Huh josko vihdoin kerkiäisi/jaksaisi kirjoitella! Olin jo yksi ilta kirjoittamassa mutta taapero ei sitten meinannut nukahtaa ja oli pakko lopettaa. Joka päivä käyn kyllä lukemassa muiden kuulumiset
Myös minulla oli siis tänään äitiyspolikäynti, jossa sitä
etistä istukkaa katsottiin. Se ei ollut kuin 3 mm siirtynyt ylöspäin kahden viikon aikana, eli on vielä alle sentin päässä kohdunsuulta. Sain sitten uuden ajan rv 36+4, jolloin luulisi jo sektioaikaa saavan jos tilanne on edelleen sama. Turvarajaa yritin kysellä, mutta lääkäri ei suostunut (osannut?) sanoa mikä se sitten minun kohdalla olisi. Olen nyt kyllä asennoitumassa siihen sektioon kun tilanne vaikuttaa edelleen huonolta alatien kannalta. Olisi vaan kiva jo tietää itse synnytystapa. :| Kotiohjeiksi sain yhdyntäkiellon ja ylimääräisen rasituksen välttämisen (hei kiva toi 2v kotihoidossa
) mutta ei sen kummempaa...Miten sulla
Neiti Sievänen, onko kontrolli vielä edessä?
Vauvan painoarvio oli 2,2 kg kuulemma normaali koko, tänään siis rv 33+6.
Kohdunkaula kiinteä ja kiinni, kaulaa noin 3 cm, eli hyvä sen etisen istukan kannalta ettei ole mitenkään pehmennyt vielä.
Muuten otettiin sitten niin kaikki testit mitä ikinä keksii: virtsa, verenpaine (puhtaat, matalat) hiiva, raskausmyrkytysverikokeet (koska oli edellisessä raskaudessa) sekä vielä sydänfilmi, koska kerroin että välillä
sydämeen pistää, Onko muilla ollut kyseistä vaivaa? Ilmenee hermostuessa yleensä eikä välttämättä helpota levollakaan. Ei ole kuitenkaan päivittäistä. Soittoa olisi pitänyt tulla tänään jos jotain hälyttävää olisi löytynyt, eli ilmeisesti kaikki ok. Neuvolasta nyt viimeistään saan tulokset sitten kaikesta.
Kiva että
Pihla ja
Lauwra saivat mielenrauhan ja kohdalle sattui hyvät lääkärit! Olen sivusta seurannut synnytyspelkoisen ystäväni taistelua, kun ei lääkäri millään meinaa uskoa pelkoon (liian suuresta vauvasta) vaikka on jo käynnistys luvattu yhden lääkärin toimesta, vaan yrittää suostutella siitä pois. Suututtaa ihan itseänikin se hänen kohtelunsa.
Synnytys-esitietolomakkeen sain edellisellä kontrollikäynnillä ja toiveiksi laitoin oman huoneen (synnytyksen jälkeen), paljon kivunlievitystä sekä että en halua nähdä piikkejä jotka minuun laitetaan, Pieni piikkikammo siis löytyy. Samansuuntaisia toiveita laitoin jo ensimmäisessä synnytyksessä ja kaikki toteutettiin paitsi huoneen jouduin jakamaan koko ajan, mikä oli itselleni vaan viihtyvyyden kannalta huono juttu. Ensimmäisen kohdalla ei ollut mahdollisuutta perhehuoneeseen jonka olisin ehdottomasti halunnut, toisen kohdalla niitä olisi mutta se ei vaan ole järkevää kun meillä on tuo taapero joka tarvitsee isäänsä enemmän kuin minä häntä.
Kunhan mies pääsee synnytykseen mukaan olisi mahtavaa... Sekään kun ei ole itsestäänselvyys kun sukulaiset asuvat 300 km:n päässä. Sen kannalta suunniteltu sektio olisi siis ihan jees
! En tosiaankaan halua synnyttää yksin :'(
Muutenkin hieman hankalaa ollut viime aikoina tuon 2:vn kanssa kun on kova uhma päällä ja nukutus hankalaa. Onneksi mies hoitaa yhden nukutuksen päivässä ja viikonloppuisin kaikki, on mua paljon parempi siinä hommassa. Menisipä pahimmat taistelut ohi ennen vauvan syntymää...
Vauvan vaatteet on lajiteltu lipastoon ja pahvilaatikoihin koottain, pinnasänky paikallaan, rattaat ja kaukalo hommattu. Hoitopöytä laitetaan parin viikon päästä kasaan (kylppäriin). Vielä puuttuu jotain pientä ostettavaa (vaippoja, harsoja, lisää vaatteita
) Ja lisäksi pitäisi pestä leluja ja tuttipulloja etukäteen. Viikot vierii nopeasti!
Lissu ja pikkuveli 33+6