Lauwra, todellakin hullu mikä hullu! Itsepä sen sanoit
Painonnousu, mulla viimeksi hidastui loppua kohden. Mutta paha mennä ennustamaan, miten nyt käy. Uskon, että jäädään alle sen 15kg:n, mitä ekassa raskaudessa tuli. Muuten tosiaan pitäisi alkaa tulemaan reilu kilo viikossa. Viimeksi oltiin jo lähellä, +800g/viikko, mutta siinä oli just ollut pääsiäinen ennen edellistä neuvolaa
sitä ennen on ollut sellaista 150-300g/viikko.
Sormukset on olleet sormessa ihan normaalisti päivät ja yöt. Kerran otin yöksi pois, kun olin illalla syönyt sipsejä. Mutta hyvin olisin voinut jättää paikalleenkin
voisi kyllä alkaa yöksi ottamaan pois ihan varmuuden vuoksi. Viime kerralla jätin sormukset kotiin, kun lähdettiin synnyttämään ja kyllä tunsinkin oloni alastomaksi! Pelkäsin turvotuksia ja olin varma, etten kuitenkaan voi käyttää sormuksia, niin parempi jättää kotiin. Ihan hyvin olisin voinut niitä pitää ja laitoinkin sormukset heti sormeen, kun pääsin kotiin
tosin litkin osastolla vettä ihan älyttömiä määriä, että ehkä se oli syynä sille, ettei mitään turvotuksia ollut. Varmaan kuitenkin tälläkin kertaa jätän sormukset suosiolla kotiin. Saahan mies tuotua ne sairaalaan, jos tunnen oloni taas liian alastomaksi, eikö turvotuksia tule
Vähän sellainen fiilis ollut nyt illalla, ettei ole paljon tehnyt mieli olla pystyssä. Miehellekin totesin, että vauva tulee kohta kurkkimaan tai vähintään vilkuttamaan, jos nousen pystyyn... Ja virtsarakkoa se on taas murjonut oikein urakalla. Tosi ikävän tuntuisesti moukaroinut tuonne alaspäin nyt illan. Vähän alkaa painovoima tehoamaan, kun on sinnikkäästi pysynyt vaakatasossa
muutenkin usein iltaisin tuntuu, että koko lantio halkeaa ihan just. Olo on siis oikein ihana.
Himoja mulla ei onneksi ole ollut muita kuin nyt se makea (suklaata PAKKO saada) ja koko raskausajan hedelmät. Niitä on ollut pakko saada ja nimenomaan aamulla. Luulen, että osa tuosta makeanhimosta johtuu ihan jo univeloistakin. Kroppa yrittää jollain paikata energiavajetta ja vaatii suklaata. Yöunet on taas koko viikon ollut sellaista 5-6 tuntia/yö ja sekin 1-2 tunnin pätkissä. Ei kai ihmekään, että makea himottaa. Onneksi mieliala on muuten pysynyt nyt melko tyynenä ja tasaisena
pinna nyt aika herkästi kiristyy, mutta sekin johtuu univeloista ja epämukavasta olosta. Jospa viikonloppuna saisi edes vähän paremmin nukutuksi, kun pääsee taas yläkertaan, eikä kissat ja mies herätä niin aikaisin aamulla...
Kaikenlaista tekisi itsekin mieli touhuta vielä ennen vauvan syntymää, mutta en yksinkertaisesti pysty näiden kipujen kanssa. Panadolin joudun ottamaan joka ilta, vaikken olisi mitään ihmeellistä päivän aikana tehnytkään. Päivän yleensä sinnittelen ilman, kun en viitsisi ihan koko ajan vetää särkylääkkeitä. Yöksi on vaan pakko ottaa, jos haluaa edes jollain tapaa nukkua.