Kesäkuun kullanmurut 2015 **Huhtikuu**

Kiva kuulla että muillakin remonttihommia vielä näin "loppumetreillä" :) Meillä alkaa ensi viikolla kohtuu iso remontti, useita seiniä (tiiliseiniä, ei mitään kevyitä väliseiniä) kaadetaan, täydellinen kylppäri- ja vessaremontti edessä ja vähän huonejärjestelyissä muutoksia noitten seinien kaatojen takia. Päivät ovatkin menneet kerrankin nopeasti kun olen pakkaillut ja suojaillut romuja ja irtaimistoa. Supistukset, järkyttävät liitoskivut ja selkäsärky vaivaavat edelleen, joten kipujen rajoissa näitä hommia koittanut täällä hoidella.

Mieliala ollut pitkästä aikaa hieman parempi, vaikka unet ovat edelleen kateissa. Viime viikolla mies siis hemmotteli minua, vei päiväretkelle naapurikaupunkiin ja piti muutenkin hyvänä :) Viikonloppuna näin paljon vanhoja tuttuja ja pääsin yhden lemppariorkesterin keikalle. Tällä viikollakin ehtinyt jo nähdä kavereita ja puuhailla kotona alkavaa remonttia varten. Reissutavaroita pitäisi alkaa itselle pakkaamaan; lähdetään miehen kotiseudulle vapun viettoon ja itse jatkan sieltä "remonttievakkoon" omalle kotiseudulle. Vanhan talon tiiliseinien purku saa aikaan niin jäätävän määrän pölyä, etten astmaatikkona viitsi edes yrittää jäädä kotiin remontin ajaksi. Ja kun tuo vessa/kylppäriremppa myös edessä, niin saattaisipa melko "kusiset paikat" olla kun kotona ei ole toimivaa vessaa ja suihkua ;)

Hieman kyllä jännittää lähteä reissun päälle.. Kivut välillä tosiaan erittäin pahoina, ja tietysti sitä alkaa miettimään että jos se vauva syntyykin ennakkoon. Tuonne syrjäkylille kun lähtee niin sitä apuakaan ei ole niin lähellä. Mutta toivotaan että olo pysyy edes kutakuinkin kohtuullisena, ja että vauva pysyisi mahassa vielä rempan yli!

Tänne kotiutui tänään vihdoinkin äitiyspakkaus! Viisi ja puoli viikkoa sitten hakemuksen jätin, joten kyllähän tuolla tovi kestikin. Mutta tyytyväinen olen kyllä pakkaukseen! Toppahaalarin väristä en pidä, mutta muuten kyllä kutakuinkin kaikki vaatteet ja tarvikkeet vaikuttivat hyviltä ja varmasti käyttöön pääsevät. Olin myös keräillyt tulevaa isää varten pienimuotoisen "isyyspakkauksen" jonka annoin miehelle sen jälkeen kun oltiin äitiyspakkaus pengottu läpi. Pakkaukseen olin kerännyt niitä asioita, jotka vauvalta vielä puuttuvat ja vähän henkilökohtaisia, kivoja juttuja miehelle, hierontalahjakortin ja muita hemmottelujuttuja ja tarvikkeita mitä saattaa vielä tarvita. Mies oli kyllä hyvin yllättynyt ja otettu tästä :)

Synnytysvalmennuksessakin ollaan jo käyty, melko turhalta tuntui tuokin kyllä. Täällä ei nykyisin pääse enää käymään synnytyssalissa saati osastolla, valmennus kestää pari tuntia ja on luento auditoriossa. Kuvia kätilö näytti synnytyssaleista ym, mutta iso osa kuvista ei ollut edes ajantasalla. Luulisi, että päivittäisivät edes kuvat ajantasaisiksi kun ovat lopettaneet kierrosten pitämiset odottaville :/

Huomenna olisi neuvolapäivä. Oma terkkari ei siis ole huomenna paikalla, jännä nähdä millainen terkkari vastassa on. Täytyy pyytää hemoglobiinin mittausta kun ei viime kerralla mitattu. Minulla on alkanut olemaan usein huimausta ja heikkoa oloa, jollaista ei ole aikaisemmin ollut. Hemppari ollut tosi hyvä tähän asti, saa nähdä onko muutosta tullut.

Nyt vielä jatkamaan vähän tavaroiden pakkausta ennen kuin täysuupumus iskee.

Silva ja poju 32+2
 
Citypähkinä ihan mahtava neuvola sulla! Kiva kuulla et pääset kunnolla ajan kanssa jutteleen, se auttaa kyl sikana ja just toi että koko perhe huomioidaan :) lähetän sulle paljon hyvää energiaa ja rauhaa sydämeen...

Pihla sulle ihan jätti isot super tsempit! Älä yritä olla urhea, seuraa sydäntäs! :) siel ammattilaisen kans rauhassa punnitset sun tuntoja. Yhtään ketään muuta vartenhan siel ei tarvii mitään miettiä kun sinua ja vauvaa ja kun äiti voi hyvin niin lapsi voi hyvin...

Lantion kokoa ja liitoskipuja semmonene hassu juttuhan noissa on että kummastakaan ei voi oikein päätellä mitään. Ulkoapäin leveä lantio voi olla ahdas sisältä ja sit taas kapean näköinen voi olla ihan sopivan leveä. Joillain on hirveät liitoskivut ja toisilla ei oikein mitään ja samanmoisia synnytyksiä kokevat eli joillain ne paikat löystyy kaikes hiljasuudes :). Kuitenkin toi kudostyyppi ym seikat vaikuttaa myös, stressitekijät jne niin synnytyksen kulun ennustettavuus on aika huono eli turhaan me naiset usein hermoillaan kuitenkin :) ammattilaiset kuitenkin osaa sit sanoa raskausaikana jos vaikuttaa siltä että pitää tutkia
 
Mielialat ja hormonit huomasin reilu viikko takaperin että loppuraskauden oksitosiini, endorfiini ym aineet alkaa jyllätä... Lehmänhermoisuus on palannut hullunmyllyisestä elämästä ja väsymyksestä huolimatta, kivunsietoa lisääntynyt, nukun sikeästi kun nukun jne. Pitkien supistusten aikana esikoisen halaus ja lapsen tuoksu helpotti sitä kipua alkuviikosta kun oli pari tiukkaa päivää. Uskon siis että moni muukin alkaa saada ees jonkinnäköistä helpostusta mielialoihin lähiviikkoina ;) tosin aivan kaameita katasrofipäivinä minäkin täällä ärtyilen kun nyt tarvis saada lepoo mut ne päivät onneks menee ohi ja nyt ollut taas seesteistä kun ei oo supistellu koko ajan.
 
"lauwra"
Syli, toivotaan että vauva pari viikkoa vielä malttais olla, mutta tuskin kukaan pistää pahaksi 38-39 viikoilla syntyvää vauvaa ;) Itsekin toivon, että huomenna näyttäis edes vähän kypsymisen merkkejä olevan vaikka suuresti ei olekaan supistellut ennen viime viikonloppua.

Kuusama, voi kyllä sitä voi rauhassa kaivata sitä työympäristöä! Toiset viihtyy kotona lapsen kouluikään asti, mutta kyllä mulle alkais kelvata aikuinen seura pikku hiljaa... Esikoisesta jäin saikulle kuultuani lapsen sairaudesta, joten töistä poisjäänti tuli shokkina, vaikka ei sitä silloin ehtinyt ajatella.

Mun selkäkivut on menneet parissa päivässä ihan kamaliksi. Tuntuu, että joku hermo olisi jumissa kun välillä kipu iskee niin, että meinaa jalat lähtä alta. Täytyy tästä keskustella huomenna lääkärin kanssa.. Tukivyöstäkään ei tunnu enää olevan apua.
 
"*Pihla*"
Kiitos tsempeistä huomiselle :) kyllä tässä jo vähän jännittää, mitä siellä arviossa selviää, onko kaikki hyvin ja mihin ratkaisuun päädytään. Niin kovin toivon, ettei siellä ole yksikään niistä huonoa suomea puhuvista mieslääkäreistä, kun silloin siitä käynnistä on vaikea saada mitään irti. Tänään olen ollut aika hermoheikko ja melkein pöllytin yhden 80 kiloisen koiraparan niskapers-otteella ulos, kun meinasi jyrätä tytön... Ja sillä koiralla on kuitenkin yli 20kg painoetu :D ja mähän ihan tykkään koirista, nytkin tuossa mun vieressä yksi makoilee. Kai se huominen vaan jännittää enemmän kuin uskonkaan.

Syli84, toivottavasti vauva nyt tosiaan vielä pari viikkoa pysyisi mahassa :) sitten varmaan oletkin jo ihan valmis synnyttämään :D ja vauvakin on valmiimpi kuin nyt. Tsempit myös sinne :)

Silva88, kiva kuulla, että mieli on nyt parempi :) jospa se siitä nyt tasaantuisi. Ei niitä masennus-ahdistuksia kenellekään toivo. Niiden kanssa on tosi inhottava olla ja elää.

Täällä tosiaan ollut tänään vähän äkkipikainen olotila. En mielestäni ole ollut mitenkään kärttyinen, mutta mieliala on heitellyt välillä ihan normaalista hullun raivoon hetkessä. Onneksi kukaan ei ole oikeasti joutunut kärsimään sen takia :D ja jotain kuumia aaltojakin on havaittavissa... :D siis ihan järjettömän kuuma! Tänään on kyllä ollutkin lämmin päivä, mutta ei nyt sentään kuuma. Huh.

Vauva on kuitenkin liikkunut mukavasti, joskin välillä aika ikävästi painanut kylkiluita. Ja ikäviä vihlontoja häpyluussa. Huominen näyttää, saako mies luvan muutamalle vappuoluelle vai ei... :D

Lauwrallekin tsempit huomiseen! :)
 
Valmennuksista: Kahdesti on käyty, aiheina on olleet imetys ja synnytys. Eipä niistä juuri hyötyä ole ollut. Imetyskerralla oli yksi oikeasti hyödyllinen juttu, jota ei ollut neuvolasta saaduista opuksista tai netistä tullut vastaan. Synnytyskerralla olisin toivonut esim. rentoutuskeinoista, hengityksestä ja äänenkäytöstä jotain infoa, mutta tosi ympäripyöreää juttua (ja niitä vanhoja kuvia) oli.

Pinna kiristyy mullakin tavallista helpommin. Mies on välillä suunnilleen ainoa ihminen, joka ei ärsytä. Koko raskauden ajan on myös ollut tavallista herkemmin kyyneleet silmissä. Välillä siihen ei tarvitse kuin kuvan pienestä vauvasta. :D

Mäkin edelleen tykkään neuvolakäynneistä. Se täti on mukava, käynneistä jää aina hyvä mieli, ja eka raskaus kun on kyseessä, olen arvostanut hyvää neuvolapalvelua. Hnkilökemiasta se varmaan paljon riippuu ja siitä, ovatko neuvolantädit töissä oikealla alalla vai eivät.

Tänään oli fyysisesti parempi olo kuin pariin viikkoon. Kiipesin portaatkin kuudenteen kerrokseen hujauksessa ja hengästymättä, vaikka vielä eilen parinkin kerroksen kiipeäminen sattui ja puuskututti. Muutenkin oli energiataso ihan eri kuin viime viikkoina. Tietty sitten innostuin touhuilemaan liikaa, mikä tuntuu nyt illalla jaloissa ja lantiolla.

Pihlalle ja Lauwralle tsemppiä huomiselle. :) Ja hurjaa, että pian näitä vauvoja alkaa oikeasti tulla maailmaan! Vaikka maha ja vauvan liikkeet ja moni muukin asia tekevät vauvan jo nyt konkreettiseksi, on silti jotenkin vaikea tajuta, että muutaman viikon päästä meille ihan oikeasti tulee pieni ihminen.

Tähkä 32+2
 
Meillä jäi kaikki valmennukset välistä, ei vaan ollut yhtään energiaa kun ne ajoittui sinne mun kovimman väsymyksen ja huonoimpien öiden aikaan. Mä nyt luotan siihen että siellä ei jaettu sellaista salatietoa mitä ei mistään muualta löydä.

Mä olen nukkunut koko yön läpeensä ilman ainuttakaan herätystä :O Toki havaitsin jossain välissä että vauva muljutteli itsensä ympäri, luultavasti kävi ihan kunnon kierroksen ja asettui sitten, mutta en herännyt silloinkaan. Aamulla olinkin sitten ihan virkeänä jo puoli kuudelta ja sain mulle-niin-tärkeää pötköttelyaikaa sängyssä peräti puoli tuntia ennen kellonsoittoa =)

Mua melkein jo hirvittää tämä virkeys! Olen aivan entisenlaisissa voimissa, mitään paikkaa ei kolota ja pakkaan ja kannan sujuvasti muuttolaatikoita. Onkohan tässä nyt tulossa joku romahdus, jos tämä on vain tyyntä myrskyn edellä? :D

Pihlalle mahdottoman isot tsempit tähän päivään! :hug:

Kuusama ja Vauva-T rv 32+5
 
Nauti Kuusama virkeydestäsi! On tämäkin, että hyvästä olosta seuraa heti epäluulo, että mitäs tämä nyt on ja koska tämä kostautuu. :D Itsekin nukuin loistavasti, olen pirteänä töissä, ajatus kulkee ja kroppa tuntuu oudon normaalilta. :O Saa nähdä, miten kauan kestää.
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Kuusama ja muut vaivattomat, tiedän, ettei se oo helppoa, mutta yrittäkää nauttia normaalista olotilasta! :LOL:

Mulla alkoi supistelemaan eilen oikeastaan heti kun tulin töistä, siis niitä kivuttomia supistuksia. Yhden kerran oli pienoista menkkajomotusta, mutta levolla sekin poistui. Aluksi tunnistin kyllä hyvin supparit ja ne meni pois omia aikojaan, mutta loppuillasta vatsa oli kyllä kova kuin kivi ja ehdin jo vähän panikoimaan ja kovasti tökin mahaa ja mietin, että johtuuko pinkeä maha nyt siitä, että vauva on pöngertänyt itsensä hassuun asentoon vai onko menossa joku kestosuppari. Ja koko eilisen päivän olin itse siis ihan rättiväsynyt, mutta mahassa oli sit menossa sitäkin kovemmat bileet aina aamuyöhön asti. :D Saas nähdä, mitä tämä päivä tuo tullessaan.

Mä olen iloinen siitä, että mulla on vaan muutaman kerran mennyt "raskaushormonihirviö" -vaihde päälle. Ajoittain on kyllä esiintynyt itkuisuutta, varsinkin alkuraskaudessa ja varsinkin silloin, kun oon vahingossa nähnyt jonkun eläinvideon. Muistan kuinka itkin silmät päästäni sellaiselle videolle, missä ihmiset auttoi pulassa olevia eläimiä. :D En pystynyt edes katsomaan sitä loppuun asti.

Mä kyllä jo malttamattomana odotan äitiyslomaa, että saa vihdoinkin nukkua niin paljon kuin ikinä haluaa. :) Enää 7 työpäivää jäljellä!

Mamira 32+6
 
Eilen käytiin kasvukontrollissa. Vauva painoi nyt 2280g, pienenä lääkäri piti, mutta kuitenkin vielä sallituissa rajoissa. Virtauksetkin oli jälleen kunnossa, kuten viimeksikin. Alle kolme kiloista vauvaa meille lääkäri kuitenkin sanoi odotettavan, eli onhan se nyky mittakaavassa pieni.

Sokerilääkityksestä juteltiin asiallisesti. Jos viikkoja olisi 32, lääkäri aloittaisi empimättä lääkityksen. Nyt hyötyisin lääkityksestä kuulemma kaksi viikkoa, sillä hoitotasapainon löytäminen vie pari viikkoa ja sektioon on enää alle neljä viikkoa.

Kultatiuku ja pikku pupunen rv35+2
 
"lauwra"
Kultatiuku, järkevältä kuulostaa tuo lääkärin kanta lääkitykseen. Kahden viikon takia tuskin kannattaa kun ei ole välttämätöntä.

Jokohan Pihla tulee pian kertomaan kuulumisia, aamusta kun oli aika ä-polille :) Itsellä aika on vasta klo 13. Ihana appiukko tulee kohta minut hakemaan niin ei tarvitse kolmella bussilla matkustaa sairaalaan.

Mua taas alkoi ahdistaa mokoma synnytystapa-arvio. Mietin päässäni kuinka lääkäri alkaa ultraamaan ja mitään ei kuulu. Tai sitten minulle sanotaan, että "nyt heti leikkaussaliin!" Plääh. Ois helpompi kun ois vähän tyhjempi pää :)
 
"*Pihla*"
Kiitos tsempeistä :) nyt tulin kertomaan, mitä siellä sanottiin. Sisko vahti tyttöä aamulla ja tuli sitten vielä tässä meillä käymään, niin en ole päässyt aikaisemmin kertomaan uutisia :D

Oli oikein ihana nuori naislääkäri. Synnytystapa-arvioon meni tunnin verran ja sitä ennen olin käyrillä. Kaikki oli ihan hyvin. Kohdunkaulaa edelleen 3-4cm... Ei siis ole just tulossa. Istukka on noussut tosi ylös :D ei ole lähelläkään sektioarpea ja arpi on ultrattu sekä vatsan päältä että alakautta ja oli kuulemma siistin näköinen. Vauva vaan on pieni. Kasvu on hidastunut ja painoarvio nyt 2178g. Viimeksi siis oli 1700g 4 viikkoa sitten, joten jopa tyhmä tajuaa, että kasvu on hidastunut. Virtaukset oli kuitenkin hyvät ja käyrällä kaikki näytti hyvältä. Vauva liikkuu hyvin ja vakuuteltiin, ettei syytä huoleen ole. Mun mielenrauhan takia menen kuitenkin viikonloppuna käymään käyrillä, ensi keskiviikkona on neuvola ja ensi viikon perjantaina kontrolloidaan taas tuota kasvua. Lääkäri päätyi suunniteltiin sektioon meidän keskustelun perusteella. Sanoi myöskin sitä, että se mulla selvästi itsellä on enemmän ajatuksissa ja kysyi, että sovitaanko päivä. Meillä on nyt siis takaraja, mihin mennessä vauva syntyy! :) ensi viikon perjantai näyttää, joudutaanko sektiota aikaistamaan, vai mennäänkö suunnitelman mukaan. Jos vauva ei ole juurikaan kasvanut 1,5 viikossa, niin aion jo itsekin vaatia, että päivää aikaistetaan. Ei kai se ole meidän kummankaan etu jatkaa lähemmäs laskettua aikaa, jos vauva ei kasva kunnolla ja mulla on näin hankala olla... Alustavaa sektiopäivää en aio teille kertoa, kun sitä ei tulla kertomaan muille kuin lapsenvahdille :D

Lauwra, mulla oli aamulla ihan samat pelot kuin sulla. Tiesin kyllä, että hengissä tuolla ollaan, kun piti siinä just aamujumppaa :) mutta pelkäsin, että jotain muuta kamalaa löytyy ja minut
kiidätetään suoraan sektioon. Sun kuulumisia odotellessa :)

Viime yö meni 4 tunnin unilla, kolmessa pätkässä. Pyörin hereillä yli kolme tuntia putkeen... Vähän jänskätti tuo synnytystapa-arvio ja yöllä supistelikin oikein mukavasti. Ei varsinaisesti kovin kipeästi, mutta tosi epämukavasti. Varmaan mun oma hermostuneisuus lisäsi supistuksia, kun en yleensä öisin niitä rekisteröi.

Kuusama ja muut, jotka saatte nauttia vaivattomasta ja energisestä olosta... NAUTTIKAA! Se on jotain sellaista, mistä itse voisin vaikka vähän maksaakin, jos olisi rahalla ostettavissa :D

Pihla 36+3
 
"lauwra"
Huh! Lääkärikäynti takana :) Toisin kuin Pihlalla, mulla oli vanha mieslääkäri, mutta valtavan mukava! Vauva oli hyvänkokoinen ,2984g eli täysin keskikäyrällä. Kumpikaan ei nähnyt sektiolle tarvetta. Keskusteltiin käynnistämisestä ja olimme samaa mieltä myös näistä arven repeämistodennäköisyyksistä. Eli vaikka ne pieniä onkin, käynnistämistä tahdotaan välttää. Näillä näkymin vauva saa siis rauhassa kasvaa ja vasta viikolla 41 on yliaikaiskontrolli jos siihen mennään. Olin ajatellut vaatia sitä lantion kuvausta ja käynnistämistä, mutta tuo ihana lääkäri sai minut vakuuttuneeksi ilmankin. Sanoi, että minun hoikka kroppa on A-luokkaa synnyttämistä ajatellen ja että Taysissa on todella ammattimainen henkilökunta mua auttamassa :) Nyt siis toiveena, että poika lähtee itse tulemaan ulos. Sektion kokeneena on toisaalta ihanaa päästä kokemaan nyt se jännitys kun ei tiedä koska tämä täältä tulee! Jos tulee uusia ahdistuksia niin sitten neuvolan kautta saan uuden ajan :) Mitään käyriä ei otettu eikä alapäätä käpälöity, joten kypsymisasteesta ei ole tietoa. Ajattelin neuvolasta pyytää vielä yhden lääkärikäynnin että sen katsovat vaikka 38-39 viikolla.

Toivon Pihlan vauvalle kasvuspurttia! Että sitten pääsisitte molemmat mahdollisimman nopeasti syntymän jälkeen kotiin :)

lauwra & poika 35+5
 
"*Pihla*"
Lauwra, ihanaa, että sulla kaikki oli hyvin ja uskallat luottavaisin mielin lähteä alatiesynnytykseen :) toivottavasti vauva päättää tulla ulos laskettuun aikaan mennessä :) mulla oli ekassa raskaudessa synnytystapa-arviossa sellainen vanhempi mieslääkäri ja mun ennakkoluuloista huolimatta oli kyllä tosi mukava ja rauhoittava tapaus :)

Siis mullahan on tapahtunut kypsymistä niinkin paljon kuin että 8 viikkoa sitten kohdunkaulaa oli 5cm ja nyt tosiaan se 3-4cm :D silti lääkäri käski välttämään fyysistä rasitusta ja lepäämään, jos supistelee.

Kasvuspurttia toivon minäkin. Ärsyttävää, että nyt se vauvan koko alkoi kuitenkin mietityttämään, vaikka lääkäri vakuutti, ettei tarvi olla huolissaan ja se ylimääräinen käyrille menokin on vain mun oman mielenrauhan takia. Ja jollain tapaa kuitenkin osasin odottaakin, ettei kasvu ole ollut toivotunlaista, kun tyttökin oli niin pieni syntyessään. Silloin mulle heitettiin "pääepäilyksi", että on geneettistä ja mä vaan teen pieniä lapsia. Onneksi vauvateho sentään on taas samalla osastolla, missä synnyttäneet äiditkin on, että on ainakin lyhyt matka vauvaa katsomaan, jos teholle joutuu.
 
"Catnip82"
Hienoja synnytystapa-arviokuulumisia!!! Niin Pihla kuin lauwrakin vaikutatte olevan tyytyväisiä päätöksiin joten nyt vain levollista mieltä molemmille. Mutta vähän ilkeää pihlalta kun pitää meitä jännityksessä tuon päivän suhteen ;)

Täältäkin iloiset tsempit kaikille vaivattomille odottajille, nauttikaa olostanne!!!!

Täällä supistuksia, kivuttomia tosin mutta tukalia silti, tulee vähäisestäkin rasituksesta. Verenpaineet edelleen koholla vaikka saakin levätä..koko ajan voimaton olo ja voisi vain nukkua. Huomenna neuvola, ensin thlle aika ja sitten lääkäri. Saa hieman tietää miten on asiat ja miten edetään jatkoseurannan kanssa.

Catnip82 + kyytiläinen 32+5
 
"*Pihla*"
Catnip, tuohan nyt on vaan tuollainen alustava päivä, niin mitä sitä huutelemaan :D supistukset osaa kyllä olla tosi väsyttäviä, vaikkei ne kipeitä olisikaan. Riittää, että ovat epämukavia ja tukalia, niin ottaa se voimille, kun koko päivän supistelee. Muista pyytää hemoglobiinin mittaus, jos olo on voimaton :)

Onko muilla kuumia aaltoja? :D siis oikeasti... Yhtäkkiä puskee päälle oikein kunnon kuumuus. Ei hiki, vaan kuumuus. Ja mä normaalisti palelen! Nyt tuntuu, että voisi käydä pakastimessa viilentymässä välillä, kun iskee kuuma aalto :D
 
Moi!
Komppaan Catnippiä, nyt vaan lunkisti Pihla ja Lauwra kun ei tartte enää arpoa :) pikkasen kyllä kieltämättä kiinnostas se Pihlan päivämäärä.......!!

Ei oo kuumia aaltoja muuten ku iltaisin sängyssä jalkapohjat on ihan tulessa ellen nukahda samantien. Tosi ärsyttävää!! Kaikki keinot kokeiltuna olen päätynyt laittamaan jalkoihini jääkylmällä vedellä kastellut sukat! Ei auta muu :'D
Niin ja kuten jotkut muutkin täällä kirjotteli niin joskus herään yöllä hiestä märkänä...
Ja päivällä tekee mieli vähän väliä jotai kylmää juotavaa, mehujäätä tms...

Tänään sain turvakaukalon postista, samoin ihanan vaunuverhon uusiin vaunuihin! Ostettiin Britaxin kaukalo ja brion smile-vaunut. Kyl nyt kelpaa!

Nyt ruoka uunista ja oottelemaan ukkokultaa töistä päivällisseuraksi, ootellessa sohvalle pötkönpötkön..

POX 32!
 
Hienoa, että Pihlalle ja Lauwralle jäi käynneistä hyvä mieli! =) Kiva kuulla, että sattui kohdalle ymmärtäväiset ja hyvät lääkärit.

Järjetön juustonhimo iski tänään. Kaikki herkullisimmat juustot ovat raskauden aikana kiellettyjä, ja ai että kun juustotiskin ohi mennessä olisi tehnyt mieli ostaa kilotolkulla niitä juustoja. :D Ylipäätään eilen ja tänään on tuntunut ihanalta, että on taas kunnolla nälkä. Etomisen ja pahoinvoinnin takia saattaa mennä viikkojakin, että näläntunnetta ei vaan tule. --> Ruuanlaittoon. :D

Tähkä 32+3
 
"lauwra"
Tähkän sairaalakassista saattaa siis löytyä kilo juustoja vietäväksi synnärille ;)

Kiitos kaikille tsemppauksista! Olen kyllä nyt tosi hyvillä mielin :) Ja se vaatii nyt pienen uudelleen asennoitumisen, että tämä poika voi sen kaksi viikkoa mennä yliaikaa. Mutta jos hän on valmiimpi silloin vasta tulemaan pois, niin sitten se menee niin ja minun on se kestettävä. Eli pyrin pitämään valitukset oloista minimissä, vaikka hankalaa se varmasti on :D
 
..malsa
Nopeesti vaan sanon kun monta kertaa pitäny pistää... Niiin mä olen jotenkin varmasti sitä mieltä, että ensimmäinen vauva tähän ketjuun syntyy 13.5. :) tai sitten tää oma syntyy silloin, toi päivämäärä mulla vaan on pukannu päähän syystä tai toisesta.

Malsa ja pojuE 34+6
 
Pihla Ja lauwra ihanaa, onnea hienoista uutisista kummallekin! Mahtavaa että teille osu hyvät ja asiansaosaavat lääkärit :) nyt saatte laskeutua rauhaan asian suhteen ja valmistautua ilolla tulevaan kun tuommoinen iso stressimöykky on poissa!

Kuumat aallot ja yleinen kuumuus on tullut myös tänne joitain viikkoja takaperin. Öisin normaalisti nukun sukat jalassa ja pitkähihainen pyjama ja joskus lisäpeitto kun on kylmä aina. Mies vieressä saattaa nukkua lähes alasti pelkällä lakanalla. No nyt on melkein osat vaihtunu :D mut ihan kiva olla ees jollain lailla kuuma kissa kun muuten tää olo ei oo hirveen sensuelli :LOL:
 
Catnip82 mitä konsteja noihin verenpaineisiin on jos jäävät liian korkealle? Muuta kun osastolle pötkötteleen ja seuraan tilannetta, lääkitäänkö sitä raskauden aikana? Mulla alapaineet ollu nyt jatkuvasti yli 80 mutta en oo kyllä tehny mitään asialle ja koko kroppa ollu kyl kovassa stressissäkin :ashamed: ja esim suolaa on lappanu ihan liikaa... Onko sulla ollu ennen raskautta korkeat paineet? Mulla on yleensä taipumusta liian alhaisin paineisiin niin nyt on ollu ihanaa kun ei huimaa jatkuvasti ja siksikin ehkä vähän liian rennosti ottanut ton asian :ashamed:
 
"lauwra"
malsa, nyt en sitä kysynyt, mutta viimeksi painoarvio oli hieman keskikäyrän yläpuolella ja sen mukaan olisi rv40 arvio ollut 3800g. Nyt oli siis alle 100g ero keskikäyrään, joten olisko se siinä 3700g paikkeilla laskettuna aikana. :) Neuvolassa ensi viikolla kysyn tuota vielä kun heillä on ne käyrät.
 
"*Pihla*"
Mun päivämäärä voi vielä muuttua, jos vauva ei ole ensi viikon perjantaina kasvanut tarpeeksi. Sitä paitsi, mitä hauskaa siinä olisi, jos kaikki tietäisi, milloin se syntyy, enkä mä pääsisi itse kertomaan uutista kenellekään :D

Mulla ei edes mitattu verenpainetta tänään ihan mun omasta toiveesti. Tiesin, että se varmasti huitelee ihan järjettömissä lukemissa supersurkeiden yöunien jälkeen ja sitten olin vielä niin hermostunutkin, että kädet tärisi. Päädyttiin sitten siihen, että parempi olla mittaamatta, ettei mittari hajoa :D kuitenkin viikon päästä on neuvola, niin siellä sen näkee. Ja saa kyllä kontrolloida sen hemoglobiinin! Hitusen toiveikas olen, että olisi lähtenyt nousuun, mutta niin olin viimeksikin ihan varma siitä ja olikin laskenut kuin lehmän häntä.

Korkeisiin verenpaineisiin vielä... Mun serkku sai viimeisillä raskausviikoilla verenpainelääkityksen, kun paineet oli liian korkeat. Mitään raskausmyrkytyksen oireita ei ollut, pelkästään tuo korkea verenpaine. Sitä en tiedä, miten pitkään lääkitys on jatkunut synnytyksen jälkeen, kun ei ole tullut puheeksi.

Malsa, mä olin alunperin varma, että meidän vauva syntyy 13. päivä, mutta se ei ainakaan ole se sovittu päivä, niin ehkä silloin syntyy jonkun muun vauva :D

Jäätelö himottaisi. Johtuu varmaan tästä kuumuudesta. Pitääkö tässä kohta laittaa ilmalämpöpumppu jäähdyttämään... :D just tänään sammutin koko pelin näiden kuumien aaltojen takia. Huh, onneksi laskettuaika ei ole loppukesästä...
 

Yhteistyössä