Moikka moi!
En ole taas ehtinyt kirjoittaa "miljoonaan vuoteen" vaikka olenkin käynyt aktiivisesti lukemassa muiden kuulumisia.
Täällä elellään muka "ihanaa ja leppoisaa keskiraskautta". Edelleenkin, viikoilla 24+3 mitä tänään edetään minun raskaussaldoni on tässä:
- kuukautiset ovat jääneet siis pois jo silloin vuonna nakki ja muusi
- neuvolan täti ja ultrakuvat todistavat jonkun olevan olemassa
- pienen pieniä, hentoja ehkä-liikkeitä ja ehkä-potkuja on havaittavissa
Eli todellakin mennään vielä omilla farkuilla, vatsa on kasvanut mittanauhan mukaan 0,5 cm. Vatsa ei ole siis tiellä peitonheilutuksissa, mutta toisaalta ei täälläkään osoitteessa mitään hurjia lisähaluja ole kyllä huomattu
Kuppikoko on edelleen sama (tosin jo ihan D-kuppi olemassaankin), eikä mitään raskausoireita ole vieläkään havaittavissa. Rääk ja kääk!
Miksei minun vatsa ole tuollainen kaunis ja pyöreä niinkuin
Valkoisen ?
Siis tosipuheessa olen tosi iloinen, ettei mitään negatiivisia vaivoja ole ilmaantunut. Serkkuni myös lohdutteli minua, että pieni vatsa tarkoittaa vähemmän venynyttä vatsanahkaa, että kaipa sekin on sitten positiivinen juttu, että vatsa ei kasva ja vauva on piilotettuna johonkin vatsamakkaroiden väliin
En edes tiedä miltä närästys saatika hengitysvaikeudet voisi tuntua - kamaluutta, että joudutte sellaisten kanssa taistelemaan päivittäin
Uuden äitiyspakkauksen nähtyäni totesin päätöksen helpoksi: 140 euroa shoppailurahaa tänne meille kiitos! On jotenkin ihan kökköä, että edelleen unisex-vaate on käytännössä sininen tai vihreä
En myöskään voi sietää ajatusta potkuhousuista aka lappuhaalareista, joita oli vähän joka lähtöön paketissa.
Olen myös sitä ajattelukuntaa, jonka mielestä lappuhaalarit kuuluivat 70-80 -luvuilla raskaana olleiden äitiemme vaatetukseen
On myös pakko tunnustaa, että minulle, sosiaali- ja terveysalalla työskentelevänä, lappuhaalareista tulee mieleen ne asiakkaat, joilla on pakko pitää ks. haalareita, hygieniasyistä. Vaikka mistä minä esikoista odottava tiedän, vaikka 6kk vauva repisi vaippansa ja sotkisi joka paikan, jos hänellä ei ole kyseisenlaisia henkselihaalareita jalassaan estämässä tällaista sottapytty-toimintaa
Koittakaa jaksella te kaikki jotka pyöritte vaivojen kanssa, lähettäkää minulle pari vaivaa lainaksi päiväksi pariksi niin saan minäkin tuntua mitä se raskaana olo on
Anna 24+3