Lyde: mä olin 6 viikkoa saikulla suppareiden vuoksi, jotain 18-24 viikkojen tienoilla, en siksi, että niistä minulle itselle oli mitään haittaa, en siis valittanut niitä terkkarille, vaan huomattiin, että ne muutama kivuton suppari päivässä lyhensi kohdunkaulaa.. Eli sairaslomaa ei välttämättä määrätä äidin voinnin/jaksamisen vuoksi vaan vauvan tai kohdun vai miten se nyt määritellään
Sit eka kolmanneksella olin saikulla aina välillä pahoinvoinnin takia, joka olikin ihan hirveetä, oksensin monta kertaa päivässä ja elin viilillä ja paahtoleivällä 2-3 kk (jotka oksensin nekin pois). Nyt oon jälleen töissä ja aion totisesti olla loppuun asti, ellei ole pää kainalossa. Työmotivaatio on erinomainen ja vointi hyvä, vaikka en ole harrastanut urheilua ainakaan 7 kuukauteen
Se on mulle erittäin poikkeuksellista, mut onneksi kroppa on kestänyt hyvin. Ja olen hamstrannut lisävuoroja viikonloppuihin, että saan tienattua vielä ylimäärästä ennen äippälomaa, tosin arkena pidän vuosilomapäiviä viime vuodelta ja pakolliset tältä vuodelta, mitkä pitää pitää ennen ens vuotta.
Nannenen: häntäluu voi tulehtua/rasittua mitä ihmeellisimmistä asioista. Kannattaa nyt välttää painetta sillä alueella, esim. välttää istumista ja selällään nukkumista, kaverilla alkoi häntäluun tulehdus pilatestunnilta ja jatkui viikkoja, oli tosi ikävä ja sitkeä vaiva
Renkaan päällä istuminen auttaa/pehmeällä alustalla istuminen.
Mä oon tuntenut noin yhden
hikan päivässä. Välillä menee päiviä ilman, että huomaan hikkaa. Taitaa liittyä nyt niiden keuhkojen kypsymiseen justiinsa.
Meki ollaan hommattu
50 ja 56 cm vaatteita muutamat, siis kietastavia bodyja, pöksyt taitaa pienimmät olla 60cm, kun niistä voi vähän lahkeita ja housunkaulusta kääriä. Kaveri piti vauvallaan 44cm vaatteita kuukauden, 3100g tyttö, jonka pituus tais olla 47,5. Kappahalista saa ainakin pieniä 44cm. Jotkut ei tykkää siitä, että vaatteet on väljät ja menee rullalle ja pyörii ympärillä. Niitähän voi ostaa sitten tarpeen mukaan syntymän jälkeekin.
RBB 30+5