!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Sunburned Esikoinen syntyi täysin yllättäin rv28+4. Olin käynyt edellis perjantaina normaalis lääkärineuvolas ja lääkäri totes et kaula lyhentyny ja pehmentyny. Olis ollu 3 viikon päästä kontrolli mutta eipä sinne asti päästy ku jo seur viikon tiistai yönä meni vedet.

Sannikki Saa toki kysyä. Eli seurataan sen takia jo ku esikoisen aikaan paikat pehmeni ja kaula lyheni ennen aikojaan sekä juuri tuota suppiloa että ei kasva eli paikat aukee. Tuo suppilo siis saattaa olla ihan normaali uudelleensynnyttäjällä mutta ei sais vielä isontua. Kohdunkaula on juu yleensä n. käsikopelol mitattuna sen 3 cm mut ultralla saadaan noinki isoja lukemia.

Eli siis taitaa meille olla tulossa maalis tai huhtivauva.
 
Jee tänne on nyt sitten ilmestynyt iskiaskivut. Teen istumatyötä, joka varmaankin vain pahentaa asiaa. Iltaisin vihloo niin maan pirusti. Töitä pitäis vielä jaksaa monta kuukautta, et voi piru. Edellisessä raskaudessa jäin pois 3 viikkoa ennen mammaloman alkua selkäkivun vuoksi. En mä kyllä vielä kehtaa edes ajatella...

Niin ja toisena valituksen aiheena on päänsärky, argh!

Nyt olen noita rattaita jo jaksanut vähän alkaa miettimään ja eikös noi Carenan double swingit ois aika kätsyt, kun siis esikoinen täyttää juuri 2v, kun vaavi syntyy. Niitä tais joku tuolla aiemminkin jo kehua.

Ultraa odotellassa, johon ois vielä 7 yötä :)

seis ois jo 20+1, hui!
 
Viimeksi muokattu:
ultrasta siis ei oo kummastakaan saatu aiemmin tietää varmaks kumpi on tulossa ja nyt on päätetty et jos normiultrassa ei näy selkeet vehkeet, niin sit mennää 4Dhen tarkistuttaa tilanne. :> tai sit en osta yhtään mitään vauvalle valmiiks. mulla on jo kaks lasta jotka on kulkenu valkosissa ja vihreissä ja ruskeissa koko pienen ikänsä kun ei olla sukupuolta saatu selväks ultrassa niin nyt aion sit kerrankin ostella niitä mahdollisia tyttö- tai poikavaatteita :D

mutniin.. en tiedä mitä kivaa sitä tänää keksis et päivä menis nopeesti.. -.-

pupeltaja & 18+1 &#9829;
 
otokka musta voi olla aika kuuma kesällä. ite mietin kakkoselle mustia vaunuja mut just ton kuumentumisen takia päädyin eri väriin. lenkkeillään kuitenki paljon ja sillon aurinko väkisinki paistaa kuomuun ja muualle.

pupeltaja eikö niitä tyttö tai poikavaatteita voi ostaa syntymän jälkeenki...? näin mä aattelin tehdä, neutraaleja värejä alkuun ja kun vaukki syntyy niin sit kaupoille. pojalle en kyllä ostele mitään kummempaa mut tytölle sit niitä pinkkejä kyl ostaisin kun en oo sitä vielä saanu tehä :)

nepsus toivotaan ettää tää vauva pysyis pitempään kyydissä.

kolmen tunnin päästä neuvolaan, kiinnostaa ne kilppariarvot ku rytmäreitä ollu nyt tosi paljon, jos tsh vielä laskenu ni vaikka ite lasken annosta koska nää ei oo yhtään kivoja :| sf-mitta myös kiinnostaa, pojista on ollu toisella 18+2 sf 19 ja toisella 22+2 sf 25 et katotaa missä nyt huitelee.

jessi ja pikkuj 19+6
 
siis vi##u. kirjotin sellasen kauheen romaanin mut sit sei tullutkaan ja hävis johonki.

joo no siis noist vaatteista. eli sit lyhesti.
kakkosest ei saatu tietää kumpi
en osannu ajatella vauvaa ihmisenä tai ollenkaan kohdun ulkopuolelle
vauva synty enkä heti rakastanut sitä
tunteja pidin sitä sylissä ja yritin luoda suhdetta ja ajatella pikasesti koko vauvan tulevaa elämää ja siskon kans ensihetkiä jne.
vasta n.4-5tuntia synnytyksestä alko vauva tuntua omalta ja rakkaalta
sitä ennen tunnelma oli kauhea, vihasin itseäni ja ajatuksiani kun vauva tuntui vieraalta ja jonkun toisen lapselta eikä ollenkaan rakkaalta, pelkäsin tuleeko rakkaus koskaan jne.
vauvaa on aina luultu pojaksi kun vaatteet ovat pienenä olleet vain ruskeita ja valkosia ja vihreitä jne. pinkkejäkin ois toki voinut ostaa mut olen organisoivaa tyyppiä enkä jaksa sit synnytyksen jälkeen lähetä kauppoihin vaan haluan et tarvikkeet on vauvalle valmiina kun syntyy ja siks neutraaleja jos rupeen ostamaan ni niit tulee sit niin paljo et niissä saa ekan vuoden kulkea.
rahaakaan ei ole kerralla niitä ostaa enkä osaa säästää, joten täytyy pikkuhiljaa ostella hyvis ajoin etukäteen.
haluan ostaa tytölle tai pojalle vaatetta, en kelle tahansa vauvalle vaan just nimenomaa sille omalle, jos se sitten vahvistais sitä suhteen luomista jota en tähän vauvaan ole vielä pystynyt luomaan.
en osaa tätäkään vauvaa ajatella kohdun ulkopuolelle ja jo ennen raskautta oltiin miehen kans sovittu et mennään 4Dhen selvittää sukupuoli jossei muuten selviä kun ilman sitä mulle se suhteen luominen on ylitsepääsemättömän vaikeaa ja mulla on siitä itellä sit kauhea olo koko raskauden ja se syntymän jälkeinen hetki on niin vahvasti mielessä et sellasta en halua enää kokea ja jos jotenki voin ite siihen vaikuttaa et sen rakkauden saisin syttymään jo raskausaikana niinku esikolle, josta oli siis n.90% tarkka veikkaus ja pidettiin sitä sit tyttönä niin osasin sen suhteen luoda ja rakastin sitä heti! ni jos sen saan tolla tiedolla syttymään, et tiedän kumpi on ja pystyn ajatella sen myös meidän luokse mahan ulkopuolelle, pystyn tekemään sille mahdollisia luonneanalyysejä ja elämänpolkuja jne ajatuksissani, mitä en pysty tekemään ilman tota tietoa, pystyn ostamaan sille vaatetta jotka on tarkotettu vain hänelle, eikä kelle tahansa vauvalle oli mitä tahansa sukupuolta jne. niin sit haluan niin tehdä.

haluan luoda sen suhteen ja tämä on mulla siihen ehkä ainoa keino. ainakin mitä kakkosen odotuksesta jäi päällimmäisenä mieleen, oli se, et koskaan en halua lasta odottaa enää tietämättä kumpi se on. se oli ihan kauhean rankkaa mulle, kun tiesin et en ole saanu suhdetta vauvaan enkä osannut valmistautua vauvan syntymään kyseisestä syystä. ja ihan hirveä syyllisyys kun vauva oli sylissä enkä rakastanutkaan sitä :,<

mut siis tämmöstä juu tääläpäi.
en ole tähän vauvaan saanu suhdetta luotua, en osaa edes työnimeä tälle keksiä kun tuntuu et tää on vaan joku vauva. jne. en osaa kuvitella sitä. en pysty miettiä sitä, en tiedä mitä ajatuksia siihen miettisin, normisti ajattelisin esim pojasta, et hauskaa kun sit voi viedä sen esim harrastaa lätkää tai sil on vaikka samanlaiset hiukset ku isällään tai jotai tollasta, mut kun en tiedä kumpi niin en osaa mitään ajatella koko vauvasta.
enkä haluu et mua tän takia sit teilataan, koska tää ei ole helppoa mullekaan.
ja todellakin haluan sen suhteen vauvaan saada ja sille ne vaatteet hommata valmiiks ja rattaat jne. jospa se sit sais ne ajatukset vielä konkreettisemmiks kun vois kuvitella, et tässä se sit voi viipottaa menemään ja tollasta. mut en niit neutraaleja vaatteita halua kun haluan et sillä on kivoja vaatteita, mistä huomaa kumpi se on. kakkosella oli paljon poikien vaatteita kun ne on sellasia mitkä menee kummalekin. ja nyt jos tulee tyttö niin haluan et sillä on sit tyttövaatteita. enkä halua lähtee ostamaan niitä tonne pitkälle sit ku vauva on syntynyt vaan tahdon et ne on valmiina ettei tarvi heti synnäriltä lähtee vaateostoksille. enkä halua myöskää kotiintulovaatteiden olevan valkosia jne. jos sukupuoli ei selvii niin tosiaa sinne 4Dhen sit mennään jotta pystyn valmistautua haluamallani tavalla vauvan tuloon.

ihailen niitä, jotka osaa rakentaa suhteen vauvaan vaikkeivät tiedä siitä vielä mitään.
multa se vaan ei jostain syystä onnistu, ehkä siks kun olen luonteeltani todella faktinen, eli mulle ei ole käsitteitä sinnepäin tai suunnilleen jne. vaan haluan aina tietää varmaksi ja tarkalleen mitä teen ja millon ja niin. ni voi olla et se on sit osa siitä et tarvii siitä vauvastaki tietää jotain et pystyy sen suhteen siihe luomaan.. emt. mut helppoa tää ei ole.

oon väkisin koittanu miettiä tätä vauvaa ja millanen se ois kesällä jne. en yhtäkään ajatusta saa siitä luotua :< ja se on ihan perseestä ja harmittaa.
 
haippa1: ootko kokeillu akupunktioo issias kipuihin? Mulla autto viimeks ja oon kyllä suositellu kaikille ketkä siitä kärsii.Sama edessä vissiin myös tässä raskaudessa koska hieman alkaa sellanen kipu taas tuntumaan.. :/

pupeltaja : ymmärrän sun tunteet.Mulla oli vähän sama viimeks kun ultrassa ei selvinnyt kumpi olisi tulossa ja kaikki sano että varmasti poika kun maha sen mallinen jne. ja sit kun tyttö syntyi oltiin miehen kanssa molemmat vähän hämillään kun oltiin niin odotettu poikaa :D mutta kyllä se rakkaus siitä syttyi :)

Neuvolassa aamulla käyty ja kaikki ok.Maha iso,kohtu jo ylhäällä ja pelottaakin hiukan millanen pötsi taas kasvaa! Sanoi kyllä että normaalia uudelleen synnyttäjällä. Kelan paprut sain äitiysrahan ja muiden avustukseen. Pelkopolille tehtiin myös lähete jonne nyt sitten kutsut ootellaan..

Aurinko paistaa ihanasti ulkona! Pikkuhiljaa se kevät saapuu ja kesäkuu :D

Perdy 22+0
 
Uutisia ultrasta :D Mahdatteko arvata????

Eli tosiaan aika lailla varmasti tyttö tulossa, 90% antoi lukemaksi, mut vaavi lykkä ojenteli jalkoja niin paljon suoraksi että olis se pippeli näkynyt jos moinen olisi, pitkään ja hartaasti katsoi ja tytöksi lupaili:D

Hassua :O

Rakenteet oli kaikki kunnossa, paino-arvio 394g, pituutta arvioi olevan lähemmäs 25cm, vaikuttais ettei mikään peukaloinen vauvasta tule :) (sanoi että tällä viikolla paino normaalisti 300-400g ja pituus 20-25cm, eli ylähuitteilla ollaan)

Vaunuja käytiin katsastamassa, ihan ok:lta vaikutti cressentin vaunut, ja Onneksi rokkibeibi:in on tulossa oran vaunuja ens kuussa, pääsee katsomaan nekin.

Kuvat oli aavistuksen huonoja kun neiti ei todella ollut paikallaan eikä naamapuolta näyttänyt juurikaan :D ujo likka :D
 
ihania uutisia sannikilla! onnea tyttölupauksesta!!

tuntuu et kaikilla on maha jo kauheesti kasvanut, mut nyt ku oon tarkemmi alkanu kokeilee jne niin on sellane olo et mun oma maha on turvonnu kyl joo, mut se kohtu ei tunnu, en löydä sitä kohdun ylärajaa mistään :< harmittaa sillei, oon miettiny et jospa ei sit olekaa vauvalla kaikki hyvi. nyt koitan keksiä syitä miten pääsisin ultraan... o_O aiemmin siis. kun se oikea aika on vast kolmen viikon päästä.. hyviä vinkkejä?? :O

pupeltaja & 18+1
 
Mä kirjottelin kans pitkät pätkät kaikkea ja viesti hävisi:kieh:

Sannikki: onnittelut tyttölupauksesta ja hyvin menneestä ultrasta :heart:

Tetasha:onnittelut puolivälin saavuttamisesta!

Pupeltaja: vatsakipuja, KOVIA sellaisia valittelisin minäkin ;) varmaan marssisinkin suoraan päivystykseen, tuskin käännyttävät poiskaan.

Harhis ja Eemeli 20+3
 
ultra uutisten kunniksi päätin kaunistautua ja kävin siis parturissa, nyt on väri päässä
Harmittaa etten löytän mitään kivaa tytsylle, ei ollu mitään "hellanlettas" suloista :( H&M kutsuu viikonloppuna :D

pupeltaja Toivottavasti saatte tietää ja saisit todentuntuiseksi odotusajankin, ymmärrän hyvin mitä tunnet :hug:
 
Sannikille onnittelut hyvistä kuulumisista ja tyttölupauksesta(tännekkin luvattiin tyttöä:) Tänään yritin jo kerran kirjoitella ja turhaa! yhtäkkiä kun lähetä nappulaa painoin koko juttu hävis ja en päässyt koko kaksplussan sivustolle enää. Innostuin itsekkin napsimaan masukuvia tänään. Eilen vauva alkoi jotenkin enemmän liikkumaan ja tänään ollut samaa useaan kertaan myös päivällä(oli enemmän ilta liikkuja) Äitini mielestä mulla ei ole vielä mitään mahaa eikä näy myös ulospäin että olisin edes raskaana. No ainakin talvitakki peittää ulkona vielä hyvin ja en ole mikään missi muutenkaan rakenteeltani ja vielä neljän lapsen mammaksi. Mutta tässä eka kuva masusta tänään

amma rv 21+5
 
Otokka
Höpölöpö! Se, että mustat vaunut olisivat vaaleita tai värillisiä kuumemmat kesällä on ihan urbaani legenda. Kun lukee keskustelupalstoilta mielipiteitä asiasta tai haastattaa kavereita, joilla on kokemusta asiasta, niin suurin osa toteaa, ettei vauvan ja mustien vaunujen kanssa ole ollut mitään ongelmia kesäisin =). Suurempi merkitys on esimerkiksi sillä, miten saa ilman vaihtumaan vaunujen sisällä, eli pystyykö esim. kuomun alaosan avaamaan niin, että siinä on vain verkkoa takana.

Luulen, että suuremman ongelman tuottaisivat vaaleat vaunut yhdistettynä syksyn/ kevään kurakeleihin. Henkilökohtaisesti inhoan myös sitä, että lasten tavaroiden ja vaatteiden pitäisi olla aina räikeän värikkäitä ja "iloisia". Miksei voi säilyttää omaa tyyliä esim. vaunuhankinnoissakin ;). Mustat vaunut ovat tyylikkäät ja sopivat sekä tytölle että pojalle jatkoa ajatellen. Lisäksi niihin on helpoin yhdistää värillisiä peitteitä/ makuupusseja yms.

Tämä siis kaikki henkilökohtaisena mielipiteenä ja ihmisen suusta, jonka ensimmäiset ostokset vauvalle ovat olleet musta body ja musta tuttinauha :D. Nyt on toki värillistäkin kamaa kertynyt. Sivuhuomautuksena on vielä pakko purkaa, että miksi ihmeessä monet kivat eriväriset lastenvaatteet pilataan systemaattisesti sillä, että rinnuksiin lyödään joku helkutin eläimen, auton, kukan tms. ruma painokuva, yööök! Olen kahlannut huuto.net:iä läpi monet illat ja onneksi tehnyt muutamia löytöjäkin, mm. ruohonvihreä-valkoraidalliset potkuhousut, valkoisen yöhaalarin beigeillä palloilla ja sen kaikkien pikkumiesten kesän The vaatteen: lyhythihaisen Uuno Turhapuro-bodyn (siis sellaista valkoista reiällistä kangasta) :LOL:.

Oho, tulipa kunnon purkaus, pahoitteluni :ashamed:. Käyn vähän herkillä ja anoppi ja oma äiti ovat jo ilahduttaneet kommenteillaan liittyen vauvojen ja mustan värin yhdistämiseen...

Otokka ja Elmo Pikkarainen 21+5
 
Viimeksi muokattu:
pupeltaja neuvolaan kannattaa olla yhteydessä ja kuunteluttaa sydänäänet ja kokeilla se kohdunpohjan korkeus. mulla on joka kerta kohtu kokeiltu ja sanottu et on sitä mitä pitääki näillä vkoilla. ultraahan ei joka neukussa ole ja lähetettä varmaan nihkeesti laitta äitipolille jos ei selkeetä hätää.

sannikki onnea tyttölupauksesta! niin ne omat tuntemukset heittää, mulla oli kakkosesta selkee tyttöolo ja sit kun ei sukupuolta kysytty ni aika ylläri oli synnärillä ku oliki poika :D katttiinko sulla 4D:llä? oliko kiva ultraaja ja oliko niitä 2?

amma kyllähän toi jo selkee vauvamasu on :) mullaki nyt pienempi ku pojista tai ainaki tuntuu siltä. talvitakilla saa kans hyvin vielä peitettyä ja vaatteilla yleensäki.

neuvolassa käyty, kaikki ok. syke nakutteli siellä 150-155 ja vähän yli, vaukki potki aika napakasti doppleriin, tuntu hyvin ne potkut vaikka aika vähän oon vielä mitään tuntenu muuten ku mahallaan. tempperamenttia tuntuu olevan :whistle: :D sf-mitta oli 21 eli aika normi näille vkoille, käyrillehän sillä ei vielä pääse.
tsh oli entisestään laskenu, nyt oli 0,49 ja t4v 13. en oo tyytyväinen koska t4v:n pitäs olla vähä korkeempi ja tsh sais pysyy samana. mulla nyt niin paljo rytmihäiriöitä et ei oo yhtään hyvä olla joten haluisin laskee annosta mut jos neuvolalääkäri ei oo sitä mieltä ni mun pitää tapella sen kanssa asiasta. ei kai siinä nyt pitäs ihmeempää taistelua olla, eikös pääasia oo et mulla on hyvä olla??

jessi ja pikkuj 19+6
 
otokka joo ei mulla oo omakohtasta kokemusta mut aattelin että vois olla kuumat kun musta imee sitä valoa itteensä. mut hyvä jos niin ei oo. mut tohon kurajuttuun niin kyllä se kura näkyy niissä mustissaki, varsinki ku kuivuu ;) tietty on paljon helpompi putsata eikä jää tahroja niin helposti ku vaaleeseen. itekkään en vaaleita suosi, meillä on punaharmaat ja aika hyvin pysyny puhtaana.
tohon värijuttuun ni sama ottaa päähän eli toi vaatteitten värien neutraalisuus tai sit jos on kivoja kirkkaita värejä ni ne on juts pilattu jollain kuvalla. ite tykkään violetista ja se sopis mun mielestä pojallekki mut kaikissa liloissa on joku kukka tms tyttöhörhelö :headwall: kirkkaan punasta ja oranssia oon pojille löytäny mut neki alkaa loppua ku ikää tulee enempi. 5-veelle vielä jotain löytyy mut ei kauan ja se surettaa, ei oo kiva jos on pelkkiä tummia vaatteita.
 
Jessi Yks kätilö oli, sama kuin nt-ultrassa eli Katja Tuhkanen (huippu tapaus). Saatiin 3d kuvaa mut oli vaavi niin nenä kiinni mun selkärangassa ja vaikka heilui koko ajan, niin ei naamaa paljon näyttänyt :D yks naamakuva ja siinäkin kädet nätisti poskien päällä eli nenä näkyy ei juuri muuta :LOL: pienet koivet saatiin myös kuvalle 3D:nä hauskan suunnattoman kokoiset jalkaterät vauvoilla muuten!!!

Ajoissa maate tänään, meitin tuleva neitoska on vaan niin paljon liikkeessä ettei minelle paljon rauhaa suoda :kieh:
 
aamulla kahdeksalta huomen neuvola niin toivottavasti siel nyt sit kattois ton kohdunpohjan korkeuden.. ja meijän neukus ei ole ultraa, mut saa nähä.

meillä on ollu aiemmin siis beiget vaunut esikoiselle, sit ne tuplat mitkä meil on ni on mustat- eikä ne ole olleet kuumat, ainakaan sen kuumemmat mitä ne beigetkään oli. kurajälkiä ei ole kummissaka vaunuissa sen enempiä näkynyt :D

mustia vaatteita on meilläkin lapsil ollut kun menevät kummallekin. vieläkin on mustia poolopaitoja tytöil ja mustia huppareita :D mun mielestä musta on kiva. mul on itelläki aika paljon mustaa.. mut tykkään lapsilla myös kirkkaista muista väreistä. aivan paras on esikoisen mekko mikä on pinkkimustaraidallinen rokkimekko jossa sellanen musta pitsinen alushame :D:D:D hahaha. mahtava. äiti toi sen australiasta :) naurattaa kun toi kolmevee pistää sen päälle ni on kyllä nii asenteen näkösenä että :) ite oon siis punkrock henkinen luonteelta ja tyyliltä..

mulleioo kokeiltu vielä kertaakaa sitä kohdunpohjankorkeutta :<
hmh. no jos sitten huomenna.. tuntuu vaan et vauva ei kehity nyt ihan ajallaa. en tiedä miks tuntuu. tai ehkä kun kaverilla tyssäs näille viikoille nii varmaa se pelko sitten sielt jostai tulee..

nyt pitkäst aikaa odotan oikein neuvolaa! haluan kuulla ne sydänäänet! haluun taas päästä puhumaan vauvasta. kaikille mun kavereille syntyy vauvoja nyt kauheesti ja niitä ei jaksa kiinnostaa mun raskaus ku ite ovat just päässeet tai ihan viimesil ja jo kyrpiintyneit koko raskaanaolemiseen.. niin ei oo ketää kelle puhua näist jutuista. ei ketään! en halua kuormittaa mun kavereita sellasil jutuil mitkä niit ei kiinnosta.. ehkä sitten taas ku aikaa kuluu ja niiden vauvat kasvaa ni jaksavat taas kiinostua munki asioista :eek: yks kaveri alotti just työt ni sitä ei ehi paljo näkee :l hmh. ja sit ku näkee ni ei varmaa vauvasta jaksa vaan turista kun silläki on kaikkia kuulumisia yms. no miehen kans voi ainakin jutella sit ku se joskus on kotona. :D kuulostan nyt vähä säälittävältä :) no onhan tossa toi neuvola.
ja toi on niin totta et pojille on tosi vähä värejä! mun äiti kyl löytää kaikkia mun tolle kummipojalle mut sen äiti ei pue niit sille ku ne on "tyttövärejä" ja sit me saadaan ne noille mun likoille. hmm. no ihan sama. mut mun mielestä ne ois kivoja pojille! mun miehenki lempiväri on kirkkaan punainen siis omis vaatteis tykkää :> mun mielestä turkoosi on nyt ihana väri mikä on tullu taas enemmä kauppoihinkin!

muttajoo. jospa mies koht tulis kotiin, kun ei menny tänäänkä kouluun vaan joutu jäädä ylitöihin. mitähän sen koulusta muuten edes tulee kun nytki koko viikon joutunu tekee ylitöitä ja sit vielä niil on muka niin vähä duunia et tulee lomautuksia!!! :O en tajua miten tommone yhtälö voi olla mahdollinen..

pupeltaja & 18+1..vieläkin vaan toi +1 :> haha. no huomenahan se onki jo 2 :D ja neuvola!
 
Otokka
Jessi75: Ostin muuten just tulevalle poitsulle huuto.net:stä lilasävyisen bodyn, jossa on pingviinejä. Älyttömän söötti :). Jos vaate on kuvioitu tällä tavalla, niin se ei vaivaa, on jotenkin selkeän reipas (tässä mun kuviovastaisuudessakin on nähtävästi rajansa).



Otokka ja Elmo Pikkarainen 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä rakenneultraäänestä!

Ihana kokemus:) Kaikki pienellä hyvin, ja istukka turvallisen matkan päässä kohdunsuulta. Juuri tismalleen viikkoja vastaava pieni siellä kasvaa. Isäntä hoksasi tulevan vauvan sukupuolen jo heti ultraamisen alussa. Alkaa meillä jo tuo silmä harjaantua, on näitä ultria takana jo niin monta. Pikkukolmosta ultrattiin niin tiuhaan, että itsekin jo osaa katsoa, mitä kuvissa näkyy. Tosi tarkkaa työtä kätilö teki, hyvin kertoi kaikesta. Jäi oikein mukava fiilis.

Kauppaan mentiin heti ultran jälkeen, mutta tällä kertaa en vielä ostanut mitään tulevalle pienelle. Tosin tuplarattaat käytiin varaamassa, ikäeroa kun se 1v 2kk kahdelle nuoremmalle tulee. Rattaat saa odotella lähemmäs h-hetkeä kaupan varastossa. Vievät tilaa sen verran kuitenkin. Emmaljungat siis meille tulossa. Päädyttiin kuitenkin sitten uusiin, ihan jälleenmyyntiarvonkin vuoksi. Käytössähän meillä on tällä hetkellä vuosi sitten ostetut Emmaljungan Smart.- vaunut, niihin sitten saa jatkossa sisaristuimen tai seisomalaudan, mutta vuosi varmaan on kovaa käyttöä noilla tuplillakin.

Jahas...viikon kauhistus ja ihastus, Satuhäät alkoi...sen pariin siis:D
 
sannikki joo toi katja on tosi mukava, mulla oli se ekassa synnytyksessä. toivottavasti meillekki sattus joku mukava kätilö ja 4D ultraus taitoinen. voin sanoo et huolella ottaa päähän jos ei nyttekää saada sitä ku tää on vika kerta ku siellä käydään :| sit tekis mieli mennä yksityiselle.

pupeltaja pyydät sitä mittaamaan sen sf-mitan jos ei muuten meinaa ja kerrot että huolettaa. mulla ei ois varmaan muuten kattonu ellen ois pyytäny.

otokka joo vauvanvaatteissa toi kuviointi ei oo niin häiristevän sukupuolipainotteinen kun isompien vaatteissa ja neutraalimmat kuvat. ja vauvoille onneks löytyy jonkun verran kivan värisiä vaatteita kun jaksaa ettiä.

pupeltaja katos noita :whistle:

My Baby Rocks: Punk, Gothic, Rock and Funky Baby, Toddler & Kids Clothes

juhannusyllätys onnea sinne myös hyvistä ultrakuulumisista!
 
niin ja palstalla tehdään ilmeisesti nyt jotain huoltotöitä joten tökkii tää joten jos kirjotatte pitkät pätkät ni kannattaa eka tallentaa ni säilyy sitte teksti vaikka palsta tökkäiski ja viestin voi lähettää uudelleen myöhemmin.
 

Yhteistyössä