Kesäkuun kullanmurut 2015 **Helmikuu**

Sulo-Sylvia, jotain piirustusjuttuja ajattelin tänään katsoa kaupasta. Tuo mokoma on syöttänyt väriliitunsa koirille :D olisi taas jotain uutta tekemistä, mistä jaksaisi kiinnostua hetkeksi. Tarrojakin voisi toki ajatella, jos tykkäisi liimailla. Kiitos vinkeistä! :) ja nuo hengitysvaikeudet muistan edellisestä raskaudesta! Alkoi muistaakseni viikoilla 27-28+ ja oli kyllä tosi raskasta hengittää. Mies jokusen kerran kysyikin, tarviiko lähteä lääkäriin, mutta ei sitten menty, kun mä oletin, että vauva se on, mikä siellä painaa, eikä ne lääkärit siihen pysty auttamaan. Tyttö tosiaan oli perätilassa. Nyt ei ole vielä hengitysvaikeuksia ollut. Nehän tästä enää puuttuukin :D muistaakseni hengitysvaikeudet vielä helpotti ennenkuin tyttö syntyi.

Äitiyshousuilla täälläkin on menty jo viikkoja :D mikää muu ei todellakaan mene enää päälle :D
 
Ihmettelin myös, että jollekin mahtuu vielä normaalit housut. :) Mä pidän töissä aika usein hametta ja paksuja (villa)sukkahousuja, joista olen ottanut sen vyötärökuminauhan pois. Jos pitää pitempiä matkoja kävellä niin ne kyllä meinaa vähän valahtaa alas, mutta eipä täällä toimistossa hirveitä matkoja kävellä. Toppahousut vedän vaan jalkaan ja jätän ne kokonaan auki edestä, kun pitkän takin ansiosta etumusta ei näe (saati sitä takapuoliosiota, joka lötköttää aika hullunkurisesti, kun etuosa on paljon alempana). :D Mut silti ne pysyy ihmeen hyvin ylhäällä.

Äiti mietiskeli, ettei muista oikein edes pitäneensä housuja raskausaikanaan. Äitiysfarkuistani sanoi, ettei tollaisia edes ollut silloin, kun hän odotti. Äitihän osti mulle myös kunnon telttamekon kevääksi, jota itse vähän karsastan (koska niitä pidettiin silloin 25 vuotta sitten). :D Tykkään nimittäin pitää ihonmyötäisiä vaatteita, joissa vatsa tulee kivasti esille. Raskausvatsat on mun mielestä niin kauniita. :) Ainiin ja pitää vielä mainita, että kun vanhempien kanssa puhuttiin raskausvaatteista niin kävi ilmi, että oman isäni mielestä "äitiysvaate" tarkoittaa haalaria. :D Sanoin vanhemmille, että ei tarvitse ostaa lahjaksi enää yhtään äitiysvaatetta.

Mamira ja poks huraa 24+0!
 
Uskomatonta jos jollekin normi housut menee vielä päälle! Mulla on maha kuin oisin potkupallon nielaissu ja taitaa tuo takamuskin olla levenny... Ei mitään mahdollisuuksia omiin farkkuihin. En kyllä ole huolissani kun viimeksikin palauduin omiin mittoihin nopeasti ja olin melko kuihtuneenkin näkönen imettäessä. Kaikkien ongelmien vuoksi en taaskaan ole päässyt salille koko raskausaikana, joten lihaksethan tässä surkastuu kans :(

Btw onko vinkkejä hyvistä kynistä taaperolle? Pitäs olla vesiliukosta että saa irti pöydästä, mutta silti turvalliset jos menee välillä suuhun. Näyttäs jo kynät kiinnostavan, mutta paperi ei tahdo vielä riittää... :)
 
Viimeksi muokattu:
Normi farkut yms tosiaan menee mut toppahousut ja muut korkeampivyötäröiset ei todellakaan :)

Hengitysvaikeuksia täälläki! Välillä tulee puuskia et tuntuu ettei jaksa hengittää.. Mut menee sit ohi. Mitä se on lopussa sit jos nyt rv24 jo vauva painaa?! Mietin et liian alhaisen hb:n oire on kans hengenahdistus et saattaa johtua myös siitä. Tosi ankea vaiva, onneksi ei oo päivittäistä!
 
Ainoat omat housut mitkä menee jalkaan on collegehousuja :) eli muuten ei mitään toivoa. Onneksi nyt on ollut leutotalvi suurelta osin, niin ulkonakin voi olla noissa collareissa kun alle laittaa paksumpaa legginsiä. Tyylikästähän se on! ;) Mutta siis jostain viikoilta 13 eteenpäin on ainakin ollut äitiysfarkut jalassa.

Valkoisella on kaunis maha! Mutta niinhän kaikki raskausmahat on ja mielelläni itsekin puen tiukkaa paitaa päälle. Normaalisti kun olen astetta löysemmissä ollut, koska ei tuo keskivartalo ole muutamaan vuoteen kovin timmissä kunnossa ollut...

Hengitysvaikeudet voivat tosiaan johtua alhaisesta hb:sta, ei välttämättä vielä vauvan asennosta. Itse hengästyn vaan helpommin mutta ei sen suurempia vaikeuksia ole, paitsi kun kumartelee alas esim. kenkiä laittaessa niin naama on sen jälkeen aika punakka.

Huomenna lähtisi rv25 käyntiin, jotenkin tuntuu vain aika junnaavan nyt paikallaan. Maaliskuusta tulee kitukuukausi. Täysi kuukausi töitä tiedossa, miehellä tiukat työviikot ja siten itsellä täysiä päiviä tiedossa eli ensin töissä ja sitten tytön kanssa illat kaksistaan. Onneksi äitini sanoi tulevansa joku viikonloppu ensi kuussa tänne, niin saa vähän helpotusta. Huhtikuuta odotamme koko perheen voimin innolla, ensin pääsiäislomaa yhdessä ja sitten miehellä alkaa isyysvapaat joista jää suoraan kesäloman viettoon. Niin tiedossa kunnolla laatuaikaa perheen kanssa ja toki saadaan yhdessä jännittää milloin tämä numero kakkonen haluaa maailmaan tulla.

Nyt suihkuun, iltapalaa naamaan ja jos eilisen greyn anatomian katsoisi ennen nukkumaan menoa.

Kauniita unia!

Catnip82 + kyytiläinen 23+6
 
Moikka!
Mulla ollut myös noita tuntemuksia ettei saa henkeä. Todella inhottavaa :/

Tänään kävin siellä ultrassa ja kaikki oli ok. Painavat reilu 800g per vauveli :) 3 viikon päästä uusi käynti.
Huomenna olen menossa katsomaan ja mahd.ostamaan kaksostenvaunut kun hyvät tuli vastaan. Ostan ne käytettynä.

Kävin ostamassa itelleni sellaset äitiyslegginsit..eli kalsarit jalassa kuljen :D ne kaikkista mukavimmat, tuntuu että farkut ym vaan ahdistaa ja saa supistuksia aikaan.

tästä jää taas tällänen lyhyt sepustus, täytyy poistua

Ninatus 25+2
 
Mä olen kans käyttänyt äitiysfarkkuja varmaan vkosta 13 lähtien :D Tosin toppahousut on normimallia, kokoa XXXL :p

Täällä alkaa huomenna kans 25. viikko. Se on jotenkin ollut mulle sellainen henkinen etappi, en tiedä miksi. Ehkä siksi, että olen laittanut toivoni siihen että jos synnytys nyt alkaisi, vauvalla olisi teoreettiset mahdollisuudet jäädä henkiin. Tajusin myös sen, että jäljellä on (laskennallisesti) enää 15 viikkoa. Huh! Se ei ole kauhean paljon. Mihin tämä aika on oikein hurahtanut?

Mulla on seuraavana etappina pääsiäinen, sitten toukokuun puoliväli jolloin jään ilmeisesti äitiyslomalle jos ei ilmene mitään syytä jäädä aiemmin. Mä olisin työni luonteesta johtuen niin kovasti halunnut jatkaa töissä vielä koko toukokuun, mutta se ei ilmeisesti ole mahdollista. Tai paha tietysti nyt sanoa miten huonossa kunnossa, väsynyt ja kipeä sitä on keväällä. Mutta ainakaan nyt minulla ei ole mitään ongelmia käydä töissä.

Ai niin, on täällä yksi ärsyttävä "vaiva", nimittäin lähes kokonaan hiljentynyt makuukamarielämä. Mulla on tunnelma kuin Saharassa ja halut aivan hukassa. Joku vielä kehdannut väittää tätä jotenkin aktiiviseksi ajaksi, hmm.. Eipä ole näkynyt :headwall:

Kuusama ja vauva-T 23+6
 
Närästykseen suosittelen reseptilääkettä (omepratsolia). Itse olen syönyt alusta asti 20mg aamuin ja illoin, koska muuten tulee ihan kamala olo. Närästys vahingoitta ruokatorvea, joten ei välttämättä ole kovin suositeltavaa vain sietää sitä.
 
Kuusama, meidän kammarissa on aika samat tunnelmat. :D Eilen pitkästä aikaa yritettiin, mutta meni jotenkin koomiseksi, kun ei löydetty edes hyvää asentoa. Mun vatsa ei ole siis edes mikään super iso vielä, mutta tarpeeksi hankala, ettei perinteiset asennot tunnu hyvältä.

Myöskään energistä oloa tai tuuheentuneita hiuksia tai mitään näitä muita keskiraskauden hehkeyksiä ei ole kuulunut.
 
"lauwra"
Kävin eilen kipparilla ja tein löytöjä pojalle :) Vaatteita lähinnä. Olisi ollut ihana toppapuku (74cm) ensi talveksi vauvalle, mutta en raaskinu ostaa kun ajattelin, että onhan sillä tytön äp:n hyvä toppapuku. Ja se maksoi kuitenkin vaan 10eur :D Joudun ehkä tänään mennä hakemaan sen :)

lauwra poksuu 27+0! :heart:
 
Haha malsa tuo on niin tuttua! Menin kauppaan eilen ja seisoin vaan siellä koska mulla ei ollut hajuakaan, mitä menin ostamaan :D
Saatanpa unohtaa kesken lauseen mitä olin sanomassa!

Mulla on alkanu tuo maailman inhottavin vaiva eli närästys.. Etenkin riisi tekee ihan kamalan! Toistaiseksi auttaa ihan rennie..

Äitiyspakkauksesta, siis tuo uus on aivan ihana! Erittäin mielelläni ottaisin sen, mutta en tiedä jaksanko sen kummemmin alkaa hakemusta panttailemaan :)

Meillä on makuukammarissa pysynyt vähintään kerran päivässä meininki, mistähän nämä mun halut tulee kun koko ajan vaan kasvaa :D

Valkoinen, aivan ihana maha sulla :)

Nyt pitänee ryhdistäytyä ja lähtee ulos kun näyttää aurinko paistavan, ihanaa viikonloppua kaikille! :)
 
"lauwra"
näköjään aiempi tekstini ei koskaan tänne päätynyt...

Kommentoin vaan, että olen miiulan seksihaluista hieman kateellinen :D Täällä on takana parin viikon kuiva kausi ja tän revähtäneen kylkilihaksen kanssa saa suuremmat rynkytykset jäädäkin... Mut eiköhän tää seksielämä tästä vilkastu :D viimeistään kesällä :D :D

Tilasin itselleni Noshin alesta kaksi ihanaa kietaisumekkoa. Käteviä imetyksen kannalta kesällä ja käytännöllisiä vaikkei pystyisi imettämäänkään. Ja antaa vähän joustoa tossa pukeutumisessa kun saa mekkoa kireämmälle sitä tahtia kun kilot karisee ja kroppa palautuu :D Rintaliivejä pitäisi myös hakea uusia, kuppikoko paukkui taas seuraavaan... Ei sillä, että valittaisin :D Mulla on toista kertaa elämässäni tissivako :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Vihervaara, me ostettiin ihan puukynät :) sellaiset vähän normaalia paksummat, ettei katkea niin herkästi.

Makkarielämä on täälläkin k-u-o-l-l-u-t-t-a! Ei ole mitään fiilistä. Miehen kanssa kuitenkin jutellaan aiheesta avoimesti, joten en näe tässä ongelmaa :) ihan turha väkisin alkaa edes yrittämään. Kun ei ole haluja tällä hetkellä ja olo on epämukava, niin ei siitä mitään tule.

Ja Malsa, täällä myös yksi raskausdementikko :D joka päivä joutuu miettimään, mitä olikaan sanomassa tai tekemässä :D

Mulla seuraavana etappina on rv 30, että saa synnyttää kotisairaalassa, jos synnytys sattuisi käynnistymään ennen aikojaan. Näillä viikoilla täältä lähetetään Helsinkiin. Seuraava etappi on sitten se pääsiäinen ja sitten vappu ja sen jälkeen vauva jo kohta toivottavasti syntyykin :)

Ensi viikolla tosiaan kasvukontrolli. Vähän jännittää. Se kuitenkin määrittää aika pitkälti sen, milloin tämä vauva täältä ulos tulee. Jos on yhtä pieni kuin tyttö, niin tässä ei ehkä enää ole kuin 10 viikkoa jäljellä. Tyttö on siis syntynyt 37+5. Mulle se 10 viikkoa riittäisi ihan hyvin :D toivon vaan, ettei paljon sen aikaisemmin synny tai päätetä synnyttää. Aika näyttää.

Mäkään en nyt muista, mitä vielä piti kirjoittaa :D

Pihla 27+5
 
Moikka moi!

En ole taas ehtinyt kirjoittaa "miljoonaan vuoteen" vaikka olenkin käynyt aktiivisesti lukemassa muiden kuulumisia.

Täällä elellään muka "ihanaa ja leppoisaa keskiraskautta". Edelleenkin, viikoilla 24+3 mitä tänään edetään minun raskaussaldoni on tässä:
- kuukautiset ovat jääneet siis pois jo silloin vuonna nakki ja muusi
- neuvolan täti ja ultrakuvat todistavat jonkun olevan olemassa
- pienen pieniä, hentoja ehkä-liikkeitä ja ehkä-potkuja on havaittavissa

Eli todellakin mennään vielä omilla farkuilla, vatsa on kasvanut mittanauhan mukaan 0,5 cm. Vatsa ei ole siis tiellä peitonheilutuksissa, mutta toisaalta ei täälläkään osoitteessa mitään hurjia lisähaluja ole kyllä huomattu :D
Kuppikoko on edelleen sama (tosin jo ihan D-kuppi olemassaankin), eikä mitään raskausoireita ole vieläkään havaittavissa. Rääk ja kääk!
Miksei minun vatsa ole tuollainen kaunis ja pyöreä niinkuin Valkoisen ?

Siis tosipuheessa olen tosi iloinen, ettei mitään negatiivisia vaivoja ole ilmaantunut. Serkkuni myös lohdutteli minua, että pieni vatsa tarkoittaa vähemmän venynyttä vatsanahkaa, että kaipa sekin on sitten positiivinen juttu, että vatsa ei kasva ja vauva on piilotettuna johonkin vatsamakkaroiden väliin :D
En edes tiedä miltä närästys saatika hengitysvaikeudet voisi tuntua - kamaluutta, että joudutte sellaisten kanssa taistelemaan päivittäin :(

Uuden äitiyspakkauksen nähtyäni totesin päätöksen helpoksi: 140 euroa shoppailurahaa tänne meille kiitos! On jotenkin ihan kökköä, että edelleen unisex-vaate on käytännössä sininen tai vihreä :(
En myöskään voi sietää ajatusta potkuhousuista aka lappuhaalareista, joita oli vähän joka lähtöön paketissa.
Olen myös sitä ajattelukuntaa, jonka mielestä lappuhaalarit kuuluivat 70-80 -luvuilla raskaana olleiden äitiemme vaatetukseen :D
On myös pakko tunnustaa, että minulle, sosiaali- ja terveysalalla työskentelevänä, lappuhaalareista tulee mieleen ne asiakkaat, joilla on pakko pitää ks. haalareita, hygieniasyistä. Vaikka mistä minä esikoista odottava tiedän, vaikka 6kk vauva repisi vaippansa ja sotkisi joka paikan, jos hänellä ei ole kyseisenlaisia henkselihaalareita jalassaan estämässä tällaista sottapytty-toimintaa :D

Koittakaa jaksella te kaikki jotka pyöritte vaivojen kanssa, lähettäkää minulle pari vaivaa lainaksi päiväksi pariksi niin saan minäkin tuntua mitä se raskaana olo on :)

Anna 24+3
 
Kirjoittelenpa minäkin taas pitkästä aikaa... Nyt voin vihdoinkin kertoa hyviä kuulumisia. Hematooma oli edellisessä ultrassa pienentynyt todella paljon. Töissä saan käydä normaalisti. Toki varovainen on hyvä olla. Myös kromosomit saatiin tutkittua ja ne olivat normaalit tutkituilta osin. Olo on kyllä todella helpottunut. Seuraavaan ultraan on muutama viikko ja nyt täytyy toivoa, ettei vuoto ala enää uudelleen.

Äitiyspakkaushakemuksenkin laitoin. Jospa se konkretisoisi tätä vauva-asiaa. Edelleen tuntuu ihan epätodelliselta, että vauva on tulossa. Luulen, että en ole kaikkien näiden vaikeuksien vuoksi uskaltanut ajatella, että elävä vauva olisi mahdollista saada. Onneksi tässä on vielä aikaa synnytykseen, jotta ajatukseen vauvasta voi totuttautua hiljalleen. Tai täytyy sanoa, että toivottavasti synnytykseen on vielä useampi kuukausi. Onhan tässä edelleen tavallista isompi riski ennenaikaisuuteen, mutta enää en pelkää sitä niin paljon kuin hematooman ollessa iso.

Olen pohtinut äitiyslomalle jäämisen ajankohtaa. Houkuttelisi jäädä jo vähän aikaisemmin. Päätin kuitenkin olla äitiysloman alkuun asti ja jättää lomapäivät äitiysloman loppuun. Mukavampi kuitenkin loppupäästä pidentää lomaa :) Ja varmaan sitten jonkin aikaa olen kotihoidontuella.

Toukkamasu ja pieni 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Kiva kuulla, että Toukkamasulle kuuluu parempaa. :)

Äitiysloman alku on mullekin yksi etappi. Välillä mietin, että kotiin jääminen ei houkuta ja että olisi kiva tehdä jonkin verran hommia äitiyslomankin aikana ennen vauvan syntymää. Sitten on näitä viikkoja, joiden jälkeen olisin valmis aloittamaan äitiysloman vaikka saman tien. :D No, kuluupahan aika nopeasti, kun on täysi hässäkkä päällä.

Normihousut ei ole mahtuneet muutamaan viikkoon päälle. Maha ei ole mitenkään valtava, mutta kaukana entisestä litteästä versiosta. Just tässä mittailin, mahtuuko mikään vanhoista kevättakeista enää päälle, kun sää lämpenee. Uutta talvitakkia ei onneksi tarvinut ostaa, kun yhdessä vanhassa takissa on ollut tarpeeksi tilaa mahalle.

Hiljaista on meidänkin makuuhuoneessa. Iltaisin aika usein etoo vieläkin, eikä haluja muutenkaan kummemmin ole. Ne vähätkin halut yleensä häviävät, kun vauva alkaa kunnolla potkia kesken kaiken. Onneksi on ymmärtäväinen mies. Harmittaa silti, että viimeiset kuukaudet kahdestaan ovat tämmöisiä.

Mamira, sanoiko vakuutusyhtiö tarkemmin mitään pahoinvointilääkkeiden syönnistä? On myös ajateltu hakea vauvavakuutusta, mutta söin jossain vaiheessa parisen viikkoa pahoinvointilääkkeitä (kunnes oli pakko uskoa, että eivät ne toimineet).

Tähkä 23+5
 
..malsa
Toukkamasu! Hienoa, että teillä hyviä uutisia <3

Täällä olo on aika tukala, jotenkin toi poitsu tunkee itteään todella ylhäälle niin istuminen on inhottavaa. Yöllä myös näin jotain unta, että meidän tyttö oli mulla sylissä ja potki mua mahaan ja heräsinkin sitten siihen, että mahassa jyskäsi oikeen kunnolla. Siis aivan järjetön mylly! En oo aikasemmin kyllä liikkeisiin herännyt, että oli sen verran meno päällä. :) Öisin herään muutenkin muutaman tunnin välein vähintään, näin on kyllä jatkunut jo vuosia, että eipä ole mikään uus juttu. Jotenkin nukun kyllä nyt taas raskausaikana paremmin kun eiraskaana. Mä en todellakaan muista millon olisin viimeksi nukkunut kokonaisen yön heräämättä. Tuntuu ihan sadulta, että joku oikeasti muka nukkuu yön läpeensä heräämättä kertaakaan, kun itse parhaimillaan herään sen 2-3 kertaa ainakin.

Äitiyspakkauksesta vielä.. Mua jotenkin alkoi kutkuttamaan toi pakkauksen ottaminen taas, mutta mulle on jo äitiysavustus päätöskin tullut ja ens viikolla on maksu päivä niin kyllä se on raha vaan otettava. Vaatteita ja haalaritkin on jo valmiina niin mitä sitä nyt sitten sitä pakkausta ottamaan. Ostan sitten jotain kivoja vaatteita vaikka sillä rahalla. :)

Vanhat vaunut saivat tänään uuden kodin :') Saapahan joku uusi pieni ihminen nauttia hyvistä vaunuista. Ihanan helposti nekin sitten saatiin kaupaksi torissa, että en voi kun suositella vaan tori.fi! Muutakin olen siellä nyt kaupannut kun kaapit täynnä turhaa tavaraa ja oikeen innostuin kun niin nopeasti ja helposti pääsi turhista tavaroista eroon. Ei niitä roskiinkaan raaskinut heittää kun ihan käyttökelpoista hyvää tavaraa oli mm. melkeen uudet matkarattaat, shiatsu istuin yms yms.

Toivottavasti ei tule pankista selvityspyyntöä kun tässä kuussa tallettanut suuret määrät käteistä rahaa tilille automaatilla.. :D

Malsa ja pojuE 26+1
 
Toukkamasu, kiva kuulla sieltä suunnalta parempia uutisia :)

Anna, kovin kovin katkeraa :D mä voisin nämä omat vaivani lahjoittaa sulle pariksi päiväksi, niin saisin itse tehtyäkin jotain täällä kotona ja sä saisit kokea, mitä liitoskivut oikein on :D

Täällä tulee niin kipeitä potkuja vasempaan nivuseen, että ihan säväyttää. Joskus auttaa, kun hetken makoilee oikealla kyljellä. Kai se on se painovoima :D mutta kiva vaan, että potkii ja liikkuu :)
 
Tähkä81, ei sanottu vakuutusyhtiöstä sen tarkempaa, mutta luulen, että sulla ei pitäis olla ongelmia, jos oot syöny vaan pari viikkoa ja esim. jotain Primperania tai sellasta, mikä on yleisempi ja tunnetumpi lääke. Itellä varmaan vaikutti se, että mulle ihan diagnosoitiin toi hyperemesis gravidarum ja olin myös sairaslomalla oksentelun takia ja nyt oon jo kaks kuukautta popsinu noita lääkkeitä (jotka ei siis oo kauheen yleisiä Suomessa). Laitoin nyt myös Pohjolaan vakuutuspyynnön ja terveysselvityksen, katotaan mitä sieltä sanotaan.
 
Kuulimisia täältäkin.

Ostin emmaljungan sisaristuimen esikoiselle meijän vanhoihin vaunuihin joita tullaan pitämään ykkös vaunuina. Kakkosvanut ostettiin pari vk sitten alennuksesta, Emman halpis tuplavaunut. Molemmat lapset nukkuu toivottavasti päikkärit ulkona ja jos lähtee isommalle reissulle niin on molemmille makuu-paikka. Esikoinen täytti tällä viikolla 1v.

Maha poksuu ja paukkuu, on samoissa mitoissa kun esikoista odotellessa loppuvaiheessa. Isompia vaivoja ei ole, harkkasupistuksia liikunnan yhteydessä ja ajoittaista kipua häpyluun seuduilla. Otin raskaushousut käyttöön rv6 ja maha tupsahti rv8 esille. Kyllä huomaa että keho ei ole palautunut.

Olen miettinyt miten pitkään uskalletaan olla vielä vauva uinnissa esikoisen kanssa.

Mitään ei olla vauvalle ostettu! Ajattelin käydä kaikki vanhat vauvanvaattet läpi ja sit ostaa vaan puttuvat jutut. Erona varmaan vaatets kun esikoinen on syntynyt helmikussa ja nyt onki sit kesävauva. Olen miettinyt aurinkovarjoa vaunihin kun varmaan tullaan puistoilee paljon.

Tykkäsin paljon enemmän tämän vuoden äitiyspakkauksesta kuin viimevuotisesta! Retrous ei vaan sovi mun silmään. Ei otettu esikoisesta viimevuoden mallia ja laitoin jo hakemukset rahallisesta tuesta menemään. Vähän harmittaa mutta tiedän ettei ole mitään käyttöä niille kun esikoiselta priimakuntoinen ticket of heavenin haalari tältä talvelta periytyy jne. Jonkun syyshaalarin joudun ostamaan. Oli vaan niin kätevä se toppapuvun muuttuminen pussiksi...

Töitä olen vielä extrana tehnyt 2-4vuoroa/viikko, miehen vapaapäiviä siis. Otan muutaman vk kerralla ettei sit tarvii perua jos olo huononee.

Itselleni ostin uudet imetysliivit kun mun lemppari merkki oli niin sopivasti alennuksessa :) Edellisestä imetyksestä jäljellä 2 samanlaiset kulahtaneet ja 1 huonot varaliivit. Niitä kun saa turhan tiuhaan olla vaihtamassa jos ei halua maitotehtaalta haista..

Margareta 24+5
 
Iltaa!

AnnaS, oisin täysin valmis lahjoittamaan sulle kaikki oireeni.. Niitä nimittäin riittää täälläpäin yllinkyllin.Mä niin ootan kesäkuuta et pääsen eroon tästä raskaudesta!

Ei taida noi maltofer tipatkaan sopia mulle.. Otin niitä muutaman päivän ajan 20tippaa x 1-2.. Ja sit tuli taas kauhee yökötys. Pari päivää olin ilman ja olo heti parempi.. Tänään aamulla otin 20tippaa niin kylläpä on taas kuvottanut enkä varmasti enää ota niitä. Täytyy soittaa ma neuvolaan ja kysyä mitä teen.. Ja jospa pääsis kontrolliin et onko yhtään noussut hb.

Vaunukaupoilla käytiin tänään katteleen.. Ja melkein jo ostettiin hienot valkoiset nahkaiset emmaljungat mut sit jotenki tuli olo et haluan sen teutonianki nähä ensin.. Täälläpäin niitä ei vaan myydä missään!
Kai se pitäs jo pikkuhiljaa alkaa kaukalot ja vaunut ja muut härvelit osteleen..

Laittaisimpa mahakuvan minäkin jos osaisin puhelimella??

Kepa ja masu 23+3?
 

Yhteistyössä