Moikka!
Minulla oli neuvola eilen ja päin vastoin kun Valkoinen, niin tykkään käydä niissä todella paljon. Ahditustakin helpottaa ja neuvolatäti on todella kiva. Nyt minulla onkin taas ensi viikolla jo uusi käynti, ihan vaan, että saa puhua. Sanoi, että kaupungilla saa luvan olla sen verran vara, että niin tiheään, kun vaan haluaa ,ja aikoja on, niin niitä varataan
Muutenkin on aina ottanut miehenkin hyvin huomioon ja käynnit on kestänyt alle tunnin vain silloin, kun on ollut sijainen... Nyt tosiaan ilmaisin, että olen huolissani myös miehen voinnista, kun minun kanssa valvoo illat ja sitten herää pojan kanssa aamulla. Niin kyseli tarkennuksia ja määräsi hänelle päiväunia
(Mies ei itse onneksi koe, että on vielä liian raskasta, vaikka välillä väsyttääkin).
..Sitten noista sykkeistä. Juuri tuolla eilisellä käynnillä myös meidän mantelilla oli aluksi korkeat sykkeet (170), mutta neuvolatäti ei ollut huolissaan, vaan siinä sitten leppoisasti jutteli, että taitaa olla aamujumppa käynnissä ja kokeillaanpas olla hetki "häiritsemättä" ja niinpä ihan nopsaan sykkeet laski normaaleiksi eli tosiaan otti vaan kierroksia, kun joku tökkiaamutuimaan
Nyt on minun rauta-arvot saatu ekaa kertaa nousuun. Eli tuo MALTOFER tippa sopii minulle oikeasti. Ei tosiaan hermostuta vatsaa ja mielestäni helppo ottaa, kun saa ruuan kanssa sen nauttia.
Mitähän muuta... no, sairaalakassista sen verran, että sekin on tosiaan yksilöllistä mitä sinne haluaa mukaan. Lista on hyväksi, että tarvitsevat saa kaiken mukaan, mutta itse oikeastaan taidan ottaa tälläkin kertaa vain henkkarit, harjan, hiuspinnin ja ehkä lehden/kirjan mukaan. Tykkään, jopa niistä sairaalan löpsösukista ja parasta on, että kaiken pesee joku muu
Viimeksi ennen synnytystä lurahteli sen verran lapsivettä (oli vain reikä kalvoissa), että omiin alkkareihin ei olisi edes vaipat mahtunut. Synnytyksen jälkeen taas vuoti verta. Muutenkin, niitä vaatteita pystyi vaihtamaan, vaikka viidesti päivässä ja sellaista määrää vaatteita en olisi jaksanut sairaalaan tuoda. Mutta tosiaan taas kaverini, halusi ehdottomasti omat vaatteet päälle ja ennen kaikkea sukat, jotta oli edes vähän normaali olo jo sairaalassa. Joten kukin tavallaan
(niin kuin kaikessa). Nuo listat on siinä mielessä hyviä, että itse bongasin nyt korvatulpat. Ennen ei haitannut vaikka olisi pommeja räjäytelty vieressä, niin pystyin nukkumaan, mutta tässä raskaudessa ahditus on saanut aikaan jonkin verran ääniherkkyyttäkin... ne siis tulevat nyt mukaan
Sen verran vielä mainittava, että näin unta KYSin uudesta kaarisairaalasta. Joku taisi mainita, että sinne ilmoittaudutaan sitten kelakortilla automaattiin, niin se jäi pyörimään uneen. Näin siis sellaista unta, että mentiin synnyttämään ja ilmoittauduttiin automaattiin, mikä ilmoitti huoneen numeron ja sinne sitten mentiin. Henkilökuntaa ei ollut missään näkyvillä, vaan synnytyssalissa oltiin yksin ja vain, jos jokin olisi mennyt pieleen, niin olisi kätilö/lääkäri tullut avuksi
Että sellaista.. jospa siellä oikeasti joku nyt kuitenkin olisi töissä...
CityPähkinä ja manteli 33+4 (vain 5 työpäivää, hui!)