**Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa

Meillä rakenne-UÄ ens maanantaina, jännittää! Minä ajattelen, omaan huolestuneeseen tyyliini, että jos uskaltaisin ajatella niin pinnallisesti että menenpäs sinne katsomaan kumpi se on, niin sitten vauvassa olisi jotain vialla rakenteellisesti tms. Ehkä kun ammattini vuoksi tiedän kaikenlaista niin se saa kuvittelemaan ikäviä vaihtoehtoja.. Ja tiedän että on oikeasti sellaisia ihmisiä jotka eivät edes tajua miksi siellä rakenneuä:ssä käydään, ei tosiaankaan sukupuolta selvittelemässä.
Mulla ei ole mitään hehkua mutta energisempi olen nyt ja olenkin sen hyödyntänyt täällä kotona järjestelemällä paikkoja.
Vauvalle en ole ostanut vielä mitään. Pakkausta ei varmaankaan oteta. Meillä on itsetehty kehto jossa vauva saa nukkua alkuun.Mahan kovetteluja on päivittäin, epämukavaltahan se tuntuu kun maha kiristyy, mutta auttaa selvästi kun ei rehki liikaa ja kävelyillä pitää vauhdin riittävän hitaana.
Romanssi rv... 19+6 vai onko nyt jo 20+ en kyllä ole varma :D
 
Huomenia!!

sukupuolestame kerrotaan se kyllä ihan avoimesti kaikille ja moni osaa sitä jo kysyä kun tietää,että ei olla salailtu muidenkaan aikana.Meidän toisen lapsen odotusaikana saatiin tietää,että odotetaan poikaa.Miehen suvun juhlissa joku tuumiskeli,että tuleekohan teille nyt sitten tyttö johon totesimme,että ei kun poika sieltä on taas tulossa.No siihen tämä tuumiskelija että kyllähän se voi siltikin tyttö olla,ja me kuorossa miehen kanssa että POIKA se on!!:LOL:
Ja siis me ollaan aina ihan ra ultran lopussa kyselty tuosta sukupuolesta.Seinäjoella on ainakin tosi ihania ihmisiä ultrailemassa ja he ovat ihan erikseen koittaneet etsiä kumpi sielä masussa köllöttelee.Mutta en kyllä mene ultraan ajatuksissa vain se sukupuoli!

Hehkusta en tiedä,mutta olo on kyllä loistava.Nassun ihokin tuli hyvään kuntoon kun parin vkon ajan tein pari kertaa viikossa kostetuttavan naamion iltaisin.Mun iho ei tykkää noista paukku pakkasista!!Energiaa piisaa,Että en nyt hirveen nuutunut näkykään oo!!

Tämmöstä tänään..enää reilu vko ra ultraan,jei!

Miinu ja hippunen 20+2
 
Nyt olis ohi rakenne ultra. :D Kaikki oli hyvin ja vauva kasvanut kuulemma oikein hyvin. :) huh,onneksi,sitä kun aina miettii kaikkein pahimpaa. Mutta tyttölupaus saatiin. <3 käytiin maanantaina ostamassa yhdistelmävaunut ja turvakaukalo telakalla. :) Mieskin tuumas et nyt se niinku vähän enemmän alkaa oikeasti valkenemaan ainakin hänelle että kesäkuussa tässä ollaankin ihan oikea perhe. <3
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista :heart: Mulla huomenna rakenneultra, sitä odotellaan jännityksellä. Toivottavasti kaikki olisi hyvin :)

Mä en kyllä mielestäni hehku :D Tai no, ehkä enemmän kuin alkuraskaudessa jolloin naama kukki ja olo oli nuutunut koko ajan.
Päivittäin tunnen pieniä potkuja, jotka kyllä tuntuvat lähes poikkeuksetta vain vasemmalla puolella? Joskus harvoin tuntuu oikealla, en edes muista onko keskellä vatsaa tuntunut kertaakaan.

elpukka & papu 19+6
 
Hehku, juu tämä kesäinen kukkiva perunapelto naamassani ainakin hehkuu. Tukka lähtee ja pylly leviää, kropassa iho on kuiva kuin Sahara. Jostakin syystä näytän raskaana aina ihan kamalalle! Olen tosi kade niille jotka on elämänsä kunnossa ja hehkussa.

Meillä on rakenneultra vasta melkein kuukauden päästä :(
Tiedän vallan mainiosti erityislapsen äitinä että vaikka kaikki olisi ultrassa ok, ei se ole mikään lupaus terveestä lapsesta. Tämä on kuitenkin julkinen keskustelu jonka ainakin omalta osaltani yritän pitää kepeänä ja pinnallisena niitä ilonaiheita etsien. Todellakin haluan tietää sukupuolen!

Muutto, se on sitten ensi kuussa jippii ja tila lisääntyy valtavasti! Ihanaa! Nyt alkoi hurja pakkausrumba, voi että mitä kaikkea pitää muistaa tehdä. Pitää yrittää sitten rajoittaa sitä nostelua, kantelua ja hääräilyä sillä supistelee ja paljon!
En anna mitenkään häiritä normaalia elämää. Sitten kun supistelee niin kovaa että koskee niin menen hetkeksi pötköttämään kirjan tai lehden kanssa.

ÄKN ja 17+2
 
Ihana lueskella ultrakuulumia! Malttamattomana odottelen omaa ultraa, joka on viikon päästä.

Täällä vauva tuntuu nukkuvan, kun liikun. Potkiminen alkaakin sitten useimmiten sitten, kun olen hetken aikaa istunut aloillani. Äiti sanoi, että kuulostaa ihan mun veljeltä, kun se oli mahassa. Ja mun veli oli lapsena varsinainen apina, joten kauhulla ootan, tuleeko meidän muksusta samanlainen. :D

Tänään muuten puoliväli!

Nemelia ja Pirpana rv 20+0
 
Tällaisessa keskusteluryhmässähän onkin hienoa se että jokainen voi kertoa omia ajatuksia ja tuntemuksia, jotkut haluaa pitää jutut "pinnallisempina" ja jotkut kaivella vähän pintaa syvemmältä.
Itseäni ahdistaa nyt se kun ei tule liikuttua tarpeeksi, tänäänkin koko ajan ollu tarkoitus lähteä kävelylle mutta tässä sitä istutaan.. Veden juomista sentään olen onnistunut lisäämään reilusti. Huomenna lähdetään kyllä lasten kans kuppareissulle kävellen heti aamusta!:D
 
Tänään haettu saikkua tälle viikolle. Maanantaina tapaaminen työterveyslääkärin kanssa, että jos se nyt sitten kirjoittaisi pidemmän pätkän eikä tarttis juosta taas joka viikko hakemassa uutta lappua ja sitten taas kiikuttaa se töihin. Tuntuu siltä että mun duunissa istumiset taitaa olla istuttu kyllä nyt. Panadolia otin yhtenä aamuna kun ajattelin että jos sen voimilla tuntuis paremmalta, niin enköhän mä sen oksentanut puoli tuntia myöhemmin - ei tunnu sekään nyt sopivan. Kipujen aiheuttajaa kun ei voi nyt oikein poistaa millään, eikä voi lääkitä, niin lepohan tässä vaan on ainoa oikea vaihtoehto. Jos sitä sitten kesällä taas saisi oman kehon takaisin.

Jos oon epähuomiossa unohtanut lisätä jonkun sukupuolilupauksen listaan, niin kertokaa ihmeessä. Oon yrittänyt parhaani mukaan bongata niitä ja merkata ylös.

Lettu ja Kornelius 21+0
 
Päivittelenpä minäkin kuulumisia pitkästä aikaa! :)

Rakenneultrassa käytiin tänään. Vauva vastasi viikkoja, painoarvio 278g ja rakenteet kaikki normaaleita! <3 Kyllä rauhotti taas mielen ainakin vähäksi aikaa.
Varovainen TYTTÖLUPAUS saatiin, kun "jalkovälissä ei näkynyt mikään heiluvan" :D Tyttöolo mulla on ollu aika vahvana kokoajan.

Vaunut ostettiin tänään. Bongasin eilen tori.fi:stä Hartan Topline X valkoiset keinonahkaiset vaunut ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä <3 Hintakin sopi meidän budjettiin, joten haettiin pois.

Äitiyspakkaus otetaan! :)


_Miikku_ ja vauva 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Mä oon myös nyt toista viikkoa saikulla selkäkivun takia. Ärsyttää koko ajan juosta siellä lääkärissä hakemassa lisää saikkua kun selkä tulee muutaman työpäivän jälkeen älyttömän kipeäksi. Viimeksi alkoi myös supistelemaan kun oli rankka työpäivä. Työterveyslääkäri sano mulle että koska mulla ei oo mitään selkäsairautta (esim. issias) niin ei voida määrätä kun viikko kerrallaan saikkua?? Minkä ihmeen takia, jos en kerta pysty siellä töissä olemaan kun selkä tulee samantien kipeäksi! Jos tämä ei tästä enää paremmaksi muutu niin joudunko nyt äitiyslomaan asti käydä viikon välein lääkärissä? Ei mitään järkeä..

Ainiin mulle soitettiin eilen naistenklinikalta ja kysyttiin sopiiko että lääkäri tekee sen rakenneultran koska opettaa samalla erikoistuvalle lääkärille miten se tehdään. Kyllähän se sopii, voi olla että saadaan kauemmin katsella papua kun on opetustilanne kyseessä ;)

elpukka & papu 19+6
 
Selkäkipuiset, millasta kipua teillä on? Elpukalla ei vissiin ainakaan issiasta? Mulla on nyt alkanut oireilemaan muutama viikko sitten alaselkä ja aluksi kuvittelin, että se on joku ohimenevä rasitusvamma tms. Nyt kipu on siirtynyt selvästi enemmän toiselle puolelle ja säteilee välillä jalkaan. Joskus koko selkä on ihan normaali, joskus ei pysty kävelemään. Ja istuminen tietty pahentaa :( On siis päiviä, että vaan pieni kipu ja kaikki ok ja sitten erityisesti iltoja, kun kävelen seinistä tukea pitäen. Mietin vaan että onko tälle tehtävissä mitään vai kärvistelenkö vaan... Jotenkin en enää jaksais ravata työterveyslääkärillä, kun oon jo univaikeuksien takia siellä ravannut ilman mitään apua. Tai olihan sillä hyvä vinkki: "Mikset nuku? Laita silmät kiinni ja yritä." Öö...
 
Huomenta!
Ensimmäinen työviikko loman jälkeen alkaa olla purkissa. Ja täytyy sanoa, että ekat 5yötä meni ihan OK. Nämä kaks viimeistä ollut vähän hankalempia.
Täksi yöksi otin, onneksi, tukivyön mukaan ja auttoi huomattavasti!
Viime yönä kun oli aika lailla supistuksia(kivuttomia tosin) ja koko eilisen päivän semmoisia liitos- ja kannatinkipuja, että jalat meinas välillä lähteä alta!
Saapa nähdä, kauanko näitä mummoja pystyy täällä yksin pyörittelemään.. Onneksi joka toinen viikko saa levätä.:)

selkäkipujaon ollut myös minulla jonkin verran, nyt kun maha kasvanu. Lähinnä paineen tunnetta alaselässä. Tuntuu, kuin lantioluut työntyisivät ihon läpi.. Auttoi ihanasti, kun mies eilen työnsi kämmenellään koko voimalla niitä vastaan.:) Saikulla en siis ole noiden kipujen takia vielä kuitenkaan ollut.

Tuosta hehkusta kun aijemmin kyselin. Itsellä on ollut iho todella hyvässä kunnossa myös. Paremmassa kuin aikoihin..:) Muutaman kerran olen saanut kuulla kaunistuneeni, mutta epäilempä tuota.. Tai, miksipä en, kun onhan varmaan "hehkua" olemukseen tuonut se, että tupakanpoltto on loppunut lähes 20v sauhuttelun jälkeen ja iho saa aivan eritavalla nyt happea.:)

Kyllä tuo maha alkaa jo varmaan aikamoinen olemaan, kun ihan jatkuvasti saan nyt kuulla onnitteluja ja uteluita. Ja kun huomaan välillä sen jo töksähtelevän esim. lavuaaria vasten. o_O
Saahan tuo maha jo kyllä kasvaakkin, ei silti.. Tänään 19+0. Puoliväli lähestyy kovaa kyytiä.:)

Mites muuten, mitä rasvaa käytätte vatsoihin? Tai yleensä rasvaatteko vatsoja raskausarpia estääksenne? Itse kävin hakemassa pari päivää sitten apteekista Sepamedin vatsarasvaa ja heti auttoi kyllä kiristävään tunteeseen.

Tsemppiä teille, kanssaodottajat, raskauden vaivoihin.. Ei tää niin auvoista tunnu olevan kellään.:)
 
Selkäkivuista: mulla oli viime viikolla neuvola, ja antoi lantionpohjalihasjumppaohjeen (sanahirviö!). Sanoi että lihasten löystyminen voi aiheuttaa selkäkipuja, mm. juuri issias-tyyppistä kipua, kun sisäelimet saa kyytiä kohdun kasvaessa. Eli jumppaa ladyt, jumppaa, jos se helpottaisi myös!

Itsellä ollut tosi helppo raskaus, ei minkäänlaisia pahoinvointeja eikä kipuja, siksi välillä miettii, onko siellä elämääkään? Viime viikolla neuvolassa kuunneltiin sydänäänet ja potkuja, viikonloppuna tunsin eka potkut, sen jälkeen ollut hiljaisempaa. Rakenneultra vasta 17.2.

Maha on jo sitä kokoluokkaa, ettei tätä enää peitellä.

IMD 18+1
 
Huomenta, mulla on välillä kova iskias särky ja nyt taas tuntuu, olen töissä sairaalassa laitoshuoltajana joten seisomista ja kävelyä tulee päivässä paljon. Saa nähdä kauan jaksan olla töissä tämän säryn kanssa. Meillä rakenneultra on vasta 6.2 joten sinne pitäis malttaa odottaa, liikkeitä joitain tunnen silloin tällöin mutten vielä mitään selvää. Toivon kuitenkin kaiken olevan kunnossa. :)

Sanna-M ja Papu rv 19
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin! Poikalupaus saatiin :heart: Mullahan siis ultran teki lääkäriopiskelija ja erikoislääkäri avusti vieressä. Ekana sanoi että tyttö tulee, ja mustakin näytti ihan tytöltä! Mutta lopuksi lääkäri sanoi sille että katoppas uudestaan ja pojan sukupuolielimethän siellä oli ;)

Selkäkivusta mullahan oli aluksi niin että alaselkä kipeyty vasemmalta puolelta ihan tuolta melkein häntäluun tuntumasta ja säteili välillä vasempaan jalkaan. Nyt on muuttunut niin että alkaa särkemään koko alaselkää. Esim. imurointi on pahin, siitä tulee todella kipeäks selkä! Ja samoin töissä kun joudun nostelemaan, kääntelemään ja kumartelemaan jne.

elpukka & papu 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: ToKa89 ja NancyC
Isonalle, ootko lääkärissä käyny tai puhunu noista kivuista? Nyt olen pari kertaa selän takia käynyt ja aina kysytty että eihän säteile jalkoihin -- siis ihan alemmas kuin reisiin -- ilmeisesti kipu jalkoihin ei ole hyvä asia? Varsinkaan jos ei kunnolla edes pysty liikkumaan kun on kipeimmillään. En tiiä mitä multa sieltä on etitty, mutta selväksi on tehty että jos kipu muuttuu sellaiseksi niin heti takaisin lääkärille.

Jumppaa mä en oikein pysty tekemään taas vasemman polven takia, kaikki aerobinen liikunta kielletty. Venyttelykin sillä jalalla hankalaa kun en voi polvea suoristaa laisinkaan. Koskaan ei ole sopiva aika mun elämässä polven rakennemuutosleikkaukselle, niin tässä sitä sitten kärvistellään. Mun pitäis kyllä mennä fysioterapeutille taas, että jos jotain liikkeitä vähän ja sitten sais akuuttihierontaa selkään, pakaroihin ja oikeaan olkapäähän (sekin leikkauskamaa). Tää on vähän tällaista kitkuttelua nyt, kovasti jo kesää odotan että saa a) mahan pois, b) pukea huomattavasti vähemmän ja c) oman kroppansa takaisin. Onneks ei oo enää kauaa.

Lettu ja Kornelius 21+1
 
Hei vaan taas!

Kuinkahan nopeasti Obsidan vaikuttaa hemoglobiiniin? Anemiakin alkaa tulemaan jo korvista ulos. Eilen sentään jaksoin lämmittää saunan ja tehdä valkeat takkoihin ja puu-uuniin (asutaan vanhassa talossa, jossa tulisijoja riittää), sitten jo sohva kutsuikin puoleensa. Toissailtana neuloin vähän aikaa sukkaa, kunnes uni voitti ihan yhtäkkiä alkuillasta. Raskasta, raskasta. Ei tosiaankaan jaksa ajatella liikkumista vaikka kroppa sitä oikeastaan huutaakin. Eikä nämä pakkasetkaan ainakaan yhtään edesauta lähtemään illalla ulos.

Tänään sain kerrottua lähiesimiehelle tulevasta äitiysvapaasta, oli kuulemma katsellut sillä silmällä jo vähän aikaa, että taitaa olla ko. uutinen tulossa. Hyvin otti asian vastaan. Vielä pitää saada asia kerrottua isommalle pomolle. Mies ihmetteli kotona miten nyt tämän asian kertominen on niin vaikeaa, kun yleensä sanon suoraan kaiken. Mutta jotenkin nyt tämä on todella vaikea asia kertoa, ehkä tuo vuodeksi jäävä töissäkäyminen vaikuttaa asiaa. Mieluusti olisin lykännyt asian rakenneultran jälkeiseen aikaan, mutta maha kyllä hoitaa asian paljastamisen jo etukäteen.

Niin, ne raskausarvet... Esikoisen odotuksen aikaan rasvailin mahaa, mutta ei siitä ollut minulla apua. Arvet tulivat kilojen mukana. Vuodessa ne vaalenivat. Toista odottaessa ei juurikaan uusia arpia enää tullut ja sitä toivon tälläkin kertaa. Eli en rasvaile. Vaikka ajatus kyllä kävi eilen mielessä jonkun aiheeseen liittyvän mainoksen nähdessäni. Lähinnä tuota sektioarpea rasvailen pinnalta, jos jotain, mutta eipä sekään taida auttaa, kun satunnaiset kiristelyt tuntuvat sisälläpäin.

Annales (17+6 kait...)
 
Heippa!

Kävin tänään siellä lääkärillä, ja kaikki oli hyvin, ei ollu avautumista tapahtunut, eli ihan harmittomia ovat supistelut, niinkuin itse ajattelinkin, mutten uskaltanut olla tarkistamattakaan asiaa :)

Mulla on vaivannut nenäverenvuoto nyt, joka aamu tippasee, tänään sitten kävin apteekista hakemassa jotain suihketta, suolaliuos pohjaista.. Toivottavasti vähän auttaisi..

Oston samalla sitä mainostettua bepanthen voidetta, en ole vielä kokeillut, mutta toivon olevan vähän parempaa kuin se mitä käytin eli se bio oil, ku se ei kyllä imeydy millään :D mulla tuli teini-iässä paljon arpia mm rintoihin ja lantion seudulle ka takamukseen, joten vähän pelkään että saman tekee vatsallekin kun venyy..

Mulla oli hb 117 viimeksi eli rutkasti pudonnut ja epäilen että vielä laskee, kun jatkuvasti väsyttää! :/

Haha, toivottavasti ultrassa kätilö katsoi mun vaavin sukupuolen oikein, kun muuten saattaa olla aika vaaleanpunavoittoinen vaatevarasto hällä, ite intoilen ja niin myös kaikki sukulaiset :D saa nähdä oisko keväämmällä varaa vielä käydä ultrassa tarkistamassa, minkä hintaista on täällä pk seudulla? Onko kellään kokemusta?

Minä valmistuin joulukuussa, ja tarkoitus oli vielä muutama kk tehdä töitä vanhusten parissa helmikuusta eteenpäin, mutta lääkäri tänään sanoi, että kannataa miettiä kaks kertaa kuitenkin, vaikka ei tietenkään kieltänyt, mutta varmaan ajatteli, että jos nyt jo "lomaillessa" supistelee, että mitä on sitten töissä ollessa.. Hmm, harmittaa jos ei pääse yhtään töitä tekemään, tulee pitkä tauko valmistumisen ja töiden väliin.. :/ plus että pitkäksihän aika kotona möllöttäessä tulee..

Taniira ja tyllerö 20+6 <3
 
Isonalle, mulla ainakin on ihan kunnon iskias. Selällään makaaminen ei onnistu, kun kinnaa koko ajan oikealta alaselästä. Tavaroiden nostelu ei oikein onnistu, kun alkaa hetken päästä särkeä ja kinnata. Eli kohta en tee vissiin yhtään mitään :p

Lettu, miksiköhän tuo jalkoihin asti särkeminen on huono asia?? Mulla ainakin on muutaman kerran särkeny aivan sääreen asti :O Mutta mennyt sitten kuitenkin muutamassa tunnissa ohi. Hmm. No, täytyypä muistaa vastasuudessa.

Ja Taniira, mä ostin kanssa tuota Bepancare-voidetta. Mies on nyt viikon verran levitellyt sitä vatsaan joka ilta, ja imeytyy mun mielestä kyllä tosin hyvin! Ja iho on tuntunut ihanan pehmoiselta. Mutta ei olla tosiaan kahta kertaa päivässä levitelty (vaikka sitä suositeltiinkin), kun on aika naminen tuo hinta tolla putelolla, ei viitti ihan ylenpalttisesti sitä käytellä. Kyllä sen kerrankin pitäisi riittää :)
 
Meillä oli RU maanantaina. Kaikki oli kunnossa ja vauvalla kokoa vähän viikkoja enemmän. Ei kysytty sukupuolta, eikä meiltä edes kysytty halutaanko me tietää.
Minä olen rasvannut mahaa ihan tummelilla kun sitä sattu hirmunen puteli kotoa löytymään. Ei kyllä meinaa imeytyä kokonaan. Nahkeaksi jää iho.

Tänään poksahti viikot. 21+0 :)
 
Oon ihan kateellinen teille jotka ootte jo rakenneultran käyneet<3 Onnea vain kaikille! :) Minulla on vielä muutama viikko, koko ajan mietin että onhan vauvalla kaikki hyvin ja entäs jos ei ole? Kaikkea sitä päässä liikkuukin vaikka reippaasti tuo asukki on ruvennut iltaisin mahassa mylläämään!

Eilen oli ihan normi neuvola, tosin uuden neuvolatätin kanssa. Sykkeet oli 150 luokkaa ja asukki kellui poikittain mahassa. :D Tästä eteenpäin pitää joka kk viedä kontrollipissanäyte labraan aina laskettuun aikaan asti vaikka ei olisi mitään oireita.. Hemmetin pissitulehdus!! Toisaalta hyvä että seuraavat tilannetta.

Aika monella on selkäkipuja, toivottavasti niihin löytyy helpotusta! Tsemppiä! Itseäni kans vähän huolestuttaa oman selän tilanne. Olen vuosia sitten saanut urheilun yhteydessä tällin alaselkään ja sen seurauksena alin selkänivel (SI-nivel) on löysä ja menee helposti väärään asentoon. Ainoa hoito on fysioterapia, jolla se onkin tähän mennessä pysynyt hallinnassa. Fysioterapeutti varoitteli että raskaana ollessa se todennäköisesti aiheuttaa ongelmia. Pitää koputtaa puuta: vielä ei ole ollut mitään!

Täällä taisi olla muitakin ensisynnyttäjiä. Tänään mulla oli aikaa tehdä alustavaa listaa tavaroista joita pitäisi hankkia ennen vauvan syntymää. Miltä tämä lista näyttää, puuttuuko jotain oleellista?

-potkupukuja
-potkuhousuja / sukkahousuja
-pitkähihaisia paitoja, kietaisupaitoja
-T-paitoja
-sukkia, lapasia
-myssyjä (kevyitä), kesähattuja
-harsopyyhkeitä
-lakanoita, peitto
-pyyhkeitä

En listannut mitään hoitotarvikkeita (vaippoja, rasvoja yms.) koska koen ne jotenkin itsestään selvyytenä. ;)

Ihana kun on pakkasta! Mukavaa talvipäivää!!

Upseerinvaimo + Tiikeri rv 19+2
 
Ens keskiviikkona olisi rakenneultra täälläkin, malttamattomana odottelen. Liikuskelua tuntuu mahassa jo aika paljon :)

Itse rasvailen mahaa iltaisin ihan tavallisella kosteusvoiteella. Tavallisilla rasvoilla voitelin ahkerasti myös esikoista odottaessa, myöhemmässä vaiheessa alkoi se kiristyvä iho kutista niin rasvan lotraaminen tuntui mukavalta ja helpotti kutisemista. Ei tullut arpia vatsaan silloin, rintoihin kyllä jonkun verran sekä raskausaikana että maidon noustessa. Toivottavasti ei maha saisi raitoja tälläkään kertaa. Ehkä jotain erikoisrasvaakin vois kokeilla vielä jos muistais ostaa...

Tarpeellisista hankinnoista muistutan vielä ainakin imetysliivit ja liivinsuojia. (ne pestävät, joita tuli ainakin viimeksi äitiyspakkauksessa, ovat mukavan ihoystävällisiä vaikkakin saattavat helposti hieman näkyä paitojen läpi. Käytin myös niitä kertakäyttöisiä, mutta iho ärtyi helpommin niistä. Liiveistä voin suositella Bravadon imetysliivejä, itseltä löytyy esikoisen ajalta 3 paria seamless body silk -liivejä ja ei paljon muita tullut käytettyäkään! Sopinee hyvin ainakin pienille/keskikokoisille rinnoille.
 

Yhteistyössä