Lauwra, siskon pojalla oli vauva-aikana tuollainen vuokrasänky
täytyy varmaan sitäkin harkita, jos ei muuta löydä.
Meillä ei vauvaa uskalla jättää lattialle, jos ei itse vahdi vieressä. Kun on tuo reilu 2 vuotias, joka voi yrittää nostaa tms. Ja koirat plus lauma kissoja. Liian riskialtista jättää vauva lattialle ja mennä vaikka itse vessaan
tyttö on talvivauva ja talviaikaan meillä on niin kylmät lattiat, ettei voinut lattialla pitää oikein mitenkään. Silloin meillä oli lainassa kehto, mutta nyt samainen kehto on jo muualla käytössä. Kehto meillä olikin olkkarissa ja pinnasänky sitten makkarissa.
Tänään on toistaiseksi ollut pikkuhitusen parempi päivä pelkojen suhteen. Ei ole ollut aikaa miettiä liikaa
kaveri on tulossa käymään, joten oli aamulla tartuttava imurin varteen, että tänne kehtaa ketään päästää... Sitten käytiin tytön ja koirien kanssa pienellä aamukävelyllä. Nyt tyttö katsoo nalle puhia ja vähän ajan päästä kaveri jo tuleekin
mielikin on siis ollut parempi ja hetkittäin tulee usko, että ehkä kaikki voisikin mennä ihan hyvin.
Supistuksista, mulla selvästi pahentaa, jos on pissahätä. Samaten selällään makoilu provosoi supituksia, vaikka muuten vielä voisinkin olla selälläni. Harvoin kävellessä supistuksia huomaan, enemmänkin levossa. Sama oli tytöstä silloin. Mutta just lenkin tai imuroinnin jälkeen saattaa supistella (ei siellä lenkillä tai imuroidessa), mutta ei onneksi kipeästi. Aika epämukavia ne supistukset kyllä jo on, mutta ei tosiaan kivuliaita. Lisäksi häpyluu on alkanut taas enemmän kipuilemaan. Ihan tuosta yläpuolelta ja molempiin nivusiin. Tukivyötä en pysty enää käyttämään, koska sekin provosoi supistuksia. Kuten mikä tahansa muukin puristus alavatsalla. Sama oli edellisessäkin raskaudessa.
Yöt mä nukun vielä onneksi melko hyvin kaikista peloistani ja ahdistuksistani huolimatta. Kunhan ei päästä vääriä ajatuksia päähänsä yöllä herätessään... Vessaan herään yleensä sen yhden kerran yön aikana (tytöstä ihan koko raskausajan alusta loppuun 4-6 kertaa joka yö) ja kylkeä en pysty heräämättä kääntämään, joten parin tunnin välein herään puutuneeseen lonkkaan ja on kammettava toiselle kyljelle
onneksi yleensä nukahdan nopeasti uudelleen. Öisin en myöskään supistuksia ole huomannut. Ja tuo magnesiumsuihke on auttanut pahimpiin lonkkasärkyihin
yleensä nukun sellaisen 9-10 tuntia yössä.
Huomenna neuvola. Nyt saa kyllä kontrolloida sen hemoglobiinin, että tiedän, tarviiko tuota raudan syömistä vielä jatkaa.
Pihla 29+2