**Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa

Oi ihanaa, onnea taas kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille :flower: Ja erityiset onnittelut MMMJ:lle! :)

Mä en ole ollut mitenkään erityisemmin kiukkuinen. Muutenkin tuntuu, että tämä vauva on vaikuttanut muhun tosi vähän, ei pahaa oloa oikein missään vaiheessa raskautta, ei normaalia enempää väsymystä (yksiäkään päikkäreitä en ole nukkunut), ei mielialan vaihteluita. Onkohan tää kuinka epänormaalia? :p Olo kun on ollut koko ajan kaikin puolin normaali. Masu vaan kasvaa ja painoa on tullut lisää, siinä oikeastaan kaikki. Kyllähän niitä kipuja ja kolotuksia ehtii tietysti vielä tulla.

Hoitolaukku tulee meillekin todennäköisesti vaunujen mukana. Ollaan nyt muutamassa eri liikkeessä käyty koeajamassa ja ihmettelemässä noita vaunuja, ja tällä hetkellä suosikki on Ora Jetin yhdistelmävaunut, jossa kääntyvät etupyörät, ilmakumirenkaat ja muutenkin tosi näppärän oloiset ja nätinnäköiset. Tykästyin siihen musta-valkoiseen malliin. Ja siihen tulisi sitten semmoinen turvakaukalo, jonka saa adaptereilla kiinni vaunujen runkoon. Turvakaukalo voisi olla Kiddyn (?) tai Maxi Cosin. Meillä on autossa ne isofix-kiinnikkeet, mutta en tiedä, ostetaanko sitä telakkaa tai jalustaa erikseen kuitenkaan. Oletteko muut käyttäneet sitä telakkaa/jalustaa? Ei se turvavyösysteemikään kauhean hankalalta vaikuttanut.

Meillä oli tänään 3. neuvola. Mieskin oli mukana. Käytiin läpi sitä voimavarakaavaketta. Ja saatiin Kelaa varten raskaustodistus. Hemoglobiini oli noussut 122 --> 130, vaikka en ole rautaa erikseen syönyt. Painoa on tullut ihan liikaa :| Nyt jo yhteensä n. 7 kiloa :kieh: Vauvan sykkeet olivat 122-174.

Viimeinen työpäivä on näillä näkymin 25.4. (normi 30 pv ennen la), ellen sitten jää jo pääsiäisestä äippälomalle. Käsittääkseni kesälomat kertyvät äitiyslomalta, mutta eivät hoitovapaalta. Itse en pidä tämän kesän lomia, mutta kesälomarahat meille maksetaan automaattisesti kesäkuun palkkaan. Pidän sitten ennen kuin palaan takaisin töihin tämän vuoden kesäloman ja äitiyslomalta kertyvän kesäloman putkeen. Käsittääkseni näiltä kuukausilta maksetaan normaali palkkakin, joka olisi ihan kiva juttu sitten ensi vuoden kesällä tai koska sitten palaankaan töihin. Mutta olen aika pihalla vielä näistä Kelan korvauksista ja muista jutuista, mutta eiköhän ne selviä tässä ajan mittaan. Täytyy myös jutella meidän palkkahallinnon kanssa näistä. Meillä ainakin kesälomakausi alkaa vasta toukokuulta, eli en edes ehtisi pitämään tämän vuoden kesälomaa ennen äitiyslomaa. Tosin tämä saattaa myös olla ihan neuvottelukysymys, riippuu kai työpaikasta.

Oletteko te vielä matkustelleet tai onko matkoja tiedossa? Mulla on ihan hirmuinen matkakuume ja johonkin reissuun olisi vielä kiva lähteä kaksistaan miehen kanssa. Yksi työmatka ulkomaille on näillä näkymin tosin tulossa huhtikuussa, mutta ei se nyt tietysti ole sama juttu, vaikka sielläkin on jonkin verran vapaa-aikaa luvassa.

Seuraavat etapit ovat kahden viikon päästä pidettävä ensimmäinen perhevalmennus, 27.2. sokerirasitus ja 7.3. toinen neuvolalääkäri.

Karoliina & Kepa 22+0 POKSPOKS!
 
Hei,

Itkuherkkyyttäkin on täällä. Miehen sanomisista pahoitan helposti mieleni, toisaalta taas lasten sanomisista ja tekemisistä tulee niitä onnenkyyneleitä. Eilen ja tänään olen taas tuntenut pientä liikehdintää kohdussa. Siitä leviää heti hymy kasvoille, väkisinkin. Ainoa kevyt valituksen aihe on tämä kamala kankeus, ja jo nyt! Talvitakki kun on kiinni, niin ei meinaa päästä autoon eikä autosta ylös ja muutenkin on jotenkin kankeampi olo tosi aikaisin verrattuna viime raskauksiin 7 ja 9 vuotta sitten. Mitä tämä sitten on parin kuukauden kuluttua kun oletettavasti edelleen on toppiskelit.

Pikkuisen ollaan mietitty lomamatkaa lämpimään maaliskuulle, tuolloin viikkoja n. 26. Vaihtoehtoina Kap Verde tai Dubai? Aikooko kukaan muu vielä matkustella?

Imetyksestä: Minä olen molemmilla kerroilla nauttinut suunnattomasti imettämisestä ja se on ollut mulle helppoa, jos ei oteta huomioon alun kipeitä nännejä. Jälkimmäistä poikaa täysimetin 6,5 kk ja molempien imetys on kestänyt kunnes pojat ovat täyttäneet vuoden. Mutta tosiaan mulla maitoa on riittänyt ja molemmat ovat olleet heti hajulla miten imetään. Toivon, että näin olisi nytkin.

Lopuksi vielä onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille hyvistä kuulumisista. Meillä on vielä reilut 3 vkoa odotettavana. Ensi viikon maanantaina on kuitenkin neuvola ja sinne otan kohta 7 veen mukaan. Täällä neuvolassakin taidetaan aika usein ultrailla.

AnnaOnni 18+3
 
Pakko tulla heti lisäämään, että aika hauskasti samat asiat Karoliinan kanssa mielessä, eli matkat. Viime viikolla olin työreissulla Brysselissä. Sen verran olen matkustanut, aiemmissa raskauksissa en ollenkaan. Ja tosiaan kova matkakuume on täälläkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina81
Huh ja hei! :)

Sain vihdoin kerrotuksi pomolle tänään et olis "tila päällä" - otti asian hyvin, iloinen (raskaus) että surullinen (jään pois). Hieman lupaili kyllä homman jatkumista kun tuun takas ;) Olishan se älyttömän mahti juttu - duunimatka on noin kilsa - puoltoista ja homma mun näköinen :)

Ultraan olis pari viikkoa :)

Sabsu /18+3
 
Matkustamisesta: Me kerittiin varata Rooman lennot ennen raskautta, joten reissu olis edessä. :) Hiihtolomalla eli maaliskuun alussa matkustetaan.

Tänään mies tunsi ekaa kertaa vauvan liikkeet. :) Tokas vaan unisena, että olipas vaimea potku. Vaan eiköhän ne siitä vahvistu.

Ultraan vielä pari yötä. Alkaa pikkuhiljaa jännitys kasvamaan.


Nemelia ja Pirpana rv 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Matkustamisesta, mun piti lähteä joulukuussa pariksi viikoksi Jenkkeihin, mutta sen jätin väliin kun oli niin riipivä oksentelu päällä. Nyt vähän kyllä harmittaa, se oli mun sellainen pitkäaikainen unelma enkä sinne tule lähtemään tuskin nyt sitten koskaan. Mies kävi juuri Amsterdamissa viikon ja mä ajattelin että jos lähtisin vaikka Lissaboniin yksinäni tapaamaan tuttuja. Lontoo ja Berliinikin pyörii mielessä. Mua tosin ei kaukomatkoille nyt saa, vaikka onkin ihan huippuvakuutus. Aiemmin en ois voinu istua koneessa pitkiä aikoja pahoinvoinnin takia, nyt taas selkä ei kestäis. Lissaboninkin viisi tuntia kuulostaa aika pahalta tähän väliin. Ois kyllä ihanaa jos pääsis jonnekin. Edes vaikka viikonlopuksi Budapestiin tai Prahaan. *huokaus*

Lettu ja Kornelius 21+6
 
Täällä on selkä meinannut ruveta temppuilemaan ja varsinki jos tulee istuttua päivän aikana enemmän.. pakko välillä vaan makoilla.. Iltaisin unen saanti vaikeaa koska ei meinaa löytyä hyvää asentoa. Yleensä sitten ei ongelmaa nukkumisen kanssa, paitsi viime yönä särki jalkoja ja uni ei muuten vaan tullut. Täälläkin tänään mies tunsi ekan kerran potkun ja oli ihan innoissan :heart: Mulla sokerirasitus muistaakseni 28.2 ja 3.2 olisi tuo hammaslääkäritarkastus.. saa sitten hampaat kuntoon jos niissä jotain on :)

suza86+ pikkupulla 22+0
 
Viimeksi muokattu:
Eipä oo hetkeen tullu tänne kirjoteltua.
Omassa voinnissa ei ihmeempiä onneks oo. Ainut vaiva on iltasin tuleva järkyttävä turvotus, tuntuu että vatsa repee ja suorassa ei voi seistä eikä istua.

Moni onkin jo rakenneultrassa käyny ja saanu hyviä uutisia. :) Itse myös kovasti odotan rakenneultraa, vielä täytyy viikko odotella.

Parin viikon päästä lähdetään esikoisen ja kaverin kanssa Kanariansaarille. Jännittää miten matka (varsinkin lentomatkat!) sujuu ton puolitoista vuotiaan vilpertin kanssa...

Tinzu84 ja pikkunen 19+1 (kait)
 
MMMJ onnea hyvistä uutisista! Ja muille hyvin menneistä rakenneultrista sekä uusille tervetuloa mukaan :)

Matkakuumetta täälläkin. Olisi kiva lähteä jonnekin irti arjesta, mutta toisaalta reissaamisissa itselle tärkeää on ruoka, joten toisaalta mieluummin lähtisin ruokarajoitteiden vapauduttua. Eli varmaankin meillä jää reissut ensi syksyyn. Vauvan kanssa pitäisi kuitenkin olla suht helppoa vielä matkustaa ja lomakin on ainakin omasta puolesta jo valmiina :)

Tunteeko kaikki jo vauvan liikkeet? Meillä on tuntuneet jo kuukauden verran ja tuntuu olevan kunnon rymistelijä kyseessä. Alussa tuntuivat vain möyrivältä vatsalta, sitten hipsutteluilta ja potkuilta ja nyt siellä jumpataan jo tosissaan. Ja mieskin nuo liikkeet tuntee vaikka yleensä tyyppiä alkaa ujostuttamaan kun isä tulee kuulostelemaan. Onneksi olen niin hyvä uninen, että ei vielä unta haittaa, mutta saa nähdä miten käy. Liikelaskennankin 10 liikettä per tunti kuulostaa hurjalta määrältä. Lisääntyvätkö liikeet ja niiden voima päivä päivältä? Vai alkaako jossain vaiheessa tilanahtaus vaikeuttamaan jumppatuokioita.

NancyC + rymy-eetu 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Matkakuumetta on todellakin ilmassa! Joulukuussa olimme koko perhe pari viikkoa lämpimässä ja uusia maisemia ihmettelemässä, mutta tämä lisääntyvä valo ja mielessä hieman ja viriävä kevät tuovat jokakeväisen poltteen päästä kaupunkiretkelle Eurooppaan. Joitakin tarjouspaketteja olen katsellut viikonlopuksi, mutta voi olla etten tänäkään keväänä pääse sitä toteuttamaan. Pääsiäisen aikoihin saatamme lähteä kaveriperheen kanssa pohjoisemmaksi lumilomalle ja muuten sitten vapaa-ajan täyttääkin (ja lompakon tyhjentää) yläkerran remontointi asuttavaan kuntoon juhannukseksi.

Vielä puolitoista viikkoa rakenneultraan. Sitä odotellessa.

Annales 18+5
 
Onko pahoinvointi palannut kenelläkään takaisin?

Alkoi vajaa viikko sitten kuvotus uudelleen, närästää, pissattaa ja tuntuu että hermot on ihan ylikireällä :(, kun herään yöllä 4-6 kertaa vessaan. Tilannetta ei helpota työstressi, teen töitä työparin kanssa, meillä on omat asiakkaat ja sijaista ei ole luvassa. Ääh.
Ja lisäksi murehdituttaa nuo verenvuodot, ja istukka, ei kiva koko ajan pelätä verenvuotoa.

Yritän saada neuvolan kautta aikaa lääkärille, jospa saisi hetken sairauslomaa. Vauva kyllä molskii reippaana ja liikkeet tuntuvat hyvin, nyt vaan tuntuu että oma pää on liian kovilla.

Odottava73 ja 20+5
 
MMMJ onnea ihanista uutisista ja muille rakenne ultrassa käyneille myös!

Odottava73 kuulostipas ressaavalta tuo sun tilanne,toivottavasti saat saikkua ja hetken hengähdettyä!

Matkakuumeesta ei täälä oo tietoakaan,mä keskityn sisustushaaveiluun:D Ja jännitän ihan kympillä huomista rakenne uä.Vielä on vähä epäselvää ehtiikö mies mukaan,toivossa hyvä elää.Kiroan tuommoset työpaikat joista on melkee mahdoton päästä kesken päivän käväsemään jossain!!!
Annoin isännykselle jo varoituksen,että jos se sukupuoli selviää niin tämä äippä kurvaa sitten viikonloppuna kirppistelemään urakalla!!Ei varmaa löydy sit mitää ku menee ettimällä ettimään:whistle:

Mulla ei oo vielä noita vessa keikkoja yöllä tullu,mutta aamulla ei tartte kyllä mitään muuta haaveilla tekevänsä ku juosta ekana vessaan. Vatta on kyllä omasta mielestä ISO..siis saan jo sohvallaki oikoa itteäni et masulla on kunnolla tilaa tai rupeaa ahistamaan. ja tuo meidän hippunen on kyllä joku tuleva adhd muksu..ei tietoakaan mistään rauhallisemmista hetkistä:LOL:

Mä meen nyt nautiskelemaan päivän ainoasta hiljaisesta hetkestä..

Miinu ja hippunen 21+2
 
On ihana lukea kaikkien hyviä ultrakuulumisia ja onnea kaikille hyvistä uutisista!
Täällä Vaasan suunnassa kaikki hyvin tai ainakin niin luulen. On ollut mielenkiintosta huomata kuinka paljon enemmän sitä stressaa koko raskautta ja pelkää pahinta nyt, kun ikää on enemmän. Koko ajan sellanen tunne, ettei voi olla niin onnekas, että kaikki menis hyvin vielä neljännen kerran. Nyt, kun liikkeitä on alannut tuntumaan paremmin on hieman helpompi olla, kun tietää et siellä se pikkunen möyrii ja on hengissä. Mies ei vielä tunne nuita potkuja ja kovasti niitä odottaa :) Toivottavasti pian sekin saa niistä nauttia.
Töissä menee vielä suht hyvin. 14 tuntisten työpäivien viimeset tunnit supistelee kyllä kivasti aina, kun ottaa hieman nopeempia askeleita :) ja nostoissa pitäis varmaan alkaa ottamaan hieman rennommin...kuhan vaan muistais ja malttais, mutta kun haluis olla ja tehdä kaiken kuten aiemminkin...on niin kurja, kun ei kaikkeen pysty. Alaselkäkin kenkkuilee ja selkätukea olisi kai alettava käyttämään edes osan työpäivää :) Harras toive olisi, että jaksaisi/pystyisi olemaan töissä melko loppuun asti ennen äippälomaa.
Matkakuumetta aina ilmassa, mutta ennen vauvaa ei lähdetä minnekkään. Elokuussa ehkä sitten espanjaan kuukaudeksi, jos jaksetaan lähteä.
Kaikenlaisia hankintoja pitäisi varmaan alkaa tekemään. Vaatteita kirpparilta on jo tullut hommailtua ja hoitotason tekee pappa. Vaunut ja sänky onkin jo veljeltä tulossa. Mutta kaikkea pientä sitteristä rintapumppuun ja tuteista harsoihin olisi ostettavana, joten kaikkea kivaa shoppailua tiedossa :) Huomenna neuvola ja kahden viikon kuluttua rakenneultra, jonka jälkeen voi päästä ostelu innon kunnolla vapaaksi :)
Ihanaa pakkaspäivää kaikille! Tämä lähtee illaksi työmaalle :)

Nellineiti ja pikkuinen 18+6
 
Heippa!
Meillä oli rakenneultra jo viime viikon maanantaina eli n.1,5vkoa sitten. Kovasti oli vilkas kaveri masussa ja poikalupaus saatiin! :) Kolmen tytön jälkeen on mukava saada pojan pallero taloon! <3
Neuvolassa oltiin eilen ja kaikki on ihan ok. Masu on jo muhkea vauvamasu, sf mittakin on jo 23cm! Painoa tullut useampi kilo, se tietty ärsyttää... Selkävaivaa on, varsinkin siivoamisen jälkeen, iltaisin tulee aina pahoinvointia, ja niitä "koko päivän kestäviä" pahoinvointeja on edelleen 1-2 x vkossa. :( Närästää, turvottaa, ummettaa, kiukuttaa, itkettää, olo on kömpelö... jee jee.
Olen ollut jo pidempään sairaslomalla, ja vielä olisi hetken aikaa, mutta todella toivon pystyväni vielä töihin ennen äitiyslomaa! vaikka onhan siinä sitten omanlaisenta rumba kuskata kuopus hoitoon, ajella töihin (matkaa 25km/suunta), olla kiireisessä työssä 8h, hakea lapsi hoidosta, tehdä ruoka ym kotityöt... ja aamulla sama uudestaan. MUTTA: jospa sitten osaisi nauttia äippälomalle jäämistä entistä enemmän! :)
Otatteko te muut äitiyspakkauksen vai sen rahan? Me taidetaan ottaa rahana, koska on paljon vauvatavaraa tallella.
Ja niin, mulla ON matkakuume, mutta tilin saldo kertoo, että matkasta voi VAIN haaveilla, huokaus. :(

Terkuin, julianna40 & "seppo" 21+4
 
Onnea taas kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

Mä olin eilen kokeilemassa töissä oloa kahen viikon sairasloman jälkeen, just ja just pystyin olemaan iltavuoron loppuun asti. Selkä tuli taas niin kipeeks ja lähes koko yö meni valvoessa kun ei löytynyt hyvää asentoa ja vatsassa tuntui painetta ja menkkajomotusta. Heti on helpottanut kun on saanut vaan levätä tämän päivän.
Tänään mulla on taas lääkäri klo. 17.20, saa nähä mitä se nyt sanoo. Viime kerralla myös töissä ollessa alkoi supistelemaan ja yöllä jomotti vatsaan. Tuntuu ettei toi työterveyslääkäri kunnolla ymmärrä miten vaikeaa mun on oikeasti tehdä noin raskasta työtä..

elpukka & papu 20+6
 
Heippa!

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. :)

Kateellisena täällä lueskelen noista liikkeistä. Itsellä kun ei vielä paljoa tunnu masuasukin liikkeet, paitsi yleensä iltaisin jos oikein hissuksiin istuu tai makoilee paikallaan. :) Tietysti nekin on kiva tuntea! Jotenkin vaan odottaa sellaisia kunnon muksautuksia ja potkuja, joista vois sitten olla jo ihan varma että siellä joku melskaa. Mutta odotellaan, eiköhän ne siitä ala voimistumaan. Rakenneultraa odottelen malttamattomana, ensi perjantaina sitten pääsee sinne!

Miten aikaisin muut on tunteneet liikkeet kunnolla? Varsinkin just tälleen ensimmäisen kohdalla? Itse kun ei oikein alussa edes tiennyt millaisia tuntemuksia pitäis tuntea. :)

Matkakuumetta ei itsellä oikeastaan ole. En ole ennenkään juurikaan matkustellut, joten siinä ehkä syy miksei nytkään ole sellaista oloa. Isännän kanssa olisi kyllä vielä tarkoitus yksi kylpyläviikonloppu viettää tässä keväällä, kun joululahjaksi saatiin lahjakorttia. =)

Sisustusvimmaa ois täälläkin! Paha vaan, kun asutaan tällä hetkellä vuokrayksiössä ja tarkoitus olisi tässä ennen kesää muuttaa omakotitaloon. JOS vain sellainen jostain löytyisi! Ollaan käyty tosi montaa taloa katsomassa, yhtä juuri eilen. Kiva talo, mutta paljon olisi tekemistä ja remppaamista. Täytyy tässä miettiä jaksetaanko (tai siis jaksaako mies) rempata vielä töiden jälkeen kesään asti.. :D



cherba 19+2
 
Odottava, onko sulla edelleen vuotoja? Mulla on nyt kohta 2 kk viimeisimmästä vuodosta. Ne on kyllä niin ikäviä.

Cherba, mullakin liikkeet on vielä hyvin hyvin pieniä, kunnon potkuja odotellaan täälläkin.

Vaunusuosituksia kaipailen. Onko kenelläkään kokemusta Crescent vaunuista? Meillä oli 2005 vuonna syntyneellä kevätvauvalla Gessleinit ja niistä tykkäsin. Gessleinit vaan on ihan sikahintaiset nykyään käsittääkseni. Ominaisuuksia, jotka vaunuissa täytyy olla: ne täytyy saada rattaiksi myöhemmin, heittoaisa pitää olla ja isot ilmakumirenkaat. Tässäpä ne. Ja yritän siis ostaa vaunut nyt käytettyinä, jos vaan hyvät sopuhinnalla löytyy. Niin ja pieneen tilaan olisi kasattuna mahduttava.

Matkakuume muuten vain kasvaa, nyt Dubai eniten pinnalla.

AnnaOnni 18+4
 
Mä oon päivittäin tuntenut potkuja aika paljonkin, mutta eilinen ja tää päivä ollut tosi hiljaista, ainoastaan muutaman kerran tuntenu jotain pientä. Johtuiskohan tosta selkäkivusta ja niistä menkkajomotuksista..

Mä tulin äsken lääkäristä, sain nyt pari viikkoa sairaslomaa. Lääkäri sanoi että periaatteessa vois kirjottaa mulle saikkua äitiysloman alkuun asti jos haluisin, mutta se ei kannata koska ne ei luultavasti kelassa hyväksy niin pitkää sairaslomaa kun ei tosiaan mitään selkäsairautta ole taustalla vaan tää on ainoastaan tästä raskaudesta johtuvaa. Pahimmassa tapauksessa jäisin ilman mitään rahaa. Lääkäri ehdotti, että juttelisin esimiehen kanssa osa-aikaisuudesta, eli olisin esim. 60% saikulla ja 40% töissä tai 50% ja 50%. En tiedä miten sekään onnistuu kun selkä tulee töissä jo muutamassa tunnissa niin kipeäksi että alkaa supistelemaan. Voihan tota tietty kokeilla jos esimies on siihen suostuvainen. Muuten en tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, jos työssäkäynti ei onnistu täytyy ilmeisesti juosta koko ajan lääkärissä hakemassa sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Onko kellään kokemusta aiemmissa raskauksissa tämmösestä tilanteesta?

elpukka & papu 20+6
 
Iltaa kanssaodottajani!

Mulla tulee myös töissä supistuksia. Helpottaa kuulla, että muillakin. Mulla ei oo fyysinen työ, mutta teen henkisesti kuormittavaa työtä. Huomaan aina, kun töissä tulee tiukka tilanne ja joutuu aivokapasiteetin ottaa kokonaan käyttöön tai joutuu jäämään spontaanisti ylitöihin, niin mulla alkaa supistelee ja maha muuttuu kivikovaksi. Eilen oli just näin. Tuntuu välillä, että mä en jaksa enää tehdä töitä. Tai jaksan tietty jotain, mutta vaikea sellaista kokonaisvastuuta ottaa töistä enää tai ajatella asioita järkevästi. Ootan vaan että pääsen pois sieltä, vaikka työstäni tykkäänkin. Välillä tekis mieli itkeä kun on niin poikki ja mahaan sattuu. Pitää puhua neuvolassa ja esimiehelle, että pystyisikö jotain järjestelyitä tekee. Muuten oon tosi hyvällä mielellä kyllä. Huomaa vaan, että aivot jotenkin pehmenee ja kroppa väsyy - ei jaksa enää samalla tavalla.

Täällä vauva potkii tosi paljon! Ihan tää tabletti heiluu tässä mahan päällä, kun potkut on niin voimakkaita. Toivottavasti kaikilla alkais vauva potkia pian - näitä on ihana seurailla!

-Nuppu- ja Vauva 22+2
 
cherba mulla alkoi nyt esikoisen kanssa tuntumaan viikolla 19. Oisko ollut ihan alkuviikosta (18+2). Vaikka mulla on istukka puoliksi edessä napaan saakka mutta ipana on sopivasti sovittanut jalat ja kädet istukasta ohi niin hyvin on tuntunut vaikka tosiaan alussa piti olla hyvin aikaa kuulostella ja rekisteröidä ne vatsan liikeiltäkin tuntuvat möyrinnät.

NancyC ja rymy-eetu 22+3 (tai siis miinus yksi tuosta...)
 
Täällä taas paljon juttuja :)
Jaksamista kaikille selkä- yms. muista vaivoista kärsiville. Mulla yöt menee vaihtelevasti, välillä juoksuttaa vessassa useamminkin, mutta yleensä yhdellä kerralla selvinnee. Mutta hyvin kyllä huomaa, ettei rakon tarvia kovin täyteen tulla, kun alkaa jo kipuilua tulemaan...

Liikkeitä kyllä tuntuu IHANAN paljon :heart: Mieskin tosiaan jo tuntenut mahan päältä, mutta joku aiemmin mainitsikin samasta, että aina kun mies laittaa käden vatsan päälle, ei vauva enää esittelekään potkujaan, hassua :O

Liikkeiden laskemisesta, sehän alkaa vasta tuolla lopummalla raskautta, enkä ainakaan itse ota siitä stressiä, vaikkakin se on jokseenkin ahdistavaa... Mutta kyllähän, kun vauva kasvaa ja tila vähenee, niin sitä tuntee pienimmätkin liikehdinnät, hikat yms... Ei vaikka vauvan tila vähenee ja liikehdintä kenties, niin sitten puolestaan tuntuu pienetkin liikkeet... Ja mulle ainakin neuvottu, että jos ei mitään liikehdintää kuulu, niin lasillinen mehua tms. imelää juomaa ja siten odotella liikehdintää taas.

Vaunuista joku kyseli, en tiedä suosituksista, kun jokaisella on niin oma maku ja ajatus siitä millaiset haluaa, mutta itse tosiaan Tutekit tilaan Saksasta, ja kun muutoinkin katselee vaunuja esim. euroopasta niin hinta on paljon huokeampi. Esim. Hartanit ovat huomattavasti edullisemmat Saksasta tilattuna kuin täältä ostettuna. Lisäksi itse en halua käytetyistä n. 5 vuotta vanhoista vaunuista maksaa kalliimpaa hintaa vaan jonkun merkin vuoksi, kun euroopasta saat täysin uudet ja vielä edullisemmin.

Matkakuume vaivaa aina, mutta eipä ainakaan ennen vauvan syntymää olla lähdössä mihinkään. Paljon ollaan Kreikassa lomailtu ja ehdottomaksi suosikiksi se on noussut. Kenties sitten seuraavana kesänä, nautitaan kerrankin kesästä kotona, pikkukaveriin tutustuen :heart:

Nyt töihin, mukavaa pakkaspäivää kaikille!

Amy & masuasukki 20+6
 
Käväisin lääkärissä, ja ihanaa, nyt 2 viikkoa sairauslomaa. Saa kerätä voimia ja yrittää tehdä välillä jotain kivojakin asioita, kun viime kuukaudet on menneet pelkästään töissäraahautumiseen ja ja sängyssämakaamiseen. Onneksi ei mitään tulehdusta näkynyt. Huomenna ois rd-ultrat ja tarkit ja maanantaina rakenneultra. Pääsee katsomaan PikkuTyypin vointia tiiviisti, toivottavasti vaan kaikki olisi hyvin, pieni pelko tässä toki on!

Meillä ois ollut matka Lontooseen marraskuussa, mutta keskenmenoriskin takia jouduttiin se perumaan. Ja jälkeenpäin en ole nyt uskaltanut mitään varailla...ehkä joku pieni kylpyläreissu vois olla mahdollinen keväällä.

Odottava73 ja PikkuTyyppi 20+6
 
Sairasloma jatkuu täälläkin seuraavat 2vko, lääkäri kuitenkin antoi toiveita jos suparit saadaan rauhottumaan sitä saattais vielä päästä hetkeksi duuniin ennen mammalomaa. Pikaisesti katsoi ultralla ja kaikki näytti oikein hyvältä, poika siellä virkeänä väisteli ultraanturia :heart:

Kesäloman olisin saanut ottaa ennen mammalomaa mut henkilöstösihteeri ei sitä suositellut vaan suositteli sen ottamista sit ens keväälle 5vko heti mammaloman perään ja näin sit teenkin.

Rattaat tilaan Hollannista. Bugaboon Buffaloille pitäs sieltä kautta tulla hinnaksi 900 eur. Vähän halvempi kuin täältä ostettuna, välirahalla saa sit sen kaukalon. Tekis mieli tilata heti mut vielä on niin paljon aikaa vauvan tuloon et yritä hillitä itseäni vielä muutaman viikon :D

Matkakuume on päällä aina vaik just tultiin reissusta voisin vaikka heti lähteä takaisin lämpöön :D Yks duunireissu pitäs tehdä jos nyt sit edes töihin enää pääseen mut voi olla et sekin on aamukoneella sinne ja iltakoneella takaisin. Kaverit olis lähdössä kaupunkilomalle ja pyysivät mukaan mut en tiedä uskallanko lähteä enää lentämään huhtikuussa, mieli kyllä kovasti tekis mut vointi ei välttämättä anna periksi : /

Ihanaa aurinkoista talvipäivää kaikille! :wave:

S 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73

Yhteistyössä