Kesäkuun kullanmurut 2015 **Huhtikuu**

Joo, ei kai tässä ole vaihtoehtoja. Vai menisköhän selitys läpi että "ihan vaan vähän raskaushuuruissani murtauduin tänne.." ;)

Tuli tuossa mieleen että paljonko teillä muilla n. 33 viikolla olevilla on mahanympärys? Minä tuossa mittasin ja sain leveimmältä kohtaa tulokseksi 110 cm. Äitini väitti pieneksi.

Hienoa, lauwra että reissu sujui onnistuneesti! =)
 
Viimeksi muokattu:
Mamira siis kiitos, olisin voinu kirjoittaa just samat sanat tuosta synnytykseen valmistautumisesta! Ja toi on oikeesti just noin! Mä siis pelkäsin synnytystä viel kun esikoista aloin odottaa ja sit vaan otin asiakas alkaa valmistautua just joogan, hypnosynnytyksen yms hengitys, rentoutus ja mielikuvaharjoitusten avulla. Ja sain aivan mahtavan voimaannuttavan ekan synnytyskokemuksen :) sain synnyttää ilman oksitosiinitippaa ja epiduraalia ym joita jännitin enemmän kun synnytystä itsessään ja nyt oon menos taas ilolla ja innolla synnyttämään :) mut senverta maratoni mun eka synnytys oli et olis tullu kyllä tosi huonot kokemukset jos olisin menny mentaliteetilla " kyl ne kätilöt ja kroppa sit tietää..." Ja pelko ois kyl jääny.

Hep87 jos juot pelkkää vettä se huuhtoo loputkin kivennäisaineet ja krampit vaivaa, vaihda kivennäisveteen tai vaikka laihaan marjamehuun tms.

Pihla ja Lauwra mäkin täällä jo kuulostelen oloja kun 35 vko täynnä ja viime keskiviikkona jo kätilö/Th sano et saan jatkaa normaalisti vaikka supistaa kun viikkoja on jo hyvin ja vauva ei aineka käteen tunnu miltään liian pieneltä. Voi vitsi, tuli semmonen pysäyttävä fiilis et siis mitä häh niin se lapsi saattaa siis tulla nyt sit ihan millon vaan :O eli iiiiik.. Ja ehkä jaatte saman olon että kun on jo lapsi ennestään, tää keskittyminen raskauteen, synnytykseen ja siihen et tosiaan tuolta puskee kohta uus ihminen syliin on vaan välillä vähän hakusessa.. Mä varmaan vaan havahdun synnäriltä joku päivä vauva kainalossa että missä hitos mä oon ja mikä tää tyyppi täs on? Ai niin... :D

Täällä supistaaaa niin helposti nykyään ( nytkin ja inhasti) pidän jalkoja ristis äitienpäiväviikonloppuun kun juhlitaan ensikon synttäreitä ja sit annan luvan tulla, 37 vko täyttyy sillon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mamira
Kuusama, mittailin, että mulla on mahanympärys 98 cm. Ja rv 33 menossa siis. Silloin, kun panikoin tän mahan pienuudesta yritin etsiä jotain viitearvoja, mutta eiköhän toi ole niin yksilöllistä ja riippuu lähtöarvoista. Kun mullakin siis raskautta ennen vyötärönympärys öööp 60-jotain cm ja ylipäänsä olen aika hoikka.
 
Miks mun piti kehua että helpolta tuntuu.. Tänään heti ollut niin tuskaista jotenki, sekä mahan kanssa että oman mielen, välillä tuntuu jotenki et tulee hulluksi.. Siis jotenki kaikki tuntuu niin kauheen vaikeelta :/
Kuusama, mulla 109 näytti ympärys :D Tänään siis 33+6.
Ylimäärästä kyllä jonkun verran löytyy...
Musta ei kyllä oo tuntunu yhtää et ois iso maha, paitsi tänään ku eräs työntää kättä/ jalkaa jonnekin tonne kylkiluiden alle..

Huomisesta parempaa päivää toivoen:D miiula
 
No niin, olen siis virallisesti iso :LOL: Mulla on kyllä vähän pehmustetta tuossa jenkkakahvoissakin. Tosin mulla on ollut joskus melkein tän kokoinen läskimahakin, ja mun mielestä tää vauvamaha on paljon kätevämpi kun on ihan kiinteä ja jotenkin sulautuu paremmin vartaloon. En ehkä ole ihan normaali, mutta mä olen nyt vasta alkanut kunnolla nauttia tästä touhusta :D Ja kohta se sitten loppuu.
 
"*Pihla*"
Syli84, mä kyllä automaattisesti edelleen himmailen, jos alkaa supistaa :D vaikka sunnuntaina ollaan täysiaikaisia :O saisi nyt ainakin ensin selvitä siitä synnytystapa-arviosta, ennenkuin tyyppi päättää tulla pihalle. Yksi murhe vähemmän, jos ei tarvitsisi miettiä vauvan kokoa tai kohdun repeämistä... :D miestä olen jo vähän tässä pelotellut, kun jääkiekon mm-kisat on kohta alkamassa ja finaali taisi olla 17. päivä, että mä todella toivon (ja haluan uskoa), että tämä on syntynyt 17. päivään mennessä ja että mistäs sitä tietää, vaikka oltaisiin synnyttämässä just, kun tulee finaali :D itse en siis jääkiekkoa seuraa, joten pakkohan sitä vähän on piruilla... ;)

Kuusama, mulla oli ekassa raskaudessa viimeisilläni ollessani (tyttöhän syntyi 37+5) mahan ympärys 94cm... :D nyt on 105cm ja mun kroppaan se on ihan valtava! Mieskin tuossa päivitteli, että tuolla on varmaan 7 kiloinen vauva, kun maha on niin iso... Siis mähän olen itse 155cm pitkä ja normaalisti sellainen 45 kiloinen, että tämä maha tässä kropassa tosiaan näyttää isolta, vaikkei senttien mukaan sitä olekaan. No, mä en 7 kiloiseen vauvaan usko, kun en usko edes 3 kiloiseen :D

Kaupassa käynnin jälkeen iski niin kova alaselkäkipu, että jos olisi vielä alkanut supistaakin, niin olisin jopa saattanut lähteä näytille. Kuuma kauratyyny helpotti selkäkipuun ja äsken otinkin panadolia, että saisin nukutuksi. Iskias vaivaa, samaten oikea lonkka ja tuo selkä. Uusimpana kaverina on närästys. Alkanut vaivaamaan ihan päiväsaikaankin, eikä enää riitä yksi rennie päivässä. Onneksi rennie kuitenkin edelleen auttaa, vaikka sitä joutuukin ottamaan helposti kolmekin kertaa vuorokaudessa. Tytöstä ei missään vaiheessa närästänyt niin, että olisin voinut varmuudella edes sanoa, että närästää :D
 
"lauwra"
ÄITIYSJOOGASTA ja HENGITYSHARJOITUKSISTA piti vielä sanoa, että olin aikeissa mennä työväenopiston kurssille, joka olisi ollut 4 kertaa nyt toukokuussa, mutta se olikin peruttu :( Toi MAMIRAN kokemus hengitysharjoituksista pienissä venytyskivuissa kuulosta kyllä hyvältä ;) Jollain lailla olisi hyvä niitä harjoitella, vaikka se tuntuukin oudolta. Toki uskon myös, että ilman harjoitteluakin selviää jos sellainen tilanne tulee ettei niitä ehdi harjoitella, mielestäni omaan melko hyvän kipukynnyksen.

Aina välillä minäkin sanon miehelle, että "kohta meillä on vauva!", mutta musta tuntuu ettei se ajatus todella ole vielä oikein muhunkaan uponnut :D

ja PIHLA, me vitsailtiin kans kisojen aikaan synnyttämisestä :D Molemmat seurataan tiiviisti jääkiekkoa, joten tultiin siihen tulokseen, että kyllä sitä synnärilläkin katsotaan ;)
 
"*Pihla*"
Lauwra, munkin mies sanoi, että onhan siellä sairaalassakin telkkari :D mä nyt omalla tuurillani joka tapauksessa saan huonekaverin, joka haluaa katsoa kaikki pelit... Täytyy etsiä kännykkään kuulokkeet, että voi itse katsella muita ohjelmia puhelimen kautta, jos näin pääsee käymään :D

Ei ole täälläkään uponnut tajuntaan, että kohta meillä (toivottavasti) on vauva. Enpä viime kerrallakaan ehtinyt sen melkein 38 viikon aikana sisäistämään edes sitä, että olen raskaana. Ehkä olen vähän hidas... :D
 
..malsa
Jee tänään alkoi äippäloma :)) suuri muutos näin hoitovapaan jatkeeksi ;)

Hyvin nukuttaa täälläkin.. Päivällä en saanut unta kun nukuttiin tytön kans päikkäreitä, illalla sit itkinkin ihan kunnolla väsymystä ja muutenkin ihan poikki. Nukuin 1,5h hyvin sitten olenkin herännyt 20-30 min välein. Huomenna myös hieno päivä tiedossa kun mies vielä töiden jälkeen lähtee lopputyötä hiomaan ja tuleekin sitten joskus ties milloin. Voi itku jo nyt.

Noidun teille muille parempia unia täällä loppu yön. :)

Malsa ja pojuE 34+5
 
Malsa tääl yks uneton kans :wave: alkuyön sain onneks unta vissiin reilu 5 tuntia yht mutta mulla alkanu taas lonkat ja lantio paukkuun ja kylkikaari/ kylkiluut.... Ja kun ainoo nukkumisasento on kyljellään niin yhtälö ei ihan toimi. Ja tietty mun tarvii kiireellä heti aamusta kurvata kaupan ja verikokeiden kautta lääkärineuvolaan ja sit kiireellä kotiin et ukko pääsee lähteen töihin, toivon et meitin tahtoikäsellä olis hyvä päivä :D onneks saadaan huomen iltapäivästä esikon kans kaverit seuraa pitämään niin voin vaikka maata nurmikolla tai lattialla kun muut leikkii :D

Lauwra Om Yoga -koulu Tampere - Tampereen monipuolisin joogaopetus. Jooga toimii! tampereella keskiviikkoisin aineki 18.30 - 19.30 tais olla äitiysjooga aloittelijoille eli lempeä tunti :) tuo on kiva paikka kun voi käydä vaikka vaan sen kerran ja vaikka ovat tykätty ja tunneilla usein tosi paljon porukkaa niin ilmapiiri, vetäjät ja paikka ihania ja ruuhkakaan ei tunnu tyhmältä. Lisäks kotiäidit ym pienituloiset saa vähän alennusta tunnin hinnasta :) asun ite junamatkan päässä ja oli tarkoitus nyt viime metreil käydä mut saa nähdä onnistuuko kun toi kaikenlainen matkustus tekee kipeeks ja supistaaaa, toki jos mä sit heti kahden viikon päästä menisin sillä mentaliteetil et joogatunnin jälkeen hyppään junaan ja seuraava pysäkki ois sit Hämeenlinna ja synnäri :D
 
Staffy
Kerttuliinu, mulla alkoi liitoskivut viikon 34 alussa, joten kyllä ne ennättää vielä sinullekin tulla.

Sulo-Sylvia, mun sf mitta oli laskenut yhdellä kahden viikon sisällä. Viimeisin oli lääkärin mittaus ja sanoi opiskelijalle että tässä on hyvä esimerkki siitä miten vauvan asento ja mittaaja vaikuttaa tulokseen. Tulos oli ihan normaali.

Staffy rv35
 
"Catnip82"
Täällä ollaan nyt sairauslomalla josta sitten äitiyslomalle, minkä alkuun ei tosin elää ole kuin se 2 viikkoa. Lääkäriin pääsen tosin vasta torstaina että sitten tämä on virallista, mutta neuvolan mukaisesti en saa edes imuroida joten ei tässä töissäkään käydä.

Vatsanympärys on täällä nyt 32+4 ihanat 118cm!! :D eli kyllähän tuota vatsaa riittää... mutta painoindeksi ennen raskautta oli 25,1 eli onhan tuota mahaa hieman jo ennestään. Mutta ei näitä mahanympäryksiä todellakaan kannata vertailla, koska ruumiinrakenne on kaikilla erilainen, kohtu voi olla erilainen jne. Hyvänä esimerkkinä mielestäni toimii tämä viimeviikkoina julkisuudessa ollut brittiläinen(?) aluskuvamalli mikä julkaisi raskauskuviaan viimeisiltä viikoiltaa ja sai paljon kuraa niskaansa koska maha oli liian pieni ja vauva on varmasti pieni ja tämä johtuu vain äidin itsekkäistä elintavoista jne. Kuitenkin liki 4kg lapsi ja yli 50cm taisi pituuttakin olla, eli ihan normaalikokoinen. Joten olkaa jokainen tyytyväinen mahaanne ja vaalikaa sitä rakkaudella :)

Töissä olen nyt hoitamassa juoksevia asioita eli niiden pariin ja sitten kotiin lepäämään!

Catnip82 + kyytiläinen 32+4
 
Täällä vatsanympärys on 98cm :p

Yö meni taas niin huonosti. Väsytti paljon, mutta sänkyyn kun pääsi niin 2,5 h tuli pyörittyä hereillä. Sen jälkeen olin nukahtanut. Aamulla nukuin sitten yhdeksään ja olo on kuin jyrän alle jäänyt. :(

Onko muilla ollut hiivasientä raskauden aikana? Muistelisin, että jollain oli, mutta en oo varma. Mulla on koko raskauden ajan ollut koko kellertävää valkovuotoa, mutta mitään kutinaa ym ei ole esiintynyt. Ekalla neuvolalääkärikäynnillä lääkäri vain tuumas, että se on ihan normaalia ja ei ottanut näytteitä. Sitten, kun supistuksien vuoksi menin lääkäriin (eri lääkäri) niin otti näytteet ja hiivasientä kuulemma oli hieman. Ostin tuolloin canestesin -kuurin. Tästä sitten noin kuukausi eteenpäin ja lääkäri tuumas, että selkeä hiivasieni taas ja näytteitä ei ees tarvi ottaa. Gynodaktarin -kuurin lopetin nyt 3 päivää sitten ja taas tuo valkovuoto alkaa näyttämään samalta kuin ennen tuota kuuria. Pohdinkin, että onkohan tuossa mitään järkeä noita kuureja käyttää, kun ei nuo näytä auttavan yhtään mitään. Noiden lääkkeiden käyttökin on niin hitsin hankalaa ja yöt on pilalla, kun niitä käyttää. Yritä siinä vältellä vessaan menoa ja, kun se mönjä valuu |O Vissiin pitää seuraavaksi kokeilla, että jättää tyyliin kaiken sokerin pois? Mitä en todellakaan haluaisi tehdä :'(

Viivian rv 32
 
Viimeksi muokattu:
"lauwra"
Viivian, mulla oli alkuraskaudessa yksi hiiva ja se hellitti vasta n. viikon päästä kuurin aloittamisesta. Varmasti tehoa heikensi juuri se, että jouduib yöllä käymään vessassa ja osa tahnasta valui pois. Muutenkin nuo voiteet on paljon tehottomampia kuin pillerit, joita ei raskaana saa ottaa. Täällä kehuttiin ilmakylpyjä, eli housut pois vaan yöksi!

Nukuin viime yön yllättävän hyvin! Tuo likka on kuitenkin edelleen vähän kipeä ja meillä se "vähän" tarkoittaa päivittäisten hoitotoimenpiteiden kymmenkertaistumista. Rukoilen pitkiä päikkäreitä ja iloista miestä kotiin. Just eilen puhuttiin, että mua ärsyttää kun olo on kipeä ja vaivalloinen niin mum kiukku tarttuu mieheen ja se ärsyttää lisää. Ymmärrän ettei ole kiva tulla kotiin kun olen äärimmäisen väsynyt ja kiukkuinen, mutta tätä kierrettä on tosi vaikea saada poikki. Toisen pitäisi vaan pysyä iloisena vaikka harmittaa, ja mun mielestä se kuuluu nyt miehelleni se homma :D
 
Mulla on ollut yksi (lievähkö) hiiva. Mulle lääkäri määräsi siihen Diflucan-nimisen lääkkeen (saa apteekista ilman reseptiä ja käy raskaana oleville) ja se meni kyllä heti sillä yhdellä pillerillä ohi. :)

Käytiin tänään viimeistä kertaa neuvolassa täällä Helsingissä. Huomenna onkin sitten muutto! Neuvolakäynti tuntui kyllä aika turhalta ja oli ohi alle 15 minuutissa. :D Mun hemoglobiini on edelleen turhan alhainen, vaikka syön rautaa. Pitäisiköhän vaihtaa merkkiä vai mitä... Lisäksi mua jäi hieman vaivaamaan, kun hoitaja kommentoi vauvan sykkeen olevan hyvä, mutta aika korkea. Nyt se oli 168, aiemmin ollut 150 tuntumassa. Ei hän sitä muuten sen kummemmin kommentoinut, mutta mua alkoi tietysti heti huolettamaan että onko se sitten liian korkea? Ja onko siitä jotain haittaa :| Meillä on kyllä tosi aktiivinen vauva, mutta ei tuon tutkimuksen aikana kyllä hirveästi mellastanut.

Pupumama 31+0
 
"*Pihla*"
Meillä ei ihme kyllä ole saatu riitoja tai mökötyksiä aikaiseksi, vaikka mun olo on tuskainen. Molemmat kyllä hermostutaan välillä, mutta onneksi yleensä eri aikaan, jolloin toinen saa rauhassa vetää henkeä ja rauhoittua :D mä äkäilen välillä, mutta olen suoraan sanonut, että kun koko ajan sattuu ja koskee ja olo on kaikinpuolin epämukava, niin pinna kiristyy helposti, enkä kestä yhtään, jos joku tunkee iholle (tyttöä lukuunottamatta) tai asiat ei muuten suju. Mies ei jaksa mun äkäilyistä provosoitua, mutta mä provosoidun sen kiukuttelusta aika helposti :D yleensä sekin kuitenkin jää siihen, että tiuskaisen takaisin, että turhaan mulle kiukuttelet. Melko tasaista menoa siis, vaikka mun pinna usein kiristyykin.

Mähän jopa nukuin viime yönä! Heräsin vessaan kerran ja kylkeä onnistuin kääntämään horroksessa niin, etten sentään ihan herännyt :D kuudelta heräsin, kun mies nousi töihin, eikä uni sitten enää tullutkaan. Makoilin kuitenkin melkein kahdeksaan saakka, kun tyttö nukkui :) huomenna varmaan riittäisi unta meillä kummallakin, kun on se synnytystapa-arvio jo aamusta :D täytyy laittaa herätyskello soimaan varmuuden vuoksi.

Hyvien yöunien jälkeen oli energiaa lähteä tytön kanssa ulos epävakaisesta säästä huolimatta. Tunnin verran ehdittiin olla, ennenkuin mun piti päästä pissalle... Muutenkin vauva painoi inhottavasti tuonne alas, kun oltiin ulkona. Nyt on taas parempi. Se on yksi, mikä saa minut miettimään sektiota ehkä parempana vaihtoehtona, kun kaikki tuollaiset tuntemukset saa minut jotenkin jännittymään. Jos yritän synnyttäessä kauheasti estellä kaikkia tuntemuksia ja olen ihan rautakanki, kun jännitän koko kropan, niin tuleeko siitä mitään...

Päätösten kanssa tuskaileva Pihla 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: epäuskoinen
"*Pihla*"
Pupumama, tuota sykeasiaa kysyisin ehkä äitipolilta, jos jäi vaivaamaan. Voivat pyytää käyrille, jos pitävät sykkeitä korkeina. Käyrillä saa paremman kokonaiskuvan :) rauta-asiaan aloin kommentoimaan, kun itsehän vaihdoin obsidanista nestemäiseen ferro forteen. Nyt otan tuota nestemäistä joka päivä ja obsidania joka toinen yö :D hemoglobiini on mitattu viimeksi 3 viikkoa sitten, että en tiedä, onko ollut vaikutusta raudan vaihtamisella. Ensi viikolla sen näkee. Mulla siis kolme viikkoa sitten hemoglobiini oli tipahtanut 123->107, vaikka söin obsidania koko ajan.
 
Viivian muun hoidon tueksi ne maitohappokapselit/geeli tms emättimeen. ehkäisee hyvin myös sitä bakteerivaginoosia joka on myös tosi yleistä ja tekee vuotoja.

pupumama mulla kummatkin on vetäny tommosia sykkeitä kun neuvolassa on "häiritty" sit olleet taas rauhallisia. tosi aktiiviset muksut ja nyt loppua kohden kun on vähemmän tilaa sykkeet on helposti korkeella kun makaan selälläni siin tutkimuspöydällä ja kätilö tökkii sykkeitä anturilla. Sen siitä saa kun kiusataan :)

sit omaa napaa ihan vaan senverta et tääl tarvii nyt vähän laittaa jo sairaalakassia hollille:O kävin tänään lääkärissä ja sekä minä et lapsi ollaan senverta kypsinä (keuhkoissahan nyt viel saattaa olla hieman ooteltavaa mutta asento valmiina tuloon ja painoa ok) että voi tulla minä hetkenä hyvänsä - tai sit vasta kesäkuun puolella.. Kohdunkaulaa oli kyl 1,5cm jäljellä mutta sentin verran on auki eli supistukset sun muut olot on siellä nyt kypsytelleet paikat lähtökuntoon. Lääkäri sano et ihan normaalilta näyttää uudelleensynnyttäjäks mutta sit kun tuntuu et lähtee tuleen ei kannata jäädä kovin moneks tunniks kotiin ootteleen :O

oon siis nyt ihan et mitä häh vaikka ei se nyt taas mitään tarkoita mutta kuitenkin!!!! ihan oikeesti nyt mun tarvii laskeutua siihen ajatukseen et minä hetkenä hyvänsä!

terkuin pöllämystynyt Syli84 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Moikka!

Minulla oli neuvola eilen ja päin vastoin kun Valkoinen, niin tykkään käydä niissä todella paljon. Ahditustakin helpottaa ja neuvolatäti on todella kiva. Nyt minulla onkin taas ensi viikolla jo uusi käynti, ihan vaan, että saa puhua. Sanoi, että kaupungilla saa luvan olla sen verran vara, että niin tiheään, kun vaan haluaa ,ja aikoja on, niin niitä varataan :) Muutenkin on aina ottanut miehenkin hyvin huomioon ja käynnit on kestänyt alle tunnin vain silloin, kun on ollut sijainen... Nyt tosiaan ilmaisin, että olen huolissani myös miehen voinnista, kun minun kanssa valvoo illat ja sitten herää pojan kanssa aamulla. Niin kyseli tarkennuksia ja määräsi hänelle päiväunia :) (Mies ei itse onneksi koe, että on vielä liian raskasta, vaikka välillä väsyttääkin).
..Sitten noista sykkeistä. Juuri tuolla eilisellä käynnillä myös meidän mantelilla oli aluksi korkeat sykkeet (170), mutta neuvolatäti ei ollut huolissaan, vaan siinä sitten leppoisasti jutteli, että taitaa olla aamujumppa käynnissä ja kokeillaanpas olla hetki "häiritsemättä" ja niinpä ihan nopsaan sykkeet laski normaaleiksi eli tosiaan otti vaan kierroksia, kun joku tökkiaamutuimaan :)
Nyt on minun rauta-arvot saatu ekaa kertaa nousuun. Eli tuo MALTOFER tippa sopii minulle oikeasti. Ei tosiaan hermostuta vatsaa ja mielestäni helppo ottaa, kun saa ruuan kanssa sen nauttia.
Mitähän muuta... no, sairaalakassista sen verran, että sekin on tosiaan yksilöllistä mitä sinne haluaa mukaan. Lista on hyväksi, että tarvitsevat saa kaiken mukaan, mutta itse oikeastaan taidan ottaa tälläkin kertaa vain henkkarit, harjan, hiuspinnin ja ehkä lehden/kirjan mukaan. Tykkään, jopa niistä sairaalan löpsösukista ja parasta on, että kaiken pesee joku muu :) Viimeksi ennen synnytystä lurahteli sen verran lapsivettä (oli vain reikä kalvoissa), että omiin alkkareihin ei olisi edes vaipat mahtunut. Synnytyksen jälkeen taas vuoti verta. Muutenkin, niitä vaatteita pystyi vaihtamaan, vaikka viidesti päivässä ja sellaista määrää vaatteita en olisi jaksanut sairaalaan tuoda. Mutta tosiaan taas kaverini, halusi ehdottomasti omat vaatteet päälle ja ennen kaikkea sukat, jotta oli edes vähän normaali olo jo sairaalassa. Joten kukin tavallaan :) (niin kuin kaikessa). Nuo listat on siinä mielessä hyviä, että itse bongasin nyt korvatulpat. Ennen ei haitannut vaikka olisi pommeja räjäytelty vieressä, niin pystyin nukkumaan, mutta tässä raskaudessa ahditus on saanut aikaan jonkin verran ääniherkkyyttäkin... ne siis tulevat nyt mukaan :)
Sen verran vielä mainittava, että näin unta KYSin uudesta kaarisairaalasta. Joku taisi mainita, että sinne ilmoittaudutaan sitten kelakortilla automaattiin, niin se jäi pyörimään uneen. Näin siis sellaista unta, että mentiin synnyttämään ja ilmoittauduttiin automaattiin, mikä ilmoitti huoneen numeron ja sinne sitten mentiin. Henkilökuntaa ei ollut missään näkyvillä, vaan synnytyssalissa oltiin yksin ja vain, jos jokin olisi mennyt pieleen, niin olisi kätilö/lääkäri tullut avuksi :) Että sellaista.. jospa siellä oikeasti joku nyt kuitenkin olisi töissä...

CityPähkinä ja manteli 33+4 (vain 5 työpäivää, hui!)
 
Wohoo, mun äitiyspakkaus on vihdoin kotona! Vain viisi viikkoa siinä meni hakemuksen jättämisestä. No, pääasia että tuli kuitenkin =) Kestovaippa lähtee reklamaationa takaisin, siinä on reikä PUL-kankaassa. Tosi mukava pakkaus kyllä =)

Täällä muuttotohina vaan pahenee, huoh. Onneksi muutetaan tuohon aika lähelle niin saa käydä monta reissua eikä tarvi kerralla saada kaikkea kasaan. Loppusiivous vähän mietityttää, ei niin kauhean kivaa heilua tämän mahan kanssa. Mä olen vielä aika neuroottinen muuttosiivooja vaikka muuten en jaksakaan kauheasti panostaa :D Muuttaessa pitää jäädä kiiltävä kämppä jälkeen.

Mä olen oikeasti varmaan hullu, mutta mulla on 10 työpäivää jäljellä ja mua ihan oikeasti harmittaa jäädä äitiyslomalle :O Mä pelkään että en saa aikaa kulutettua kotona ja oikeastaan mulla ei olisi mitään syytä jäädä vielä töistä pois kun jaksan oikein mainiosti. Mihinkään ei satu jne. Oikeastaan olen alkanut myös miettimään että onko vauvalla jotain pielessä kun mun olo on näin hyvä.
 
Mun kirjoittelu on kyllä jäänyt tosi vähäiseksi, kun päivät menee niin äkkiä töiden parissa ja illat lasten kanssa. Mutta jospa nyt saisin kirjoitettua muutaman sanan...

Tänne on rantautunut myös selkäkipu. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ei ole ollut mitään tällaista. Kai se vaan on niin, että mitä enemmän raskauksia, sitä kovemmalle kroppa joutuu. Tämä jää kuitenkin näillä näkymin viimeiseksi raskaudeksi, joten eiköhän tämän kestä.. Liikkuminen vaan meinaa olla välillä vaikeaa ja en kuitenkaan haluaisi ihan petipotilaaksi jäädä.

Sairaalakassista sen verran, että mukava kuulla, että muillakin kuuluu varusteisiin suklaata. Se on kyllä käsittämätöntä, että miten järjetön (makean)nälkä synnytyksen jälkeen voi olla :D

Mulla on taas kohta ultra tulossa ja jännittää, että mitä siellä selviää. Hematooma ei ole viime aikoina vuotanut ja vauva on ainakin tähän asti kasvanut normaalisti. Kuitenkin mietityttää, että miten vauva voi.. Viimeksi vauva oli perätilassa, mutta ehtiihän se vielä kääntyä, kun nyt viikkoja on 32+3. Toisaalta odotan jo synnytystäkin kovasti. Toisaalta taas hirvittää, kun lastenhoitokuviot ym on ihan auki synnytyksen osalta..
 
Täällä on kans kireämpää rouvaa ja vaihtelevaa mielialaa havaittavissa... Ei kylläkään mitään verrattuna sinne alkuraskauden päivittäisiin vesiputouksiin mutta nyt jotenni ku pääsi viimiselle kympille, vaivoja alko ilmaantuu enemmän ja pienesti koputtelee synnytys takaraivossa niin ei täsä jaksa mikkää päivänpaiste kokoajan olla!:) ja voi herkkyys sentään, Syli kirjotteli et hänen vaavi saattaa syntyä millon vaan niin kyyneleet tuli siitäkin mun silmääni sumentamaan.. Onneks mulla on maailman ihanin ja pitkäpinnaisin mies! <3

Ruu, mä voisin kans lahjottaa ton pakkauksen kestovaipan sulle jos tahot?

Toukkamasulle tsemppiä selkäkipuun, samaa vaivaa vähän täälläkin.. Kokeilepa kylmägeeliä, ainaki mulla auttaa. Mobilatit sun muuthan on tietenki pannassa..

Kuusama, etköhän sä saa ajan kulumaan..jos sulla uusi kotikin laiteltavana :) sit vaan nautit vapaudesta kun vointikin sen sallii ! :)

Pihlalle tsempit arviointiin! Tuuhan sit heti kertomaan mitä suuria päätöksiä siel teette :)

Jaksellaan!

Me kaks 31+6 (jee huomena TAAS poksuu!)
 

Yhteistyössä