Heippa ja onnittelut hyvistä ultrauutisista!
Linea negra mulla on ollut edellisissä raskauksissa todella voimakas ja tullut tisseihin saakka. Nyt ei näy mitään, ehkä joku tosi haalea viiva puoleenväliin napaa, vaikka nytkin mahassa kasvaa poika. Tää raskaus on ollut joka lailla erilainen kuin aikaisemmat, luulin jo, että tällä kertaa tulisi tyttö.
Raskausarpia yritin kovasti estää ekalla kerralla rasvailemalla mahaa monta kertaa päivässä. Ihan pari viikkoa ennen synnytystä mahanahka repesi aivan karmeaan kuntoon parissa päivässä. Oli tosi rajun näköinen. Viimeksi jätkä oli synnytykseen saakka poikittain ylävatsalla, joten siinä repesi sekin iho. Nyt oon raidallinen ja viirullinen jo valmiiksi, olen kyllä rasvannut, muttei mulla siitä apua tuntunut olevan. Eikö raskausarvet ole aika pitkälti perinnöllisiä, riipu ihon elastaanista ja venymis- ja palautumiskyvystä.
Maha ei vieläkään oikeastaan näy, vaikka olen pieni. Kohtu oli viime neuvolakäynnillä jo yli navan, sen pitäisi ylittyä vasta viikolla 24. Lapsivettä on normaali määrä ja vauva ihan viikkoja vastaava, ilmeisesti tällä kertaa kohtu kasvaa ylöspäin ensin ihan reilusti ja vasta sitten eteenpäin. Kävellessä mulle on tullut selkeitä raskauseleitä, jos kävelen pidempiä matkoja huomaan helposti kävelyn muuttuvan ankkamaiseksi. Lonkissa tuntuu välillä, nukkuessakin herään joskus kovaan kipuun lonkassa. Esim. tänään aamulla. Rinnat ovat olleet viime päivinä todella kipeät, erittäin herkät kaikelle kosketukselle. Rintsikatkin tuntuvat epämiellyttäviltä.
Mulla on koko ajan nälkä. Voisin vaan syödä. Paino on tullut alas noin 10 kiloa siitä, mitä se oli ennen raskautta, ei ole maistunut ruoka. Ja flunssien ja muun sairastelun takia huomaan, että lihakset on kadonneet, olen maannut koko syksyn ja alkutalven. No, nyt sitten nälättää ja koko syksyn edestä.
Mies on koko viikonlopun poissa, joten tietenkin nuorempi herra sairastui heti ripuliin. Mahaan kuulemma sattuu, poika ei syö eikä juo ja kakka lentää. Äh! Mulla on nykyisin kurkku lähes koko ajan vähän kipeä ja keuhkoputkessa tiukkaa limaa, jota saan köhiä pois. Raskauden aikana oon ollut lähes kokoajan sellainen puoliterve, en kuitenkaan kunnolla kipeä. Odotan niin kovasti kevättä, vaikka talvesta yleensä pidänkin.
Apanapa ja jätkänpätkä 22+2