Kesäkuun kullanmurut 2015 **Huhtikuu**

Turvakaukaloista yleisesti yllättävän paljon auton malli vaikuttaa :O että jos oikein kaikki mahtumis/mahd.pitkä käyttöikä/kätevyystekijät sais parhaiksi niin auton kanssa tarttis mennä testaileen kaukaloja ja jalustoja lastentarvikeliikkeeseen. No me tietty ostettu kaikki mahdollinen käytettynä ja esikoiselle löyty brio primo kaukalo joka oli kyl kaikinpuolin hyvä ja tarkotus systeemiin sopivat matkarattaat metsästää, MUTTA meillä kasvetaan pitkiksi ja laihoiksi ekan vuoden sisällä joten tais neiti olla viim 8kk jo ihan liian pitkä jaloistaan kaukaloon. Nyt esikol on brio zento(?) tai joku semmonen istuin ja sekin siis käytettynä ja asentojensa puolesta ei istu parhaal mahdollisel taval tuohon meitin sedaniin. Vähän kyllä autoillaan mutta tarkotus kesällä hommata paremmin sopiva isojen istuin niin mukavampi tehdä sit pitempiä kesäreissuja.
 
Tänne oli tullut taas paljon kirjoittelua, kiva, että meillä on näin aktiivinen ketju. :)

Joku jutteli ummetuksesta, itellä on kans ollu nyt koko raskausajan. Mulle on auttanut se, etten yritäkään väkisin mitään pungertaa ulos, vaan annan ajan kanssa hitaasti tulla (ja kyllä sieltä aina ennen pitkää tulee). Tämä siis sen jälkeen, kun olin liialla puskemisella ärsyttänyt kohdunsuuta, joka vuosi pari tippaa verta ja siitä pelästyneenä annoin sit vaan tulla omaan tahtiin. Ja sehän kans auttaa, jos pystyy saamaan polvet lantiota ylemmäs eli sellaseen kunnon kyykkyasentoon. Töissä vaan on inhottavaa istuskella vessassa monta minuuttia kärsivällisesti odottaen, kun muut käy kokeilemassa ovea. No, ihania kakkajuttuja kertoilen. :D

Tänään otin oikein kunnolla ilon irti tosta auringonpaisteesta ja laitoin meidän pihaa kevätkuntoon. Istuttelin jo kukkia ja salaatteja. Ensin piti tietty googlettaa kaikki toksoplasmoosista :rolleyes: Mutta kumihanskat kädessä ja kunnon käsienpesut niin nämäkin neuroosit voitettiin.

Meillä kans autoon pitäis ostaa isofix-kiinnitteinen jalusta ja kaukalo, koska tiedän, etten jaksaisi joka kerta kaukaloa sitoa turvavöillä, ja jotenkin toi isofix tuntuu turvallisemmalla. Mietitään nyt lähinnä sitä, kannattaako se oikeasti hankkia uutena. Kun niissähän sanotaan olevan joku "parasta ennen päiväys", joka jossain lähteessä oli vaan 5 vuotta. :eek: En kyllä tiedä, miten kaukalon turvallisuus huononee noin nopeasti, jos sitä ei kolaroida tms.?

Huomenna sadepäiväksi luvassa lisää kodin järjestämistä ja kunnostelua. Tosin pitää jotain varmaan jättää sinne äitiysvapaallekin, mutta eihän toisaalta esim. siivoominen koskaan lopu. :)
 
"lauwra"
Kultatiuku, mä sua sen verran tsemppaan, että jos se napalaskimon virtaus olisi yhtään suuresti lääkäreitä huolestuttava, niin olisit osastolla ja sitä ultrattais päivittäin :) Eli viikko per kontrolli on vielä aika hyvä juttu :)

Mamira, mäkin luin jostain että tuo 5 vuotta olisi se kaukalon (ja kai telakan) käyttöikä, mutta en tiedä onko se vaan firmojen keksintöä ettei samoja tuotteita kierrätettäis liian kauan. Toisaalta ei se muovikaan ikuista ole... Mä en koskaan selvittänyt, että paljonko käytännössä (eli testituloksissa) on eroja turvallisuudessa turvavyö- ja isofixtelakoilla. Suomalaisissa testeissä kun ei testata välttämättä molempia eikä kerrota törmäysvoimia. Ainakin isofixit on reilusti kalliimpia, mutta mullakin on käsitys että auton rungossa kiinnioleva olisi turvallisempi, tiedä sitten totuudesta. Yhtä näppäriä telakat on kuitenkin käyttää :)

Mä olen aivan tajuttoman väsynyt täällä reissussa. Eilen tultiin perille yhden aikaan yöllä ja taapero huusi kolmeen asti ennen kuim jatkoi unia (ja heräsi taas seiskalta). Lisäksi mummoloissa on ilmeisesti aina oltava saatanan kuuma ja mä en pysty liian kuumassa nukkumaan sitäkään vähää. Tälläkin hetkellä istun ullakon portaissa vilvoittelemassa. Onneksi huomenna pääsee omaan kotiin, omaan sänkyyn ja taaperollekin tulee hoitaja maanantaiksi joten saan nukkua univelkoja pois.

lauwra & iltahepulin saanut poika 33+1
 
"*Pihla*"
Lauwralle tsempit väsymyksen kanssa. Onneksi saat kohta nukkua univelkoja pois :)

Eilen oli vaikea päivä. Särki selkää ja lonkkia ja oli kaikinpuolin tosi tukala olla. Nukuin kuitenkin viime yön ihan hyvin ja nukahdin aina nopeasti uudelleen, kun olin kääntänyt kylkeä. Aamulla piti ihan töniä mahaa, kun aloin miettimään, olenko yöllä tuntenut mitään liikettä. Kyllä sieltä sitten vastattiin :) ja sitten tuli huono omatunto, kun herätin toisen :D

Nyt nautiskelen omasta ajasta. Mies ja tyttö on vaihteeksi mun vanhemmilla, niin saan itse lepäillä :) tulee kyllä ihan tarpeeseen.

Pihla poksuu 34+0! Viikko 33+ ei meinannut millään vaihtua seuraavaan!
 
Mä kävin eilen pitkästä aikaa lenkillä ja oli kyllä niiiin kauhea kokemus että olisin voinut jättää välistä. Heti alkumatkasta tuli mahdoton kestosupistus joka ei sitten mennytkään ohi kuin vasta pitkästi lenkin jälkeen. Ähisin ja puuskutin sitten sinnillä itseni kotiin, vaikka oli oikeasti tosi lähellä etten soittanut miestä hakemaan mua. Oon vihdoin saanut ärsytettyä jonkun iskiaksen tyylisen jutun toisen pakarani päällä ja liikkuminen ja kaikki painonsiirrot alkaa olla entistä mielenkiintoisempia. Mä en tiedä mihin mä joutuisin ilman tuota ukkokultaa joka siis käytännössä hoitaa meillä koirat nykyään. En uskalla oikein ajatella millaiseksi tämä oleminen ja liikkuminen menee vielä seuraavien viikkojen aikana..

Olipa muuten jotenkin kauhea olo kun ostin kaupasta kaksi normisiideriä miehelle saunajuomaksi. Tuntui että tämä maha ja juomahyllyllä pyöriminen ei ollut ihan paras yhdistelmä :D Ihmiset tuijotti vähän pitkään.

Mä olen pitkästä aikaa nukkunut hyvät yöunet =) Niinpä otin tänään projektiksi vaatekaapin inventaarion ja pieneksi jääneiden kamppeiden pakkaamisen jo muuttolaatikkoon. Oli melkoinen yllätys kun entiset farkut mahtui jalkaan ihan hyvin :D Toki ne painoi ikävästi mahasta, mutta ihan mukava tietää että ehkä mahdun jonkinlaisiin ihmisten vaatteisiin sitten synnytyksen jälkeenkin.

Kuusama ja Vauva-T 30+2
 
Kuusama sori mä en enää muista että oliko teillä muksuja jo ennestään eli kuinka monta lastenistuinta siel teitin autos sit olis? ja onko teille tulos autoks farkku vai sedan? kun noita turvakaukaloita mietit. Me tääl tosiaan pähkäilty Renault megane sedan mallisen ja istuin 3-v ja vauvan kaukalo yhdistelmien kans, kakshan nyt viel menee heittämällä mutta sit esim jos reissuun lähdettäs niin et yhdelle aikuiselle tarttis saaha viel istumapaikka takapenkille lisäks niin mahtuisko kaukalo keskelle.. voi olla että lähiviikkoina me ähistään meidän rivaritaloyhtiön pihalla isofixin, kaukalon ja istuimen kanssa, kokeillaan eri variaatioita, kiroillaan ja naapurit (iso osa vanhuksia) hohhottelee että tekeepä noi nuaret elämästä sit vaikeeta, ennenvanhaan vaan työnnettiin lapset autoon ja mentii :D niin ja tosta sun kauhujen lenkistä, mulla alkanu välillä vähän samat olot mutta onneks mennyt nyt alltoillen, että on niitä' parempiakin päiviä. itelläni ei oo autoa ja esikon kans siis kävelypatikas kun kylillä/kavereilla käydään niin onneks pääsee viel käveleen ees välillä :)

mamira buahhahhahhaa mä komppaan sun kakkajuttuja, se on vakava asia mutta kyllä sitä lopulta saa naurut kun rupee tosissaan miettiin että kuinka tosissaan näistä kakkahommista oikein tulee puhuttua, sisäinen lapsi hihittelee :D

mummoloissa on ilmeisesti aina oltava saatanan kuuma kiitos lauwra päivän nauruista!! niin totta!!! :LOL:

omanapaisesti voin sanoa että oikeasti kaikinpuolin ihana päivä piiiitkästä aikaa, tyttö mummolas yökyläs, sain nukuttua ehkä 7 h putkeen tai sit heräsin kerran, en oo varma, miehen kanssa saatiin puitua iiiiso ahdistava möykkypuhumattomuusahdistusriita meidän väliltä ja pääsin pitkästä aikaa syliin kunnolla halattavaksi. Sitä hellyyttä ja ihan vaan perus halausta kun tarviin just nyt kun fyysinen olo on välillä tosi kurja ja alan kääntyä sisäänpäin kohti synnytysregressiota/ sitä meditatiivista alkukantaista tilaa jossa on porttina uudelle ihmiselle tähän maailmaan ja sanat katoaa.. Oon siis Super kiitollinen tästä ihanasta päivästä ja parisuhteesta ja kaikesta, kukkasista puutarhassa ja lintujen laulusta.

Meillä pörrää mehiläiset ja kimalaiset! kesä!!!
 
Kuusama, samat fiilikset eilen lenkillä. Lyllersin ja ähisin jonkin matkaa, kunnes maha pakotti menemään suosiolla takaisin kotiin. Vähän kans mietityttää, missä kunnossa on muutaman viikon päästä.

Tuttu myös tuo tunne, että ihmiset tuijottavat alkoholiin liittyen. :D Tippaakaan en ole raskauden aikana juonut, mutta silloin tällöin olen kuppiloissa ottanut alkoholittoman oluen. Eipä se juomasta päällepäin näy, onko siinä prosentteja vai ei, ja välillä on tullut pitkiä katseita.

Kaukaloksi on ajateltu jotain Brion kaukaloa, joka sopii Brio Smile -vaunuihin. Vähän mietityttää ostaa käytetty, koska ei voi olla varma sen kunnosta, mutta toisaalta tuntuu turhalta laittaa rahaa uuteen, koska meillä ei ole eikä tule autoa, ja kaukaloa tarvitaan lähinnä mun vanhempien luo mennessä muutaman kilometrin matka asemalta perille.

Muuten ei ihmeitä. Hurjaa tosiaan, että näillä viikoilla mennään. Pikkuisen toivon, että nelosella alkavia viikkoja ei tulisi, vaan tyttö olisi sylissä jo vähän sitä ennen. :)

Tähkä 30+0!
 
Meillä Akta Gracon kaukalo telakalla, ostettiin se käytettynä kahdelta, käytetty esikoiselle ja tälle seuraavalle.. Kolmannelle kyllä pakko ostaa jo sitten uudempi malli ellen satu löytämään halvalla nyt.. kyllähän nuo alkaa olla jo aika vanhoja :O Muistaakseni vaihdettiin istuimeen 8-9kk iässä kun alkoi olla ahdasta ja jalat kippurassa istua.
Tytön istuin menee kyllä vaihtoon heti kun löytyy uusi tilalle, meinaa olla jo vähän rupsahtanut. Jotenkin tuntuu että ei saa enää kiristettyä vöitä tarpeeksi tiukalle, perjantainakin sai keploteltua toisen käden pois turvavöistä vaikka yritin kiristää niin tiukaksi kun sain.

Ihana kevät, mittari näyttää +14! Eilen oltiin ulkona päälle 5 tuntia ja kyllä uni maistui yöllä. Tänään käytiin kirpparikierroksella, vaan muutama hiekkalelu löytyi. Kevätulkovaatteita etsin kylläkin, ei löytynyt. Kohta alkaa satamaan vettä ja sitten hörähdytän imurin käyntiin ja puunaan tuvan ja saatan leipoakkin jotain herkkua :D

Beibei & Ipana 29+3
 
Syli84, esikoista tässä odotetaan, eli istuimia ei tarvitse sovitella vierekkäin useampaa. Meille on tulossa vähintään tila-auto, luultavasti ihan kunnon bussi meidän elämäntyylin/harrastusten vuoksi :D Monta isoa koiraa ja miehen harrastusvälineet vaatii vähän järeämmän kuljetuskaluston. Tällä hetkellä ajellaan 3h pakulla.

Tässä vaiheessa raskautta ilmenee yleensä pesänrakennusviettiä, minulla päällä on pesänpurkamisvietti :LOL: Muutto lähestyy ja tavaraa saa jo pakata jotta vältetään viime hetken paniikki. Uudessa kodissa saa sitten laittaa suoraan vauvan tavarat jo paikoilleen =) Tiedänpä mihin äitiysloman käytän, laatikoiden purkamiseen ja sisustamiseen :D
 
"Neiti Sievänen"
No niinhän se olikin. Kiitos muistutuksesta!
Laiska ei oo jaksanu googlata ;) harmillista kun tuota singiä ei tahdo enää saada vaan tilalla on smile, joka on pari sataa kalliimpi. Käytettynä voisi yrittää myös katsella, harva vaan myy ilman vaunukoppaa pelkkinä rattaina...
 
CityPähkinä, Iron F:ssä on vain 20mg rautaa per vuorokausiannos (20ml). Itse olen syönyt Maltoferia, jossa vuorokausiannoksessa on 100mg rautaa. Raskausajan anemiassa minimiannos vuorokauteen on 100mg per päivä. Mulla on runsaan viikon kuluttua kontrolliverikoe, jolla katsotaan, että toimiiko.

Obsidan ja Retafer eivät aiemmissa raskauksissa sopineet ollenkaan.

Tämä Maltofer tuntuu vetävän vatsaa löysempään suuntaan, koska ummetus on helpottanut :) Se on toivottua, koska ummetus on ihan kamalaa.

Oma kamala olo ei kyllä helpota. Töissä jaksan olla noin 4-5 tuntia, ja sitten alkaa kova selkäsärky. Kotiin tullessa on koko keho niin turvoksissa, että ei tahdo jalka nousta, kun kävelee. Yöt nukun joko huonosti tai tosi huonosti. Viime yö oli tosi huono. Nyt jo aamusta särkee ja turvottaa. Tulee varmaan toooosi kiva työpäivä :( En myöskään jaksa samalla tavalla kuin muutoin. Esimerkiksi eilen oli perhettä kylässä ja meni siinä melkein 4 tuntia, kun leivoin tarjottavaa ja valmistin ruokaisan salaati. Sitten tuli hirveä särky selkään ja olin muutenkin uuvuksissa. Tässä pitäs kahden viikon kuluttua järkätä nuoremmalle sekä sukulais- että kaverisynttärit. Tosin mies lupasi hoitaa ne. Minä kun en oikeasti tahdo jaksaa :(

Viime yönä valvoessa mietin, että pitää etsiä ne kaikki synnytyskikat ja ruveta kypsyttelemään kohtua jo nyt. Mä en kestä tätä oloa. Yöllä tuli myös epätoivoinen itku, kun ahdisti niin paljon unettomuus.


Valkoinen 31+6
 
Tsemppiä ja voimia Valkoinen! :hug:

Nyt menee vähän dementian piikkiin, mutta onko jollekin jo toimitettu uusi äitiyspakkaus? Minulla on nyt ollut kolme viikkoa hakemus sisässä, vieläkin lukee että Käsittelyssä. Tai sanotaanko niin että viikko sitten (eli kaksi viikkoa hakemuksen jättämisestä) status muuttui vasta tuohon "käsittelyssä"-tilaan. Alan jo suhtautua melko pakkomielteisesti tuohon pakkauksen saamiseen :LOL:
 
Voi Valkoinen! Lämpimiä ajatuksia ja voimia sinulle <3

Äitiyspakkaus, eikös joku ollut saanut uuden? voi olla että oli jossain toisessa ketjussakin.. :) Taitaa olla ruuhkaa tähän aikaan kun kaikki ovat odottaneet uutta pakkausta ja sitten moni laittaa viime tipassa hakemuksia. Muistelen, että esikoista odottaessa päätös tuli viikossa ja paketti sitten heti perään. Mutta nyt on varmaan aikamoinen ruuhka-aika hakemuksissa. Itsellä on vieläkin arpominen käynnissä että pakkaus vai rahat, luultavammin rahat otetaan. Vielähän tässä on tämä viikko aikaa pähkiä :) Onneksi muut kelapaperit on vetämässä. Tänään pitäisi vielä tehdä miehen isyysrahahakemukset (aloitti siis nyt esikoisesta jäljellä olevat 6 viikkoa).

Pesänrakennusvietti
, tunnistan kyllä mitä pitäisi/haluaisi tehdä että saisi kotia järjestykseen mutta tällä hetkellä ei vaan jaksa. Hirmuisesti on asioita todo-listalla asioita, mutta energiaa ei riitä. Työpäivän jälkeen ei vaan jaksa muuta kuin huolehtia ruoka- ja vaatehuollosta ja toki jokailtaiset legorakennelmat tytön kanssa tehdään.

Verenpaineet
edelleen koholla, tänään eka aamumittaus oli 141/85..sitten se laski 129/79 eli hieman ainakin :) huomenna neuvola, katsotaan mitä tehdään. Vaihtoehtoja on kolme, joko jatketaan tarkkailua, jään saikulle ja yritän levolla saada laskettua tai aloitetaan lääkitys. Vahva veikkaus tuolle ekalle vaihtoehdolle :) Turvotusta esiintyy, painoa oli tullut viikossa 2kg (ainakin lauantaina kun puntarissa kävin), sormet tuntuu hieman tönköiltä ja jalat näyttääkin hieman turvonneilta. Virtsa on puhdas eli protskuja ei siellä ole. Mutta tiedä sitten pitäisikö käydä kuitenkin verikokeissa ettei vaan ole raskausmyrkytystä pukkaamassa.. Noh, huomenna selviää miten edetään. Johan tähän asti onkin hyvin mennyt :) Yritän nyt vain juoda vihreää teetä ja vettä niin jospa saisi nesteitä liikkeelle.

Viikonloppu oli ihana! Päästiin miehen kanssa suosikkiyhtyeemme keikalle, kunnon rokkia! Sen jälkeen kävimme grillillä syömässä mättöä, monta vuotta välissä viime grillivierailusta. Yhteinen ilta teki terää! Vaikka tuolla keikalla olimme juuri ennen soiton aloittamista niin kyllähän se selässä tuntui kun seisoi vaikka jorasikin sen minkä mahalta pystyi :) Sitten kun yöllä kävi nukkumaan niin aikamoinen myllerrys mahassa kävi. Nyt fyysisesti väsyneenä mutta henkisesti piristyneenä tässä työviikkoa aloitellaan..

Catnip82 + kyytiläinen 30+3
 
Työkaaoksen keskeltä nopeasti:

Äitiyspakkaus myönnettiin mulle kahdessa päivässä, ja sen olisi pitänyt tulla viime viikolla, mutta ei ole kuulunut. : / Päätöksessä ei myöskään ollut mitään infoa, miten pakkauksen tulosta ilmoitetaan tai mihin se tarkalleen ottaen tulee (oletan, että korttelin päässä olevaan Siwaan). Pieni pakkomielteisyys alkaa olla täälläkin - pakkaus tännehetinyt! :D

Neiti Sievänen: Brion turvakaukaloa etsiessä sattui silmiin Tori.fi:stä tämmöinen ilmoitus, jossa on myynnissä kaukalo + ratasosa. Sijaitsee tosin Ylöjärvellä, joten en tiedä, onko yhtään lähellä sua, ja kaukalokin oli vuodelta 2008. Mutta ajattelin laittaa linkin, kun pelkkää ratasosaa kaipailit. :) turvakaukalo telakka + ratasosa, ...

Tähkä 30+1
 
Tänne (se uusi) äitiyspakkaus tuli tosiaan kahdessa viikossa, ja se käsiteltiin ihan parissa päivässä. Jos ja kun siihen hakemukseen on laittanut puhelinnumeronsa niin pakkauksen saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä, jossa kerrotaan, mistä sen voi hakea. Itsekin luulin, että olis tullu lähiSiwaan, mutta tulikin lähiValintataloon, joka ei nyt ihan kauheen lähellä ollutkaan...

Tänään oli neuvola, eipä sieltä mitään erityistä. Vauva edelleen raivotarjonnassa ja sf 25, sanoi, että aika pienikokoinen vauva, vaikka ultra-arvion mukaanhan painoarvio oli ylärajan tuntumassa. Mutta itse luotan kuitenkin enemmän neuvolatädin tuntemuksiin, kuin noihin mitoista tehtäviin laskelmiin. En tosiaan usko, että mitään kovin suurta järkälettä tästä kehittyy. :) Niin ja yllättäen seuraava neuvola onkin sit vasta 35+ viikolla :O ja se on synnytystapa-arvio lääkärin kanssa. Kuulemma tehdään täällä jokaiselle ensisynnyttäjälle. Eli menee tosiaan yli kuukauden päähän. Tosi hassua, miten nää käytännöt vaihtelee, mutta eipä tässä nyt toisaalta mitään ihmeempiä ole, että siellä neuvolassa pitäisi käydä useammin. Unohdinpa muuten kysyä synnytysvalmennuksesta, kun siitä ei ole ollut mitään puhetta.

Mamira 30+4
 
valkoinen mä otan nyt vähän tiukemman linjan ja sanon että nyt lopetat kärvistelyn, yrittämisen ja yksin pärjäämisen!! toi on jo sun sekä vauvan terveydellä ja hengellä leikkimistä. sairasloma ja/tai lääkkeet avuks nukkumiseen nyt ainekin hetkeks että pahin tilanne laukeaa ja saat lepoa. Sulla on koko kroppa sekasin verensokereita myöten kun oot kivuissa ja uni ei tuu ja sitä matalempi myös taas se kipukynnys mitä huonommin nukkuu. Mielenterveys on koetuksella ja kohta oot siinä kunnossa että et jaksa synnyttää tai jos sen jaksaa niin sitten sen jälkeen tulee semmonen romahdus ettei tosikaan. Ja tilanteestahan ei tosiaan kärsi pekästään sinä vaan myös mahassa oleva että sen ulkopuolella oleva jälkikasvu.. nyt siis peräänkuulutan todellista vastuunottoa joka usein on sitä että hoitaa itseään ensin ja sitten vasta muita.. Nukahtamiseen ja parempiin uniin käytetään paljon mm opamox (rauhoittava) ja sitten noita vanhanpolven antihistamiineja. Noista saa nopeaa apua ja väliaikaista vaikka vain muutamaksi yöksi jos niin haluaa. sitten on erilaisia pitkäaikaislääkityksiä jotka on vuosikymmenien aikana todettu turvallisiksi etenkin näin loppuraskaudesta käytettynä.

sori nyt jää vähän juttu kesken mutta siis oon senverta kovan koulun käyny ite näitten juttujen kans sekä lapsen että vanhemman roolissa että mulle on turha väittää vastaan ;)

eli nyt HOP hop JOKU APU KEHIIN JA VÄHÄN ÄKKIÄ JA SEURAAVISSA VIESTEISSÄ SIT OOT NUKKUNU PAREMMIN!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mamira
"*Pihla*"
Syli84, ihana :D mutta siis komppailen ihan täysin. Vaikka omatkin olot ja nukkumiset on, mitä on, niin silti kiltisti himmailen vielä, ettei vauva syntyisi ennen aikojaan (37+ saa luvan tulla). Hyvä, että joku täällä pitää huolen meistä muista ja meidän mielenterveydestä :)

Äitiyspakkaus, hakemus käsiteltiin nopeasti ja pakkaus edelleen näyttäisi olevan postitettu 27.3., mutta ei ole vielä näkynyt eikä kuulunut. Onneksi nyt mennään vasta rv 35, että onhan tässä aikaa... :D

Neuvola, mullakin seuraava vasta 37+ viikoilla. Olisin tosin saanut parin viikon päähän, mutta mulla on äitipoliaika reilun kahden viikon päästä, niin en koe tuota neuvolassa ravaamista kovin tarpeelliseksi. Etenkin kun se terkka on sellainen tonttu.

Viikonlopun nukuin kohtuullisen hyvin. Viime yön jo paljon huonommin. Pyörin taas aamuyöstä hereillä pari tuntia. Yön pimeinä tunteina alkaa aina miettimään, miten saa päivän kulumaan, jos onkin sateista tai niin tuulista, ettei ulos viitsi mennä. Se on ehkä se, mikä tällä hetkellä eniten valvottaa. Selkä- ja lonkkakivun lisäksi. Nousin kyllä sitten ottamaan panadoliakin. Edelleen en siihen panacodiin suostu, kun se laittaa pään sekaisin. Jotenkin tämän kivun kanssa oppii vielä päivät elämään, mutta tuskaiset yöt... Huoh. Tsemppaan itseäni ajatuksella, että laskettuun aikaan on ENÄÄ 5 viikkoa ja 6 päivää ja mulle on luvattu, että tämä saadaan ulos ennen laskettua aikaa. Aion synnytystapa-arviossa painottaa henkistä jaksamista, jos viimeistään 38+ viikoilla jotain jo tapahtuisi.

Perjantaina olisi ensimmäinen äitiyslomapäivä :) suuren suuri muutos hoitovapaaseen :D tulot sentään nousee.

Pihla 34+1
 
Mäkin sain sen uuden pakkauksen jo, kahdessa viikossa hakemuksen jättämisestä taisi olla kotona? Raha-anomuksetkin on jo ratkottu, ihanaa. Vielä viisi viikkoa töitä edessä, tosin tänään mietin kotiin ajaessa, että tuleekohan mun aika pitkäksi ennenkuin pikkukakkonen syntyy :D

Oon nyt ootellu päätöstä meidän päivähoitohakemuseen, ei oo näkyny ei kuulunut ja kaksi viikkoa sitten olisi jo pitänyt tulla päätös. Jumalauta jos tuo taas odotuttaa viimeiseen viikkoon asti, niin menee hermot. Meidän pitää irtisanoa hoitosopimus ensi kuun alusta, jos ei saada samalle hoitajalle 8 pv/kk jatkoa kesäkuun alusta. Kauhea soutaminen ja huopaaminen oli edes saada pph-hoitopaikka alunperinkin.. :stick: Jos mä vielä kaksi viikkoa odotan ja sitten soitan, jos ei vieläkään ole kuulunut mitään.

Nukkuminen on alkanut olla hankalaa, mun tyynykin on niin hanurista, että senkin takia heräilin pitkin yötä. Ostan kyllä uuden tyynyn viimestään lauantaina, maksoi mitä maksoi! Kakkonen on pitänyt tänään kovaa showta, tälläkin hetkellä hikkahytkyy menemään.

Mitenhän sais tän makeanhimon katoamaan?? Kauhee kun kokoajan tekisi mieli napostella vähän keksiä, vähän suklaatia, vähän sitäsuntätä.. Varsinkin ruuan päälle tekis mieli ottaa. Ja sitten tulee paha olo kun on niitä syönyt. Yök. Yrittänyt olen kyllä ottaa omppua tms hedelmää tilalle, mutta ei. Jotenkin vahingossakin nappailee kaikkea makeaa suuhunsa. Kaupastakaan en ole enää antanut itseni sitä kotia kantaa. Onneksi paino ei sentään ole radikaalisti noussut sen takia.

Nyt unille,

Beibei & Ipana 29+4
 
"*Pihla*"
Beibei, kun keksit vastauksen, niin kerroppa sitten mullekin. Siis siihen makeanhimoon :D huomisesta tulee vaikea päivä, kun en pyytänyt miestä tuomaan karkkia kaupasta...

Lauwra, siisti etupiha on pääasia :D

Mulla taitaa vauva valua aina päivän aikana alaspäin, kun tuntuu, että iltaa kohden painaa rakkoon tosi ikävästi. Pissalla saa käydä vartin välein ja tulee ehkä just kolme tippaa ja kohta mukamas taas pissattaa... Päivisin ei ole tuollaista. Nyt se kyllä muutenkin möyrii tuolla niin, että rakkoon kohdistuu välillä tosi ikävä paine. Mutta onnellinen olen jokaisesta liikkeestä, minkä tunnen :)

Väsymys sentään. Pitäisi olla jo nukkumassa, mutta jotenkin ei edes huvita, kun tietää, että viimeistään aamuyöstä unet taas katkeaa pariksi tunniksi. Ja sitä ennen tietenkin tulee jo ainakin yksi vessakäynti ja muutama kyljen kääntäminen, jota varten herään. Tyttökin jo simahti, mutta itseä ei vaan huvita käydä nukkumaan, kun tietää, mitä nuo yöt on. Ja valmiiksi jo miettii, miten huomisen päivän saa taas kulumaan. Tänään onneksi sisko tuli lastensa kanssa aamusta pariksi tunniksi leikkimään, niin menikin aamupäivä mukavasti :) ja päiväunien jälkeen päästiin omalle pihalle, kun aurinko paistoi. Sitten mies tulikin jo töistä kotiin, riehutti tyttöä ja otti mukaansa ruokaostoksille, että sain itse huilata (ihana selkäkipu...).

Kaipa se on kömmittävä peiton alle, josko sitä kuitenkin saisi nukutuksi edes hitusen enemmän kuin viime yönä. Ja jos vaikka äitiyspakkaus jo huomenna tulisi. Vaikka olenkin sitä mieltä, että tämä vauva ehtii syntyä, ennenkuin se pakkaus sieltä tulee :D
 
Lisäraudasta ollut puhetta. Syöttekö kuinka paljon c-vitamiinia? Rauta tarvitsee imeytyäkseen c-vitamiinia. Jos ei tabletteja huvita syödä, niin syökää appelsiineja, mandariineja ja juokaa appelsiinimehua. Ite oon monta vuotta syönyt lisä c-vitamiinia 1000-3000mg per päivä. Mun hb oli viikko sitten neuvolassa 141 ja alimmillaan raskausaikana ollut 125, eli en oo tarvinnut lisärautaa. :) Oon huomannu myös että b-vitamiini lisä auttaa mulla ummetukseen ja TURVOTUKSEEN. Aineenvaihdunta on tähän asti toiminut hyvin ja painoa on tullut hyvin maltillisesti. :)

Pesänrakennusvietti on täälläkin päässyt valloilleen. Kolmessa huoneessa on vaihtunut järjestys ja vauvan huone on hyvällä mallilla. :heart: Isäntäkin maalailee saunan paneeleja ja kaapit on laitettu järjestykseen.

Vielä olis vajaa kolme viikkoa töitä, että alkais äippäloma ja pääsee keskittymään vain vauvan syntymän odotteluun.

Mitähän kaikkea piti kommentoida.... En muista ja en jaksa puhelimella enempää näpyttää. :D

jjennna & pikkumurunen 32+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
"lauwra"
Mun pitäis kans keksiä jotain apua tohon makeanhimoon. Varmaan kun hetken pitäis tiukkaa lakkoa niin se himokin vähentyisi... Kävin tänään aamulla vaa'alla ja +8kg alkuun olisi nyt kasassa eli ei tässä nyt mikään hätä ole koska enää 1,5kk laskettuun aikaan.

Ja tajusin, että mulla alkaa äippäloma jo ensi viikolla! :) ompas kummallista. Olen tuon tytön sairauden takia saanut Kelalta erityishoitorahaa, joka on samansuuruinen kuin äp-raha, joten tuloihin ei kummempaa muutosta tule kuin nimeen mitä etuutta maksetaan.

Viime yö meni sitten "viiden vessapysähdyksen taktiikalla"... Ihmeen hyvin kuitenkin nukuin ne välit. Voi silti olla, että päikkärit maistuu taaperon kanssa.

lauwra & poju 33+4
 
Mä hain eilen postista imetystyynyn ja lanseerasin sen heti nukkumakäyttöön :D Aivan loistava kapistus! Mä en tiedä mistä johtuu, mutta mun yölliset lonkkasäryt on poissa jos vaan pidän polvia tyynyn päällä ollessani kylkimakuulla. Eli polvet on korkeammalla kuin lonkat. Tähän asti olen hoitanut homman parilla irtotyynyllä, mutta ne vie mahdottomasti tilaa ja liikkuu yön aikana. Nyt laitoin imetystyynyn niin että se on takamukseni ympärillä "sakarat" lonkkien vieressä ja olipa hyvä ratkaisu =) Vielä kun se ruokatorven polttelu olisi sallinut nukahtamisen..

Vauvalla oli illalla mahdoton myllerrys menossa, se oli varmaan taas poikittain ja venytti mun kylkiä urakalla. Kesken pahimman meiningin aloin laulaa, ja poika rauhottui saman tien, ihan kuin kuuntelemaan :heart: Laulun loputtua meno taas jatkui :D

Kuusama ja Vauva-T 30+4
 

Yhteistyössä