Mamira, no juu ei ne murheet lapsen syntymään katoa
muuttaa vaan muotoaan. Mä tarkistelen välillä öisin, että tyttö hengittää, jos on nukkunut tosi hiljaa ja rauhallisesti liian kauan. Hyhinhän tuo yleensä nukkuu, mutta puhuu unissaan
itsekin tässä(kin) raskaudessa ajattelin, että kunhan nt-ultrasta selvitään, niin voin jo hengähtää. Sitten aloin ajattelemaan, että jos rakenneultrassa on kaikki hyvin, niin lopetan murehtimisen. Mutta tässä sitä taas ollaan. Huoh! Ihanaa kuitenkin, etten ole ainut murehtija, vaikka toivoisin, ettei kukaan muu joudu käymään tälläistä henkistä mylläkkää läpi.
Kuusama, kävin silloin rv 24+ pelopolilla. Mutta silloin oli enemmänkin raskauteen liittyviä pelkoja, kun nyt pelot on alkaneet muuttaa muotoaan ja liittyy enemmän synnytykseen ja siihen, mikä kaikki siinä voi mennä pieleen. Tosiaan olen äitipolille soittanut kaksi kertaa ja mulla on sype-aika ensi viikolla. Joudun vaan luultavasti sen perumaan lapsenvahtiongelman takia, mutta sen voi kuulemma hoitaa myös puhelimitse niin, että pelkokätilö soittaa mulle. Keskiviikkona on neuvola ja aion kyllä sielläkin ottaa puheeksi. Miehestä ei henkiseksi tueksi ole, kun se ei ymmärrä yhtään, mitä pelkään ja miksi. Se on itse niin perusrento luonteeltaan, ettei varmaan edes osaa murehtia asioita etukäteen
tämä mun pelko ja ahdistus alkaa saamaan ihan naurettavat mittasuhteet. Sekin vetää mielen maahan ja eilen taas itkeskelin pitkin iltaa.
Tytön kanssa käytiin ulkoilemassa tunnin verran. Teki ihan hyvää päästä tuulettamaan pääkoppaa ja törmättiin yhteen koiratuttuunkin, josta oli hetkeksi juttuseuraa
silloin on ihanaa, kun saa ajatukset muualle. Kai se on ihan normaalia, että synnytyksen lähestyessä se alkaa pyöriä enemmän mielessä, mutta inhottavaa, että se aiheuttaa tälläisen paniikin. Enkä ole edes ekaa kertaa asialla! Tytöstä taisin näillä samoilla viikoilla soitella itkuisia puheluita äitipolille, kun ahdisti. Toivottavasti joku muistuttaa mua näistä fiiliksistä, jos joskus alan haaveilemaan kolmatta
kummasti se aika nimittäin todellakin kultaa ne muistot ja nyt, kun elää taas tavallaan sitä samaa tilannetta uudelleen, niin kummasti muistuu mieleen, millainen fyysinen rääkki ja henkinen helvetti se raskausaika mulle viimeksikin oli. Ja nyt kun väliin mahtuu vielä se keskenmenokin.
Hankintoja en ole innostunut tekemään vielä. Ne tuplarattaat on hommattu jo silloin joitain viikkoja sitten, mutta nekin on vielä mun vanhemmilla. En usko, että oikein mitään edes tarvii hankkia, kun tytön vauva-ajoilta on kaikki tallessa. Vaatteita ollaan saatu mun yhdeltä ystävältä ja siskolta on tulossa iso kassillinen sitten, kun olen valmis sen kassin tuomaan kotiin. Ja jotain neutraaleja pieniä vaatteita meillä on jo valmiiksi, mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi käydä niitä läpi. Jotain pientä sänkyä olen vähän etsiskellyt torista, kun meidän makkari on yläkerrassa, enkä halua, että vauva viettää kaiket päivät siellä. Joku sellainen paikka pitää olla, mihin voin laskea vauvan turvallisesti siksi aikaa, kun itse teen muuta. Ettei tyttö pääse härkkimään, eikä kissat pääse päälle. Tuo meidän ragdoll-sekoitus on niin lapsiystävällinen, etten yhtään luota siihen, etteikö menisi vauvan päälle. Tällä hetkellä nukkuu yönsä tytön vieressä
en vaan oikein tiedä vielä, mitä etsin. Sitten on tietysti vaipat ja tuttipullon tutit ja sellaiset, mitä pitää hankkia, mutta ne ehtii myöhemminkin
joku lipasto vauvan vaatteille pitäisi kyllä löytää, kun meidän kaapit on niin täynnä tavaraa. Alan sitten kiireellä tekemään hankintoja viikko ennen synnytystä. Nythän on vasta 30. viikko aluillaan
Margareta91, pikaista paranemista!
toivottavasti alkaa jo helpottaa ja ruoka ja neste pysyy sisällä.
Pihla 29+1