Lääkärissä käyty ja verta, virtsaa ja näytteitä jätetty. Huomenna soittavat mulle kun saavat labran tulokset, joten vielä ei ole mitään tietoa mistään - paitsi että lääkäri sanoi tutkiessaan että on todella paljon vuotoa (no yllätys!). Kysyi että onko kipuja, ja mitä siihen nyt oikein voi sanoa? Vatsaa kiristää aina välillä, selkää kivistää ja kumpaakin vihloo. Mistä sitä tietää mikä on "normaali" raskausoire ja mikä kenties johtuu jostain muusta? En mä niin usein oo ollu raskaana että tietäisin. Enhän mä edes tiedä miltä luonnollinen supistus tuntuu vaikka yhden lapsen jo olen synnyttänytkin. Ties vaikka en myöhemmin edes ymmärrä että tulevan synnytys on käynnissä koska jotain kipua on koko ajan. Mutta kai mun olisi pitänyt tietää mikä kipu ja kiristys on "normaalia". Hmmh. Jos huomenna todetaan tulehdus, menen torstaiaamuna neuvolapäivystykseen kuunteluttamaan dopplerilla äänet ja puhumaan muutenkin parista jutusta.
Kauhea himo sushiin, ja mun täytyy myöntää että kyllä, olen käynyt sitä syömässä. Miten ne ihmiset siellä Japanissa selviää raskausaikana? Toki siellä kala on tuoreempaa, mutta huoletta siellä raskaana olevat syövät raakaa kalaa ja mätiä ja inkivääriä, mitkä meillä on ns. kiellettyjen listalla. Tää on niin maakohtaista, mikä on täällä sallittua on kielletty esim. Ruotsissa tai Briteissä tai Australiassa ja toisin päin - en jaksa murehtia.
Kaksi päivää enää töitä ja sitten alkaa talviloma! Saa alkaa rakentamaan joulua, ihanaa. Mä olen kaikki lahjat oikeastaan tähän mennessä ostanut netistä ja nyt niitä on alkanut valumaan -- hienoin ehkä tähän asti Legon Poliisiasema tytölle, jonka tilasin Saksasta kolmasosa halvemmalla kuin mitä täältä saa ostettua, saapui tänään ja vie puolet meidän sängynalustasta. Mä olen ostanut kaiken mitä ostankin, ehkä miehelle vielä pullo Laphroiagia tai Ardbegiä ja sitten kaikki on reilassa. Kunhan kaikki vaan saapuu ennen joulua että ehdin paketoidakin. Ensi viikonloppuna tehdään ja koristellaan tytön kanssa kolme piparkakkutaloa, yksi meille, yksi isälle ja yksi anopille - saavat sitten tulla hakemaan omansa. Kyllä tässä puuhaa riittää! Ihanaa. :heart:
Mukava kuulla että ootte saaneet hyviä uutisia ja ultrissa kaikki ok. Teille, joilla vielä tilanteet epävarmoja - tsemppiä kovasti! :hug:
Lettu ja Kornelius 14+5