!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Juhannusyllätys, kiitosta tervetulotoivotuksista! Näyttää tosiaan laskettuaika kokolailla samalta, tosin itse olen ihan vakuuttunut että kyse on täälläkin "juhannusyllätyksestä"!!! Eli oma veikkaukseni on juhannus laitoksella, nähdään siellä sitten? :)
Missäpä neuvolassa käyt?

Jos tästä saunaan sitten seuraavaksi!
 
paksuposki tervetuloa!

otokka miks sulla on käynti äpolilla?

koruharakka sun rinnoista tihkuu todennäkösesti esimaitoa. mulla on tullu kans edellisissä raskauksissa mut ei vielä tässä vaiheessa kuitenkaan. runsas valkovuoto on myös normaalia.

me käytiin amarillossa syömässä ja vieläkin on täys olo. ruoka oli kyllä hyvää :p tuli myös vähän siivottua ja pestyä pyykkiä et suht tehokas päivä. etovaa oloa on taas ollu koko päivän, ulkona on helpompaa, onneks on tälläset pakkaskelit ja ilma raikasta. helteillä en ees viiti kuvitella millanen ois olo... :rolleyes:

jessi ja pikkuj 16+2
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!

Ja tervetuloa uudet kesämassut :wave:

Täällä viikon saikun jälkeen palattu tänään töihin ja samalta tuo maistu.. Flunssa alkaa hellittää pikkuhiljaa.Yskä vaivaa eikä mitään lääkettä oikeen saa ottaa niin yöt välillä tuskaa kun täytyy herätä köhimään.. :/
Vuosi vaihtui mukavasti.Oltiin veljen luona syömässä ja raketteja ampumassa.Neiti jaksoi valvoa melkein puolille öin ennenkuin simahti.Saatiinpa aamulla nukkua "pitempään" :) Raketteja tykkäsi kovasti katsella eikä pelännyt.

Tytön synttäreitä juhlittu ja ens viikonloppuna vielä yhdet kemut.Sit pientä taukoa piletykseen :)
Tänään siivosin kämpästä kaikki joulukoristeet pois ja kuusikin vietiin roskakatokseet.Verhot jos huomenna vaihtas vielä. Kevättä odottamaan :)

Täällä ei oo vielä tehty minkäänlaisia vauvantarvike hankintoja.Serkulta ilmeisesti ostetaan istuin autoon,ja todellakin halusin jalustallisen nytkin.Ei jaksa vöitten kanssa säätää kun kumminkin aika paljon liikutaan autolla.Viimeks mulla oli myös matkarattaat samaa sarjaa mihin sai istuimen kiinnitettyä,oli aikas kätevät. :)

Nyt vähän iltapalaa ja maate jotta jaksaa taas aamulla työmaalle palata :)

Perdy 18+3
 
Otokka
Minä olen jo sortunut muutamaan pieneen hankintaan (potkari, tuttinauha, pipo) ja kaveri tuli juuri matkoilta Jenkeistä, josta toi tuliaisiksi aivan ihania BabyGAP-vaatteita. Ovat siellä tosi edullisia :).

Jessi75: Mulla on perussairaus, joka ei vaikuta ulkomuotoon tai elämänkulkuun mitenkään, mutta sen johdosta kaikki paikat kropassa on melkoisen yliliikkuvia ja ilmeisesti sen vuoksi on jonkinlaista alttiutta ennenaikaiselle synnytykselle ja/tai hyvin nopealle synnytykselle. Saa nähdä mitä ovat mieltä, mun mielestä kylläkin ihan turhaa hötkyilyä, mutta neuvolatädit halusivat väen vängällä pistää varmuuden vuosi lähetteen äippäpolille...

Otokka ja pikkarainen 18+1
 
perdy mulla myös yskä ja yöks oon ottanu resilaria (pahaan yskänkohtaukseen voi käyttää) ja codemaxia. on auttanu sen verran et oon saanu ees jonku pätkän nukuttua, muuten ois menny kaik yöt valvomiseks : /

otokka hyvähän se on et tarkkailee, ei siitä haittaakaan oleja jos kerta ennenaikasen synnytyksen riski on ni parempi olla tarkkana. ilmeisesti niillä ei oo paljoo tietoo tästä sairaudesta raskausaikana?
 
Otokka
Jessi75: On tosi harvinainen sairaus, oikein kukaan Suomen maassa ei siitä paljoa tiedä. Todenäköisesti myöskään äippäpolin lääkäri ei siitä tiedä juuri mitään. Onneksi ei kuitenkaan vaarallinen sairaus, suurin ongelma oli nuorempana, kun jäsenet meni helposti esim. urheilun yhteydessä sijoiltaan. Hyvä se varmaan on tarkkailla, mutta pelkään niiden ylireagoivan ja pistävän mut esim. Naistenklinikalle Jorvin sijasta tai että juoksemaan äippäpolilla kaiken muun lisäksi. Neuvolakäynnitkin vaan lisääntyy, mitä pidemmälle raskaus etenee : /. Tylsää ilmoittaa heti uudessa työssä, että jään äippälomalle alle neljän kuukauden päästä ja muuten on mulla aika monta lääkäri- yms. käyntiäkin tässä työpäivien aikana, tyyliin joka viikko... Pläääh!

Otokka ja pikkarainen 18+1
 
Kamala kun oli paljon tullut uutta juttua kun ei hetkeen käynyt koneella, sai oikein urakalla tavata :D muutamia uusiakin näkyi tulleen vielä kelkkaan, tervetuloa!

Miulla alkaa pelko hiipiä persiiseen että onkos siellä mahassa enää mitään elämää, kun ei ole yhtään mitään oireita, ei tunnu liikkeitä ja muutenkin ihan normaalisti saa elellä... Silloin tällöin vihlaisee alavatsaa muttei muuta, ja kohtu tuntuu jo alavatsalla muttei tässä valmiiksi liikakiloisessa varressa vielä mitään näy. Jotenkin jännittää kun on suvussa ollut niin paljon keskenmenoja, äiti sanoi vasta että meitä olisi neljän sijasta 16 jos kaikki raskaudet olisivat sujuneet loppuun asti, ja serkkutytöilläkin useammalla ollut keskenmenoja. hirvitystä siis, ja neuvolakin on vasta 17.1 ettei pääse sydänääniä kuulemaan. :( Liikkeiden puuttuminen varsinkin mietityttää, kun niin monella jo tuntuu ja muutamilla jo myös ihan kämmeneen.

Tarvikkeista: meille ei ole hommattu kuin turvakaukalo autoon, pinnasänky saadaan kummilta ja muuta sälää isännän vanhemmilta kun innostuivat iltatähtiä muutamia vuosia sitten tekemään, mutta esim. vaunut ovat suuren suuri kysymysmerkki vain.

Petipuolikin on alkanut taas kiinnostaa, ilmeisesti liiaksikin kun isäntä ei enää jaksa :D Alkuraskaudesta oli juuri pahoinvoinnin takia niin olemattomat halut että huh. Onneksi ovat korjaantuneet :D
 
Hui ku on rinnat kipeenä, ollu koko yön ja nyt entistä kipeemmät ku joutu pistää rintsikat päälle :/ laitoin h&m:lle jo imetysliivit tilaukseen. harmikseni toimitus on VASTA viikolla 7. kun tän pikku kylän h&m ei myy mitään äitiysvaatetta edes alusvaatetta -.-

Illalla alkoi taas kaveri morjenstelemaan ku piti pistää nukkumaan, mutta vaikka kuinka kokeilin niin en saanut kädelle tuntumaa, ehkä joku ilta :D

Kävin heittää ukkoa töihin ja likkaa päiväkotiin (vähä se meni innoissaan 3 viikon loman jälkeen sinne, huh huh sitä täpinää ja tärinää :D) ja tuli niin nälkä että oli pakko tulla syömään kotiin.. ja tästä taas kun saa nää reissumiehet alas niin suunnata kohti neuvolaa.. hui hui :D on se sinne meno aina niin jänskää? en tiiä miksi =D

MMILIA JA MASA 16+4
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille masun kasvattajille :)

Meillä oli eilen illalla vähän tiukat paikat täällä kun poika (5,5v) sai illalla astma kohtauksen. Ja meillä ei tietenkään ollut yhtään astmapiippua (onneks kaapista löytyi nestemäistä Ventoline jolla tilanne saatiin rauhoittumaan) kun ei ole pitkään aikaan mitn oireita ollut ja kun suoraa astadiagnoosia ei viimeksi tullut. Nyt oireet on alkaneet tulla uudestaan ja kaksiviikkoa sitten alkoi hiljaalleen pahenemaan. Ja viime viikolla ei päässyt minnekään lääkäriin kun täällä kaupungissa ei joulun välipäivinä ole mikään paikka auki. Ja tänään soitinkin heti kahdeksalta lasten polille ja huomenna jo päästään sinne hakemaan puhalluslaite ja lääkäri kirjoittaa avaavaa lääkettä jota käytetään viikon ajan ja samoin tuota puhallusta tehdään viikon ajan. Ja sitten ensviikolla mennään sinne lastenpolille uudelleen.
Mutta kyllä säikäytti isosti, kun kertaakaan ei ole aikaisemmin tuollaista kohtausta saanut.

mmilia: täällä kans rinnat on ollu tosikipeet ja äitiysliivit onkin jo käytössä. Rinnat on ollu ihan kosketus arat ja kuumottavatkin välillä. Ja nyt on alkanut tulla pientä tihkuiluakin että ilmeisesti pitää jossain välissä alkaa käyttää liivinsuojia.

Halinappi ja masuasukki 18+1
 
rinderella Usko vaan kyllä se pikkuinen siellä on :hug:

halinappi hui jui, kyllä varmasti säväyttää kun lapsella on hätä:|

Omaa napaa: Täällä myös tissit niin kipeät, todella painavan tuntuiset ja kovat, huomaa että rauhaset valmistautuvat työhönsä :kieh:

mul alkaa mieli vaihtumaan anopin suhteen, viime käynnistä siellä hänen pitää erikseen toipua ja on vihainen kun me "riitelimme"... Tilanne siis että ukko halus tehdä makaronimössöä josta minä en välitä yhtään, sanoin sen myös, ukko suuttui ja alkoi haukkua minun ruokia josta minä suutuin vielä kovemmin ja uhkasin etten v*ttu ikinä enää tee ruokaa... Tämä oli minulta niin huonoa käytöstä....
 
Ihanaista tätä vuotta kaikille kesäkuisille :heart:! Ihana vuosi on meille tulossa :heart:.

Täällä vuosi vaihtui miehen siskon luona kylässä. Omat lapset olivat mummilassa ja myö miehen kanssa saatiin rentoutua pitkästä aikaa :D. Ja saatiin nauttia kälyn ihanasta prinsessasta, joka on myös meiän kummityttö ja vasta vähän yli 2kk. Mie sit sain uudenvuoden kunniaks antibioottikuurin poskiontelotulehukseen, mihin en maanantaina saanu ja soitin pe uudestaan neuvolaan ni siel sanottiin, et pitää kyl miun kuuri saaha, ku ootan vauvaa ja noin pitkään on tauti jatkunu. No, sain uuden ajan ja sain kuurin, joka sit pisti mahan sekaisin : / ja uus vuos vaihtukin myös ripulin merkeissä : /. Eilen myös särki mahaa ja jo vähän huolestuinkin, ku on tämmöstä ollu jo pitkään, mut sit kuuntelin sydänäänet kotidoplerilla ja sain ne kuuluviin :heart:. Ihanaa! Ekaa kertaa varmasti kuulin ne :D.

Jessi hienoa, et sie pääset vauvauintiin. Mie en oo ikinä käyny enkä pääse nytkään, ku asutaan sen verran pienellä paikkakunnalla ni ei oo sitä mahollisuutta :(. Haluisin kyl käydä.

Tervetuloa mukaan joukkoon Paksuposki :D!

rinderella eiks siulla oo kotidopleria? Se saattais helpottaa, ku kuulisit sydänäänet. Etköhän siekin ne jo kuule, kerta miekin kuulen ja sie oot pitemmällä. Mut eiköhän kaikki oo hyvin, joten älä huoli.

Liikkeitä on täällä ruvennu tuntumaan selvemmin ja kovempina :D. Ihanaa!

Pyyter ja masuasukki 15+6 Huomenna vaihtus jo 17 viikko :D. Nopeesti menee aika.
 
Paksuposki tervetulotoivotukset täältäkin suunnalta! :wave:

Mun oli pakko tulla hehkuttamaan, että illalla sänkyyn mennessä makoilin selällään ja pieni rupesi mylläämään masussa, niin tunsin ensimmäistä kertaa pienen liikkeet käteen vatsan läpi, voiiiiiiii :heart:

Tetasha 16+4
 
Heipä hei pitkästä aikaa ja hyväätätä vuotta!!

Ei ole tullut paljoa taas kirjoiteltua täälläkään, ei oikein jaksa nykyään mitään, haluttais vaan nukkua.. :D
Mut hyvin voidaan edelleen, ihan pieniä hentoja liikkeitäkin olen tuntenut välistä.

Ihanaa tosiaan ajatella että tänä vuonna meidän vauvat syntyy. :p

Sispi ja pömpiäinen 14+4
 
rinderella: Mulla meinaa alkaa olla samat tunnelmat ja ajatukset, mutta tunne sanoo kuitenkin ettei hätää ole kun viime raskaudessa tunsin liikkeet rv 19. Ajattelin vain ottaa rauhallisesti ja odotella. Oireena vain kipeät rinnat ja olen muutenkin ollut oireeton kaikissa raskauksissani. Mulla sinne ultraan on aikaa 2 viikkoa vielä ja sen jälkeen on neuvolakin joten ei lohtua ole lähiaikoina tulossa asiaan.

Tervetuloa munkin puolesta uusille! Huomasin että täällä oli 2 (?) kainuusta? Sieltä suunnalta tämäkin mamma lähtösin :wave:

amma 18+2
 
Neuvola kuulumisia:

Kaikki oli hyvin, painon muutos viikkoon oli 0,064kg eli ei mitään käytännössä. (viime neuvola oli 11+5)
Hemppa oli laskenut 139 -> 124:n suositteli että aloitan viimestään viikolla 20. rauta kuuria vielä ei oo hätää. RR on hyvä, niin kuin aina. pissa puhdasta :D Syke oli pikkusella luokkaa +145 ja liikkeet +.
Toinen potki nii lujaa doppleriin ja oli koko ajan karkuteillä :D Tosiaan, sanoin että saatan välillä tuntea pieniä liikkeitä niin laittoi liikkeet +:lle. mutta sanoi että ei todellakaan tarvi vielä tuntea 10 liikettä tuntiin, saati liikkeitä edes joka päivä!

Kauanko teillä menee neuvolassa? muistan ku esikoista odotti niin sielä vierähti helposti 45min, nyt se on 15min kiitti ja hei! Ei oo kova rupattelemaan tuo neukkutäti, eikä se mua niin haittaakkaan. Ei mulla sille oo niin asiaa kun kaikki on menny niin tasasen hyvin yms.

Seuraavaks olis vasta 7.2 rakenne uä ja 10.2 neuvola.. sinne asti taas odotellahan ;) Seuraavalla neukku kerralla täytelläänkin jo kelan papereita: HUI!!! meneeks aika näin nopsaa?

Kävin juuri kiskomassa kotipitsaa naamariin :D nam nam, oikea possu =D

MMILIA JA MASA 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin kärvistellään yskän kourissa :mad: . Resilaria hain kans tänään apteekista ku yöt menee totaaliseen valvomiseen. Yskiminen sattuu ihan sikana. Lisäks neiti valvottaa ku nukku tossa oman korvatulehduksensa aikana pari yötä meitin välis ja nyt sit se olis vaan se ainut nukkumapaikka. Oma virhe ku edes kerran neidin sinne otin. Nyt sit taistellaan illalla 2h nukkumattia vastaan ja yöllä rutistaan meitin sänkyyn. Muutenhan olis ihan ok mutta mahaan potkiminen ei oo kivaa ja kun sit vauvakin tulee niin ei vaan onnistu.

Rinnat on olleet täälläkin muutaman päivän arat. Esikoisen aikana käytin imetysajan ympärivuorokautisesti carriwellin toppia ja sellaiset meinaan hankkia nytkin.

Kotidobleri on edelleen meillä turha koska en vaan saa sillä mitään kuulumaan, turhauttavaa. Neuvola vasta 17.1 ja sitä sit odotan kun kuuta nousevaa.

Ollaan yritetty miettiä pikkuselle työnimeä mutta mikään ei ole kolahtanu.

Nepsus ja pieni rv 16+2 tai 17+5.
 
Amma: on meitä ainakin kolme äippää tällä hetkellä Kajaanista. :) Vissiin? Täältäkö sinäkin siis oot lähtösin?!

mmilia: Ei mulla ainakaan kovin kauaa oo menny neuvolassa vaikka eka onkin..jotain puolisen tuntia kerralla. Mut eipä oo kyllä ollu ku kaks terkkari käyntiä.

Mulla on nyt pakarat hellänä, vuoron perään toinen ja toinen.. Issias tyyppistä kipua :( Ja päätä särkeny joka päivä ainakin vähän ja tänään oli maha ihan kova, liekkö jotain supisteluja ku tänäänkin yhteensä 10tuntia olin jalkojen päällä. Työmatkat+töissä kävellä ja vielä siihen koiran lenkitykset. HUOH!!

Ens viikonloppuna ois kaverin vauvan ristiäiset, niin aattelin ostaa joko ensi Reinot tai jonkin aterinsetin. Tulevaa ajatellen. :)

Tinsku ja Viljami 17+3
 
Neuvolassa mulla on menny aina se tunti vähintääkin. Mut siihen kyl vaikuttaa se ettei kertaakaan oo saatu syd.ääniä kuulumaan(Elsan vauhdikaan liikkumisen takia) niin on pitäny hakee ultra ja katto sillä ja sitten laskea sydänännet siitä.

Vauva liikkuu ihan kamalan paljon. Mahanpäälle ei vielä tunnu mutta välillä on ihan kamalan möyrintä menossa. Kohtu on navan korkeudelle, neuvolassa sf olikin 16cm. Joten isoa mahaa täällä taas kasvatellaan.

Tervetuloa uusille!

Töissä oli rankaa, maha muistutteli olemassa olostaan kantamisten ja nostojen aikana. Huoh, mitenkähän sitä jaksaa? Lisäksi olin ihan kamalan väsynyt koko ajan, ja tietysti oksentelin...
Seuraava työputki oiskin taas jo to-la.

Mut nyt jotain hyödyllsitä tekemään, esim siivoamaan näin vaparin kunniaksi..

Bre ja Elsa 16+2
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille :) Ja ihanaa, tämä on meidän tulevien vauvojen vuosi :)

Meillä vuosi vaihtua minun vanhemmilla. Syötiin ja istuttiin iltaa muutama tunti. Sitten ulos katsomaan raketit ja siitä sitten kotiin. Ei onneksi ole pitkä matka, vähän reilu 10 km.

Annikos se oli, joka sanoi kyselevänsä tyhmiä! Ei minusta lainkaan tyhmiä kysymyksiä. Vaikka toista minäkin jo odottelen, en edes tiedä kaikkiin kysymyksiin vastausta. Hyvä vain kun kyselet, ja aremmistakin asioista :)

Virtsa karkailee täälläkin, jos aivastaa tai yskii. Ja ei muista/kerkeä jännittää lantionpohjanlihaksia. Tosi inhottavaa se on. Mutta ei karkaile, jos jännittää jne. Eilen alkoi se, että sai rampata vessa todella usein. Liekö painaa vauva rakkoon pahasti. Ihan jopa 5 krt sai käydä vessassa puolen tunnin aikana, ja mitään ei tietty tullut, tai sitten ihan vähän vain, liraus.

Seksi ei kiinnosta, edelleenkään. Mikä avuksi. Mies varmaan jo aivan paineissa :( Mutta minkäs teet, kun ajatuskin lähinnä ällöttää. Sama oli esikoisesta! Miten niitä haluja vois parantaa? Tai paremminkin tässä tapauksessa, miten mä saan ne takas itselleni???

Painosta: Ei ole tullut yhtään. Lähtenyt 2 kiloa, oman puntarin mukaan ainakin. Vaikka maha jo todella iso, silti paino vain häviää, ihmeellistä :O Olen 167cm pitkä ja painan normaalisti 58kg, nyt 56kg. Näin se kyllä meni esikoisestakin, mutta silti ihmetyttää.

Vauvauinti: Täällä mennään vauvauintiin. Esikoisen kanssakin käytiin ja tyttö tykkää kovasti. Täällä ei tarvitse ilmotella kovinkaan paljon aikaisemmin, riittää kun ryhmä tulee ilmi niin sitten soittelee. Täällä on myös usein sellainen perheryhmä vaihtoehto, että saa muutkin lapset tulla ja isä tai äiti sitten ui toisessa altaassa sen aikaa. Voi vaikka vuorotella sitten että osan vauva ui äidin ja osan isän kanssa.

Liikkeet ei tunnu. Tai en ole varma tunsinko toissa iltana, mutta sen yhden ainoan kerran jälkeen ei ole tuntunut mitään. Tosin, en ole huolissani koska mulla etuseinämäistukka. Parin viikon sisään sais kyllä alkaa jytkäämään kunnolla :)

Neuvolassa menee aikaa[/B] noin vartista puoleen tuntiin. Paitsi sitten ultrissa hieman kauemmin, ehkä noin 45min.

Tervetuloa uusille! :)

Tänään alkaakin taas muskari joulutauon jälkeen, mukava päästä tytön kanssa soittamaan ja tanssimaan. Tyttö niin nauttii siitä! <3

CanWen 16+0 POKSPOKS
 
Heippa kaikki ja mukavaa alkanutta uutta vuotta!!!

Tervetuloa uusille!! :flower:

Otokka Meilläkin on täällä BabyGap ja ajattelin sieltä ostella kaikkia perusjuttuja, kivan näköisiä, ja edullisia, etenkin kun noi vastasyntyneiden vaatteet varmasti jää aika pian pieneksi. Toinen kiva ja edullinen on sellainen kun Petit Bateau.

rinderella Mullakaan ei tunnu liikkeitä vielä, älä huolehdi :hug: Ja pari päivää sitten metsästin vauvaa joku 10 min ennen kuin sain sykkeen kuuluviin kotidopplerilla, joten se vaan vaatii hermoja ja malttia :) Joskus kuulen sen ihan heti, joskus menee tosiaan pidemmin. Taitaa toi kaveri liikkua aika paljon paikasta toiseen! Ja sitä geeliä/öljyä kannattaa olla aika runsaasti myös. Nepsukselle sama juttu!

Halinappi Toivottavasti pojalla kaikki hyvin, varmasti säikäyttää!!!

Vauvauinti: Haluaisin kovasti mennä, mutta mun mies on varsinainen vesipeto niin mietin että se vois olla hänen ja vauvan välinen puuha, jos vauva yhtään tulee isäänsä niin rakastaa vettä, uintia ja sukeltamista. Ja olishan se kiva, että isällä ja vauvalla olis joku "oma juttu". Pitäis löytää joku lauantai-aika, koska muuten mies ei kyllä pääse töiden takia.

Seksi: On lähtenyt taas käyntiin alkuraskauden jälkeen, alussa tosiaan ajatuskin puistatti, nyt taas näkee jopa seksiunia aika useinkin :D Joten yes, please!

Paino: Vähän alle kilo tullut, mut alussa putos paino kilon niin periaatteessa vaan ottanut takas sen minkä menetti. Pituutta mulla on 170 cm ja lähtöpaino 60 kg.

Liikkeet ja masu: Ei liikkeitä, ei edes sitö kuplintaa, ja masun koko täysin olematon :D Noo, eiköhän se kohta pullahda kun puoliväli lähestyy. Istukka on etuseinämässä.

Sellaista tänne :) Mullahan ei oo mitään neuvola-systeemiä, vaan tapaan samaa lekuria koko ajan, aivan ihana rouva onkin! Seuraava tsekkaus on 11. päivä tätä kuuta, jolloin katsotaan verenpaine ja tollaset perusjutut. Vaa'alle ei ole mua laittaneet kertaakaan, ne ei täällä kauheasti syynaa jos on normaalipainoinen. Ellei tuu siis raskausmyrkytyksen ym oireita. Joten aika rentoa meininkiä, mutta huolellisesti kattoo muut jutut. Laskeskelin, että rakenneultra olis joskus helmikuun alussa. En jaksais odottaa, menis tää kuukaus nopeasti!!!

:wave:

Lily ja 15+4 (ei oo työnimeä meilläkään, kutsutaan vaan bebeksi..)
 
iltaa!

Huomenna pitkästä aikaa neuvolatädin vastaanotolle...arvatkaa mistä en tykkää, siitä puntarilla käynnistä!!!!!!!!!!!!!!! Sen vuoksi, koska siellä pitää katsoa sitä lukemaa ja vielä sanoa se ääneen:D:D Niin, ja kun mullahan ei paino ole noussut tässä raskaudessa, vaan jäljellä on kiloja edellisestä raskaudesta sekä raskauden jälkeen tulleita kiloja, enkä ole yhtään siunt noiden kilojen kans :ashamed:

Jaahas, vaan nyt sitten saunaan. Oma koti kullan kallis, ja oma sauna myös:heart: Oltiin 5 päivää mummulareissulla, voi että kaipasin jo kotiin ja omaan sänkyyn!!! Niin, ja toki oman rakkaan kainaloonkin.
 
mmilia08 laskettu aika on 13.6 :)

jännä ettei toisilla toi kotidoppleri toimi, mulla ainaki hyvin kuulunu!

Liikkeet tuntuu jo tosi napakasti, ihanaa potkintaa ja mylläystä:heart:

Eilen oltiin pikkuneidin kanssa sairaalareissulla, kun mahataudin jälkitilana tuli kuivuminen..eli tyttö ei pissinyt paljon mitään, eikä suostunu syömään/juomaan. Ruiskulla sit jotain lääkeainetta annoin siellä kolmen tunnin ajan, sit päästiin kotiin kun onneks verikokeet oli ok, ja nyt sitä pissiäkin taas tulee. Tänään onkin sit ollu siivouspäivä, jakohta aion kaatua petiin nukkumaan :D hirveesti hommaa oli kun mahatautimylläkän aikana tuli jätettyy siivoukset hunningolle.

Paremmalla ajalla lisää,

Harhis ja hippiäinen, 17+1
 
Huhhuh, olipas tekstiä paljon! Tervetuloa uusille.

Tänne ei ihmeitä kuulu, koetan päästä vaan takaisin ruotuun ton syömisen ja herkuttelun suhteen... Yök. Olo on iso, painoa on tullu 3kg ekasta neuvolasta ja mä oon yleensä kerännyt viikolle 20 kaiken sen painon mitä on tulluki, mut nyt olo on jostain syystä ihan hirvee... Mä en oo yhtään sinut tän mun mahani kanssa, kun tuntuu, et täs on 90% jotain muuta kuin vauvaa ja mulla ei oo ollu ikinä läskimahaa... yökyökyök! Johtuu varmaan siitä, että en kerenny treenaa vatsaa kokonaan pois nelosen ja tän välissä. Vaan siihen nyt jäi sitä löysää... Joo, ei sais tyhmistä asioista valittaa...:ashamed:

Muuten kaikki ok, vauva pyörii masussa aika mukavaan tahtiin. Supistelut ei vaan oo kivoja, tuntuu melko napakoina jo. Varsinkin autossa istuminen tekee niitä, välillä ihan sattuukin. Mut en oo huolissani, sillai mulla on ollu aina ja vaan nelonen tuli etuajassa (ja vaan pari viikkoa sekin).

Lirahtelu ei oo täällä vielä alkanu, mut tiiän, että sit kun maha on isompi saapi pelätä joka kerta kun aivastaa. Onneks vaiva on menny joka raskauden jälkeen ohi. Joku mietti kuulien käyttöä, niin tuli vaan mieleen, et saako niitä raskausaikana käyttää? Mä oon jotenki luullu, että ei saa...? Siks en oo käyttäny nyt, vaan treeni alkaa sit, kun jälkivuoto on ohi.

Kuinka moni uudelleen synnyttäjä "pelkää" jälkisuppareita? Mä kauhulla odotan niitä... Koska ainakin mun kohdalla on pitänyt paikkansa se, että mitä useampi synnytys, sitä kivuliaampia ne on... Onneks eivät ihan vielä ajankohtaisia.

Tyttö/poikaolosta: mulla oli ihan poika olo siihen saakka, kunnes kuulin tän pienen sykkeen... Nyt en enää oo yhtään varma. Outoa sinänsä, koska aikaisemmista oon ollu niin varma kumpia ne on.

Mut joo, nyt suihkuun ja nukkumaan.

Töllerö ja Ötökkä 17+1 (kai...)
 
Sattuu mahaan! Ei kovasti, mutta pientä jomotusta ja "outo olo". Kai nämä on näitä normaaleja raskausajan kolotuksia ja jomotuksia, päässyt vain unohtumaan... Mutta ei ole kiva, koko päivän jotenkin ollut varovainen olo.

Neuvolat on täälläkin hyvin nopeita, vartissa oon pihalla yleensä. Seuraava (lääkärineuvola) onkin viikon päästä, sitten rakenneultra aika tarkkaan kuukauden päästä. Juhannusyllätys: inhoan kans sitä puntarilla käyntiä! Toisaalta se on aika koomista... :D

Onpas teillä ollut ikäviä sairausjuttuja lapsilla, pikaisia paranemisia! Täällä toivuttiin mahataudista, mutta jatkuva korvatulehdus vaikaa tytöllä kyllä varmasti siihen asti että päästään putkitukseen, johon onkin juuri nyt jonoa :(
 

Yhteistyössä