Kesäkuun kullanmurut 2015 **Helmikuu**

Mamira, hyvä että olo on kohenemaan päin :)

Tähkä, no on ihme sekoilua! Tosi luottamuksen herättävää touhua tuollainen. Voisin kyllä kuvitella tuon mun terkan kämmäävän ihan samalla tavalla, kun on niin tonttu :D onneksi veriryhmä oli jo tiedossa edellisestä raskaudesta.

Uusi äitiyspakkaus on ihan kiva, mutta ei onneksi herätä sellaista "pakko saada" -fiilistä. Ja onneksi siis sen takia, kun en usko tuota saavani, vaikka panttaisin hakemusta viime tippaan :D kuitenkin vuoden 2014 pakkauksen haalari miellyttää silmää enemmän kuin tuon uuden pakkauksen, samaten makuupussi on vanhassa pakkauksessa kivempi. Tuo talvinen laatikko ei kyllä ole kovin hauska kesävauvaa ajatellen :D mutta se pakkaus kelpaa, mikä saadaan :) ei nyt tosiaan tullut sellaista "pakko pantata hakemusta viimeiseen asti" -tunnetta.

Olo on ollut kurja. Flunssa on onneksi ohi ja viime yön sain nukutuksikin kivasti. Tyttökin nukkui niin rauhallisesti, että piti pari kertaa tarkistaa, hengittääkö se edes. Viiden jälkeen kömpi viereen, enkä oikein itse enää sen jälkeen saanut unta. Eilen kuitenkin iski issiaskivut ja muutenkin lantio ja nivuset kipuilee. Jotenkin tosi hankala olla. Yö oli kuitenkin onneksi parempi tuon lantionkin kanssa. En tiedä, onko vauva kääntynyt pää alaspäin, vai mistä tämä inhottava tunne lantiossa johtuu. Tyttöhän oli siis oikeastaan koko ajan perätilassa ja ikävin tuntemus osuikin vasempien kylkiluiden alapuolelle, mihin pää painoi. En osaa yhtään hahmottaa, miten päin tämä hengailee. Mutta luulisin, että potkut jos tuntuu navan seutuvilla. Alempana tuntuu sellaista ihme hipellystä. Kädet? Epämukavaa on joka tapauksessa. Toivon kuitenkin, että tämä nyt malttaisi vielä vaikka 10 viikkoa pysytellä tuolla mahassa, oli oma olo kuinka epämukava tahansa. Viikon päästä on äitipolilla ultra, joten selvinnee tuo vauvan asentokin. Ja kohdunsuun tilanne kiinnostaa myös, kun niitä supistuksia kuitenkin päivittäin on. Täällä ei siis ole päästy oikein missään vaiheessa nauttimaan oireettomuudesta ja energisestä keskiraskaudesta :D

Mieskin meni tänään takaisin töihin, joten täytyy yrittää pärjäillä tytön kanssa keskenään. Eilen mies lähetti minut sänkyyn lepäämään, kun tuskailin väsymystä ja tätä muutakin olotilaa. Harmi kun ei joka päivä ole mahdollisuutta tuollaiselle häiriöttömälle lepohetkelle.

Pihla 27+2
 
Hei!

Muutto takana ja järki alkaa palautua, mutta jaksamisen kanssa vielä haasteita...

Uudesta äitiyspakkauksesta tykkään todella paljon, mutta samalla olen tyytyväinen, että poika on tulossa. Miten taas on enemmän "poika" väriä.. Makuupussi, lakana ja laatikko eivät ole minun mieleen, vaan paremmat edellisessä, mutta muuten kyllä tykkään. En kyllä yhtään ymmärrä ideaa, että talvilaatikko piti sitten tehdä. Edellinen todella hyvä ja neutraali, noh, sama kai se.

Kantorepuista sen verran, että itsellä on BabyBjörn ja Manduca. Minusta BabyBjörn ihanteellinen pienelle vauvalle ja olikin paljon käytössä pojan vauva-aikana. Manduca oli sitten hankittava, kun poika kasvoi sen verran isoksi, että pakko oli itsellä saada hänet selkäpuolelle. Hankalampi minusta manduca käyttää yksin, mutta BabyBjörn sopii vain sellaiselle alle 10 kg. Mutta lähinnä, esim. koliikkiajalle, niin ostaisin eka BabyBjörnin, mutta toki Manduca on pidempi aikainen...

Mukavaa päivän jatkoa!

CityPähkinä 24+4
 
"Catnip82"
Nopeasti piti tulla kommentoimaan tuota äitiyspakkausta ja kyllä se oli vaan kiva. Myös vuoden 2014 paketti oli omaa silmää miellyttävä niin ei väliä kumpi tulee, jos siis paketti otetaan. Meidän päätöksenteon hitauden tuntien lomakkeet lähtee viime tipassa..pitääkin laittaa kalenteriin muistutus että muistaa ne viimeistään 19.4. laittaa eteenpäin :D

Kantorepuista, meillä on Ergon ja Manducaa olen kanssa kokeillut. Manduca meillä oli lainassa kun neidin ollessa 3kk matkustin hänen kanssa junalla tänne vanhempieni luo. Matkaa kaikkiaan 5h... oli kätevää kun neiti nukkui siinä hyvin ja itsellä jäi kädet vapaaksi. Sitten saimme tuon Ergon veljeltäni ja tyytyväinen olen ollut. Kauheasti ei ole sitä käytetty, juurikin junamatkoilla ja joskus jollain kirjasto/kauppareissulla. Nyt varmasti tulevan kanssa enemmänkin tulee käytettyä niin saa puuhailtua ulkonakin paremmin esikoisen kanssa.

Mutta ei muuta tällä kertaa :)

Catnip82 + kyytiläinen 23+4
 
"lassu"
Aivan ihana tuo uusi äitiyspakkaus! Mulle tuli just se pakko saa tuo - fiilis ja aion tehdä hakemuksen vasta huhtikuussa :D Toivon että saisin tuon uuden pakkauksen vaikka tajuankin kyllä että pienet on tsäänssit.. En yhtään tykkää tuosta 2014 pakkauksesta enkä haluaisi sitä ollenkaan :/
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
Mä kans ihastuin uuteen äitiyspakkaukseen ihan täysin. Eläinaiheet vaatteissa ovat ihania, vaatteiden väreistä suurin osa on myös oikein kivoja, ja itse laatikko on hirmu herttainen. Kalanmuotoinen lelukaan ei näytä yhtä psykedeeliseltä kuin jotkut aiemmat lelut. :D Taidan siis pantata hakemusta huhtikuulle. Ei yhtään tykätä vaaleanpunaisesta, joten nämä värit ovat just hyviä meidän tytölle. :) Tosin viime vuoden pakkaus ei ole sekään hassumpi, joten ei ole valtava pettymys, vaikka ei tätä uutta saataisikaan.

Tähkä 23+2
 
Babybjörnin kantoreppu mikä ostettiin kestää ohjeiden mukaan 15kg asti. Oon jotenkin ymmärtänyt että BB on parantanut kantoreppuaan tai että oikeastaan ne ovat ennen olleet rintareppuja. Niissä ei ole muun muassa voinut pitää vauvaa kauaa yhteen putkeen asennon vuoksi.

Olen tyytyväinen että tilasin vuoden 2014 äitiyspakkauksen. Pakkaus, makuupussi ja toppapuku on paljon enemmän mun makuun. Mutta toki ne ovat kivoja myös uudessa pakkauksessa. Hieno lahja joka tapauksessa!
 
"Milsteri"
Pika-kommentti puhelimella :D

Itse sain jostain sen käsityksen, että parin viikon päästä ois jo tulossa uus paketti jakoon :-o tiedä sitten pitääkö paikkansa :D niin ja laatikon toisella puolella on kuulemma kesä-ankat! :)

Mä ite tykkään kyllä kovasti tosta uudesta enkä koe noita värejä mitenkään poika-väreiksi :) ainoat mistä en tykkää oli se oranssi-raidallinen puku ja laatikko, ja osa oli jotenkin liian vaaleita mun makuun. 2014 pakkauksesta ainoa musta selkeesti kivemman näköinen vaate oli se kevyt toppapuku, kaunis turkoosi ja se ihana orava! Mutta on tosiaan mun mieleen nuo värit ja etenkin eläinkuosit, joten toivon että tuo saadaan, metsästän sitten sen orava-haalarin kirpparilta :D

Milsteri 23+0
 
Tuo uusi pakkaus on tosi ihana! Juuri tuo kevyttoppapuku ja makuupussi on paljon enemmän mieleen kuin edellisessä pakkauksessa. Mutta nyt sitten ottaa päähän, kun en tajunnut että mun pitäis jotenkin pantata sitä hakemuksen lähettämistä ja lähetin sen tänään.. Toki kirjotin siihen lisätietoja kohtaan että haluan sen juuri julkaistun vuoden 2015pakkauksen. Että toivottavasti sen nyt sitten saisin, kun oli todellakin paljon kivempi mielestäni.
 
Milsteri, se oranssiraidallinen asu menee, jos ei pue sitä bodya ja housuja yhtä aikaa :D tai ainakin mun mielestä pysyy siedettävänä, jos yhdistää johonkin muuhun vaatteeseen :) täytyy nyt kai se pari viikkoa odotella, jos sun käsitys onkin paikkansa pitävä. Olisi niin kiva saada pakkaus, jota ei ole jo käynyt penkomassa :D vaikka ei sillä sitten loppupeleissä niin väliä olekkaan.

Jjenna, mä en usko, että siihen pystyy itse vaikuttamaan, kumman pakkauksen saa. Hakemukset käsitellään siinä järjestyksessä, kun ne tulee ja paketit lähtee jakoon, kun päätös on tullut. Jos silloin on vielä vanhaa pakkausta, niin sen vanhan myös saa. Ainoa tapa edes vähän vaikuttaa itse, on just se hakemuksen panttaaminen. Mutta mä en edelleenkään usko, että mekään sitä uutta pakkausta saadaan, koska hakemuksen on oltava kelalla tasan kuukauden päästä viimeistään.

Täällä kurja olotila senkun jatkuu. Sisko oli sitä mieltä, että tämä varmasti on kääntynyt pää alaspäin, kun sillä on itsellään molemmat olleet aikaisin pää alaspäin ja tuntemukset kuulosti kuulemma tosi tutuilta. Mulla kun on kokemusta vain tuosta yhdestä perätilalapsesta. Olen kyllä itsekin yhä vakuuttuneempi, että pää alaspäin se siellä hengailee, kun luulen, että ne on potkuja, mitkä osuu tuonne navan yläpuolelle. Viikon päästähän se selviää :) onneksi mun ultraan meno ongelma ratkesi sillä, että äiti lupasi ottaa töistä sen verran vapaata, että on tytön kanssa sen ajan ja pääsee kuskaamaan minut :) mies ei mielellään pyydä vapaata nyt, kun oli just saitsulla. Neuvla-ajan siirsin kahden viikon päähän. Se olisi ollut huomenna, mutta en tällä ololla pysty lähtemään bussin ja rattaiden kanssa, kun on tuollainen loskakelikin, että rattaatkin on raskaammat työntää.

Nyt on tyttö saatu unille, joten taidan itsekin kaivautua peiton alle :)
 
Mä tykkään enempi viime vuoden paketista joten laittelempa hakemusta pikapuoliin että sen saisin :)

Tänään piti käydä mukamas äitiysvaatekaupoilla ku rupee kaapissa kivat paidat oleen niin lyhkäsii mut ostin sit ihan tavallisia mut vähäb pidemmän mallisia ihania paitoja muutaman.. Housut menee viel jalkaan, yhet mammahousut tilasin ja toiset saan siskolta lainaan. Eiköhän näillä mennä!
Farkut suurin osa menee viel helposti kiinni.. Vaan kyllähän mä ootan jo kesäkuuta ja sitä et voipi shoppailla kesäkuteita ilman mahaa:)

Kerttuliinu ja pieni 22+6
 
..malsa
Äitiyspakkauksesta.. Ihan kiva uusi pakkaus kans. Itse pistin hakemuksen heti vetämään kun todistuksen sain ja raha me otetaan kun tytön laatikko sisältöineen on tallessa. 2013 laatikko oli aika synkeän värinen verrattuna nyt 14 ja 15 laatikoihin. Ei niitä vaatteita kyllä tullutkaan oikein käytettyä, paitsi tietenkin toppapukua ja vanupukua. Kyllä mulle olis kelvannu 14 tai 15 laatikko kans. :)

Mulleppa pukkas sitten hiivatulehdus.. jes. Ja närästys on kans saapunut kaveriksi! Voi äly sentään. Viime raskaudessa kärväs kans aika hyvin, mutta nyt tuntuu, että ei renniet oikeen tunnu auttavan vaan niitä pitäis sitten kokoajan popsia. Muuten olot onkin ihan hyvät! Ei kolotuksia tai kipuja. Paitsi edelleen jos pidemmän matkan kävelee niin alkaa vatsaan tehdä kipeetä.

Nyt taas sitä rennietä popsimaan...

Malsa ja pojuE 25+5
 
Pitkän hiljaisuuden jälkeen täällä taas. Olen käynyt lukemassa päivittäin teidän kuulumiset, mutta omia en ole jaksanut kirjoitella.

Ensin kuulumiset: Rakenneultra tuli ja meni, kaikki hyvin ja sukupuolta ei selvitetty. Töissä kuljin ja supisteli välillä kipeästi ja hirveän väsynyt olin. Äitipolilta laittoivat sitten saikulle kontrollikäynnillä. Lapsivettä todettiin olevan runsaahkosti (yläviiterajalla), mutta syytä ei löytynyt. Kohdunsuuta ja lapsiveden määrää nyt kontrolloidaan ja tod näk saikku jatkuu äloman alkuun. On kyllä ollut helpompaa olla kotona. Supistelee, mutta vähemmän eikä niin kipeitä. Autossa ei saisi olla lainkaan, se tärinä ei tee hyvää.

Esikoinen aloitti päiväkodin tammikuun alussa ja siitä lähtien on sairastettu nuhakuumetta ja oksutautia jo molempia kahteen kertaan. Sais jo riittää.

Vaunuista: Meillä on vanhat Bugaboon Buffalot ja nyt hankitaan Donkeyt. Selvittelen, mistä sais edullisemmin tilattua (ulkomailta tilasin ensimmäisetkin). En osaa päättää luovutaanko Buffaloista vai pidänkö ne odottamassa seisomalautaa. Ne on ollu älyttömän hyvät! Toki jos Donkeyt tosi ketterät monona niin sitten Buffalot varmaan lähtee myyntiin.

Äpakkaus: tykkään uudestakin, mutta mieluummin ottaisin vanhan. Hakemusta en kuitenkaan viitsi tehdä ennen kuin tiedän sairasloma-asiat kun haen äitiysloman ja vanhempainvapaan 6kk tulojen perusteella ja jos oon saikulla äloman alkuun saakka niin tarvitsen toisestakin työpaikasta todistuksen tuloista. Hankalaa... Toivottavasti vanhaa pakkausta riittää :)

Närästys: Ihan kamalaa, tuli taas odotetusti. Ruisleivästä turha edes haaveilla.

Vihervaara 25+5

Onko muita jotka ei pysy viikoissa mukana? Aina pitää hirveästi laskea että mikähän viikko on menossa,..
 
Hei toistamiseen!

Äitiyspakkauksista:Toivonpa kovasti, että saamme vanhemman äitiyspakkauksen, kuosit siinä olivat enemmän minun mieleeni. Oletan sen saavani, sillä hakemukseni on jo käsitelty ja nyt odottelen pakkausta saapuvaksi.

4D-ultrasta: Eilen kävimme kyseisessä ultrassa ja ihanaltahan vauva näytti. Painoa hänellä on nyt 843g, eikä kuulemma ole ollenkaan sokerivauvan oloinen. Tuo tieto tuntui rauhoittavalta, sillä olen kantanut murhetta asiasta siitä asti kun selvisi, että paastoarvo oli ylittänyt sallitun rajan hiuksenhienosti. Sukupuolikin varmistui eilen, mutta se tieto me ollaan pantattu omana tietona aikaisemminkin, joten en sitä nyt tännekään kirjoita, jos vaikka joku tuttu sattuisi minut tunnistamaan, se kun ei olisi mitenkään yllätys=).

Nyt sitten seuraavaa neuvola aikaa odotellessa viikko eteenpäin. Uudelleen olemme menossa 4D-ultraan jo kuukauden päästä.

Kultatiuku ja vauva rv26+2
 
Vihervaaralle tsemppiä! Toivottavasti supistelut helpottaa ja lapsen sairastelutkin loppuu :)

Mitähän kuuluu niille kahdelle, joilla oli hematooma? Seireeni ja Toukkamasu(?)?

Mä kävin tänään vaa'alla, kun jouduin perumaan se neuvola-ajan. Ajattelin, että hyvä se on tässä välissä tarkistaa, paljonko on tullut :D yllätys oli melkoinen, kun huomasin, että kokonaisnousu on tähän mennessä 6,2kg! Vertasin tytön neuvolakorttiin, niin silloin on ollut tässä vaiheessa jo melkein +10kg! Tällä kertaa olen kyllä yrittänyt syödäkin fiksummin, kun en pääse liikkumaan juuri yhtään. Tytöstä vetelin herkkuja joka päivä, enkä muutenkaan paljon miettinyt, kuinka raskasta ruokaa syön. Nyt yritän pysyä perusterveellisessä ja pitää herkut viikonlopuissa. Tosin eilen mies toi mulle suklaata kaupasta, kun valittelin, että vetää mielen matalaksi, kun on niin vaivainen, ei pysty aktivoimaan koiria ja lasta riittävästi, eikä pääse lenkille. Lenkkeily on mulle aika tärkeää, joten sen pois jättäminen kirpaisee melkoisesti. Mies on tämän 8 vuoden aikana oppinut tuntemaan minut niin hyvin, että tietää, millä piristää :D joten kunhan saan tytön päiväunille, niin aion vähän syödä suklaata :)

Tyttö on kyllä toisaalta mulle myös ihan valtavan iso apu, vaikka onkin vielä noin pieni. Mä yritän välttää kumartelua ja kyykkimistä, niin tyttö antaa koirille ruokakupit, nostaa ne ylös lattialta ja muutenkin nostelee mulle milloin mitäkin :) ja tuon ikäinen vielä mielellään auttaa ja toki siitä palkitsenkin. Tietysti on niitäkin päiviä ja hetkiä, kun on ihan turha pyytää yhtään mitään, mutta pääasiassa auttaa mielellään. Ja ikää kohta vasta 2v3kk :) nyt, kun tulee lapsilisät, niin ostan tuolle tenavalle kyllä jotain kivaa. Täytyy käydä kaupan puuhaosastolle, josko sieltä löytäisi jotain mieluista tekemistä tuon ikäiselle. Saataisiin edes vähän laajemmaksi päivän aktiviteetit. Ideoita otetaan vastaan? :) nyt pyörii fröbelin palikat, sitä ennen rakenneltiin duploilla. Muovailuvahaakin löytyy, mutta tuo pistää sitä suuhunsa ja syöttää sitä eläimille, joten se ei oikein ole vielä tämän hetken juttu.

Vaivainen Pihla 27+3, joka joutui viime yönä heräämään pissalle 2 kertaa :D
 
"lauwra"
Pihla, mun 2-vuotias on ainakin nyt kovin kiinnostunut palapeleistä :) Niistä semmoisista missä on nupit paloissa. Ainoa vaan, että kun kerran hoksaa mihin ne palat tulee niin se vaativuus katoaa. Siksi pyrin ostaa noita kirppiksiltä edullisesti :)

oma napa: flunssa rupes hellittää, mutta voi jumalauta! Reväytin kylkivälilihaksen yskiessä. On sitten jumalattoman kipeä eikä panadolit auta. Pelkäsin ensin, että kylkiluu murtui kun sattui niin paljon jo hengittäminenkin...

Parin viikon päästä olis neuvola. Ei mitään uutta oloissa. Painoa on nyt vähän tullut lisää kotivaa'an mukaan (alusta +5.5 kg), mutta kohta ollaan jo 28. viikolla joten kyllähän sitä alkaa väistämättä tulla.

lauwra & poju 26+5
(siis oikeesti kohta 28. viikko jo meneillään?!)
 
Just nyt menee niiiiin hermot tähän tablettiin ja nettiin ja kaikkeen että en tiedä miten päin olisin.

Niinpä siis sadannen kerran kirjoitan tänne että uusi pakkaus on mun silmään aivan ihana ja aion pantata hakemusta tarvittaessa vaikka sitten sinne huhtikuulle että sen saan.

Flunssailu jatkuu vahvasti, hienoa olla täällä Lapissa lomalla ja maata käytännössä sängyssä :headwall: MIehellekin nousi uudestaan kuume, ilmeisesti tällä kertaa influenssaa.

Tällä erää mennään raskauden suhteen aika "oireetonta" aikaa, ei pahemmin vaivoja eikä kolotuksia. Potkuja tuntuu kyllä =)

Kuusama ja Vauva-T 23+5
 
"lauwra"
Kuusama (ja muut pahasti flunssailevat): kannattaa käydä miehesikin testauttamassa, että onko kyseessä kausi-influenssa jos oireet on pahat. Räkänäyte nenästä ja tamiflu kuuri apteekista niin siitä pääsee eroon. Me tytön kanssa käytiin viime viikolla päivystyksessä, mutta oli "lievempi" virus johon ei tamiflut tehoa. Tänä vuonna sairastuneita on hurjan paljon enemmän kuin aiemmin ja osa rokotuksenkin ottaneista on tullut kipeäksi.
 
Laitoin IFille vauvavakuutuspyynnön ja tänään saatiin päätös, että eivät voi meille sitä myöntää, koska syön noita pahoinvointilääkkeitä. :( En tiedä kokeilenko jostain muusta vakuutusyhtiöstä, kun varmaan aika samat kriteerit kaikissa. Sitten vasta kahden kuukauden iässä voi hakea sitä lapsivakuutusta. En tiedä minkä vakuutuksen vois ottaa sit heti lapsen synnyttyä?

Ens viikolla kelaneuvola, en tiedä alanko mitään kikkailuja harrastamaan äitiyspaketin kanssa, vaikka oishan se toisaalta kiva saada syntymävuoden paketti jostain syystä. :)
 
Moikka.
Pikaisesti vaan kommentoin että hengissä täällä ollaan :) enempi ja vähempi oltu taas koko perhe kipeitä..

Tänään oli neuvola ja kaikki ok, painoa nousee mutta nouskoot :D sf mitta oli 30. Hb edelleen sen 110 vaikka syön rautaa.
Vauvat potkii ja möyryää niin että välillä ihan kipeetä tekee.

Huomenna menen kontrolli ultraan..palaan sen jälkeen asiaan ja koitan saada luettua kaikki kirjotukset :)

Ninatus ja pikkuiset 25+1
 
Amsterdamin lentokentältä kirjoittelen matkakokemuksia mahan kanssa.
Vajaan 7 h:n lennot ievät tuntuneet yhtään pahalta. En kyllä tiedä haluaisinko yhtään myöhempään matkustaa, nyt oli ihan ok vielä. Ulkomailla kiittelin kovasti hyvää wc verkostoa :D lämpöisessä kun tulee vettä juotua ja se sitten jostain yleensä purkautuu uloskin... Supisteluja tuli paljosta kävelystä, mutta helpottivat, kun muisti hiljentää tahtia. Ja rannalla ei enää mahallaan aurinkoa otettukkaan, niinkuin on tottunut.

Raskausarpia ei ole tullut, mutta ne teininä takalistoon tulleet, ovat nyt pulpahtaneet esille. Meikäläisellä on sellainen vaalea seepraraidoitus molempien kannikoiden sivuilla ja kyljissä :) On ne vuosien myötä näkynyt ennenkin, kun on vähän tuhdimmassa kunnossa oltu.

Ja minä olen myös se joka unohtaa aina viikot ja päivät, lasketun ajan sentään muistan.

Niin ja vielä äitiyspakkauksesta: se tämänvuotinen on minusta ihanampi, joten odottelen viime tippaan tilauksen kanssa.

Ruu ja nappula 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Lauwra, nuo palapelit meilläkin on suosittuja :) meillä vaan on niitä niin vähän ja niistä tosiaan se haaste katoaa nopeasti. Täytyy käydä kirppikseltä etsimässä uusia, että olisi vähän lisähaastetta :)

Mun mieshän sen tamiflu -kuurin söi. Sillä ei ollut flunssaa ollenkaan, pelkkä kova kuume. Mulla sitten taas oli ihan vaan flunssa, mutta ei kuumetta. Eikä mieheltä mitään näytteitä otettu. Mitattiin tulehdusarvot, jotka nekin oli normaalit, ja silti sai sen kuurin.

Mä hälytin vapaapäivää viettävän siskon aamupäiväksi meille, kun tuntui, että pää tässä hajoaa, kun ei ole aikuista seuraa ja yksin pitäisi jaksaa keksiä tytölle tekemistä. Menipähän aamupäivä rattoisasti :) eilen illalla jo tuntui, että itku tulee, kun kaiket päivät on yksin tytön kanssa ja eilen mies vielä kehtasi pelailla kännykällä, kun tuli töistä... Käytti se sitten illalla tytön saunassa ja mä sain hetken omaa aikaa siinä kohtaa :) mä en juurikaan enää sauno, kun en saa lauteilla mukavaa asentoa.

Raskausrintamalle samaa vanhaa. Ihan kiva, kun oli aamupäivän seuraa, niin ei ehtinyt kuulostella omia olojaan ja nyt, kun mietin, niin en ole tänään ollut niin kipeä ja vaivainen :D eli osa vaivoista tulee varmasti ihan henkiseltäkin puolelta ja korvien välistä, kun on niin jumissa täällä kotona, kun ei pysty oikein mihinkään lähtemään kävellen, kun supistaa.

Nyt menen sohvalle lepäilemään. Tyttö päikkäreillä :)

Pihla 27+4
 
Onko kellään ollu hengitysvaikeuksia? Siis ihan istuessa tai seistessä rupee tuntuun, että happi ei riitä. Tosi ikävä "mä tukehdun" -tunne. Muutamia syviä henkäyksiä joutuu oikeen keskittyyn hengittämiseen ja sit helpottaa. Voiko vauva olla näillä viikoilla jo niin korkealla, että painaa keuhkoja vai mistähän tää johtuu? Loppuraskaudestahan noi hengitysvaikeudet on yleisempiä.

Mulla todellakin on vaikeuksia pysyä raskausviikoissa mukana.. edellisessä kirjoituksessani oon näköjään laitanu viikon ylimääräistä. :)

Pihla, meillä 2 v. tykkää piirtämisestä, maalaamisesta, tarrojen liimailusta. Ja prinsessoilla leikkis koko ajan, ku joku vielä jaksais leikkiä mukana.

Huikeeta, että Kerttuliinulle menee vielä normaalit housut! Meneekö muillekin? Mulla masu on ainakin hurja pallo. Toppahousut piti jo pari viikkoa sitten virittää hiuslenkillä napista ja napinlävestä kiinni, että sai jotenkin jalkaan. :) Mammahousuja ja -paitoja on edellisten raskauksien jäljiltä varmaan riittävästi, mutta kevät/kesätakki voi olla hankittava.

Sulo-Sylvia ja sipsukka 23+6 (meniköhän viikot nyt oikein?!)
 

Yhteistyössä