!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

30.5
Minsku82...................POS.......... 2.lapsi

31.5
emily81...................KOS........... .2.lapsi
Sida82......................SeKS........ .1.lapsi

2.6
mettte......................OYS......... ..1.lapsi
Perdy.......................TAYS........ ..2.lapsi
waavi.......................KOKS........ 2.lapsi
MyrskyMaija............KOS........3.laps i

3.6
Jasmi-.......................?.............2.l apsi
Editson..................EKSS...........?

4.6.
Itkuiita85..................VKS......... ...2.ja 3.lapsi
s-anttu.....................TYKS.........3 .lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS........... ..5.lapsi
Otokka......................JS.......... ....1.lapsi
kurkkunaamio............POS...........3. lapsi
anje............................?....... .........2.lapsi
Elppa......................NKL.......... ......2.lapsi
Hanseka.................?.....................1.lapsi



5.6
Halinappi.................KYS........... .3.lapsi

6.6
s@n@....................JS.............. .5.lapsi
Riksumi.....................JS.......... ...3.lapsi

7.6
Mimossa-..................?..............2.lapsi
neljä+yksi...................HYS....... ....5.lapsi
Tessim.................SatKs............ .......1.lapsi

8.6
teetu.......................JS.......... ..2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2. lapsi

10.6
neito84......................KOKS....... .2.lapsi
Tinsku86..................KAKS........... 1.lapsi
Niiz...........................KOKS..... ...2.lapsi
Miga........................?........... ......2.lapsi
sannikki....................KOKS........ ..2.lapsi
Calumet....................Vas.......... ...3.lapsi


11.6
Sunburned................TYKS..........3.lapsi
Nepsus......................K-HKS..........2.lapsi

12.6
Pöntinen..................KOKS............2.lapsi

13.6
Töllerö.....................SAS......... .......5.lapsi
äityli4ptpt.................?.......... ......5.lapsi
Harhaanjohtaja..........LS.............3 .lapsi

14.6
lumihiutale85...............KYS......... ...2.lapsi


15.6
Luukas07...................?............ ...2.lapsi
ansu3.........................JS..... .....2.lapsi

16.6
mmilia08...................SeKS......... .2.lapsi
Tetasha....................Oys............2.lapsi

17.6
Jessi75......................KOKS....... .....3.lapsi
Rinderella.................EKKS................1.lapsi
S A R I E .............. TYKS ..................2. lapsi


18.6
susse83....................TYKS......... ..1.lapsi
Luomumilkki...............EKKS...........2.lapsi

19.6
juhannusyllätys............KAKS........ ..4.lapsi
Bretagne...................PKKS......... 2.lapsi
Cik.............................NKL..... ........2.lapsi
SUSKI90......................OYS............2.lapsi

21.6
Pirde...........................?....... ........2.lapsi
Pyyter-2......................EKKS............3 .lapsi
Mary Jane....................POS............. 1 .lapsi
CanWen....................K-PKS............2.lapsi

22.6
mimmimami...............SAS.................4.lapsi

23.6
Hiipu1................NKL................ 1.lapsi
Kajo...........................LKS...... .......2.lapsi

24.6
Nigella.........................?....... ..........2.lapsi
Hensku00..................K-SKS............2.lapsi
Lily-Jane.....ULKOMAILLA............. ...1.lapsi

25.6
tirpula.........................?....... ...........2.lapsi
MeMaMi.....................K-PKS..............2.lapsi
Rixutin...............?................3 .lapsi
Rosalinda..........OYS.............2.lap si

26.6
t:nmuru......................?.......... ......2.lapsi
sispi...........................LKS..... .........2.lapsi
HeMmiN..............?................2.l apsi
Hiq...........................TYKS...... .......2.lapsi
Koruharakka.............TAYS..............1. lapsi
tintsu86..............NLK/Jorvi..........2.lapsi poikalupaus


28.6.
Raksupoksu...............SeKS........... ..6.lapsi
nanouk.....................K-HKS..............4.lapsi

29.6
Omppunen.......tays..........3.lapsi
JudeD...............?.............3.laps i
Pupeltaja.........KHK-S.........3lapsi
Jotain...............?.................2 .lapsi
Clov...............JS.............1.lapsi

30.6
a1.................Tyks............1.lapsi
Griffski73.......K-SKS...........3.lapsi




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
POS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

PÄIVITYS PYYNNÖT, YKSITYISVIESTILLÄ :) KIITTI :))
 
Viimeksi muokattu:
No tässä on mun maha (eileen illalla räpsähty. musta tuntuu että se olis vaan turvonnu pallo kuiteskin:/)


MMILIA JA MASA 16+2

jjoo: oon vähän ylipainoinenkin, tai paljon. pituutta vain 161cm ja paino on nytten 78,9kg! että se näkyy esim perseessä :LOL::LOL:
 
Viimeksi muokattu:
mmilia08 Tuohan on ihan selvä pieni vauva massunen :)

Pitää nyt POKSUA ku eilen jäi..17 jo kasassa! :heart:

Eilinen ilta meni siis kämpillä; koira on rakettipelkonen.. :( Käytiin piiiitkä lenkki ennen kuutta ja sitten majoitus sisätiloihin tähän aamuun asti. Mun (raskaana oleva) hyvä ystävä oli sit täällä meillä; karkkia, sipsiä, patonkia, limukkaa ja ihanaa alkoholitonta siiteriä: rekorderlikin mansikka lime :p Valettiin tinatkin sit yöllä vielä. Ukkeli kömpi neljän maissa mun viereen kyliltä :)

Kerroin eilen mun isälle et oon raskaana sen synttärien kunniaks :) Ovat eronneet monta vuotta sitten mun äitin kaa ja vähempi nään/oon tekemisissä ees isän kaa. SE oli uutisesta ihan onnellisen kuulonen :)

Tänään aattelin ottaa rennosti myös, kun sais eka tiskivuoren selätettyä.. :D

Hyvää ja onnellista uuttavuotta mammat! =)
 
-anni mie epäilin että saattais vesi tihkua mut sain tosiaan varmistuksen että niin voi käydä jos kalvot on esim venynyt kovin kasvun takia, ja saattavat läpäistä muutenkin, oli todella pientä ja nyt tilanne tuntuu rauhoittuneen:)

Ja orgasmeista :D mul on tullu kaks kertaa pieniä kivuttomia suppareita oikein kunnon orgasmin jälkeen, pitää sit myöhemmin varoa jos meinaa supistella, nyt nautin täysin rinnoin lihallisista iloista:D

Jessi75 Juuh kyllä karkailee :kieh: vaik olis just käyny vessassa ja aivastaa niin saattaa tulla... Sikäli mul on kyl lihakset kunnossa kun selkä jumppaan kuuluu myös "sisä"lihasten jännitykset ja harjoitukset, ja saan puristettua ukon´elimen "ryttyyn" hänen omien sanojen mukaan :D Luin jostain että rakko on myös samanlaista poimuista kudosta kuin synnyttimien alueet eli löystyy vähän vaikka minkä tekis...

Uusi vuosi meni mukavasti, nyt tyttöä hakemaan siskon luota :D
 
Hyvää uutta vuotta!

Olen lukenut juttujanne joka päivä, en vaan jaksa kirjotella kun niin monesti kadonnut teksti.

Täällä kaikki hyvin, liikkeitä tuntuu ja nyt parina päivänä jopa itse puuhaillessa huomannut että joku potkii :p Sitten kun koitan tunnustella niin ei mitään. Ovela kaveri. Olen huomannut että tunneside kehittyy kovaa vauhtia, rakastan jo tuota pientä oliota kovasti :heart:

Olen ostellut jo hieman vaatteita, tarvikkeita ei tartte melkein mitään kun esikoisen jäljiltä on ja saadaan lainaksi. Helpottaa rahallisesti kovasti. Äitiyspakkauksesta olen miettinyt että ottaisin rahana, ostan kuitenkin mieluiten oikein omaan makuun olevia vaatteita, kun niitä perusbodejakin on jo kaapissa. Onhan se pakkauksen saaminen ihanaa mutta se raha menis oikeesti joka sentti hyötyyn..

Täällä on masu jo selv' raskausmasu. Ei varmaan kaikki tajua, vaatteista riippuu. Mammahousut olleet pitkään käytössä. painoa tullut vain 1-2kg, ihmettelin kun kilo oli muutama päivä sit vaan alkupainosta. Esikoisen aikaan olin tässä vaiheessa varmaan +4kg...Toivonkin että hieman vähemmän paisun, alkupainoakin on nyt melkeen 5kg enemmän.

Semmonen perinteisen kliseinen raskaana olevan mieliala ollut nyt :D Ihme hellyyspuuskia, rakastan niiiiin kovasti miestä ja niin hellyydenkipeä ja sit kaikki mitä se tekee tuntuu niin liikkyttavalta. Hyvä etten ruvennu itkee kun se kanto painavamman kassin autosta :LOL: Sit ruokahimoja tullu, suolakurkkuhimo iski yhtäkkiä. Seksihalut palas, alussa en edesw ajatellu asiaa ja nyt mies on seksikäs ja himottaa :p Seksi on myös tosi hyvää, jotenkin tuntuu erityisen hyvälle...

Täällä siis kovasti odotellaan masun kasvua ja liikkeiden lisääntymistä, ja vauvan tuloa. Odotan rakenneultraa ja sitä tietoa onko terve ja kumpi on.

Lumihiutale ja pt 16+4
 
Hyvää Uutta Vuotta 2011 kaikille!!!!

En oo hetkeen tännekään kerinny, ku oon melkein asunu töissä... nyt onneks pari vapaata!!! :)

Joulu sit kans oli ja meni... onneks!! Joulun pilas tapanin päivän perhekriisi. Olin jo varma, et nyt tuli tälle avioliitolle loppu!!!! Mut nyt porskutetaan eteenpäin päivä kerrallaa....
Ja tähän liittyen mies hommas ittensä töihin just ultra päivälle, vaik hyvin ties sen... ja totes vaan, et oon mä nyt semmosen ennenki nähny!!! Että uskokaan kuinka monta päivää meni itkies.. töissäki välil tuli kauhee poru! :(

Maha on jo jättiluokkaa... huhhuh, moni kysyny, et onks kaksoset tulos tai et joko pian syntyy!!! Joka raskaudest sama homma... kait se on tää ku on niin lyhyt (158cm) ja notkoselkä ni kait se maha sit pullottaa ulospäin niin et soi! :D
Mulla on jo pari viikkoa ollu ihan järjettömii liitoskipui, hyvä et päässy käveleen... ja yhtään ei saa tehä mitää sivuaskeleita... auauauauau!!!!!

Mites muilla vuosi vaihtui??? Mä tulin töistä ni sit lasten ja mun porukoitten kans herkuteltii ja pelailtiin pelejä... meni rauhaisasti ja rattoisasti! :D

Mama ja Möykky-Tahvo 19+0 (POKS)
 
anni musta sä et kysele yhtään tyhmiä, ite olin ekassa raskaudessa ihan pihalla eikä mulla sillon ollu ees nettiä eikä tällästä keskustelufoorumia mistä ois voinu kysellä. lehdistä ja kirjoista sit etin tietoo ja neuvolaa rasitin :xmas: ja tykkäsin ku otit vähän arempiakin asioita esille koska niistä on vähempi täällä puhuttu.
orgasmeista ei oo haittaa ellei seksiä oo kielletty, orgasmithan saa kohdun supistelemaan ja siemenneste voi kanssa aiheuttaa supisteluita. mutta ongelmattomassa raskaudessa siis voimakkaatkaan orgasmit ei oo haitallisia.
piikkimattoa ei ilmeisesti suositella raskaana oleville mut sun kannattaa kysyä joltain asiantuntijalta vielä.
mahakivuista varmaan suurin osa on normaaleja ja niin kauan kun ne pysyy lievinä en usko et tarvii huolestua.
np-ultrasta ja sukupuolen selvityksestä mulla ei oo haisuakaan ja harhis jo vastas tohon lapsivesiasiaan joten ei enempiä höpinöitä, kysele vaan jos jotain tulee mieleen :D

sannikki mullaki oli lihakset hyvässä hapessa ennen raskautta eikä mitään karkailuongelmaa ollu mut neuvolassa sanoki et aina löystyy ja mitä useempi raskaus ni sitä pahemmin löystyy et jumppaa vaan ahkerasti. mulla kuitenki jo kolmas raskaus ja ikääki on ni kai ne paikatki nyt antaa helpommin periks.

lumihiutale täällä kans seksi entistä parempaa, orgasmit voimakkaampia ja tulee helpommin :p

vuosi vaihtui täällä seksin merkeissä :ashamed::LOL: raketit jäi siis näkemättä mut ei haittaa :D nukkuminen vaan nyt vaikeeta kun koko ajan yskittää :headwall: todella ärsyttävä yskä ja saattaa kuulemma kestää jopa vkoja :kieh: parempi et ei, mähän meen seinille ja pitää ostaa niitä tenoja :rolleyes:

tää lähtis nyt tallille hetkeks :wave:

jessi ja pikkuj 16+1
 
Virtsan karkailusta: kai te muistatte aina pinnistää lantionpohjanlihaksia kun aivastatte tai yskitte? Ensimmäisen lapsen jälkeen olen yleensäkin saanut tehdä aina niin, ennen yskimistä tai aivastamista, mutta sillä tavoin ei ainakaan pissa karkaile. Ensimmäisessä synnytyksessä tuli aika pahat repeämät (2. asteeen), mutta ne on kyllä parantuneet hyvin, mutta tuon neuvon sain silloin, että pinnistää ne lihakset ennen aivastamista/yskimistä, niin ei karkaile. Ja sitä olen tehnyt siitä asti.
Muutenkin niitä lantionpohjan lihaksia kannattaa harjoitella.:attn:

Minulle on tullut 2 viikossa yli 2 kg painoa ja ihan kauhea väsymys on koko ajan. Vajaan 2 viikon päästä neuvolassa on sokerirasitus, tuleepa ainakin se tsekattua. Mietin vain, että ei kai tuo painon nousu ja väsymys voisi olla raskausdiabetekseen viittaavaa? Kuinka paljon teillä muilla on paino jo noussut, jos saa udella? Itselläni on jo 6 kg siitä mikä omasta mielestäni oli lähtöpaino ja 4 kg siitä, mitä ensimmäiselle neuvolakäynnillä punnittiin. Neuvolassa punnitaan vaatteet päällä ja kotona olen punninnut alusvaatteissa, eli siitä tulee kyllä noin kilon ero.

Vauvamaha on minullakin jo ihan selvä, vaikka eihän sitä monet silti ole varmaan vielä töissäkään huomanneet. Kun saisin aikaiseksi, ottaisin kuvan ja laittaisin, mutta en taida saada.

kurkkunaamio ja pikkuinen 18+0 poks!
 
Hyvää uutta vuotta!

Jospa vuoden vaihtumisen kunniaksi kirjoittais itsekin pari riviä...

Ihan kateellisena luen teidän muiden seksihaluista. Itselläni ei ole niitä yhtään!! Ihan pariin kertaan on jääny sekstailut raskauden aikana. Jotenkin en tykkää edes siitä, kun mies halailee ja silittelee, mut ei kai sitä ihan kaikkea läheisyyttä voi toiselta kieltää: / Onneks mies ymmärtää. Eilen (tai siis tänään) käytiin nukkumaan ja kovasti kaikkuloon pyyteli. Vastasin, et eilen olisin viel vastannu, et katotaan sit ensivuonna, mut tänään en enää viitti. Sanoi, et jaksaa odottaa, jos edes tänä vuonna. Täytyy jokupäivä koittaa virittäytyä tunnelmaan, vaikkei itseä niiiiin innostaisikaan.

Tyttö-, poikaoloa ei itsellä ihmeemmin ole. Oma kroppa reagoi tähän raskauteen eritavoin, kuin kahteen aiempaan (tyttöön). Rinnat on selvemmin arat ja suurentuneet myös nännit. Tytöistä nukuin selälläni lähes loppuun asti (ja neuvolassa oltiin kiukkusia, mut minkäs teet kun aina selällään herää ja olo on kuitenkin hyvä!) Nyt en ole aikoihin kyennyt olemaan selällään. Pitkästä aikaa olin jumpassa ja sielläkin oli tuskaa saada rintalihakset ja vatsat tehtyä selinmakuulla. Ja noita seksihalujakin oli tytöistä tavallista enemmän.

Ylävatsaa turvottaa täälläkin kamalasti, alaosa on normaalin kokoinen ja iltaisin yläosaa pienempi ja pehmeämpi. Täytyy koittaa sitä maitohappo-kuuria, josta joku muukin oli saanut apua. Toki ruokavalion järkeistäminen joulun suklaalinjaltakin vois auttaa...

Muutoin täällä ok olo, liikkeitä tuntuu satunnaisesti!

Hyvää*oloa naiset!

Riksumi

Ps. Kiitos Jessille kilpirauhas-kommentoinnista. Katselen täs ihan rauhas ja seurailen tilannetta pidemmällä aikavälillä.
 
kurkkunaamio Kyllä täällä karkaa välillä vaikka kuin jännittäis lantionpohjan lihaksia... Välillä ei auta vaikka päällä seisois :(

painonnoususta mitenhän suhtautuvat neovolassa, kun painoa ei ole tullut grammaakaan?? Aamuisin mittaan samaan aikaan ja neljä viikkoa ollut täysin sama paino... puoliväli lähenee ja olis ehkä jotain pitänyt tulla, vaikka lähtöpainoa onkin liikaa... ensimmäisen ja toisen neuvolan välille tuli 150g eli per viikko ei oikeen mitään... Maha on huima kuitenkin, huomaa kyllä että muualta on häipynyt, housut löysät reisistä ja kasvot kaventunut hurjasti.

Kamera vetää niin viimeisiään että hermo menee, mut yritän laittaa masukuvia tänään. Saattaa olla viikon 15 kuvakin olemassa....
 
Painosta minäkin tulin tänne hihkumaan:

Kävin juuri anopin vaa'alla 77,3 . lähtöpaino oli tuo 78,9. Ei oo grammaakaan tullut, päinvastoin ja takana on joulu ja vuodenvaihde takana - pirusti herkkuja! ja ei oo tullu kiloja.
Mutta sehän on vaan positiivistä kun tota liikapainoa on muutenkin. Tai ei se neuvolassa edes puuttunut ylipainoon: mutta muun tiedon mukaan se on vissiin vaan suuri plussa jos saa painon pidettyä melkein samana koko raskauden tj. ?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vuosi vaihtui rakettaja ampuessa ja ulkona niitä ihaillessa :) Naapurissa nuorilla oli juhlat jotka kesti klo 05.00 asti, joten oma nukkuminen meni puolet valvomiseen kun käytävällä ravattiin ulos ja sisään: / Meidän mammojen vuosi siis on alkanut nyt:wave:

amma rv 18+0
 
kurkkunaamio joo ei auta vaikka kuinka pinnistäis, silti saattaa lirahtaa ja varsinki jos yhtään on hätä ja nyt tuntuu et on koko ajan :kieh: vauva painaa nyt jotenki rakkoa ja tuntuu et aina ois vessahätä ja sit ku meet ni mitää ei tuu tai pari tippaa saa tiristettyä :rolleyes:

painosta jos ylipainoa ennen raskautta niin on vaan hyvä ettei sitä painoa tule tai se jopa tippuu. laihduttaminenhan on raskausaikana kielletty mut monilla elämäntapamuutos tekee sen että paino putoo eli normaalilla ruokavaliolla saa tuloksia aikaan. mulla on paino noussu vajaan kilon kuukaudessa et aika maltillisesti, tätä menoa jos jatkuis ni ois aika hyvä. mulla sitä painoa kuitenki tulee vaikka lopettaisin syömisen :kieh:

minkä pitusia te muutes ootte? mä 178cm :xmas:

ja sellasta galluppia et kuinka moni meinaa vauvauintiin? mä oon käyny molempien kanssa ja ollaan tykätty ja taas meinataan mennä jos ei esteitä tuu. onhan se tyyristä mut kyllä siitä huvista vähän maksaaki ja hyötyä on kuiteski ollu.
 
HOLA! Ja Jessin kymysyksiin: Mulla tuntuu kans et pissattaa koko ajan ja et rakko ei tyhjenis, sit pitäs juua paljon ku rupee kirvelee herkästi ja oon tosi herkkä pissatulehduksille, ja vasta luulin et oiskin mut puhas pissa se oli. Jospa se nyt on tuo vauva tuolla rakkoo härkkimässä.

Mä oon 170 cm pitkä ja ukkeli saman verran. Eli lapsesta ei ainakaan kovin piiiiitkäää tuu :D

Vauvauinti ois kivaa, ja täälläkin mun mielestä semmosia järkätään. En ite oo mikään vesipeto koskaan ollu ja vasta ihan vanhempana oppinu uimaankaan niin oishan se jees vauva totuttaa siihen veteen jo pienenä jos se ei sit pelkäis sitä isompana.

Kotipäivä tänään, kanankoipia ja riisiä oli ruokana ja taas vaan tekis mieli herkkuja.. Pitää omenia napostaa jos se helpottas..

Tinsku ja Viljami 17+1

ps. paino ei juurikaan paljoa noussu mut huomaa et perse/lantio levenny ku toppahousut kokoa 38 kirraa jo ihan kunnolla. Pitää kohta siirtyä kokoo isompiin jotka onneks jemmassa. Pitääpä huomenna vaikka ottaa aamupainoo et sais suuntaa. Varmaan 1-3 kg +
 
Kirjotin aamulla jo aikaisin, mutta tottakai kirjoitukset karkasivat :) Tehän ootte olleet ahkerina!

Painosta pitikin laittaa, eilen illalla puntari näytti 2 kiloa enemmän kuin aamulla. Lisäksi oma puntari näyttää kiloa, kahta enemmän kuin neuvolan puntari. Pidän kuitenkin "oikeana painonani noiden keskiarvoa. Pituutta on hurjat 160, painoa tällä hetkellä arviolta 55,5 kg. Esikoisraskaudessa painoa tuli n. 16 kiloa ja niistä jäi nelisen kiloa. Painoa tämän raskauden aikana on tullut ehkä reippaan kilon, mutta ihan varmasti tulee taas kymmenet paukkumaan...

Vatsa
on iltaisin melkoinen pallero, samanoloinen kuin mmilialla :D

Seksihalut ovat täysin tiessään, joten täällä on kohtalotoveri, Riksumi! Jospa tilanne kohta tasaantuisi...

Vauvauinti kiinnostaisi kyllä täällä, kun ollaan nyt koko perhe innostuttu muutenkin vesiurheilusta. En vain tiedä onko kuinka vaikeaa päästä noihin ryhmiin...
 
vauvauintiin kannattaa ilmottautua jo raskausaikana niin varmemmin pääsee mukaan. ainakin täällä suositellaan sitä, muualla voi toki olla muut käytännöt mut suosittua on ja tunkua riittää joten paikka kannattaa ajoissa varata.

tuli vetästyä iltapalaks karvakäsipitsaa ja suklaata ja karkkia ja hampaita pestessä kostautu ja kuohu yli :x ihan ku ois joku bulimikko :rolleyes:
 
-anni: olen joskus kuullut/lukenut näin DILDON käytöstä:
Kaikki värisevät todella on kiellettyjä. Jopa niskahieromatyyny joka tärisee, : käyttö ohjeissa lukee kielletty raskauden aikana. Niin myös dildoissa värinä.
Lukemani mukaan saattaa laukaista alussa keskenmenon ja lopummassa synnytyksen (esim liian varhain).
En tiiä perustuuko sitten siihen kun esim jos lapsivettä laitetaan jollakin tavalla tärisemään/värähtelemään, sen lämpötila kohoaa ja siitä riski tulee.
MUTTA dildo emättimessä surisemassa on jo ihan sitä itteensä kunnon värinää ja siten voi tehdä siis pahaa.


Hohhoijaa, huomenna alkais arki ja oon niin loma fiilareissa kun ei enää väsytä iltaisin, jaksan valvoa taas puoleen yöhöön ja esikoinenkin reagoi lomalla pimeyteen ja vetelee 9:n asti unia!
Heräsin yöllä siihen että pikkunen liikahteli ;o , voiko se olla jo niin vahva? :O ennen on tuntunu ihan hentoja pieniä mutta yöllä se oli aika napakka. Jännä nähdä o_O

MMILIA JA MASA 16+3
 
Oikein hyvää uuttavuotta 2011 kaikille!!

Meillä alkoikin uusi vuosi neidin 3 v synttäreillä, joita juhlittiinkin eilen :heart:
Puolen yön aikaan uudenvuoden iltana käytiin katsomassa kaupungin ilotulitus niin neiti meni sen jälkeen ihan hämilleen ku toivotettiin hyvää uuttavuotta ja hyvää syntymäpäivää :)

Painosta: Täällä on sellanen 4 kg tullut lisää painoa. Mutta normia painon tuloa siis tuo on, joten en siitä mitenkään huolissani ole. Kunhan ei mitn 20 kiloa tule tän raskauden aikana niin tyytyväinen olen :D

Seksistä: Mulla hävis alussa seksi halut kokonaan kun oli niin raju pahoinvointi. Ja nyt kun en ole oksentanut kahteen viikkoon niin alkaneet halut tulla taas takaisin.

Halinappi ja masuasukki 18+0



 
HARHAANJOHTAJA:
ILMOITA SUN LASKETTU AIKA ESIM. PUNAISELLA TÄNNE HETKI KUN NÄÄT TÄN :) OLIN TÄYSIN MENNYT SINUN& HALINAPIN NIMIMERKEISSÄ SEKAISIN JA PÄIVITTÄNYT HALINAPIN SIJASTA SINUN LASKETTUA AIKAASI :headwall:
 
mmilia ym. muut: itsekin olen dildon värinöistä ollut tietoinen, mutta (varoituksen sana, nyt tulee suoraa tekstii) värinöitä en emättimen sisään oo halunnukkaan, eli se niistä värinöistä, mutta voiko värinä muualla alapäässä :whistle: aiheuttaa myös tätä "pahaa värinää"?

Oksentelu alkaa täällä suunnassa helpottaa, satunnaisia yökkäilyjä silloin tällöin ja säännölliset ruoka-ajat erittäin tärkeitä!!
Inhottavista vatsakivuista kärsin vieläkin. eilen illalla tajusin, että ne ovatkin niitä lääkäreiden sanomia vihlaisukipuja. Joten en ole huolissani. Ennenkin vatsaan koskenut ja siellä se mahassa vaan jaksaa porskutella! :)
Välillä tuntuu, että aika menee hirvee nopee, mut välillä ei taas jaksais odottaa kesään ei yhtään!
Niin, ja painoa ei viime neuvolan mukaan ollut tullut yhtään vaikka maha on järkky, luulis että se kilojaki lisäis! MUTTA joulun aikaan kävin vaa´alla ja se näytti +2kg, mutta eipä tuo näy missään (paitsi mahassa ja rinnoissa!!). Saas nähdä mitä vaaka tänään näyttää..
 
anni me on väristelty menemään sellasella pikkudildolla, klitoriskiihotin se kai oikeelta nimeltään on :whistle: ei oo tullu mieleenkään ettei sellasta sais käyttää kun eihän se sisään mene eikä mulle oo mitään tullu sen käytöstä et etköhän voi aika huoletta suristella menemään :D
 
Otokka
Hei kaikki! Joulun aika on mennyt ihanan leppoisasti, mutta huomenna alkaa se uusi vakituinen työ, jossa edessä on raskaudesta kertominen. Tilannehan on se, että jään äitiyslomalle kaksi päivää ennen koeajan loppumista. Saapa nähdä mitä käy...

Kuukauden olen saanut olla "rauhassa" neuvolasta yms., mutta tammikuusta tulee kiireisempi, tapaaminen melkein joka viikko. On neuvolaa, rakenneultra ja äitiyspolikäynti, jännää! Saadaankohan tietää sukupuoli?

Vaunut: Vieläkin pähkäillään vaunuviidakossa. Loppusuoralla ovat Teutonia Prestige ja Emmaljunga Cerox. Molemmat jykeviä vaunuja, joilla pääsee hiekkateitä ison koiran kanssa, mutta tarpeeksi kompakteja, että mahtuvat autoon. Emmiksiin ei saa turvakaukaloa adapterilla kiinni ja samankaltaisessa mallissa City Crossissa, jossa tämä ominaisuus on, puuttuu taas heittoaisa. Emmaljungan värit ovat kivempia kuin Teutonioissa... Molemmissa on hyvää muun muassa taittuva työntöaisa (en tykkää teleskoopista), kunnon pyörät, tarpeeksi isot tilat lapselle ja muunneltavuus (ovat rattaita, joihin vauva-ajaksi tulee pehmeä kantokoppa) sekä se, että tuntuvat kevyiltä työntää. Saa suositella muitakin merkkejä!

Paino: Painoa on alkujaan liikaa, mutta onneksi se on ollut tähän mennessä laskusuuntainen :). Kohta olen raskauden puolessa välissä, joten eikohän se ala tästä nousemaan...

Vatsan koko: Vatsa ei ole kovin paljon kasvanut, mutta tuntuu selvästi, kun koittaa alavatsaa. Syömisen jälkeen ylävatsa turpoaa ihan älyttömästi ja sitten mahaa ei voi olla huomaamatta! Kunnon liikkeitä ei ole vieläkään tuntunut, ehkä muutama epämääräinen kuplajono alavatsalla.

Virtsankarkailu: Virtsa ei karkaile ponnistaessa, mutta välillä tulee niin kova yhtäkkinen hätä ja kiire vessaan, että saa laskea housuja jo matkalla : /.

Seksihalut: Olivat ensin täysin poissa, koska oli niin huono olo, äklötti ja yrjötti. Sitten halut tulivat takaisin suurempina. Nyt ovat normalisoituneet. Seksi ei ole aiheuttanut supisteluja tms. ongelmia.


Otokka ja pikkarainen 18+1 (mihin tää aika menee, ei kauaa että alkaa kuudes raskauskuukausi!?)
 
Viimeksi muokattu:
Uusi vuosi vaihtui isoissa pippaloissa kaverilla ja hyvin meni kaikinpuolin :). Tosin sen huomasin, että pitkä seisoskelu aiheuttaa mahan kovettumista eli harjoitussupistuksia (kuulemma..). Ei kivuliasta mutta hieman inhottavan tuntuisia.

Paljon täällä on taas tullut kyselyitä, tässä muutamia vastauksia:

Pituus & paino
: Pituutta on 170 cm ja painoa ennen raskautta hieman liikaa (BMI n. 27). Painoa ei ole vielä tullut, 1 kg oli omalla vaa'alla lähtenyt, 500 g neuvolan vaa'alla. Joulun jälkeen en ole itseäni punninnut ja masu on kyllä kasvanut, joten kiloja on varmaan tullut...

Maha on nyt aivan raskausmaha, jännää mennä töihin loman jälkeen, kun monet varmaan tulee huomaamaan raskauden. Muutamalla läheiselle työkaverille olen kertonut, mutta esim. pomolle en.


Vaunut:
Sain kaverilta muutaman vuoden vanhat Emmaljungat ja tosi hyviltä vaikuttavat. Olivat kalliit vaunut uutena ja kuulemma hyvin ovat palvelleet. Kulumista tms. ei näe kyllä yhtään, joten ilmeisen laadukas vaunumerkki.

Mitään muita vauvatarvikkeita en ole hankkinut, ajattelin odottaa toisen raskausultraan, jotta kaikki on varmasti ok (tosi jännä ajatella, että raskauden voisi vielä keskeyttää, kun masukin on selvästi näkyvissä).

Sitten muutama yksi uusi kysymys: parina yönä olen huomannut, että rinnoista on tullut jotain nestettä. Yöpaita on ollut vähän märkä tai rintojen kohdilla on ollut pienet läikät. Jokohan se on maitoa vai mitä ihmettä? Päivällä tätä ongelmaa ei ole vielä ollut.

Onko muilla ollut runsasta valkovuotoa? Itselläni tästä on tullut aikamoinen kiusa. Mitään kummempia kipuja tai hajuja ei ole, joten lienee normaalia. Aiemmin en ole vain vaivasta kärsinyt, joten tuntuu vähän inhottavalta.

Esikoista odotellaan, joten kaikki vinkit esim. vauvatarvikkeista otetaan vastaan :)
 
Hei kaikille! Aikani taustalla vakoilleena päätin rekisteröityä samanmieliseen seuraan. :)

Eli jokaiselle moikka, täällä kirjoittelee 28vuotias ensimmäistään odottava emäntä Kajaanista. LA on 19.6. ja synnytyspaikkahan on siis KAKS.

Raskaus on edennyt hyvin, joskin lonkkakipujen vuoksi olen ollut nyt muutaman viikon sairaslomalla ja välillä myös tuolla KAKS:issa, kun ovat tesmailleet lääkkeiden annostusta että saisin nukuttua. Muuten vatsa on jo melkoinen pallukka, ja vain unissani kuvittelen saavani ennen raskautta käyttämäni farkut jalkaan. Ja olihan nuita uusia kilojakin tullut jo 4 tähän mahtavaan 164cm kroppaan.

Tänään alkoi siis 17. viikko, ja rakenneultraa odotellaan seuraavan kuun vaihteeseen.

Oikein hyvää ja tukevaa kuluvaa vuotta kaikille!

:)
 
Paksuposki, tervetuloa mukaan:)Suht samoissa lasketuissa ajoissa mennään ja sama on synnärikin!!!
Täällä vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä, klo 21 maissa nukkumaan, klo 9 aamulla herätys:D Siinä välissä tosin syöttelin kuopuksen klo 3 maissa. Raketitkaan ei täällä maalla häirinneet. On vietettyviikonloppu mummolassa kaukana kaupungin vilskeestä.
Masuasukin liikeet tuntuu päivittäin, just tossa äsken potkiskeli ihan kunnolla. Liitoskivut vaivaa edelleen, onneks on viikko vielä saikkua. Saa nähdä sen jälkeen.

Ens viikolla on neuvola ja ainakin oman puntarin mukaan painoa ei oo tullut, ja hyvä niin, tosin aiemmissakaan raskauksissa mulla ei ennen puolta väliä oo painoa tllut. Sitä ehtii sitten kertyäloppumetreillä kuitenkin.

Jahas, pikkuneiti touhuaa vissiin jotain luvatonta, kun on niin rauhallinen...hmm...täytyy mennä.
Ihanaa alkanutta vuotta kaikille kesäkuisille:D
 

Yhteistyössä