**Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa

Mulla on myös SI-nivelen vaivaa ollut, toistaiseksi selkä ei ole kipuillut kuin satunnaisesti kun olen tehnyt jotain väärässä asennossa.

Ärsyttää, kun ei kunnolla vielä näy että ois raskaana :D. Vaan ylämasuun noussut mahamakkara on vielä korostuneempi. Näytän enempi vaan lihavalta kuin raskaana olevalta :D

Nyt menossa 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli tiistaina RU ja kaikki oli hyvin. Erikoislääkäri ultrasi pitkään ja hartaasti eikä kuulemma löytänyt mitään valittamista ;) Välillä katsottiin 4D;llä ja sain kasvokuvan pienestä mukaan :heart: Lopuksi vielä kysyi halutaanko tietää sukupuoli johon totesin et viimeksi jo esitteli itsensä pojaksi. Lääkäri kuitenkin vielä tarkisti että edelleen näyttää pojalta. Jatkotutkimukset omalla synnärillä eli Lettu mulle voi päivittää synnäriksi PS & poikalupaus

Me kerrottiin kotona heti pojille kun saatiin tietää että pikkuveli on tulossa ja jos joku on kysynyt niin olen sanonut tai pojat kertoneet :D kuopus 5-v on aivan innoissaan ja näyttäs toi esikoinenkin 9-v alkavan vähän kiinnostua vaikka into on huomattavasti laimeampaa.

Saikulla olen taas liitoskipujen kanssa kun ei tosta toimistossa istumisesta oikein tule mitään. Oma työterveyslääkäri käski mennä gynelle tai äippäpolille kun ei itse osannut sanoa oikein mitään, tuntui ettei edes kunnolla kuunnellut mitä juttelin. Lopuksi vielä lisäsi et neuvolalääkärit on ihan turhia ja sinne ei kannata mennä :O Lähdin sieltä vähän ihmeissäni saikkulappu kädessä ulos. No saa nyt nähdä saako tässä duunia vielä tehtyä... Mulla on ainakin nämä pakkaset pahentaneet kipuja huomattavasti. Selkä on kans enemmän tai vähemmän kipeä /jumissa ja olo on kuin vanhalla mummolla ulkona liikkuessa. Kevättä kohden!

Lisäyksenä vielä mäkin näytän vaan lihonneelta ja odotan jo kovasti että vatsa tulis kunnolla esiin niin et sitä vois kunnolla esitellä :D

S + P rv 21+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Aah ihana että jollain muullakin on vaan turvonnut fiilis.. Olisi kiva, että tuo näyttäisi vain raskausmahalta, mutta sen kanssa varmaan saa olla ihan kyllästymiseen saakka joten tyydyn kyllä turpeaan oloon. Varsinkin kun tosiaan ei tällä hetkellä ei ole mitään fyysistaä valittamista ja sääkin pukkaa vähän jopa hymyä naamalle.

Sockervadd onnea hienosti menneestä ultrasta ja poikalupauksesta. Piti kysymäni, että saitko PSssa 4D ultraa, mutta uudelleen luvulla selvisi, että taisit käydä muualla ultrassa :) Mietin vain kun itse on nyt kahteen otteeseen PSssa ultrattu ja kummallakin kerralla ollut ihan old school kamat käytössä.

NancyC + rymy-eetu 21+4
 
Huomenia!!

Onnea ihanista ultra uutisista,hyvä kun kaikille on tullut hyviä uutisia ja ne jotka ovat halunneet ovat saaneet tietoonsa sukupuolen.

Mun masu on kyllä ihan päivänselvä vauva masu:heart: Ollu jo aika kauanki,vaikka en todellakaan mikää hoikka ihminen ollu ennen raskautta:D Vattaa rasvailen joka ilta Avonin Heavenly Hydration (eiks ihana nimi?!) rasvalla jossa on olivii öljyä mukana.Imeytyy ihanasti ja jää tosi pehmoinen iho!Toki siis rasvaan tolla näin talvisin koko kropan. Joku mietiskeli raskausarpien tulemista.Mulla on myös teini iässä tullu esim. rintoihin tosi paljon arpia,mutta maha on ainakin kolme raskautta säilyny ilman arven arpia!Toivotaan että näin on nytkin!

Joku listasi vaate hankintoja vauvalle Meidän toinen lapsi syntyi heinäkuun alussa ja katselin tuossa hänen vauva kuviaan. Meillä oli käytössä ihan vaan pitkähihaisia bodeja.Pitää katsoa ostanko lyhythihaisia bodeja ollenkaan...Varjossa sitä vauvaa pitää kumminkin pitää. Itse koen nuo peruspitkähihaiset ja t-paidat jotenkin niin hankalina ihan pienillä joita pidetään paljon sylissä,sitten ne paidat nousee aina kainaloihin ja niitä saa koko ajan olla nyppimäs alas päin!!Eli meille ilmestyy vain vinot pinot bodeja.Niistä meidän isännys ainaki suosii niitä kietaisu bodeja kun ne on kuulemma paljon helpompi pukea ihan vastasyntyneen päälle!:whistle:

Ihanaa kun pakkaset on vähän hellittänyt,pääsi eilenkin pitkälle kävelylle ja teki kyllä niin hyvää!

Hyvät viikonloput kaikille!!

miinu ja hippunen 20+4
 
Vauvanvaatteista päätin taas heittää lusikkani soppaan sekaan :), meillä on ihan pienellä kanssa tykätty käyttää kietaisubodeja, ovat käteviä, kun lapsella ei ole jäntevyyttä yhtään. Mutta toki lapset ja tottumukset ovat aina erilaisia.

Viime kerran imetyksen alusta jäi mieleen myös Lansinoh-voiteen tarpeellisuus. Meidän tytöllä oli sen verran kova imuteho, että mulla meni rinnat rikki jo synnärillä ja ko. voide tuli tarpeeseen. Sitä sai osastolla jo ja kotimatkalla tehtiin mutka kauppaan hakemaan rasvaa lisää. Ja kun rinnat olivat mitä olivat, niin osa kankaisista liivinsuojista oli ihan kauheita, kun meinasivat jäädä kiinni parantuvaan rintaan. Tuossa pahimma vaiheessa suosin kertakäyttöisiä liivinsuojia ja kun rinnat olivat taas kunnossa, niin jatkoin kankaisten suojien käyttöä. Mutta niissäkin on paljon eroja. Ja asia, joka tuli vasta toisella kertaa vastaan minulle oli se helkkarinmoinen kipu imettäessä. Sitä kestikin useamman viikon ennenkuin helpottui. Monta kertaa oli mielessä imetyksestä luopuminen. Toivottavasti ensi kesänä ei tarvitse ko. asian kanssa tuskailla.

Eilen töissä selvästi yksi työkaveri alkoi mittailemaan mun vatsan muotoa ja kasvua. Ei taida kauan kestää, että kyselyt alkavat aiheesta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Annales 18+0 poks!
 
Pakkaspäivää kaikille, hurjan kylmä : /

Ihania ultrakuulumisia täällä, itsellä maanantaina sit :heart: Masu on kyllä ihan selvä vauvamasu, ei epäilystäkään siitä. Sitä on kyllä ihana jo esitelläkin vähän tiukemmissakin vaatteissa. Työpaikalla kyllä työkaverit jo tietääkin, vuoden alussa tuli kerrottua. Jo ihan työtehtävienkin puitteissa.

Masua rasvailen ihan apteekista saatavilla perusvoiteilla, muutenkin iho kuivaa valtavasti pakkasilla.

Vaatehankinnoista... itsekin kyllä varmaan vähemman hankin lyhythihaista, ja muutenkin vähän järjellä pitäis koittaa ajatella, ne ihan pienimmät vaatteet kun jää niin hurjan nopeaan pois... Kietaisubodyjen puolesta kyllä minäkin peukutan, käteviä :attn:

Jippii ja pakko tuulettaa, puoliväli saavutettu parjantain kunniaksi, eli

Amy & masuasukki 20+0 :heart:
 
liivinsuojista Mä en kyllä ainakaan siinä alun maidon nousussa pystynyt käyttää yhtään mitään kestoliivinsuojia.Kaikista tuli heti läpi.Mutta sitten kuukauden päästä oli jo vähän parempi tasapaino kysynnässä ja tarjonnassa,nii pystyi joinakin päivinä pitää kestosuojia. Ja kertakäyttöisistä tulikin sitten testattua kaikki.Mulla parhaat oli natusanin suojat,pysyi paikallaan ilman sitä tarraakin. Ja lansinoh-voidetta kerjäsin jo tokalla ja kolmannella kerralla heti ekana päivänä sairaalassa. Kotona käytin sitten vain bepanthenia.Ja yhdyn kyllä annalesin sanoihin tuosta kivusta imettäessä. Mulla on nyt molemmilla kerroilla kun oon täysimettäny ottanu sen pari vkoa kipeetä..tuntuu varpais asti:LOL:Mutta hengis selvitty ja siitä eteenpäin se onki ollut jo ihan nautinto!!Mutta ehkä tuohonkin on hyvä varautua ensikertalaisten,että siis on ihan normaalia että se saattaa ekan kuukaudenkin tuntua joltain muulta kuin ihanalta.

Onnittelut puoliväliin ehtineille:heart:

ootteko te millaisia odottajia masun suhteen..Siis piilotteletteko vai korostatteko?!Mä en oo ikinä piilotellu,siis sitten kun on päästy hyville viikoille,eikä enää salailtu. Mun kaveri piiristä vaan löytyy molempia,myös niitä jotka käyttää koko raskauden toooosi löysiä vaatteita. Mulla on aina joku suht tiukka paita päällä,et masu varmasti näkyy:D

oonpas mä ny ihan riesaksi asti täälä,jospa jättäis palsta tilaa muillekki!!:LOL:
 
Heipähei,

Viime viikonlopun Tallinnan reissu ja tämän viikon työmatka Brysseliin onnellisesti ohi. Ens yönä aion nukkua ainakin 10 tuntia. Melkoisen hyvin jaksoin reissut vetää masusta huolimatta. Alkaa olemaan jo ihan mukava pallo. Äippävaatteitakin löytyi muutamat, yhdet leggarit, neuletakki ja masutuubi. Liikkeitä tuntuu harvakseltaan, mutta ovat kuitenkin ihan selvästi vauvan liikeitä ei suolikaasuja. =)

Viime viikolla kerroin töissä ja vastaanotto oli hyvä. Nyt voidaan sitten alkaa miettimään kevään kuvioita. Ja eilen taisi facebookkiin lipsahtaa sen verran paljastava kuva, että kaikki kai tämän jo tietää. Unohdin pyytää, ettei masukuvia tagattaisi... No joka tapauksessa aion nyt alkaa nauttimaan tilastani ja pukeutumaan niin, että masu saa näkyä. Oon aina tykännyt olla raskaana ja masun silittelijät ei mua haittaa. Vauva jäänee meidän viimeiseksi, joten nyt otetaan ilo irti tästä hetkestä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

AnnaOnni 17+6
 
Moikka! Kietaisubodyt on tälläkin käytössä alussa. On ne vaan niin käteviä. Vatsaa oon rasvannu apteekin perusvoiteilla ja eka raskaudessa arpia tuli rintoihin ja reisiin ja yksi pieni viiva navan viereen. Kotona ja vapaa-ajalla korostan masua mutta työvaatteet on sen verran tylsän malliset ettei maha ihmeemmin niissä vielä näy ja kun on ollu kylmät ilmat niin oon pitäny työtakkia kassalla ollessa, sekin on peittäny lisää. Esimiehen esimies kävi myymälässä tänään ja kehotti ottamaan iisisti töissä ja jäämään heti saikulle jos käy liian raskaaksi. Meillä kun ei työt paljon kevene ja hankala siirtyä muihin tehtäviin kun on vähän väkeä. Mutta jospa jaksais olla mahd.pitkälle töissä.
AB 18+6
 
Perjantai-iltaa :)

Mä aika vahvasti piilottelen masua nyt, en ole meinaan töissä vielä kertonut kun muutamalle luottotyypille - jotenkin nyt arastelen tilannetta miten tiimi sen ottaa. Kovin kauaa en voi kyllä väijyä, katellaan ;)

Kävin eilen hakemassa sen vs-mittarin jane ruokailusuositukset. Mun työ on vuorotyötä ja rytmien vaihtuessa vaihtuu ruokailutkit..mittaa siinä nyt sitte ;)

Pyysin kuuntelemaan sydänäänet kun liikkeitä ei hirmuisesti vielä tunnu, siellä se jumputti 150-160 xmin. Ei lähtenyt arvailemaan sukupuolia sykkeen mukaan kun se on kuulema urbaani legenda että siitä voisi jotain arvuutella ;)

Jouduin hieman poikkeamaan omista periaatteista etten osta mitään ennen suurempia viikkoja - löysin kirpparilta sen merinovilla-asun äp-pakkauksesta hintaan 2€ ja yhden bodyn 0.50€. Olen tykännyt käydä kirppareilla ja kunhan nuo viikot tuosta kasvaa niin pääsen taas mielipuuhaani, tuolle 5.5v ei hirmuisesti enään löydy hyväkuntoista käyttövaatetta sopuhintaan.

Raskausarpien suhteen olen jo aika lost case, en siis hirmusti rasvaile. Hekumoitakaan ei ole näkyvissä, pukkas teinimenon tuohon naamavärkkiin :/

No mutta, ei auta kun jatkaa tuon pakkasen sulattelua kerta siihen päätin näin iltatuimaan ryhtyä ;)

Sabsu/ 17+6
 
Lauantaihuomenta kaikille! :) Täällä aamuvirkkuillaan tuttuun tapaan. Selkä on aamuisin niin jumissa, että ei viitsi huvikseen sängyssä pyöriä.. Ja paljonhan sitä kerkeää kun ajoissa herää! ;)

Mä olen myös rasvaillut iltaisin massua, ostin sitä uutta Bepancarea. Tuntuu ihan kivalta voiteelta, imeytyy nopeasti ja tuoksuu hyvältä. Tiedä sitten kuinka paljon arpia kaiketi voi rasvailulla ehkäistä, mutta ei kai kosteutusta koskaan iho liikaa saa. Ainakaan mä oon niin laiska rasvailemaan, vaikka ainakin näin pakkasilla olis enemmän kuin tarpeen!

Onko muille ilmestynyt nyt/edellisissä raskauksista linea negraa? Minulle ilmestyi pari viikkoa sitten haalea, napaan asti ylettyvä viiva. Tästäkin taitaa uskomukset vaihdella, kumpaa sukupuolta ennustaa? Täytyy vaan malttaa vielä pari viikkoa odottaa rakenneultraa, jospa siellä selviää ja kaikki olis muuten hyvin. Me luultavasti ei kerrota sukupuolta kenellekään, vaikka se saataisiinkin selville. Pidetään muut vielä jännityksessä. ;)

Nelina 18+1
 
Huomenia täältäkin. Ja kirppari suunnitelmat täälläkin voimissaan vaikka vielä vähän on flunssainen olo. Jos ottaisi ihan rauhassa ja oman voinnin mukaan. Outo tauti kun ei kunnon perusflunssan oireita. Nenä vain vuotaa ja aamuisin on vähän kurkkukipeä sekä tietysti kunto ihan maassa.. Pitää ihan tosissaan tsempata, että malttaa huilata.

Äitiyspakkausta olen ottamassa ja ystävältä pitäisi saada tämän tällä hetkellä jaettavan paketin vaatteet, joten toivottavasti julkaisevat uuden paketin ennen huhtikuuta.

Sukupuoli kyllä kerrotaan kaikille muille kysyjille paitsi appivanhemmille. Toivotaan, että se vähän rauhoittaisi heidän ylitsepursuavaa intoa.

Mahaa olen tähän saakka koittanut piilottaa, mutta nyt rakenneultran jälkeen en koe sille vastaavaa tarvetta. Ihana päästä laajentamaan vaatekaappia kun ei tarvitse enää pelkkiin telttoihin pukeutua. Jostain syystä kyllä risoo raskaudesta kertominen laajemmin töissä, mutta kohta se näkyy päällekin.

Rasvailuun olen käyttänyt kookosrasvaa iltaisin jo kuukausien ajan ja nyt kun iho tuntuu kuivuvan liikaakin ajattelin alkaa rasvailemaan jollain paremmin imeytyvällä aamuisin.

NancyC + rymy-eetu 21+5
 
Huomenta! =)

Täällä yksi uusi ilmoittautuu joukkoon.
23.6. / Cherba / 23 / 1. lapsi / TYKS

Elikkäs esikoista odottelen ja aikamoisen ihmeellistä tämä vielä on. =) Viikkoja nyt 18+5. Ensimmäinen raskaus tosiaan menossa ja erittäin suurena, mutta iloisena yllätyksenä tuli tämä. Hormonitoiminta kun ei koskaan ole ollut mikään kovinkaan toimiva mulla ja terolut-tablettien kanssa ainoastaan saatiin menkatkin tulemaan. Ja siitä se sitten ensimmäisestä terolut-kierrosta lähti tämä ns. itämään. :D Vauva oli kyllä toiveena terojen kanssa saada tulemaan, mutta eipä ois uskonut että heti tärppää!
Raskaus mennyt tähän asti erittäin hyvin. Alussa pientä pahoinvointia, nykyään ainoastaan välillä iskias-kipuja ja ummetus nyt on seurassa ollut jo ennen raskautta, eikä totisesti ole mennyt parempaan suuntaan se.. Mutta muuten ei voi valittaa! :)

Np-ultrassa kaikki oli hyvin ja rakenneultra olisi tuossa 7.2. Sitä melkoisella jännityksellä odotellaan! Aika vahva poikaolo kyllä itsellä, mutta molemmat sukupuolet yhtä toivottuja, eikä haittaa vaikkei sitä siellä ultrassa saiskaan selville =)

Äitiyspakkauksen olen ottamassa, on se vaan niin kivaa hakea se sitten postista ja availla ja ihmetellä! Vaunut ollaan saamassa veljen perheeltä, kun sieltä jää ylimääräiseksi yhdet Brio-vaunut =) Turvakaukalokin saadaan ehkä ystäväpariskunnalta. Tähän mennessä olen parit bodyt ostanut itse. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen tulee ostovimma :D

Täällä rasvaillaan masua weledan pregnancy oililla. Tulee kyllä iho pitkäksi aikaa kivan pehmeäksi! Koko kroppaa sitten muuten Aqualan -rasvoilla rasvailen, muuten kuoriutuu koko iho pois - ainakin näillä pakkasilla!

Jep, kai tämä nyt oli tämmöinen hyvä ensimmäinen viesti tänne ketjuun.. :)

Cherba 18+5
 
Heips,

Tervetuloa uusille odottajille :) Kiva kuulla raskausultran kuulumisia. Itsellä vielä 2,5viikkoa. Kovasti odotan. Ensisijaisesti haluan tietää että vauvalla on kaikki hyvin, ja voisihan sen sukupuolenkin selvittää.

En ole vielä ostellut mitään itseasiassa. Katsellut olen, mut sellaisia unisex vaatteita ei kauheasti ole. Joten kunhan sukupuoli selviää ni pääsen vauhtiin. Kirpparilta löysin itselleni H&Mn äitiysneuleen 4€! Korostaa kivasti masua :)

Torstaina kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Hb oli vielä 125, mut putoo varmaan lähikuukausina. Edellisissä raskauksissa se ei noussut vaikka söin parhaimmillani 2 tbl Obsidania päivässä. Kovetti vain mahaa. Terkka kehotti ottamaan raskausvitamiimeja 2 päivässä. Kokeilla sit sillei.
Vauvan sydänäänet jumpsutti 145 :) Liikkeitä on alkanut tuntuu paremmin ja useammi Musta tuntuu et istukka on etuseinässä. Vaimentaa liikkeitä.

Mulle ei tullut edellisissä poikaraskauksissa linea negraa, eikä näy nytkään. Tuleekohan ollenkaan tai sit odotan poikaa :)
Edellisissä raskauksissa ei tullut arpiakaan vaikka toisessa raivasi ja toisessa en. Nyt oon rasvaillut näiden pakkasten ja kutinan takia. Rinnat kyllä repeilee sit kun maito nousee. Ja se on totta mitä edellisellä sivulla kirjoiteltiin et imettäminen sattuu ensimmäiset viikot. Onkuin neulalla tuikkisi nänniin. Onneksi sitten helpottaa. Imetin molempia poikia 10kk, sit oli pakko lopettaa kun omat yöunet oli niin heikot. Molemmat nukku perhepedissä ja imetin yöllä sängyssä. Perhepeti ei ollut aluksi suunnitelma mutta siihen sitten ajauduttiin, kun sain niin vähän paremmin nukuttua.

Pari päivää taas ollut huono-olo ja oon oksentakutkin. Ihan outoa koska luulin sen jo helpottaneen. Ehkä olen vain ollut tosi väsynyt ja johtuu siitä. Nyt ollaan anoppilassa ja saan levätä vaikka koko päivän. Sanonkin tätä paikkaa Väsyneiden vanhempien- hostelliksi. Lapsenhoito ja valmiit ruokapöydät. Kotiäiti lepää :)

Hyvää viikonloppua kaikille :)

MaMaFor3 + Tirppa 18+0 rv
 
Mulla tuli edellisessä raskaudessa linea negra muistaakseni joskus vähän puolen välin jälkeen näkyviin. Ensin navasta alas ja sitten parin viikon päästä myös navasta ylös. Poika oli silloin ja nyt on poika taas luvassa, joten mielenkiinnolla odottelen tuleeko viivaa vai ei :)

Hyvä kun mainitsitte noi kietaisubodyt. Nyt muistan, että esikoisen kanssa mietin että jos tulee toinen lapsi, pitää ehdottomasti olla pieniä kietaisubodyja enemmän. Niin käteviä! Meillä oli vielä isopäinen poika, ja joidenkin bodyjen pääaukot oli yksinkertaisesti niin pieniä, etten saanut niitä lapsen päälle ilman väkivaltaa, eli jäivät osa käyttämättä:( Täytyy siis suunnistaa kirpparille minunkin.
 
Heippa ja onnittelut hyvistä ultrauutisista!

Linea negra mulla on ollut edellisissä raskauksissa todella voimakas ja tullut tisseihin saakka. Nyt ei näy mitään, ehkä joku tosi haalea viiva puoleenväliin napaa, vaikka nytkin mahassa kasvaa poika. Tää raskaus on ollut joka lailla erilainen kuin aikaisemmat, luulin jo, että tällä kertaa tulisi tyttö.

Raskausarpia yritin kovasti estää ekalla kerralla rasvailemalla mahaa monta kertaa päivässä. Ihan pari viikkoa ennen synnytystä mahanahka repesi aivan karmeaan kuntoon parissa päivässä. Oli tosi rajun näköinen. Viimeksi jätkä oli synnytykseen saakka poikittain ylävatsalla, joten siinä repesi sekin iho. Nyt oon raidallinen ja viirullinen jo valmiiksi, olen kyllä rasvannut, muttei mulla siitä apua tuntunut olevan. Eikö raskausarvet ole aika pitkälti perinnöllisiä, riipu ihon elastaanista ja venymis- ja palautumiskyvystä.

Maha ei vieläkään oikeastaan näy, vaikka olen pieni. Kohtu oli viime neuvolakäynnillä jo yli navan, sen pitäisi ylittyä vasta viikolla 24. Lapsivettä on normaali määrä ja vauva ihan viikkoja vastaava, ilmeisesti tällä kertaa kohtu kasvaa ylöspäin ensin ihan reilusti ja vasta sitten eteenpäin. Kävellessä mulle on tullut selkeitä raskauseleitä, jos kävelen pidempiä matkoja huomaan helposti kävelyn muuttuvan ankkamaiseksi. Lonkissa tuntuu välillä, nukkuessakin herään joskus kovaan kipuun lonkassa. Esim. tänään aamulla. Rinnat ovat olleet viime päivinä todella kipeät, erittäin herkät kaikelle kosketukselle. Rintsikatkin tuntuvat epämiellyttäviltä.

Mulla on koko ajan nälkä. Voisin vaan syödä. Paino on tullut alas noin 10 kiloa siitä, mitä se oli ennen raskautta, ei ole maistunut ruoka. Ja flunssien ja muun sairastelun takia huomaan, että lihakset on kadonneet, olen maannut koko syksyn ja alkutalven. No, nyt sitten nälättää ja koko syksyn edestä.

Mies on koko viikonlopun poissa, joten tietenkin nuorempi herra sairastui heti ripuliin. Mahaan kuulemma sattuu, poika ei syö eikä juo ja kakka lentää. Äh! Mulla on nykyisin kurkku lähes koko ajan vähän kipeä ja keuhkoputkessa tiukkaa limaa, jota saan köhiä pois. Raskauden aikana oon ollut lähes kokoajan sellainen puoliterve, en kuitenkaan kunnolla kipeä. Odotan niin kovasti kevättä, vaikka talvesta yleensä pidänkin.

Apanapa ja jätkänpätkä 22+2
 
3. raskaudessani rasvasin ahkerasti ja selvisin viikolle 39 ilman yhtäkään raskausarpea vaikka masu oli valtava (ja niin oli vauvakin). Sitten yhtenä päivänä vauva muljahti jotenkin oikein vauhdikkaasti ympäri ja krits navan ympärille oikein iloisesti rapsahti valtavat raskausarvet! Kyllä kirpaisi. Sitten kun peilasin niitä niin huomasin yhden valtavan selässä, samalla korkeudella kuin napa. Ai että harmitti ja yhä ne on karmean näköiset. Juuri sellaiset monen sentin levyiset mitä täällä jo joku kuvaili. Näinkin voi käydä, kunnon kauhutarina :LOL:

Onko muut olleet kiukkuisia? Mä olen välillä niin äksy että tekisi mieli heitellä tavaroita! En ymmärrä miksi, ei ole edes mitään syytä ja normaalisti olen iloinen ja hyväntuulinen ja kärsivällisyyteni on melko loputon. Pelottavaa kun tulee yhtäkkiä äksypuuska.

ÄKN 17+5
 
Pitikin tuota imetyspuolta kommentoida. Hyvä että peloittelette ensikertalaista :) Tässähän kohta luulisi, että lasten tekeminen on helppoa hommaa :D Mutta kyllä tässä on varmaan syytä varautua etukäteen tuohon imetykseen. Mitähän muuta jännää tässä on luvassa? Valvomista ainakin, riittävä määrä kipua ja turvotusta sekä kohokohtana synnytys. Parempi varmaan nauttia tämän hetken siedettävästä olosta jota ainoastaan haittaa outo flunssa, mutta nähtävästi en ole ainoita joilla se on kiusana. Harmittaa tietysti kun vaan saa täältä sohvalta suunnitella elämää ja mitä kaikkea tekisin. Ainakin on selvät sävelet kun vihdoin pääsen liikkeelle.

ÄKN Minä olen ollut kyllä niin kiukkuinen koko raskausajan. Oikeastaan nyt loppuviikosta olen ihmetellyt miten hyvällä tuulella olen ollut ja nähnyt asioista jopa positiivisen puolen. Mulla vuosisadan ärtymyksestä on jo tullut kuukausien aikana normi että hyvä tuuli tuntuu oudolta. Tietenkin hyvältä, mutta vieraalta :) Toivottavasti sinulla on vain ohi menevä hetki.

NancyC + rymy-eetu 21+5
 
Apanapa: Näin mäkin oon ymmärtänyt kätilöystäväni puheista, että ei niitä raskausarpia voi oikein estää rasvailulla. Että se on juurikin ihon kudostyypistä kiinni, että tuleeko niitä vai ei. Mulle tuli teininä rintoihin paljon raskausarpia, joten on ihan mahdollista, että nytkin maha muuttuu seepran mahaksi. No, ei sille voi mitään ja turhapa sitä on murehtia. Se on tätä naiseutta ja raskautta. ÄitiKohtaNeljälle: Mä en tiennyt, että se maha voi tolleen ihan revetä!! En tiiä olisinko halunut tietää ees =) Hui! Kuulostaa kivuliaalta.

Apanapa: Mulla on kanssa tullut noita raskausmaisia maneereita olemukseeni. Ihan selkeesti huomaan, että kävelytyyli on muuttunut ja tyyli nousta sohvalta tai tuolilta istumaan.

Mulla on jotenkin ihan rytinällä tää maha kasvanut. Kaikki vaatteet puristaa rintsikoista lähtien. Painoa on tullut tosin vain noin 3-4 kg lisää, riippuen vähän punnitsemiskellonajasta. Paljon teillä on paino noussut? Mä ajattelin tänä iltana vähän surffata nettiä ja ettiä äitiysvaatteita. Pakko niitä on alkaa ostaa nyt kunnolla, kun ei sitä pysty olee vielä kolmea kuukautta töissä näin tukalassa olossa. On kyllä vähän tylsää olla näin keskitalvella/keväällä paksusti raskaana, kun ulkovaatteet alkaa kohta olla pieniä.. Kaipa sitä on pakko joku uusi takkikin ostaa...

Muuten hyvä fiilis ja aivan ihana olla raskaana! Just tänään mietin, kun silittelin vatsaani, että tää on mun unelma ollut aina ja nyt saan elää sitä. On se ihmeellistä ja samalla niin luonnollista!

-Nuppu- ja Vauva 21+5
 
ÄKN, mä olen myös todella pahantuulinen koko ajan. Ekan raskauden olin kuin joku äiti Teresa, todella pitkäpinnainen ja lempeä ja ymmärtäväinen. Seuraavan raskauden olin vähän teiniangsteissa, kuopusta odottaessani olin kuin uhmis ja nyt mennää ihan pirumeiningillä. Tiedän olevani ihan kamala, mutten paljoa siitä välitä. Mies ei olisi halunnut meille enempää lapsia ihan vaan tän raskausajan vaikeuden takia. Jotenkin tuntuu, että tää on mun vika raskaus, nyt pitäisi nauttia tästä, mutta jotenkin en vaan osaa. Hermot menee kaikesta.

Mulla muuten repesi napa viime raskaudessa. Oli todella kipeä, navan päältä lähti yli sentin leveä revennyt rantu useamman sentin. Napa jäi aika epänormaalin näköiseksi, päällä on vieläkin kuoppa. Mitäköhän nyt käy tällä kertaa? Mä en tykkää raskausarvista, mutten niitä häpeäkkään. Oon saanut ne hyvästä syystä, parhaasta mahdollisesta maailmassa.

Imetykseen sain ohjeen varautua tällä kertaa jo pari viikkoa etukäteen. Mulla nousee maito todella hitaasti ja pojat on olleet syntymästä asti allergisia korvikkeelle ( pikkujäbällä on vieläkin maitoallergia), joten tällä kertaa en edes anna tarjota lisämaitoa sairaalassa. Mulla menee noin viikko, että maitoa lähtee kunnolla tulemaan ja nyt ultrannut kätilö suositteli pumppaamisen aloittamista viikon tai kaksi ennen laskettua aikaa. Pumppaaminen on aina ollut musta todella epämukavaa, mutta olen siihen valmis, jos se helpottaa maidonnousua.

Onko joku teistä synnyttänyt jo Lohjalla? Meillä esikoinen syntyi siellä sattumalta ( Jorvissa oli täyttä, lapsen piti syntyä lapsiveden vähyyden takia niin pian kuin mahdollista, joten tultiin Lohjalle käynnistettäväksi) , mutta vauva siirrettiin heti synnyttyä eteenpäin, koska Lohjalla ei ollut muuta kuin normisynnytysosasto, ei mitään ekstroja. Enpä minäkään sairaalaan sitten jäänyt, nähtyä tuli tasan synnytyssali. Nyt olen miettinyt Lohjaa ihan sen takia, että siellä kuulemma olisi rauhallisempaa kuin Jorvissa. Onko Lohjalla perhehuoneita, mikä on huonekoko? Kokemuksia?

Apanapa
 
Täällä on ainakin yksi äkäinen tuleva äiti. Pahankurinen minä oon ollut aina, mutta ilmeisesti nyt vähän enemmän. Ja paljon itkuherkempi. Miehen kanssa riideltiin eilen ja se huus mulle, että sais raskausaika mennä nopeesti ohitse, niin oisin taas normaali. Ja minä tietty karjuin takaisin, että minulla on sentään mahdollisuus tulla järkiini, toisin kuin miehellä...

Ei me kyllä onneksi koko aikaa tapella. Välillä vaan otetaan yhteen. Ja onneksi mies on ymmärtänyt, että tää raskaus aiheuttaa aika paljon myllerrystä tunnepuolella. Kaverinsa varoitteli sitä syksyllä, kun hänenkin emäntä oli aika tuittupäinen raskauden aikana. :D

Raskausarvista ja navasta: Äidillä on ilmeisesti jonkinlainen napatyrä. Tullut raskauden aikana. Navan yläpuolelta repesi ja siinä on semmoinen pieni pullistuma, joka on kuulema välillä kipeä. Varmaan leikkaavat sen jossain vaiheessa. Tosin taitaa olla aika harvinaista, että raskaus aiheuttaisi tyrää tms.

Vielä ois rakenneultraan 5 yötä. Menispä aika äkkiä!

Nemelia ja Pirpana rv 20+3
 
Mä olen kanssa kuin itse helvetti. Menee pinna kaikesta pienimmästäkin, ja selvästi oikein herään äkäisenä joinain päivinä ja sitten sitä etsimällä etsii kenkkuamisen aihetta. Eilen oli todella paha päivä ja mä itkinkin oloani kunnes nukahdin päiväunille. Oli ikävä pari vuotta sitten kuollutta äitiä ja lapsen käytös ketutti ja lakanatkin oli huonosti sängyssä. Itkuhan siitä tuli. Illalla sitten sanoin miehellekin että niin naurettavaa, kun tietää käyttäytyvänsä kuin teini tai kiukkuva pikkulapsi, SEN TIETÄÄ, muttei sille voi mitään ja sitten jälkikäteen nolottaakin ja on pakko niellä ylpeys ja pyytää anteeksi kuusivuotiaalta lapselta omaa käytöstä... :whistle: Emmä muista et mä oisin ollu näin vihainen esikon raskausaikana, ollenkaan. Toivottavasti tää on vaan väliaikaista.

Lettu ja Kornelius 21+4
 
Argh! Mä oon melkee koko ajan hyväntuulinen. Mut sitten ku tulee joku itku tai raivokohtaus niin meille tulee ihan hirvee riita. Mun mies ei tajuu ollenkaan, vaikka sille oon sanonuki, että oon herkkä itkulle ja raivolle tälleen raskaana. Oon siis aina väärässä :) Hohhoijaa. Muissa asioissa sitten saanki tukea. :)
Rakenneultra jännittää, siihen enää 5pvä. Toivottavasti tännekin tulee hyviä uutisia!

Mami & Möntti 19+0 poks
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä