olla varma, että seuraavalla en vakuutusta pois ota. Vähän epäreilua tietysti sisaruksia kohtaan, mutta niin huonoa palvelua ja pitkiä jonoja ja satoja euroja rahaa kuluttaneena olisin mielelläni maksanut sen n.400€ vuodessa vakuutuksesta. Näistä kun vaan ei ikinä tiedä. Esikoinen on sairastanut taas aika vähän eikä vakuutukselle ollut mitään käyttöä kolmeen vuoteen. Yli tonnin kuitenkin maksoin turhaan :D

Issias on kamala!! Mulla välillä tulee myös jos istun pitkään tai oleilen lattialla. Alkuraskaudessa oli pahana, nyt onneksi vähempi.

Särkeekö kellään pää?? Mulla edelleen joka päivä ja aika kuluttava vaiva...

Muuten elo on aika jees, paljon vähemmän vaivoja kun muissa raskauksissa. Tai vähemmän aikaa märehtiä niitä :p

Lara 24+6

Ps. Face ryhmään pääse mun kautta. Ryhmä on uusi ja pieni :)
 
Viimeksi muokattu:
"Catnip82"
eli viikko vielä tätä hehkeää keskiraskautta ja sitten alkaa alamäki viimeisen kolmanneksen myötä ;)

Enää muuten 39 työaamuherätystä jäljellä, onneksi tuossa on pääsiäinen, pari loma päivää ja vappukin sattuu sopivasti perjantaille...

Ei miulla muuta tällä kertaa :)

Catnip82 + kyytiläinen 25+6
 
Illa Tuu, ihana mies sulla, kun huolehtii :) mä saatan itkeä kaiken iltaa, eikä mies edes kysy, mikä on... Saatika, että töistä soittaisi tai laittaisi viestiä ja kysyisi, miten menee. Kai se vaan laittaa raskauden piikkiin. Se on muutenkin tosi huono puhumaan tunteista ja kun mä nimenomaan kaipaisin sitä, että se kysyisi, mikä hätänä ja voisiko jotenkin auttaa. Mutta ei. Se ei osaa suhtautua mun itkeskelyyn.

Yö valvominen, täällä onneksi tällä hetkellä aika harvinaista. Kaikista peloistani huolimatta viime yönkin vetelin sikeitä kuin tukki :D kerran heräsin vessaan, kerran miehen kuorsaamiseen ja muutaman kerran kylkeä kääntämään. Mutta aina nukahdin heti uudelleen :)

Päänsäryistä, oli alkuraskaudessa. Nyt ei ole ollut aikoihin. Onneksi. On tässä muuta vaivaa ihan tarpeeksi :D vielä puuttuisi päänsäryt, kun mieliala heittelee muutenkin...

Me oltiin tytön kanssa toista tuntia ulkoilemassa, kun on niin nätti sää :) vaikka ihan hiljakseen käveltiin, niin koiratkin jaksaa nyt taas maata. Oli tarkoitus pestä ikkunat sisäpuolelta, kun aurinko paljastaa kaikki kissojen nenien ja tassujen jäljet, mutta pakko hetki koota itseään tuon ulkoilureissun jäljiltä. Jospa sitten jaksaisi ja pystyisi.

Koirien suhtautumisesta lapseen en muistanutkaan aikaisemmin kommentoida. Meidän vanhempi koira (9v.) oli ehkä paras vauvavahti silloin, kun tyttö oli vauva :D nuorempi (kohta 6v.) pelkäsi tyttöä ekat pari viikkoa... Ei siis voinut olla edes samassa huoneessa vauvan kanssa. Ei tehty siitä mitään numeroa, niin lopulta taisi unohtaa koko jutun. Nykyään tuo nuorempi on jopa suopeampi tyttöä kohtaan kuin tuo vanhempi. Molemmat sietää hyvin halailua ja muutenkin niillä on ihan superhermot. Onneksi tyttö harvemmin villiintyy retuuttamaan, koska nuo antaisivat tehdä ihan mitä vaan sanomatta mitään. On siis itse oltava tarkkana ja pidettävä koirien puolia, jos tyttö käy hirveillä kierroksilla. Tuon nuoremman sisarus on lopetettu käytöshäiriöiden ja aggressiivisuuden takia, mutta onneksi tuossa meidän omassa ei ole merkkejä sellaisesta piirteestä. En osaa tälläkään kertaa stressata eläinten suhtautumista vauvaan :) kaikki kissatkin on tosi suopeita tyttöä kohtaan.

Tänään taas toistaiseksi vielä paremmilla fiiliksillä :) tuo auringonpaiste saa huolet ja murheet tuntumaan jo paljon pienemmiltä ja piristää mieltä tosi paljon.

Pihla 29+4 (siis sitä viimeistä kolmannesta viedään ja hehkeä ja energinen keskiraskaus jäi tälläkin kertaa kokematta :D )
 
Viimeksi muokattu:
Pihla, mä kyselin niistä allergialääkkeistä, tuo Heinix on tosiaan aika turha, mulla on pahinta kitalaen(!!) ja nenän kamala kutina allergia-aikaan ja tosiaan ei oo koskaan vielä näin aikaisin alkanu.. Nenä on myös ihan tukossa koko ajan. Todella ärsyttävä vaiva!

Tänään oli neuvolakin pitkästä aikaa, olikohan 2 kk väliä..
Kaikki oli onneksi ok :) Hemoglobiini 117, kuulemma saa syödä rautaa lisää jos siltä tuntuu, aattelin kyllä kokeilla jos auttais tähän heikkoon oloon, laskenut tuohon kuitenkin sieltä reilusta 140.
Ensi viikolla toisen sokerirasituksen vuoro, eipä tuota onneksi tarvi sen kummemmin jännittää.. Kelalle pitäis kait tehdä hakemukset ennenku unohtuu!
Supisteluistakin oli puhetta, lääkärille pitäis mennä jos vielä jatkuu kauan, liikuntaa ei saa harrastaa kävelyä kummempaa..
Enpä oo kyllä vähään aikaan sen raskaampaa tehnytkään :D

Joku kyseli päänsärystä, mulla ollu se kyllä riesana mut luulen et johtuu myös siitä ku verenpaineet ollu melko koholla välillä..
Nyt taidan ottaa pienet päiväunet kun yöt tahtoo olla aika katkonaisia, saatan valvoa monta tuntia keskellä yötä ilman mitään kummempaa syytä.. Kivaa torstaita :)
 
Voi kun on paljon tekstiä tullu taas, en ees muista koska oon viimeksi kirjotellu :D

Kommenttia näin äkkiseltään kahteen asiaan: ihanaa jos te kokeneemmat jaksatte hankintoja listalla ja tarpeellisuutta kommentoida! Itselle ainakin ensikertalaisena tulee tarpeeseen :)

Ja allergialääkkeistä: mulla ei vielä ole oireita ollut, mutta kauhulla odotan miten "luvallisilla" lääkkeillä pärjään kun viime vuonna oli siedätyshoitojen kautta päästy siihen, että vahvimmilla reseptilääkkeitä just ja just pärjäs..... Onneksi kohta lääkärintarkastus niin pääsee näitäkin pohtimaan!

Milsteri 25+2 oisko
 
Heipsis!
Kyllä huomaa, että on sairastelun vuoksi muutaman päivän joutunut töitä siirtämään eteenpäin. En ole kerennyt kirjoittamaan tänne yhtään.
Nyt on pakko vähän kommentoida. Minä en myöskään ymmärrä, miten samassa vakuutusyhtiössä voi vaihdella noin paljon hinnat. Meillä Pohjolassa oli vauvalle vakuutus himpun alle 200€. Se otettiin tammikuun lopussa. Muistan kyllä myyjän mainitsevan, että maksu nousee sitä mukaa, mitä myöhemmällä sen raskausaikana ottaa. Mutta reilussa kuukaudessa monta sataa? Ei ymmärrä!

Päänsärkyä oli alussa, mutta nyt ei mitään. Eikä muitakaan särkyjä. Minä saan ilmeisesti viettää onnellista ja seesteistä keskiraskautta. Myöskin alkuun verrattuna, nukun kuin tukki siitä kun laitan illalla silmät kiinni ja aamulla avaan :)

Jotain on kuitenkin tapahtunut, turvotus on hävinnyt. Siis normaaliakin enemmän olen kuivunut. Sormukset tippuu sormista ja ne niin hienot pinkeät tissit roikkuvat taas :(. Eli ei tarvitsekaan liivikaupoille lähteä. Kasvoivat sen verran, että kaapista löytyvillä suurimmilla liiveillä nyt pärjään.

Onko kukaan suosituksista huolimatta jättänyt sokerirasitukseen menemättä? Minä vähän suunnittelin niin. Mulla suositeltiin ainoastaa iän takia sinne menoa ja ei oikein nappaa.

Ruu ja nappula 26+6
 
Vakuutushätä
Hintaa OP:n vakuutukselle tuli 208€ eka vuos kun on 30% alennus. Siitä on karsittu saattohoitoja ym pois, sillä se vakuutus on ns elinikänen, eli ennen syntymää, niin pitkälle kun haluaa sen pitää. Kattaa hammashoitoo yms. Että ei se paha hinta ollukkaan:) Vakuutus on normaali laaja terveysvakuutus, ei niinkään vauvavakuutus vaikka sen syntymättömälle lapselle ottaakin. Kiitos kaikille vakuutusvastauksista! Ainniin, ei siellä ollutkaan 3kk ennen laskettua-aikaa rajaa, vaan voi ottaa vaikka viikkoo ennen synnytystä.
 
Täällä malttamattomana odotellaan äitiyspakkausta. Kohta hakemuksen laittamisesta on jo 3 viikkoa eikä mitään ole kuulunut.. Muistelin, että joku oli saanut parissa viikossa (vai muistankohan väärin), enkä millään malttaisi odottaa enää. Me ei olla vieläkään uskallettu tehdä mitään hankintoja, joten äitiyspakkauksen tavarat ovat ensimmäisiä tälle vauvalle hankittuja juttuja :) Noista vauvantarvikkeista: itse en ostaisi varastoon kovinkaan paljoa 1-koon vaippoja. Me ollaan molempien lasten kanssa siirrytty heti synnärin jälkeen isompiin vaippoihin, kun on ollut niin isoja lapsia.. Oma luottotuote on bepanthen, jota käytän imetyksen jälkeen rinnanpäihin ja sitä voi käyttää myös vauvan punoittavaan pyllyyn. Ei ole rinnat olleet rikki, kun tuota bepanthenia käyttää päivittäin ja vauvan punoittava pylly rauhoittuu heti.

Mulla on välillä ollut veristä vuotoa ja välillä pysynyt pois. Ilmeisesti näillä viikoilla vuoto on aika harvinaista, ainakin runsaampi vuoto. Tämän takia on koko ajan vähän epävarma olo.. Onneksi viikkoja on kasassa jo 25+6 ja tulehduksia tai tavallista enempää supistuksia ei ole ollut. Työssäkäynti on vähän vaikeaa, kun juuri kun saa jotain sovittua, joutuu sairaslomalle. Nyt toivon, että loppuajan voisi tehdä töitä. Eihän siihen äitiysloman alkuun ole enää kuin tasan 2 kuukautta :)

Nimistä: mulla on jo hyvä nimi tytölle, mutta mies ei ollut ihan samoilla linjoilla :D Täytyy varmaan vielä vähän neuvotella siitä :)
 
POKS!! 26+0!!! eli viimeinen viikko tätä "hehkeää" keskiraskauden aikaa lähti käyntiin... Hirmuinen pesänrakennusvimma on kyllä olemassa, mutta olotila töiden jälkeen niin väsynyt, että ajatuksen tasolle on kaikki jäänyt. Miehellä niin tiukka työputki ollut ja vielä viikko edessä, eli iltaisin olen kaksin neidin kanssa niin ei oikein jaksa/saa mitään tehtyä. Eilen äitini saapui viikonlopun viettoon meille joten tänään sain aamun ihan itselleni, halasin ja suukkottelin neidin herättyään ja sinne se jäi mummon syliin kirjaa lukemaan :)

Päivitin tuohon nyt maaliskuisten pinosta ottamani listan. Toimikoon se kaikille ajatuksien herättelijänä eli me "kokeneemmat" voimme katsoa onko kaikki tallella jne. Ensikertalaiset taas voivat miettiä, että mitä kaikkea sitä VOI tarvita. Ei missään mielessä kannata pakkohankintoina noita pitää, siitä saa vaan turhan stressin!

Vielä omaa napaa: sain viime yönä nukuttua yli 7,5h!!! Heräsin vain kerran vessaan ja kerran kissa halusi ruokaa. Ah mikä nautinto!!

Catnip82 + kyytiläinen 26+0
 
Mä aloitan kans tuon viimeisen viikon, eli täälläkin 26+0! Tuntuu kyllä uskomattomalta että näin pitkällä jo ollaan =)

Mun keskiraskaus on kyllä ollut aika seesteinen ja energinen. Sitä seksuaalisesti aktiivista aikaa olen vielä odotellut, se juna taisi kyllä mennä jo :kieh: Suurempia vaivoja ei vieläkään ole, lonkat vähän vaivaa ja iltaisin närästää. Muuten aika helppoa eloa. Vauva melskaa iltaisin niin että mieskin sai eilen poskeensa osumaa :D Onneksi rauhoittuu nukkumaan silloin kun itsekin.
 
"lauwra"
Päänsärkyä mulla oli alkuraskaudesta, mutta onneksi nyt ei ole enää vaivannut :)

Äitiysavustus: hain rahana ja taisi päätös tulla reilussa viikossa kun tein hakemuksen netissä.

Vauvan potkuista: potkiiko muilla jo kipeästi? Neuvolaterkan mukaan vauvalla on hyvin tilaa (ja mulla on reilusti lapsivettä) ja välillä joutuu oikein irvistää kun vauva monottaa kylkeen. Joskus olen kantapään joutunut kylkiluiden välistä työntämään takaisin mahaan kun sattuu :D

lauwra & pikkuveikka poksuttelee 29+0 :heart:
 
Sokerirasituksesta: Mullekin sitä suositeltiin ainoastaan iän takia, mutta labrassa sanottiin, että raskausdiabetes ei enää ole niin sidoksissa painoindeksiin tai sukurasitteeseen, vaan voi tulla suunnilleen kelle vain. Tiedä sitten tuosta. Mutta tulipahan eilen käytyä, eikä se niin kamalaa ollut kuin olin ajatellut. Otin läppärin mukaan, joten pystyin tekemään töitä ne pari odottelutuntia, ja iltapäivällä pääsi sitten aiemmin lähtemään töistä. Neuvolasta tuli jo tänään aamulla tekstiviesti, että tulokset olivat normaalit. Nyt voi ostaa perjantaiherkut hyvällä omallatunnolla. :p

Kiitos hankintalistan päivittämisestä. Tulee tännekin tarpeeseen. :)

Aurinko ja pieni pesänrakennusvietti johtivat siihen, että ajattelin tänään kysyä, voinko pitää loput työviikot nelipäiväisinä. Pääsiäinen ja vappu tekevät osasta viikkoja joka tapauksessa nelipäiväisiä, ja voisin pitää muutaman lomapäivän pois vielä ennen äitiyslomaa. Saisi sitten rauhassa nauttia pitkistä viikonlopuista ja laitella kotia ja hankintoja vähitellen kuntoon.

Unet on parantuneet täälläkin. Ei enää ole painajaisia ja koiranunta, vaan nukun tavallisen hyvin. Hehkeyttä ei silti varsinaisesti ole havaittavissa edelleenkään, tuskin tuleekaan. :D

Tähkä 25+5
 
Kiitos tarvikelistasta! Täällä on kans hirmuinen pesänrakennusvietti. Tässä on hieman haastetta, kun asutaan kaksiossa ja tilaa ei oo ihan kauheesti (esim. mihin ihmeeseen pinnasänky tungetaan). Eilen kävin kirpparilta katselemassa vauvanvaatteita, tunsin itseni kyllä ihan ummikoksi. :D Kauhean pieniltä näytti ne koon ~60 vaatteet, ja niissäkin oli tosiaan eroja aika paljon eli en katsellut kauheesti kokolappuja (kunhan oli alle 70), mutta sitten kun en tiennyt silmämääräisestikään, että mikä olis vastasyntyneelle hyvä niin... No, ostin neljä bodyä ja yhdet housut, kun kaikki sain 3 eurolla niin ei ollut iso riskisijoitus, vaikka osoittautuisivatkin tarpeettomiksi tai huonoiksi. :) Tällä viikolla varmaan joka ilta mennyt ostamaan jotain käytettyä, vaunut, kantokassi, hoitoalusta, harsoja, kestovaipat, tänään imetystyyny. Sit ei enää tommosista isommista hankinnoista pitäis puuttua kuin pinnasänky ja turvaistuin.

Pitää varmaan tosiaan piakkoin hakea äitiysavustusta. Jotenkin luulen, että joka tapauksessa tulis se viime vuoden paketti. Mutta ehkä vielä vähän panttaan hakemuksen lähettämistä...

Meillä olis kaks kilpailevaa nimeä tytölle ja ei yhtään pojalle. :D Tai on pari poikanimiehdotusta, mutta kummallakaan ei oo mitään ehdotonta suosikkia. Tyttöjen nimet vaan kuulostaa jotenkin paremmilta, tuntuu että siellä on paljon enemmän hyviä vaihtoehtoja.
 
"Catnip82"
Joo, nuo vaatteiden koot vaihtelee tosi paljon. Siksi ei kannata liian tarkkaan koko lappua tuijottaa vaan vertailee niitä toisiinsa. Esimerkiksi Tutan vaatteet on isoja kun vertaa ketjuliikkeiden vaatteisiin. H&M vaatteet on miusta kaikista naftimpia ollut eli niistä on aina mennyt isompi koko verrattuna muihin. Sitten NameIt-liikkeen vaatteet taas on aika kapeaa mallia eli jos hoikka vauva niin ne on hyviä :) mutta mystinen on tämä lastenvaateviidakko..kun sitten vielä (yrittää) ottaa huomioon eri vuodenajat ja mitä vauvalle pukea päälle aina milläkin kelillä..huh huh! :)

Nimistä: meillä on pojalle nimi ns. jemmassa. Mutta eihän sitä tiedä onko se sen näköinen, jos siis on edes poika :) Tytön nimeä olen itse mielessä pyöritellyt mutta ei olla miehen kanssa aiheesta juteltu vielä ollenkaan. Kunhan tässä seuraavan kerran päästään yhtäaikaa saunanlauteille niin pitääpä ottaa puheeksi, saunassa ne parhaimmat keskustelut käydään!
 

Yhteistyössä