!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

heippatirallaa!

tänään oltiin pulkkamäessä ja kyläilemässä miehen veljen luona, kivaa oli mut pelotti ajaa kotiin tuolla ryssien joukossa, ne on niin pelottavia kuskeja ja autojen kunto on mitä on :/

liikkeitä ei täälläkään edelleenkään tunnu ja välillä asia huolettaa vaikka muita oireita on rutkasti et eiköhän se pieni siellä hyvin voi. jännä miten eri aikaan noi liikkeet alkaa äideillä tuntua. toki siihen vaikuttaa niin moni asia.

neuvolassa menee yleensä aika kauan, mulla kiva neukkutäti ja jutellaan muistakin asioista. on ollu mulla joka raskaudessa ni keritty jo enempi tutustua. hän on myös mun naamakirjakaveri :D

canwen täällä on aina vauvauinnissa sellanen käytäntö et koko perhe pääsee uimaan, muut vaan isossa altaassa. varmaan mekin tätä etuutta tullaan käyttämään niin voidaan jakaa vauvan kanssa uintia kun molemmat siitä tykkää.

juhannusyllätys ja töllerö täällä myös vaa'alle meno aiheuttaa ahdistusta ja maha on ruma eikä näytä raskausmahalta ja tulevat kilot ahdistaa. turhamaista ehkä ahdistua tälläsistä mut minkäs teet.

suski tervetuloa! jos saa kysyä ni odotatko yksin? kun laitoit vaan et oot yh. ite ootin ekaa yksin ja olin yh jonku aikaa.

jaa, nyt on painuttava kauppaan :wave:

jessi ja pikkuj 16+5
 
tervetuloa suski mukaan!! :)

Nyt alkoi kolmen päivän vapaa,ihanaa :) Flunssa ja yskä myös onneks helpootanu!
Taitaa olla kunnon mahatauti buumi taas joka puolella kun kaikki sairastaa.Paranemista paljon kaikille!!

Pakkaset alkoi taas kiristyy..Hyi että oli kylmä aamulla ootella bussia!
Ostin joulun jälkeen uuden toppatakin joka menee vähän paremmin kiinni,entinen kiristi mahan kohdalta inhottavasti.Nyt taas tarkenee :)

Kovasti ootan rakenne ultraa ja seuraavaa nvlaa jollon saa töihin paprut täytettäväks.Mä en siis vies kelaan vaan töissä yhden tätsyn kans täytellään.

Nyt ruokaa ja lepoo että jaksaa vapaat huilia! Mukavat loppiaiset kaikille!! :)

Perdy 18+6
 
Huomenna poksuuki viikot 15+0

Mulle vois tuon LA.n päivittää 30.6.

Huih meinaa nykyään koko ajan väsyttää, energiaa ei paljoa ylimääräisiin juttuihin riitä. :D laiskuus iskenyt.

Uusille kesämasuille tervetulo toivotukset :wave:

Mulla iski kyllä totaalinen raskausdementia ku oli niin paljon asioita mielessä mut nyt en muista sit mitä piti kirjoitella. :

Sispi ja pömpiäinen 14+6
 
Otokka
Suski90: Tervetuloa ja tietääkseni tickeriä ei saa suoraa liitettyä profiiliin tässä palvelussa, joten se tulee itse liittää erikseen jokaisen kirjoitetun viestin perään. Itse olen tallentanut ticker-osoitteen wordiin ja sieltä kopioin sen näihin viesteihin.

Jessi75: Mullakaan ei vielä tunnu liikkeitä ja menossa on rv 19, että älä huolehdi :).

Maha on vielä kohtuullisen pieni, ulkopuoliset ei huomaa (paitsi jos on just syönyt ison aterian) ja omat tavalliset housutkin on vielä käytössä. Pohdin tässä, että joudunkohan vielä ostamaan äitiystoppatakin, kun on niin kovat pakkaset. Mulla on villakangastakki, joka on empire-leikattu niin, että maha mahtuu hyvin, joten jos sillä selviäisi jo kuukauden tai parin päästä. Ehkä täytyy hetki käyttää miehen takkia, jos oma jää pieneksi... En millään haluaisi ostaa lisää takkeja kaappiin roikkumaan. Luulen, että maha pullahtaa viimeistään kuukauden päästä ihan kunnolla esiin :).


Otokka ja pikkarainen 18+4
 
tervetuloa Suski90!

Valtavan paljon tekstiä taas tullut, kiva. Merkkaan nyt mihin asti pääsin lukemisissa.. Kirjoittelen kuulumisia toisella kertaa enemmän. Olen nyt lomareissulla enkä viitsi täällä roikkua koneella pitkään. Sukulaisperheessä on kk ikäinen vauveli, häntä olen saanut hoidella. Ihana pieni :heart: Kohta (oikeesti aika kuluu tosi nopeasti) meillä kesäkuisillakin on pikkaraiset syleissä. Aika.. outoa :)

Hyvää tätä vuotta kaikille!


Sunburned + Aarre 17+0
 
otokka mut sulla oli muistaakseni esikoinen tulossa, mulla jo kolmas ja jotenki oletin et ois tuntunu aiemmin mut tää on hiljasempaa sorttia tai potkii selkään päin. ja jollain äidillä oli kolmosesta liikkeet tuntunu vasta rv21 et ei meekkää sillee et mitä useempi raskaus sitä aiemmin tuntuu niinku luulin. no kaikkee uutta oppii. vaikka tuskin tässä osaa kunnolla relata ennenku ne liikkeet alkaa kunnolla tuntua. mut kiitos kannustuksesta :)
 
Jessi: odotan yksin.. tai ollaan ukon kansa viel ok väleissä, mut se ei oo mukana missään jutuissa.. Ja esikon kohdalla, se kyllä käy kattomassa poikaa yms.. mut ei oo koskaan missään kahestaan pojan kanssa...:|
Ollaan reissussa aina 2 viikkoa, nyt ollaa oltu 3 viikkoa.. ja sit oulussa aina n. kuukaus, et siinäki tulee pitkä väli ettei poika ehi nähä isäänsä, ku ollaa ranualla.. mut eipä se kauheena välitä.
 
suski ikäviä juttuja noi et isää ei kiinnosta :( mun pojan isää jollain tasolla kiinnostaa ja poika ollukki isällään muutamia kertoja mut nyt on taas ukon elämä sillä mallilla et pojalla ei mitään asiaa sinne :|

töllerö kyllä mun käsityksen mukaan sa käyttää kuulia myös raskausaikana, helpompaahan se treenaus niitten kanssa on ja sitä nyt suositeltiin tai oikeesti käskettiin tehdä. hygieniasta tietty pitää pitää huolta mut eiköhän se oo muutenki itestään selvää. ja uskoisin et kuulat on kuiteski puhtaammat ku ukon heppi (ellei oo just kuurattu) et ei pitäs sen takia olla kielletty. tietty mitään värinöitä ei saa olla.
 
Huh mikä päivä, touhua ja tohinaa on riittänyt. Ekaa kertaa kerkeää istahtaa koneelle!

Ekaks heti kysymys tähän alkuun. Saako apteekista sellasia näytetikkuja jolla voi testata onko lapsivettä tihkunut vai ei?? Kun mulla jo useemman päivän tullut runsasta vuotoa ja se haiskahtaa jännälle. Ei oo kuitenkaan mitenkään punertavaa eikä nyt makeallekaan tuoksu, mutta haluaisin silti saada varmuuden asiaan. Ja meiltä kun on se 120 km keskussairaalaan niin ei joka kerta viitsis lähteä sinne testiä tekemään jos epäilyttää onko lapsivettä vai ei...

Tervetuloa suski mukaan! :flower:

Liikkeitä en minäkään vielä tunne. Alkasivat nyt vaan jo tuntua :)

En oikeen keksi muuta, enkä muista paria juttua mistä piti kirjottaa, joten huomiseen!

CanWen 16+1
 
suski ikäviä juttuja noi et isää ei kiinnosta :( mun pojan isää jollain tasolla kiinnostaa ja poika ollukki isällään muutamia kertoja mut nyt on taas ukon elämä sillä mallilla et pojalla ei mitään asiaa sinne :|

töllerö kyllä mun käsityksen mukaan sa käyttää kuulia myös raskausaikana, helpompaahan se treenaus niitten kanssa on ja sitä nyt suositeltiin tai oikeesti käskettiin tehdä. hygieniasta tietty pitää pitää huolta mut eiköhän se oo muutenki itestään selvää. ja uskoisin et kuulat on kuiteski puhtaammat ku ukon heppi (ellei oo just kuurattu) et ei pitäs sen takia olla kielletty. tietty mitään värinöitä ei saa olla.
harmi :( en toivois ikinä kellekkää samaa tilannetta, sääli poikaa kohtaan on suuri!
En voi koskaan ymmärtää niitä, jotka "hylkää" lapsensa.. tosin joillakin on sairaus ym syynä, niillehän ei voi mitään, mut suht tervejärkinen ihminen ei vois lapselleen sitä tehä, se on niin paljon lapselta pois!
 
Kiitti vaan Töllerö, kun otit jälkisupparit puheeksi, nyt en sitten muuta mietikään... :kieh:
Toisen kanssa ne oli ihan järkyttävät, ekankin kanssa niitä jo oli. Mutta entäs tämän kolmannen kanssa sitten, mähän kuolen? Siis apua! Ja hoitajia ei kiinnosta äidin tuskat enää tippaakaan siinä vaiheessa, kun vauva ulkona. Oletteko te saaneet jälkisuppareihin muuten mitään kunnon lääkkeitä? Minä en ainakaan saanut mitään, tai siellä synnytyssalissa pitkään kiskoin ilokaasua kyllä.

Tervetuloa uusille!

Neuvolakäyntejä on itselläni vasta kaksi, ensimmäinen kesti tunnin ja toinenkin jotain 45 min. Ensi viikolla on taas ja silloin tehdään sokerirasitus. Ensi viikon tiistaina on myös odotettu rakenneultra.

Väsymys ja voimattomuus vaivaa tosi pahasti ja sellainen outo olo, ei oikein pyörrytäkään vaan kihelmöi jotenkin, mutta se helpottaa kun menee makuulle, mutta siihen ei töissä ole mahdollisuutta. Kuvittelin jo, että nyt on kovasti verenpainetta, mutta kävin äidin mittarilla mittaamissa ja ihan ok oli (122/70, pulssi 90, se pulssi kai on aika paljon). Hyvin vaivainen, voimaton ja jotenkin sairas yleisolo kuitenkin. Vaikeuksia jaksaa hilata itsensä töihin. Toisaalta henkinen halu mennä sinne töihin ja pystyä olemaan äitiysloman alkuun asti on kyllä suuri. Kaikkea uutta mielenkiintoista kuviotakin siellä, mihin on kiva päästä kiinni.

kurkkunaamio ja kolmonen 18+5
 
suski joo ei oo kivoja noi ku toinen vanhempi hylkää tai ei välitä. meillä kyllä oli sellanen tilanne et ei pojan isän kanssa seurusteltu ja raskaus oli sille varmaan jonkin sortin shokki ja ei oikeen osannu asiaan suhtautua. kai sitä kiinnosti mut viina kiinnosti enempi ja ei sitte pahemmin yhteyksiä pidelly enkä mäkään viittiny. sitte ku löys hyvän naisen ni tapaamiset suju mut nyt taas kaik menee päin helvettiä siellä. uus nainen kuvioissa kenen lapset isillään eli ilmiesesti huoltajuuden menettäny ni en tosiaan lasta sellaseen paikkaan anna missä viina virtaa ja ihmiset on sekasin ku seinäkellot : /

jälkisuppareista ekasta ei ihmeemmin ollu mut tokasta aika kovat, huh! en viiti ees aatella vielä et millaset tästä mahtaa olla...

kurkkunaamio kyllä mein synnärillä annetaan helposti buranaa, ne tuo muistaakseni automaattisesti niitä synnytyksen jälkeen. mites sulla on nyt jo sokerirasitus sekä rakenneultra? mulla on laitettu rasitus vkolle 24-28, ei kuulemma aiemmin näy. rakenneultra on täällä nykyään vasta vkolla 21 munuaisten rakenteitten näkymisen takia ilmeisesti.

niin ja suski tosta sectiosta ni on syitä miks ei alakautta voi synnyttää esim ahdas lantio tai pari edellistä synnytystä ollu sectioita ni sillon tulee automaattisesti kolmaski olee leikkaus.

me lähetään nyt ulkoilemaan, hauskaa loppiaista!

jessi ja pikkuj 16+5
 
canwen Amnicator testi pitäisi apteekista löytyä, lapsiveden testaamiseen!!!

Tervetuloa uusille:flower:

Täällä lähdetään pian uimahalliin, menee vielä kokeilukäyntinä, viime kerta ei tuntunut erityisen mukavalle, paineen tunne vedessä oli hurja, helpotti hieman kun tottui, joten katsotaan jääkö mun uimailut tähän vai oliko vaan outoudesta johtuvaa... Ja lopulta E.T. poltti päreet ihan tyystin :D eipä ollut ihanaa liikkumista vaan mielipuolista viuhtomista....

Mie voisin jo luopua näistä mielialan heilahteluista :kieh: uhtä vuoristorataa... Ja näen aivan tolkuttoman pahoja unia onko kellään muulla ongelmana????

Tiistaina neuvola, huomenna alkaa koulu taas :p ja huomenna poksuukin jälleen!!!
 
Kivakiva että mahtuu, tuolla toisellakin sivulla kirjotellut, täällä tuntuu olevan eniten elämää :)

Lasketusta sen verta, Naikkari, Jorvi ja neuvola on kaikki muutaman päivän verran erimieltä siitä. Naikkarin mukaan oon tosiaan noilla viikoilla, eli nyt 15+4, mutta se ei täsmää Jorvissa annetun lasketun kanssa. Mut about siellä 26.-28.6. Mut ei sillä niin väliäkään ole, kerta vauva leikataan :)

Sektiosta esikoinen syntyi kiireellisellä, eivät olleet laittaneet mua arviointiin vaikka olis kuulemma pitänyt..esikoinen ei siis mahtunutkaan tulemaan ja siksi kiireellinen. Mulla on ilmeisesti ahtaumaa synnytyskanavassa. Ja toiseksi mä ilmoitin niille etten enää ikinä halua edes yrittää alakautta vaikka mahtuisikin..! Sen verta jäi traumoja (anteeksi vaan ensisynnyttäjät) :ashamed:
 
heippa!

pitkästä aikaa. oon kyllä aina käynyt lukemassa teiän juttuja, mutta kirjoittaminen jääny. :(

täällä ollu puhetta vaunuista: meillä on ollu monen moista vaunua, nyt sitte valittiin emmaljungan ceroxit, meillä on ollut teutoniaa, emmaljungaa, brioa. kaikista parhaimmat on ollut noi emmaljungat. nyt oli kyllä yhtenä ehtona heittoaisa. nuorimmalla on nyt käytössä emmaljungan scooterit. muuten aivan ihanat ja pienet mutta toi heittoaisa puuttuu. (kaikkiahan ei voi saada :) ostettiinj vaunut nyt kun oli hyvä ale viime vuoden väreistä. kantokopan löysin huutiksesta ja vielä vaunujen kanssa samaa väriä :)

jälkisupistukset: mulla on menny aina kauheemmaks ja kauheemmaks. mut mulla on on ollu burana 800 mukana sairaalassa. tuntuu et niin nihkeesti antaa lääkettä siellä synnytyksen jälkeen.
parin viikon päästä olisi rakenne ultra, aiotaan kysyä kumpi tulee. ni saa maalata vauvan huoneen "oikeella" värillä. me päästään näillä näkymin muuttamaan huhtikuun lopussa sinne rakenteilla olevaan talloon.
samalla varataan aika viikolle 36 kontrolli käynnille kun synnytys käynnistetäään. nopeiden synnytysten takia.

voiko olla jo supistuksia tässä vaiheessa? ku välillä tuntuu et supistelis.

tervetuloa uusille!

neljä+yksi 18+2
 

Yhteistyössä